Nog niet klaar Mijn Broer(tje)

Hoe goed is dit verhaal?

• 1

Stemmen: 0 0,0%
  • 2

• 3

• 4

• 5

• 6

• 7

• 8

• 9

Stemmen: 1 100,0%
  • 10

• Totaal stemmers
    1

Berth

Uniek is apart; voor wie het niet begrijpt.
Mijn Broer(tje) 11:

Het was een klein uurtje rijden naar ons ontbijt punt, althans normaal gesproken.
Maar ja de ochtend spits gooide een klein beetje de planning in de war.
Maar nog voor onze magen echt herrie gingen maken kwamen we aan bij het restaurant.
Ook al was het er druk, er was voor ons nog een leeg tafeltje. Al daar vertelde Jelmer een klein
beetje wat we zouden gaan doen. Hij ging ons de bekendste dingen van de stad laten zien.
Daarna zouden we nog even langs zijn werk gaan, omdat hij nog wat dingen moest regelen.

Na het ontbijt gingen we weer richting de auto en reden we weg naar het eerste punt
wat Jelmer ons ging laten zien. Naar een klein half uur kwamen we bij een plaats waar het stonk;
Dan ook echt stonk. Mijn broertje kan er wat van als hij gepoept heeft. Maar dit overtrof alles.
Kijk vertelde Jelmer. Dit zijn de Tar-pits of wel de Teer-putten. Door een zwak punt stroomt hier de
teer die in en onder de stad zit naar boven. Hij reed zijn auto naar een hekwerk en ja; uit de grond
zag je een zwarte massa naar boven borrelen. Ondanks dat het zo stonk stonden toch tien tallen
mensen foto's te maken. Zelfs mijn broertje zei dat het stinkt. We reden verder langs een pand
waar voor de ramen allemaal dure auto's te zien waren. Hier was een verhuur bedrijf voor exclusieve
auto's. Jelmer vertelde dat de mensen hier vaak wat huren om op te vallen.

Voor het volgende speciale iets moeten we best een stukje rijden dus we kopen hier wat te
drinken en wat lekkers. Zo zeggende zo doende. Daar ging ons tripje dwars door de stad linksaf,
rechts af, heuvel op, heuvel af. Kijk jongen, zei Jelmer tegen mijn broertje ken je dat programma met
die scheldende kok. Dat komt hier vandaan. En ja daar stond een restaurant met de kenmerkende
hooivork bij de ingang. Ik wil hem zien en uitschelden zei mijn broertje. Jelmer op zijn beurt vertelde;
Dat dat niet kon want dat hij er alleen is met de opnames en dat er dan vuur uit de hooivork komt.
Zie jij vuur, vroeg Jelmer aan mijn broertje. Het begon nu een beetje tegen de middag te lopen. Dus
gingen we richting een ander bekend restaurant. Na het eten kwam de lucht van de teer-putten terug.
Ik wist genoeg, sorry, sorry zei mijn broertje. Geeft niks je doet het best goed. Is pas je eerste schone
luier sinds we uit bed komen.

Na het eten reden we over een snelweg die zo breed was, het leek wel een landingsbaan.
Jelmer vertelde dat op deze snelweg eigenlijk heel veel scenes uit films worden opgenomen waar ze
een snelweg voor nodig hebben. Een is heel speciaal. In de film Speed met die bus moeten ze dus
met de bus over een viaduct springen. In de film is dat omdat de snelweg nog niet af is. In werkelijkheid
was dit ook zo, de bouwers liepen werkelijk achter op schema. We reden een groot soort industrie terrein op.
Jelmer belde naar iemand om te zeggen dat hij eraan kwam dat hij twee gasten bij had. Even later reden we
een groot soort van studio complex op. Een man achter een slagboom deed deze open. Jelmer nam twee
kaartjes in ontvangst met de tekst " guest " erop. Zo vertelde Jelmer hier werk ik dan. Ik ging even op mijn
telefoon kijken hoe laat het was en las "14 gemiste oproepen opvang" ; wat nu weer!!

**Wordt Vervolgd**

Berth

Uniek is apart; voor wie het niet begrijpt.
Mijn Broer(tje) 12:

Even snel een korte terugblik van wat er tot nu heeft plaats gevonden.
Ik heb de zorg voor mijn broertje gekregen, mijn broertje heeft een beperking.
Dit brengt zo nu en dan wat uitdagingen met zich mee. Door de week zit mijn broertje
op/ in een opvang. In de weekenden en vakanties is hij bij mij. Nu wil ik hem deels zindelijk
krijgen; omdat hij voelt als hij moet poepen. Hij geeft aan als hij bezig is of net geweest is.
De opvang heeft echter een vrij draconische regel of volledig zindelijk of alles gaat in de luier.
Nu het vakantie is zijn we bij onze neef in Amerika en daar beginnen nu de problemen..

Na het zien van die gemiste oproepen besloot ik terug te bellen. Het duurde een paar pogingen;
maar uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn. Ze vroegen zich af waar mijn broertje bleef.
Ze hadden hem nog niet gezien en zou maandag alweer terug moeten zijn. Ik vertelde dat ik maanden
terug al aangegeven en gemeld had dat hij met de vakantie bij mij zou blijven. De opvang wist me te
vertellen dat ze daar niets van wisten. Dat hij gewoon maandag weer daar verwacht werd. Dan hebben we
toch een probleem want ik ben op vakantie en niet een - twee - drie terug. Nou wisten ze mij te vertellen.
Als hij woensdag om 10uur niet daar was zouden ze hem uitschrijven en kwamen alle administratie kosten
op mij terecht. Tot woensdag zeiden ze nog; en ze verbroken de verbinding.

Jelmer vroeg me wat er gaande was, komt vanavond wel als mijn broertje slaapt.
Die middag gaf Jelmer ons een rondleiding door de studio waar hij werkte hij liet daar alles zien.
Toen we in de kantine wat zaten te drinken kwam er een collega van hem aan en vroeg of het uitkwam
dat hij die avond even snel langs kon komen. Jelmer wilde weten of wij daar geen problemen mee hadden.
Ik riep iets van; we kijken wel wat langer TV ofzo na het eten. Toen keek die man naar ons, ik zag hem bedenkelijk
kijken en wat notities maken. Wat zou hij willen of was het niets bijzonders. Niet veel later kwam hij terug met
nog twee andere mensen. Kijk daar hem bedoel ik, die jongen is perfect voor onze reclame en advertenties.

Jelmer kwam nu even tussen beide,, wat is er. Nou vertelde de collega die jongen; wijzende naar mijn broertje;
wie is dat? Hij is namelijk precies qua uiterlijk - lengte wat we zoeken voor onze nieuwe reclame campagne.
Dat is een neefje van me samen met zijn broer. Ze komen niet uit Amerika dus hier werken is een no-go voor ze.
Daar passen we wel een mauw aan en vinden we wel een maas in de wet, ik bel alvast onze jurist; die gaat
het wel uitzoeken. Dan kunnen we eventueel vanavond een ja of nee bespreken. Het liep richting het eind van
de middag en Jelmer wilde voor de spits de ringweg af zijn; want hij wilde niet binnendoor rijden.
Nou wil ik weten waarom de opvang belde; Ik vertelde Jelmer dat er bij de opvang niets bekend zou zijn
dat ik mijn broertje met de vakantie bij me verbleef. Dat als hij woensdag niet terug was. Ze hem zouden
uitschrijven.. Laat maar gebeuren zei Jelmer is misschien beter voor jullie...

**Wordt Vervolgd**

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
Benieuwd hoe het met de opvang gaat aflopen.
Die instanties zijn vaak niet erg meewerkend.
Zou me niks verbazen als grote broer zijn jongere broertje niet terugbrengt.
Nog meer wat daar op gaat volgen.

:p:p:p

Bovenaan