- deel 29 -
De auto stond geparkeerd, en met mijn dikkere luier wandelde ik achter papa en mama aan naar ons veldje. Bij de caravan van Suze was het al stil, blijkbaar lag Suze vandaag vroeg in bed. Alleen haar zus zat er nog met haar vader. We liepen naar onze tent. In de tent werden mijn tanden gepoetst zoals elke kleuter dat gedaan krijgt door mama. Slokje water en handdoek langs mijn gezicht. Mijn kleren werden uitgedaan tot ik alleen in de pamper stond. Mama voelde aan de voor en achterkant en concludeerde dat hij wel om kon blijven voor de nacht. Dus mijn pyjama ging over de pamper heen. Ik keek nog even snel en zag dat het een pamper was, maar blijkbaar een ander model dat ik normaal had. Duidelijk dikker en met plaatjes die ik niet kende. Mijn korte pyjamabroek ging eroverheen en mijn shirt ging over mijn hoofd. Klaar voor mijn matje en slaapzak. Kus op mijn hoofd en een aai door mijn haar. Ik pakte mijn knuffel erbij en was naar dromenland voor ik er erg in had.
Is Kris al wakker hoorde ik ineens, maar dat was duidelijk Suze. Ik wreef in mijn ogen en kwam overeind en deed de rits open van mijn slaaptent. Daar stond Suze in een jurkje voor onze tent. Papa en mama zaten al buiten. Ik kroop er snel uit en kwam naar buiten. He, slaapkopje, lekker geslapen en ik kreeg een tikje tegen mijn luierkont van mijn mama. Ja zeker zei ik. Suze had mijn stoel ingenomen en ik kroop daarom bij mama op schoot, terwijl papa een broodje voor me smeerde. Bij Suze was duidelijk haar luier zichtbaar en ongetwijfeld was dat bij mij ook het geval. Ik at het broodje op op mama haar schoot en een glas drinken erachteraan. Klaar voor een nieuwe dag. Ik kroop van mama haar schoot en vroeg Suze mee de tent in, pakte mijn doosje met LEGO en ging op de grond liggen, Suze kwam erbij liggen. Beide met onze pamperkont naar boven. We bouwde het huisje samen op en speelde met de minifiguren. Tot mama binnen kwam en zei, ik denk dat jouw nachtluier wel toe is aan een schone boef van me. Ga je even op je rug liggen, dan doen we een schone om. Suze was er al vaker bij geweest, dus geen schaamte daar meer voor. Ik ging op mij rug liggen en bedacht me dat ik helemaal niet gelekt had ook al had ik deze luier veel langer aan dan normaal. Mama deed mijn broekje uit en maakte de plakkers open. En mijn benen gingen de lucht in, koude doekjes langs mijn lichaam en ik lande weer op een droge luier die vakkundig door mama omgedaan werd. Even blijven liggen, dan pak ik nog even kleding voor je. Ik keek naar Suze die duidelijk alles had meegekeken. Mama kwam de slaaptent uit met een korte broek en shirt. De broek ging over mijn benen en ze schoof hem over mijn luier heen en zette me nu neer zodat de shirt wissel kon plaats vinden. Zullen we buiten spelen zei Suze toen ik weer aangekleed was. Samen stapte we de tent uit en gingen de speeltoestellen op het veldje weer in. Ik hoopte dat er niet weer gedoe kwam met jongens in de speeltuin, maar gelukkig waren er alleen maar kleine kindjes die niet opkeken van een luierrandje boven je broek. We speelde heerlijk. Ik zag dat papa en mama druk waren rondom de tent. De mama van Suze kwam bij ons kijken, komen jullie even wat drinken? Dat lieten we ons niet twee keer vertellen, rennend naar hun caravan voor wat drinken. We schoven aan de tafel waar de limonade al klaar stond voor ons en bakje met stukjes fruit. Ik merkte dat ik toe was aan een poepluier, en probeerde zo on opvallend mogelijk tijdens het drinken mijn luier te vullen, ik zag niemand naar me kijken dus blijkbaar was dat gelukt. Ik voelde duidelijk mijn poep zich een weg zoeken in mijn luier en het bleef een raar gevoel de poep tegen je billen. Suze had alles op en ik zag haar iets van haar stoel komen en dat haar hoofd iets aanspande. Blijkbaar hadden we beide een poepluier gepland. Ik zag haar daarna weer op de stoel gaan zitten en zag dat ze blijkbaar het niet z'n gek gevoel vond als ik, haar gezicht straalde plezier uit. Zullen we weer spelen zei Suze. Maar haar mama kwam er tussen. Laten we eerst eens even jullie luiers bekijken, want jij loopt er al de hele ochtend in schatje. Haar mama ging richting Suze en deed haar hand tegen haar luier en als snel kwam de reactie, volgens mij heeft dit meisje een schone luier nodig of niet Suze. Suze knikte verlegen ja. En hoe is het met het jongetje vandaag, ook ik kreeg een hand op mijn luier. Volgens mij heb ik twee kleine stinkerds hier te pakken. Hop de caravan in jullie. Ik bloosde enorm, schaamde me nu toch wel een beetje. Op de tafel van het zitje legde Suze haar mama een verschoonmat en pakte twee luiers uit de kast en het pak doekjes. Kom maar hier Suze, haar mama legde haar op tafel en deed haar jurkje zo hoog mogelijk. Ik zag aan de zijkant van de luier al dat het een vieze boel geworden was. De plakkers gingen los en de luier ging open, het was duidelijk Suze had haar best gedaan. Met veel doekjes werd ze weer schoon, haar mama zei er niks van, dus ze was het blijkbaar wel gewend van haar dochter. De vieze luier verdween en een schone pamper kwam er voor terug. En ze werd weer op de grond gezet en kreeg haar vieze luier in haar handen, gooi jij hem even buiten weg Suze. Dan is nu Kris aan de beurt. Ik zette een stapje naar haar mama toe en ik werd door haar op de tafel gelegd. Mijn korte broek ging richting mijn enkels en daarna werden mijn benen wijd gelegd en hoorde ik de plakkers open gaan. De voorkant van de luier ging eerst langs mijn lichaam, en daarna gingen mijn benen de lucht in en voelde ik een hoop koude doekjes. Jongetjes en poepluiers zijn toch net iets makkelijker hoorde ik Suze haar mama tegen mij aan mompelen. Ik voelde dat alles grondig schoon gemaakt werd voordat ik op een schone luier lande. Mijn jongensonderdeel werd naar beneden gelegd en ik voelde dat de luier strak eroverheen ging. Plakkers gingen dicht en ze wreef nog even over de luier heen, wat me een tinteling gaf in mijn buik. Ik moest blozen merkte ik. Zo jij bent weer een lekker schoon jongetje kreeg ik te horen terwijl mijn korte broek weer over mijn luier ging. Suze stond in de deur opening te wachten. Ook ik kwam weer op de grond en kreeg mijn eigen zware poepluier mee om weg te gooien. Snel gooide ik deze buiten in hun vuilniszak. Snel liep ik met Suze mee terug naar de speeltuin. Waar we weer verder speelde tussen de kleintjes.
Ik zag de mama van Suze met mijn mama praten en de poepluier was vast al besproken. De vakantie kwam bijna tot een einde, en zonder luier naar school kwam er vast veel te snel aan. Gelukkig had ik mijn nachtluiers nog wel dan. Zou het me eigenlijk wel lukken weer zonder luier overdag, want ik was er al zo aan gewend geraakt. Plassen ging bijna vanzelf. Maar ik moest me daar nog maar even geen zorgen over maken.
Ik was wel klaar met de speeltuin, en hing beetje aan de zijkant, tot Suze ook naar beneden kwam uit de toren. Zullen we iets anders doen vroeg ik. Kom gaan we naar mijn caravan. Ik liep weer mee, en in de caravan pakte Suze haar barbie poppen, en legde ze op bed, kom gaan we hier mee spelen. Ik had nog nooit met barbies gespeeld, maar waarom ook niet. Spel kwam vanzelf en ik was de poppen aan het uit en aankleden.
Mama kwam de caravan is, ahh hier ben je. Ze kwam even kijken en ik voelde dat haar hand automatisch even mijn luier checkte. Ik voelde daardoor dat ik al wel wat plasjes had laten lopen blijkbaar. Lopen jullie mee voor een ijsje, vroeg mijn mama. We stonden snel naast het bed en stapte de caravan uit, ook Suze haar zus sloot aan en we liepen richting het winkeltje aan begin van de camping. Ik kreeg een handje van Suze haar zus en ik voelde me helemaal gelukkig en een beetje klein. Ik voelde mijn natte luier heen en weer gaan en zag ook bij het jurkje van Suze dat haar luier zeker niet droog meer was. Bij het winkeltje mochten we het ijsje uitzoeken en op de bankjes buiten gingen we er meteen van genieten. Naast Myrthe zat ik heerlijk en genoot ik van mijn ijsje. Terwijl een plas weer een weg zocht in mijn luier. Toen we allemaal alleen nog een stokje overhadden liepen we terug. Myrthe pakte mijn hand weer vast, het voelde geweldig. Mama liep met Suze achter ons. Kris heb jij nu een natte broek hoorde ik ineens. Myrthe stopte en draaide zich meteen om, en voelde aan mijn korte broek. Ja lekkage denk ik. We liepen weer verder en Myrthe nam me mee naar mijn eigen tent. Waar ook mama en Suze heen kwamen. Myrthe trok mijn korte broek al uit en terwijl ik voor haar stond deed ze ook mijn natte luier uit, nu stond ik ineens in alleen een t-shirt voor de tent. Kris wil jij even een luier en broek pakken, dan help ik je even zei Myrthe. Alsof ze mijn mama was. Ik liep mijn tent in en pakte een korte broek uit mijn tas en een luier uit het pak en kwam weer naar buiten. Mama en Suze waren er nu ook, maar Myrthe nam het van me aan. Ga maar even op het kleed liggen Kris, ik ging liggen en Myrthe vouwde de luier open en deed hem bij me om als of ze al jaren voor een klein jongetje zorgde. De korte broek ging erover en ik was weer helemaal droog. Suze kreeg nu de opdracht om mijn plek in te nemen, Kris wil je nog een luier pakken? Ook Suze werd door Myrthe voorzien van een droge luier.