Mijn Broer(tje) 13:
We reden terug richting huis zeg maar. Je kon toch al merken dat de spits aan
het beginnen was. Het was druk op de snelweg, het reed niet echt door en een hoop
gefrustreerde mensen die het niet lieten om een flink op de claxon te drukken.
Het was vooral voor mijn broertje te hopen dat we snel bij Jelmer thuis waren; want hij had
een flink volle luier. Wat wil je ook na zo'n lange dag. Eenmaal thuis mijn broertje een nieuwe
luier aangedaan en Jelmer ging voor het eten zorgen...
Zoals op het werk al min / meer was afgesproken kwamen de mensen van Jelmers werk die
avond langs. Om te bespreken waar ze mijn broertje zo erg voor nodig hadden. Jelmer bleef
nogmaals zeggen dat, dit problemen op zou leveren omdat wij hier op vakantie waren. Een andere persoon
die middels ook was aangekomen vertelde dat hij wel een oplossing wist. We gaan het op de Vegas-flyer
methode doen... Jelmer die toch eigenlijk van veel wegen wist, wilde toch wat uitleg. Wat is de Vegas-flyer
methode.. Dat ga ik uitleggen vertelde de jurist. Ze mogen niet werken en geld verdienen. De mensen in Las
Vegas die je overal op de straten vind die flyers voor; VIP-toegang tot clubs staan uit te delen vragen daar geld
voor. Een klein bedragje, of wat groter. Echter zijn deze mensen niet in dienst van de clubs, maar op zzp basis.
Wat jij ze geeft omschrijven zij als TIP/ fooi. Zo komen ze onder een aansprakelijkheid uit.. Op zo'n manier gaan wij
dus ook in dit geval te werk. Wij betalen wel geld uit. Maar gaan dit omschrijven als zijnde TIP/ fooi..
Jelmer keek bedenkelijk en wilde de informatie waarom juist hij.. We zijn gevraagd voor een campagne te maken
voor een bedrijf wat pull-up en luiers aanbied voor grotere / oudere kinderen en jong volwassenen. Die jongen
van vanmiddag heeft exact de juiste bouw, juiste uitstraling.. Jelmer begon weer, het gaat om mijn neefje en hij
heeft werkelijk een beperking, en luiers nodig. Het is niet zo van; zou hij voor een filmpje / foto even
zonder luier kunnen. Dat gaat niet, Ik weet ook niet hoe zijn broer er over denkt. Die de zorg voor hem heeft.
Haal hem er even bij, kunnen we het aan hem ook uit leggen. IK haal ze wel even vertelde Jelmer.
Mijn broertje en ik zaten in de andere kamer, hadden niets mee gekregen van wat er zich had afgespeeld.
Broertje zat TV te kijken, ik was mijn mailbox aan het nalopen. Met daarin dus ook een melding van de opvang.
Mijn broertje is uitgeschreven, u ontvangt binnen enkele dagen de rekening van bijgekomen administratiekosten.
Liet het aan Jelmer lezen, mooi werk. Kan je opzoek naar een geschiktere plaats voor hem. Die rekening met
die kosten, geen zorgen daar weet ik misschien wel iemand voor omdat te regelen. Nu over waarom die mensen
hier zijn. Je broertje is op een of andere manier de geschikte persoon die ze zoeken voor een campagne welke
ze moeten maken voor een bedrijf wat pull-ups en luiers aanbied voor oudere kinderen. Ja, ik heb verteld dat hij
werkelijk luiers nodig heeft en niet zo eventjes, ook niet kort zonder kan. Ja dat ook een groot ongelukje
soms plaats vind.. Over het werk en betalen hebben ze een manier gevonden de wetten te omzeilen.
Met een beetje lood in de schoenen heb ik ja gezegd, onder de voorwaarde dat er geen problemen voor
ons; zowel nu als in de toekomst zouden komen. Dat het desnoods in producten / vergoeding van mijn
broertje zijn luiers zou zijn. Jelmer ging terug naar die mensen van zijn werk en ik besloot mijn broertje in
bad en bed te doen. Ik had nog wat te bespreken over hoe nu verder. Daar kan ik mijn broertje niet bij gebruiken.....
**Wordt Vervolgd**