Luna en haar papa Daan

Wat voor cijfer geef jij 'Luna en haar papa Daan'?

  • 1

    Stemmen: 1 1,4%
  • 2

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3

    Stemmen: 0 0,0%
  • 4

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5

    Stemmen: 2 2,8%
  • 6

    Stemmen: 0 0,0%
  • 7

    Stemmen: 4 5,6%
  • 8

    Stemmen: 6 8,3%
  • 9

    Stemmen: 5 6,9%
  • 10

    Stemmen: 8 11,1%
  • 10 + (op verzoek;)

    Stemmen: 46 63,9%

  • Totaal stemmers
    72

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
zoals eerder gezegd weer een prima hoofdstuk leest lekker weg. ga zo door
 

Tuutje24

Gewaardeerd Lid
Hoofdstuk 16

Een kleine Luna die het wel tijd vindt om wakker te worden. Helaas niet met een lekker ontbijtje maar ik denk dat je dat ook niet mag verwachten van een klein meisje van 2,5 jaar. Zonder ontbijt maar mét speen, knuffel en de dikke luier van gisteren.

‘Goedemorgen schat.’ zeg ik terwijl ik in mijn ogen wrijf.
‘Papa?’ vraagt Luna met haar allerliefste blik.
Zonder het antwoord af te wachten vervolgt ze haar zin.
‘Mag ik speluh?’
‘Natuurlijk liefie.’

Ik vind het superschattig dat dit op deze manier gaat. Het gaat eigenlijk precies zoals bij mij vroeger. ’s Morgens eerst aan je ouders vragen of je naar beneden mocht om te gaan spelen voordat je daadwerkelijk de trap afliep. En Luna in dit geval dus naar de woonkamer loopt.
Ik blijf nog even liggen. Aan het geluid te horen, is ons mijnenveld weer aan het ontstaan. Ik hoor een hoop gekletter van steentjes en waarschijnlijk heeft Luna voor het gemak maar even de hele doos omgekiept.

Na 10 minuten, loop ik naar de woonkamer. Daar aangekomen vind ik Luna half bedekt onder de duplo-steentjes. Ze is haar toren verder aan het opbouwen. Keurig met twee handjes.

‘Hoog hè, papa?!’
‘Heel hoog, knap van jou!’

En met deze woorden, loop ik naar de keuken voor ons ontbijt. Ik pak brood uit de kast en één bord. Vannacht heeft de vaatwasser zijn werk gedaan dus kan ik mooi het Nijntje-servies gebruiken. Ik moet alleen een ander slabbetje pakken.

Wanneer dit gedaan is, smeer ik twee boterhammen voor Luna. Met muisjes. Ik snijd ze in stukjes en leg ze op het bordje. Nadat ik voor mezelf koffie heb gezet en brood heb gemaakt loop ik naar de woonkamer.

‘Kijk eens, brood met muisjes! Snel je slab om doen en dan gaan we eten!.’
Luna heeft blijkbaar honger want zonder te morren staat ze op en laat mij gewillig haar slab omdoen.

Ik wil haar tut uit haar mond halen maar ze klemt hem vast tussen haar tanden.
‘de volgende uitdaging’, denk ik bij mezelf.
‘Luna, geef je tut eens aan papa. dan kan je goed eten en daarna krijg je hem weer terug.’
Geen reactie.
Ik gooi het over een andere boeg.
‘Schat, als je nu je tutje uitdoet, haalt papa zo jouw flesje uit de kast en mag je nog melkie drinken.’
Een schot in de roos. De tut beland met een boogje op tafel. Als ik naar Luna kijk, zie ik een twinkeling in haar ogen. De boef was me gewoon aan het testen. 1-0 voor Luna.

Even later zitten we lekker te eten. De muisjes liggen overal maar dat kan me niks schelen. Luna geniet en ik ook. Als we even later uitgegeten zijn, weet Luna niet hoe snel ze weer haar tut van de tafel moet grissen en in haar mond moet doen.

‘Ga jij lekker op de bank liggen, dan kan papa even jouw flesje maken.’
Als een speer verdwijnt Luna, uiteraard met Koe, naar de bank.

5 minuten later kom ik weer de woonkamer in met een flesje warme melk. Even afwachten hoe Luna dit wil drinken. Ik neem aan op dezelfde manier als haar tuitbeker van gisteravond.

Ik ga naast Luna zitten op de bank en inderdaad, ze schuift meteen op. En deze keer niet lekker naast me maar op mijn schoot. Ze legt haar hoofdje op mijn borst. Ik pak de tut uit haar mond en vervang hem door het flesje. Luna begint meteen rustig te drinken.
Wat een heerlijk moment is dit toch.

Als de fles leeg is, blijven we nog heerlijk zo zitten. Na tien minuutjes heeft Luna er genoeg van en springt van mijn schoot. Maar in plaats van naar de duplo te lopen, pak ze mij bij mijn hand en neemt me mee naar de slaapkamer.

Daar gaat ze op bed liggen en wijst naar de doos met luiers. Het is dus tijd voor een verschoning. Helemaal niet meer aan gedacht! Het zit nog niet in mijn systeem dat ik mijn vriendin moet verschonen. Ergens voel ik me schuldig omdat ik haar zo lang in een natte luier heb laten rondlopen.

Ik pak uit de kast een schone luier, zo’n zelfde als gisteravond en billendoekjes. Ik kijk Luna even aan maar ze is zo in een eigen wereld, daar hoef ik geen steun van te verwachten. Ik trek Luna’s pyjamabroek naar beneden en open de knoopjes van haar romper. De luier ziet er duidelijk anders uit dan gisteravond. Hij is uitgezakt en dikker. Ook nog warm dus Luna zal er pas nog in geplast hebben.

Eén voor één open ik de plakstrips en haal de voorkant van de luier naar beneden. Haal de luier weg en begin Luna schoon te maken met de luierdoekjes. Daarna pak ik de nieuwe luier en leg hem onder Luna. Haal de voorkant weer tussen haar benen door en maak de plakstrips vast. Luna voelt nog even of alles goed zit maar in tegenstelling tot gisteren behoeft dit geen aanpassingen.
Ik maak haar romper weer dicht en doe haar pyjamabroek weer aan.

Luna stapt van het bed en geeft me een dikke, natte zoen. Nadat ik alles heb opgeruimd, besluit ik de doos met al het speelgoed uit de kast te pakken. Alleen maar spelen met duplo lijkt me niet heel boeiend.

Wanneer ik in de woonkamer kom, zeg ik:

‘Kijk eens wat papa heeft gevonden!’
‘JOEPIE!’, een dolblije Luna springt op me af. Ik zet snel de doos neer en maak hem open.

Alles wat erin zat, komt er ongeveer uit. Binnen no time heeft ons mijnenveld gezelschap gekregen van knuffels, kleurtjes en boekjes. Ik moet er ontzettend om lachen. Het ziet er hier in ieder geval erg gezellig uit. Luna is weer helemaal in de wolken en ik zet voor mezelf een leuke film op.

Na de film, besluit ik dat het tijd wordt voor de volgende activiteit van de dag, in bad gaan.
‘Luna, ga je mee..?’
 

FairryNL

Meer een AT dan een AB, maar sowieso een DL…
Mooi verhaal!
Hele mooie schrijfstijl en inderdaad goeie cliffhangers!
Keep up the good work!
Love to read more soon!
 

Tuutje24

Gewaardeerd Lid
Hoofdstuk 17

Opvallend snel staat Luna op en loopt aan mijn hand mee naar de slaapkamer. Daar leg ik haar even op bed met een boekje terwijl ik naar de badkamer loop.

Ik laat het bad vollopen en doe er lekker veel schuim in. Daarna loop ik terug naar de slaapkamer om Luna te halen.

Ik trek Luna’s pyjamabroek uit en doe haar romper los. Haal haar shirt over haar hoofd en neem haar, met luier en open romper, mee naar de badkamer.

Trek de romper over haar hoofd en haal één voor één de plakstrips los. De luier is doorweekt.

Nadat ik even gevoeld heb of het water goed is, zet ik Luna in bad.

‘Papa, ook in bad?’ vraagt mijn lieverd met haar grootste glimlach.
Ik denk er even over. Dit deed ik vroeger ook. Lekker samen met papa in bad en daarna knuffelen op het ‘grote’ bed.
‘Is goed, schat!’ En met deze woorden begin ik me uit te kleden.

5 minuten later zit ik met mijn vriendin of eigenlijk kleine meisje in bad. Het gaat er in ieder geval anders aan toe dan normaal in bad. I.p.v. knuffelen komt er nu allemaal sop mijn kant op gespetterd. Het wordt een watergevecht van jewelste.

Als we na 10 minuten niet alleen het bad maar ook de badkamer uitdrijven vind ik het welletjes. Ik ga uit het bad en droog mezelf af. Wanneer ik mezelf heb aangekleed, kom ik terug om Luna te halen.

Ik haal haar uit bad en wikkel een grote handdoek om haar heen. Ik droog haar af en til haar naar bed. Daar leg ik een grote luier onder haar neer en smeer Luna in met sudocrème. Het is vandaag zondag en ik besluit dat we een lekker pyjamadagje houden vandaag.

‘Zullen we vandaag een pyjamadagje doen, Luna? Lekker in pyjama blijven, spelen, filmpjes kijken en dan vanavond pannenkoeken eten?’
‘Jaaaaa, papa!!’

Na deze goedkeuring, doe ik Luna een nieuwe pyjama aan en zet haar in de woonkamer op het speelkleed.

Terwijl ik naar Luna kijk, bedenk ik me ineens iets. We hadden vanavond afgesproken bij een collegaatje van ons om iets te gaan drinken. En morgen moeten we allebei weer lesgeven. Ik weet niet goed hoe ik nu de omschakeling kan maken van meisje naar Luna en hoe ik Luna zover krijg om vanavond als grote Luna mee te gaan..?
 

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
Doe ons een groot plezier! En zet please nog een hoofdstuk hier!
Blijft namelijk een van de lekkerst lezende verhalen met inhoud.
 

Tuutje24

Gewaardeerd Lid
Bedankt voor alle positieve reacties!

Ik zie dat het alweer 2 maanden terug is sinds het laatste vervolg!

Maar ik ben weer bezig met schrijven dus het volgende deel komt eraan:)
 

Tuutje24

Gewaardeerd Lid
Hoofdstuk 18

Ik besluit om het nog maar even zo te laten. Het is tenslotte pas 11.00 ’s morgens en we hebben om 19.30 uur afgesproken. Als ik het even snel bekijk, heb ik dus tot uiterlijk het avondeten om Luna de omschakeling te laten maken. Echt goed kan ik het niet inschatten omdat we nog nooit hebben meegemaakt dat Luna gelijk na de ‘omschakeling’ ergens op de koffie ging bij mensen die niets van onze hobby af weten. Normaal schakelen we allebei om van zondag op maandag. Zondagavond is Luna nog klein en slaapt ze met een speen en luier en ’s Morgens doe ik die af en gaat Luna zelf douchen en aankleden. Tijdens het ontbijt hebben wij allebei de rust en tijd om weer even om te schakelen zodat we op school weer volwassen zijn en daar onze ‘rol’ kunnen vervullen.

Luna is ondertussen lekker aan het spelen en heeft geen flauw benul van de zorgen die ik me maak. Wat lijkt me dat toch heerlijk, onbezorgd klein zijn en nergens aan hoeven te denken. Als Luna klein is, denk ik automatisch voor twee. Dat vind ik erg leuk hoor, maar ook erg vermoeiend.

Terwijl de zorgen van Luna niet verder gaan dan haar duploblokjes, denk ik na over morgen. Ik sta weer voor de klas dus er moeten lessen worden voorbereid. Na een uurtje zijn mijn lessen inmiddels af. Ik geloof niet dat Luna nog lessen heeft voor te bereiden. Er is geen nieuw thema begonnen en er komen deze week geen nieuwe kleuters bij. Wat een luxe.

Ik ga naar de keuken om onze lunch te maken. Na een kwartiertje loop ik terug naar de kamer met twee borden met noodles. Heerlijk voor de zondag, makkelijk en lekker. Ik geloof dat Luna op de geur is afgekomen want ze staat al bij de tafel. Snel zet ik haar op de stoel. Ik wil haar tut uit haar mond halen maar tot mijn verbazing heeft ze die niet meer in. Luna moet vreselijk lachen om mijn verbaasde gezicht. Ik was namelijk uit automatisme al met mijn hand bij haar mond. Terwijl ik meelach kijk ik de kamer rond. Onder de duploblokjes zie ik iets roze uitsteken. Gevonden!

‘Wat knap van jou, Luna! Helemaal geen tut in! Je wordt al groot!’
En met deze woorden maak ik snel haar slab vast en snijd haar noodles wat kleiner.

Terwijl we lekker babbelen, eet Luna keurig haar bord leeg. En ik natuurlijk ook.
Daarna is het tijd voor een middagslaapje.

Ik neem Luna mee naar de slaapkamer. Ik leg haar op bed en pak een boekje. Geef hem aan Luna en begin haar pyjamabroek uit te doen. Ik open snel haar romper en maak haar luier los. Ik zie dat hij nog wel even meekon maar ik ben zo trots dat ik eraan gedacht heb, dat ik hem nu ook maar moet verschonen van mezelf. Nadat ik Luna een nieuwe luier omgedaan heb, pak ik haar slaapzak. Ik draai Luna even om zodat ik de slaapzak op bed kan leggen. Draai Luna weer terug zodat ze erbovenop ligt. Snel maak ik de slaapzak vast en leg Luna onder de dekens. Normaal draait ze zich nu al lekker om maar ze kijkt me met grote ogen aan. Ik kijk terug maar kan niet bedenken wat ze wil. Een boekje heeft ze al en Koe ligt er ook. Flesje misschien?

‘Papa, speentje?’, klinkt er heel zielig.
‘O, natuurlijk liefie! Papa was het helemaal vergeten.’

Snel pak ik een speen uit de doos uit de kast. Die in de woonkamer laat ik maar even liggen.

Ik wens Luna welterusten en ga naar de woonkamer. Terwijl ik op de bank zit, bedenk ik me dat ik een goed plan nodig heb om Luna groot én gezellig mee te krijgen vanavond…
 

Tuutje24

Gewaardeerd Lid
Hoofdstuk 19

Ik schat in dat Luna nu nog wel 2 uurtjes slaapt. Dan is ze dus rond 15.00 uur weer wakker. Ze heeft meestal nog even nodig om bij te komen. Ik geef haar dan een flesje met melk op de bank en we lezen een boekje of kijken een filmpje.

Ik ga haar onder het flesje alvast vertellen van de plannen. Dan weet ze ervan maar hoeft ze nog niet meteen de overstap te maken. Daarna kan ze nog even spelen en we eten gewoon iets eerder zodat Luna nog kan douchen en aan kan kleden.

Ik heb nu ook even tijd voor mezelf. Ik vind het zorgen voor Luna fantastisch maar soms breekt het me op. Elk weekend ben ik ongeveer aan het zorgen voor haar en schiet mijn eigen tijd er een beetje bij in. Ik pak een biertje en ga ‘The Bourne Ultimatum’ kijken. Een klassieker en ik ken de teksten uit mijn hoofd maar het blijft leuk.

Als de film is afgelopen, hoor ik Luna nog steeds niet. Ik ga maar even al het speelgoed opruimen. Zoals gezegd begint er morgen weer een nieuwe week en dan is een huis vol duplo, speentjes etc. niet zo handig. Ze zal het er vast niet mee eens zijn dat er geen speelgoed meer ligt maar ze heeft even pech. Ik heb geen zin om vanavond nog alles op te ruimen.

Na een kwartier is alles weer spic en span. En op dat moment hoor ik gerommel uit de babyfoon. Ik word nog niet geroepen dus echt wakker is ze nog niet. Ik ga naar de slaapkamer en kruip even in het bed naast Luna. Ze kruipt meteen tegen me aan. Zo blijven we nog even liggen.

Ik neem Luna mee naar de bank en zit ‘Bumba’ op. Terwijl Luna nog na ligt te soezen maak ik een flesje klaar.

Als ik terugkom met het flesje en Luna lekker ligt, begin ik mijn verhaal.

‘Luna?’
‘hmmm..’ hoor ik alleen maar.
‘Papa en jij zouden vanavond wat gaan drinken bij Ellie en Hans, weet je nog? Van school? Maar dat moeten we wel doen als grote mensen.’
Ik zie dat ik de aandacht heb maar er komt geen enkele aanstalten om met me mee te denken. Dit wordt nog leuk.
‘Dus dan moet Luna na het eten haar luier af doen en grote mensen kleren aan. We gaan met de auto naar Hans en Ellie toe.’
Luna stopt met drinken… En er ontstaat een pruillip.
‘Maar papaaaaa, ikke wil niet! Ikke spelen en speentje hebben thuis! Ikke niet mee!’

Shit, dit kon ik verwachten. Ik snap dat het niet leuk is en al helemaal niet als je andere plannen had voor vanavond. De overgang is voor sommige volwassenen al moeilijk om i.p.v. een lekker rustig avondje thuis ineens ergens koffie te drinken. Laat staan voor een meisje van 2,5.
Goede voorbereiding is dus de ‘key’, maarja, ik was het ook vergeten.

‘Schatje, papa snapt heel goed dat dit niet leuk is maar we hebben dit afgesproken. We gaan er gewoon een leuke middag van maken en lekker spelen. Daarna gaan we pannenkoeken eten. Na het eten gaat Luna douchen en aankleden.’

Ze is het er nog steeds niet mee eens. Ik heb nog een laatste troef.

‘Luun, we spreken dit af. Jij gaat na het eten douchen en je grote mensen kleren aandoen. Dan mag jij van papa je speentje en Koe meenemen in de auto. Als we bij Ellie en Hans aankomen, laat je die in de auto. En als alles goed is gegaan, mag je op de terugweg ook speen en Koe weer. En dan gaan we zelfs vanavond nog spelen met de duplo en doet papa jou een luier om. Goed?’

Er komt een kleine glimlach maar niet van harte. Ik doe het er maar mee. En helaas voor mezelf, nu kan ik dus alsnog vanavond de duplo tevoorschijn halen en opnieuw opruimen…
 

Tuutje24

Gewaardeerd Lid
Hoofdstuk 20

De middag vliegt voorbij en intussen ben ik begonnen aan het beslag voor de pannenkoeken. De afgelopen uren heb ik Luna er regelmatig aan herinnert dat we vanavond weg moeten en hoe dit gaat verlopen. Hopelijk is dat genoeg. Ik ben niet eens zozeer bang voor de overgang hier thuis maar hoe het gaat verlopen bij Hans en Ellie. Ik wil geen ongemakkelijke sfeer of dat zij iets doorkrijgen.

Luna maakt zich ondertussen nergens druk om. Ik hoor een hoop gelach en geklets tegen de televisie. Kabouter Plop blijft een succes.

Wanneer het beslag klaar is dek ik de tafel. Gewoon zoals altijd wanneer we spelen. Nijntje bestek en bordje voor Luna en voor mij een gewoon bord en bestek. Ook krijgt haar tuitbeker een belangrijke plaats op tafel.

Daarna loop ik naar de keuken om te beginnen met bakken. Na een kwartiertje is de laatste pannenkoek klaar en schuif ik hem op de stapel boven de pan met kokend water. Een goede truc van mijn moeder. Ze blijven nog wel even warm en zo kan ik Luna aan tafel krijgen.

In een vloeiende beweging pak ik Luna’s slab uit de keukenla en loop naar de woonkamer. Terwijl Plop voor de zoveelste keer hetzelfde verhaaltje begint met:

‘het begon allemaal deze morgen in mijn melkherberg….’

…doe ik Luna haar slab om en zet de tv uit. Wonder boven wonder krijg ik geen commentaar. De pannenkoeken spelen daar denk ik een belangrijke rol in.

Aan tafel maak ik een pannenkoek met stroop voor Luna en snijd hem in kleine stukjes. Ik laat haar zelf eten, ze moet tenslotte toch nog douchen. Ik geniet als ik Luna zie eten. De stroop beland overal en ik heb al twee keer een stukje opgeraapt van de grond, maar het kan me niks schelen. Luna is gelukkig.

Na het eten, leg ik Luna even op de bank met haar Koe en knuffeldoekje. Ik ruim de tafel af en ga naar de keuken. Ik pak een danoontje uit de koelkast en pak een lepeltje.

Ik ga naar de kamer en houd mijn handen achter mijn rug.

‘Schat, papa heeft iets heeeel lekkers voor jou!’
Luna schiet meteen rechtop. Ze begint heen en weer te wiebelen op de bank.

‘Wat dan, papa?’

‘Ik heb een lekkere…’ en terwijl ik dit zeg, haal ik het danoontje achter mijn rug vandaan, ‘Danoontje!’
‘Joepie!’, komt er vanaf de bank.

Ik loop naar de bank en maak het danoontje open. Luna is ondertussen lekker bij me komen zitten. Ik neem haar tut uit haar mond en begin het danoontje te voeren. Na het toetje, neem ik Luna op schoot en begin haar lekker heen en weer te wiegen.

Dit zijn zulke, heerlijke momenten. We genieten er allebei van. Ik overlaad Luna met kusjes en krijg er uiteraard een paar terug.

Na tien minuutjes vind ik het tijd worden om naar boven te gaan. Luna moet nog douchen en ik moet me ook nog omkleden.

Ik neem Luna mee naar de slaapkamer en leg haar op bed. Terwijl ik haar uitkleed, vertel ik voor de zoveelste keer wat ik van haar verwacht. Wanneer ik alles uit heb gedaan, behalve haar luier, neem ik Luna mee naar de badkamer.

Ik doe haar luier af en zet haar onder de douche. Ik vertel Luna dat papa eventjes helpt en dat ze daarna zelf verder gaat douchen.

Ik probeer zo rustig mogelijk weer naar onze andere relatie te gaan maar ik heb geen idee of ik het goed doe. Deze avond zal het uitwijzen.

Terwijl Luna doucht, ruim ik de slaapkamer op. Weg met de luiers, speentjes, slaapzak. Koe laat ik nog even op bed liggen, samen met één speentje. Daarna pak ik voor Luna een bh en een string. Ik kan de rest ook wel pakken maar dat zal vast niet in de smaak vallen. Grote Luna is ook een ijdele Luna.

Als ik de badkamer in loop, is Luna zich al aan het afdrogen. Deze overstap is in ieder geval geslaagd.

‘Schat, wil je nog even plassen op de wc?’ zeg ik, met het bedplasincident van vorige keer nog in mijn hoofd. Ik wil echt niet dat Luna zo aan de luier gewend is geraakt dat ze straks in haar broek plast bij Hans en Ellie.

Wat moet ik dan zeggen?
‘Sorry, collegaatjes van ons, we hebben het hele weekend gespeeld en daarom is de bank nat?’

Luna kijkt me ietwat verbaasd aan maar gaat toch zitten. Als ze geplast heeft, veegt ze zelf af en loopt naar de slaapkamer. Ik vertrouw erop dat het goed gaat komen dus stap zelf onder de douche.

Als ik een kwartier laten beneden kom, is Luna inderdaad aangekleed. Helemaal als volwassen Luna met een leuk jurkje en pumps.
Pfoeuw, dat scheelt.

Luna loopt naar de keuken en komt terug met een fles wijn. Als ze mijn verbaasde gezicht ziet, zegt ze:

‘Schat, dat is voor Hans en Ellie. Die hebben we van de week gekocht.’

Blijkbaar is Luna al goed geswitcht, nu ik nog… Ik heb alleen maar aan de overgang van Luna gedacht en niet aan die van mij. Ik vind het ook wel snel gaan zo. Maar goed, alles verloopt prima dus laat ik alles maar over me heen komen.

Als Luna zich heeft opgemaakt, kunnen we vertrekken. Ik twijfel of Luna haar speen en Koe nog wel wil in de auto. Dit hebben we vanmiddag afgesproken maar ik vind Luna nu wel erg volwassen.

Ik besluit naar boven te lopen en ze te halen. Als we naar de auto lopen en Luna gaat voorin zitten, dan laat ik het zo en anders krijgt ze ze van mij.

Ik sluit de voordeur en loop naar de auto met Luna in mijn kielzog…
 

Tuutje24

Gewaardeerd Lid
Graag jullie reacties of suggesties:)

Hoofdstuk 21

Ik ben stiekem wel nieuwsgierig wat ze gaan doen. Ik pak de fles wijn van Luna over en wacht bij de auto. Ik wil niks beïnvloeden en laat Luna zelf kiezen. Stapt ze voorin, dan gaan Koe en speentje op de achterbank en stapt ze achterin, dan wil ze de ‘tutties’ (zoals we ze noemen) graag hebben.

Luna loopt naar de auto en gaat voorin zitten. Wat een omschakeling. Ergens vind ik het wel jammer. Ik geniet van het zorgen en een autoritje met een kleine Luna vond ik stiekem wel gezellig.

Ik leg de ‘tutties’ op de achterbank en de fles wijn op de grond tegen de voorstoel aan. We stappen in en we zijn weg. De radio gaat aan. Sky i.p.v. K3 of ‘Ernst en Bobbie in de dierentuin.’

Na 10 minuten komen we aan. Nergens een parkeerplek te bekennen. Dan maar drie straten verderop. Wanneer ik de auto af wil sluiten, bedenk ik me dat ik nog wat rapporten heb voor Hans. Deze wilde ik van de week mee naar school nemen maar dat is er niet meer van gekomen. De tas ligt in de achterbak. Terwijl ik die open, valt mijn oog op een pak luiers. Gehaald maar nog niet meer naar binnen genomen. ‘Vanavond even doen, niet vergeten’, schiet er door mijn hoofd.

Ik pak Luna’s hand en sluit de auto af. Gelukkig is dit een gebaar wat gewoon getolereerd wordt in de volwassen wereld. Even later bellen we aan bij Hans en Ellie.

Nadat we iedereen hartelijk hebben begroet, verdwijnen de vrouwen naar de keuken voor de wijn en hapjes, terwijl ik met Hans overleg over de rapporten en de komende sportdag.

Even later komen de dames terug. Luna komt lekker tegen me aanzitten. Ik sla mijn arm om haar heen. Het is een hele gezellige avond. We drinken en kletsen over van alles maar natuurlijk het meeste over school. Moeilijke leerlingen, leuke leerlingen, ouders, activiteiten.

Op een gegeven moment staat Luna op en gaat naar de gang. Ik besteed er geen aandacht aan en ga verder met de discussie over voetbal. Altijd leuk.

Na 10 minuten valt het me op dat Luna nog steeds niet terug is. En op hetzelfde moment voel ik mijn telefoon trillen. Ik krijg een appje. Van Luna.

Ik ga iets verzitten zodat er niemand kan meelezen en open Whatsapp.

‘Papa, ik heb de wc niet gehaald…’

Shit, hier was ik dus zo bang voor. Nou hoop ik dat Luna wel in de wc is en niet middenin de gang een plas heeft laten liggen. Ik excuseer me en loop naar de gang.
Godzijdank loop ik niet meteen een rivier in.

Ik klop op de wc-deur en hoor het slot opengaan. Daar staat mijn vriendin dan. Verdrietig en in een plas op de grond en met natte pumps. Hoe ga ik dit nou weer oplossen..?
 

12345

Gewaardeerd Lid
Echt leuk hoor!

Heb je Vlaamse roots ofzo? Want sommige woordkeuzes klinken eerder Vlaams en niet Nederlands :)
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
Rena-AB-Mama Rena is nu ook mama van Luna Voorstellen 5
nat Ze plast in haar luier AB/DL Filmpjes 14
Daddy777 Haar of kaal. Pub 22
L kleine meid opzoek naar haar mommy Contact advertenties 9
P Yael haar weekendje weg 16+ Verhalen 9
N Kim haar verhaal K 33
P Yael haar avond alleen thuis 16+ Verhalen 8
B Zoek contact met een leuke lieve vrouw die er ook van houdt om het op te houden en het in haar broek te doen. Met alle respect naar elkaar :) Contact advertenties 2
P Yael haar vrije middag 16+ Verhalen 21
nina15000 Charlotte en haar geheim bedplassen C 124
B Wie is er ooit betrapt toen zij in haar broek had geplast/gepoept? Broekplassers en Poepers 11
T Betrapt door haar 16+ Board 7
lovediaper Vriendin haar zus Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
B hebben jullie wel eens iemand in het openbaar gezien die in haar broek geplast/gepoept had? Polls 91
luierjong Tess haar eerste keer (deel 4 (DL 18+) 16+ Board 6
Jayden_dl Nathalie en haar liefde voor luiers N 17
TedWheel Verhaal Klaar Ze gaat op haar knieën voor me zitten. 16+ Verhalen 0
V Nog niet klaar Ilse plast op school in haar broekje. 16+ Verhalen 19
luierjong Tess haar eerste keer Deel 3 (DL 18+) 16+ Board 4
luierjong Tess haar eerste keer (hoofdstuk 2) (18+) 16+ Board 4
luierjong Tess en haar eerste keer (DL 18+) 16+ Verhalen 14
Dijkronald Mijn vrouw in haar broek gepoept Broekplassers en Poepers 9
Spreeuwtje Nog niet klaar Astrid en haar nieuwe liefde 16+ Verhalen 39
nina15000 Femke en haar probleempje F 22
nina15000 Verhaal Klaar geheim van Nienke en haar moeder G 79
nina15000 Verhaal Klaar moeder en haar kleine meisje madelon M 62
N noompje stelt haar voor.. Voorstellen 19
Winnie de Poep Lalaloopsy en haar Luierverassing Aanbevolen 4
J Anne en haar moeder A 293
StayStrong mammie en haar kleinerd <3 M 8
smurfke een vriendin en haar geheim Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 7
Bab Diap Haar of scheren? Polls (T) 4
A hoe haar geheim ons geheim werd 16+ Verhalen 10
Nattebroek Tanja houdt van plassen in haar Luier T 6
B jeanette stond met haar vieze poep billen te kijk J 1
B Debbie in haar natte piesbroek D 3
sonnypup Dracky in haar luier en romper AB/DL Fotos 15
D lotte, haar levens verhaal L 12
B Barbara poept haar broek nog altijd helemaal vol ! DEEL 2 + 3 B 6
B Grote vrouw plast nog in haar broek deel 1 en 2 G 3
B Barbara poepte weer in haar broek ( een nieuw vervolg er bij) B 9
Sardonyx Hoe ik haar ontmoette... (18- AB DL ML JL TL WL PB DR NL PL OL) ~31 delen~ H 124
J jasmijntje betrapt en haar straf... J 6
W Dita en haar vriendinnen D 1
L Haar Grote Geheim H 7
Tkb Onvolwassen baby boy zoek mamma/papa caregiver Contact advertenties 1
L Zoektocht naar een papa of mama Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 1
dpteen Voorstellen opzoek na papa of mama Contact advertenties 5
fatsuit-lover Mijn papa zoekt een broer of zusje voor mij Contact advertenties 4
L Baby jongen zoekt mama of papa Voorstellen 12
Similar threads


















































Bovenaan