Vandaag is mijn eerste dag op mijn stage, en ik heb er zin in! Na 2 jaar eindelijk weg uit de schoolbanken en het werkveld in. Goed voorbereid stap ik er binnen. De baas begroet mij en leid mij naar mijn werkplek.
“Nou, dit is jou werkplek voor je stage. Naast je zit je begeleidster, maar deze is vandaag wat later. Dus zal ik je de rondleiding geven.”
Ik leg mijn tas bij mijn bureau neer en volg hem door het gebouw
“Hier is het prototype gebied, als je iets wil maken, testen of iets anders wil doen kan je hier alles vinden omdat goed te doen! Je weet denk ik wel hoe alles werkt?” vraagt ie
“Tuurlijk! Deze apparatuur hebben we op school ook” antwoord ik
We lopen verder langs mijn collega’s en verder door het gebouw. Als we terug zijn op mijn werkplaats vraagt ie
“Ben ik nog iets vergeten? Of heb je nog vragen?”
“Ja, waar is de WC, die heb ik niet gezien”
“Oh, tuurlijk ja, die ben ik vergeten! Loop maar mee.”
En ik volg hem naar de WC.
“Weet je de weg terug?”
“Ja, zo moeilijk is het hier niet”
“Prima, dan ga ik terug aan het werk! Je begeleidster zou hier zo moeten zijn. Pak een bakje koffie en maak het jezelf maar makkelijk!”
“Dat komt wel goed.”
En ik loop de WC in, hier zie ik de normale dingen, zoals de 2 deuren voor mannen en vrouwen, maar nog een 3e deur, zonder merk of iets. Benieuwed loop ik naar binnen, en ben beetje verbaast met wat ik zie
“Nou, dit is jou werkplek voor je stage. Naast je zit je begeleidster, maar deze is vandaag wat later. Dus zal ik je de rondleiding geven.”
Ik leg mijn tas bij mijn bureau neer en volg hem door het gebouw
“Hier is het prototype gebied, als je iets wil maken, testen of iets anders wil doen kan je hier alles vinden omdat goed te doen! Je weet denk ik wel hoe alles werkt?” vraagt ie
“Tuurlijk! Deze apparatuur hebben we op school ook” antwoord ik
We lopen verder langs mijn collega’s en verder door het gebouw. Als we terug zijn op mijn werkplaats vraagt ie
“Ben ik nog iets vergeten? Of heb je nog vragen?”
“Ja, waar is de WC, die heb ik niet gezien”
“Oh, tuurlijk ja, die ben ik vergeten! Loop maar mee.”
En ik volg hem naar de WC.
“Weet je de weg terug?”
“Ja, zo moeilijk is het hier niet”
“Prima, dan ga ik terug aan het werk! Je begeleidster zou hier zo moeten zijn. Pak een bakje koffie en maak het jezelf maar makkelijk!”
“Dat komt wel goed.”
En ik loop de WC in, hier zie ik de normale dingen, zoals de 2 deuren voor mannen en vrouwen, maar nog een 3e deur, zonder merk of iets. Benieuwed loop ik naar binnen, en ben beetje verbaast met wat ik zie