luierdromer
Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 99 SAMEN NAAR ONZE OUDESCHOOL
Die direct vertelde dat ze vannacht op de wc had gepoept maar, helaas toen al wel nat was.
Dan vertelde Elza dat ze toen wij gisteravond naar bed gingen, zowel mij als Olaf naar het toilet had horen gaan.
Hierop vertelde ik dat, niet alleen ik mijn luier regelmatig droog en schoon hield maar, dat sinds Mirella Olaf tijdens een scoutingactiviteit spontaan op de wc had gezet, ook hij zijn luier regelmatig schoon en droog hield.
Direct zag ik Elza opkijken en zei, " Mirella wilde het toen we bij scouting bleven slapen eens proberen en sinds die tijd probeert ook Olaf in ieder geval op de wc te poepen".
Mede door de hulp van Elza en Sofieke waren Olaf en ik al snel weer schoon, en hadden ook Elza en Sofieke zich al snel gewassen.
Waarna Elza een onderbroekje aantrok en Sofieke een oefenbroekje van de stapel nam, en aantrok.
Dan keek ik Olaf aan terwijl ik een oefenbroekje aantrok, en vroeg wat hij wilde.
"Doe mij maar, hoewel we thuis blijven gewoon een luier, want ik ben nog niet zo zeker van mij zelf als jij Marjolein".
"Is goed maar, eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat het ook jou zou lukken om het op te houden Olaf ook al snap ik dat je dat wel probeert".
Dan keek Olaf mij aan en zei, "ik zelf ook niet".
Terwijl ik me verder aankleedde en optutte deed ook Olaf dat eerste zoveel mogelijk zelf, wat zo goed ging dat, we deze maandagochtend al om vijf voor half acht aan het ontbijt zaten, en klaarstonden toen om vijf over acht Mirella Pim Paul Mirte en Jeroen voor de deur stonden.
Die ook nu opkeken van de aanwezigheid van Elza en Sofieke maar, Mirte reikte ze direct een hand die ze direct vast pakten.
Toen we even later op het schoolplein kwamen zagen we dat er weer een touringcar klaar stond, als we goed keken was het er weer 1 met een lift.
Dit verbaasde Olaf en mij, want welke klas buiten de onze had een lift nodig?
Dan zagen we dat dit ook een aantal klasgenoten buiten ons clubje was opgevallen, en Frieke zei, "volgens mij is die bus voor ons, hoewel ik geen idee heb waar we heen gaan".
Dan zagen we Hans Wilma Jochem Mieke en Petra knikken en zei Petra maar, ik wel".
"Ik denk dat we naar de oude school van Olaf en Marjolein gaan".
"Hoe kom je daar nou bij?", vroegen niet alleen Olaf en ik maar, ook Jeroen en Martine haar.
"Is het jullie dan niet opgevallen dat juf Jolanda aardig wat smoeste met de juf van de mytylschool?", kwam Wilma direct met een tegenvraag.
Tot onze schaamte moesten Olaf en ik bekennen van niet, aangezien we het veel te druk hadden met het bijpraten met onze oude klasgenoten.
Maar, Mirte Miranda en Jeroen zeiden direct, "verrek nu je het zegt, wij dachten dat ze het puur over Olaf en Marjolein hadden".
Nu zei Carlijn, " ik heb inderdaad iets opgevangen over een gezamenlijke les".
Ondertussen deed Jaap ook mee aan de discussie en stonden zelfs Elza Jeffrey Sofieke Ivanka en Sander mee te luisteren, zonder dat we het merkten.
Totdat Ivanka en Elza iets te luid zeiden dat ze mee wilden.
Maar, ik zei dat ze stil moesten zijn, wat ze na een korte uitleg gelukkig begrepen.
Ondertussen was het half 9 en gingen we alsof we niets doorhadden gewoon naar de klas, waar we toen we zaten eerst praten over afgelopen vrijdag.
Tot juf Jolanda zei dat we vandaag begonnen met taal maar, nog geen 5 minuten later zei ze dat we de schriften en boeken moesten opruimen, en mee komen naar buiten.
Buiten gekomen zagen we al snel dat buiten ons clubje niemand doorhad wat er ging gebeuren, zelfs toen we instapten, niet.
Onderweg hoorden we dat Jochem Nelleke en Wilma zich dat hardop afvroegen maar, wij hielden bewust onze mond.
Iets wat Jaap en Kees aan ons zagen maar, voor we wat konden zeggen, legde Jolanda haar wijsvinger op haar lippen waarop wij zwegen.
Toen we na bijna een halfuur op het zelfde punt als vrijdag van de snelweg afgingen, zagen we dat er bij Nelleke en Martine iets begon te dagen.
Wat we bij meer klasgenoten zagen toen we de afslag naar de dierentuin voorbij reden maar, bij de volgende verkeerslichten rechtsaf sloegen en na nog 500 meter een groot terrein opreden, wat Olaf en ik direct herkenden als Groot Klimmendaal.
Toen we na nog een paar honderd meter voor een gebouw stopten wat de meesten herkenden als een schoolgebouw.
Waar Olaf en ik dachten dat onze oude klas buiten zouden staan te wachten was dit niet het geval maar, zei juf Jolanda dat ook zij van niets wisten.
Dan zei Juf Jolanda dat ze zich zou melden en wij even moesten wachten.
Op het moment dat zij wegliep ging de schuifdeur open en stapte juf Trudy samen met Reina Johan en David, die ook van niet wisten, naar buiten.
Direct gevolgd door Fleur en Lies, die we hoorden stamelen, "wat komen jullie doen?"
Hier hadden zelfs Olaf en ik geen antwoord op.
Maar, juf Trudy zei, "kom allemaal binnen dan zullen we in de klas vertellen wat we gaan doen".
Binnenkomend viel het onze klas op dat, er overal schuifdeuren zaten maar, ook de breedte van de gangen viel de meesten op.
Toen we in de grote kring zaten vertelde juf Trudy waarom wij op bezoek kwamen.
Hierna mochten Olaf en ik vertellen hoe het ons in groep 5 verging en dat we goed mee kwamen.
Tot slot zei ik, " in het begin dacht de rest van de klas dat de juf ons voortrok maar, vooral dat ze ons geen slechte cijfers durfde te geven maar, die sprak dat direct tegen".
Het volgende onderwerp ging over het verschil in de manier van lesgeven, ondertussen wilden Fleur en Reina de klas verlaten om naar de therapie
te gaan maar, juf Trudy zei, " ik heb alle therapie voor vandaag en morgen afgezegd".
Zo bleef de hele klas compleet, toen zij weer in de kring zaten en we allemaal drinken hadden gehad, vertelde juf Trudy hoe ze hier werkten en welke methode ze hier gebruiken.
Toen wij eens goed keken merkten we pas dat deze niet eens erg verschilden met wat wij nu op school gebruikten.
Dit deed juf Jolanda voorstellen om samen te gaan lezen.
Al snel viel het juf Jolanda op dat, onze oude klas op zich wel goed las maar, toch voor hun leeftijd achterliepen, en maar, iets verder waren dan wij aan het begin van dit schooljaar.
Dit liet haar goed zien hoe snel Olaf en ik vooruit waren gegaan, iets wat ook Trudy opviel.
Dat zei juf Jolanda, " ik zet Olaf en Marjolein bij het lezen bewust niet in het zelfde groepje, zodat ze zich puur op hun beter lezende klasgenoten moeten richten".
Dan zei Jolanda tegen Trudy, "het verbaasd mij ook hoe snel ze hun achterstand hebben omgebogen in een voorsprong, ze zitten bijna op het niveau van hun eigen leeftijd".
Wij merkten van dit gesprek niets omdat, de juffen fluisterden, wat onze oude klas wel merkten was hoe snel wij vooruit waren gegaan met taal lezen spelling en rekenen.
Dit deed Lies David en Reina opkijken en Willemien zei, " we kunnen wel zien dat die school voor jullie goed werkt".
"Of worden jullie voorgetrokken?"
Direct wilden Olaf en ik zeggen dat dit niet zo was maar, Carlijn en Petra waren ons voor, " dat dachten wij eerst ook, toen Olaf en Marjolein behalve voor schrijven alleen maar, vette voldoendes haalden".
"Maar, de juf heeft ons laten zien dat dit niet zo is".
Dan zei Olaf, " dat zouden Marjolein en ik ook niet willen".
Ondertussen was het kwart over 10 geweest en stond de klasse assistente op en zei, "Reina en Lies gaan jullie mee? dan zal ik jullie verschonen".
Dan keek ze ook Olaf en mij aan, terwijl ook Nelleke Miranda en Jeroen opstonden en Jan-Willem uit de kring probeerde weg te komen.
Pas toen Miranda op stond viel het Hetty op dat ook Miranda en Nelleke een luier omhadden., en ook die goed gevuld waren.
Dan wilde ze zeggen dat het wel een grote groep werd maar, juf Jolanda zei, dat Miranda en Jeroen de rest van het groepje dagelijks verschoonden.
Maar, dat Marjolein het steeds meer zelf deed, hier op zei Hetty, "kom maar, mee en laat maar, zien".
Toen we in de verschoonruimte kwamen en Miranda en Jeroen de verschoontafel zagen zei Miranda, " nou dat ziet er professioneler uit dan bij ons op school".
Terwijl Hetty Reina verschoonde keek ze Miranda aan en zei, "ja dat klopt maar, je moet niet vergeten dat het verschonen van luiers hier regelmatig voorkomt, terwijl dat bij jullie op school echt een uitzondering is".
Ondertussen was Hetty al met Reina bezig, toen die klaar was en Lies de plaats van Reina innam zei Hetty, " nou laten jullie maar, zien wat je kan".
Tot haar verbazing werd Lies snel en netjes verschoond, net als Nelleke Jan-Willem, Mirella en tot slot Olaf en Marjolein, waarbij het Hetty opviel dat Olaf en Marjolein nog best schoon waren.
Maar, ze keek pas echt verbaasd toen Olaf zei dat hij moest poepen en Marjolein bijna op het zelfde moment dat ze moest plassen.
Daarop zette Jeroen en Miranda Olaf en Marjolein op de in de ruimte aanwezige wc en vertelde Pim over het afgelopen schooljaar wat dit betreft.
Waarbij de oo en aa, s niet van de lucht waren.
Toen we klaar waren was het direct pauze waarbij we nu binnen in de gangen bleven, wat iets was wat onze huidige klas direct opviel.
Na de pauze werd de les over handicaps en de gevolgen daarvan in alle hevigheid voort gezet, waarbij het onze huidige klas nu opviel dat waar Gert David Fleur en Lies vrijuit over hun handicap vertelden, Reina en Willemien direct lieten merken dat ze er niet over wilden praten maar, zagen ook dat Johan het wel probeerde maar, direct dichtklapte en begon te huilen.
Terwijl Hetty Johan probeerde te troosten vertelde juf Trudy zowel aan ons als aan haar eigen klas dat hij en zijn familie 2 jaar geleden bij een auto ongeluk betrokken waren met tot gevolg een beschadigde rug, waarbij het niet veel gescheeld had, of hij was geheel verlamd geraakt.
Wat het geheel echt heftig maakte was dat, bij dat ongeluk zijn moeder om het leven was gekomen en zijn zus zwaargewond raakte.
Zodat ze niet alleen incontinent is maar, dusdanig verlamd is dat ze niet kan zitten, en gevoed wordt met een sonde in haar neus.
Nog tijdens het vertellen merkte zowel Olaf als ik dat niet alleen onze huidige klas maar, ook onze oude klas schrokken van dit verhaal.
Hoewel wij wel wisten waarom Johan op de mytylschool zat, was dit toch nieuw voor ons.
Na dit verhaal was het tijd voor een spelletje triviant, met de categorieën taal rekenen aardrijkskunde en geschiedenis.
Direct stelde beide juffen 4 teams samen, wat bestond uit 2 leerlingen van onze oude klas en 5 leerlingen van onze huidige klas.
Ook Jan-Willem Nelleke Olaf en ik werden bewust over de groepjes verdeeld.
Waarbij al snel bleek dat de leerlingen van de mytylschool goed meededen, waar juf Trudy had verwacht dat haar leerlingen er niet aan te pas zouden komen.
Zelfs Willemien en David die gemiddeld de zwakste van haar klas waren deden leuk mee.
Daarbij bewust op weg geholpen door Martine Nelleke en Frieke, waarbij een kleine hint meestal genoeg was.
Ook Mirte en Carlijn lieten bewust de teamleden van de mytylschool met de antwoordden komen.
Wat juf Trudy naar juf Jolanda deed opmerken, "dit gaat beter dan ik had verwacht".
Dan vertelde Juf Jolanda dat Olaf en Marjolein al direct op de eerste dag door de klas overal bij werden betrokken, en aan mee deden.
Ondertussen was het spel teneinde en was het lunchtijd
Die direct vertelde dat ze vannacht op de wc had gepoept maar, helaas toen al wel nat was.
Dan vertelde Elza dat ze toen wij gisteravond naar bed gingen, zowel mij als Olaf naar het toilet had horen gaan.
Hierop vertelde ik dat, niet alleen ik mijn luier regelmatig droog en schoon hield maar, dat sinds Mirella Olaf tijdens een scoutingactiviteit spontaan op de wc had gezet, ook hij zijn luier regelmatig schoon en droog hield.
Direct zag ik Elza opkijken en zei, " Mirella wilde het toen we bij scouting bleven slapen eens proberen en sinds die tijd probeert ook Olaf in ieder geval op de wc te poepen".
Mede door de hulp van Elza en Sofieke waren Olaf en ik al snel weer schoon, en hadden ook Elza en Sofieke zich al snel gewassen.
Waarna Elza een onderbroekje aantrok en Sofieke een oefenbroekje van de stapel nam, en aantrok.
Dan keek ik Olaf aan terwijl ik een oefenbroekje aantrok, en vroeg wat hij wilde.
"Doe mij maar, hoewel we thuis blijven gewoon een luier, want ik ben nog niet zo zeker van mij zelf als jij Marjolein".
"Is goed maar, eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat het ook jou zou lukken om het op te houden Olaf ook al snap ik dat je dat wel probeert".
Dan keek Olaf mij aan en zei, "ik zelf ook niet".
Terwijl ik me verder aankleedde en optutte deed ook Olaf dat eerste zoveel mogelijk zelf, wat zo goed ging dat, we deze maandagochtend al om vijf voor half acht aan het ontbijt zaten, en klaarstonden toen om vijf over acht Mirella Pim Paul Mirte en Jeroen voor de deur stonden.
Die ook nu opkeken van de aanwezigheid van Elza en Sofieke maar, Mirte reikte ze direct een hand die ze direct vast pakten.
Toen we even later op het schoolplein kwamen zagen we dat er weer een touringcar klaar stond, als we goed keken was het er weer 1 met een lift.
Dit verbaasde Olaf en mij, want welke klas buiten de onze had een lift nodig?
Dan zagen we dat dit ook een aantal klasgenoten buiten ons clubje was opgevallen, en Frieke zei, "volgens mij is die bus voor ons, hoewel ik geen idee heb waar we heen gaan".
Dan zagen we Hans Wilma Jochem Mieke en Petra knikken en zei Petra maar, ik wel".
"Ik denk dat we naar de oude school van Olaf en Marjolein gaan".
"Hoe kom je daar nou bij?", vroegen niet alleen Olaf en ik maar, ook Jeroen en Martine haar.
"Is het jullie dan niet opgevallen dat juf Jolanda aardig wat smoeste met de juf van de mytylschool?", kwam Wilma direct met een tegenvraag.
Tot onze schaamte moesten Olaf en ik bekennen van niet, aangezien we het veel te druk hadden met het bijpraten met onze oude klasgenoten.
Maar, Mirte Miranda en Jeroen zeiden direct, "verrek nu je het zegt, wij dachten dat ze het puur over Olaf en Marjolein hadden".
Nu zei Carlijn, " ik heb inderdaad iets opgevangen over een gezamenlijke les".
Ondertussen deed Jaap ook mee aan de discussie en stonden zelfs Elza Jeffrey Sofieke Ivanka en Sander mee te luisteren, zonder dat we het merkten.
Totdat Ivanka en Elza iets te luid zeiden dat ze mee wilden.
Maar, ik zei dat ze stil moesten zijn, wat ze na een korte uitleg gelukkig begrepen.
Ondertussen was het half 9 en gingen we alsof we niets doorhadden gewoon naar de klas, waar we toen we zaten eerst praten over afgelopen vrijdag.
Tot juf Jolanda zei dat we vandaag begonnen met taal maar, nog geen 5 minuten later zei ze dat we de schriften en boeken moesten opruimen, en mee komen naar buiten.
Buiten gekomen zagen we al snel dat buiten ons clubje niemand doorhad wat er ging gebeuren, zelfs toen we instapten, niet.
Onderweg hoorden we dat Jochem Nelleke en Wilma zich dat hardop afvroegen maar, wij hielden bewust onze mond.
Iets wat Jaap en Kees aan ons zagen maar, voor we wat konden zeggen, legde Jolanda haar wijsvinger op haar lippen waarop wij zwegen.
Toen we na bijna een halfuur op het zelfde punt als vrijdag van de snelweg afgingen, zagen we dat er bij Nelleke en Martine iets begon te dagen.
Wat we bij meer klasgenoten zagen toen we de afslag naar de dierentuin voorbij reden maar, bij de volgende verkeerslichten rechtsaf sloegen en na nog 500 meter een groot terrein opreden, wat Olaf en ik direct herkenden als Groot Klimmendaal.
Toen we na nog een paar honderd meter voor een gebouw stopten wat de meesten herkenden als een schoolgebouw.
Waar Olaf en ik dachten dat onze oude klas buiten zouden staan te wachten was dit niet het geval maar, zei juf Jolanda dat ook zij van niets wisten.
Dan zei Juf Jolanda dat ze zich zou melden en wij even moesten wachten.
Op het moment dat zij wegliep ging de schuifdeur open en stapte juf Trudy samen met Reina Johan en David, die ook van niet wisten, naar buiten.
Direct gevolgd door Fleur en Lies, die we hoorden stamelen, "wat komen jullie doen?"
Hier hadden zelfs Olaf en ik geen antwoord op.
Maar, juf Trudy zei, "kom allemaal binnen dan zullen we in de klas vertellen wat we gaan doen".
Binnenkomend viel het onze klas op dat, er overal schuifdeuren zaten maar, ook de breedte van de gangen viel de meesten op.
Toen we in de grote kring zaten vertelde juf Trudy waarom wij op bezoek kwamen.
Hierna mochten Olaf en ik vertellen hoe het ons in groep 5 verging en dat we goed mee kwamen.
Tot slot zei ik, " in het begin dacht de rest van de klas dat de juf ons voortrok maar, vooral dat ze ons geen slechte cijfers durfde te geven maar, die sprak dat direct tegen".
Het volgende onderwerp ging over het verschil in de manier van lesgeven, ondertussen wilden Fleur en Reina de klas verlaten om naar de therapie
te gaan maar, juf Trudy zei, " ik heb alle therapie voor vandaag en morgen afgezegd".
Zo bleef de hele klas compleet, toen zij weer in de kring zaten en we allemaal drinken hadden gehad, vertelde juf Trudy hoe ze hier werkten en welke methode ze hier gebruiken.
Toen wij eens goed keken merkten we pas dat deze niet eens erg verschilden met wat wij nu op school gebruikten.
Dit deed juf Jolanda voorstellen om samen te gaan lezen.
Al snel viel het juf Jolanda op dat, onze oude klas op zich wel goed las maar, toch voor hun leeftijd achterliepen, en maar, iets verder waren dan wij aan het begin van dit schooljaar.
Dit liet haar goed zien hoe snel Olaf en ik vooruit waren gegaan, iets wat ook Trudy opviel.
Dat zei juf Jolanda, " ik zet Olaf en Marjolein bij het lezen bewust niet in het zelfde groepje, zodat ze zich puur op hun beter lezende klasgenoten moeten richten".
Dan zei Jolanda tegen Trudy, "het verbaasd mij ook hoe snel ze hun achterstand hebben omgebogen in een voorsprong, ze zitten bijna op het niveau van hun eigen leeftijd".
Wij merkten van dit gesprek niets omdat, de juffen fluisterden, wat onze oude klas wel merkten was hoe snel wij vooruit waren gegaan met taal lezen spelling en rekenen.
Dit deed Lies David en Reina opkijken en Willemien zei, " we kunnen wel zien dat die school voor jullie goed werkt".
"Of worden jullie voorgetrokken?"
Direct wilden Olaf en ik zeggen dat dit niet zo was maar, Carlijn en Petra waren ons voor, " dat dachten wij eerst ook, toen Olaf en Marjolein behalve voor schrijven alleen maar, vette voldoendes haalden".
"Maar, de juf heeft ons laten zien dat dit niet zo is".
Dan zei Olaf, " dat zouden Marjolein en ik ook niet willen".
Ondertussen was het kwart over 10 geweest en stond de klasse assistente op en zei, "Reina en Lies gaan jullie mee? dan zal ik jullie verschonen".
Dan keek ze ook Olaf en mij aan, terwijl ook Nelleke Miranda en Jeroen opstonden en Jan-Willem uit de kring probeerde weg te komen.
Pas toen Miranda op stond viel het Hetty op dat ook Miranda en Nelleke een luier omhadden., en ook die goed gevuld waren.
Dan wilde ze zeggen dat het wel een grote groep werd maar, juf Jolanda zei, dat Miranda en Jeroen de rest van het groepje dagelijks verschoonden.
Maar, dat Marjolein het steeds meer zelf deed, hier op zei Hetty, "kom maar, mee en laat maar, zien".
Toen we in de verschoonruimte kwamen en Miranda en Jeroen de verschoontafel zagen zei Miranda, " nou dat ziet er professioneler uit dan bij ons op school".
Terwijl Hetty Reina verschoonde keek ze Miranda aan en zei, "ja dat klopt maar, je moet niet vergeten dat het verschonen van luiers hier regelmatig voorkomt, terwijl dat bij jullie op school echt een uitzondering is".
Ondertussen was Hetty al met Reina bezig, toen die klaar was en Lies de plaats van Reina innam zei Hetty, " nou laten jullie maar, zien wat je kan".
Tot haar verbazing werd Lies snel en netjes verschoond, net als Nelleke Jan-Willem, Mirella en tot slot Olaf en Marjolein, waarbij het Hetty opviel dat Olaf en Marjolein nog best schoon waren.
Maar, ze keek pas echt verbaasd toen Olaf zei dat hij moest poepen en Marjolein bijna op het zelfde moment dat ze moest plassen.
Daarop zette Jeroen en Miranda Olaf en Marjolein op de in de ruimte aanwezige wc en vertelde Pim over het afgelopen schooljaar wat dit betreft.
Waarbij de oo en aa, s niet van de lucht waren.
Toen we klaar waren was het direct pauze waarbij we nu binnen in de gangen bleven, wat iets was wat onze huidige klas direct opviel.
Na de pauze werd de les over handicaps en de gevolgen daarvan in alle hevigheid voort gezet, waarbij het onze huidige klas nu opviel dat waar Gert David Fleur en Lies vrijuit over hun handicap vertelden, Reina en Willemien direct lieten merken dat ze er niet over wilden praten maar, zagen ook dat Johan het wel probeerde maar, direct dichtklapte en begon te huilen.
Terwijl Hetty Johan probeerde te troosten vertelde juf Trudy zowel aan ons als aan haar eigen klas dat hij en zijn familie 2 jaar geleden bij een auto ongeluk betrokken waren met tot gevolg een beschadigde rug, waarbij het niet veel gescheeld had, of hij was geheel verlamd geraakt.
Wat het geheel echt heftig maakte was dat, bij dat ongeluk zijn moeder om het leven was gekomen en zijn zus zwaargewond raakte.
Zodat ze niet alleen incontinent is maar, dusdanig verlamd is dat ze niet kan zitten, en gevoed wordt met een sonde in haar neus.
Nog tijdens het vertellen merkte zowel Olaf als ik dat niet alleen onze huidige klas maar, ook onze oude klas schrokken van dit verhaal.
Hoewel wij wel wisten waarom Johan op de mytylschool zat, was dit toch nieuw voor ons.
Na dit verhaal was het tijd voor een spelletje triviant, met de categorieën taal rekenen aardrijkskunde en geschiedenis.
Direct stelde beide juffen 4 teams samen, wat bestond uit 2 leerlingen van onze oude klas en 5 leerlingen van onze huidige klas.
Ook Jan-Willem Nelleke Olaf en ik werden bewust over de groepjes verdeeld.
Waarbij al snel bleek dat de leerlingen van de mytylschool goed meededen, waar juf Trudy had verwacht dat haar leerlingen er niet aan te pas zouden komen.
Zelfs Willemien en David die gemiddeld de zwakste van haar klas waren deden leuk mee.
Daarbij bewust op weg geholpen door Martine Nelleke en Frieke, waarbij een kleine hint meestal genoeg was.
Ook Mirte en Carlijn lieten bewust de teamleden van de mytylschool met de antwoordden komen.
Wat juf Trudy naar juf Jolanda deed opmerken, "dit gaat beter dan ik had verwacht".
Dan vertelde Juf Jolanda dat Olaf en Marjolein al direct op de eerste dag door de klas overal bij werden betrokken, en aan mee deden.
Ondertussen was het spel teneinde en was het lunchtijd
Laatst bewerkt: