Nog niet klaar Mijn Broer(tje)

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
Mooi verhaal, jammer dat de instelling waar het broertje woont zo moeilijk doet.
Zo stimuleer je het zindelijk worden dus niet.
 

Berth

Uniek is apart; voor wie het niet begrijpt.
Mijn Broer(tje) 7:

Van een wedstrijdje is het echter nooit kunnen komen. Het weekend was voorbij
en meneertje moest naar bed en morgen weer naar de opvang. Gelukkig de laatste
week voor de vakantie. Voor ik het wist was het donderdag,, ja Donderdag vanwege
de vakantie kon ik hem een dag eerder mee naar huis nemen.

Wat gaan we doen in de vakantie, vroeg meneertje vol verwachting.
Nou,, zij ik we gaan zondag op vakantie naar neef Jelmer in dat grote huis.
Hij deed het bijna letterlijk zijn broek van vreugde. Jelmer is een neef van ons die in Amerika woont
en aldaar zijn werk in de televisie-wereld heeft. Dus die zondag vertrokken we al vroeg naar het vliegveld
om daar ons vliegtuig naar Amerika te pakken. Aldaar even kijken waar we moesten inchecken.
Op de tv schermen stond al te lezen dat de vlucht naar LA, 2uur vertraging zou hebben. Dus na het inchecken
gingen we naar de business lounge om even snel met Jelmer te skypen over dat 2uur later aan zouden komen.

He Jelmer we komen morgen om 1uur 's middags aan ipv 11uur in de ochtend. Jelmer vertelde dat hij er zou staan,
wenste ons een fijne vlucht. Waarop ik hem weer een goede nacht wenste.. Waarom wens je Jelmer een goede nacht.
Nou vertelde ik. Waar Jelmer woont is het 9uur vroeger als bij ons. Dus hij gaat nu pas naar bed toe. Maar kom je even mee
het is een lange vlucht dus we gaan jou even een andere luier aandoen. Dat je droog de vlucht door kan komen. Want je
een droge luier aandoen in het vliegtuig is beetje moeilijk. Dan pakken we daarna nog lekker wat te eten hier.
Zo gezegd, en gedaan meneertje een andere luier aan en wat eten gaan pakken.

Doe maar 2keer gehaktbal met friet en een ijsthee voor hem en doe mij maar een wijntje.
Na het eten gekregen te hebben gingen we aan een tafel zitten zodat we naar de vliegtuigen konden kijken.
Hoeven we niet te betalen voor de eten vroeg mijn broertje. Nee,, hij onze vliegtickets is er al betaald voor
eten en drinken, straks kunnen we nog een ijsco pakken ook. ( ping pong ) Klonk het uit de boxen. Business-Passagiers
voor vlucht #555 naar Los Angeles kunnen naar Gate G55 komen voor premium boarding. Dat is de onze jongen.
We gingen de roltrap af meneertje achter met zijn loop karretje. Assistentie nodig riep een vrouwelijke stem.
Ja hier,, 2personen voor gate 55. Stap maar op dan breng ik jullie. Bij de gate aangekomen konden we gelijk aan boord.
Een man bij het vliegtuig vroeg of het loop karretje in het ruim moest. Nee, dat regel ik zelf wel even. Trok er een pin uit,,
Kijk nog compacter als een kinderwagen.

Zo ga jij maar bij het raam zitten kan je naar buiten kijken. Dit is jou tv, hier kan je mee tv-kijken, computer spelletjes
doen, en als je wat drinken wil,, druk je op het bekertje en komen ze vragen wat je wilt drinken..
We zaten maar net en we kregen een schaaltje warme nootjes en werd ons wat te drinken aangeboden.
Onze vakantie kon beginnen..


**Wordt Vervolgd**
 
Mijn Broer(tje) 7:

Van een wedstrijdje is het echter nooit kunnen komen. Het weekend was voorbij
en meneertje moest naar bed en morgen weer naar de opvang. Gelukkig de laatste
week voor de vakantie. Voor ik het wist was het donderdag,, ja Donderdag vanwege
de vakantie kon ik hem een dag eerder mee naar huis nemen.

Wat gaan we doen in de vakantie, vroeg meneertje vol verwachting.
Nou,, zij ik we gaan zondag op vakantie naar neef Jelmer in dat grote huis.
Hij deed het bijna letterlijk zijn broek van vreugde. Jelmer is een neef van ons die in Amerika woont
en aldaar zijn werk in de televisie-wereld heeft. Dus die zondag vertrokken we al vroeg naar het vliegveld
om daar ons vliegtuig naar Amerika te pakken. Aldaar even kijken waar we moesten inchecken.
Op de tv schermen stond al te lezen dat de vlucht naar LA, 2uur vertraging zou hebben. Dus na het inchecken
gingen we naar de business lounge om even snel met Jelmer te skypen over dat 2uur later aan zouden komen.

He Jelmer we komen morgen om 1uur 's middags aan ipv 11uur in de ochtend. Jelmer vertelde dat hij er zou staan,
wenste ons een fijne vlucht. Waarop ik hem weer een goede nacht wenste.. Waarom wens je Jelmer een goede nacht.
Nou vertelde ik. Waar Jelmer woont is het 9uur vroeger als bij ons. Dus hij gaat nu pas naar bed toe. Maar kom je even mee
het is een lange vlucht dus we gaan jou even een andere luier aandoen. Dat je droog de vlucht door kan komen. Want je
een droge luier aandoen in het vliegtuig is beetje moeilijk. Dan pakken we daarna nog lekker wat te eten hier.
Zo gezegd, en gedaan meneertje een andere luier aan en wat eten gaan pakken.

Doe maar 2keer gehaktbal met friet en een ijsthee voor hem en doe mij maar een wijntje.
Na het eten gekregen te hebben gingen we aan een tafel zitten zodat we naar de vliegtuigen konden kijken.
Hoeven we niet te betalen voor de eten vroeg mijn broertje. Nee,, hij onze vliegtickets is er al betaald voor
eten en drinken, straks kunnen we nog een ijsco pakken ook. ( ping pong ) Klonk het uit de boxen. Business-Passagiers
voor vlucht #555 naar Los Angeles kunnen naar Gate G55 komen voor premium boarding. Dat is de onze jongen.
We gingen de roltrap af meneertje achter met zijn loop karretje. Assistentie nodig riep een vrouwelijke stem.
Ja hier,, 2personen voor gate 55. Stap maar op dan breng ik jullie. Bij de gate aangekomen konden we gelijk aan boord.
Een man bij het vliegtuig vroeg of het loop karretje in het ruim moest. Nee, dat regel ik zelf wel even. Trok er een pin uit,,
Kijk nog compacter als een kinderwagen.

Zo ga jij maar bij het raam zitten kan je naar buiten kijken. Dit is jou tv, hier kan je mee tv-kijken, computer spelletjes
doen, en als je wat drinken wil,, druk je op het bekertje en komen ze vragen wat je wilt drinken..
We zaten maar net en we kregen een schaaltje warme nootjes en werd ons wat te drinken aangeboden.
Onze vakantie kon beginnen..


**Wordt Vervolgd**
Mooi verhaal ga zo door zou zelf ook wel eens 1e klas willen vliegen en naar amerika
 

Berth

Uniek is apart; voor wie het niet begrijpt.
Mijn Broer(tje) 8:

Het duurde nog wel even voor we konden vertrekken. Van 2 passagiers waren ineens de paspoorten zoek.
Dus er werd gevraagd aan iedereen of we wilde kijken of we toevallig paspoorten hadden die niet van ons waren.
Mijn broertje zegt ineens, Moet grote boodschap doen. Waarop ik vroeg aan hem. Moet,, of heb je grote boodschap
gedaan?? Nee moet doen!! Kom dan gaan we even naar de WC toe, moet ik geen schone luier mee nemen? Nee,
zegt meneertje. Zo we liepen naar de WC toe, deed meneer zijn luier even los en liet hem zijn gang gaan.
Er kwam een meneer aanlopen die ook naar de WC moest en wilde die pakken waar ik stond.. IK melde hem dat deze
bezet was door iemand die wat extra hulp nodig heeft. Een beetje nors liep hij verder met wat gemopper, van:
Ze laten ook alles toe in eerste klas tegenwoordig. Maar meneertje was klaar, deed zijn luier weer vast en liepen terug
naar onze plaatsen. Inmiddels waren de paspoorten weer terecht en we konden vertrekken.

Vlak na het opstijgen kwamen ze langs om te vragen wat we wilde eten en drinken voor het middag eten tijdens de vlucht.
We hadden als keuze: Champignonsoep vooraf als hoofdgerecht Schnitzel met Rösti of Pasta met Zalm en ijs toe.
Samen hadden we de keuze snel gemaakt en het werd de Schnitzel.. Na het eten keek meneertje zijn ogen uit naar buiten.
Ineens zij meneertje kijk sneeuw buiten. We vlogen blijkbaar al boven de bergen van Canada. ( halverwege dus ).
Even later kwam de hoofdsteward langs om te vragen of we misschien toch andere plaatsen wilde hebben. Vanwege dat
mijn broertje toch misschien wat extra zorg nodig had. Ik wist gelijk waar het vandaan kwam en maakte duidelijk dat hij
meneer voorin die keus maar moest geven.. Een 2uur voor we zouden landen kwam de keus voor de tweede maaltijd.
Dit maal was het een cheeseburger of groente-wrap. De keus was snel gemaakt en voor we het wisten moesten we
gaan zitten want de landing zou worden ingezet. IK besloot eerst meneertje nog een droge luier aan te doen.
Maar toen we bij de WC kwamen en ik naar zijn luier keek bleek het toch wel mee te vallen. Eigenlijk zouden het nog
wel even door kunnen, maar je weet nooit. Voor het zelfde geld is het druk bij de douane en sta je daar met een natte broek.

Dus meneertje een andere luier aan, onze spullen even bij elkaar zoeken, voor we het wisten stonden we aan de grond.
Gelukkig hadden we voorrang gekregen bij het uitstappen en liepen we naar de douane toe. IK legde mijn broertje uit
wat hij moest doen, dat hij zijn paspoort aan de meneer of mevrouw moest geven en dat ze een foto van hem zouden maken.
De eventuele vragen zou ik wel moeten beantwoorden. Maar de douane zag ons, meneertje met zijn loopkarretje en we mochten
door de rolstoel doorgang en kregen geen lastige vragen. KLATS-KLATS stempels in ons paspoort en er werd ons een fijne
tijd gewenst.. Toch een voordeel als je het papierwerk thuis op tijd doet regelen. Nog even wachten op de koffers en hop naar
de uitgang. Daar stond Jelmer ons al op te wachten. Met een grote smile rende mijn broertje op hem af,, Uitkijken voor de andere
mensen. Weet niet wie er blijer was. Jelmer ons te zien, of mijn broertje Jelmer te zien.

Snel liepen we met Jelmer richting de uitgang en de parkeer garage. Pfoe,, wat was het warm buiten.
De zon scheen behoorlijk en het was bijna 35graden, strak blauwe lucht. Gelukkig had Jelmers
auto airco, de mijne heeft alleen ARKO alle - ramen - kunnen - open. Jelmer vroeg aan mijn broertje hoe hij
het vliegen vond. Leuk, lekker eten, sneeuw, maar een schone luier nodig, grote boodschap op de WC.
Nou, nou zegt Jelmer dat is goed van jou. Ik had Jelmer al half en half verteld dat ik hem overdag zindelijk probeer
te krijgen maar dat de opvang waar hij in de week op zit wat moeilijk doet omtrent dit traject.
Vol blijven houden had hij al gezegd, en desnoods vlieg ik zelf een keertje over om te komen helpen,,, DAAR!!


**Wordt Vervolgd**
 

Berth

Uniek is apart; voor wie het niet begrijpt.
Mijn Broer(tje) 9:

We hadden zo veel om bij te praten, dat voor we het wisten het eigenlijk al avond was geworden.
Jelmer vroeg of we zin hadden in pizza, dat hadden we wel. Jelmer ging even de bestelling doorbellen.
Ja; Twee large thin-crust Meatlovers, Pepperoni rolls, 3 red velvet Cookies. Ze kunnen bezorgd worden
op 52 Pick up Street.

Jelmer kwam terug de kamer in, het eten komt over 20 a 30 minuten..
Maar je vertelde dat je hem overdag zindelijk wil zien te krijgen. Hoezo dat ineens?
Ik begon het verhaal. Hij voelt net te laat dat hij geplast heeft, maar voor de grote boodschap ligt dat
net wat beter. Hij voelt dat hij moet. Maar hij kan het niet lang ophouden. Op de opvang waar hij door de
week zit, hebben ze een erg dictatuur-regime, of zindelijk of niet zindelijk. Ja daar zit het probleem.
Vaak als hij zegt dat hij moet poepen, zeggen ze doe maar in je luier. Dan laten ze hem daar een tijd met
een volle luier rondlopen voor ze hem verschonen. Dat staat me niet aan, want hij voelt het als hij moet gaan.
Op die manier vind ik het zielig voor hem,,, kom op zeg hij is bijna 20, dat ze hem dan zo behandelen.

Jelmer ging naast mijn broertje zitten. Zal ik je eens wat vertellen. Het is helemaal niet erg een luier te dragen.
Ik heb er ook een nodig. Mijn broertje vroeg waarom dat dan. IK wist dat wel, mijn broertje niet.
Kijk toen ik tien was, ging ik een boomhut bouwen. Toen ben ik van heel hoog uit de boom gevallen;
met mijn rug op een uitstekende wortel gevallen. Nu voel ik niet als ik geplast heb, voor poepen heb ik me
een truckje aangeleerd.... He misschien is dat wat voor hem.. TRRRRRRRRRRRing!!
He zegt Jelmer daar heb je de pizza's. Ga maar vast aan de bar zitten op het balkon, kom er zo aan.

Ja wel hoor, daar kwam Jelmer terug met twee grote dozen pizza en wat andere lekkere dingen.
Na het eten nog even wat drinken, en gingen we met zijn allen richting bed, het was een lange dag geweest.
IK controleerde de luier van mijn broertje, die was goed nat. Dus vertelde dat hij nog even in bad kon.
Zodat hij lekker fris in bed kon gaan. Jelmer had inmiddels al een schone luier aangedaan en legde er een extra klaar
voor mijn broertje. Laat hem deze maar eens proberen, ik heb al jaren goede ervaringen met deze luiers.
Ondanks dat ze dun lijken, kan ik er toch heel de nacht in door slapen. Mijn broertje kwam de badkamer uit droog en wel.
Mooi gedaan jongen, en dat zonder helpen.. JAAA, Goed He, broertje trots als een pauw.
Ik vertelde je krijgt een luier van neef Jelmer om te proberen vannacht, Maar is dun, wil eigen luier.
Nee jongen, Jelmer zegt dat deze erg goed zijn. Na lang op hem inpraten en overtuigen ging hij overstag..
Maar dan jij ook luier aan.. Hij moest wel lang op mij inpraten en overtuigen maar ging toch over stag..


**Wordt Vervolgd**
 

Berth

Uniek is apart; voor wie het niet begrijpt.
Dacht, of verwacht,, misschien heb ik zelf een schakel
over het hoofd gezien.
 

Berth

Uniek is apart; voor wie het niet begrijpt.
Mijn Broer(tje) 10:

We vielen allemaal vrij snel in slaap, al was dit slechts voor korte duur.
Midden in de nacht mijn broertje ineens overstuur aan mijn bed;
Schieten, schieten, schieten schreeuwde hij het uit. Zelfs Jelmer was er
wakker van geworden. Hij liep naar het balkon om door de gordijnen naar
buiten te kijken. En inderdaad heel de straat stond vol met politie, ziekenwagens
en brandweer. Er vloog zelfs een helikopter boven het huis.
Ik ga wel even vragen wat er gaande is. Waarop ik zei.. Als je maar uit kijkt buiten.
Niet veel later was hij terug. Niets aan de hand. Ze zijn film opnames aan het maken.
Dit gebeurt wel vaker hier.. Duurt ongeveer nog een half uur en dan zijn ze klaar.
We drinken even een warme chocolade melk en gaan weer naar bed.

Zo gezegd, zo gedaan. Warme chocomelk en terug naar bed.
De volgende ochtend kwam mijn broertje al vrij vroeg uit bed en me roepen.
Luier droog, luier droog vertelde hij me. Ik dacht dat kan bijna niet. Hij heeft zo veel
gedronken gisteren. Wat er in gaat komt er bij hem het dubbele weer uit.
Maar hij bleef vol houden, luier droog, luier droog,, bed ook!! Dus ik ging naar zijn bed kijken.
Dit was inderdaad droog, geen spoortje nat te vinden. Dus deed zijn pyjama omlaag en
moest eigenlijk wel wat lachen. Keek recht tegen een goed grote donkere plek in zijn luier.
Zeg zo tegen hem, jongen je luier was toch droog. Wat is dit dan, jonge man??
Ook Jelmer was middels wakker. Ik vroeg hem zo tussen neus en lippen door wat zijn dit
voor luiers. Hij beweert dan zijn luier droog is, maar als ik dat zo zie bij hem, is hij goed nat..
Jelmer zij tegen me, die van jou dan. Ik heb niet hoeven plassen vannacht. Nou plas nu maar dan, Dan kom
je er van zelf achter. Dat gaat nooit goed ik heb een goed volle blaas; Plas nou maar.

Zo liet ik mijn ochtend plas in de luier lopen. Dat was redelijk veel. Tot mijn grote verbazing.
Inderdaad alles bleef droog aanvoelen en ging zonder pardon de luier in. WOW dacht ik,
dit zijn top luiers. Als bij mijn er een grote plas al zonder probleem in gaat. en van buiten haast niets is
te zien, Dan wil ik niet weten hoe veel mijn broertje geplast heeft.. We gaan ons even aankleden, doe je
broertje even verschonen ik ga jullie vandaag even de stad laten zien. We gaan dan einde middag even op
mijn werk langs. Als je hem nog zo'n luier van mij aan doet kan hij er echt wel bijna heel de dag mee door komen.
Wat als hij een grote boodschap moet doen/ heeft gedaan onderweg. Nou neem er dan 1tje extra mee
om hem eventueel te kunnen verschonen. Dus we gingen ons opfrissen, aankleden, dronken koffie
en gingen zo richting een tentje wat Jelmer wist. Om te gaan ontbijten en te zien wat de dag ons ging brengen....


**Wordt Vervolgd**
 
Bovenaan