De camping

vanbartje

Gewaardeerd Lid
In dit verhaal ga ik wat schrijven over een herinnering die ik heb. Ik weet niet alles meer maar die vul ik inzet mijn fantasie. Wellicht worden het meerdere hoofdstukken maar weet nu nog niet wat het precies gaat worden.

Op naar de camping

Ik ben 10 jaar als dit zich ongeveer heeft afgespeeld. Ik had altijd heel erg veel zin in de vakantie. Ik ben een hardnekkige bedplasser zoals dat werd genoemd. Ondanks dat ik dat niet leuk vond werd daar heel normaal over gedaan door mijn moeder.

De zomer vakantie was al bijna 2 weken voorbij en wij zijn ons klaar aan het maken voor de reis naar een camping in de alpen. Ik had er super veel zin in en hielp mijn moeder met het inpakken van de auto. Dit jaar gingen we met mijn tante. Met twee auto's probeerde zoveel mogelijk te volgen. Mijn tante heeft een dochter en een zoontje en ik heb nog een zusje. Ik ben net iets jonger dan mijn nichtje en mijn zusje is net iets ouder dan mijn neefje.

Ik kan het super goed vinden met mijn nichtje. We zien elkaar niet super vaak maar als dat wel is dan zijn we super hecht. Ze weet van mijn bedplas probleem maar doet daar totaal niet moeilijk over. De afspraak was dat we bij de eerste sop waar we zouden stoppen elkaar zouden ontmoeten en dan zou ik of bijhaar in de auto gaan of zei bij mij en mijn zusje dan anders om.

Super enthousiast ben ik bezig met het verslepen van de koffers en de tent met al zijn toebehoren. Mijn koffer staat klaar en die van mijn zusje. We hebben allebei een cadeautje gekregen omdat we op vakantie gaan. Ik heb een hengel gekregen en die ligt natuurljk al klaar.

Ik ben zo druk bezich met het helpen van mama dat ik weer totaal geen aandacht schenk aan het op tijd naar de wc gaan. Naast mijn bedplassen moet ik echt met regelmaat naar de wc want anders kan het weleens fout gaan. Helaas gebeurd met dat nog steeds weleens ondanks dat ik al 10 ben. En ook nu ben ik druk bezig wanneer ik opmerk dat mijn kruis nat wordt. Terwijl ik dat zelf constateer komt mama de gang in ziet ok wat ik zie.

Oh Bart daar heb ik echt geen zin in hoor zegt ze met een zucht. Ga maar naar boven. Enig sinds beschaamd loop ik naar boven. Ik verontschuldig mezelf en geef aan dat ik eerder naar de wc had moeten gaan maar dat ik het zo druk had. Maar moeder geeft aan dat ze het wel snapt en dat ze zelf ook vind dat ze me misschien eerder naar de wc had moeten sturen. Gelukkig was ik net bezig met het bij elkaar zoeken van de laatste was. Ik doe deze nog in de trommel hang die straks op en de buurvrouw haal hem morgen voor me binnen.

Nou doe je natte broek maar uit en gooi het maar in de was machine. Ik kan dat echt niet meer hebben Bart want ik kan straks echt niet nog eens een natte broek wassen. Ik geef mama meteen toe nee mama snap ik. Zal ook echt niet meer gebeuren. Nee klopt zegt mama daar zorgen we wel voor. Ondertussen is mama me met een natte washand mijn kruis en benen aan het afdoen. Ik sta naast de wastafel op mijn kamer. Ik sta daar met mijn t-shirt en sokken aan. Voor de rest ben ik bloot. Ik laat mama doen waar ze mee bezig is en geef haar daarvoor ook de ruimte om juist wat wijder te gaan staan. Eerst droogt ze me voor af om vervolgens achter me te gaan staan. Als ze klaar is legt ze de handdoek in de wastafel en hoor ik dat ze een luier openvouwt. Verbaast draai ik me om.

Voorheen kreeg ik wel vaker na een ongelukje overdag een pamper om maar dat was na de vorige zomervakantie niet meer voorgekomen. Inmiddels hadden mijn pampers ook plaats gemaakt voor tena slip small. Maar nog voor ik wat meer kan uitbrengen zegt mama nog een keer Bart ik kan het gewoon er even niet bij hebben hoor. Ik zie de stress van mama wel in haar ogen. Terwijl ze dit zegt zit hij al tussen mijn benen en houd ik zelf de voorzijde van mijn luier op zijn plaats. Het gebeurd wel vaker dat ik staand een luier om krijg dus deze dril is mij heel gewoon. Het verschil is wel dat het nu 15.00 middags is in plaats van 20.30.

Het geeft verder echt niks hoor Bart dit is niet om je te straffen ik hoop dat je dat snapt. Ik knik ja mam dat weet ik sorry. Zo is het al goed ze geeft me een aai over mijn hoofd en een aai over mijn kont. Hier heb je een sportbroek. Trek die maar aan dan gaan we verder met het inpakken van de auto. Kun jij dat pak pampers mee naar beneden nemen. Ondanks dat het dus geen pampers meer waren maar tena slip werd het door mama nog steeds zo genoemd. Dat vond ik niet altijd even leuk maar maakte me er ook niet heel erg druk om.

Samen met mama pak ik heel de auto in en we zijn klaar voor het eten. Mijn zusje komt binnen want die heeft gespeeld bij de achterburen en verteld ons dat ze daar voor ons ook friet hebben gebakken. Samen met mama loop ik naar de achterburen. Mama zegt dat ze zo blij is dat ik zo goed geholpen heb met het pakken van de auto. Ik voel me groeien. Ik ben beetje de man ik ben trots dat mama dat tegen mij zegt en zo ga ik ook bij de achterburen zitten.

Word vervolgd.
 

vanbartje

Gewaardeerd Lid
Mama verteld ook tegen de achterbuurvrouw hoe goed ik heb mee geholpen en dat ze trots op me is. Ik glunder helemaal en vind het echt fijn dat mama dat zegt. De achterbuurman is friet aan het bakken en mama zit wat te kletsen over het vertrek van deze nacht. We gaan vroeg naar bed zodat we vannacht om 1.00 kunnen vertrekken. Mijn zusje is nog bezig op het gras te spelen met ons achterbuurmeisje en ik zit uitgeteld op een stoel naast mama. Heb je er zin wordt er aan mij gevraagd? Ja super veel en vind het ook leuk dat we met familie gaan die we niet heel vaak zien.

Opeens trekt de buurvrouw een vies gezicht. Bah wat ruik ik zegt ze en vraagt mama ook of ze het ruikt. Ja zegt ze het lijkt wel of ik poep ruik. Sta eens op Bart zegt mama wat ik braaf doe. En voor ik snap wat er gebeurd zit mama met haar neus tegen mijn billen. Ik kijk verschrikt naar de buurvrouw tegenover mij die ook weer vragend naar mama kijkt die alweer gewoon zit en zegt dat ik het volgens haar niet ben. Snel ga ik weer zitten als mama zich realiseerd dat het er waarschijnlijk vreemd uit zag en begint te lachen. Ja sorry lacht ze tegen de buurvrouw dat zag er zeker vreemd uit. Ja nogal zegt ze ook lachend. Mam verteld over mijn ongelukje en dat ze nu mij een pamper had omgedaan. Ze weten hier van mijn probleempje maar voel me nu niet meer zo stoer als 10 minuten geleden toen mama vertelde dat ze trots op mij was.

Ach geeft niks hoor Bart zegt de buurvrouw. Het is volgens mij toch ook lang geleden dat het overdag was mis gegaan. Ik knik en mama bevestigd dat. Nee ik moet zeggen hij doet het overdag voort super goed hoor en ik krijg een aai over mijn bol. Maar toch ruikt het hier zegt mama dan. Bart sta nog eens op. Ik ben het echt niet hoor zeg ik beteuterd en met hoofd wat hangnd naar beneden. Mama staat ook op en staat achter mij en doet mijn voetbalshirt wat omhoog en trekt mij luier zover mogelijk naar achter. Nee volgens mij inderdaad niet. Wat ik niet verwacht is dat ze meteen daarna mij voetbalbroek tot mijn knieën trekt. Ik schrik en moe blozen. Mama duwt me zo dat ik wat draai en ze gaat zitten in haar stoel en trek het elastiek bij mijn billen naar achter. Nee Bart je echt gelijk jij bent het niet hoor. Met een blozend hoofd kan er een klein glimlachje bij mij af.
Volgens mij wel weer in je broekplast zegt de buurvrouw. Van die opmerking wordt ik juist weer roder. Mama kijkt en zegt ach dat is een druppeltje. Dat stelt niks voor en trekt mijn broek omhoog. Nou zegt de buurvrouw het was me niet opgevallen hoor Bart dat een pamper om hebt dus dat is gunstig voor je.

Als ik weer ga zitten zie ik dat hun hond naast mijn stoel heeft gepoept. K zeg dat waarop mama en de buurvrouw weer in de lach schieten. Sorry Bart zegt mama dat ik je niet geloofde maar je snapt dat he bj je vandaan kwam. Ik moet nu ook wel beetje lachen en eet mijn bord leeg.

Snel na het eten geeft mama aan dat we naar huis gaan om in bad te gaan en te gaan slapen. Vandaag gaan we in bad. Ik douche eigenlijk altijd in de ochtend ivm mijn bedplassen maar vandaag geeft mama aan dat we daar straks geen tijd voor hebben. Ik ga samen met mijn zusje in bad. We kleden ons beide uit terwijl mama de kraan van het bad aanzet. Mijn zusje is iets sneller dan ik en gaat meteen op de wc zitten. Mama hurkt voor mij neer en maakt de plakkers los. Nou dat was echt een klein druppeltje hoor en ik zie dat de indicator aan de voorkant beetje paars is. De grote is kleiner dan een tennisbal. Ik doe mijn benemen wat wijder waardoor hij op de grond valt. Die kunnen we nog wel gebruiken ga maar even plassen waarna ik in het bad stap.

Als we tijdje in bad hebben gezeten haald mama mijn zusje uit bad en droogt haar af en doe haar pyjama aan. Kom Bart jij ook er uit en hier heb je een handdoek. Ik droog me af terwijl mama de tandenpoetst van mijn zusje. Ik doe dat altijd op mijn kamer. Ga maar al ast naar je kamer zegt mama. Ik pak de te a van de badkamervloer en neem die mee naar mijn kamer n leg die op mijn bed. Vanavond geen verhaaltje voor mijn zusje dus mama is al snel bij mij. Ik ben nig bezig mijn pyjama shirt aan het aantrekken. Als ik mama zie ga ik op bed liggen en trek mijn benen al op. Mama doet ma de luier weer om. Zo jongen dat kan nog prima. Dan doe ik je nig wel een schone pamper om als we straks vertrekken. Ze geeft me een kus en vertrekt uit mijn kamer. Ik ben zo moe dat ik gelijk in slaap val.

Wordt vervolgd
 

vanbartje

Gewaardeerd Lid
Om kwart voor 1 komt mama mij voorzichtig wakker maken. Bartje wakker worden we moet bijna gaan. Ik kan maar moeilijk wakker worden. Ik heb je zusje al in de auto zitten hoor die was ook nog aan het slapen. Nu moet je echt even wakker worden kan je daarna zelf weer verder slapen maar jij bent voor mama echt te zwaar om naar beneden te dragen. Ik probeer zo goed mogelijk mijn ogen op te doen en ga op de rand van mijn bed zitten. Ik zal je nog even een schone pamper omdoen jongen dan kun je er voorlopig wel mee vooruit.

Het gaat compleet langs me heen en laat mama haar ding doen. Kom maar even van het bed ik sta super slaperig op en krijg van mama en joggingbroek en een t-shirt. Doe deze maar aan dat is denk ik het makkelijkste en wat warmer ook voor je. Zo zal ik misschien wel de airco aan moeten doen. Slaperig trek ik aan wat mama voor me op bed heeft gelegd. Ze pakt het open pak tena mee en loopt achter me aan de auto in. Het pak wordt achter mijn hoofdsteun in de achterbak van de auto gezet.

Mijn zusje merkt er helemaal niets van dat ik ook in de auto zit en dat mama nu de auto start en van de oprit af rijd. Ik heb er echt zin in en vraag mama wanneer we mijn tante gaan zien met mijn nichtje en neefje. Dat duurt nog echt best wel lang hoor ik verwacht dat we over 2,5 tot 3 uur elkaar zien bij een parkeerplaats ga maar lekker slapen jongen.

Ik val vrijwel direct in slaap en voor ik het weet merk ik dat mama de parkeerplaats op rijd. Tante zit daar al te wachten. Ik wrijf in mijn ogen en geef aan dat ik ook wakker ben. Tante zit alleen op een bankje. Mama stapt uit en doet voor mij de deur open. We gaan bij haar zitten aan het picknick tafeltje. Het is niet super druk maar het is ook zeker niet dat wij de enige zijn. lucht je ook koffie zusje vraagt ze aan mama die daar wel zin in heeft. Jij ook wat drinken Bart? Ik heb pakjes die zijn denk ik nog wat koud. Ja lekker geef ik aan en zo zitten we met zijn drieën aan tafel. De andere kinderen zijn nog aan het slapen. Ik ben wat aan het rond kijken en mama en tante kletsen. Heb jij er ook zo'n zin in Bart vraagt tante. Ik krijg een grote glimlach ja heel erg veel zin in hoor echt. Ik hoop dat we in de buurt van de camping wat kunnen vissen. Ik heb van mama een hengel gekregen dus moet wel een vis vangen toch.
Volgens mij ligt er achter ons veldje waar we staan een meertje. Op de foto's zag ik daar ook andere vissen dus dat gaat goed komen hoor. Tante verteld dat ze het best zwaar had gehad met het inpakken van de auto maar dat uiteindelijk de buurman haar had meegeholpen. Verder had ze gezegd dat de kinderen nogal lastig waren geweest en dat ze elkaar veel geklierd hadden en dat ze blij was toen ze allemaal om 6 uur in bed lagen. Mama verteld trots dat ik haar zo goed had geholpen en dat we wel wat later in bed lagen maar zo moe waren dat we ook gelijk in slaap vielen.

Nou geloof dat we maar weer eens verder moeten gaan rijden zegt mama en kijkt naar mijn tante. Goed idee zegt ze. Mag ik nu bij jullie in de auto vraag ik aan mijn tante? Nou ik denk dat het verstandiger is dat we dat bij de volgende stop doen. Ik denk dat ik nog ruim 3 uur kan rijden en dan zal moeten tanken. Als ze hier in de auto dan wakker zijn kunnen we wel even wisselen is dat goed. Ja hoor zeg ik en sta op van de bank. Kom eens even hier zegt mama en ik loop naar haar toe. Ze knijpt direct achter in mijn luier en kijkt mij aan. Ik denk dat we toch nog maar even schone pamper moeten doen Bart.

Dit zijn toch van die momenten waar ik van door de grond kan zakken. Thuis is het redelijk beschermd niemand die het ziet al weet ik wel dat er mensen zijn die het weten maar vindt het eigenlijk best wel confronterend. Moet ik wat voor je pakken zusje vraag mijn tante en loopt al naar onze auto toe. Ja zou je een pamper willen pakken die ligt achter Bart zijn stoel. Ojja ik zie ze al zegt ze als ze naast onze auto staat en ook ik zie nu dat het pak in zijn geheel tegen het raam zit aangeplakt en ik krijg er zelfs een rood hoofd van. Tante komt terug en legt de luier op de tafel mama doet mijn broek half omlaag en maakt de plakkers een voor een los en trekt dan mijn luier tussen mijn benen uit.

wordt vervolgt
 

vanbartje

Gewaardeerd Lid
Ga maar even daar proberen te plassen en mama wijst naar de boom. Ik loop daar naar toe en het lukt me zelfs om nog een heel klein plasje te doen. Daarna loop ik weer naar mama toe. Mama tilt me onder mijn oksels met eengupje op de tafel. Ik laat me meteen op mijn rug zakken en kijk of niemand het kan zien. Het lijkt er op dat er niemand naar ons kijkt. Als mama mijn broek weer wat naar beneden trekt doe ik automatisme mijn benen in de lucht. Tante staat naast mijn hoofd terwijl mama mijn luier open vouwt. Zo dan kun jij er zo weer even tegen glimlacht mijn tante. Mama duwt mijn benen wat verder naar achteren zodat mijn billen iets verder van de tafel komen. Dan duwt ze de luier er onder en binnen secondes zit hij al vast en controleert mama de elastieken bij mijn billen. Ik wordt van de tafel afgetikt en ik trek zelf mijn broek weer omhoog. Ik denk dat niemand het gezien heeft.

Ik ga weer in de auto zitten en mama start de auto. Laten we straks even bellen als we gaan stoppen zegt mijn tante. Dan hoeven we elkaar niet heel de tijd in de gaten te houden. Dat is goed zegt mama. Tussen 5 en 6 ergens stoppen dan?
Dat is goed dan kunnen we dan kijken of Bart bij mij in de auto kan of Loes bij jullie. Ik glimlach dat is goed zeg ik. Ik pak mijn gameboy en begin met een spelletje maar al snel ben ik zo suf dat ik met de gameboy in mijn hand weer in slaap ben gedommeld.

Rond 5 uur draaien we een tankstation binnen. Zo zegt mama kom jongens wakker worden. Ik wordt wakker en mijn zusje is ook al in haar ogen aan het wrijven. Zijn we er al vraagt ze. Haha nee zegt mama we moeten even tanken en we gaan hier even rusten. Kunnen jullie even naar de wc en ik ook. Ik denk dat tante zo ook wel zal komen. Ik zie dat het heel druk is bij het tankstation. Ik ga even naar buiten en moet daarna betalen dan zal ik de auto op het parkeerterrein zetten en gaan we daar in dat restaurant naar binnen oke.

Zo zegt mama als ze weer in de auto gaat zitten. Ik ben wel toe aan een pauze hoor. Ze zet haar auto en stukje verder weg en doet voor ons de auto open. Mama pakt de rugzak die tussen mij en mijn zusje in staat en kijkt daarin. Dan zie ik haar een luier pakken en in de tas stoppen. Kom gaan jullie mee. Wij lopen allebei aan de hand van mama mee naar binnen. Laten we eerst maar eens even naar de wc gaan. Blijf jij hier even wachten Bart dan ga ik eerst even met Saar plassen. Dat is goed mama. Niet veel later komt ook mijn tante binnen met mijn nichtje Loes en mijn Neefje Pim. Waar is je mama vraagt mijn tante. Ik denk dat die zo terug zal zijn die is met Saar plassen. Oké zegt tante en loopt met mijn neefje en nichtje ook richting de wc.

Ik sta bij de ingang nog steeds te wachten als ik ze allemaal weer naar de gang zie komen. Moet jij ook plassen Bart vraagt mama. Ik schud nee. Ik hoef niet hoor zeg ik. Mama knijpt vliegensvlug aan de voor -en achterkant in mijn kruis. Oh dat kan nog prima kom dan gaan we wat eten en drinken.

Mag ik zo bij jullie in de auto tante Kim vraagt Loes aan mama? Oh dat is wel goed hoor wil jij bij Tante Marieke en bij Pim in de auto vraagt mama aan Saar. Jaaaaa roept ze blij. Nou dat is dan geregeld. Tante Marieke komt met een blad met drinken en brood onze kant op. We eten en drinken alles op en blijven ongeveer bijna een uur zitten. Loes en Saar en Pim zijn wat aan het spelen in de binnenspeeltuintje. Wil jij daar ook niet even spelen vraagt mama? Nee dat hoeft niet zeg ik. Dat is vreemd zegt mama ik weet dat je dat anders altijd zou doen waarom nu dan niet? Gewoon zeg ik niet zon zin. In werkelijkheid heeft het te maken dat ik bang ben dat iemand gaat ontdekken dat ik een luier om heb. Mama en tante Marieke staan op zo nog een stop en dan nog een stukje en dan zullen we er zijn Bart zegt mama. Moet je nog plassen vraagt ze? Weer schud ik nee. Oké nou dan kunnen we gaan en zo zitten we binnen 5 minuten weer in de auto.

Loes en mama zijn erg aan het kletsen. Loes is over en gaat na de vakantie naar groep 8. Ik ga naar groep 6 er zit net iets meer dan 1 jaar tussen ons maar Loes heeft geluk dat ze dus al naar groep 8 mag en ik nog niet in groep 7 zit. Ze vertelt wat ze dit jaar allemaal gaan doen. Dat ze op kamp gaan en dat ze een musical heeft en dat ze eigenlijk al wel weet waar ze daarna naar toe wil voor school. Ik zit weer met mijn gameboy en zie dat het buiten licht aan het worden is. Na een tijd gaat de telefoon in de auto. Het is 9.30 hoor ik mijn tante zeggen laten we nog een stop doen en dan doorrijden naar de bestemming. Mama stem in wij liggen voor dus als mama een parkeerplaats ziet dan geeft ze door welke dat is. Mama parkeerd de auto bij een picknicktafel aan de rand van het parkeerterrein. Zo nog een stop jongens en mama zet al een tas met wat eten op de tafel. Wil jij me even helpen Loes? Ja hoor. Nou als jij die tas uitpakt dan help ik Bart even. Bart kom jij even?

Ik loop naar mama toe die de achter- en voordeur van de auto heeft open gezet. Zo sta ik net in een soort vaan hokje. Ze knielt voor me neer. Nou Dan zal ik die pamper maar eens uit gaan doen glimlacht mama naar me. Mama trekt heel mijn broekje uit en ik sta nu alleen in mijn shirt tena en schoenen met sokken. Ik zie Loes wel kijken maar ze zegt er eigenlijk niks van. Als mama de onderste plakkers los maakt doe ik dat voor de bovenste. Nou die heeft goed zijn werk gedaan zegt mama en legt mijn tena open naast me op de grond. Dan pakt ze uit een andere rugtas billendoekjes en gaat ze me goed schoonmaken. Hoef ik geen luier om mam vraag ik beetje schuchter. Mama kijkt me aan. Dat is goed jongen en ze trekt mij mijn boxershort aan en dan laat ze me weer in mijn broek stappen. Dan rolt mama mijn luier op en stopt die in mijn hand. Gooi jij die even weg? Met een blozend hoofd pak ik die aan en nu ziet Loes heel duidelijk mijn luier terwijl ik naar de afval bak loop.

Op het moment dat ik hem weg heb gegooid veranderd er iets in mij. Dat is thuis ook. Zolang ik mijnluier om heb ben ik heel rustig en wil ik zo min mogelijk opvallen. maar zo gauw deze uit is gedraag ik me een stuk stoerder en ben ik drukker. Ik ben spraakzamer en pak mijn bal uit de auto en vraagt aan Loes of ze mee gaat doen. Die snapt eigenlijk niet wat er mij is gebeurd dat ik ineens zo anders ben en moet er om lachen. Niet veel later komt ook tante Marieke en na de pauze is het nog maar een klein stukje naar de camping.

Als we daar aankomen blijkt dat er een overboeking is en dat we niet naast elkaar op een veldje kunnen staan. Er is nog een plaats op een jongerenveldje en en op een veldje voor 0-6 jarige. Om daar te mogen staan moet het jongste kind in die categorie vallen. Pim en Saar vallen daar beide in. Kom laten we maar eerst even op verkenning gaan dan zeggen mijn moeder en tante. Om het ongemak te compenseren krijgen wij allebei wel tent die daar al klaar staat. We komen eerst bij het jongeren veldje. Het is een best groot veld met in de buurt een riviertje en een voetbal veld. Ik geef aan dat ik het wel een tof stekje vind. Dan lopen we naar het andere veldje. Dat is een stuk kleiner veldje wat wat omheind is door struiken en de ingang van het sanitairgebouw is echt op het veldje. Mama loopt ook daar binnen en zegt dan tegen mijn tante dat ze liever voor dit veldje gaat. Mama legt uit dat ze het wel fijn vind dat hier gezinsbadkamers zijn dan kan ik Bart wat makkelijker helpen zegt ze. Oh ja dat begrijp ik zegt tante Marieke en we gaan de autos pakken en de tent inruimen.

wordt vervolgd
 

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
Even een vraagje ben jij dyslectisch?
er zitten namelijk erg veel slordige spelfoutjes in.
maar het verhaal opzich is leuk geschreven
 

vanbartje

Gewaardeerd Lid
Op het veld waar wij staan mogen geen auto's komen ivm de veiligheid van de kinderen. Omdat we nu geen tent nodig hebben zegt mama dat het verstandiger is dat zei de spullen uitpakt en dat ik ze dan naar de tent breng. Ik heb je hulp echt hard nodig hoor Bart zegt mama kan ik op je rekenen. Ja hoor mama. Saar heeft de zandbak al gevonden en is daar al aan het spelen met andere kinderen. Gelukkig hebben we een plaats dicht bij de parkeerplaatsen dus hoef ik niet zo ver te lopen. Mama heeft de eerste koffers al naast de auto staan. Neem deze maar alvast mee naar de tent. Ik loop naar de tent en zet die in het voorste gedeelte. Daarna loop ik weer snel terug. het volgende wat er voor me staat is een krat met eten. neem deze maar alvast mee Bart en ga je daarna even plassen?

Als ik de krat heb weggebracht loop ik naar het sanitairgebouw wat echt ongeveer naast onze tent staat. Iedereen gaat langs onze tent lopen om daar naar toe te gaan al zijn het wel alleen de mensen die op ons veldje staan. Eigenlijk kun je niet makkelijk vanuit een ander veldje deze ingang bereiken. Als ik het gebouw binnen loop snap ik dat het een 0-6 jarige veldje is. Er zijn voornamelijk gezinsbadkamers ze hebben kleuter wc's en er is gebruik gemaakt van veel kleuren en zie tekenfilm figuurtjes op de muren staan. Verder zie ik dat er nog een verschoonruimte is naast de grote wc's. Ik loop daar langs en zie dat daar een moeder bezig is met een kindje.

Ik ga naar de wc en doe daar een plas en dat andere. Als ik klaar ben en mijn handen aan het wassen ben zie ik dat mama ook aan het lopen is met spullen en dat ze nu mijn luiers naar de tent brengt. Terwijl ze daar naar toe loopt wordt ze aangesproken door de vrouw die net nog bezig was met het kindje in de verschoonruimte. Het lijkt erop dat ze een gezellig gesprek hebben. Ik zie mama lachen en voluit praten. Ik loop ongezien voor haar naar de auto. Daar aangekomen merk ik dat mama de auto al opsloot heeft gemaakt. Ik zie dat er nog best wel wat spullen in zitten maar dat kan best zijn dat het allemaal behoord tot de tent en ik zie daar het aangebroken pak tena slip liggen.

Ik loop naar mama die al in de tent staat en bezig is met het uitpakken en inrichten van de tent. Moet ik niet meer uit de auto pakken mama? Oh nee Bart super fijn dat je weer zo geholpen hebt. We mogen op deze plek helaas voor jou niet nog een kleine tent neer zetten. We moeten dus allemaal in deze tent. Maar we hebben we 3 ruimtes dus we kunnen allemaal in een eigenruimte. Mama? Moet ik niet nog die luiers uit de auto halen vraag ik met eenbeetje beschamend hoofd. Oh nee Bart laat die maar in de auto weten nooit waar dat goed voor is. Ik heb de pampers al op je kamer gezet. Kijk dit wordt jou kamertje. Van de 3 ruimtes achter in de tent krijg ik de rechtse mama de middelste en Saar de linkse. Zet jij de koffers nog even daarin weg dan kunnen we zo iets gaan drinken bij die mevrouw die me net aan sprak. Ik doe wat me wordt gevraagd en binnen een half uur hebben we de spullen op orde.
 

Bedplasser91

Plasticbroekjesfan!
Weer een leuk deel, bedankt! Dingen die ik herken: luier aan moeten voor de reis (wij gingen altijd naar Duitsland en dat was best wel een lange rit); luiers zichtbaar in de auto (ik vond een keer een pak op de hoedenplank (!!) toen ik al 13 of 14 was, ik schaamde me kapot en gooide het op de vloer van de auto), natte luiers wegmoffelen en zo stiekem mogelijk weggooien, en mijn moeder die op de camping met vreemde mensen over mijn bedplassen praatte. Daardoor was ik er vaak wel gauw achter wie het nog meer deed, dat was dan wel weer leuk, er zijn meer bedplassers dan je zou denken maar iedereen houdt zich stil.
 

vanbartje

Gewaardeerd Lid
ik val bij de vrouw die ons heeft uitgenodigd in de stoel en mama komt naast me zitten. Hier heb ik een goed overzicht over het hele veldje. Zo te zien is niet iedereen er maar zie wel dat er erg veel kleine kinderen zijn. dat is natuurlijk ook niet verwonderlijk. Ik denk wel dat ik de oudste ben hier op het veldje. Naast onze tent zie ik dat ze 3 kinderen hebben. Een tweeling van de leeftijd denk van saar en een meisje van ongeveer 8 of 9 denk ik.
 

vanbartje

Gewaardeerd Lid
Na het bezoek bij de overburen gaan we eten. Na het eten komt loes me halen en gaan we de camping verkennen. Het is een grote camping waar van alles te doen is. Ik voel me er al helemaal thuis. We sluiten aan bij een groep die bezig is met sport en spel. Er zijn hier veel Nederlanders en ook is er begeleiding in het Nederlands en Duits. We blijven hier heel de middag tot het is afgelopen. Als ik terug bij de tent kom is mama al bezig met koken. Ga jij nog even plassen Bart we kunnen zo gaan eten. Tijdens het eten vertel ik honderduit hoe leuk het was en dat we eigenlijk hebben afgesproken met een aantal om na het eten nog te gaan zwemmen. Mag dat? Ik mag gelukkig maar moet rond 19.30 terug zijn. Dan wil mama gaan douchen. Om 19.45 kom ik bij de tent en zie ik dat de tas al klaar staat. Mama legt haar boek neer en roept Saar. Met zijn 3 en gaan we een badkamer in. Het is gelukkig al minder druk zegt mama. Net was het even spitsuur. Ik vind dit soort dingen eigenlijk niks omdat al je wil zo de buren kan afluister . Naast ons staan ze duidelijk met een baby zo te horen. Opzich zijn de badkamers wel groot. We hebben twee douchekoppen grote ruimte om om te kleden en nog een lange tafel met daarin een was bak waar je een baby kan wassen.

Wij staan met z'n drieën onder de douche en mama gaat er als eerste onderuit en droogt zichzelf af. Zo dat doet een mens goed zegt ze. Als ze zich heeft aangekleed moet Saar onder de doche uit. Als die droog is moet ook ik mezelf gaan afdrogen. Terwijl Saar haar pyjama aan krijgt moet ik van mama even gaan plassen. Ook de wc zit in deze badkamer. Dat is echt allemaal fijn. Als ik klaar ben loop ik naar de tas van mama ok mijn spullen te pakken. Saar is klaar en wordt door mama op een bankje gezet en legt dan een handdoek op de tafel. Ik trek mijn t-shirt aan. Kom jij even hier liggen Bart zegt mama. Ik kijk haar met wat verbazing aan. Mama pakt haar tas en haalt daar een tena voor mij uit. Kom Bart er zijn nog meer mensen die gebruik willen maken van de badkamer. Mam? Kan dat niet gewoon in de tent vraag ik? Nee Bart ik heb daar nu even geen zin in! Hier komen dan kan ik je pamper om doen. Met rood hoofd ga ik op de tafel liggen. Ik hoop dat niemand het gehoord heeft maar ik kan ook horen wat er naast ons gaande is. Dus denk dat ze dit ook hebben gehoord. Ik trek mijn benen omhoog als mama naast mij de luier open vouwt. Als ik naar de muurkant kijk valt mij voor het eerst op dat er een spiegel zit zo groot als heel de muur. Ik zie een soort als verslagen hoe mama mij de luier omdoet en dat ik uit automatisme mezelf gedraag tijdens deze handeling. Zo klaar zegt mama dan. Ik ga van de tafel af en kijk in de tas van mama. Waar is mijn broek? Oh ik denk dat ik die vergeten ben in te pakken. Had even niet over nagedacht dat je in je zwembroek was. Doe je schoenen maar aan. Ik schiet mijn Nikes aan. Dan slaat mama een handdoek om mijn middel. Zo niemand die het ziet zo. Je moet wel je veters vast maken Bart. Jaja zeg ik en Saar en ik lopen terug naar de tent. Saar rent vooruit en mama komt achter mij aan omdat die de spullen nog aan het inpakken is.

Als ik buiten ben struikel ik over mij veter. Gelukkig val ik niet maar mijn handdoek valt wel van mij af. Ik draai zo snel ik kan om en buk om mijn handdoek te pakken. Ik weet niet hoe snel ik hem weer moet om doen. Als ik mezelf omdraai sta ik oog in oog met de buurvrouw van onze tent die voor me neer knield om mijn veters te strikken. Ik krijg een roodhoofd. Je hoeft je niet te schamen hoor Bart zegt ze. Ik denk dat niemand het gezien heeft. En geeft toch niks iedereen heeft wel wat. Wat is er hoor ik achter me?

Mama vraagt aan de buurvrouw wat er is. Ze verteld terwijl ze weer rechtop komt staan dat ik was gestruikeld. En dat ze had gezien dat ik waarschijnlijk nog niet zindelijk was voor de nacht. Ik laat mijn hoofd hangen. Hoe kon me dit nu weer gebeuren.

Mama nodige de buurvrouw uit om straks voor de tent nog een wijntje te doen.

Wordt vervolgd
 
Bovenaan