Huisgenootjes

Wat kan er verbetert worden aan het verhaal?

  • Niks het is goedzo

    Stemmen: 26 61,9%
  • Plot verandering

    Stemmen: 2 4,8%
  • Spelling en grammatica

    Stemmen: 7 16,7%
  • Langere hoofdstukken

    Stemmen: 7 16,7%

  • Totaal stemmers
    42

KleineAap

Toplid
Het verhaal gaat over twee huisgenootjes. Ze wonen bij een oudere vrouw in huis die kamers verhuurt. Zelf is ze nooit thuis, omdat ze een tweede woning heeft in Frankrijk. Alleen de twee huisgenootjes, Ann en Tim, wonen in dit huis....

Hoofdstuk 1: Hoe het begon...

Het was een donderdagavond en Tim zou alleen thuis zijn. Ann die zou namelijk bij der vriendje zijn en daar blijven slapen. Tim zou eigenlijk gaan stappen die avond, maar dat ging niet door vanwege een verslag die hij nog moest maken. Het was al 9uur 's avonds en Tim hoorde de voordeur open gaan, hij verwachte niemand dus sprong op en liep naar beneden. Daar stond Ann ze was in tranen. Tim keek haar aan en vroeg wat er was. 'Hij... heeft het uitgemaakt' zei ze tussen het snikken door. Tim rende naar haar toe en knuffelde haar. 'Niet huilen Ann. Hij was toch al niet zo lief voor jou' Tim trooste haar en aaide zachtjes door haar haren. Ann stopte langzaam met huilen. Tim stelde haar op haar gemak door zachtjes door haar haren te blijven aaien en door zachtjes 'sssssst stil maar, het is al goed' te fluisteren. Ann voelde zich op haar gemak en drukte haar lichaam nog dichter tegen die van Tim aan. Plots begon Ann weer hard te huilen. Tim zei tegen haar 'kom we gaan even naar de bank dan kun je even rustig je verhaal vertellen.'

Op de bank begon Ann haar verhaal te doen. 'Hij heeft het uitgemaakt, omdat hij verliefd is geworden op een ander. Ik zou gaan koken en ging hij zich even douchen. Tijdens het eten keek hij constant op zijn telefoon en merkte ik al dat hij aan het whatsappen was. Ik vroeg wie dat was alleen hij zei een vriend. Die komt zo meteen even langs. Daar ging me avond alleen met hem dacht ik. Tijdens het eten ging de bel en kwam zij binnen. Ze kuste hem en haar terug. Ik stond op en ben naar huis gerend. En toen was jij daar Tim...' Ann keek hem aan en hij trooste haar door zachtjes door haar haar te gaan. 'Ann als jij nu even lekker gaat douchen en je pyjama aan doet zet ik vast een filmpje aan op mijn slaapkamer.' Ann vond het een goed idee. Tim maakte alles gereed op zijn slaapkamer, gordijnen dicht, lichten uit, chips erbij en drinken. Ann wilde alleen melk drinken, tijdens een film? Tim vond het maar vreemd alleen bestede er geen aandacht aan.

Ann was klaar met douchen en kwam op het bed zitten. Ze had haar onesie aan, Tim vond die leuk zo met de rits in het midden, ze zag er nu uit als een klein meisje. Ann had nog een echt kindergezichtje, maar ze was toch al 18 jaar. Tim starte de film en ze begonnen samen te kijken. Na vijf minuten kwam Ann tegen hem aan liggen, ze doen dit wel vaker als ze samen film kijken. Nu voelde het toch anders. Ann lag met haar hoofd op zijn schoot. Tim die vond het lief hoe ze lag en begon opnieuw door haar haren te strijken. Ann voelde zich op haar gemak en stak onbewust haar duim in haar mond. Tim zag dit en plaagde haar en trok haar duim uit haar mond. 'He gekkie wat doe je nou, je lijkt wel een kleine baby.' Ann reageerde iets te vlug 'Ben ik ook' Na dat ze het had gezegd besefte ze pas wat ze had gezegd. Ze gingen weer verder film kijken, opnieuw deed Ann haar duim in haar mond. Nu liet Tim het maar gaan en kuste haar op haar wang. 'Je bent zo een lieve prinses.' Ann bloosde. Ann voelde zich zo erg op haar gemak dat ze niet merkte dat ze moest plassen. Ze merkte het pas toen ze aan het plassen was. Ze barste in tranen uit. Tim schrok, hij had niet in de gaten dat Ann in haar broek had geplast. 'Het is al goed Ann. Ik ben bij je.' Hij stelde haar op haar gemak. Dit werkte niet en uit eindelijk vertelde Ann wat er was. 'Ik.... heb... in... me..... broek...g-g-g-geplast' zei ze snikkend door haar tranen heen. Tim schrok maar stelde haar op haar gemak. 'Das niet erg prinses.. kom ga maar gauw douchen dan.' Tim schrok toen hij prinses zei maar hij merkte dat Ann het niet erg vind en ze bloosde zelfs. 'Het is niet erg he als ik je prinses noem?' Ann bloosde weer en gaf Tim een kus op zijn wang. 'Nee p...pa...papa' fluisterde ze in zijn oor. Tim bloosde 'Noem jij mij nu papa?' Ann knikte.

Wordt vervolgt.......... (opmerkingen en aanbeveling zeeeeeeer welkom!!)
 

KleineAap

Toplid
Hoofdstuk 2: Ann wordt prinses...

Ann schrok van wat ze had gezegd, ze dacht er niet bij na bij het zeggen. 'Sorry sorry sorry Tim ik bedoelde het niet zo... Ik dacht niet na toen ik het zei.' Ann begon lichtjes te snikken 'Het geeft niet Ann ik vond het eigenlijk wel super lief dat je dat zei' Tim gaf haar een kus op het voorhoofd en Ann bloosde. 'Maar kom prinses ik denk dat jij een douche nodig hebt?' Ann knikte verlegen en keek Tim aan 'Papa... tillen?' Tim keek haar aan en antwoorde 'Ja hoor prinses maar dan moet je wel lief zijn.' Tim tilde haar op en liep met haar naar de badkamer. In de badkamer aangekomen zetten Tim haar in de douchecabine en maakte haar onesie open. Tim schrok een beetje want hij zag haar naakte lichaam voor het eerst. 'Is mooi papa?' Vroeg Ann verlegen, toen ze zag dat Tim naar haar naakte lichaam keek. 'Euhmm.. ja..... heel mooi prinses...' stotterde Tim. Tim zetten de douche aan en begon Ann schoon te maken.

'Prinses hou de douchekop even vast dan kan ik jou goed schoonmaken.' Ann had de douchekop vast en had een plannetje. Ze richtte de straal niet op zichzelf maar "per ongeluk" op Tim. Tim sprong weg van de douche en riep boos 'Ann! Waarom doe je dit?' Ann schrok en barste in huilen uit. 'Het is al goed prinses. Ik bedoelde het niet zo, ik schrok van het water. Maar nu ben ik ook nat, zal ik dan ook maar even gaan douchen?' Ann knikte verlegen en droogde haar tranen. Tim ontdeed zich van zijn kleding en stapte ook onder de douche. Ann gaf Tim meteen een knuffel en voelde zijn naakte lichaam tegen het hare wat zorgde voor een rilling. Tim keek haar aan en lachte. 'Kom we zijn wel klaar met douchen.' Tim draaide de kraan dicht en pakte een grote handdoek en droogde zich zelf eerst af. 'Kom is prinses ik ga je afdrogen.' Tim vouwde de handdoek om Ann heen en droogde eerst haar haren, haar rug, haar billen en benen. 'Even omdraaien' Ann draaide zich om en Tim droogde de voorkant af. Van onder naar boven, hij eindigde bij haar borsten waar hij toch enige moeite mee had. Maar uiteindelijk was Ann droog.

'Kom ik heb een verrassing voor je..' 'VERRASSING MIJ!!! ECHT MIJ!!!' riep Ann op gelaten. Ann volgde Tim naar zijn slaapkamer. 'Ga maar even op bed liggen dan ga ik eventjes iets pakken.' Tim liep uit de kamer en kwam terug met een luier. 'Oogjes dicht.' Ann sloot haar ogen en giechelde. 'Dit is spannend papa.. wat is de verrassing.' Tim legde de luier op bed en tilde de benen van Ann op. 'Oogjes dicht houden hoor, anders is het geen verrassing meer.' Ann deed haar uiterste best om haar ogen gesloten te houden. Tim deed haar de luier om 'Doe je oogjes maar weer open' Echter schrok Ann zo erg van de luier dat ze begon te huilen. 'Wat is er prinses vind je de verrassing niet leuk.' 'Jawel maar ik... ik weet niet.. ik hou van jou' Was het enige wat Ann nog kon zeggen en gaf Tim een dikke knuffel. Tim legde haar uit dat hij het soms fijn vind om een luier te dragen en daarom zo luchtig reageerde over het broekplas incident van daar straks. 'Sorry Ann dat ik dit niet eerder vertelt heb aan jou maar ik kon het niet. Je zou me raar en gek vinden dacht ik, maar gelukkig is dat totaal anders. Ik hou van jou prinses Ann.' 'Het geeft niet Tim, het is goed dat je het me nu hebt vertelt. Ik hou ook van jou papa Tim.' Ze gaven elkaar een knuffel en vielen beide in slaap. Ann alleen in een luier en Tim in zijn onderbroek.

De volgende ochtend werd Ann als eerste wakker doordat ze voelde dat haar luier nat was. Zachtjes begon ze te snikken en kroop dicht tegen Tim aan. Tim ontwaakte door het zachtjes snikken van Ann. 'Wat is er prinses?' 'Ik heb..... ik heb...' 'Geplast?' Ann knikte verlegen en begon weer te huilen. 'Het geeft niet prinses daarvoor is de luier toch anders was ik vannacht ook nat geworden door jou.' Hier kon Ann wel om lachen en kuste haar lieve vriendje. 'Zullen we eerst ontbijten en daarna douchen of andersom.' 'Eerste eten!, eigenlijk vind ik de luier wel fijn zitten.' Fluisterde Ann zachtjes in het oor van Tim. Tim maakte het ontbijt voor hun tweetjes, alleen Ann keek hem vragend aan. 'Ikkuh zelf eten of papa eten geven.' Tim bloosde, hij was nog niet echt gewent aan de naam papa. 'Nou zou papa, zijn prinses maar gaan voeren?' Ann sprong dol blij op en neer 'JAAAAAH' Tim merkte wel dat Ann volledig in haar rol zat als prinsesje. -Ik denk dat ik haar morgen maar moet verrassen met een echte prinsessenjurk- dacht Tim. 'We moeten wel opschieten anders kom je te laat op school prinses.' Tim gaf Ann snel eten door het brood in kleine stukjes te snijden. Daarna rende beide terug naar boven om snel te douchen, want Ann moest om 8:00 vertrekken om op tijd op school te komen en het was al 7:50. Gelukkig redde Ann het en kon Tim zijn verrassing gaan kopen.

Tim schoof achter de computer en opzoek naar prinsessenjurken en spulletjes. Tim vond een mooie prinsessenjurk van Hello Kitty, hier was Ann dol op wist hij. Tim kocht de jurk en zag luiers staan met zo'n lieve babyprint. Ook deze kocht Tim en als laatste kocht hij een drinkflesje en een speen. Op de factuur stond dat het morgenmiddag geleverd zou worden. Hij zou dan thuis zijn, want hij had geen school deze morgen. Tim ging maar even de onesie wassen en wat andere kleding van Ann. Hij merkte dat er wel meer dingen waren die een beetje naar urine stonken, zal ze...vaker in haar broekplassen... Nee dacht Tim dat kan niet. Alleen zijn gedachten werden die middag toch anders. Weer kwam Ann thuis met een natte broek, echter had ze dit nu expres gedaan, maar dat wist Tim niet. Ann vond het zo fijn hoe Tim haar gister vertroetelde en wilde dat het voor altijd zou zijn, zelf wist ze niet dat Tim voor haar een verrassing had. 'Pappaaaaaa! Ik heb...... geplast' Riep Ann door het huis, omdat ze Tim niet zag staan. Tim rende naar beneden en zag zijn vriendinnetje, 18 jaar, staan. Ze had twee staartjes in en opnieuw een natte broek. Voor dat Ann binnen was gekomen had ze de twee staartjes in gedaan, ze vond dat ze nu echt op een klein meisje leek. Tim keek haar aan 'Kom gauw naar boven en kleed je uit in de badkamer' commandeerde Tim. Ann schrok van de toon maar gehoorzaamde Tim.

In de badkamer aangekomen ontdeed Ann zich van haar kleding en ging onder de douche staan. Tim kwam de badkamer binnen lopen 'Sorry van mijn toon net, ga je maar gauw wassen en kom dan naar mijn slaapkamer.' Ann waste zich goed en ontdeed zich van schaamhaar, dat vond ze niet passen bij kleine meisjes. Toen ze klaar was liep ze naar de kamer van Tim en zag daar al een luier klaar liggen. Er ging een rilling door haar naakte lichaam heen, ze kon de rilling niet plaatsen. Ze liep automatisch naar het bed en ging op de luier liggen. 'Wat een lieve prinses heb ik' Tim gaf haar een kus op haar lippen en maakte de luier dicht. 'Sta eventjes op en stap maar in je onesie.' Tim hielp Ann en deed de onesie dicht. 'Ik ga eventjes eten klaar maken en ga jij maar even huiswerk doen. Dan kunnen we vanavond een filmpje kijken.' Ann kreeg niks door van wat Tim zei. Ze zat totaal verliefd op zijn bed en begon zachtjes te snikken. 'Ik hou van jou Tim! Er is nog noooooooit iemand zo lief voor mij geweest als jij.' Ze sprong op, rende op Tim af en knuffelde hem. 'Ik hou ook van jou Ann' Ann liet Tim los en ging naar haar kamer om huiswerk te maken, onderwijl moest ze plassen alleen durfde het niet expres in haar luier te doen. Tim riep naar Ann 'ETEN!!!!' Ann schrok ze wist niet wat ze moest doen, plassen of niet. Ze probeerde het op te houden tijdens het eten alleen uiteindelijk lukte dat niet meer. Ze plaste in haar luier. Ann werd rood en Tim zag dat en gaf haar een knipoog.

Na het eten gingen ze een filmpje kijken zoals Tim had beloofd. Zelf had Tim te veel gedronken maar hij wist dat hij een grote blaas had dus nog lang niet naar de wc moest. Tim starte de film: 'De kleine zeemeermin' Die wilde Ann graag zien. Toen de film begon kroop ze dicht tegen Tim aan stopte haar duim in haar mond en legde haar andere hand op de buik van Tim. Tijdens de film begon Ann de buik te strelen en naarmate de film duurde hoe meer Tim moest plassen. Tim en Ann hadden vooraf afgesproken de film niet te stoppen, want anders zouden ze te laat naar bed gaan. Tim moest nu heel nodig en gelukkig was de film bijna ten einde. Hoe meer het einde naderde hoe meer Tim moest plassen.. Uiteindelijk kon hij niet meer en sprong op en rende naar de wc... maar net voor de wc was het te laat hij plaste in zijn broek. Ann schrok en rende naar Tim 'Papa het geeft niet ga maar gauw naar de douche en jezelf wassen. Ik ga dan vast in bed liggen.' Tim deed wat Ann zei en ging douchen. Terug in zijn slaapkamer zag hij dat Ann haar luier open had gemaakt en zichzelf probeerde te verschonen. 'Papa kijk, trots?' 'Kom ik maak je wel verder schoon en dan kunnen we lekker gaan slapen.' Tim kon echter zijn ongelukje niet vergeten in zijn hoofd en kon er niet van slapen. Hij keek naar Ann die lief lag te slapen met haar duim in haar mond. Hij streelde door haar haren en gaf haar een kus op het voorhoofd. Uitgeput van het denken viel ook Tim in slaap.

De volgende morgen werden ze tegelijk wakker. Tim was blij want vandaag zou zijn prinses een echte prinses worden. Maar voor het zo ver is moest hij eerst wat boodschappen doen en Ann klaar maken voor school. Ann en Tim ontbeten samen, Ann werd weer gevoerd door Tim. Ze vond het lief hoe hij dat deed. Brood in kleine stukjes gesneden en haar stukje voor stukje laten eten. Na het ontbijt douchte ze samen en knuffelde ze onder de warme stralen van de douche. Ann kreeg hiervan een fijn gevoel van in haar buik en het liet haar helemaal zweven. 'Kom Ann snel afdrogen anders kom je te laat op school.' 'Maar papa ik hoef vandaag niet naar school, het is studiedag weet je nog.' Tim was dat helemaal vergeten en nu hoopt hij niet dat zijn verrassing in duigen valt......

Wordt vervolgd....
Tips zijn altijd welkom.. zijn er liefhebbers die willen dat het verhaal een 16+ verhaal wordt?
 

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
Ben het met woutie eens het verhaal is nu al leuk en laat het maar voor alle leeftijden.
 

KleineAap

Toplid
Ik ga nu iets nieuws uitproberen. Ik ga nu gedeeltes maken waar je vanuit de ogen van Tim en Ann kijkt. Ik hoop dat jullie het waarderen en zal daar graag reactie over hebben. Anders pas ik het weer aan naar de normale vorm.

Hoofdstuk 3: de verrassing...

Tim
Ik baalde heel erg dat Ann geen school had, maar ik moet maar iets verzinnen dat ze niet om 2 uur vanmiddag thuis is. Maar eerst even Ann verder aan kleden. Ann wekte me uit me gedachte. 'Papa... Papaaaaaaa.. wat is er? Je staat zo te dromen' zei Ann. 'Sorry' Ik droogde Ann af en we liepen samen naar mijn slaapkamer. 'Ga maar even liggen dan kan ik je een luier omdoen.' Ann ging liggen op het bed. Ik stond weer te dromen, want Ann riep me al weer. 'Sorry maar jou lichaam is zo mooi.' Ann was een mooi meisje, licht bruin krullend lang haar, een slank lichaam en alles van haar lichaam was in verhouding met elkaar. 'Papaaaaa staar niet zo naar mij, dat maakt me verlegen.' zei Ann en ze haalde me alweer uit mijn droom. Ik pakte een luier en maakt hem open. Ik pakte haar benen en duwde ze richting haar hoofd zodat ik de luier onder haar kon schuiven. Daarna liet ik haar benen los en kwam ze op de luier liggen. Ik pakte de voorkant van de luier en vouwde hem dicht. 'Zo prinsesje van me jij kan weer even vooruit'

Ann
Ik sprong op van het bed en voelde een hand op me luier. 'Papa ik ga niet alleen een luier dragen hoor.' Tim zocht de onesie en hielp mij deze aan trekken. 'Papa lief' en ik ga hem een kus op zijn wang, ik moest hier wel voor op mijn tenen staan want Tim is erg groot. 'Ik ga even leren prinsesje. Kan jij jezelf even vermaken?' 'Ja hoor papa ik ga beneden tv kijken.' Tim ging zijn huiswerk maken terwijl ik beneden tv ging kijken. Ik keek naar My Little Pony, ik werd daar zo blij van dat ik me duim in mijn mond stopte en alles om mij heen vergat. Alleen de tv had mijn aandacht. Tim was klaar met zijn huiswerk alleen dat merkte ik niet. 'Is mijn prinsesje lief tv aan het kijken?' Ik schrok en plaste van schrik in mijn luier, ik had hem niet horen aankomen. 'Ha papa' zei ik terwijl ik me duim nog steeds in mijn mond hield. De telefoon ging en Tim nam op. 'Het is voor jou Ann, het is Anne.' Ik werd rood en nam de telefoon snel over. Na het telefoongesprek zei ik tegen Tim 'Ik moet vanmiddag naar Anne, ze heeft me nodig. Het is uit met haar vriendje en ik ga haar even op vrolijken.' 'Dat is goed prinsesje' en Tim gaf me een kus op me lippen.

Tim
Ik was zo blij nu dat ze 's middags bij Anne zou zijn. Nu is en blijft het een verrassing. 'Hoe laat ga je weg?' vroeg ik. 'Euhmm ik ga me nu even omkleden en ga naar haar toe' zei Ann. Ik liep met Ann naar boven om haar te helpen met omkleden. Dat vond ze fijn had, ze had het me gisteravond vertelt. Ik hielp Ann uit haar onesie en keken elkaar nu aan. 'Euhmm luier papa?' zei Ann terwijl ze rood werd. 'Het beste is om die om te houden, of zullen we je eerst verschonen.' Ann knikte maar ze was wel bang dat Anne haar luier zou ontdekken. Ann en Anne waren al sinds de basisschool vriendinnen. Anne kwam dan ook vaak hier over de vloer. 'Prinses ze zal het niet merken hoor als je een rokje aan doet met deze panty.' Ik liet het Ann zien en ze knikte. 'Papa is slim, je ziet me hele luier niet meer.' Ik ga Ann een kus en ze ging naar Anne. Ze zag er mooi uit zo op de fiets met die kleurrijke losse rok, een witte panty, een strak wit shirtje met daar een roze jasje op. Ik zwaaide naar haar toen ze de hoek om ging. Ergens was ik ook gespannen dat Anne ons geheimpje niet zal ontdekken, maar aan de andere kant kan ik misschien straks twee meisje verzorgen. Dat was maar een gekke gedachte. Nu eerst afwachten op het pakje.

Ann
Ik fietste de straat uit en fietste snel naar Anne. Ik was zeer gespannen en best bang dat Anne het zal ontdekken. Maar aan de andere kant voelde het wel fijn zo'n luier onder me normale kleren. Toen ik aan kwam bij Anne zette ik mijn fiets in de tuin. Anne zag me en ze vloog me meteen om mijn nek. 'Jij bent een schat dat je bent gekomen.' Anne gaf me een kus op me wang, dat deden we wel vaker. We liepen naar binnen en ik zei haar moeder gedag. Haar moeder vroeg of ik iets wilde drinken en we dronken snel thee. Snel liepen we naar boven en begon Anne het hele verhaal over de breuk tussen haar en haar vriendje. Ik zat met me benen gekruist op het bed en me rokje viel precies over me luier zodat je het niet zou zien. Anne begon te huilen en ik ga haar een knuffel. Hiervoor moest ik naar voren buigen en voelde ik de luier los komen van het bed. Het kraakte een beetje en werd rood. 'Is er iets Ann, je word zo rood.' zei Anne. 'Nee hoor krijg het alleen best wel warm.' Anne nam genoeg met het antwoord. 'Ik moet gaan Anne en eten met Tim. Kom anders vanavond eventjes langs dan kunnen we met ze drietjes film kijken.' 'Ja lijkt me leuk' Ik ga Anne een laatste knuffel en fietste naar huis.

Tim
In de tijd dat Ann weg was is het pakje gekomen. Ik pakte het aan en liep naar mijn slaapkamer. De prinsessenjurk was zo mooi, de luiers waren erg zacht en het drinkflesje en speen waren super schattig. Nu wachten op Ann en het aan haar laten zien. Ik ging beneden nog wat tv kijken en begon met eten koken. Toen Ann thuis kwam was het eten klaar en begon ik haar eten te geven. Hapje voor hapje. Ze lachte en giegelde 'Papa.... Anne komt vanavond een filmpje kijken..' zei Ann onder het eten. 'Oooohw... maar dan doe je wel je onesie aan met een luier prinses.' 'Ja papa...' Na het eten gingen ze even naar boven en Ann zag de jurk liggen. 'PAPAAAAA!!!! MIJ!!!' en ze wees naar de jurk en ik knikte. Ze knuffelde me heel dicht tegen mij aan. 'Ja prinses dit is jou jurk. Wil je hem aan?' Ann knikte en was haar afspraak met Anne totaal vergeten door de jurk. Ik kleedde Ann uit en merkte dat haar luier erg nat was. 'Prinses we zullen eerst even je luier verschonen.' 'HUH!!! verschonen maar ik heb niet geplast.' zei Ann. 'Kom nou maar liggen, je hebt wel geplast' Ik verschoonde Ann haar luier en trok de prinsessen jurk van Hello Kitty aan.

Ann
Ik was zo blij met de jurk dat ik de afspraak vergat met Anne. Niemand nam mijn lieve vriendje af, mijn papa! Hij had zo'n mooie jurk gekocht ik voelde me meteen weer kind. Ik was verliefd, op papa, op Tim en op de jurk. We gingen naar beneden ik in mijn jurk en papa in zijn gewone kleren. We zaten op de bank tot dat de bel ging......

Vervolg komt volgende week.....
Anne ontdekt ons geheim en wilt mee doen
 

luieluieraar

ik in m'n tena maxi o yeah
jammer dat je de clifhanger verklapt anders konden alle lezers zelf alvast bedenken wat er zou gaan komen
 

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
Maak anders een poll bij je verhaal dat weet je hoe de mensen het verder willen. Stijl hoofdstuk 1 of stijl hoofdstuk 2.
 
Bovenaan