Anne en haar moeder (nieuw hoofdstuk!)
Hoofdstuk 10
Inge liep haar eigen slaapkamer binnen en daar zat Julia met tranen in haar ogen. “Ach lieverd, wat doe ik je toch aan,” zei Inge. “Vergeet alles wat ik gezegd heb. Dat mijn dochter het inmiddels fijn vindt, betekent natuurlijk niet dat het ook bij jou het geval zal zijn. Het spijt me zo dat ik je ermee lastig gevallen heb.” Inge liep naar Julia toe en ging naast haar op bed zitten. Ze opende haar armen en gaf Julia een lange knuffel.
“Ik huil alleen een beetje van de spanning,” zei Julia. “Ik heb erover nagedacht en ik wil het namelijk wel. Ik vind het alleen heel erg eng, dus ik weet niet zo goed hoe ik moet reageren.”
Inge liet Julia los en keek haar recht in haar ogen aan. Er verscheen een glimlach op haar gezicht. “Weet je het zeker, Julia,” vroeg Inge.
“Ja, ik weet het zeker,” antwoordde Julia.
Inge dacht er even over na en zei vervolgens: “Goed Julia, we gaan het proberen, maar omdat je het allemaal een beetje eng vindt, wat ik trouwens goed begrijp, doen we het in jouw tempo. Geef het aan als je iets niet prettig vindt en dan stoppen we er gelijk mee. Hoe klinkt dat?”
“Prima,” zei Julia. “Eigenlijk wil ik dat je gewoon hetzelfde bij mij doet als bij Anne. Ik zie hoe blij Anne ervan wordt en ik wil hetzelfde ervaren. Ik heb al een hele poos kriebels in mijn buik.”
“Goed dan,” zei Inge, “zullen we het dan maar proberen?”
Julia knikte zachtjes met haar hoofd. Inge stond op en pakte Julia bij haar bovenarmen. Ze tilde haar langzaam omhoog totdat ze tegenover haar stond. Julia zuchtte even diep en zei vervolgens dat ze er klaar voor was. Inge maakte de knoopjes van Julia’s pyjamashirt los en trok het vervolgens uit. Ook het hemd dat ze eronder droeg werd uitgetrokken. Daarna volgde haar pyjamabroek en als laatste haar onderbroek. Julia stond nu naakt voor Inge. Ze rilde even.
“Inge, ik krijg het koud zo!”
Inge keek haar aan en zei: “Dat snap ik schat, maar we gaan je heel snel weer aankleden. En je mag me vanaf nu net als Anne mama noemen. Denk je dat je dat kunt?”
Ja, mama,” zei Julia al giechelend.
“Mooi zo,” zei Inge, ‘dan zullen we je nu gaan aankleden.” Ze tilde Julia op en liep met haar in haar armen naar de geïmproviseerde commode. Ze legde Julia er heel rustig op. Ze opende het bovenste laatje en pakte er een luier, zalf en talkpoeder uit. Ze opende de luier en pakte Julia bij haar enkels vast. Ze tilde haar benen op en duwde haar knieën richting haar kin. Haar billen kwamen een stukje los van het aankleedkussen. Inge legde de luier onder de billen van van Julia. Er ging een rilling door heen. “Gaat het?, vroeg Inge.
“Ja hoor, het is alleen een jaar of vijftien geleden toen mijn moeder dit voor het laatst bij mij gedaan heeft, dus mijn lichaam reageerde er even op toen ik een luier onder mijn billen voelde. Maar niets aan de hand hoor, het voelt lekker zacht.”
“Goed om te horen, dan ga ik nu je billetjes in de zalf zetten.” Ze pakte de tube met babyzalf en tilde Julia’s benen nogmaals de lucht in. Ze opende de tube en smeerde wat zalf op haar handpalm. Vervolgens begon ze zachtjes in draaiende bewegingen de billen van Julia in te smeren. Toen ze klaar was, legde ze haar benen weer op de commode. Ze pakte het busje met talkpoeder. Ze duwde Julia’s benen een beetje uit elkaar en strooide wat van het poeder op haar onderbuik en vagina. Ze wreef het rustig over haar huid. Daarna liep ze even naar de badkamer om haar handen schoon te maken. Toen ze weer terug kwam, keek ze Julia aan en zei ze: “Zo schatje, je bent nu helemaal klaar voor je eerste luier. Zullen we verder gaan?”
“Graag mama,” zei Julia met licht blozende wangen.
Inge pakte de voorkant van de luier en legde het op haar onderbuik. Ze pakte eerst de twee plakkers aan de linkerkant en plakte ze vast. Vervolgens pakte ze de twee aan de rechterkant en maakte ook deze vast. Ze liet Julia rechtop zitten op de commode. “En, wat vindt je ervan?”
“Het zit best lekker. Heel comfortabel.”
“Mooi,” zei Inge. Ze pakte de talkpoeder en de zalf en legde het terug in de bovenste la. Vervolgens opende ze de tweede la en haalde er een romper uit. Ze trok hem over Julia’s hoofd aan. “Nu moet je nog heel even gaan liggen, dan kan ik de drukkertjes vastmaken.”
Julia ging weer liggen en Inge maakte de drukkertjes vast. Ze pakte haar pyjamabroek van de grond en schoof hem over haar benen. Julia tilde haar billen op zodat de broek helemaal aan kon. Daarna mocht ze weer rechtop gaan zitten. Inge pakte haar pyjamashirt en trok het bij Julia aan. Als laatste maakte ze de knoopjes van het shirt dicht en tilde Julia van de commode. Ze gaf haar vervolgens een flinke tik tegen haar billen. Het maakte een ploffend geluid. Hier moesten ze beiden hard om lachen. Inge pakte Julia’s hand vast en samen liepen ze de trap af richting de woonkamer.
In de woonkamer aangekomen, mocht Julia op de bank gaan zitten. “Ik ga even een flesje melk voor je maken. Wil je het koud of warm,” vroeg ze aan Julia.
“Baby’s drinken het warm toch? Dus laten we dat dan maar een keer proberen,” zei Julia.
Inge liep naar de keuken en zette de waterkoker aan. Ze voelde zich gelukkig. Ze had nu niet alleen een dochter om voor te zorgen, maar ook haar beste vriendinnetje. “Nu heeft Anne een speelmaatje. Ze hoeft zich niet meer opgelaten te voelen in aanwezigheid van Julia. Ze kunnen deze ervaring nu samen beleven,” dacht Inge. Het maakte haar erg gelukkig.
Het water kookte. Ze deed wat heet water in kommetje. Ze pakte het flesje van Anne, spoelde het af, deed er melk in en zette het in het kommetje met heet water. Ze wachtte een paar minuten en haalde het uit het kommetje. Ze hield het flesje ondersteboven. Er lekten een paar druppels op haar onderarm. Het voelde warm aan, maar niet heet. “Precies goed,” dacht ze.
Inge kwam terug de woonkamer in en ging naast Julia zitten. “Zo Julia, nu mag je proberen bij mama op schoot te komen, dan kan ik je een flesje geven. Julia probeerde het , maar dat paste natuurlijk niet. Uiteindelijk lag ze met haar billen naast Inge en met haar hoofd tegen Inge’s borsten. Julia schrok even, maar Inge zei dat het geen probleem was. Julia liet haar hoofd weer tegen Inge’s borsten rustten. Inge bracht het flesje naar Julia’s mond en ze begon te drinken. De warme melk was even wennen, maar het smaakte best aardig. Halverwege het drinken merkte Julia dat ze moest plassen. Ze stopte met drinken en keek Inge aan.
“Wat is er?, vroeg Inge. “Hoef je niet meer?”
“Jawel, maar ik moet even naar het toilet.”
“Je hebt natuurlijk een luier om, lieverd.” Maar we hebben afgesproken om het in jouw tempo te doen, dus zeg het zelf maar: luier of wc?”
“Ik wil het wel in mijn luier proberen, maar ik weet niet of het lukt,” zei Julia.
“Probeer je maar zoveel mogelijk te ontspannen,” zei Inge. “Leg er niet te veel druk op, dan lukt het zeker niet. Drink maar lekker verder en dan zien we straks wel, goed?”
Julia knikte en dronk weer verder uit haar flesje. Toen het flesje helemaal leeg was, zette Inge het op de tafel. Ze stopte haar hand in Julia’s broek, duwde de onderkant van het rompertje opzij en voelde aan de luier. “Nog niet gelukt voel ik.”
Julia schudde haar hoofd. “Ik ben erg gespannen en dan lukt het niet,” zei ze.
“Zal ik proberen je een beetje te laten ontspannen?” zei Inge.
Julia knikte. Inge drukte Julia’s hoofd zachtjes tegen haar borsten en streelde zachtjes door haar haar. Vervolgens wreef je in cirkels over haar rug en over haar buik. Ze keek telkens naar Julia’s gezicht. Julia had haar ogen dicht en liep af en toe rood aan. Zo ging dat ongeveer vijf minuten door. Julia zuchtte en zei: “Het lukt niet. Ik kan me nog steeds moeilijk ontspannen.” Ze sloot haar ogen weer en drukte haar gezicht tussen Inge’s borsten.
Dit liet Inge niet onberoerd. Plotseling schoot haar iets te binnen. “Nee, dat kan toch niet? Of toch wel? Was dit een hint, of schaamt Julia zich gewoon? Wil ik dit eigenlijk wel?”
Inge stond voor een dilemma. Wat ze van plan was, gaf haar een waanzinnig gevoel. Maar tegelijkertijd maakte ze zich erg veel zorgen over de reactie van Julia. Ze besloot het haar te vragen, aangezien ze afgeproken hadden nieuwe dingen te doen als Julia er klaar voor was.
“Julia, ik wil iets aan je vragen.”
Julia keek op totdat ze in de ogen van Inge keek.
“Toen je je net zo’n beetje in mijn borsten begroef, kreeg ik een idee en jij moet me maar even eerlijk zeggen wat je ervan vindt. Ik wil proberen je aan de borst te leggen om te kijken of je je dan beter kunt ontspannen. Wat denk je daarvan?”
Julia zette grote ogen op. “Jeetje, mama, ik had niet verwacht dat je dat ging zeggen.”
Het werd helemaal stil. Niemand zei iets. Julia was eerst geschrokken, maar toen de schok voorbij was, dacht ze na over het voorstel. Na wat voor Inge een uur leek te duren, opende Julia plotseling haar mond: “Ik uh….ik uhhh. Wil het misschien best wel proberen, als jij dat goed vindt?”
Inge voelde de opluchting door haar heen gaan. Dit had helemaal verkeerd kunnen aflopen. Ze keek Julia aan en zei: “Weet je het zeker, want dit is misschien best een beetje raar?”
“Ja,” zei Julia, “ik wil het best proberen op voorwaarde dat je het niet tegen Anne zegt.”
“Dat wilde ik jou ook vragen,” zei Inge. “Dit is iets wat we beter niet met Anne kunnen delen. Ik ben natuurlijk haar moeder en ik denk dat ze dit niet zal begrijpen. Toch zou ik het wel heel graag bij jou willen proberen. Ik geef natuurlijk geen melk, maar misschien helpt het je een beetje te ontspannen. Zullen we het dan maar proberen?” zei Inge met een grote glimlach op haar gezicht.
Julia knikte en haalde een paar keer diep adem.
Ondertussen zat Anne op de fiets richting huis. Ze had heerlijk gesport. Nu wilde ze zo snel mogelijk terug naar huis. Misschien kon ze wel iets leuks met Julia gaan doen. Het was mooi weer, dus waarom niet lekker een dagje naar het strand? Ze hoopte dat Julia er nog zou zijn. Ze had gezegd van wel. Ze fietste snel door naar huis.
Inge maakte de knoopjes van haar eigen pyjama los. Overdag droeg ze haar bh eronder, anders kreeg ze last. Toen ze de bovenste knoopjes had losgemaakt, keek ze even naar Julia. Julia lag er onbewogen bij, dus ging ze verder. Ze duwde de rechterkant van het deel dat haar borst bedekte omlaag, zodat haar borst vrij kwam. Ze pakte het achterhoofd vast Julia vast en begeleidde haar richting haar borst. Julia opende haar mond en begon zachtjes aan de tepel te zuigen. Eerst heel erg onwennig, maar ze merkte dat ze het fijn vond, dus al snel begon ze wat steviger te zuigen. “Rustig aan,” zei Inge, “anders doet het zeer.’ Julia zoog zachtjes door. Inge streelde met de buitenkant van haar hand over Julia’s wang. Ze vond het een heerlijk gevoel. Ze voelde hoe Julia zich ontspande. Ze voelde aan dat Julia het ook fijn vond.
Een paar minuten later was Julia volledig ontspannen. Ze had het eerst niet verwacht, maar ze vond het geweldig. Ze lag dicht tegen Inge aan en kon haar rustige hartslag horen. Zo zou ze wel een hele poos willen blijven liggen. Ze voelde haar plas weer opkomen. Ze deed haar benen een stukje uit elkaar en zette druk. Ze begon te plassen. Omdat ze half onderuit lag, voelde ze haar plas langs haar billen de luier inlopen. Het voelde gek, maar eigelijk helemaal niet zo vies. Toen ze uitgeplast was, concentreerde ze zich weer meer op Inge’s borst en zoog verder. Inge had de verandering in bewegingen ook gemerkt. Ze ging weer met haar hand de broek van Julia in en voelde aan de luier. De luier was heel erg warm. “Zo, heeft mijn kleine meid een flinke plas in haar luiertje gedaan?”
Julia liet Inge’s borst los, keek op en knikte: “Ja mama, het is gelukt. “Ik vond het best lekker. Mag ik alsjeblieft nog even verder drinken, want ik vind het zo fijn.”
“Natuurlijk, schatje. Drink maar lekker verder, want mama vindt het ook fijn. Ik ga je zo wel even aan de andere borst leggen, anders groei ik scheef.”
Hier moesten ze beiden even om lachen. Inge duwde Julia’s hoofd weer terug naar haar borst.
Plotseling werden ze opgeschrikt door een gil. Ze keken allebei richting de achterdeur en daar stond Anne, met veel verbazing op haar gezicht.
“Oh mijn god, wat is hier in vredesnaam aan de gang?”…………………………….