Marije's verhaal hoofdstuk 12
Marije werd wakker, het was vandaag de dag van de verhuizing. Thijs zou al vroeg komen om alle spulletjes op te halen.
Als het goed was zou ze vanavond in haar nieuwe huis slapen, samen met Pauline.
Pauline kwam de kamer in. 'Goedemorgen' zei ze 'heb je lekker geslapen?' 'Ja', zei Marije, 'ik wist niet dat je er al was'. 'Ik dacht ik kom lekker vroeg om te helpen inpakken, Thijs komt ook zo' zei Pauline. 'Kom maar dan zal ik je alvast even verschonen.
Geroutineerd verving Pauline de volle nachtluier door een schone dagluier en kleedde Marije aan. Na het ontbijt kwam ook Thijs aan. Thijs stelde zich aan de moeder van Marije voor. Toen hij de babykamer van Marije zag floot Thijs zachtjes tussen ze tanden. 'Zo ik wist niet dat je deze spulletjes had'.
Thijs begon het bedje te demonteren, dit ging vrij eenvoudig. Binnen een mum van tijd hadden ze alles gedemonteerd en in de aanhanger geladen. Marije's moeder had gisteren avond al de meeste spullen van Mariije in dozen gedaan. Toen alles was ingeladen vertrokken Marije, Pauline en Thijs richting Utrecht.
Na een half uurtje rijden voelde Marije opeens dat ze moest poepen. Ze vroeg zich af of ze het tot Utrecht zou ophouden. Maar ze moest echt heel nodig en ze besloot er aan toe te geven. Ze ontspande zich en voelde hoe haar luier zich vulde.
'Ik ruik iets' zei Pauline. 'Marije heb je gepoept, had je dat nu niet even kunnen ophouden tot Utrecht?'. 'Nou Pauline dat kan je zo niet zeggen, Marije is een babietje en ze kan er niks aan doen dat ze gepoept heeft' zei Thijs. 'We gaan haar wel even verschonen op die parkeerplaats'.
Even later lag Marije op een verschoonkleedje in het gras. Ze haden een rustig plekje gezocht, maar konden toch niet voorkomen dat een vrachtwagenchauffeur even kwam kijken wat ze aan het doen waren. Maar gelukkig zorgde Thijs er voor dat hij snel weer wegliep.
Even later was Marije weer schoon en konden ze de reis vervolgen.
Al snel waren ze in Utrecht en gingen ze de spullen uitladen. Na een tijdje kwam er een buurman belangstellend kijken. Hij zag Marije's babyspullen, maar herkende, doordat ze gedemonteerd waren, blijkbaar niet dat het om volwassen afmetingen ging.
'Zo, zo komt er een kleintje te wonen' zei hij. 'Ja' , zei Pauline, 'dat is zij' en ze wees op Marije. De buurman dacht ze een grapje maakte en moest er om lachen. Hij stelde zich voor als Henk en vroeg of hij kon helpen.
Maar dat vonden Thijs en Pauline niet zo'n goed idee, Henk zou snel genoeg door hebben dat het daadwerkelijk babyspullen voor volwassenen waren en dat Pauline's opmerking beslist geen grap was.
Nadat alle spullen van Marije weer in elkaar waren gezet en haar kamer was ingericht, gingen ze de spullen van Pauline ophalen. Dit verliep allemaal erg voorspoedig en aan het begin van de avond was het appartement volledig ingericht. Moe en tevreden zaten ze op de bank.
'Ik zal jou eens klaar maken voor de nacht' zei Pauline tegen Marije.
Eerst deed Pauline Marije lekker in bad, waarna ze op de kommode werd afgedroogd. Pauline deed Marije een dikke nachtluier om met extra inleg en drukte de knoopjes van het rompertje dicht.
Thijs voerde Marije vervolgens haar avondhapje en gaf haar nog een lekkere flesje. Tot slot las hij nog een verhaaltje voor. Even later lag Marije in haar bedje.
Dit was de eerste nacht in haar nieuwe huis, maar Marije kon de slaap niet vatten. In de woonkamer hoorde ze Pauline en Thijs plezier maken en lachen. Ze wilde er ook bij zijn. Het was nog veel te vroeg om te slapen.
Marije ritste de trappelzak open, klapte de spijlen van het bedje omlaag en kroop uit bed.
Ze liep de woonkamer in en zei dat ze nog niet wilde slapen en ook mee wilde doen. Maar Pauline was onverbiddelijk. Het was babybedtujd en het was al helemaal niet de bedoeling dat babietjes zelf hun bed uit kwamen.
Daar had Pauline wel een oplossing voor.
Pauline legde Marije terug in haar bedje en pakte een van haar polsen en bond die met een riempje die ze ook voor de kinderstoel gebruikte vast aan een bedspijltje. Ook haar andere hand bond ze op die manier vast. Marije's handen lagen nu naast haar hoofd en konden nauwelijks meer bewegen.
Ook pakte Pauline een riempje waarop een speen was gemonteerd. Ze stopte de speen in Marije's mond en bond het riempje achter haar hoofd vast.
Marije kon nu het speentje niet meer uit haar mond krijgen en ook kon ze niet meer praten. 'Zo doen we dat met ondeugende babietjes' zei Pauline. Marije probeerde los te komen en het speentje uit te spugen, maar het lukte niet. 'En nu braaf en lekker gaan slapen' zei Pauline. Ze gaf Marije een kus.
Daar lag Marije dan, ze was verbijsterd en woest, ze kon geen kant meer op. Langzaam drong het tot haar door dat ze niets aan de situatie kon veranderen. Ze kon zich er maar het beste bij neerleggen. Ze kon als babietje nu eenmaal niet zelf haar bedje uit, was dit niet wat ze eigenlijk wilde? Uiteindelijk ontspande ze. Ze voelde hoe warme plas haar luier in liep en viel in een diepe slaap (wordt vervolgd)