De proefpersoon deel 12
Ik word wakker en open mijn ogen en kijk in het lachende gezicht van Claudia. 'Zo Sophietje, vandaag is de grote dag, je gaat ons verlaten. Ik zal jou eens mooi aankleden.'
Claudia maakt de banden rond mijn taile en polsen los en tilt me naar de komode. "Fijn dat jij zo'n tenger meisje bent en ik jou makkelijk kan tillen.'
Claudia knoopt mijn rompertje open en knijpt even in mijn goed gevulde luier. 'Zo, zo die is wel toe aan vervanging, maar eerst zulen we jou eens lekker in bad stoppen. Je moet er tenslotte fris uitzien op deze belangrijke dag.'
Als ik naakt ben tilt Claudia me in het bad. Het is een bad op pootjes met een klein laagje water. Voorzichtig ondersteunt ze mijn hoofd zodat mijn gezicht niet onder water komt. Ze spettert een beetje water over me heen, ik moet zowaar lachen. Het is lekker om zo verzorgd te worden. Nadat mijn haren zijn gewassen wordt ik weer terug gelegd op de komode.
Claudia droogt me liefdevol af. Ze pakt een hele dikke luier en doet er een dubbele inleg in. 'Het wordt vandaag een lange dag, hiernee kan je even lekker vooruit.'. Claudia doet de plakkers dicht. Het dikke pakket voelt heerlijk aan tussen mijn benen, die ik nauwelijks bij elkaar krijg.
Claudia trekt me een schoon rompertje aan. Vervolgens een witte maillot, met daarover heen een kort roze jurkje, dat mijn luier nauwelijks verhult. Ze doet mijn haar in twee staartjes en stopt een speentje in mijn mond. Ik kan me zelf niet zien, maar ik voel me als een klein schattig babietje.
Claudia is in ieder geval verrukt. 'Je ziet er snoezig uit, kleine meid.' En ze geeft me een knuffel. Ik word in de rolstoel getild en de leren band in mijn kruis en het tuigje rond mijn borst worden vastgegespt. 'Zo nog een lekker bordje pap en we zijn klaar om te gaan.' Zegt Claudia.
'Het is tijd om te gaan, zeg maar dag tegen je vriendjes' Claudia pakt mijn hand en maakt daarmee een zwaai beweging naar de anderen, die kijken nietszeggend terug. 'Je bent een schattig babietje ik hoop dat er goed voor je gezorgd gaat worden.' Zijn de laatste woorden van Monique.
Claudia duwt me de babyzaal uit. We rijden door de gangen van de kliniek. Een aantal keren komen we door een soort sluisdeur die Claudia met een pasje open maakt. We komen in het gedeelte waar ik ook ontvangen ben en we rijden de kamer van Joke Koenen binnen, het hoofd van de kliniek.
Behalve Joke zijn er ook een man en vrouw aanwezig, ik schat ze eind dertig. Zodra ik binnenkom staat de vrouw op en loopt opgwonden op mij af. 'Oh, wat een schatje, precies waar ik op had gehoopt.' De vrouw omhelst me min of meer, ze kijkt me aan. 'Zo jij bent Sophie, ik ben jouw nieuwe mama en ga heel goed voor jou zorgen.'
Nieuwe mama? Denk ik, wat gaan we nu krijgen. Van verbazing probeer ik iets te zeggen, maar ik slaak alleen maar kreten uit. 'Rustig maar meisje, je hoeft niet bang te zijn.' Blijkbaar ziet ze de ontzetting en angst in mijn ogen.
Door de emotie en frustratie barst ik in huilen uit. 'Rustig maar schatje, kijk eens mammie heeft een lekker speentje voor je.' Ze stopt het speentje in mijn mond en langzaam kalmeer ik weer wat.
Als mijn nieuwe "moeder" weer is gaan zitten neemt Joke het woord. 'Ja, meneer en mevrouw Hendriks, dit is dus Sophie. Sophie is de eerste proefpersoon waarbij het regressie traject volledig en naar tevredenheid is verlopen. Voor zover wij kunnen beoordelen begeeft Sophie zich momenteel zowel fysiek als geestelijk op het niveau van een 6 maanden oud babietje.
En dat niveau zal ze ook houden zolang ze de medicijnen in de juiste combinatie en dosering blijft slikken. U heeft zich destijds bij ons aangemeld ondat u in aanmerking wilde komen voor een van onze proefpersonen.
'Inderdaad, mijn vrouw en ik kunnen geen kinderen krijgen, bovendien heeft mijn vrouw aangegegven juist het verzorgende aspect het leukst te vinden. Ze heeft om het simpel te zeggen niet zo veel affiniteit met oudere kinderen, maar juist wel met kleine kinderen, zo tot de peuterleeftijd. Wat uw kliniek biedt sluit volledig aan op onze wensen.'
'Ja ik denk dat we inderdaad in een grote behoefte voorzien van mensen die de baby en peutertijd de leukste periode van een kind vinden en ze het liefts voor altijd op deze leeftijd zouden willen houden, we hebben dan ook aan belangstelling niet te klagen, ondanks onze niet geringe vergoeding van €250.000,die we overigens in goede orde van u hebben ontvangen.'
Ik zit met stijgende verbazing te luisteren. Ik word hier gewoon verhandeld, verkocht, als een slaafje. Dit is je reinste mensenhandel. Voor 2,5 ton word ik het speeltje van een of andere rijke vrouw.
'Maar gaat niemand haar missen?' Vraagt de vrouw. Goede vraag denk ik, een van mijn vrienden zal me toch wel gaan missen en uiteindelijk naar de politie stappen. 'Ik denk het niet' zegt Joke. 'We selecteren onze proefpersonen zorgvuldig. Sophie's ouders zijn overleden ze heeft geen broers en zussen.
We hebben haar facebook en instagram account gehackt en posten af en toe een bericht. Haar vrienden denken dat ze in het buitenland zit voor een werkstage. We laten de contacten langzaam dood bloeden. Ik denk niet dat iemand actief naar haar gaat zoeken.'
Ik begin de uitzichtloosheid van mijn situatie te beseffen. De rest van mijn leven zal ik als babietje worden 'gehouden', ik barst weer in snikken uit. 'Ach schatje, jje hoeft toch geen huiltjes te doen, je gaat straks lekker mee naar ons huis en hebben een prachtig kamertje voor je.'
'Het mooie van ons programma is trouwens' vervolgt Joke' dat we de dosering langzaam kunnen aanpassen, hierdoor kan Sophie een natuurlijk ontwikkeling doormaken en bijvoorbeeld leren kruipen en simpele woordjes zeggen. Maar de dosering kan altijd weer worden verhoogd zodat ze naar, zeg maar, het basisniveau terug gaat.
Ik stel voor dat we een keer per maand een controle gesprek houden. Hebben jullie verder nog vragen?'
Even later word ik door mijn nieuwe mama de kliniek uitegeduwd, mijn leven tegemoet als veredeld huisdier, ik heb het gevoel van de regen in de drup te zijn beland (wordt vervolgd)