Luna en haar papa Daan

Wat voor cijfer geef jij 'Luna en haar papa Daan'?

  • 1

    Stemmen: 1 1,4%
  • 2

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3

    Stemmen: 0 0,0%
  • 4

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5

    Stemmen: 2 2,8%
  • 6

    Stemmen: 0 0,0%
  • 7

    Stemmen: 4 5,6%
  • 8

    Stemmen: 6 8,3%
  • 9

    Stemmen: 5 6,9%
  • 10

    Stemmen: 8 11,1%
  • 10 + (op verzoek;)

    Stemmen: 46 63,9%

  • Totaal stemmers
    72

Tuutje24

Gewaardeerd Lid
Dit verhaal gaat over Luna en Daan. Ze wonen samen. Naast een gewone relatie, hebben ze ook een ab-papa relatie. Ze hebben elkaar leren kennen op de basisschool waar ze allebei werken. Het verhaal is geschreven vanuit de ogen van Daan, de papa.

Ik kom de kamer binnenlopen. Op de bank ligt Luna, mijn kleine meisje. Ze kijkt naar Piet Piraat. Ze ligt zo geboeid te kijken dat ze haar papa niet eens hoort binnenkomen.

‘Luna, het is tijd voor badje en bedje.’, zeg ik.
Maar Luna kijkt niet op of om. Ze ligt tevreden sabbelend op haar speen te kijken.
Ik herhaal de zin terwijl ik voor Luna kom zitten.

‘Nouhou papa, ik wil Piet Piraat afkijken!,’ jammert Luna.
Ik kijk even snel op mijn horloge. Het programma duurt nog 5 minuten. ‘Vooruit dan maar’, denk ik, ‘het is toch vrijdagavond. Ik moet alleen wel even goede afspraken maken met mijn kleine meid, want anders krijgen we zometeen een hele scene.’
Ik hurk voor Luna neer en pak haar kin beet.

‘Lieverd, je mag Piet Piraat afkijken. Maar we spreken één ding af. Als het is afgelopen, komt papa jou halen en dan gaan we in badje en bedje. Als je lief bent, krijg je van papa dan nog een flesje. Afgesproken?’ En wanneer Luna knikt, ben ik tevreden en ga in de keuken wat opruimen.

Met een half oor gericht naar de kamer spoel ik wat flesjes af. Wanneer ik de tv Piet Piraat hoor ‘zingen’, loop ik terug en druk op de uit-knop. Luna ligt nog heerlijk onderuit op de bank. Boven haar broek komt een stukje luier uit. Ik loop naar haar toe en steek mijn hand uit. Zo te voelen is de luier erg nat. Het is maar goed dat we nu in bad gaan en niet over een kwartier.

‘Kom je, schat? Dan gaan we lekker in badje.’ Voordat Luna opstaat heeft ze nog één belangrijke vraag: ‘Mogen de eendjes mee in het badje?’ Na mijn bevestigende antwoord, springt ze op en loopt aan mijn hand mee naar boven.

Boven aangekomen leid ik Luna naar haar slaapkamer en help haar op de commode. Terwijl ik haar uitkleed ligt ze rustig om zich heen te kijken. Haar speen blijft in haar mond. De dag dat die er eens uit gaat is nog erg ver weg. Terwijl ik bezig ben met de knoopjes van haar romper, klinkt er ineens gejammer. Ik kijk op en Luna is aan het huilen.

‘Wat is er, lieverd? Waarom moet je zo huilen?’ Het enige wat uit Luna komt is een snikkende ‘Kooeee!’ Dat is waar ook! Die nog ligt beneden op de bank. Even ter verduidelijking: Zonder haar knuffel Koe doet Luna eigenlijk niks. Niet slapen, niet eten, niet in bad enz. Koe is er altijd bij voor de steun en de gezelligheid.

Ik beloof Luna dat ik hem zo ga halen. Nadat ik haar romper uit heb gedaan, zet ik Luna op de grond in alleen haar luier. Die kan ik wel alvast af doen voor het bad maar ik wil nu Koe gaan halen en de kans dat ik dan kan dweilen is mij te groot. Ik geef Luna een knisperboekje van Nijntje en snel naar beneden.
Op de bank ligt Koe ondersteboven mij aan te kijken. Ik pak hem op en loop weer naar boven. Terwijl ik de trap oploop, krijg ik een idee.

Ik loop niet rechtstreeks naar de kamer van Luna maar blijf naast de deurpost staan. Luna zit nog een beetje nasnikkend op de grond. Ik houd Koe in mijn hand en houd hem in de lucht in de deurpost. Met een verdraaide stem zeg ik: ‘Lunaatje, was jij mij soms kwijt? Ik was gewoon beneden op de bank hoor! Nu hoef je mij niet meer te missen want ik ga mee in bad!’ Ondertussen is Luna allang blij opgesprongen en naar koe toegerend. ‘zo’, denk ik. ‘Weer een klein meisje blij gemaakt vandaag.’
Met koe in haar armen loopt Luna mee naar de badkamer. Ik laat het bad vollopen en spuit er een flinke hoeveelheid Zwitsal badschuim in. Ik doe Luna’s overvolle luier af en nadat ik gevoeld heb of het water goed is, zet ik Luna erin.

Ik kom alleen direct mezelf tegen. Ik heb beloofd dat Koe meegaat in bad maar daar kan Koe niet tegen. En in bad gaan zonder Koe doet Luna niet maar slapen zonder Koe al helemaal niet. En in een halfuurtje is de knuffel natuurlijk niet droog. Ik leid Luna af met wat badeendjes en zet Koe op de wastafel. Dan is hij er toch nog een beetje bij. Blijkbaar vindt Luna dit goed, want ik hoor helemaal niks.

Ik laat Luna even alleen in de badkamer zodat ik de luier weg kan gooien en haar spulletjes voor het bed kan pakken. Beneden aangekomen loop ik naar de keuken. Ik pak snel een flesje en vul hem met melk. Ik zet hem alvast in de magnetron zodat ik dadelijk alleen nog op ‘start’ hoef te drukken. Ik zoek ook nog een speen op voor het slapen. Er liggen er waarschijnlijk genoeg boven maar er is er s’nachts altijd één kwijt en om dan een reserve te hebben kan geen kwaad. Terwijl ik weer naar boven loop, luister ik naar Luna. Het enige wat ik hoor is gespetter en het liedje’ visje, visje in het water’ vanachter een speen. ‘Die heeft het nog wel naar haar zin’, denk ik.

Ik leg de spullen in Luna’s kamer en pak een nieuwe, dikke luier, romper en pyjama en leg het op de commode. Ik loop terug naar de badkamer en zo te zien ben ik net op tijd. Er vliegt rakelings een eendje langs mijn hoofd. ‘Luna! Wat ben jij aan het doen? Ik kan je nog geen 5 minuten alleen laten, jongedame!’ ‘Sollie papa’, klinkt er vanuit het bad. Ik laat het hier maar bij. Het was gewoon ondeugendheid en soms ben ik iets te streng. Ik pak een washand en begin Luna te wassen. Wanneer dat klaar is, haal ik de stop uit het bad en pak een grote, zachte handdoek. Ik til Luna op, pak Koe van de wastafel en loop naar Luna’s kamer.

Ik leg haar op de commode neer en begin haar af te drogen. Ik probeer het snel te doen want ik wil niet dat ze het koud krijgt. Wanneer het af drogen klaar is, pak ik de dikke luier en leg hem onder Luna. Ik smeer wat sudocrème op haar billen en plak de luier stevig dicht. Hierover haar rompertje en pyjama en mijn meisje is helemaal klaar om te slapen. Ik zet Luna even op de grond. ‘Lieverd, ga jij een boekje uitzoeken om te lezen? Dan haalt papa even je fles beneden.’ En terwijl Luna zoekt, haal ik de fles op. Met de fles warme melk in mijn hand, loop ik naar Luna terug. Ik zie dat het Pluk van de Petteflet is geworden. Ik ga zitten in de grote schommelstoel en neem Luna bij me op schoot. Ik geef haar de fles en samen lezen we een verhaaltje.

Na het verhaaltje, stop ik Luna lekker in. Ik vergeet Koe niet en natuurlijk een speentje.
Ik zet de babyfoon aan en zegt: ‘slaap lekker, schat.’

‘trusten, papa’, klinkt het slaperig.

Ik laat een lampje aan op de gang en loop naar beneden.
Een paar uur later ben ik ook klaar om naar bed te gaan. Terwijl ik de trap oploop hoor ik ineens heel hard: ‘Papaaaaaa!’
Ik snel naar Luna haar kamertje……

Word vervolgd..
 

Anomiem12575123672371651

Gewaardeerd Lid
Hoi Tuutje, leuk om eens een verhaal van jouw hand hier te lezen!!! !1
Ik moet er ook weer eens mee verder gaan, maar heb er de laatste tijd weinig aandacht aan besteed... :-[
 

Tuutje24

Gewaardeerd Lid
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben blij dat het in de smaak valt. :D
Ik ga proberen dit weekend een vervolg te plaatsen..
 

Tuutje24

Gewaardeerd Lid
Hoofdstuk 2

Wanneer ik Luna’s kamertje binnenkom hoor ik alleen maar hard gehuil. Ik doe het licht aan en loop naar het bedje. Terwijl ik de zijkant van het bedje afklap, fluister ik zachtjes: ‘rustig maar schatje, papa is hier.’

Ik ga naast Luna zitten op bed en aai over haar bol. ‘wat is er gebeurt? Heb je eng gedroomd, Lunaatje?’ Maar er komt helemaal niks uit, Luna is alleen maar hartstikke overstuur. Ik besluit om maar even rustig op het bed te blijven zitten en even niks te vragen.

Na een minuut of vijf wordt Luna iets rustiger. Het snikken wordt minder en het ademhalen rustiger. Ik probeer het nog een keer: ‘Heb je eng gedroomd, lieverd?’
‘Ja, papa.’ klinkt er zachtjes. Ik wacht even af. ‘Er waren allemaal spoken hier, papa. En die gingen mij bang maken. Ze gingen schreeuwen en ze keken zo eng!’
‘Spoken hier?’, herhaal ik. ‘Die gaat papa nu wegjagen!’

Terwijl ik opsta, houd ik Luna in de gaten. Met grote ogen bekijkt ze wat ik ga doen. Ze is duidelijk nieuwsgierig en niet bang. Ik heb ondervonden dat het meestal helpt om ontzettend gek te gaan doen over Luna’s nachtmerries in plaats van heel troostend. Natuurlijk doe ik dat wanneer ze echt bang is maar wanneer er spoken zijn, moet ik ze op een leuke manier wegjagen.

Wanneer ik ben opgestaan, ga ik dansen door de kamer. Ik zwaai wild met mijn armen en roep ondertussen: ‘stoute spoken! Wegwezen jullie! Jullie mogen Lunaatje toch niet bang maken! Luna moet rustig kunnen slapen. Nu weg, anders hang ik jullie ondersteboven aan de waslijn!’ Ik maak nog een koprol en draai een rondje.

Aan het lachen te horen wat uit het bedje komt, was het een schot in de roos. Terwijl ik naar het bedje loop zegt Luna: ‘ben niet meer bang hoor, papa.’
‘Goed zo, schat. Zullen we nu maar even een schone broek doen? Daarna gaan we allebei lekker slapen. En morgen gaan we iets heel leuks doen!’
Luna’s ogen beginnen te glinsteren. ‘Wat dan, papa? Wat dan?’
‘Dat is nog een verrassing. Kom, je bedje uit en op de commode.’

Wanneer ik Luna’s pyjamabroekje uitdoe, wordt mijn vermoeden bevestigd. Van angst was de luier zo verzadigd, dat hij heeft gelekt. Ik doe de romper los en trek hem over haar hoofd. Ook doe ik het shirtje van de pyjama uit. Zo ligt even later Luna alleen in haar luier op de commode. Om Luna een beetje bezig te houden, pak ik Koe uit het bedje en geef hem aan haar.

Ik trek de plakstrips los en haal de doorweekte luier weg. Ik pak wat billendoekjes en maak Luna schoon. Daarna pak ik een nieuwe, dikke luier en schuif hem onder Luna door. Ik maak hem strak vast. Luna krijgt nu een mooie roze romper aan en een nijntjepyjama. Ze is er weer helemaal klaar voor.

Ik til Luna van de commode en leg haar terug in het bedje. Gelukkig heeft de luier niet gelekt in bed. Ik stop Luna en koe lekker in.

‘Slaap lekker, liefje. En papa kan je altijd horen hè, dus als je vannacht weer bang bent, is papa zo bij je.’

Maar Luna hoort het al niet meer. Ze is alweer in slaap gevallen…

De volgende ochtend word ik gewekt door een vrolijke Luna door de babyfoon: ‘papa, ik ben wakker!! Hallo papa, kom jij mij halen?’
Hoe kan je daar nou tegen bestand zijn? Wat is mijn kleine meid toch altijd vrolijk s’morgens!

Met een glimlach op mijn gezicht stap ik uit bed en Luna’s kamertje in.
Daar zit mijn kleine meid vrolijk rechtop in bed. Een grote glimlach komt achter haar speen vandaan. Ik loop naar het bedje en klap de zijkant naar beneden.

‘Goedemorgen, lieverd! Lekker geslapen?’
‘Wat gaan we doen vandaag, papa?’
Ik moet lachen. Dit is typisch Luna. Haar papa geen goedemorgen wensen maar gelijk naar het leukste deel van de dag vragen.

‘Nou schat, dat is nog een verrassing. We gaan zo eerst lekker eten en in badje. En daarna vertelt papa wat we gaan doen!’

Ik til Luna op en neem haar mee naar beneden.
Ik zet haar voor ‘Het Zandkasteel’ terwijl ik wat brood smeer.

Ik maak voor Luna twee broodjes. Eén met chocopasta en eentje met vruchtenhagel. Ik snijd ze in kleine stukjes. Daarna leg ik ze op het nijntje-bordje. Ik pak een vork en schuif het opzij. Ik pak nu een flesje en vul hem met melk. Ik zet hem in de magnetron voor straks. Eerst eten en dan lekker rustig een flesje. Zo kunnen we op ons gemak de dag beginnen en ik merk dat Luna hier veel baat bij heeft.

Ik pak het bordje op en het valt me ineens op hoe stil het eigenlijk is in de kamer. Dat is meestal een slecht teken. Luna zal wel iets in haar schild voeren.

Ik loop de kamer in en het enige wat ik kan uitbrengen is: ‘Luna, wát is hier gebeurt..?!!’

Word vervolgd.
 

Tuutje24

Gewaardeerd Lid
Vervolg

Terwijl ik de kamer binnenloop, heb ik moeite om niet in lachen uit te barsten. Luna ligt me triomfantelijk aan te kijken omringt door alle binnenstof van de kussens. Terwijl ik dus in de keuken was, heeft mevrouw uit baldadigheid alle vulling uit de kussen gehaald en door de hele kamer gestrooid. Het blijft een uitdaging om nu streng te zijn en niet te lachen.

‘Luna Eva van Dijk!’, begin ik. Ik zie dat Luna meteen schrikt. Wanneer ik haar aanspreek met al haar namen, weet ze dat ik het meen.
‘Wát heb jij gedaan?’ Luna zegt nog steeds niets en kijkt naar beneden. Ik loop naar haar toe en ga op mijn hurken voor haar zitten. Met mijn vingers onder haar kin geplaatst, dwing ik haar mij aan te kijken. Met mijn andere hand haal ik haar speen uit haar mond en leg ik Koe weg. Hup, weg veiligheid en hallo discipline.

‘Luna, geef eens antwoord. Wat heb jij gedaan?’ Terwijl ze haar ogen probeert neer te slaan hoor ik zacht: ‘Ik wilde spelen, papa.’
‘’ Spelen? Noemen wij het kapot maken van de kussens spelen hier in huis, Luna? Mag dat?’
‘Nee, papa..’
‘Luna, jij gaat maar eens nadenken over wat jij hebt gedaan.’ En met deze woorden plaats ik Luna op de onderste tree van de trap, onze ‘nadenktree’. Terwijl Luna daar zit, ruim ik alle zooi op. Wat een gedoe! Luna heeft werkelijk alle kussens die ze kon vinden, open-geritst en de vulling eruit gehaald. Gelukkig is maar van één kussen alle vulling eruit, de rest ligt nog redelijk bij elkaar. Wanneer ik alles heb opgeruimd, zijn we tien minuten verder. Ik loop de keuken in om alvast ons ontbijt te halen.

Daarna ga ik Luna halen. Aangekomen bij de trap, ga ik op mijn hurken zitten en vraag Luna papa aan te kijken.
‘Waarom zit je hier Luna?’
‘Omdat ik de kussens heb kapot gemaakt, papa. En dat is stout.’
‘Dat klopt, schat. Ga je het niet meer doen?’ Wanneer Luna ‘nee’ schudt ben ik tevreden.
Ik til haar op en geef haar een kus. Daarna gaan we samen naar de tafel waar we lekker gaan eten.

Luna eet gelukkig zelf goed van haar boterham zodat ik snel haar fles kan maken. Door het hele kussen-gedoe zijn we al wat tijd verloren en we gingen nog iets leuks doen. Nadat ik de fles heb opgewarmd, geef ik deze aan Luna. Ze drinkt hem lekker op terwijl we samen op de bank zitten.

Hierna zet ik Luna voor de tv met Koe en speentje en ga mezelf aankleden. Gewoon een simpele spijkerbroek, t-shirt en leuke gympen voldoen wel.
Ik pak ook alvast de kleren van Luna. Een leuk, roze jurkje met bloemetjes en lage witte schoentjes. Een rompertje, luier en sokjes leg ik ook alvast klaar.
Ik zoek de luiertas van Nijntje en vul deze ook alvast. Er moet redelijk wat mee voor een middagje plezier.
Ik neem twee dikke luiers mee, billendoekjes, een nieuw rompertje, een flesje, koekjes, voorleesboekje, knuffeldoekje, een extra speentje en natuurlijk laat ik ruimte voor Koe.

Het is ondertussen al elf uur en ik wil uiterlijk 12.00 uur van huis. Ik besluit Luna maar even snel op de commode te wassen, ze is tenslotte gisteravond al in bad geweest.
Ik loop naar beneden waar Luna (godzijdank) nog lekker tv ligt te kijken en alle kussens nog heel zijn.
‘Goed zo, schat! Wat lig jij lekker tv te kijken zeg!’ Terwijl Luna nog glimt van het compliment, neem ik haar mee naar boven en leg haar op de commode. Ik doe de mobile van haar bed aan om het allemaal rustiger te laten verlopen. Ik kleed Luna uit en maak haar luier los. Gelukkig geen poepluier. Ik maak Luna schoon en maak een nieuwe luier vast. Luna gaat staan en snel heeft ze ook haar jurkje en schoentjes aan.
Ik neem alles en Luna mee naar beneden en zet Luna op de bank.
Ik trek zelf mijn schoenen aan en we kunnen op weg.

‘Luna, we gingen toch iets leuks doen vandaag?’
‘Ja! Wat gaan we dan doen, papa.’

‘Nou, schat, we gaan vanmiddag naar…’

Word vervolgd.
 

Tuutje24

Gewaardeerd Lid
Hoofdstuk 4

… de film en de Macdonalds!
‘Welke film dan, papa?’, haast Luna zich te vragen.
‘We gaan naar ‘Plop en de kabouter koning!’
Ik zie meteen aan Luna’s gezicht dat dit een schot in de roos is.
Terwijl mijn meisje nog helemaal blij is, besluit ik haar luier even te controleren. Zo te voelen, kan hij nog even mee. Ik trek Luna haar jas aan en zet haar achterin de auto. Natuurlijk kan ze ook voorin maar dit is er tegelijk met ons spel ingeslopen. Kleine meisjes horen nou eenmaal achterin. Ook zit het kinderslot op de deur. Ik maak Luna veilig vast en geef haar Koe en speentje. Het is toch snel drie kwartier rijden en misschien slaapt ze nog even.

Ik pak de tas en doe de voordeur op slot.
Even later zijn we lekker op weg.
‘Papa, muziekje aan?’
“Natuurlijk mag dat schat.’ En na deze woorden klinkt er vrolijke K3 muziek door de auto.
Af en toe kijk ik even door de achteruitkijkspiegel en zie Luna tevreden meezingen en Koe meedansen. Gelukkig is ze niet snel wagenziek.

Eindelijk komen we bij de bioscoop. Ik parkeer de auto een beetje verder weg, zodat ik Luna ongemerkt en rustig kan voorbereiden op een wandeling naar de bioscoop.
Het scheelt dat het vroeg is en geen vakantie dus ik verwacht geen grote drukte.

‘Schat, we zijn er. Papa wil wel even wat met jou afspreken. Je moet wel eventjes Koe in de tas doen en je speentje aan papa geven. Als we bij de film zijn, krijg je ze weer terug van papa, goed?’
Ik zie een grote pruillip aankomen en de eerste tranen rollen al.
‘Papa weet dat je het niet leuk vindt, maar je krijgt ze bij de film gelijk terug.’
En met deze woorden loop ik naar de achterbank en neem het speentje en Koe af. Daarna maak ik Luna los, droog haar tranen en neem haar mee. Nadat ik ook de tas heb gepakt, neem ik Luna bij de hand en we lopen naar de bioscoop. Gelukkig geeft het vooruitzicht van de film genoeg blijdschap en zijn de tranen weg. Ik heb al kaartjes gereserveerd dus nadat ik deze heb opgehaald, lopen we door.

Ik haal een flesje Fristi voor Luna en een flesje cola voor mij. Een kleine popcorn lijkt me ook een goed idee. Terwijl ik afreken bedenk ik me dat ik Luna’s luier niet meer gecontroleerd heb. Ik besluit om met Luna maar naar de invalidentoiletten te lopen.

Eenmaal hier aangekomen, wordt Luna onrustig. Ik heb niks aan haar uitgelegd en volgens haar zouden we naar de film gaan, waar ze ook haar speentje en Koe terug zou krijgen. Nou gaat papa eerst naar de wc.

‘Luna fiihilm!!’
‘Luna, papa moet even kijken naar je luier, schat. Want als de film is begonnen, kunnen we geen schone luier meer om gaan doen.’ Ik ben blij dat ik naar het toilet ben gegaan. De luier is doorweekt.
Ik leg mijn jas op de grond en Luna erbovenop. Snel verschoon ik Luna zonder al teveel problemen. Ik vul Luna’s eigen flesje met de inhoud van het Fristi-flesje en gooi de laatste weg.

Daarna lopen we naar de zaal en zoeken onze plaatsen op. Luna komt lekker tegen me aan zitten. Al snel gaan de lichten uit en begint de film. Mijn vermoeden klopt en het is gelukkig niet druk. Ik geef Luna haar speentje en Koe. Even later gaat Luna helemaal op in de film en ze vindt het geweldig! Plop op zo’n groot scherm! Af en toe drinkt Luna een slokje Fristi uit haar flesje.

Na 1,5 uur haast ik me om haar speentje en Koe weer in de tas terug te doen. Net op tijd want de lichten gaan aan. Samen met Luna loop ik weer terug naar de auto.

Terwijl ik Luna vastmaak, vraag ik hoe ze het vond.
‘Heel leuk, papa! Grote Plop!’

We gaan nu op weg naar de MacDonalds. Ik vermoed dat Luna wel moe is na dit uitje dus besluit om er een te zoeken wat verder weg zodat ze tijd heeft om even te slapen.

We zijn nog geen vijf minuten onderweg of mijn vermoeden wordt bevestigd. Luna slaapt als een roos.

Na een half uurtje, draai ik de parkeerplaats van de MacDonalds op. Luna slaapt nog steeds maar ik moet haar echt wakker maken…
 

Tuutje24

Gewaardeerd Lid
Hoofdstuk 5

Ik parkeer de auto op een rustig plekje en zet de motor af. Hierna pak ik de verschoontas van de voorstoel. Voorzichtig open ik de achterdeur en ga naast Luna’s stoeltje op de achterbank zitten. Snel voel ik met mijn hand aan de luier, hij is goed nat. Hij kan in principe nog wel even mee maar ik besluit om Luna hier op de achterbank te verschonen. Zo voorkomen we lekkage middenin de MacDonalds.

Zachtjes aai ik met mijn hand over Luna’s buikje. ‘Lieverd, we zijn bij de MacDonalds. Word eens wakker. We gaan lekker patatjes eten!’ Buiten wat gemompel komt er niet veel beweging bij Luna vandaan. Ik maak Luna alvast los en leg haar op haar rug op de achterbank. Twee slaperige oogjes kijken me inmiddels aan.

Terwijl Luna nog een beetje soest, til ik haar jurkje omhoog en maak de knoopjes van haar rompertje los. Snel open ik de luier en tegen mijn verwachting in, is het geen poepluier. Dat scheelt weer! Ik veeg Luna schoon met de billendoekjes en leg de nieuwe luier onder haar neer. Haal de oude weg en maak de nieuwe vast. Ik laat Luna nog even liggen terwijl ik de luier en de doekjes weggooi in een prullenbak op de parkeerplaats.

Nu komen we voor hetzelfde dilemma als bij de bioscoop. Het liefst zou ik Luna haar koe en speentje gewoon laten meenemen naar binnen. Dit is voor Luna fijner en dan ben ik natuurlijk ook blij. Maar we leven nou eenmaal niet in een supertolerante wereld waarbij AB etc. juichend worden ontvangen op openbare plaatsen. Dus moet Luna voor nu even haar koe en speentje aan papa geven.

Ondertussen is Luna goed wakker geworden en klinkt er in de auto een blije ’MacDonalds, tatjes eten!’
‘Luna’ , begin ik, ‘Papa spreekt weer hetzelfde af met jou als bij de film. Koe gaat even in de tas en je speentje moet je even aan papa geven. Dan kan jij goed je patatjes eten en als we naar huis gaan, krijg je in de auto koe en speentje weer.’ Voordat de pruillip weer tevoorschijn komt, ben ik resoluut en pak beide spulletjes af.

Snel pak ik Luna bij de hand en al vrolijk kletsend over het lekkere eten, lopen we de MacDonalds in.
Het is niet druk en nadat we besteld hebben: één happy meal en een Big Mac Menu, loop ik met Luna in mijn kielzog naar een rustig tafeltje.

Luna glundert de hele tijd en eet lekker. Maar halverwege merk ik toch dat ze moe wordt. Ze wordt hangerig en begint te zeuren. Ik besluit het speeltje uit de happy meal te pakken en leid Luna af. Het speeltje komt overal en verdwijnt onder de stoel en onder de tafel. Hij begint zelfs van Luna’s patatjes te eten! Gelukkig is Luna zo afgeleid dat de laatste patatjes er ook ingaan en we rustig kunnen eten.

Nadat ik nog een appelsap heb gekocht voor in Luna’s flesje voor onderweg, zet ik Luna vast in de auto. Ik vul het flesje met appelsap en geef het aan mijn meisje. Luna begint gretig te drinken en ik neem plaats achter het stuur.

Onderweg houd ik Luna in de gaten want ik heb geen zin in een auto vol appelsap. Anti-lek-doppen zeggen ze dan, nou dé dop die echt niet lekt, hebben wij nog niet gevonden.
Wanneer het flesje leeg is, pak ik hem van Luna en geef haar koe en speentje.
Binnen no time ligt mijn meisje lekker te slapen.

Eigenlijk is het nog te vroeg voor Luna om te slapen maar ik hoop dat ze zo wat heeft ingehaald en dat we straks als we thuis zijn, misschien nog even een ommetje kunnen maken of een spelletje kunnen spelen.
Na drie kwartier komen we thuis aan en Luna is nog steeds diep in slaap.
Ik besluit Luna rustig op te tillen en haar op de bank neer te leggen.

Zelf ga ik even achter mijn computer zitten totdat ik een geur uit de huiskamer ruik die maar één ding kan betekenen…
 

Tuutje24

Gewaardeerd Lid
Hoofdstuk 6

Graag jullie reacties zodat ik dit verhaal kan verbeteren of juist op dezelfde manier kan voortzetten;) Alvast bedankt!


Ik sluit mijn computer af en loop naar de huiskamer. Zo te ruiken heeft Luna flink haar best gedaan. Dat mag ook wel want de arme schat heeft al twee dagen geen vieze luier gehad. Ik kijk naar de bank en zie Luna nog steeds heerlijk slapen. Mijn meisje heeft er duidelijk geen last van dat ze zo’n vieze luier heeft. Ik besluit nog even niets te doen en te bedenken wat slim is.

Luna ligt op de bank zonder onderlegger etc. Dus eigenlijk moet ik haar naar boven tillen naar de badkamer of commode. Hier zit weer een nadeel aan want dan wordt ze wakker. Ik kan haar ook hier verschonen maar dan moet ik eerst allerlei spulletjes gaan halen zoals een handdoek, doekjes en een nieuwe luier terwijl ik die boven bij de hand heb.

Omdat Luna toch wakker zal worden, besluit ik haar op te tillen en mee naar boven te nemen. Terwijl ik de trap oploop hoor ik mijn meisje zacht zuchten. Ze wordt wakker.

‘Stil maar Lunaatje, we gaan even naar je kamer om je vieze broek te verschonen. Word maar rustig wakker.’ Ik leg Luna zachtjes op de commode neer en doe de mobile van haar bedje aan. Ik doe het jurkje uit en leg deze over de schommelstoel. Daarna is haar romper aan de beurt. Aan de bruine randjes is te zien dat ik niet veel later had moeten komen. Ik maak de knoopjes los en trek de romper over Luna’s hoofdje. Ik kijk even opzij. Luna ligt me met grote ogen aan te kijken. Die is wakker! Ik pak een stapeltje doekjes terwijl ik de strips van de luier los maak. Maak de luier open en haal de ergste poep weg met de voorkant van de luier. Hierna begin ik aan een grote schoonmaakbeurt. Dit is zeker niet mijn favoriete hobby maar het hoort er nou eenmaal bij. Wanneer Luna weer helemaal schoon is, haal ik de vieze luier weg en doe de net gebruikte doekjes erin. Pak een nieuwe dikke luier met inlegger en leg deze onder Luna. Ik smeer Luna in met lekkere sudocrème en maak de luier vast.

Ik kijk even op mijn horloge. Het is ondertussen 20.00 u dus Luna kan alvast in haar pyjama. Ik pak een lichtblauw rompertje en trek hem aan bij Luna.
‘Schat, welke pyjama wil je aan?’
Ik laat er twee zien, een pyjama met voetjes van Nijntje of een gewone pyjama van Hello Kitty. Luna kiest voor de Nijntjepyjama. Ik til Luna van de commode en trek de pyjama bij haar aan. Zo is mijn schatje weer klaar voor de nacht.

Terwijl Luna achter me aanhobbelt naar beneden, leg ik haar favoriete speelkleed op de grond. Pak wat speelgoed en Koe en leg deze erbij. Ik hoef niet eens iets te zeggen, Luna loopt naar het kleed en gaat rustig liggen spelen. Ondertussen pak ik wat spulletjes voor maandag want de herfstvakantie is bijna om. Dat is een groot voordeel van ons vak, we hebben veel vakantie om onze hobby uit te oefenen. Vanaf dat we spelen gebruiken we vrijwel iedere vakantie of een aantal dagen daarvan om te spelen.

We hebben ook een afspraak gemaakt dat ons werk er niet onder lijdt. We hebben allebei de verantwoording over een klas en de vakantie is er ook voor om dingen voor te bereiden en na te kijken. Daarom zal deze avond, zaterdag, onze laatste speelavond van de vakantie zijn. Morgenochtend is Luna nog Lunaatje en daarna gaan we weer over op de orde van de dag. Er moet nog van alles gebeuren voor maandag. Ik heb nog werk na te kijken en een vergadering voor te bereiden en Luna moet nog lessen maken en zich inlezen over de nieuwe kleuters die erbij komen.

Nadat ik mijn voorbereiding voor morgen heb gedaan, ga ik naar de keuken om een lekker pyjamapapje te maken voor Luna. Ik pak een grote fles en doe hem in de magnetron. Ik pak de fles en een slabbetje en loop naar de woonkamer. Daar aangekomen is Luna nog heerlijk aan het spelen.

‘Schatje, kom je bij papa even lekker papje drinken? Dan mag je daarna nog eventjes verder spelen.’ Geen reactie. Dit gebeurt wel vaker. Luna heeft er geen zin in dus gebeurt het niet, denkt ze..
‘Luna, kom op. Even gezellig drinken en knuffelen. Daarna mag je spelen. Nu bij papa komen, anders kan je zo gelijk naar bed.’
Als door een wesp gestoken, springt Luna op en klimt samen met Koe op mijn schoot. Terwijl ik rustig over haar buikje aai, drinkt Luna lekker de fles leeg. Ze wordt al weer rustiger. Blijkbaar heeft ze de slaap hard nodig. Wanneer de fles leeg is, leg ik Luna weer op het kleed. In plaats van gelijk te spelen, draait Luna op haar rug met nog wat knuffels en begint lekker te friemelen aan haar tutdoekje. Voor mij een teken dat ze zo naar bed moet. Dan morgenochtend nog maar even op het speelkleed.

Ik zet de fles in de keuken en pak Luna op. We lopen naar boven en leg Luna in het bedje. Ze kijkt me al erg slaperig aan. Ik pak een boekje van de kast en lees een verhaaltje voor. Na een aantal bladzijden kijk ik naast me en zie dat mijn lieverd al slaapt. Zachtjes loop ik de kamer uit en ga naar beneden.

Terwijl ik op de bank zit, moet ik terugdenken aan hoe we elkaar ontmoet hebben…
 
N

natte-broek

Guest
Een van de weinige verhalen die ik echt volg! Fijne schrijfstijl! En leuke cliffhangers!
 

Tuutje24

Gewaardeerd Lid
Bedankt voor jullie positieve reacties!
Leuk om te horen dat mijn verhaal zo in de smaak valt en zelfs gevolgd wordt.

Het vervolg komt eraan! :)
 

Tuutje24

Gewaardeerd Lid
Hoofdstuk 7

Het is nu alweer 3 jaar geleden. Net na de kerstvakantie had onze directeur een mededeling. We zouden een LIO-stagiaire erbij krijgen in de onderbouw. Een LIO (Leraar In Opleiding) zit in de laatste fase van de PABO en de LIO-stage is de afsluitende stage waarin je als LIO’er volledig de verantwoording krijgt over een klas. Sluit je dit goed af samen met je onderzoek, dan ben je bevoegd leraar basisonderwijs.

Maar goed, deze stagiaire was dus Luna. Ik werkte alweer 2 jaar op deze basisschool in de bovenbouw. De directeur vertelde dat Luna vanaf de eerste week van februari zou beginnen en zou blijven tot de zomervakantie. Hij zou later die dag bij ons allemaal langskomen met Luna, als onderdeel van de rondleiding.

Later die middag kwam ze mijn lokaal binnen met de directeur. Een mooie, jonge meid met bruine krullen en groen/grijze ogen. Een beetje verlegen maar ze stelde zich toch resoluut voor.
‘Hoi, ik ben Luna. Ik kom mijn LIO lopen in groep 1/2b, bij Leny.’
‘Hi Luna, Ik ben Daan, ik geef les hier in 7,8a. Als je vragen hebt, kan je altijd bij me terecht.’
‘Nou dat is toevallig’, mengde de directeur zich in het gesprek. ‘Ik moet zo weer weg dus wilde ik vragen of jij de rondleiding af wilde maken, Daan.’
‘Geen probleem, ik heb nog wat nakijkwerk en daarna kunnen we beginnen. Luna, als je het niet erg vindt om nog een kwartiertje hier te wachten?’
Luna vond het geen probleem en nadat ze afscheid had genomen van de directeur, nam ze plaats op een kruk naast mijn bureau.
Ze heeft me geholpen met nakijken en ik kan je vertellen: nakijken was nog nooit zo leuk. We hadden duidelijk een klik en konden goed kletsen zowel over ons werk als andere zaken.

Na het nakijken, heb ik met Luna de rondleiding afgemaakt. Ik kan niet ontkennen dat ze een ontzettende lieve meid was met pit. Na de rondleiding, stelde ik voor om samen een hapje te gaan eten. Hoewel Luna eerst wat huiverig was, we werden immers collega’s, stemde ze toch in.
Na deze gezellige avond, hebben we elkaar een tijd niet gezien, aangezien ze pas over een maand bij ons op school zou beginnen.

De eerste week van februari brak snel aan en daar was ze weer! Nog mooier en leuker dan vorige maand. Ze was duidelijk blij om mij te zien. We spraken elkaar vaak in de pauzes en na schooltijd. In het begin meer ik als mentor om haar wegwijs te maken in ons onderwijssysteem en later ook los van het werk.

De maanden vlogen om waarin we vaak samen hebben gekletst en gegeten. Luna bleek een uitstekende leerkracht en rondde haar onderzoek met een dikke 7 af. Helaas was haar stage bij ons op school afgelopen. Het was maar de vraag of ze kon blijven aangezien de banen in het onderwijs niet voor het grijpen lagen.

Vlak voor de zomervakantie was daar haar diploma-uitreiking. Ze had mij daarvoor uitgenodigd en ik ging graag mee. Voor deze heuglijke dag had ze zich prachtig aangekleed. Een mooie lichtroze halterjurk met pumps. Oogverblindend. We begroeten elkaar met een kus op de wang. Even later begon de uitreiking.

‘Wilt u naar voren komen, mevr. Luna Eva van Dijk.’ Ze kreeg haar diploma aangereikt en poseerde voor de foto’s.
Hierna rende ze naar me toe en gaf met een volle zoen op mijn mond en een dikke knuffel.
Onze relatie was een feit.

Toen Luna mij twee weken later opbelde met de mededeling dat de directeur haar een baan het aangeboden, kon onze zomervakantie niet meer stuk!

We hadden een heerlijke vakantie en na de vakantie begonnen we met goede moed weer aan een schooljaar vol kinderen, rapporten, ouders en vergaderingen.

Het waren heerlijke maanden zowel op school als privé. Onze relatie ging hartstikke goed en de klik van het begin, was er nog steeds. Toch merkte ik aan Luna dat er iets was maar ik kon er mijn vinger niet goed opleggen. Tijdens een etentje besloot ik ernaar te vragen.

‘Schat, ik merk de laatste tijd dat je niet zo lekker in je vel zit. We praten minder en ik maak me eerlijk gezegd een beetje zorgen om je.’
Luna sloeg haar ogen neer. ‘Daan, er zit me inderdaad wat dwars. Het is erg moeilijk om over te praten en ik wil je absoluut niet kwijt. Aan de ene kant schaam ik me ervoor en aan de andere kant, kan ik niet zonder. Ik kan het je ook niet vertellen.’
Ik schrok me dood. Wat kon er aan de hand zijn?
‘Lieverd, ik hou van je. Ik schrik niet zo gauw ergens van en ik wil je helemaal niet kwijt. Wat er ook gebeurt!’
Zichtbaar opgelucht na deze woorden leek Luna bereid om mij te vertellen wat er aan de hand was. Toch twijfelde ze en we hebben samen besloten dat ze maar aan me zou schrijven in een brief.

Twee dagen later lag er een brief op mijn bureau…
 

Luier14

Gewaardeerd Lid
Ik kan wel dag dit verhaal lezen,
En ik vind het jammer als er geen vervolg meer is,
Dus ik hoop snel een vervolg :D
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
Rena-AB-Mama Rena is nu ook mama van Luna Voorstellen 5
Daddy777 Haar of kaal. Pub 22
L kleine meid opzoek naar haar mommy Contact advertenties 7
P Yael haar weekendje weg X Y Z 9
N Kim haar verhaal K 33
P Yael haar avond alleen thuis X Y Z 8
B Zoek contact met een leuke lieve vrouw die er ook van houdt om het op te houden en het in haar broek te doen. Met alle respect naar elkaar :) Contact advertenties 2
P Yael haar vrije middag X Y Z 21
nina15000 Charlotte en haar geheim bedplassen C 124
B Wie is er ooit betrapt toen zij in haar broek had geplast/gepoept? Broekplassers en Poepers 11
T Betrapt door haar 16+ Board 7
lovediaper Vriendin haar zus Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
B hebben jullie wel eens iemand in het openbaar gezien die in haar broek geplast/gepoept had? Polls 91
luierjong Tess haar eerste keer (deel 4 (DL 18+) 16+ Board 6
Jayden_dl Nathalie en haar liefde voor luiers N 17
TedWheel Verhaal Klaar Ze gaat op haar knieën voor me zitten. 16+ Verhalen 0
V Nog niet klaar Ilse plast op school in haar broekje. 16+ Verhalen 19
luierjong Tess haar eerste keer Deel 3 (DL 18+) 16+ Board 4
luierjong Tess haar eerste keer (hoofdstuk 2) (18+) 16+ Board 4
luierjong Tess en haar eerste keer (DL 18+) 16+ Verhalen 14
Dijkronald Mijn vrouw in haar broek gepoept Broekplassers en Poepers 9
Spreeuwtje Nog niet klaar Astrid en haar nieuwe liefde 16+ Verhalen 39
nina15000 Femke en haar probleempje F 22
nina15000 Verhaal Klaar geheim van Nienke en haar moeder G 79
nina15000 Verhaal Klaar moeder en haar kleine meisje madelon M 62
N noompje stelt haar voor.. Voorstellen 19
Winnie de Poep Lalaloopsy en haar Luierverassing Aanbevolen 4
J Anne en haar moeder A 293
StayStrong mammie en haar kleinerd <3 M 8
smurfke een vriendin en haar geheim Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 7
Bab Diap Haar of scheren? Polls (T) 4
A hoe haar geheim ons geheim werd 16+ Verhalen 10
Nattebroek Tanja houdt van plassen in haar Luier T 6
B jeanette stond met haar vieze poep billen te kijk J 1
B Debbie in haar natte piesbroek D 3
sonnypup Dracky in haar luier en romper AB/DL Fotos 15
D lotte, haar levens verhaal L 12
B Barbara poept haar broek nog altijd helemaal vol ! DEEL 2 + 3 B 6
B Grote vrouw plast nog in haar broek deel 1 en 2 G 3
B Barbara poepte weer in haar broek ( een nieuw vervolg er bij) B 9
Sardonyx Hoe ik haar ontmoette... (18- AB DL ML JL TL WL PB DR NL PL OL) ~31 delen~ H 124
J jasmijntje betrapt en haar straf... J 6
W Dita en haar vriendinnen D 1
L Haar Grote Geheim H 7
Tkb Onvolwassen baby boy zoek mamma/papa caregiver Contact advertenties 1
L Zoektocht naar een papa of mama Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 1
dpteen Voorstellen opzoek na papa of mama Contact advertenties 5
fatsuit-lover Mijn papa zoekt een broer of zusje voor mij Contact advertenties 4
L Baby jongen zoekt mama of papa Voorstellen 12
fatsuit-lover Dominante papa of grote broer gezocht Contact advertenties 3
Similar threads


















































Bovenaan