Nog niet klaar Kamperen met Oma

Luierikl

Superlid
- deel 25 -

De avond ging heerlijk verder, tot ik mama spotte met een tas om haar schouder, tijd voor een douche voor jullie klonk het.Ook de mama van Suze kwam met een tas de caravan uit. Ik werd bij de hand gepakt en Suze en ook Myrthe werden door hun moeder meegenomen richting de douches. Nog voor we binnen waren had Suze al gevraagd of ze bij mij onder de douche mocht, mijn Mama vond het prima. In het hokje wat dan best krap is met z’n 3en, deed mama onze kleding uit en als laatste gingen onze volle pampers af. De douche ging aan en daar stonden we samen dicht bij elkaar onder. Ik zag mama genieten van het beeld en van het feit dat ik al zulke goede vriendjes met Suze was dat we samen al onder de douche stonden. Het hokje naast ons stond Myrthe die een liedje zachtjes zong en blijkbaar het ook even naar haar zin had alleen onder de douche. We werden beide gewassen door mijn mama en de haren werden ook nog goed uitgewassen. De douche ging uit en opgerold in een handdoek werden we afgedroogd. We wisten beide wat er nu zou gebeuren, in de handdoek naar de verschoontafel. En hopen dat er niet te veel kleine kinderen waren. Maar blijkbaar was het daar al wat te laat voor. Het was heerlijk rustig. Ik ging als eerste, nog een extra rondje afdrogen, en voor ik het wist lagen mijn benen in de lucht en landde ik weer op een zachte luier. Die goed strak werd dicht gezet. Mijn pyjamabroek ging erover en mijn shirt ging aan en werd vast bij de wastafels neer gezet. Vanuit daar zag ik ook de billen van Suze in een luier verdwijnen. De luier verdween vervolgens weer in haar roze pyjama. Myrthe kwam samen met haar moeder het hokje uit en kwam in nachtjapon naar buiten. Het stond haar super mooi en ik zag dat ze me blik ving. Mijn tanden werden gepoetst en met z’n 3en liepen we weer terug. Kris kom je even bij ons in de caravan slapen, dan kunnen je mama en papa nog even gezellig blijven en dan tillen we vanavond naar je eigen tent. Jaaa riep ik enthousiast. Suze schoof meteen haar knuffels een beetje aan de kant zodat er een plekje vrij kwam. Ik kroop naast haar in het bed, het was krap maar we konden precies zo liggen. Myrthe kwam ook naar binnen en moest er van lachen. Kijk ze dan kleine boefjes, de grootste vriendjes samen. Mama gaf me een kus en ook de mama van Suze gaf ons beide een kus. Myrthe stond achter haar moeder nog wat te doen. Via de spiegel van de kast kon ik zien dat ze haar onderbroekje uit deed en ze uit de handen van haar mama iets kreeg wat roze was met vlindertjes erop. Ze trok het aan en haar nachtjapon ging erover. Ineens dacht ik zou Myrthe nu nog met een luierbroekje slapen ook, zoals mijn nichtje ook had. Die waren altijd super meisjes achtig en kraakte altijd zachtjes wist ik nog. Ik probeerde te focussen, Myrthe gaf ons ook een kusje en ging via het trappetje het bed boven ons in. Ik hoorde het zachte gekraak en kon nog een glim op vangen van het broekje, ik wist het zeker. Mijn hart maakte een sprongetje, we lagen dus alle 3 in een luier in bed. Suze kroop wat tegen me aan en voor ik het wist sliepen we samen.

Ik werd wakker van vogeltjes en keek om me heen, ik was helaas naar mijn eigen tent verhuisd blijkbaar. Ik zag de tent al openstaan, ik klom uit mijn slaapzak en toen ik opstond voelde ik mijn luier hangend in mijn broek. Ik had dus weer ongemerkt goed geplast vannacht. Mijn mama en papa zaten al buiten, he boefje jij hebt lekker geslapen. Ik klom bij mama op schoot, ze gaf me een stuk croisantje en papa vulde een glas met water voor me. Dat glas ging er snel in, want had behoorlijke dorst. Ik keek over het veld en zag dat er al een hoop kinderen in de speeltuin aan het spelen waren. Het was blijkbaar al later dan ik dacht. De caravan bij Suze en Myrthe was stil, ze waren blijkbaar al weg. Ik duwde nog een broodje naar binnen. Tijd om even opstap te gaan, kom schat doen we kleren aan en een schone luier, of kan je vandaag zonder, vroeg mama. Ik moest er enorm van blozen en durfde eigenlijk niet te zeggen dat ik eigenlijk nooit meer zonder wilde. Mama zag mijn blos en aaide me over mijn bol, grapje deze vakantie blijf je lekker in je luier hoor. Wasmachine hebben we thuis pas weer. Ik voelde een beetje opluchting. In de tent ging ik al uit mezelf op de grond liggen, mama kwam er bij zitten en zorgde dat ik uit mijn pyjama kwam en maakte de luier open en maakte me schoon met doekjes. Ik rook de heerlijk geur daarvan en voelde ook dat ik weer goed werd ingepakt. Ik werd recht op gezet en keek in alleen een pamper de tent uit, gelukkig had niemand iets door. Ik moest in de korte broek stappen die over mijn luier getrokken werd, deze is wat krap door je luier, maar kan net. Ik voelde duidelijk de korte broek wat strak zitten. Een fris shirt kreeg ik aan met een patroon van dino’s erop. Het was heel lang mijn lievelings shirt, maar realiseerde me ook dat hij nu wat peuter achtig was. Maar gelukkig waren we niet in ons eigen dorp. Mama pakte de rugtas en haalde nog 2 luiers uit het pak om de rugtas aan te vullen. Nou Kris ik denk dat we ook even een nieuw pak luiers weer moeten halen. Ik moest alweer blozen. Mama aaide me opnieuw door mijn haar en fluisterde, geeft niks, ik hou van je ook met je heerlijke luierkontje. Dat deed me natuurlijk niet minder blozen. Ik deed mijn sandalen aan en we waren klaar om te gaan. Papa deed de tent dicht en we liepen richting de auto. Onderweg staarde ik naar buiten en ik had geen idee waar we eigenlijk naar toe gingen. Al zittend op de achterbank merkte ik dat ik moest poepen, zoals eigenlijk elke ochtend. Ik twijfelde of ik het moest zeggen, maar voor ik daar uit was met mezelf voelde ik dat ik al bezig was, al zittend zocht het een weg in mijn luier en voelde ik de warme brei duidelijk zitten. Ik vond het nog steeds wennen, een plas luier voelde heerlijk maar een poepluier was toch echt wel wat anders. Mama keek een keertje achterom, ik ruik denk ik een poepbroek, ik werd rood, ja betrapt grapte ze. En gaf me een knipoog. Papa parkeerde de auto op een grote parkeerplaats. Papa en mama stapte uit en ik zag mama uit de rugtas al doekjes en een schone luier pakken. Ze deed mijn deur open, ga maar even op de achterbank liggen, krijg je hier een schone luier. Mijn riem ging los en ik ging op de achterbank liggen. Ik voelde nu de poep verder omhoog geduwd worden. Mijn strakke kortebroek ging uit en mijn beentjes de lucht In om de luier open te maken, ik rook nu ook enorm goed wat ik had geproduceerd. Mama maakte me weer vakkundig schoon en kon het niet laten om te zeggen dat haar kleine mannetje weer schone billentjes en piemeltje had. Ik voelde de schone luier weer strak vast gezet worden en de randjes check mocht ook niet ontbreken. De korte broek ging erover en ik werd uit de auto gehaald. Ik pakte de hand van papa vast en mama liep met de vieze luier richting een prullenbak. Ik voelde me klein maar ook zo fijn.

Samen gingen we het dorpje in, langs winkels, pleinen en kerken. Bij een kinderwinkel bleven we staan, kom Kris even kijken of ze nog leuke shirts voor je hebben. Ik liep mee de winkel in, het was een walhalla, zoveel kinderspullen voor babies, peuters, kleuters en gelukkig ook mijn leeftijd. Mama keek rond en kwam met wat shirts en korte broekjes aan op haar arm. Ook het opruimingsrek mocht niet ontbreken. Ik stond vooral bij het speelgoed te kijken ik was er te oud voor maar het zag er zo leuk uit. Toen zag ik de spenen en flessen hoek en ook die bekeek ik uitgebreid, tot ik werd geroepen. Kom je even passen Kris. Ik zocht mama op bij de kleedhokjes, we waren niet de enige, de mevrouw van de winkel hield alles in de gaten en gaf advies of haalde andere maten op. De hokjes waren bezet en de mevrouw zei, je mag ook wel even hier in het hoekje passen hoor en wees naar het hoekje waar alleen een krukje stond. Mama haalde voor ik het wist mijn shirt omhoog, de pamper rand die tevoorschijn kwam verklapte natuurlijk meteen alles. De winkelmevrouw keek me aan, maar zei niks. Ik kreeg diverse shirts aan waarvan er een paar terug gingen en paar bleven liggen. Nu was het tijd voor de korte broeken, sommige past maar net over de luier heen. De mevrouw van de winkel zei dat ze in die maatvoering niet meer rekening houden met een pamper, waardoor ze misschien wat krapper zitten dan kleinere maten zaten. Mama beaamde het, maar zei dat het nog wel lukte zo. De mevrouw kwam even later met een soort pakje aan, is dit misschien nog iets voor jullie. Het wordt veel gebruikt voor kindjes die in de nacht nog een luier dragen. Mama keek naar het pakje, dat is handig. Heeft u er daar meer van? De mevrouw liep even weg en kwam terug met nog 2 van die pakjes, blauw, roze en groen. Ik stond ineens in alleen mijn luier en ik zag ander ouders verbaasd naar mij kijken. Ik voelde me ineens niet zo fijn meer. Maar ik moest blijkbaar dat pakje passen. Ik ging over mijn hoofd en met drukknoppen tussen mijn benen ging het dicht. Mama maakte een rondje om me heen en zei, ja is ideaal. Doe ze alle 3 maar. Er hing geen spiegel dus had geen idee hoe ik eruit zag. Terug in mijn eigen kleding en met een tas met nieuwe kleding verlieten we de winkel, papa zat buiten heerlijk in het zonnetje. Het was duidelijk tijd voor een lunch. We gingen opzoek naar een terrasje waar we een broodje en drankje konden krijgen.

Na de lunch was het tijd voor iets anders, we liepen terug naar de auto en stopte na niet al te lange tijd bij een kanoplek. Ik werd er al helemaal blij van. Papa en mama regelde een kano en voor mij een zwemvest, ook al had ik diploma A op zak, je wist maar nooit. De rugtas voor in de kano en papa en mama op de bankje, ik mocht voorin erbij zitten. Met een kaart op schoot moest ik de weg wijzen, maar we konden moeilijk verkeerd gaan als je alleen op het water moest blijven. Het was super ontspannend. Ik merkte dat ik in de tussentijd met al dat watergeluid goed mijn pamper had voorzien van plasjes. Maar ik zat prima. Na een poosje, was het tijd voor een pauze. Langs de waterkant stopte we en gingen we even op de wal wat drinken en een snoepje eten. In het gras kreeg ik van mama een schone luier als of ik nooit uit de luier was gekomen. Bij elke verschoning genoot ik nog steeds ervan hoe mama mij aandacht gaf en het deed alsof elk kindje van mijn leeftijd nog standaard in een luier liep. We gingen weer verder, bij het instappen hadden we per ongeluk wat water geschept, en de plek waar ik zat was blijkbaar nat geworden, maar daar kom je pas achter als je weer opstaat. Mijn pamper had de opdracht opgepakt om dat water ook op te nemen, dus bij het verlaten van de kano bij de steigers was mijn luier onwijs zwaar geworden en mijn korte broek enorm nat. Papa tilde me eruit en zag het probleem. Gelukkig hebben we nog korte broeken bij ons.
Bij het restaurantje waar we een drankje deden omdat je dorst krijgt van warm weer en kanoen. Mama zocht in de rugtas naar een schone luier, maar gezien de twee verschonen die ik al gehad had, waren die op. Ohw, dat wordt even rond kijken. Ik zag mama het terras afspeuren. Maar er zaten vooral jongeren en volwassenen zonder kinderen. Toch spotte mama iets, ze liep op een gezinnetje af en zag haar iets vragen. De mevrouw ging zoeken in haar tas en daar zag ik een luier uitkomen. De mevrouw keek nu mijn kant op en ik zag de blik van die is groot… Mama sprak een bediening aan en zag haar een drankje regelen als ruil voor de luier. Ze kwam mijn kant op en zei, kijk geregeld, hopelijk past die wat is wel een maatje 5. Hun dochtertje is wat jonger. Ik haal ook nog even een broek uit de auto. Terug komend met een nieuwe korte broek in haar hand, pakte ze de luier van tafel en pakte mijn hand. Nu kon iedereen zien dat ik dus een schone broek nodig had. Maar toch keken er gelukkig maar weinig mensen op. Bij de wc was een kleine verschoonplek, maar op de grond staand deed mama de natte broek uit en de enorm vol gezogen pamper. Die snel in de luierbak verdween. Nu werd ik op het kussen gelegd en probeerde mama de maat 5 luier om te krijgen. De plakkers gingen maar net op de zijkanten. Hopelijk houd deze broek hem ook een beetje op zijn plek. Ik kreeg de broek erover en voelde hoe strak alles nu zat, bij elke stap die ik deed voelde ik hoe stak het was, maar gelukkig niet maar zo nat. Terug naar het terras waar de Fristi stond te wachten.

Luierikl

Superlid
- deel 26 -

Na het drinken op het terras en wat hapjes was het tijd om terug in de auto te stappen. In de auto liet ik een klein plasje lopen in de luier die we gekregen hadden, ik merkte duidelijk dat het een ander merk was, want het voelde langer nat aan dan ik gewend was. Maar zoals een "klein" jongetje gewend is zegt die niks. Ik keek weer naar buiten en zag vanalles voorbij flitsen. Tot we de parkeerplaats bij de supermarkt opreden. Ik kwam uit de auto en aan de hand van mama liep ik mee naar de supermarkt. Zonder dat me iets gevraagd werd kwam ik in het karretje terecht, het gaas drukte tegen mijn luier en ik voelde nog steeds het natte gevoel. Eerst kwam er avondeten, drankjes en andere lekkere dingen in de kar. Toen reden we het gangpad van de babyspullen in. Bij de luiers bleven we staan, mama zocht de pampers in maat 6, maar we ontdekte al snel dat het schap op die plek leeg was. Geen mint groene verpakking op die plek. Mama keek nog bij de andere merken maar nadat ze de verpakkingen had bekeken, twijfelde ze toch. Dan moeten we nog maar even bij de drogist kijken straks zei ze tegen papa. We liepen naar de kassa en de mevrouw achter de kassa keek me vrolijk aan. Mama vroeg nog even naar de pampers maat 6, waarbij ze meteen wist te zeggen dat ze hard gingen deze zomervakantie, maar dat ze waarschijnlijk er morgen wel weer waren. Dus blijkbaar waren er deze vakantie meer luierdragers dan normaal. Fijn idee.

De boodschappen in de auto, ik erbij en mama nadat ze de kar had weg gezet. Op naar de kruidvat dan maar. Papa zocht de weg in het dorp en voor we het wisten reden we ervoorbij. Iets verderop parkeerde we opnieuw, en het stuk liepen we terug.Langs andere winkeltjes liepen we naar de Kruidvat. Daar naar binnen zochten we het schap met de luiers. Kruidvat maat 6 lag er nog maar gelukkig ook de pampers zelf nog. Mama pakte van beide een pak, kunnen we ook de kruidvat luiers wel keertje proberen. Ze duwde mij het grote pak van kruidvat in mijn handen. Papa het pampers pak. Mama pakte nog twee pakken doekjes. Bij de kassa rekende mama af en liepen we terug, ik met het grote pak luiers in mijn beide armen, beetje verscholen in de hoop dat ik niet te veel aangekeken zou worden door andere mensen. Gelukkig was ik weer snel bij de auto.

We reden de parkeerplaats van de camping op, nu moest de auto nog leeg. De boodschappen, pakken luiers en nieuwe kleding. Ik kreeg gelukkig de tas met kleding met daarin een paar lichte boodschappen. Mama liep met beide pakken luiers en papa een zware tas boodschappen. Ik liep snel voorop, maar het was natuurlijk enorm duidelijk dat die pakken luiers voor mij waren. Ik zag mensen die voor de caravan of tent zaten kijken. Op het veldje aangekomen zag ik Suze al naar me toe rennen. Je bent er weer zei ze enthousiast. Voor de tent wacht ik tot mama en papa er ook waren. Ik liet nog een plas lopen, het gekke gevoel van de luier maat 5 was er weer, maar nu voelde ik ook nog wat anders. En ineens zag ik in de korte broek die net nieuw was een grote donkere vlek ontstaan. Suze keek ook, en zei ach heb ik ook wel eens, dan is je luier te vol. Je mama lost het wel op. Ik zag Suze even met haar binnen wijd staan en kreunde zachtjes. Ik keek haar aan, sorry ik moest even poepen en ze bloosde. Maar ik zag nu duidelijk een bult achter in haar luier die duidelijk te zien was is haar korte broekje van stof. Mama en papa kwamen het veld op richting de tent. Hey Suze zei mijn mama meteen. En ze zetten de spullen in de tent, pas toen ze de tent uitkwam zag ze mijn natte broek. Ohw is die luier nu toch gaan lekken. Ik knikte. Papa ruimde de boodschappen op en zocht een plekje in de zon om even bij te komen. Mama trok me de tent in en trok mijn broek uit en al staand ging mijn luier ook uit. Suze stapte ook de tent in en keek mee, alsof er niks aan de hand was. En ik was het ondertussen ook al gewend dat het niet gek meer was dat ze me naakt zag. Mama maakte het pak luiers open van de kruidvat, zo die gaan we dan maar eens proberen. Suze keek mee en zei die heb ik thuis ook. Hopelijk zijn ze net zo goed als die andere dan. Suze zei er niks over, maar ik zag duidelijk dat ze er van wist. Nadat ik doekjes gevoeld had werd ik op de grond gelegd en kreeg ik een schone luier om. Suze kwam iets dichterbij, en ik zag mijn mama haar aankijken. Suze heb jij ook een schone luier nodig misschien? Suze keek verbaasd alsof ze van niks wist. Maar mijn mama hield de achterkant van haar broekje al naar achter en keek in haar luier. Kom maar liggen, dan krijg jij ook meteen een schone luier. Suze ging liggen en onderging de verschoning van mijn mama, ik zag duidelijk dat ze de poep overal had zitten, mama was er maar druk mee. Ook Suze kreeg een kruidvat luier om. Ze zaten net iets anders, ze kwamen hoger dan de pampers maar verder zaten ze prima. Hoe ze zaten als ze nat waren moest ik nog testen.. Suze kwam ook overeind. Ik had nog geen broek aan en ik zag dat mama het broekje van Suze nog even bekeek, deze moet in de was schat, zit een vlek in. Daar stonden we beide in een luier en alleen een shirt. Ga maar even voor de tent spelen, heb niet genoeg broeken om je er nu alweer eentje aan te doen. Beetje twijfelend liep ik naar buiten, ging maar snel op het kleed voor de tent zitten en pakte mijn puzzels erbij. Suze kwam er bij en ging liggen op haar buik met de luier duidelijk in beeld voor iedereen. Ik bleef het knap vinden dat haar zo weinig uit maakt allemaal. Ik probeerde het nu ook maar, voelde best goed. Twee plastic bekers limo kwamen erbij staan en ene bakje chips waar we van genoten.

Onze broeken hingen aan de lijn te drogen, die mama snel door een sopje gehaald had. Myrthe kwam eraan, he knappe luierkontjes zei ze lachend. Het is tijd voor eten Suze, kom je mee. Myrthe, ik heb haar een schone luier gegeven, maar het is een andere luier, van de Kruidvat weet niet of ze daar uitslag van krijgt. Myrthe zou het doorgeven aan haar mama, maar volgens haar had Suze deze ook thuis voor na schooltijd. Mijn oren hoorde dat, kreeg zei na school gewoon een luier om thuis, wat een goed leven heeft zij zeg. Ik moet waarschijnlijk straks mijn overdag luier gewoon weer inleveren. Suze liep met alleen haar luier die duidelijk nat was mee met Myrthe en zwaaide nog naar me. Ik lachte en zwaaide terug. Papa ging ook maar eens koken. En voor ik het wist was het alweer tijd voor een verhaaltje, schone luier en mijn pyjama. Maar wat een onwijs leuke dag was dit weer.

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
Idd het is een verhaal wat niet steeds in hetzelfde patroon terug blijft vallen waardoor het ook interessant blijft om te lezen

Thread starter Similar threads Forum Replies Date
-little-cub- Verhaal Klaar [16+] Samen Kamperen 16+ Verhalen 3
L Verhaal Klaar Naar Oma N 6
L Oma Pub 3
L Verhaal Klaar Bij Opa en Oma B 13
joop Verhaal Klaar Oma O 0