De camping

vanbartjes

Toplid
Weken gaat het zoals het gaat. Overdag heb ik een enkele keer in het weekend overdag een natte broek maar het is heel erg veel minder dan nog voor de grote vakantie. Als ik naar bed ga krijg ik een luier om van mama en 's morgens wordt die door haar weer afgedaan. Elke morgen nat en nooit doet ze er moeilijk over. Wel heb ik vanaf de vakantie nog maar sporadisch gehad dat ik een vieze luier had. Maar als ik die had werd mama wel echt feller en bozer.
Verder heb ik het gevoel dat ze er iets discreter in is geworden. Misschien wel omdat ze er niet meer zo makkelijk over praat als ik bij ben of misschien wel dat ze er echt rekening mee houdt.

De libero junior die mama mee had genomen vanaf vakantie in Frankrijk zijn bijna op. Ik vrees dat mama weer terug gaat naar de katoenen luiers waar ik zoveel last van heb en het toch niet werkt. Tot mama op een dag zegt: Bart ik kom je morgen wat eerder ophalen van school want we gaan naar de dokter.

Maar mam ik ben toch niet ziek? Nee maar we hebben een afspraak voor je bedplassen. Ik zucht en baal dat het nog steeds niet minder wordt. Na het eten mag ik nog even tv kijken en mam brengt Saar al naar bed en komt dan naar beneden. Kom Bart plassen, handen wassen, pamper om en tandenpoetsen! Ik zet de tv uit en lap achter haar aan de trap op. Ik ga naar de badkamer kleed me uit en gooi mijn kleren in de wasmand en ga plassen als mam loopt binnen. Als ik mijn handen aan het wassen ben voel ik dat ze mijn luier tussen mijn benen omhoog trekt. Met haar bovenbeen duwt ze de luier tegen mijn kont zodat ze beide handen vrij heeft om de plakkers goed vast te plakken.
Met alleen een luier om sta ik mijn tanden te poetsen. Ik krijg een zoen welterusten knul ik ga alvast naar beneden.

Als ik klaar ben loop ik naar mijn kamer en ga nog stiekem op mijn Atari spelcomputer. Ik zet het geluid zacht en doe een t-shirt aan. Ik heb een oude lekker zachte fauteuil waar ik in ga zitten. Ik speel een spel en het lijkt wel of ik niet af kan gaan. Het gaat echt super goed tot er ineens de kamerdeur openzwaait. Ben jij nou nog niet in bed? Weet jij wel hoe laat het is? Vlug dat ding uit! Ik spring overeind. Bart heb jij nu in je broek geplast? Ik kijk mam verbaasd aan. Heb echt niets gemerkt maar de indicator van de luier is heel duidelijk dat ik een hele flinke plas heb gedaan. Ik weet niet waar ik met mijn hoofd ben geweest want ik heb echt totaal niks gemerkt. Als ik eerlijk ben is het nu meestal als ik een ongelukje heb gehad dat ik een signaal heb genegeerd om het uit te stellen omdat ik vind dat ik dan met andere dingen bezig moet zijn. En als het dan mis gaat dan ben ik daar voort echt wel van bewust en zelfs zo erg van bewust dat ik zelf naar mama loop om het haar te vertellen. Maar nu snap ik er echt niets van. Ik heb niets gemerkt echt te veel geconcentreerd geweest in het spel. Mam kijkt me aan en kijkt nog eens naar mijn luier. Ze loopt naar mijn onderbroeken la doet die open en weer dicht. Als ze zich omdraait heeft ze een plasticbroekje in haar hand. Nee mam dat wil ik niet. Je hebt niets te willen is het kort af. Ze trekt die drukkers los en ook deze gaat staand tussen mijn benen omhoog en de drukkers worden dichtgemaakt. Ik heb geen zin in een nat bed morgenvroeg omdat jij niet eerder bent gaan slapen. Ik stap mijn bed in en val direct in slaap.
 

vanbartjes

Toplid
De volgende morgen wordt ik gewekt door. Goedemorgen Bart ze schuift de gordijnen van mijn kamer open en zet mijn raam open. Heb je lekker geslapen? Ik wrijf mijn slaap uit mijn ogen en draai me nog eens om. He Bart daar hebben we geen tijd voor jongen. Je moet er uit komen want je moet naar school. Ze slaat mijn dekbed van me af. Eens even kijken of je bed niet nat is. Ze duwt me zo dat ik rol van de ene naar de andere kant. Nou gelukkig je hebt niet gelekt maar je pamper is kletsnat. Mijn moeder maakt de drukkers van mijn plasticbroekje los en ik duw automatisch mijn billen van het matras zodat ze die onder mij vandaan kan trekken. Dan duwt ze me zoals altijd half op mijn zij (wat ik eigenlijk al een beetje zelf doe) zodat ze bij mijn billen het elastiek een beetje naar voren trekt om te kijken of ik vies ben. Zonder wat te zeggen draait ze me terug en begint de plakkers los te maken. Ik doe mijn benen in de lucht zodat mama de luier kan weg pakken. Zonder wat te zeggen rolt ze hem op en loop ik naar de douche en ga mezelf wassen.

Als ik terug kom op mijn kamer liggen mijn kleren klaar op mijn opgemaakte bed en kleed ik me aan en loop naar beneden. Ik ga aan tafel zitten en eet mijn boterham. We zijn denk ik wat laat omdat de achterbuurvrouw met haar kinderen al voor de deur staat. We laten de tafelgedekt en lopen naar buiten. Mam heeft mijn natte luier in haar hand die ze meteen in de container gooit die voor de deur staat omdat hij vandaag wordt geleegd. Ik loop met Joris en Roel en hoor mama wel wat kletsen met Annelies maar weet eigelijk niet wat ze precies zeggen behalve dat saar vandaag met Annelies mee naar huisgenoten wordt. Op school loopt mama even mee naar binnen om met juf Yvonne te spreken.

Ik kom Bart vandaag wat eerder halen want we moeten naar de dokter. Oh ik hoop niet dat het iets ergs is. Nee we hebben een afspraak voor zijn bedplassen. Oke dat is goed hoor dan zie ik je straks zegt de juf tegen mama. De juf geeft me een aai over mijn hoofd. Ga jij maar zitten dan gaan we beginnen. Ik zie mama en Annelies samen naar huis vertrekken.
 

broekluier

ben graag geluierd en nat
het is een herkenbaar fenomeen, afgezien van t lopen naar school. ik ging zelf al op jonge leeftijd met de bus naar school en moest dus vroeger weg. maar werd tot mn vroege tienertijd nog geholpen smorgens. Een begin is van de eerdere verhalen die erg herkenbaar zijn voor mij ! ! lees ze graag
 

DL_YD95

Nieuw lid
Bartje,
Wat een mooi verhaal heb jij geschreven. Knap dat je het zo in detail kan vertellen en er zo eerlijk over bent.
Begrijpelijk dat het je beschamende momenten heeft opgeleverd. Zeker als het niet alleen bij in je luier plassen bleef.
 

vanbartjes

Toplid
Na de middagpauze staat mijn moeder me op te wachten bij het schoolplein. Ze zwaait naar me en ik loop naar haar toe. Ik kom je halen ga jij even tegen je juf zeggen dat je weg bent. Niet veel later ben ik terug en zwaait mijn moeder nog naar de juf. We hebben voor zo om 13.30 een afspraak met dokter Jansen. Als we binnenkomen zitten er wel wat mensen in de wachtkamer. Kijk daar hebben we Bart zegt de assistent. Ze geeft mama een knipoog omdat ze natuurlijk heel goed weet waar wij voor komen maar dat weet ik weer niet dus snap er niks van. Ga maar even zitten want jullie zijn de volgende al. Niet veel later komt dokter Jansen ons halen. Bart? Ha jongen kom verder. Hij geeft mij en mijn moeder een hand en laat ons zijn spreekkamer in.

Nou Bart ik begrijp dat je moeder een afspraak voor je heeft gemaakt. Wat kan ik voor je doen? Ik kijk mijn moeder wat verschrikt aan en begin te blozen. Kan het zijn dat jij hier bent zegt de dokter omdat het nog niet zo goed gaat met droog blijven nachts. Weer begin ik te blozen en knik ik van ja. Ah zou het misschien kunnen zijn dat jullie hier daarom zijn? Weer knik ik van ja. Oke en vertel eens hoe vaak gaat het mis in de week? Hoe bedoelt u vraag ik. Nou hoe vaak ben je dan smorgens nat? Elke morgen zeg ik en kijk wat naar de grond. Oke en kun jij mij vertellen hoe nat je dan bent? Nou meestal is alleen mijn pamper nat maar soms ook wel mijn bed.
En overdag hoe gaat het dan? Heb je dan weleens een ongelukje? Weer knik ik en kijk ik beschaamd naar de grond. En weet je hoe vaak dat dan gebeurd? Ik schud nee dat weet ik niet. En hoe gaan jullie daar dan mee om? Doe je dan een schone broek aan? Ik zeg ja. En gebeurd het ook weleens meerdere keren op een dag? Verlegen geef ik eerlijk aan dat het ook wel gebeurd.

En jij bent nu 10 jaar? Ja zeg ik. Dan moeten we toch echt eens verder gaan kijken wat er aan de hand is. Ik ga je doorsturen naar een uroloog dat is een dokter die alles weet over plassen zegt hij tegen mij. Ik ga je zo eerst naar de assistent sturen die gaat je uitleggen wat je moet doen komende tijd.

Gebruiken jullie nu de pampers uit de supermarkt vraagt de dokter aan mama? Ja zegt mama maar hij is er voort te groot voor. Ik ga je dan luiers voorschrijven die beter bij hem zullen passen. Hij schrijft een recept. Je kan die halen bij de apotheek. Ik ga er vanuit dat je over een maand terecht kan bij de uroloog. Annet mijn assistent zal jullie uitleggen wat jullie moeten doen. Hij geeft ons een hand en we gaan binnendoor via een andere deur dan dat we binnenkwamen naar het kantoor van de assistent.

Komen jullie hier maar even zitten zegt Annet. Ik heb hier voor jullie een speciaal schriftje. In dit schriftje moet je alles opschrijven wat je op een dag drinkt en hoeveel. Dus fris, water melk noem maar op. Dat moet je afmeten in een maatbaker en dan schrijf je dat hier op. Je gaat ook op schrijven hoevaak je plast en hoeveel. Dus iedere keer als je gaat plassen vang je dat op in een maatbeker en schrijf je hier op.
Hoe moet dat nachts vraag ik?
Nou voor je naar bed gaat ga je met je mama een droge luier wegen op de weegschaal. Gewoon op de weegschaal die jullie vast wel hebben in de keuken. Smorgens als je wakker wordt dan wegen jullie de luier opnieuw. Het verschil dat schrijf je hier op en dan weet je precies hoeveel dat je in de nacht hebt geplast. Mocht het nu overdag fout gaan en je plast in je broek dan vul je dat hier in. want we willen precies weten hoe vaak je plast. Dus is helemaal niet erg als je een ongelukje hebt maar wel als je het vergeet op te schrijven. We vragen je altijd om op de voorkant van je schriftje een hele mooie tekening te maken. Ik heb een afspraak gemaakt voor jullie bij de apotheek en daar kan jij gewoon alleen naar toe hoor zegt ze tegen mijn moeder. Voor de uroloog heb ik gebeld en daar krijgen jullie per post een uitnodiging voor.

Als we bij de dokter klaar zijn brengt mama mij naar Annelies. Inmiddels is iedereen uit school en ga ik buiten spelen. Dat geeft mijn moeder de tijd om even naar de apotheek te gaan.
 

Ottter

Love vintage diapers
Na de middagpauze staat mijn moeder me op te wachten bij het schoolplein. Ze zwaait naar me en ik loop naar haar toe. Ik kom je halen ga jij even tegen je juf zeggen dat je weg bent. Niet veel later ben ik terug en zwaait mijn moeder nog naar de juf. We hebben voor zo om 13.30 een afspraak met dokter Jansen. Als we binnenkomen zitten er wel wat mensen in de wachtkamer. Kijk daar hebben we Bart zegt de assistent. Ze geeft mama een knipoog omdat ze natuurlijk heel goed weet waar wij voor komen maar dat weet ik weer niet dus snap er niks van. Ga maar even zitten want jullie zijn de volgende al. Niet veel later komt dokter Jansen ons halen. Bart? Ha jongen kom verder. Hij geeft mij en mijn moeder een hand en laat ons zijn spreekkamer in.

Nou Bart ik begrijp dat je moeder een afspraak voor je heeft gemaakt. Wat kan ik voor je doen? Ik kijk mijn moeder wat verschrikt aan en begin te blozen. Kan het zijn dat jij hier bent zegt de dokter omdat het nog niet zo goed gaat met droog blijven nachts. Weer begin ik te blozen en knik ik van ja. Ah zou het misschien kunnen zijn dat jullie hier daarom zijn? Weer knik ik van ja. Oke en vertel eens hoe vaak gaat het mis in de week? Hoe bedoelt u vraag ik. Nou hoe vaak ben je dan smorgens nat? Elke morgen zeg ik en kijk wat naar de grond. Oke en kun jij mij vertellen hoe nat je dan bent? Nou meestal is alleen mijn pamper nat maar soms ook wel mijn bed.
En overdag hoe gaat het dan? Heb je dan weleens een ongelukje? Weer knik ik en kijk ik beschaamd naar de grond. En weet je hoe vaak dat dan gebeurd? Ik schud nee dat weet ik niet. En hoe gaan jullie daar dan mee om? Doe je dan een schone broek aan? Ik zeg ja. En gebeurd het ook weleens meerdere keren op een dag? Verlegen geef ik eerlijk aan dat het ook wel gebeurd.

En jij bent nu 10 jaar? Ja zeg ik. Dan moeten we toch echt eens verder gaan kijken wat er aan de hand is. Ik ga je doorsturen naar een uroloog dat is een dokter die alles weet over plassen zegt hij tegen mij. Ik ga je zo eerst naar de assistent sturen die gaat je uitleggen wat je moet doen komende tijd.

Gebruiken jullie nu de pampers uit de supermarkt vraagt de dokter aan mama? Ja zegt mama maar hij is er voort te groot voor. Ik ga je dan luiers voorschrijven die beter bij hem zullen passen. Hij schrijft een recept. Je kan die halen bij de apotheek. Ik ga er vanuit dat je over een maand terecht kan bij de uroloog. Annet mijn assistent zal jullie uitleggen wat jullie moeten doen. Hij geeft ons een hand en we gaan binnendoor via een andere deur dan dat we binnenkwamen naar het kantoor van de assistent.

Komen jullie hier maar even zitten zegt Annet. Ik heb hier voor jullie een speciaal schriftje. In dit schriftje moet je alles opschrijven wat je op een dag drinkt en hoeveel. Dus fris, water melk noem maar op. Dat moet je afmeten in een maatbaker en dan schrijf je dat hier op. Je gaat ook op schrijven hoevaak je plast en hoeveel. Dus iedere keer als je gaat plassen vang je dat op in een maatbeker en schrijf je hier op.
Hoe moet dat nachts vraag ik?
Nou voor je naar bed gaat ga je met je mama een droge luier wegen op de weegschaal. Gewoon op de weegschaal die jullie vast wel hebben in de keuken. Smorgens als je wakker wordt dan wegen jullie de luier opnieuw. Het verschil dat schrijf je hier op en dan weet je precies hoeveel dat je in de nacht hebt geplast. Mocht het nu overdag fout gaan en je plast in je broek dan vul je dat hier in. want we willen precies weten hoe vaak je plast. Dus is helemaal niet erg als je een ongelukje hebt maar wel als je het vergeet op te schrijven. We vragen je altijd om op de voorkant van je schriftje een hele mooie tekening te maken. Ik heb een afspraak gemaakt voor jullie bij de apotheek en daar kan jij gewoon alleen naar toe hoor zegt ze tegen mijn moeder. Voor de uroloog heb ik gebeld en daar krijgen jullie per post een uitnodiging voor.

Als we bij de dokter klaar zijn brengt mama mij naar Annelies. Inmiddels is iedereen uit school en ga ik buiten spelen. Dat geeft mijn moeder de tijd om even naar de apotheek te gaan.
Joehoe een vervolg super
 

vanbartjes

Toplid
Niet heel veel later komt mama ons aangeven dat ze weer thuis is en dat ze gaat beginnen met het eten. Omdat het wat begint te regenen ben ik ook snel binnen om daar lekker met mijn auto's te spelen. Mijn zusje vind het fijn om een boek te lezen en zit al snel verzonken in haar boek. Ik ga net zo op in mijn spel met mijn auto's. Als ik een een harde was geef tegen een van mijn auto's komt deze tot stil stand tegen een doos die ik niet herken. Ik duw die opzij zodat ik door kan met mijn spel. Oh Bart wil jij die doos even op je kamer zetten. Dat zijn je nieuwe pampers die wat groter zijn. Doe ik straks wel mam! Nee ik wil dat je dat nu gaat doen we kunnen zo eten en ik wil dat je even gaat plassen.

Hier heb je een maatbaker die heb ik ook van de apotheek gekregen en dan moet je daar in plassen. Maar ga eerst maar even die doos boven zetten. Ik doe wat er van mij gevraagd wordt en zet de doos op mijn kamer. Ik loop vervolgens naar beneden en mama heeft het eten al op tafel. Ik wil dat je eerst met mij mee naar de wc gaat zegt ze. Ik denk dat het beter is als je de maatbeker boven de pot houdt als je er in plast. Ik doe wat me gevraagd wordt en plas in de maatbeker. Nu moet je hem zelf aflezen en dan opschrijven in het schriftje. Zetde maatbeker maar even op de wasmachine zo kun je hem beter aflezen. Hoeveel lees je nu af. Aarzelend zeg ik dat ik denk dat het 150ml. Nou dat heb je goed gezien hoor. Dit is ook een hele goede reken les.

Het is vandaag 16-11-1985 en schrijf hier maar dat het kwart voor 6 is. Hoe schrijf je dat. Ik schrijf daar wat het moet 17.45. Nou kijk dat doe je heel goed en schrijf je hier 150 ml. Ik heb nog een andere maatbeker en die is voor het drinken. Gooi dit maar in de wc-pot en spoel maar door. En dan even de maatbeker afwassen en zet die maar naast de wc-pot. En nu moet je dat dus elke keer doen. Niet vergeten he? Ik vond het eigenlijk wel leuk om te doen. Ben niet zo goed met schrijven maar cijfers en rekenen is meer mijn ding. Nu nog even meten hoeveel water je drinkt bij het eten. Ik heb op de maatbeker voor het plassen een kruis gezet dat je niet verongeluk de verkeerde neemt.

In mijn glas bij het eten doe ik 250ml water en drink die tijdens het eten op. Nou ik wil dat jullie zo in bad gaan en dan mogen jullie van mama vanavond een beetje opblijven tot 21.00. Het is vrijdag en morgen kunnen jullie lekker uitslapen. Morgenvroeg heb ik wel iemand die ik nog moet knippen maar misschien ze al weg voordat jullie beneden komen. Als we de afwas hebben gedaan gaan mijn zusje en ik samen in bad. Doen we heel vaak. Kunnen het goed vinden met elkaar. Kom jongens het is tijd om uit bad te komen. Mijn zusje wordt door mijn moeder geholpen met afdrogen en doet zelf haar nachtjapon aan en ochtendjas en gaat al naar beneden. Ik droog me al zelf af en heb ondertussen mijn pyjamashirt aan gedaan. Ik heb vandaag nieuwe pampers gehaald Bart en die zitten in die doos. Wil jij die voor mij even openmaken en er een uithalen. Volgens de mevrouw daar gaan deze je beter passen. Deze zijn beter in je maat en dus geeft ze aan dat de kans kleiner is dat je nog een nat bed hebt. Met moeite lees ik wat op de verpakking staat. Attends slip small. Ik maak de verpakking open "deze zijn blauw" zeg ik verbaasd. Ja maar dat is geen probleem toch. Ik neem er een uit de verpakking en geef die aan mama en ga op mijn bed liggen en doe mijn benen de lucht in zodat mijn moeder de luier onder mijn billen kan schuiven en als dat gebeurd is laat ik mijn benen zakken. Mijn moeder maakt de 4 plakkers voor vast en ik merk meteen dat deze groter zijn dan die ik had. Zowel op mijn rug als buik voel ik dat hij hoger zit en bij mijn benen voel ik juist dat ze goed zitten maar minder strak dan de oude die ik had. Als ik ga zitten op mijn bed hoor ik wel dat hij heel erg kraakt maar ik stap van mijn bed af om mijn pyjamabroek te pakken. Ik merk zelf wel op dat hij lossen rond mijn kruis zit en dat de luier niet direct tegen mijn billen aansluit.

Ik doe mijn pyjamabroek aan en ik zie mezelf in de spiegel nu. Met de andere luiers die ik had viel het me niet super op dat ik een luier om had maar nu ineens was mijn luier vooral bij mijn billen onder mijn pyjama heel erg zichtbaar. En bij het zien van dit beeld begin ik te huilen. Mama gaat op de rand van mijn bed zitten en trekt me op haar schoot om me te troosten. Geeft niks jongen we gaan er nu toch iets aan doen. Wie weet is het over een paar weken allemaal voorbij. En dan geven we deze luiers gewoon aan iemand anders die ze nodig heeft. Maar zijn we niet wat vergeten vraagt ze? Ik kijk haar wat verbaasd aan. Nee ik was al weesten plassen hoor zeg ik. Nee zegt mama dat bedoel ik niet. We hadden de luier eerst eigenlijk moeten wegen. Ohja zeg ik. Kunnen we toch gewoon een andere wegen zeg ik. Nou goed dan zegt mama neem er maar een mee naar beneden dan doen we dat even en dan schrijf je dat hier op zegt ze en ze wijst me waar ik dat moet schrijven. Het voelt wel een beetje vreemd zo met deze luier omdat hij duidelijk heen en weer schuift en kraakt bij elke stap die ik zet maar loop er mee naar de bank en ga dan zitten met een plof.

We krijgen niet veel later een bakje chips en een glas fanta. Weer zijn we vergeten het te meten dus hij wordt op de tafel even nog over geschonken in de maatbeker en vervolgens weer in mijn glas. Weer 250ml schrijf ik op en ik schrijf er een tijd bij 19.30. Om 20.30 mag ik nog eens 150ml fanta en moet daarna om 21.00 naar bed. Ik voel mijn luier weer behoorlijk op en neer schuiven als ik de trap op loop maar na het tandenpoetsen val ik al snel in slaap.

Smorgens als ik wakker wordt merk ik dat ik nat ben maar ook nu voelt het wel anders dan in mijn vorige luiers. Ik loop naar beneden en voel dat mijn luier aardig doorzakt en vind dat niet echt prettig zitten. Als ik de deur van de woonkamer open doe zie ik dat mama al bezig met knippen en heeft me meteen in de gaten. Goedemorgen knul lekker geslapen?
 

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
Goed vervolg, niet verwacht na zoveel jaar maar, toch!
Flink dat jij je eigen ervaring met ons deelt :tmb :tmb
 
Laatst bewerkt:

vanbartjes

Toplid
Ja zeg ik. Maar schrik ook want had niet verwacht dat er al iemand was om te knippen. Ik herken haar wel want ze is al vaker bij mijn moeder geweest. Ze kennen elkaar zelfs van vroeger. Ze glimlacht naar me hoi Bartje hoe is het jongen. Ik duik weg de bank in maar mama roept me. Bart kom eens even hier. Het is duidelijk dat ik een luier om heb en ook de dame in de stoel kijkt er naar. Kom zal ik die maar meteen af doen zegt mama kun je hem wegen en zo even gaan douchen heb ik daarna een boterham voor je. Pak maar alvast de weegschaal en je schriftje. Zet maar alvast klaar.

Mama knielt voor me en doet mijn pyjama broek naar beneden en maat de plakkers los van de luier die ik om heb. Wat vind je van deze luiersvraagt de vrouw in de stoel aan mijn moeder? Oh weet eigenlijk nog niet zegt mama terwijl ze heb oprolt en aan mij geeft. Hier weeg hem maar en schrijf maar op inzet schriftje. Ik doe wat gezegd wordt en ga naar de badkamer om te douchen.
Wij hebben deze luiers voor het eerst en is eerste nacht dat hij hem om heeft maar vind wel dat ze wat zakken. Ze zitten wat ruimer dan de luiers die hij had. Onze cliënten hebben deze luiers ook zegt ze. Ohja zegt mama. Zijn er nog veel die incontinent zijn vraagt mama. Bij mij op de groep zijn ze allemaal mobiel maar wel incontinent. Onze groep is een groep met leeftijd van 15 tot 25. Maar wij geven ze allemaal wel een romper aan. Ik denk dat het voor Bartje ook fijner zou zijn. Nou dat denk ik ook maar zou niet weten waar ik ze zou kunnen kopen in zijn maat.

Bij ons op het terrein hebben we een winkeltje maar die is niet vaak open. Maar je zou wel eens met hem bij ons langskinnen komen dan kan je er wel een paar passen en je kan er wel zolang een lenen hoor. Is leuk want dan kunnen we met de groep en jullie wel even naar kinderboerderij en dan daar wat drinken. Ik heb echt hele gezellige cliënten. Nou dat lijkt me heel leuk zegt mama. Wanneer moet jij werken ga ik kijken of we dan kunnen langs komen met zn tweeën. Nou ik heb morgen zondag vroege dienst van 7.00 tot 15.00. Als je zo rond 10.00 kan komen dan hebben wij ze allemaal uit bed en hebben ze gegeten. Ik weet zeker dat ze dat erg leuk vinden.Bart hoeft zich echt niet te schamen of het eng te vinden zijn heel lief allemaal alleen wel beetje anders.

Als ik beneden kom zegt de klant van mama: He Bart vind jij het leuk om morgen bij mij dopbezoek te komen op mijn werk. Wij hebben daar ook een kinderboerderijen een gezellig restaurant. Ik werk met gehandicapten en die vinden het wel leuk als jij even een keertje langs komt. Ik kijk haar aan. Ik vind het wel leuk wat voor dieren hebben ze daar. Nou ze hebben paarden een koe ze hebben varkens en veel vogels. En volgens mij ook dieren als konijnen en cavia's waar je mee kan knuffelen. Nou dat vind ik wel leuk hoor zeg ik. Nou dan zie ik je morgen met je mama.
 

luiernl

Toplid
Hi Bartje, super leuk verhaal en ook leuk geschreven.

Begrijp dat je nu nog ongelukjes hebt, dat is wel spijtig maar ben stiekem ook wel jaloers. Ik draag zelf alleen luiers voor de fun maar soms ook dagen achter elkaar. Zou wel eens een weekje gestraft willen worden en verplicht een luier aan moeten.

ik zou ook wel eens een weekje Bartje willen zijn, de vernedering met een natte broek en een luier lijken mij erg spannend maar ik denk dat het beter een fantasie kan blijven.

bedankt voor het delen, ben benieuwd naar het vervolg!
 
Bovenaan