Nog niet klaar Lisa en Marieke: het begon op skivakantie...

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
Toch een positieve reactie van Sanne ook al blijft het nog wat vaag maar, dat houdt de spanning erin.
Vraag is nu wel of er ook genoeg luiers voor Marieke overblijven.
Dus wacht ik geduldig op het vervolg.
 

vino

Toplid
Aparte wending.
Gaat niet helemaal zoals Lisa wilt.
Vind ik wel leuk.
Ga vooral zo door. Kan niet wachten op het vervolg.
 

Sophiee

Superlid
Hoofdstuk 8 Bedtijd

Die middag en avond verliep verder vrij ontspannen. Hoewel Lisa nog behoorlijk vol emotie zat na het gesprek met Fleur en Sanne en de verschoning van vanmiddag, werd dat in de rest van de dag gelukkig wel wat minder. Samen met Marieke en de andere meiden liepen ze alvast wat rond in het dorp en speelden in de sneeuw. Morgen zou er echt geskied gaan worden, daar hadden ze veel zin in. Na het avondeten mocht iedereen ook verder zijn gang gaan, er werden spelletjes gespeeld, de jongens leefden zich nogal luidruchtig uit bij het tafelvoetbal en veel meiden hadden zich in de loungebanken bij de open haard geïnstalleerd. Het was daar best comfortabel, fijne banken en zachte wollen dekentjes waar je met je vriendinnen onder kon kruipen en ondertussen een beker warme chocomel in je handen, heerlijk...

De tijd ging vlot en om rond tien uur gaf de leiding aan dat het een goed idee was om op tijd de om de bedden op te zoeken. Sommigen waren zelf al gaan slapen, zo’n busreis was best vermoeiend. En hoewel ze op zaterdag en dus ook vandaag best tot elf uur op mochten blijven, zei de leiding dat het morgen ook weer druk zou worden met skiën. Lisa en Marieke waren ook best wel moe, zo na de reis maar ook de emotionele rollercoaster die ze vandaag hadden gehad. Ze hadden met hun huisouders afgesproken dat ze een seintje zouden geven als ze wilden gaan slapen. Sanne of Benthe zou hen dan helpen met ‘klaar maken voor de nacht’, zoals Sanne dat zo mooi noemde.

De twee meiden stonden op en zeiden wensten hun vriendinnen een goede nacht. Lisa zocht vervolgens met haar blik naar Sanne of Benthe. Ze vond ze aan de tafel waar de leiding zat. Sanne zag Lisa kijken en knikte terug. Ze stond op en liep achter de dames aan. Omdat er verder niemand op de gang van hun kamer liep, ging Sanne meteen met hen naar binnen zonder dat het iemand opviel.

Nadat Marieke even naar de wc was geweest zei Sanne: “Zo meisjes, kleed jullie maar gauw om. Ik zal jullie dan even helpen met jullie ondergoed. Weet je echt zeker dat je ook wilt Marieke?”

“Ja, uhmm, ik wil het wel proberen...” antwoordde Marieke toch een beetje schuchter. Nu het zover was voelde Marieke zich toch ook niet helemaal zeker van haar zaak. Zelf een luier omdoen had ze nu wel gedaan en met Lisa was het toch wel vertrouwd. Maar nu Sanne haar een luier om zou gaan doen voelde ze toch wel de schaamte opkomen.

“Goed dan” vervolgde Sanne, “ga jij dan vast tandenpoetsen Lisa, dan help ik jou daarna.”

Terwijl Lisa naar de badkamer ging, zei Sanne “nou meis, ga maar even rustig op bed liggen, dan zijn we zo klaar.” Ze legde ondertussen een opengevouwen luier op het bed. Marieke deed ondertussen haar kleren uit. Toen het zover was dat ze haar slipje uit moest doen huiverde ze even...
Nou daar gaan we dan, dacht ze. Sanne zag de huivering en stelde haar gerust.
“Ik vind het echt ontzettend dapper van je dat je Lisa hier mee ondersteunt. Het zal haar vast goed doen dat je dit met haar deelt en hoewel het voor jou toch anders is vind ik het wel goed van je...”

Marieke knikte en ging wat onwennig liggen. “Zal ik je ook even poederen, Marieke?” vroeg Sanne.

“Ehmm, okee...” zei Marieke zacht. Ze voelde hoe het babypoeder haar schaamstreek raakte en daarna even kort werd uitgesmeerd. Daarna trok Sanne de luier door haar benen en maakte de plakkers vast. “Zo lieverd, jij bent alvast klaar voor de nacht.”

Marieke kwam overeind en mompelde “dankjewel...” Het voelde raar, zo een luier om te krijgen. En dan ook nog die geur van babypoeder...Ze schudde kort met haar hoofd om even bij zinnen te komen en begon haar pyjama verder aan te doen.

Ondertussen was Lisa uit de badkamer gekomen. Sanne zat al klaar en zei “En dan onze Lisa, kom maar gauw meid.”
Lisa deed ook haar kleren uit en moest toegeven dat haar luier weer nat was. Nou had ze ook niet echt moeite gedaan om droog te blijven, ze had die avond gedacht: nou ja, ach, nu ik hem toch om heb... Maar nu ze verschoond moest worden was dat toch anders en voelde ze weer de schaamte. Ze had dan wel bewust in haar luier geplast maar ze had Sanne en ook Fleur doen geloven dat ze er niks aan kon doen. En nu ze hier stond in weer een natte luier voelde ze zich klein en kwetsbaar.

Sanne zag dat Lisa er moeite mee had en ze zei “Meid, het geeft echt niet, maak je geen zorgen. Kom maar, dan maken we je weer fris voor de nacht. Het maakt niet uit wat je draagt, je bent en blijft een grote meid.”

Lisa knikte en ging liggen. Sanne maakte de luier open en verschoonde haar. Met zachte bewegingen maakte ze Lisa schoon en vervolgens deed ze een schone luier bij haar om. Opnieuw gaf de verschoning Lisa een rush van gedachten. De schaamte vermengde zich met fijne gevoelens van warmte en vochten in haar hoofd om voorrang.

“Zo schatje, ook jij bent weer goed ingepakt voor de nacht” zei Sanne lief. Lisa gaf een onzekere grijns aan Sanne, beet op haar lip en zei “dank je...” Ondertussen trok ze verder haar lekker warme onesie aan.

Sanne lachte terug en zei “graag gedaan hoor meiden, ik help jullie graag. En hoewel ik sinds mijn werk op een kinderdagverblijf geen kleine kindjes meer gewend ben, verschoon ik ook jullie met liefde hoor.” De vergelijking met de baby's van een kinderdagverblijf gaf beide de meiden een rilling door hun lijf. “En nou maar lekker slapen, dames, hopelijk houden jullie het droog. Ik kom morgenochtend wel even checken hoe het gaat. Welterusten meisjes van me...”

“Welterusten Sanne” zeiden de twee en ze kropen onder hun warme dekens.

Nadat Sanne vertrokken was waren de meiden even stil. Het was Marieke die de stilte doorbrak “pfiewww, wat een dagje vond je niet?”

Lisa zuchtte en zei “Ja echt hè, het voelt echt zo bizar...het is echt heel raar...”

“Hoe voel je je Lies? Sanne en ook Fleur denken nu dat je echt niet droog kunt blijven. Dus zomaar terug kun je nu ook niet meer...”

“Ja ik weet het niet...” reageerde Lisa, “ga je niet lachen Mariek?”

“Wat dan? Nee... goed, ik beloof niet te lachen...” zei Marieke nieuwsgierig.

Lisa zuchtte nog eens en begon “Nou, het is echt raar, als ik nat ben schaam ik me wel natuurlijk, maar ergens vind ik die luiers ook wel fijn...Ik voel me, ja ik weet niet, een soort beschermd of zo...alsof ik veilig ben. En als Sanne me zo verschoont, dan voelt dat ergens ook heel veilig, ik krijg dan een soort van warm gevoel...”

“Ja dat voel ik ook wel een beetje” zei Marieke. “Maar ik weet niet of ik daarvoor de hele dag luiers zou willen dragen hoor. Dat lijkt me dan wel moeilijk. Maar ik ben bang dat jij dat voorlopig wel zal moeten Lies...”

“Hmmm, ja,” zuchtte Lisa nog maar eens, “ik weet niet hoe ik dat nu kan veranderen. Ik denk dat ik het gewoon maar op me af moet laten komen en zien wat de dokter volgende week zegt, dan kan ik misschien er weer uit op de een of andere manier...”

“Prfffhihi, bedoel je nu dat je het okee vindt om deze week gewoon fulltime luiers te dragen?” vroeg Marieke lacherig. “Niet dat je denk ik heel veel keuze hebt...”

“Nee inderdaad” zei Lisa. “Maar uhm...misschien vindt iets in mij het ook wel stiekem okee...” giechelde ze erachteraan.

Marieke giechelde met haar mee. Ze lag nu ook in bed met een luier om en dat was ook meer dan ze van plan waren geweest. “Nou lieverd, misschien moeten we thuis dan ook maar een luieremmertje op de badkamer gaan zetten...ik wil alvast wel bij je babysitten” giechelde ze verder.

De meiden kregen de slappe lach en da ging zo nog even door. Maar uiteindelijk won de vermoeidheid het en vielen ze toch allebei in een welverdiende slaap...
 

vino

Toplid
Leuk hoofdstuk weer.
Ik heb zo het vermoeden, dat ze allebei nat wakker worden.
Maar dat zien we wel.
Blijf doorgaan. Het is echt een leuk verhaal.
 

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
Loopt lekker uit de hand maar, hopen dat ze luiers genoeg mee hebben maar, in dit tempo vast niet.
Andere vraag is inderdaad of Lisa nog zonder kan, help het haar hopen.
 

zuiderling

wie wilt er samen luieren?
Super leuk verhaal! Ga zo door.
Mss de verkeerde categorie, maar was je van plan om een 16+ component in te verwerken?
 

Sophiee

Superlid
Iedereen weer bedankt, ik heb ondertussen weer wat verder geschreven.

Super leuk verhaal! Ga zo door.
Mss de verkeerde categorie, maar was je van plan om een 16+ component in te verwerken?
Bedankt, maar nee ik denk niet dat dat erin komt. Dat is denk ik niet de sfeer die ik vind passen bij dit verhaal.
 

Sophiee

Superlid
Hoofdstuk 9 Op de latten

In de ochtend werden de meiden langzaam wakker. Lisa deed als eerste haar ogen open. Ze strekte zich uit en keek wat verdwaasd om haar heen. Na gisteren moest ze zich even realiseren waar ze was en wat er allemaal gebeurd was. Maar de prop tussen haar benen haalde haar snel terug naar de realiteit. Ze glimlachte en keek naar Marieke in het andere bed. Die slaapt nog, dacht ze. Lisa ging met een hand onder haar deken en voelde door de haar onesie aan haar luier. Die leek gewoon droog te zijn. Gelukkig dacht ze. Op zich was dat natuurlijk een vreemde gedachte, want ze was geen bedplasser. Maar tegelijk dacht ze: “zou ik het heel erg vinden als ik dat wel was?”

Ondertussen meldde haar blaas zich ook. Lisa dacht bij zichzelf: “hmmm nog even ontspannen...” En terwijl ze dromerig naar het raam keek waar de zon langs de gordijnen scheen, voelde ze hoe haar luier zich vulde met een warme gloed. “Stel je toch eens voor dat dat gewoon ongemerkt in mijn slaap zou gebeuren...” Gevoelens en gedachten, ze zou er nog veel mee gaan worstelen waarschijnlijk...
Marieke draaide zich op dat moment om en opende ook haar ogen.
“Hmrpf, gwoedemogguh...” kwam er wat groggy uit haar mond.
“Hey lieverd, jij ook goedemorgen” antwoordde Lisa.
“Owww...hoe laat is het?” klonk het vervolgens slaperig. Lisa pakte haar telefoon en keek: “Oh shit, al half acht, we moeten wel opschieten...”
Op dat moment werd er op de deur geklopt. Vervolgens hoorden ze Sanne de kamer binnen komen. “Goedemorgen lieve meiden, zijn jullie al wel wakker? Het is prachtig weer vandaag...Maar eerst hoe was jullie nacht?”
Marieke ging rechtop zitten en zei “Ja goed wel denk ik...” En ook Lisa zei “Ja fijn geslapen...”
Sanne vervolgde “en verder, zijn jullie nog droog?”
Lisa's hoofd kreeg een kleur en Marieke giechelde. “Ik ben denk ik nog wel droog hoor...” antwoordde Marieke. Sanne keek vervolgens naar Lisa. Die zei zachtjes “Ik, ehh, niet meer denk ik...”
Sanne gaf haar een glimlach en zei “dat geeft niet meid, maar ik wil het wel even gaan bijhouden deze week, voor als we naar de dokter gaan...”
“Okee...” mompelde Lisa verlegen. Ze kreeg weer dat gevoel klein te zijn nu ze weer moest toegeven dat ze een natte luier had.
Sanne pakte haar telefoon en tikte waarschijnlijk een notitie of zo. “Maar kom, nu is het tijd om op te staan, dan kunnen we straks de berg op. Spoel je even snel af ander de douche en dan help ik jullie met jullie skiondergoed...” ging ze verder.

Marieke was ondertussen naar de badkamer gelopen, deed haar luier uit en spoelde zich even wakker. Haren wassen deed ze vanavond wel, met natte haren de kou in leek haar geen goed idee. Wel ging ze nog even snel naar de wc. Toen Marieke klaar was, ging Lisa zich ook snel wassen. Ze maakte haar luier los en die viel met een plof op de grond. Snel ruimde ze die op en deed hem in de emmer. Ook Lisa ging even naar de wc, want ze moest een nummertje twee. En Lisa had beslist geen zin om dat ook in haar luier te moeten doen.

Toen Lisa terugkwam in de kamer zag ze dat Marieke inmiddels weer een luier om had en haar skikleren al aan het aandoen was. “Zo Lies, kom ook maar gauw” zei Sanne uitnodigend. Lisa ging weer liggen op de handdoek op haar bed en Sanne poederde haar in en deed haar de luier om. Daarna trok ook zij haar skikleding aan en Sanne zei “Zo dames, dat ziet er goed uit, helemaal klaar voor vandaag. En onder jullie kleding is niets te zien verder...Kom mee dan gaan we naar het ontbijt. Neem jullie skijack en helm en zo maar vast mee.”

De meiden pakten al hun spullen die ze voor vandaag en gingen met Sanne naar de eetzaal. Terwijl Sanne richting de tafel van de leiding ging, schoven de meiden aan bij hun vriendinnen. Het was alweer een vrolijke boel aan de tafels. Er werd gegeten en ondertussen waren ze ook alvast druk met zonnebrand en natuurlijk ook nog even foto's maken voor hun social media.
Het was inmiddels half negen en Esther stond al de startblokken: “zullen we zo maar eens gaan?”
“Wacht ik moet m'n lippen nog doen” riep Fleur, en Lisa en Marieke dachten toen ook “O ja...”
Marieke pakte haar nieuwe lippenbalsem en Fleur merkte het op. “Hey die ken ik niet, leuk kleurtje” zei ze. Marieke glimlachte naar haar en Lisa pakte die van haar er ook bij. De meiden kletsten wat verder over make-up maar Esther werd ongeduldig: “Nou hup meiden, we gaan onze ski's pakken...”
Met z'n allen liepen ze naar de skikelder om hun schoenen aan te doen en hun ski's te pakken. Het was fijn dat hun verblijf meteen bij de piste en de lift zat, dan konden ze snel onderweg. Vanuit het raam zagen ze dat de eerste skileraren al aan kwamen lopen.
Niet veel later stonden de dames buiten met hun ski's. Ook de andere leerlingen waren bijna allemaal buiten. Ze groeten elkaar en zochten hun skileraar. Marieke, Lisa en Esther hadden Mischa snel gevonden. “Gutenmorgen Mädels, ist wirklich ne schöne Tag nicht?” zei hij enthousiast. De meisjes lachten en kwekten vrolijk “ja super!”

Verderop zagen ze Fleur en Eva, maar Eva's gezicht stond op onweer. Lisa keek wat er was maar zag de twee meiden staan bij een skilerares. Ze stootte Marieke aan en zei “Oh jee, de groep van Eva gaat toch niet met Xavier, die is not amused...” Marieke keek ook en ze giechelden om Eva's teleurstelling. Maar lang konden ze er niet bij stilstaan, want nu ook de jongens bij hun groep waren gekomen waren ze compleet en gingen al richting de lift. Met hun gevorderde groep gingen ze eerst even warm skiën, maar al snel nam Mischa hen mee naar een paar stevige pistes. De meiden hadden er lol in. Esther was helemaal in haar element met haar nieuwe latten en ook Lisa en Marieke skieden binnen een uurtje alweer alsof ze nooit iets anders deden.

De groep kwam bij een stoeltjeslift en Marieke en Lisa stapten samen in. Esther was net te laat voor het poortje en moest dus wachten op het volgende stoeltje. De twee meiden gingen zitten en niet veel later gingen ze weer omhoog.
“Heerlijk zo hè?” zei Marieke.
“Ja geweldig” reageerde Lisa. “Ik moet wel zeggen dat zo'n extra kussentje ook wel lekker is..." lachte Lisa.
“Hihi, ja echt comfortabel zo...” lachte Marieke met haar mee.

De dag ging snel en voor ze het door hadden was het al lunchtijd. Daarvoor gingen ze terug naar hun verblijf. Er was een afgeschermd terras waar je prima kon lunchen, dan konden ze hun schoenen aanhouden. Alle groepen verzamelden zich daar en ook Fleur en Eva kwamen het terras opgelopen. Ze gingen bij Marieke en Lisa zitten en zoals verwacht begon Eva meteen haar klaagzang.
“Nou ja...” zei ze, “krijgen we gewoon les van Veronique, omdat Xavier een of andere blessure heeft of zo...dan hadden ze toch ook een andere knappe leraar kunnen geven...Kunnen we niet ruilen, dat wij Mischa krijgen?”
De andere meiden moesten lachen. Het bleek dat Xavier gistermiddag wat te enthousiast was geweest in het funpark en nu dus geen les kon geven. “Volgens mij durfde hij jou gewoon niet aan Eef...” grapte Marieke, “of hij mocht niet van zijn vriendin...”
De meiden schaterden het uit. Ook Eva kon er wel een beetje om lachen en zei “Nou dan zoek ik wel een leuke jongen uit de vijfde of zo...die Werner lijkt me wel wat.” En de meiden gingen vrolijk verder over wie wel wat met wie zou willen.

Na een tijdje kwamen Benthe en Sanne aangewandeld. “Hey meiden, hoe gaat het?” vroegen ze. De dames antwoorden door elkaar heen dat het heerlijk ging en ook werd nog weer even kort het skileraardrama van Eva aangehaald.
“Klinkt allemaal leuk hoor” zeiden de twee huisouders “jullie gaan zo weer, kunnen we nog wat voor jullie doen” vroegen ze en ze keken daarbij nadrukkelijk naar Lisa en Marieke. Die twee begrepen de hint, maar omdat ze op hoogte waren en flink aan het sporten, werd hun blaas niet echt gevuld. Hun luiers waren dus nog droog en plassen hoefden ze ook nog niet. Dus de twee meiden schudden van nee. Ze dronken nog even hun laatste slokken cola op en het was weer tijd om te gaan. Bij het opstaan vroeg Sanne onopvallend en nog even voor de zekerheid aan Lisa en Marieke of alles echt okee was. De meiden zeiden “ja hoor, alles nog onder controle”.
“Nou fijne middag dan maar en tot straks meiden” zei Sanne, die vervolgens weer met de rest van de leiding een rondje ging skiën.

Ook de middag vloog voorbij. Met hun groepje hadden ze een paar pittige afdalingen gemaakt en Mischa was blij met het niveau van de groep. Hij had leuke ideeën voor deze week en aan het eind zou de traditionele skirace van de school zijn. Mischa dacht dat deze groep toch wel goed zou kunnen scoren daar. Tussen de skileraren was het ook een beetje een wedstrijdje om de winnaar bij de jongens of de meiden getraind te hebben. Bij een hutje stopten ze nog voor een drankje en daarna zouden ze terug naar de accommodatie gaan.

Na de cola stapten ze dus in de lift voor nog een paar afsluitende afdalingen van die dag. En hoewel ze het nu de hele dag al vol hielden, begon Lisa's blaas nu toch wel te protesteren. Ze gingen zitten in het stoeltje naar boven. Het was gelukkig niet overvol, dus hadden de twee meiden weer een eigen zitje. “Ik ben bang dat ik het niet ga redden tot thuis” zei Lisa met een kleur. Marieke reageerde “ja ik weet wat je voelt, die cola was toch even te veel.”
Lisa hield het niet meer en liet haar plasje lopen. Onder haar skibroek voelde ze haar luier opzwellen. “Hmmm, dat lucht op” zuchtte ze. Marieke keek haar aan met een dikke grijns en zei “dat wordt dan weer een kruisje op Sanne's telefoon, Lies”. De meiden giechelden en stapten de lift weer uit.

Nog twee afdalingen en dan waren ze weer thuis. Bij de laatste lift schoof Daan subtiel in het poortje tussen Lisa en Marieke. Hoewel de meiden het liefst bij elkaar zaten, liet Marieke het gebeuren. Ze wist dat Lisa Daan wel interessant vond. Hij was een knappe jongen die een jaar hoger zat dan zij. Lisa op haar beurt voelde zich wat minder comfortabel. “Waarom net nu ik hier met een natte luier loop...” dacht ze en ze kreeg het spontaan warm. Maar het ritje naar boven was best gezellig en Daan kletste zelfverzekerd wat met de meiden. Lisa en Marieke merkten wel al snel dat Daan vooral op Lisa was gericht. Af en toe wisselden de meiden een blik met elkaar en Marieke gaf haar vriendin een goedkeurende glimlach. Verder gebeurde er niet zo veel, totdat ze bijna boven waren en Daan vroeg “komen jullie in de avond bij ons zitten?” Lisa voelde vlinders opkomen maar zei quasi nonchalant “eh ja hoor, leuk”. Marieke slaagde met moeite erin een giechel weg te drukken, want ze zag aan Lisa's gezicht dat ze zat te stralen.
 
Laatst bewerkt:

Sophiee

Superlid
En zo nog net voor het lange weekend, veel leesplezier weer!


Hoofdstuk 10 Hoi mam...

Thuis aangekomen hadden ze de ski's opgeruimd en waren ze richting hun kamers gegaan om op te frissen. Sanne en Benthe liepen door hun gang om de boel een beetje in de gaten te houden en een praatje te maken hier en daar. Sanne kwam vervolgens hun kamer binnen.
“Hey meiden, hoe was jullie dag?” vroeg ze.

De meiden antwoorden “ja heerlijk, echt leuk geskied vandaag.”

“Goed zo” zei Sanne “en hoe is het met de ehhh...”

Lisa kreeg weer haar rode kop en Marieke beet dit keer ook op haar lip.
Sanne zag het en zei “O jeetje, jij ook Mariek?”

“Ja, nou,” antwoordde Marieke, “ik moest me toch ook een beetje inleven”

Sanne moest lachen. “Nou hup ga maar gauw douchen dan. Praat ik nog even met Lisa...”

Marieke kleedde zich uit en ging de douche in. Ondertussen kwam Sanne naast Lisa zitten en vroeg “Hey meis, en hoe is het met jou?”
“Wel goed denk ik” zei Lisa wat onzeker, want ze wist niet waar het gesprek heen ging en voelde dat er iets in de lucht hing.
Sanne ging verder “da's fijn Lies. Maar hé, ik heb vanmiddag even met je ouders gebeld. Als er iets medisch is, dan moeten we dat aan je ouders laten weten, dat weet je toch?”

Lisa slikte even en knikte toen. Het was waar, dit soort dingen moesten de huisouders aan hun ouders vertellen. Daar had ze niet aan gedacht. Lisa had zelf haar ouders nog niet gesproken. Die wilde ze vanavond bellen, dat deed ze meestal op zondagavond.
Sanne vervolgde: “ze schrokken er natuurlijk van, maar omdat ik zei dat je verder gewoon gezond lijkt en geen pijn hebt of zo, waren ze alweer wat gerustgesteld. Ze zijn het natuurlijk wel met me eens dat je naar de dokter moet hiermee, dus die zal ik morgen bellen voor een afspraak. Je belt straks zelf toch nog met je ouders? Dan weet je dat ze dus al gehoord hebben van je ehmm...plasprobleempjes...”

Lisa werd hiermee toch wel weer een beetje uit het veld geslagen. Hoe moest ze dit nu uit gaan leggen aan haar ouders? Langzaamaan werd de groep mensen die dachten dat ze echt incontinent was groter en groter en het drong tot haar door dat ze de controle volledig kwijt was. Niet zo zeer over haar blaas, maar wel over haar verhaal. Ze hoopte dat het doktersbezoek een uitweg kon bieden, maar tegelijk vond ze het dragen van luiers nog niet eens zo vervelend. Maar toen bedacht ze dat het ook wel eens lastig zou kunnen worden met Daan, wat als hij erachter zou komen? De schrik sloeg haar om het hart...

Sanne had nog meer te vertellen: “Oh en weetje, ik heb met Benthe afgesproken dat vooral ik je zal begeleiden hiermee, dan kan ik een goed beeld krijgen van hoe vaak je zeg maar ehhhm.., ongelukjes hebt...en dan voelt het voor jou ook toch minder vervelend misschien dan dat we regelmatig wisselen...”

Lisa was wat afwezig maar hoorde het en zei “Ehmm ja, dat is wel fijn denk ik...bedankt Sanne...”
Sanne sloeg een arm om haar heen en glimlachte lief naar haar. “Goed lieverd, ga dan maar gauw ook even douchen, dan zal ik je daarna helpen met je lui..., ehmm...ondergoed...”

Lisa merkte dat Sanne het woord ‘luier’ soms probeerde te vermijden, maar eigenlijk gaf het dat toch meer lading. Want het waren gewoon luiers, Lisa droeg luiers, LUIERS!

“Ehhm, Sanne, je mag ze wel gewoon luiers noemen hoor, want dat zijn eigenlijk ook toch?” zei Lisa met een vertwijfeld gezicht.
Sanne keek haar lief aan en zei “je hebt gelijk, we hoeven er ook niet geheimzinnig over te doen. Ga dan maar douchen, ik wacht hier op je en dan zal ik je helpen met je, ehhh, luier...”

Lisa gaf een giechel en liep de douche in. Marieke kwam de badkamer uit en zei “hey Liesje, tot zo.”
Het warme water uit de douche spoelde Lisa schoon en ze waste haar haren en haar lichaam. Ze gaf haar schaamstreek de nodige aandacht, ze wilde toch fris ruiken als ze straks weer in de groep was. Lisa streek zacht door haar plukje schaamhaar en dacht: “eigenlijk kan ik dat ook maar beter weghalen dan...”
Ze stapte de douche even uit om haar scheerspulletjes uit haar toilettas te halen. “Nou daar gaan we dan” zei ze tegen zichzelf. Ze smeerde wat scheergel op haar plukje en pakte haar mesje. Met een paar voorzichtige en nette haaltjes verdwenen haar laatste haartjes. Het douchewater nam ze mee richting putje en voor Lisa voelde het alsof ze een stukje volwassenheid wegspoelde...Toen ze klaar was streelde ze met haar handen over haar nu volledig haarloze schaamstreek en er ging een siddering door haar lijf...

Niet veel later stond ze met een omgeslagen handdoek weer in de kamer, waar Sanne haar vervolgens een schone luier omdeed. Sanne zag ook dat het plukje weg was. Ze zei er niks over maar gaf Lisa een liefdevolle glimlach toen ze Lisa met babypoeder insmeerde.

Nadat Sanne was vertrokken gingen ook Marieke en Lisa richting de zaal. Lisa zat tegen het praten met haar ouders aan te hikken, maar het was inmiddels haar gebruikelijke tijd om te bellen. “Hey Mariek, ik ga toch maar even bellen nu” zei ze, “wil je erbij blijven?” Dat deden ze wel vaker en de ouders van Lisa kenden Marieke inmiddels ook goed.
“Da's prima Lies” zei Marieke.

Ze besloten om toch weer even de rust van hun kamer te zoeken en Lisa drukte op videobellen op haar telefoon. Niet veel later verscheen het gezicht van haar moeder.
“Hoi mam...” begon Lisa.

“Hey lieve schat” zei haar moeder “hoe is het met je? Heb je het naar je zin? En hoe gaat het het? Ik hoorde van Sanne...Oh hoi Marieke...”
Haar moeder was weer de spraakwaterval die ze wel vaker was. “Ehmm, Lies, weet Marieke het ook?” vroeg haar moeder voor de zekerheid.

“Wat mam?” zei Lisa alsof ze niet wist wat ze bedoelde.

“Ehmm, wat Sanne me vertelde. Meid ik schrok toch wel hoor, je moet er wel mee naar de dokter, wat zou het zijn denk je?”

“Ik weet het niet mam” zei Lisa. “Hopelijk kan de dokter me meer vertellen”

“Meid echt vervelend voor je...en ik begrijp dat je nu ook ehmmm...een soort bescherming draagt?”
Blijkbaar wilde haar moeder ook liever het woord luiers niet gebruiken.

“Ja ik ben nu denk ik een soort van pampergirl mam” zei Lisa met een rood hoofd en een nerveuze giechel.

“Ja maak er maar grapjes over zeker” zei haar moeder, “Maar heb je verder geen pijn of iets of zo?”

“Nee” vertelde Lisa “maar ik kan het gewoon niet ophouden zeg maar...”
Lisa dacht dat ze maar het verhaal vol moest houden dat ze ook aan Sanne en Fleur had verteld.

“Vreselijk naar voor je meid” zei haar moeder bezorgd. “Maar ik hoop dat je wel een leuke vakantie gaat hebben. Is het fijn daar?”
Lisa kletste nog verder met haar moeder en gaf al videobellend een rondleiding door het chalet en langs diverse vriendinnen. Toen ze na een uurtje ophing was ze een beetje beschaamd over wat ze had verteld maar tegelijk opgelucht dat haar ouders het nu ook wisten en niet hysterisch waren geworden. Marieke sloeg een arm om haar heen en zei “Nou Liesje, dat is eruit. Laten we gaan eten en vanavond wacht Daan op je...”

Lisa kleurde weer en zei giechelend “O ja, Daan...”
 
Laatst bewerkt:

vino

Toplid
2 super hoofdstukken,
Het is jammer dat we nu "het weekend" moeten wachten op een vervolg.
Want had graag meer gelezen!!
 

Sophiee

Superlid
Een nieuw deel:


Hoofdstuk 11 De tik

Na het avondeten was het tijd om lekker te ontspannen. Er zouden nog wel avonden komen met een avondprogramma, maar deze zondagavond waren de leerlingen vrij.

Lisa, Marieke, Eva en Fleur gingen samen richting de loungebanken bij de open haard. Ze zagen dat Daan en zijn vrienden er ook al zaten, maar deden wat opzichtig alsof ze zochten naar een plekje. Daan zag het groepje meiden en dat was ook precies hun bedoeling.
“Hey meiden”, riep Daan, “komen jullie erbij, hier is nog wel plek.” Er stonden twee banken, waar Daan samen met Werner, Maarten en Pieter zat. De meiden speelden wat twijfel, want dat hoorde een beetje bij het spel natuurlijk. Maar vervolgens gingen ze zitten en het werd al snel gezellig. Lisa had zich natuurlijk naast Daan genesteld en Eva richtte haar aandacht op Werner. Marieke en Fleur hadden vooraf geen buitengewone interesse in deze jongens, maar je weet nooit hoe dat soort dingen lopen natuurlijk. En als vriendinnen onder elkaar voelde het ook wel wat zekerder om met z'n vieren erbij te gaan zitten.

Na een tijdje gekletst te hebben met elkaar, waarbij Daan en Lisa het wel heel gezellig leken te hebben, kwam Joris met twee vrienden aangelopen. “Oh nee, niet hij” zuchtte Fleur. De overige meiden waren op slag alert. Fleur moest echt niks hebben van Joris, maar die jongen dacht echt dat hij het helemaal was. En zijn ego kon blijkbaar maar niet omgaan met de subtiele afwijzingen die Fleur al regelmatig had gegeven. Hij plofde op de bank direct naast Fleur en legde zijn arm achter haar langs op de rugleuning.
“Hi Fleur, hoe gaat’ie?” zei hij, terwijl ook zijn twee meeloopvriendjes zich met wat gebrek aan houding aan het einde van de banken gingen zitten.

Fleur reageerde meteen door vooruit te gaan zitten, hem een afkeurende blik te geven en zich op de anderen te richten. Ze dacht: als ik hem negeer, dan gaat hij hopelijk weer. Maar helaas, Joris boog zich ook voorover en probeerde zich te mengen in het gesprek. Voor de andere meiden was dit het moment om Fleur even te redden. En hoewel Lisa en Eva dat eigenlijk liever niet deden, zat er weinig anders op. ‘This calls for a time out’ dachten ze en de meiden ‘moesten even weg’. Daan gaf Joris een boze blik en ook Werner was not amused.

“Nou dat was een goed gesprek en Fleur, je mag me altijd appen hoor”, zei Joris met zijn zelfvoldane grijns. Fleur gaf hem weer een geïrriteerde blik. De meiden liepen langs hem heen richting de wc's en op dat moment ging het snel...

Of het nu stoerdoenerij, machogedrag of gewoon de irritante persoonlijkheid van Joris was wisten ze niet, maar hij vond het blijkbaar nodig om te zeggen: “Nou sorry Daan, ik wilde je vriendinnetje niet wegjagen hoor.” En terwijl hij dat zei gaf hij Lisa met de hand een tik tegen haar kont.

Lisa voelde het en het was alsof haar hart stopte. Ze draaide zich met een verschrikt gezicht naar Joris en riep “Jij eikel!”

Daan had vragend naar Lisa gekeken en kwaad naar Joris. Hij zag wat Joris deed en was woedend op die gast, maar schrok ook van Lisa's heftige reactie. Joris keek wat licht verbaasd naar Lisa en zei “wat heb jij nou aan?” en keek vervolgens met een valse grijns richting Daan. Lisa keek op haar beurt ook verschrikt naar Daan, draaide zich om en rende weg. De tranen schoten in haar ogen. Marieke rende achter Lisa aan, terwijl Fleur en Eva stevig tekeergingen tegen Joris. “Wie denk je wel dat je bent? Hou gewoon je vieze poten thuis, smeerlap!”

Joris hoorde het schijnbaar weinig onbewogen aan, terwijl dat verwaande lachje op zijn gezicht zichtbaar bleef. Hij had bij Lisa iets vreemds opgemerkt alsof haar billen verpakt waren met iets diks. Het leek wel een luier, raar... Dus zei hij “Moeten jullie misschien niet op jullie huiszusje gaan passen, haar verschonen of zo...”

Fleur hapte naar adem om aan een nieuwe scheldpartij te beginnen en ook Daan bereikte zijn kookpunt en wilde Joris te lijf gaan. Maar inmiddels was de leiding ook op de herrie afgekomen.

Michel, een van de huisouders van Daans huis, stapte tussen de groep en riep “wat is dit allemaal?” Ook Benthe was komen kijken en zag de spanning op het gezicht van Fleur. Eva keek vooral boos naar Joris, maar aan Fleur zag ze dat er meer aan de hand was. En terwijl Eva, Daan en Werner boos uitlegden wat Joris had gedaan, zei Fleur tegen Benthe: “Lisa, haar...ze is...”
Benthe wist genoeg. Ze seinde naar Sanne en ze gingen richting de kamer van Lisa en Marieke.

Lisa was inderdaad richting haar kamer gerend en Marieke was met haar meegekomen. Ze stortte zich op bed, terwijl ze dikke tranen huilde.
“Stom joch!... En dan...ook...met Daan erbij...” kwam er snikkend uit. Marieke sloeg een arm om haar heen maar Lisa wilde dat niet. Ze wilde alleen zijn, verdwijnen in de grond en niet meer terugkomen. Ze had gedacht het nog wel stil te kunnen houden tot na de vakantie, ook naar Daan toe. En dan nadat dan ze bij de dokter was geweest gewoon weer normale slipjes te kunnen dragen. Maar nu zou dat ventje het vast aan iedereen vertellen, als ze het nu al niet wisten. En anders die twee meelopertjes wel...Ze kon het nu wel vergeten op school, met Daan, met alles...

“Hey lieverd, kom hier” probeerde Marieke weer om haar vriendin een knuffel te geven. Lisa gaf zich over en viel in Mariekes armen. “Het komt goed Lies, echt waar...”

Op dat moment kwamen ook Sanne en Benthe binnen. Ook zij sloegen hun armen om Lisa heen en probeerden haar te troosten. Ze zaten samen op bed en praatten veel. En met stomme grapjes probeerden ze Lisa wat op te beuren, wat uiteindelijk redelijk lukte.

Na enige tijd kwamen ook Fleur en Eva binnen. “Hey gaat het meis” vroeg Fleur bezorgd.

Lisa keek op en vroeg “weet iedereen het?”

Ze zag Eva ongemakkelijk op haar lip bijten en Fleur vertelde Lisa: “er zijn er genoeg die die eikels gehoord hebben, maar Joris krijgt in ieder geval straf...”

Nou daar had Lisa veel aan dacht ze, die straf zal Joris wel overleven, maar iedereen weet nu dat ik luiers draag...

Eva vroeg, eigenlijk overbodig maar toch: “Maar... is het ook echt waar dan?”
Lisa knikte verlegen...

Fleur ging verder “niemand heeft het gezien Lies, maar er zijn er wel genoeg die alleen al denken dat het waar is, dat is al erg genoeg denk ik”
Dat was ook erg genoeg, en nog veel erger want het was ook WAAR dacht Lisa.
“En Daan..?” vroeg ze.

“Ik weet niet wat hij denkt, Lies...Hij was woest op Joris omdat hij aan je zat, maar tegelijk ook geschrokken, ik weet het gewoon niet, sorry...”
Lisa snikte weer en Fleur gaf haar een hug. Ook Eva kwam erbij. “Hey lieverd,” zei Fleur “wat er ook gebeurt, wij zijn bij je...”
Dat was de kracht van de meiden, ze waren er altijd voor elkaar. Als er iemand in de put zat of het moeilijk had, dan stonden ze klaar. Ook hier zouden ze Lisa doorheen helpen. En al wisten ze nog niet hoe, ze voelden aan dat ook dat ging lukken...
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
Wat mij betreft krijgen die vervelende jochies een beste (luier) straf.
Alleen in luier en, t, shirt voor iedereen zichtbaar corvé klusjes bijvoorbeeld.
 
Laatst bewerkt:

Sophiee

Superlid
Hoofdstuk 12 Zelfvertrouwen

De volgende dag werd Lisa vroeg wakker. Ze had slecht geslapen. Door wat er gisteravond gebeurd was, wist nu vast de hele school dat ze luiers droeg. Hoe moest ze zich straks vertonen bij het ontbijt? Marieke en de andere meiden waren lief voor haar geweest, maar uiteindelijk was zij nu degene die zou worden uitgelachen. En dat allemaal omdat hun stomme plan volledig uit de hand was gelopen...

“Hey Mariek, slaap je nog?” vroeg Lisa zachtjes aan haar vriendin.
“Hmmpfrr...” klonk het vanuit het andere bed.

Lisa stond op en liep naar het raam. Tussen de gordijnen door zag ze dat het vandaag weer stralend weer was. Misschien dat als ze eenmaal weer op de latten stond, dat het dan beter zou gaan. Maar Daan... Die zat natuurlijk ook in haar groepje. Hoe moest ze die weer onder ogen komen? Die gedachte gaf haar rillingen. Hij wou haar vast niet meer nu hij zou denken dat ze incontinent was. Ze zuchtte eens diep. In ieder geval steunden haar vriendinnen haar wel. Wat een geluk dat die meiden er waren. Zo gingen haar gedachten en gevoelens op en neer en was het alweer drie kwartier later.

“Hey Liesje, ben je al op?” klonk het vanuit Mariekes bed. “Heb je wat kunnen slapen?”
Lisa keek naar Marieke en antwoordde “Ja, een beetje...”
Ze voelde onwillekeurig aan haar luier. Gisteravond had Sanne haar na het gesprek nog verschoond en was ze gaan slapen. Deze ochtend was haar luier nog droog en Lisa dacht even “gelukkig, ik ben toch een grote meid”. Terwijl ze dat dacht kreeg ze een glimlach op haar gezicht. Zou ze meteen gaan douchen? Ze besloot dat dat het beste was en ging richting badkamer. “Ik ga maar alvast douchen” zei ze tegen Marieke terwijl ze de deur achter zich sloot...

“Schiet je wel op?” riep Marieke nog. Marieke was ook droog, maar kon haar blaas wel voelen. Dat zou ze niet meer lang volhouden zo. Lisa nam echter de tijd en Marieke besloot het in haar luier te doen. Ze voelde de warmte langs haar billen kruipen en Marieke kon niet ontkennen dat dat best een fijn gevoel gaf. Zachtjes wreef ze over de voorkant van haar nu natte luier. Ze ontspande ervan en lag dromerig naar het plafond te staren. Ze voelde zich zelfs even betrapt toen Lisa gehuld in een handdoek uit de badkamer kwam gelopen.

“Alles goed Mariek?“ vroeg Lisa. "Hmmm? Oh, ja hoor...” antwoordde die met een glimlach.
“Moet jij niet ook nog gaan douchen?”
“Ja, uhmm, nu zeker...” giechelde Marieke. Marieke huppelde richting de badkamer, terwijl er werd geklopt op de deur.
“Zijn jullie wakker?” hoorden ze Sanne vragen.
“Ja, kom maar binnen” zei Lisa.

Sanne kwam de kamer in en vroeg hoe het met Lisa ging. Lisa antwoordde dat ze wel weer een beetje okee was, maar ook dat ze bang was om straks de andere leerlingen weer te zien. Sanne probeerde haar gerust te stellen:
“Ik denk dat het wel goed komt Lies, je kunt er bovendien weinig aan doen, niemand die verwijt jou iets.”
“En wat gebeurt er met Joris?” vroeg Lisa.
“Die heeft straf, hij heeft vandaag huisarrest en mag dus niet skiën. Het personeel heeft vast nog wel wat rotklusjes liggen voor hem. Als we thuis zijn denken we nog over vervolgmaatregelen, want wat hij deed mag sowieso niet, zelfs los van jouw probleempje mogen jongens niet zomaar aan meisjes zitten. We hebben besloten in ieder geval zijn ouders te informeren dat hij bij nog zo'n geintje de school moet verlaten.”

Lisa knikte, half tevreden. Joris zou wel denken dat het over zou waaien, maar ze had niet het idee dat hij zijn stomme gedrag zou verbeteren.
Sanne ging verder “Maar Lisa, laat je vakantie alsjeblieft niet verpesten door zo'n stom joch, gun hem niet jouw negatieve energie. Probeer er ondanks alles gewoon toch een leuke tijd van te maken met je vriendinnen hier.” Lisa knikte weer, nu met wat meer overtuiging. Dat was inderdaad beter, dacht ze.

Ondertussen vroeg Sanne: “Maar hoe is het vannacht gegaan? Ik zie dat je al gedoucht hebt...”
“Uhmm ja, ik was ehh, droog...”antwoordde Lisa met weer een kleurtje van verlegenheid gemengd met lichte trots.
“Da's fijn, grote meid” grapte Sanne.
Lisa voelde zich wat vreemd gelukkig met deze opmerking, ze vulde zich met een soort trots van een driejarig meisje of zoiets. Ja ze was droog geweest vannacht. Niet dat dat heel gek was, maar de gebeurtenissen van de afgelopen dagen en zeker gisteren maakten dat Lisa haast kinderlijke emoties kreeg als het over haar zindelijkheid ging. Ze hoorde bijna niet dat Sanne zei: “Zullen we je dan nu maar klaar maken voor de dag?”
Lisa keek wat verward op naar Sanne en hoorde haar lachend zeggen: “Nou dromert, ga maar eventjes liggen dan...”

Sanne deed Lisa een frisse luier om. Nadat Lisa klaar was en zich begon aan te kleden, kwam ook Marieke uit de douche gewandeld. Sanne vroeg haar: “En hoe is het met jou?”
Marieke antwoordde met een grijns en durfde niets te zeggen. “Ik hoef toch straks niet met twee meiden naar de dokter hoop ik?” vroeg Sanne.
“Uhmm nee hoor, alles onder controle hier” reageerde Marieke. “Ik probeerde het gewoon uit...”
Sanne schudde lachend haar hoofd en hielp ook Marieke in een nieuwe dagluier. “Nou meiden, jullie kunnen er weer tegenaan vandaag” besloot ze, terwijl Marieke ook snel in haar ski-outfit schoot. “Op naar het ontbijt dan maar?”

De meiden liepen richting de eetzaal. Toen ze binnenkwamen zag Lisa sommige leerlingen kijken naar haar en dat hier en daar de gesprekken wat meer naar fluistertoon gingen. Marieke sloeg een arm om Lisa heen en stuurde Lisa richting een tafel waar de andere meiden al zaten. Fleur, Esther en Eva begroetten de twee meiden en gaven Lisa gelukkig geen ongemakkelijk gevoel. Lisa vroeg voorzichtig aan Fleur “iedereen weet het zeker?”
Fleur knikte. “Hmhmm, maar er wordt vooral goed gereageerd hoor. Iedereen vindt Joris nu een ontzettende eikel, maar dat is niet nieuw denk ik. Maar verder zijn ze vooral meelevend voor je, al zul je misschien nog wel wat ongemakkelijke reacties krijgen. Maar maak je niet te veel zorgen Lies, het is meer dat mensen niet weten hoe ze moeten reageren dan dat ze je beoordelen of zo...”

Lisa zuchtte. Nu ze aan de ontbijttafel zat voelde ze zich opgelaten, maar ze werd in ieder geval niet verwelkomt door een schaterlachende menigte. Dat was op zich al positief.

“En oh ja, Daan vroeg naar je, of je wel kwam skiën vandaag...” voegde Fleur nog toe.
Lisa's hart maakte een sprongetje. Als Daan bezorgd was, dan was hij in ieder geval niet gillend afgehaakt. Maar of ze hem ook in de ogen durfde te kijken straks?

Na het ontbijt gingen ze weer naar de skiklassen. Marieke, Lisa en Esther stonden al snel klaar bij hun leraar. Maar Daan was er nog niet. Net voordat de les begon, kwam hij met zijn vrienden aangehold. De leraar gaf aan dat ze meteen door gingen naar de lift. Lisa was daar eigenlijk wel blij mee, dan hoefden ze ook niet lang in het bijzijn van Daan te wachten. Ze wist namelijk niet goed wat ze zou moeten zeggen.

De ochtend verliep verder rustig en de activiteit in de buitenlucht deed Lisa goed. Het gaf haar wat ruimte in haar hoofd en ze kon haar twijfels even van zich af zetten. Ze knalde samen met haar klasgenoten achter de leraar aan en de wind in haar gezicht voelde heerlijk. Haar hoofd kon even uit en hoefde zich alleen op de bochtjes te concentreren. Tijdens de lunch zaten ze weer samen met hun vriendinnen en de wereld leek weer wat normaler te zijn. Lisa was in ieder geval niet meer het middelpunt van negatieve aandacht en dat luchtte haar wel op.

In de middag gingen de skilessen verder. In de rij bij een gondelliftje nam Daan subtiel een positie in. Hij fluisterde snel iets in het oor van Marieke en die knikte. Marieke stootte Esther aan en bij het instappen van het gondeltje stapte Daan achter Lisa naar binnen. Marieke en Esther deden alsof ze hun ski's niet snel genoeg in de houders kregen en Esther zei met een grijns: “We pakken de volgende wel...” De deuren sloten en Lisa keek wat zenuwachtig naar haar vriendinnen en kreeg een rode blos toen ze begreep wat ze hadden geregeld. Zij en Daan alleen in een gondeltje, nou bedankt meiden... Maar goed, als het tussen haar en Daan toch awkward zou worden, dan was er tenminste niemand bij...

Daan ging op het bankje zitten, gaf haar een grijns en zei “Sorry van gisteravond, ik vond het echt jammer dat ons gesprek voorbij was.” Ze deden beiden hun helmen even af, want het was warm in het bakje.
“Ehmm, ja” zei Lisa, “ik ook wel...” Ze lachte verlegen.
“Uhmm Daan, vind je me niet stom of zo?” vroeg ze bedeesd.
“Lisa, ik wist niet dat je luiers droeg en nu ik het wel weet maakt me dat eigenlijk ook niet uit. Weet je, ik ehmm, ik vind je gewoon leuk... dat vond ik al en dat vind ik nog steeds... om wie je bent en zo... ik vind je gewoon echt heel leuk...” Daan sloeg ondertussen een arm om Lisa's schouders.
Lisa giechelde en voelde de vlinders in haar buik. “Hihi, da's echt lief van je...” zei ze en keek Daan aan. Ze had hem nog niet recht in de ogen gekeken vandaag, maar nu...

“Ik...vind jou ook leuk Daan...” zei ze zacht. Daan probeerde cool te blijven maar Lisa zag dat zijn ogen hem verraadden. Zo met hun hoofden dicht bij elkaar, was dit het moment. Zou ze...? Daan zocht Lisa’s lippen met de zijne en kuste haar. Eerst voorzichtig, maar Lisa gaf er graag aan toe. Lisa's hart maakte overuren. Zij en Daan zoenden elkaar en ze voelde zich helemaal gelukkig. Helaas kwam de lift al bijna boven en veel te snel moesten ze hun helm en handschoenen pakken om uit te stappen. Met een verliefde grijns stapte Lisa uit met haar Daan.

Niet veel later kwam ook het bakje met Marieke en Esther en een paar anderen boven. Marieke zocht de blik van Lisa en toen ze haar stralende gezicht zag, gaf ze haar een dikke knipoog...
 
Bovenaan