De camping

vanbartje

Gewaardeerd Lid
Moe van de dag val ik al snel in slaap. Het is voor mij de laatste nacht. Ik droom dat ik met Gijs aan het spelen ben en dat ik nodig naar de wc moet. En omdat ik me extra bewust ben dat ik niet inmijn broek wil doen ga ik snel naar de wc. Daar doe ik niet alleen een plas maar doe ik ook een poep. Ik schrik wakker als ik voel dat het in mijn broek heb gedaan. Ik word wat meer wakker en hoor de moeder van Gijs praten. Ik weet niet hoe laat het is maar ga naar beneden.

Ik loop de trap af en doe de deur naar de kamer open. Ik schrik als ik zie dat ze visite hebben en doe de deur weer dicht. Dan doe ik de deur op een kier en roep naar de moeder van Gijs. Kom maar even binnen Bart. Nee kun je even komen alsjeblieft. Ik zie dat de moeder van Gijs opstaat en ik doe de deur weer dicht en wacht tot ze komt. Wat is er Bart. Ik laat mijn hoofd wat hangen en kijk ze voorzichtig aan. Ik denk dat ik in mijn broek heb gepoept. Ze buigt voorover en ruikt bij mijn billen. Nou dat denk ik ook Bart kom maar even mee naar boven. Ik word mee genomen naar de slaapkamer van de ouders van Gijs. Uit de kast haalt ze een badhanddoek en die legt ze op het matras. Ga hier maar even op liggen. Ik ga liggen op de handdoek. Dan doet ze me mijn pyjamabroek helemaal uit. Ik ga even wat doekjes en een schone pamper pakken Bart ik kom zo terug. Niet veel later komt ze terug en legt de doekjes en luier naast me neer. Nou Bart toch maar goed dat je wakker bent geworden. Had je nog geprobeerd om de wc te halen? Ondertussen maakt ze de plakkers los. Nee ik droomde dat ik op de wc zat. Oh glimlacht ze. Nou dat was niet zo maar goed dat je er wakker van bent geworden. Ik steek mijn benen in de lucht. Als ik naar rechts kijk zie ik mezelf in de spiegel en zie wat er gebeurd. Ik lig het te bekijken als of ik het niet zelf ben die daar ligt. Al snel heb ik heb ik weer een schone luier om. Ik wordt weer naar bed gebracht en hoor dat de moeder van Gijs weer naar beneden loopt. Ik hoor vaag dat ze het wel over mij hebben maar kan niet echt goed verstaan wat ze zeggen.

De volgende morgen was ik weer later wakker dan de rest en liep ik weer de trap af omdat er niemand meer boven was.
 

vanbartje

Gewaardeerd Lid
Iedereen zat volgens mij pas net aan tafel. De vader en moeder van Gijs waren al wel aangekleed maar lisa en Gijs zaten nog in hun pyjama. De moeder van Gijs stond aan het aanrecht drinken te maken voor lisa. Ha die Bart lekker geslapen jongen? Wat kun jij lang slapen zeg. Ik ben er bijna jaloers op. Ik moet er wat van glimlachen. Kom maar lekker naast mij zitten Bart kunnen we lekker even wat eten en gaan we daarna lekker onze kleren aandoen. Je mama heeft al gebeld dat ze onder weg is. Ik verwacht die over drie kwartier hier. De moeder van Gijs heeft voor de ze laatste ochtend heerlijke broodjes gebakken. Het is net een feest hier aan tafel zeg ik. Iedereen moet er een beetje om lachen. Wij vonden het ook zo gezellig dat jij hier bent komen logeren. Ik glimlach een beetje en wordt wat verlegen. Hoe vond jij het Bart. Mmmm eigenlijk best leuk. Nou neem nog maar een lekker broodje. Ik reik over de tafel naar een broodje en om de kaas te pakken. Heb jij weer in je broek gepoept Bart? Vraagt de moeder van Gijs fluisterend aan mij. Hahahahaha hoezo weer lacht Gijs hahaha. DOE EENS NORMAAL GIJS zegt zijn moeder. ALS JIJ NOU HELEMAAL NOOIT ONGELUKJES HAD MAAR DAT IS OOK NIET ZO OFWEL? Gijs is stil en zijn gezicht betrekt meteen.

Ik krijg een rood hoofd nee hoor echt niet. Echt niet hoor. Ruik eens bij lisa zegt ze tegen de vader van Gijs. Ik denk dat Lisa het is zegt hij. Oké dan haal ik de kleren van lisa wel even. Ik zie dat Lisa in de kamer op de tafel haar vieze luier wordt afgedaan en dat ze een luierbroekje aankrijgt en de rest van de kleren. Nou meid je bent weer een mooie meid ga maar lekker spelen. De moeder van Gijs komt weer naast me zitten en drinkt haar thee op. Kom Bart dan gaan we even kleren aantrekken in verwacht je moeder eigenlijk zo. Ik sta op terwijl de moeder van Gijs haar laatste slok pakt. Als ze haar kopje wegzet trekt ze me naar haar toe en ruikt aan mijn billen. Ze kijkt me aan. Heb je echt niet in je broek gepoept Bart? Gijs kijkt mij met grote ogen aan maar durft nu niet te lachen. Nee echt niet hoor. Nu staat ook de moeder van Gijs op en knijpt inmijn luier bij mijn billen. Ik sta er wat beteuterd bij kan wel door de grondzakken. Tot overmaat van ramp trekt ze ook nog mijn luier bijmijn rug naar achter om er in te kijken. Hmmm nou ik weet het niet. Laten we deze maar eens gewoon uit gaan doen. dan weten we het zeker he knul. Ze aait over mijn bol. Ik voel de ogen van Gijs nu in mijn rugprikken maar durf hem niet aan te kijken. Ik loop voor de moeder van Gijs de trap op. Als we op de kamer van Gijs aankomen maakt ze eerst de gordijnen open en zet het raam op een kier. Doe jij je pyjama alvast uit. Terwijl ik dat doe loopt ze naar de kamer van Lisa en komt terug met de billendoekjes en een handdoek.

Ik sta op haar te wachten in alleen mijn zeer zichtbare natte luier. Als ze de handdoek op het matras van Gijs heeft gelegd. Ik hoor de bel. Oh dat zal je moeder zijn. Beetje verschrikt maar ook blij kijk ik de moeder van Gijs aan. Ik ga op bed liggen. Ik hoor mijn moeder binnenkomen. Je mag wel naar boven komen hoor wij zijn hier nog even bezig. Ik hoor mama de trap op komen en voel dat de eerste plakker wordt los gemaakt. Mama komt binnen. He Bart nog maar net uit bed of lekker lang beneden gespeeld? Nog niet zo lang wakker en net ontbijt op. Goede morgen schat hoe was het geweest? Wil je het zelf doen of zal ik het doen vraagt de moeder van Gijs. Oh ik zal jullie niet storen ga lekker verder. De andere plakkers worden open gemaakt. Nou je had inderdaad gelijk Bart. Zie je nu wel zeg ik. Wat was er dan vraagt mama. Ik dacht dat hij misschien in zijn broek had gepoept. Oh? maar dat is gelukkig niet zo. Hoe is het gegaan met Bart de afgelopen dagen. Heel goed we hebben het super gevonden he Bart. En nog ongelukjes gehad? Inmiddels ben ik mijn onderbroek aan het aan doen en mijn kleren. Tja Bart wat zullen we zeggen vraagt de moeder van Gijs. Ik laat mijn hoofd hangen en trek mijn schouders op.

Nou laten we het er ophouden dat we wel wat ongelukjes hebben gehad. Toch? Ik kijk mama niet aan maar knik ja. Gisteren zijn we dagje weggeweest en heeft hij het redelijk gedaan maar wel een luier omgehad heel de dag. dat was wat je had voorgesteld en dat was maar goed ook. Ik durf nog steeds niet te kijken. En gisteren avond kwam hij uit bed en had hij een poepbroek en net dacht ik ook even dat hij het was maar was het toch Lisa. Nou Bart weer grote jongen geweest zegt mama wat sarcastisch. Ik blijf wat naar de grond staren. We zullen je tas maar eens gaan inpakken. De moeder van Gijs loopt nog even naar de badkamer om mijn spullen te pakken. Mama pakt het pak libero junior uit mijn tas en zet die op de grond en begint dan mijn tas in te pakken. Maar goed dat ik een heel pak had meegegeven Bart. Zijn er behoorlijk wat uit. Ik zeg niets en loop naar beneden. Niet veel later komen mama en de moeder van Gijs ook al naar beneden. ze zijn flink aan het kletsen en hebben lol.
 

broekluier

ben graag geluierd en nat
Alle dingen die hier wordn verteld heb ik als kind ook zo beleefd of in vergelijkbare situatie. ..kamperen
logeren .verschoond worden Door andere
 

vanbartje

Gewaardeerd Lid
Mama drinkt nog koffie en ik ranja. Nou Bart dan zullen we zo weleens naar huis toe gaan. Ga jij eerst nog even naar de wc. Als ik klaar ben bedank Ik iedereen voor het logeren. Ik pak mijn tas van onder de trap vandaan en neem die mee en leg die in de auto. We zwaaien nog en weg zijn we. Nou Bart was het leuk geweest?

Ja best wel maar volgens mij lachte Gijs me ook uit omdat ik in bedplaste. Oh echt? Ja volgens mij wel al deed hij net van niet. Ik weet het niet zeker maar voelde zo. Nou dat is raar eigenlijk want ik weet van de mama van Gijs dat hij soms ook nog een ongelukje in bed heeft.

Maar we zijn nu over de helft van de vakantie Bart. Wij gaan zo snel even de was van je doen en lekker van de zon genieten. Misschien dat je met Joris en Roel kunt gaan spelen. Ik weet dat die thuis zijn. Als we thuis komen gaan we samen meteen naar boven om mijn tas uit te pakken. Mama pakt de was en gooit het in de wasmand. Ik haal mijn pyjama uit de tas en leg die op mijn bed. Volgens mij zijn we wat vergeten Bart. Ik kijk mama vragend aan. Of heb jij je pampers al opgeruimd? Euhm nee. Dan zijn we die vergeten denk ik. Ik zal wel even bellen. Mama loopt naar haar slaapkamer en belt op. Ik hoor haar beetje op de achtergrond. Volgens mij zijn wij de pampers van Bart vergeten. -Oh ja nou ja zo erg is het niet. -Wellicht komt het nog weleens terug. -Nee je hoeft er zeker niet voor te rijden. -Nou Bart was bang dat Gijs hem wat deed uitlachen voor zijn bedplassen. - Nee klopt had ik ook al tegen hem gezegd. - Ne dank je hoor verder had hij het erg leuk gehad.- Spreek je snel doei.

Nou Bart die zijn we inderdaad vergeten. Ik had het pak uit je tas gehaald om je tas in te pakken. Ik moet hem denk ik toen zijn vergeten. Geeft ook niet want ik wilde toch weer gaan beginnen met je droog te krijgen Bart. Ik kijk mama wat vragend aan. Mama loopt naar mij kast en haalt daar een grote hydrofielluier uit met een strikslip. Oh mama die wil ik echt niet hoor die zijn helemaal niet fijn. Ik heb deze grote deze week gekocht want ik hoop dat je dan wakker wordt als je nat bent. Echt Bart je zal me dankbaar zijn als je toch voort droog kan slapen niet dan. Ik knik natuurlijk wil ik dat. nou dan gaan we dat zo proberen. En dan hebben we die misschien wel niet meer nodig. Ze wijst naar de twee gele pakken libero junior die nog ongeopend op elkaar gestapeld staan naast mijn bureau.

We gaan ervoor Bart geef me een high five!. Ik geef mama een klap op haar hand en we lopen vrolijk naar beneden. Ik heb een heerlijke droge dag die ik bijna voornamelijk doorbreng met Roel en Joris. In de avond brengt mama me naar bed. Mama komt bijeen staan bij de wc. Ga maar eens zitten en probeer zo goed mogelijk uit te plassen. Ik doe een plas en wil weer op staan. Nee nog even blijven zitten Bart. Gaan we kijken of er misschien niet nog meer gaat komen. Doe maar rustig. Ik kom zo terug. Ik blijf op de wc zitten maar er komt verder niets meer. Dan komt mama de badkamer oplopen met een emmer met een deksel. Ze doet het deksel eraf en vult hem een beetje met water. Ga je poetsen mama? Nee jongen dat is voor je luiers in te doen morgen vroeg. Mocht je nat zijn dan gaan ze niet ruiken. Oké. Kom maar van de wc af. Mama heeft ondertussen al de deken van mijn bed naar achter geslagen. Ga maar even liggen jongen. Ik ga liggen. Het is nu wel even handig als je je benen omhoog doet. Moet dat echt mama? Nou dat is voor mij wel handiger hoor. Ik doe wat er van mij gevraagd word. Mama houd de strikslip tegen haar aan en laat dan de katoenenluier in een rechthoek hangenen drukt die onder haar kin. De luier is veel langer dan de strikslip. Met de stikslip iets over de katoenenluier gevouwen schuift ze die onder mijn billen. Nou laat die stelten van je maar weer zakken. Ik eg mijn benen neer en mama haalt de luier naar voren en legt die op mijn buik. Dan doet ze met de uiteindes van de stikslip een knoopje leggen op de luier aan mijn buikkant. Dan pakt ze de luier van mijn buik af en legt die weer naar onderen toe zodat er eeg 4 dubbele luier aan de voorkant zit. Nu trekt ze de stikslip naar voren en vouwt die ook een beetje bij mijn buikkant naar binnen. nou even op je buik rollen. Ik rol op mijn buik en nu voel ik dat mama nog een knoopje maakt op mijn rug. Zo die zit. Nu even je tanden gaan poetsen.
 

vanbartje

Gewaardeerd Lid
Na bijna twee weken met katoen geslapen te hebben zijn er twee dingen sterk verbeterd! IK heb slechts een poepluier gehad in de ochtend en ben geen enkele dag meer overdag nat geweest. Helaas is de vakantie afgelopen en moet ik weer naar school. Ik ben over gegaan naar groep 7 en heb er super veel zin in. Heb lang mijn vriendjes niet gezien uit de klas. Wij wonen in een wijk waar de meeste kindernaam een andere school gaan. Ik en mijn zusje en de kinderen van de achterburen gaan naar de school aan de rand van de wijk terwijl de andere kinderen naar de grootste school gaan van onze wijk. Wij gaan daar niet naar toe omdat het een gereformeerde school is en wij niet gelovig zijn.

Aan het eind van de dag vraagt juf Yvonne of mama even mee naar binnenkomt. Ik ga met haar mee en mijn zusje wordt mee naar huis genomen door Annelies.

In het begin gaat het nog even over hoe de vakantie is geweest maar dan vraagt ze of er iets met me is. Mama kijkt haar wat verbaast aan. Nee volgens mij is er niet iets speciaals. Oké zegt juf Yvonne. Het viel me o dat hij nogal veel aan zijn billen zit te krabben en ik vroeg me af of er misschien iets was. Misschien dat het u ook opvalt zegt ze tegen mama. Oh zegt mama dat kan inderdaad wel kloppen. Bart heeft last van luieruitslag! Ik krijg een hoofd die zo wat uit elkaar spat. Hoor ik mama dat nu echt zeggen. Bart plast nog iedere nacht in zijn bed. Normaal doe ik hem een pamper om maar op aanraden van een aantal mensen heb ik hem nu een tijdje een katoenenluier omgedaan. In de hoop dat hij dan beter zou merken dat hij nat was. Ik merk dat hij daar niet zo goed tegen kan en heeft dus eigenlijk behoorlijk luieruitslag. Ik zat er zelf ook weer aan te denken om hem weer terug een pamper om te doen vanavond. Ik zie mijn nieuwe juf aandachtig luisteren naar mama. Heeft het ook effect gehad? vraagt de juf. Nou zegt mama ja en nee. Hij is geen enkele ochtend droog geweest dus wat dat betreft heeft het niet zoveel effect gehad maar hij heeft maar een keer een poepluier gehad en dat is wel een forse verbetering. Ik zie de juf nu met grote ogen naar mij kijken en daarna naar mijn moeder. Meen je nu echt dat Bart nog poepbroeken heeft morgens?? Ben je daar weleens mee naar de dokter geweest. Ja dat meen ik ja. Gemiddeld denk ik nog wel minstens 2 per week. En ja we zijn naar de dokter geweest maar er is niet veel te zien aan Bart. Gaat wel over hebben de geleerden gezegd. Maar Bart is 10 toch?
 

Bedplasser91

Plasticbroekjesfan!
Ja ik heb ook vaak gemerkt dat volwassenen, zelfs ouders en leerkrachten niet veel moeite deden en gewoon over ons bedplassen praatten waar we bij waren. Was ook vaak "leuke" gespreksstof met de buurvrouw of tijdens de verjaarsvisite. Ik had een tante die ook op mijn 15e gewoon waar de visite bij zat aan me vroeg of ik nou nog stééds in bed plaste.
 

Bedplasser91

Plasticbroekjesfan!
Ik denk dat ze het wel zagen want ik werd dan altijd knalrood. En anders zei mijn moeder het gewoon, ja hij doet het nog steeds. Vaak ook nog zoiets van hij was deze week al weer vier keer nat. Dan ging ik meestal maar gauw naar mijn kamer want anders had iedereen wel iets over mijn bedplassen te vertellen. Als ik dan terugkwam was het nieuwtje er wel weer van af en hadden ze het gelukkig over wat anders. Maar de hele familie wist dat ik nog in bed plaste.
 

jos

mooi zijn zit niet van buiten...maar van binnen
Hey Bartje mooi verhaal.
Echt top
Hopelijk komt er nog een stukje.
 

rog

Superlid
Oh jah snap je niet toch was bji mij ook. Zo. Heel gewoon zlefs met kleding kopen is gehad dat me moeder gewoon zat te zgen nee die is te stark je stel als je luier onder moet gewoon als iedereen kan hooren. Doe je niet toch of ben ik gek.
 

vanbartje

Gewaardeerd Lid
Mijn moeder sprak erover of dat er niets geks bij was. Meeste volwassenen reageerde meertal ook beetje verbaast maar verder niet super raar ofzo. Maar ik kon wel door de grond gaan.
 

vanbartje

Gewaardeerd Lid
Ja Yvonne. Ik zou het ook liever anders zien maar ben al heel blij dat het beter gaat. Ik ben blij dat je me even binnen riep. Ik wil je namelijk ook vragen of je als Bart vraagt of hij naar de wc mag dat je hem dan meteen laat gaan. Kun je misschien ook rond de pauzes aan hem vragen of hij even naar de wc gaat. Hij is wel zindelijk overdag maar heeft nog steeds ongelukjes. Oké zegt juf Yvonne en kijkt me aan. Mg ik vragen wat dat voor ongelukjes zijn? Ja hij zal dan een natte broek hebben. Overdag heeft hij niet of nauwelijks een vieze broek dus ik ga er niet vanuit dat je daarvoor komt te staan.
Nee dat mag ik aannemen zegt juf Yvonne. Ik neem aan dat wij telefoonnummers hebben waar we je heel de dag kunnen bereiken. Ik ga hem niet verschonen. Nu kijkt de juf me met hoge wenkbrauwen aan. Nee dat is ook niet nodig. We hebben altijd een afspraak gehad dat hij naar de conciërge gaat en die belt mij op en dan kom ik hem halen. Maar komt dat vaak voor vraagt juf Yvonne. Ik ben nieuw hier en ken Bart dus niet van vorige jaren en bij de overdracht hebben we het hier nog niet over gehad zegt ze nu met een glimlach tegen mama. Mama is onverstoord. Dat is heel wisselend maar moet wel aangeven dat het niet heel vaak meer gebeurd op school. Maar thuis en tijdens de vakantie komt het eigenlijk nog best vaak voor te vaak. Ik krijg een roodhoofd ik kan wel door de grond gaan. Wat moet de nieuwe juf wel niet van mij denken.

Nou we gaan er voor zorgen dat we zo min mogelijk ongelukjes op school gaan hebben toch en de juf geeft mij een aai over mijn bol. Toch en ze pakt me onder mijn kin zodat ik haar in de ogen aankijk. Toch Bart. Ja tuurlijk zeg ik aarzelend. Mam geeft de juf een hand en ik loop met mama naar huis. Ik begin wat te huilen. Wat is er knul vraagt mama. Ik schaam me mam voor wat je net hebt vertelt. Dat snap ik wel jongen maar de juf moet het wel weten anders kan ze misschien wel heel boos worden terwijl het beter is dat ze eerder wat beter snapt dat het je nog kan overkomen toch.

Als we bij de achterburen binnen komen om mijn zusje te halen stuurt mama mij eerst naar de wc om te plassen. Mam vertelt het hele verhaal van net tegen Annelies. Ik probeer te spelen met Roel en Joris maar het gaat me niet omdat ik ook heel het verhaal van mama aan het volgen ben. Gelukkig gaan we daarna meteen naar huis. Thuis valt het mama ook op dat ik veel aan mijn billen aan het krabben ben. Bart kom jij eens even mee naar boven ik wil even naar je billen kijken.

Boven ga ik naar mijn kamer en doe ik mijn broek uit. Oei zegt mama al. Wat is er? Nou volgens mij heb je wat kapot gekraakt kerel dat is niet zo best. Je onderbroek zit onder het bloed. Mam legt een handdoek op mijn bed. Doe die broek maar uit en ga maar even liggen dan ga ik even wat zalf pakken want hier moeten we echt wat aan doen. Doe je benen maar even in de lucht dan kan ik beter de zalf erop doen. Je moet echt proberen om zo min mogelijk te krabben hoor. Nou we gaan de katoenen luiers maar weer opbergen want daar kan je echt niet goed tegen en het effect is mij ook te weinig dus straks maar weer een gewonen pamper Bart. Ik zeg niks maar ben blij dat ik die katoenenluiers niet meer aan hoef en dat mama mij weer een onderbroek aan doet. Nou kom dan mag je nog wat spelen gaan we zo eten en gaan we oprijd naar bed want het is weer school en ik merk dat je moe bent.
 

Dips N' Bricks

No freedom till we're equal ****right I support it
Leuk verhaal vanbartje het gedeelte op de camping doet mij denken aan een vakantie van mij vroeger. Ik was 6-7 en droeg ook nog dag en nacht luiers (Huggies Pull-Ups) en ook elke dag meerdere keren verschonen en mama die vroeg of ik moest plassen of niet heel herkenbaar. Ook ontdekte een buurmeisje op de camping dat ik luiers droeg gelukkig reageerde ze er niet raar op omdat haar broer (10 jaar) 's nachts nog Pampers droeg. Een keer ging ik bij hun in de caravan spelen en toen zag een pak Pampers onder het bed liggen en hoewel ik luiers eigenlijk niks vond vroeg ik me toch af hoe het zou zijn om een Pamper te dragen of om te krijgen.(misschien onbewust al DL gevoelens) ik heb zelf op oudere leeftijd eigenlijk alleen luierbroekjes gedragen en toen ik 8 was was ik overdag zindelijk (vooral door therapie volgen in het ziekenhuis). 's nacht zindelijk worden duurde langer tot ongeveer mijn 19e maar wel blij dat ik er toen eindelijk vanaf was.
Helaas moet ik luiers nu wel stiekem dragen.
 
Bovenaan