Marije's verhaal hoofdstuk 7
Marije en Pauline zaten in de metro terug naar huis. Het was druk in de metro, Marije en Pauline hadden nog net een zitplaats kunnen bemachtigen.
Marije voelde opeens dat ze moest poepen. Ze vroeg zich af of ze het kon ophouden tot ze thuis was. Maar het idee om in deze drukke metro in haar luier te poepen wond haar wel erg op. Zo zittend op een metrobankje was het trouwens nog niet makkelijk om te poepen.
Marije duwde zichzelf met haar handen iets omhoog, dit ging al beter, Marije voelde hoe de luier zich vulde. Ze keek de metro rond, ze had niet het idee dat iemand door had wat ze aan het doen was.
Toen Marije klaar was liet ze zich weer zakken, ze voelde hoe haar gewicht de poep tussen haar billen drukte. De rest van de metro reis bleef Marije een beetje ongemakkelijk heen en weer schuiven.
Toen ze moesten uitstappen voelde Marije hoe de luier zwaar tussen haar benen hing, het viel nog niet mee om normaal te lopen. Ook Pauline had het blijkbaar gezien, ze klopte op het achterwerk van Marije en zei, 'zo dat is een volle luier, ik zal je dadelijk thuis maar eens lekker gaan verschonen'.
Eenmaal thuis aangekomen liepen Marije en Pauline gelijk door naar de babykamer. In het midden stond een enorme doos. 'Wat zit daar in?' Vroeg Marije. 'O, daar zitten nieuwe babyspulletjes in die je moeder en ik hebben besteld' zei Pauline, 'die gaan we straks bekijken'
Marije kon niet wachten tot ze de doos zouden gaan uitpakken, maar eerst moest ze worden verschoond.
Marije klom op de kommode, het was inmiddels routine geworden. Pauline stopte een speentje in Marije's mond en gaf haar een knuffeltje om mee te spelen.
'Het is nog wat vroeg, maar ik doe je toch alvast de nachtluier om, dan hoef ik je straks niet meer te verschonen' zei Pauline, ' ik doe er nog wel voor de zekerheid een tweede extra inleg bij'.
Marije vond het altijd een heerlijk gevoel als ze de stevige nachtluier omkreeg, het dikke pakket tussen haar benen gaf haar op een of andere manier een heel veilig en comfortable gevoel.
'Zo zullen we nu eens kijken wat er in de doos zit?' Zei Pauline.
Ze openden de doos. Er zaten heel veel verschillende luiers in, een aantal was extreem dik en stug, er waren ook diverse prints met grappige diertjes en verschillende kleuren. 'Ik dacht dat we maar eens wat verschillende luiers moesten uit proberen' zei Pauline. Marije kon haast niet wachten om een van de luiers te proberen, vooral die hele dikke.
Pauline haalde ook een babymutsje uit de doos. ' het is nu nog zomer, maar straks in de herfst zal dit lekker warm zijn' zei Pauline. Marije haalde een paar katoenen doeken uit de doos. 'Wat is dit?' Vroeg ze. 'Dat zijn ouderwetse babyluiers, vroeger waren er nog geen wegwerpluiers' zei Pauline.
'Ze zijn niet zo praktisch, maar het leek me leuk om deze eens te proberen als we een middagje thuis zijn'. 'Kijk dit broekje hoort er bij' Pauline hield een plastic broekje omhoog met drukknoopjes aan de zijkant.
'En dan heb ik ook nog dit besteld' Pauline liet een doorzichtige onesie zien van PVC. 'Is meer voor de fun, dit wordt natuurlijk niet echt door babietjes gedragen'.
Het duizelde Marije bij het zien van al deze leuke spulletjes, en ze kon niet wachten om ze te proberen. Maar ze moest nog even geduld hebben.
Nadat Pauline Marije haar avondhapje en flesje had gegeven en nog wat had voorgelezen was het bedtijd. Pauline voelde nog even aan de luier van Marije.
Marije had er al in geplast, maar de luier was nog lang niet verzadigd en kon nog wel mee voor de nacht. Pauline ritste het trappelzakje dicht,
Pauline gaf haar een nachtkus en zei, 'morgen is waarschijnlijk de laatste mooie dag van de zomervakantie en dan gaan we lekker naar het strand'.
Marije lag lekker op haar speentje te sabbelen en dacht terug aan deze leuke dag. Maar het einde van de zomervakantie kwam nu snel in zicht.
Ze zou met Pauline gaan studeren in Utrecht. Ze vroeg zich af hoe dat met haar 'babygedrag' moest. Eigenlijk wilde ze het luierdragen niet opgeven. Marije vermoedde dat ze 's nachts al eigenlijk niet meer zonder kon, te oordelen naar haar verzadigde luier elke ochtend.
Maar ook overdag voelde ze zich erg comfortabel met een luier om. Ze was bang dat als geen luier meer zou dragen, ze dit zou vergeten en in haar broek zou plassen. Dit moest ze maar eens met Pauline en haar moeder bespreken.
Eerst zouden ze morgen nog naar het strand gaan, Marije kon zich hier enorm op verheugen, en met die gedachte viel ze in slaap. (Wordt vervolgd)