TAMARA

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 37 HET BEZOEK AAN DE DIERENTUIN DE OCHTEND

Wel begreep ze al snel dat Oom en, Tante voor haar een wandelwagen en, voor Sonja en, Mieke een bolderkar hadden gehuurd.
Iets waar Sonja en, Mieke zich noodgedwongen bij neerlegde maar, wat hen niet vrolijk stemde.
Inmiddels liepen we samen het park in en, nauwelijks stonden we bij de otters of Sofieke vroeg aan Anneke die haar wandelwagen duwde "wat lieten jullie voor kaartje zien en, waarom hoefden jullie niet te betalen?"
Nu lachte Anneke en, zei "Sofieke slimmerik goed opgemerkt, dat kaartje noemen we één abonnement, dat koop je een keer en, dan kun je een heel jaar lang als het park open is het park in en, hoef je niet te betalen, bovendien krijg je als je wat te eten of drinken koopt korting dan scannen ze de kaart en, hoef je minder te betalen".
Inmiddels waren ze het overdekte vogelhuis binnen gegaan waar vele soorten vogels waaronder bijvoorbeeld Parkieten vrij konden vliegen doordat er als dak een net was gespannen zodat de vogels niet weg konden vliegen.
Ook zagen ze hier de maraboe de wevervogel de Hamerkop en, nog veel meer, voor ze het wisten stonden ze weer voor de zware deur en, gingen ze weer verder naar andere vogels zoals de kwak de oehoe en, de sneeuwuil en, dan richting de chimpansee' s en, langs de olifanten naar het Makaaken eiland, waar niet alleen Elza en, Sofieke maar, ook Sonja en, Mieke hun ogen uitkeken.
Nadat ze het apeneiland hadden bezocht was het tijd voor wat lekkers dus bezochten ze een restaurant, " de Buitenplaats" las Sofieke waar ze een plaatsje zochten op het terras terwijl oom en tante naar binnen liepen om wat te drinken en, wat lekkers te halen.
Nauwelijks waren zij naar binnen of Sofieke keek Christa aan en, zei" Christa ik moet plassen".
Deze opmerking van Sofieke verbaasde Christa allang niet meer en, zonder wat te zeggen pakte ze Sofieke op en, zette haar op haar arm en, liep naar binnen, rechtstreeks naar de toiletten, er bewust rekening mee houdend dat ze te laat zouden zijn, daarom had Christa toch een schone luier in haar handtas meegenomen maar, dat wist Sofieke niet.
Bij de toiletten aangekomen zette Christa Sofieke op de grond en, wilde dan Sofieke helpen maar, die had zowel haar broek als haar romper al los en, liet inmiddels haar luier zakken om dan op de wc te gaan zitten om bewust te plassen.
Terwijl Sofieke plaste bekeek Christa de luier van Sofieke, welke tot haar verbazing helemaal droog was zodat toen Sofieke klaar was ze de luier optrok romper sloot en haar broek aantrok en, na de handen te hebben gewassen liepen ze terug naar het terras waar ze aansloten bij de rest.
Nu zagen ze dat oom en, tante niet alleen drinken hadden gehaald maar, er voor allemaal een beste slagroompunt bij hadden gedaan, dus ook voor Sonja en, Mieke, die allang blij waren dat ze mee waren en, zich dus maar, in hun lot schikten en, zich lieten voeren.
Terwijl Sofieke liet zien dat zij het zelf kon en, deze keer zonder te knoeien, ondertussen waren Sonja en, Mieke al blij dat ze net als de rest gewoon koffie of cappuccino kregen.
Tegen kwart over 11 was alles op en, gingen ze weer verder, na eerst nog een algemene luiercontrole te hebben gehouden waar bleek dat Elza wel had geplast maar, niet hoefde te verschonen.
Terwijl Carina en, Josje hun luier hadden vol geplast zodat Anneke best werk had van de meiden maar, die kreeg zonder dat ze erom gevraagd had hulp van Sofieke zodat beide meiden snel waren verschoond.

Ondertussen verbaasde Anneke zich over het feit dat de medicijnen bij zowel Elza als Carina zo goed werkten dat beide meiden echt niets merkten toen ze terwijl Anneke hen verschoonde ze toen ze even zonder luier stonden te wachten plasten maar, uiteindelijk wel bedankten voor de verschoning en , de opluchting lieten merken toen ze na de verschoning weer waren aangekleed.
Hierna waren Mieke en, Sonja aan de beurt, waarbij Anneke en, Christa direct merkten dat beide meiden nat waren en, Sonja inmiddels met één bruine luier rondliep maar, dat Sonja dat niet durfde te zeggen maar, wel opgelucht adem haalde toen Anneke haar verschoonde en, opfriste.
Na alle verschoningen ging het naar de savanne waar Elza en, Sofieke hun ogen uitkeken wat betreft de zebra's en, giraffes waar de meisjes echt van onder de indruk waren.
Om de spanning te breken vroeg Anneke, "weten jullie hoe één zebra geboren wordt?"
Direct begonnen Josje en, Carina te lachen, aangezien ze deze mop al kende en, zei Elza" dat gaat bijna net zoals bij mensen hoor!"
Nu keek Anneke Elza en, Sofieke aan en, zei "nee hoor dat gaat streepje voor streepje".

Nu zag Anneke beide meiden heel even verbaasd kijken, om dan te merken dat beide meiden doorhadden dat het een mop was zodat ook zij begonnen te lachen.
Nu keek Anneke Elza aan en, zei " je had gelijk hoor Elza maar, zie je hoe de giraf de blaadjes uit de boom eet?".
"Ja maar, daarom hebben ze toch die lange nek Anneke?".
"Ja meiden, heel goed" na nog vijf minuten staan kijken zei tante, " kom we gaan verder, nu ging het naar de nacht één donkere gebouw waar de dieren die normaal s'nachts leven te zien waren.
Hier moesten Sonja en, Mieke uit de bolderkar en, Sofieke uit de wandelwagen stappen aangezien die niet naar binnen konden.
Bij het naar binnen gaan moesten zowel Elza en, Sofieke als Sonja en, Mieke Anneke Christa of tante een hand geven en, ook al voelden Sonja en, Mieke zich daar te groot voor, ze waren allang blij dat ze uit de bolderkar waren en, nu mochten lopen.
Binnengekomen moest iedereen wennen aan de donkere ruimte voor ze wat konden zien maar, dat duurde maar, even en, zagen ze onder andere de luiaard de Galago en, de Plompe Lori maar, ook vleermuizen allemaal dieren die 's nachts actief zijn en, overdag slapen.
Toen ze na drie kwartier buiten kwamen moest iedereen eerst aan het licht wennen voor ze verder konden.
Nu was het Dinobos aan de beurt en, ook hier keken Elza en, Sofieke hun ogen uit, helemaal toen Josje en, Carina vertelden dat deze dieren miljoenen jaren geleden leefden maar, allang waren uitgestorven.
Toen de meisjes doorvroegen zei Christa, " meiden dat komt vanzelf op school aan de beurt hoor maar, kom we gaan weer verder".
Even later gingen ze bij het schildpaddenverblijf naar binnen, waar Sofieke zuchtte " pffff wat is het hier warm".
Nu keek Carina haar aan en, zei "Sofieke Schildpadden zijn net als krokodillen koudbloedige dieren, dat betekend dat ze leven in tropische warmte en, ook dat ze een heel lage lichaamstemperatuur hebben zodat als ze zich niet kunnen warmen aan de zon zij het niet overleven".
"Dat geldt bijvoorbeeld ook voor slangen".
Nu zagen Carina en, Josje Elza en, Sofieke nadenken maar, dat dit voor hen nog te moeilijk was.
Om het wat makkelijker te maken vertelde Carina dat mensen een kacheltje hebben wat staat afgesteld op 37 graden maar, dat koudbloedige dieren dat niet hebben en, zich moeten warmen aan de zon.
Weer buiten ging het naar een kraampje waar ze oerfriet patat frikandellen kroketten en, dergelijke verkochten, aangezien het inmiddels 12uur was geweest was het nu lunchtijd en, vroeg tante wat de meiden wilden eten.
Direct zei Sofieke dat ze patat speciaal en, een goulashkroket wilde, Elza koos voor patat met en, een portie bitterballen, waarna Carina en, Josje mochten zeggen wat ze wilden en, nadat zij hadden gekozen mochten tot hun opluchting Sonja en, Mieke kiezen, hoewel beide dachten dat oom of tante dat voor hun zou doen maar, tante Thea zei, "meiden omdat jullie je nu gedragen en, netjes meewerken mogen jullie als tegenprestatie zelf kiezen en, straks zelf eten".
Dit zorgde zichtbaar voor opluchting bij de meisjes, tijdens het eten zagen Sonja en, Mieke dat ook Elza en, vooral Sofieke zelf mochten eten en, Sofieke dat zo voorzichtig en, netjes deed dat ze haar slab schoon hield, iets wat hen zelf door de medicatie niet lukte maar, dat namen ze nu voor lief.
Iets anders wat beide opviel was, dat waar zij beide alweer nat waren en, vooral Sonja tijdens het eten zat te poepen, terwijl Sofieke toen de maaltijd tegen 1 uur teneinde liep aangaf dat ze bijna zeker wist dat ze nog steeds droog was en, ze nu naar de om de hoek gelegen wc ging om te plassen maar, vooral om te poepen.
Dat verbaasde eigenlijk al niemand meer maar, wat vooral oom en, tante wel verbaasde was dat, Sofieke aangaf dat ze Elza mee zou nemen om Elza te verschonen.

Direct gaf tante haar twee luiers, waaruit Sofieke opmaakte dat tante dacht dat in tegenstelling tot wat Sofieke net had gezegd ze toch nat was.
Hoewel Sofieke zeker wist dat ze droog en, schoon was begreep ze tante wel, vooral omdat de luiers tegenwoordig lang droog aanvoelde, ook al had je erin geplast, behalve als je erg nat was zodat je luier ging hangen.
Aangekomen op de wc bleek dat Elza inderdaad hoognodig verschoond moest worden maar, doordat Sofieke de laatste maanden dat regelmatig had gedaan was dit zo gebeurt, waarna de meisjes van plaats ruilden en, Elza Sofieke controleerde maar, die was inderdaad zo goed als droog en, liet nu zien dat ze het echt voelde en, dat ze nu haar plas ophield, want direct toen de luier af was ging Sofieke op de wc zitten en, liet dan haar plas gaan, zodat Elza de plas hoorde lopen.
Waarna ze opstond doortrok en, zich aankleedde en, tot slot haar handen waste en, pakte de schone luier om die zo aan tante terug te geven.
Toen Sofieke even later de schone luier teruggaf keken zowel tante als Christa en, Anneke verbaasd op, want dit hadden ze gezien alle drukte niet verwacht.
Ondertussen nam oom Stefan Sonja en, Mieke mee om ook hen te verschonen en, wilden ook Josje en, Carina beide een luier pakken om zichzelf te gaan verschonen maar, tot beider verbazing keek Sofieke ze aan en, zei "ik loop met jullie mee en, ik ga jullie verschonen".
Nu schrok Josje want hier zat ze nou net niet op te wachten, ze deed dit het liefste zelf en, als dat al niet lukte vroeg ze Carina.
Dat was al erg genoeg vond Josje zelf maar, om zich door Sofieke te laten helpen, ging Josje te ver, ondanks dat ze wist dat die dat inmiddels heel goed kon.
Nu keek ze Sofieke met een glimlach aan en, zei" Sofieke ik weet dat jij dat goed kunt maar, ik kan het zelf ook hoor, bovendien ben ik nu niet alleen nat!"
Hoewel dit volledig waar was en, Josje niet blij was dat ze zich nu zelf moest verlossen van haar vieze luier, wilde ze dit haar jongere nichtje niet aandoen maar, ook nu liet Sofieke zich niet overtuigen, want Sofieke antwoordde, " Josje ik weet heel goed hoe vies jij het vindt om zelf jou vieze luier te moeten verschonen, daarom wil ik je nu helpen".
Dit horende pakte tante direct een luier voor Josje maar, gaf deze niet aan Josje of Carina maar, aan Sofieke, zodat Josje die nu geen weerwoord meer had zich maar, overgaf aan Sofieke.
Eenmaal op het invalidetoilet zagen Josje en, Carina die ook wilde verschonen maar, ook aan Elza en, Sofieke was overgeleverd dat Sofieke en, Elza hen vakkundig hielpen en, dat Sofieke niet reageerde op de poepluier van Josje maar, deze wegtrok dichtplakte en, in de afvalbak gooide om dan Josje vakkundig te wassen en, dan Josje de schone luier om te doen en, haar aan te kleedden, terwijl Elza ondertussen Carina verschoonde, die ook al had ze alleen maar, geplast wel flink nat was, zodat Elza er flink werk van had maar, ook zij liet niet toe dat Carina het zelf zou doen.
Direct toen ook Carina schoon was en, ook Sonja en, Mieke schoon waren en, weer in de bolderkar zaten ging het verder naar de kapucijnenaapjes en, dan door naar de dassenburcht en, naar de wolven, waar in eerste instantie geen spoor van de wolven te bekennen was.
Doordat ze geduldig bleven staan, zagen ze na ruim 20 minuten toch twee wolven lopen, waarna ze aan de terugweg, dus terug naar de ingang begonnen.
Deze keer ging het langs de leeuwen en, de tijgers maar, ook langs de neushoorn een dier waar Elza en, Sofieke danig van onder de indruk waren., Iets wat oom en, tante maar, ook Anneke en, Christa direct opviel maar, ze lieten het maar, even zo.
Totdat het even later begon te ruiken en, Christa toen ze naar Sofieke keek genoeg wist

DE THUISKOMST VAN TAMARA

Ondertussen waren Nicolaas en, ik na de zwangerschapscontrole weer thuis, opgelucht dat alles in orde was maar, ook dat ondanks dat ik was geschrokken van de aanwezigheid van Esther en, Stefanie was me al snel duidelijk dat beide op de hoogte waren van mijn probleem en, daarvoor toch begrip hadden.
Zo zaten Nicolaas en, ik tijdens de lunch na te praten toen tegen half 2 de telefoon ging, wat mevrouw Berends bleek te zijn die vertelde dat ze in alle consternatie iets belangrijks was vergeten te vertellen maar, wat wel zo belangrijk was dat ze dat niet over de telefoon wilde bespreken maar, ons vanmiddag nog terug verwachtte, wat ik ook probeerde.
Uiteindelijk werd afgesproken dat dit gesprek zonder de co assistentes zou zijn en, de afspraak op kwart over 2 werd gezet, aangezien het inmiddels bijna half 2 was moesten we opschieten, wat we ook deden hoewel ik geen idee had , waarom we terug moesten komen.
Ondertussen aten we door en, sloten al snel de lunch af waarna Nicolaas mij verschoonde en, zaten we tegen vijf over half 2 in de auto om ons om vijf over twee op de afdeling te melden, waar mevrouw Berends me nog geen vijf minuten later kwam halen.

DE EXTRA ECHO EN DE GEVOLGEN

Direct toen we in haar kamer waren en, ik was gaan zitten stak mevrouw Berends van wal, " mevrouw De Vegter, sorry dat ik u terug laat komen maar, door alle hectiek van vanmorgen heb ik niet goed naar het resultaat van de echo gekeken en, daarom niets over het resultaat gezegd".
Ondertussen was ik weer met één ontbloot bovenlijf op de behandeltafel gaan liggen en, had mevrouw Berends inmiddels de gelei op mijn buik gesmeerd.
Waarna ze na ons te hebben verzocht mee te kijken met de zoeker van het echoapparaat over mijn buik gleed , als ik goed keek zag ik niet een maar, twee vruchtjes maar, Nicolaas zei direct dat hij er drie zag.
Dat laatste werd direct bevestigd door mevrouw Berends, direct ging ze door, "meneer en, mevrouw De Vegter, dat dachten wij ook maar, aangezien ik twijfelde hield ik het stil".
Dan wees ze op het schermen, zei " kijkt u hier maar, dan wees ze waar wij moesten kijken en, als we goed keken zagen we nog één derde en. vierde hartje kloppen.
Ja nu ze het zei zagen wij het ook, dan keek ze me aan en, zei " mevrouw de Vegter u bent in verwachting van één vierling".
Dit nieuws sloeg in als een bom en, zorgde ervoor dat Nicolaas en, ik sprakeloos waren.
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
:eek:Jawatte een vierling , dat is wel serieuze uitbreiding van het gezin. Dat word aan de lopende band luiers verschonen.
Weer een top vervolg :tmb :tmb :tmb :tmb
Ja met die van Tamara er ook nog bij!
Kwam op dat idee door het Nederlandse televisieprogramma een huis vol waarin grote gezinnen worden gevolgd.
Bij een van die gezinnen hadden ze al twee meiden en, wilde ze nog een kindje maar, dat werd dus de vierling, die zijn inmiddels 6 jaar en, zaten deze zomer weer in het programma.
Denk dat je de laatste serie nog wel kunt terugzien op npo.nl/gemist
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 38 BEZOEK AAN DE DIERENTUIN DE MIDDAG EN MEER MEERLINGEN

Pas na bijna 5 minuten vond ik woorden om te antwoordden, "tjonge wie had dat verwacht, één vierling?"
Nu keek mevrouw Berends me aan en, zei iets minder formeel, " Tamara, ik snap dat je schrikt maar, het komt vaker voor zeker bij vrouwen die al wat ouder zijn is de kans op een meerling groter maar, voor de zwangerschap op zich maakt het niet veel uit".
Alleen is de kans op complicaties groter en, het risico dat we ze met één keizersnede moeten halen, is ook groter als bij jonge vrouwen maar, dat zullen we bij de volgende controles in de komende weken bespreken Tamara, voor nu gefeliciteerd en, geniet ervan".
Hiermee was het tweede bezoek hier vandaag teneinde en, vertrokken we weer, onderweg naar de auto probeerde ik dit onverwachte nieuws te verwerken maar, dat wilde niet echt lukken, zo verrast als we nu waren.
Na nog een kop koffie en, wat te hebben gegeten in het ziekenhuisrestaurant liepen we naar de parkeergarage en, stapten we in de auto waar zich nu de vraag voordeed, wat doen we nu?
Uiteindelijk besloot Nicolaas om naar mijn zus Irma te rijden om daar het leuke nieuws te delen, uiteindelijk stonden we tegen half 1 bij mijn zus voor de deur.
Toen we binnen kwamen zat tot onze verbazing ook haar vriendin Marjan daar op de bank, beide inmiddels aan de koffie met een broodje kaas.

Wat ze terzijde schoven toen Nicolaas en, ik nu helemaal door het dolle heen binnenkwamen, terwijl ik ineens gestamp in mijn buik voelde, wat me toch verbaasde.
Binnen gekomen nodigde Irma ons uit om te gaan zitten, om ons dan te vragen wat ons nu onverwacht hier bracht.
Direct wilde ik het haar vertellen maar, toen ik van wal wilde steken ging het in mijn buik weer eens stevig te keer.
Toen dat eindelijk ophield en, ik kon gaan zitten en, Irma koffie voor ons neerzette viel me ineens op dat Irma doordat ze dikker was geworden ze moeite had met bukken.
Toen ik haar nog eens aankeek vond ik mijn zus een stuk dikker dan toen ik haar 5 weken geleden voor het laatst had gezien maar, voor ik haar daar naar vroeg, vroeg ik toch eerst of zij nog iets van Thea had gehoord maar, dat was niet het geval en, terwijl zij intussen de tweede ronde koffie inschonk keek zij me aan en, zei, "Tamara volgens mij heb jij nieuws?"
Nu keek ik haar aan en, zei "ja zus zoals je weet trapt die kleine in mijn buik al weken harder dan die andere twee ooit hebben gedaan en, begreep ik niet hoe dat kon".
"Ja maar, wat heeft dat met jou nieuws te maken", viel Irma me in de rede.
Nu keek ik Irma en, ook Marjan die inmiddels naast Irma zat aan en, zei "meiden, het is maar, goed dat jullie zitten, anders zouden jullie van schrik steil achterover vallen".

Nu keken Marjan en, Irma mij aan en, zuchtte Marjan, "Tamara houdt op om om de hete brij heen te draaien en, vertel eerlijk wat er aan de hand is".
Eerlijk gezegd vond ik dat het spelletje nu lang genoeg geduurd had en, dus zei ik, "meiden, wij hebben vanmiddag gezien dat ik in verwachting ben van een vierling en, bij de echo zag alles er goed uit".
Dan vertelde ik eerst hoe het consult van vanochtend was verlopen en, dat ik tijdens de lunch een telefoontje had gehad met het verzoek om vanmiddag terug te komen voor een her controle waarbij de her controle bleek dat ik een vierling mag verwachten.
Dan keek ik Irma aan en, vroeg "heb jij last van je schildklier Irma?, je bent sinds wij elkaar vijf weken geleden voor het laatst zagen wel erg dik geworden?"
Op deze vraag keek Irma mij aan en, zei " nadat ik had gehoord dat jij in verwachting was heb ik Victor aangemoedigd om het ook weer eens te proberen en, tot mijn verbazing werd ik een paar weken niet ongesteld, waarna ik direct een zwangerschapstest heb gedaan en, die was positief en, bij de laatste controle van vorige week woensdag is bij de echo ontdekt dat ik in verwachting ben van een tweeling" sloot Irma haar verhaal af, terwijl ik haar inmiddels vol verbazing aankeek.
Want hoewel ik wist dat Irma en, Victor graag een tweede kindje wilde, had ik niet verwacht dat het al zo snel raak zou zijn en, Irma dus zwanger zou zijn.

Zodat we nu twee zwangerschappen vlak na elkaar hadden, doordat we intensief zaten te kletsen vergat ik niet alleen de tijd, het was ondertussen bijna half vier maar, ook lette ik slecht op mijn luier, die zonder dat ik het besefte vol was, terwijl ook Irma ineens erg nodig moest plassen maar, doordat de tweeling tegen haar blaas drukte kon Irma toen ze was opgestaan haar plas niet meer houden zodat haar slipje en, positiebroek nat werden en, begonnen te lekken, terwijl Irma uit alle macht probeerde om haar plas te stoppen en, net op het moment dat Nicolaas en, ik naar boven wilde lopen voor een verschoning voor mij, plaste Irma in haar broek maar, hield het stil in de hoop dat wij het niet zouden merken en, door zouden lopen.
Ineens merkte ik dat Nicolaas stilstond en, achterom keek en, wat mij wat betreft Nicolaas onbewust op de staat van mijn luier lette doordat hij blijkbaar een zesde zintuig had, als het ging over natte broeken of natte luiers, want ineens bleef hij in de deuropening staan, draaide zich om en, zei " ga je mee naar boven Irma?"
" Dan vervangen we dat natte slipje door een luier van Tamara"

Hoewel Irma mij al mijn hele leven volledig steunde en, zich ineens herinnerde dat toen ze zwanger was van Sofieke ze al vrij snel in bed begon te plassen en, ze de laatste 3 maanden van die zwangerschap urine incontinent was geweest.
Iets wat tot haar opluchting na de bevalling bijna even snel stopte als het was begonnen en, ook het bedplassen verminderde totdat ook dat na 6 maanden volledig ophield maar, de huisarts had haar toen wel gewaarschuwd dat dit zich bij een volgende zwangerschap weer zou voordoen en, ze dan het risico liep dat ze dan blijvend incontinent zou zijn.
Hoewel Irma wist dat Nicolaas en, Victor sterk stonden wilde Irma hoe dan ook niet weer aan de luiers en, helemaal niet nu al maar, Victor zei, " Irma lieverd, zoals je weet had je toen je zwanger was van Sofieke al geen controle en, bovendien zitten er nu twee baby's in je buik tegen je blaas te drukken", hierop zweeg Irma en, gaf zich noodgedwongen gewonnen, waarna zij net als ik binnen vijf minuten een tena maxi en, romper van mij aan had zich even opgelaten voelde maar, al snel merkte dat de beslissing van Victor en Nicolaas een juiste was geweest.
Even later zaten we beneden wat te drinken en, te kletsen toen Irma tegen half 4 voelde dat ze moest plassen maar, toen ze opstond om naar de wc te gaan merkte ze dat het al begon te lopen en, ze dus al te laat was, waarop ze weer ging zitten.

Zo vloog de dag om en, nadat we tegen 4 uur voor 6 uur omdat we wat te vieren hadden eten hadden besteld, stelde Irma voor om Thea te appen om haar het leuke nieuws te vertellen en, het hele stel hier uit te nodigen zodat we het leuke nieuws zelf konden vertellen.

ONDERTUSSEN IN HET DIERENPARK

Ondertussen bezocht het gezelschap zich van niets bewust het leeuwen en, tijgerverblijf terwijl het intussen al bijna half 5 was waardoor oom en, tante besloten dat het voor vandaag genoeg was en, nadat Elza en, Sofieke nog een ritje in de draaimolen hadden gemaakt vroeg oom Stefan om hem te volgen naar de uitgang omdat ze nog ergens anders heen wilden en, het voor vandaag mooi was geweest.
Even later stonden ze in het souvenirwinkeltje en, tante zei dat Elza en, Sofieke net als Josje en, Carina en, ook Sonja en, Mieke een knuffel mochten uitzoeken en, het niet uitmaakte wat die koste.
Al snel hadden Sonja en, Mieke net als Josje een knuffel gevonden die ze leuk vonden, terwijl Elza aarzelend rondkeek en, nadacht keek Sofieke tante en, Christa aan en, zei dan vol overgave, "ik vindt het hier zo leuk, ik wil een abonnement".
Dit deed Thea en, Stefan verbaasd opkijken maar, Stefan ook snel naar zijn telefoon grijpen om Victor en, Irma te bellen om te overleggen want een abonnement kost best veel geld.
Ondertussen vertelde hij Elza en, Sofieke wat hij ging doen en, voegde dan de daad bij het woord en, belde inderdaad Victor en, Irma en, daarna Marjan die allemaal zeiden dat het goed was en, dat ze later het geld met Thea en, Stefan zouden verrekenen.
Na deze telefoontjes kwam Stefan terug bij de groep en, zei dat de meisjes een abonnement mochten nemen, waarna Thea en, Stefan beide meisjes zagen stralen.
Nu zei oom Stefan, " Sofieke Elza kom maar, dan gaan we het regelen".
Direct liepen ze samen naar de abonnementenbalie en, toen de mevrouw achter de balie vroeg wat de meisjes wilde zei Sofieke" ik wil een abonnement", "zo zo" zei de mevrouw " en, meisje hoe heet je en, hoe oud ben jij?"
"Ik ben Sofieke De Vegter en, wordt 7 September 6 jaar" antwoordde ze zelfverzekerd, waarna oom Stefan vertelde dat dit klopte en, Sofieke inderdaad van 7 September 2015 was dan zei de mevrouw, "nou Sofieke kijk maar, even in de camera dan maken we een pasfoto voor op het abonnement", zo gezegd zo gedaan en, voor ze het wist had Sofieke binnen enkele minuten haar eigen abonnement in haar handjes.
Hierna was Elza aan de beurt en, toen naar haar naam en geboortedatum werd gevraagd zei ze "ik ben Elza Vermeer en, geboren op 16 Oktober 2015.
Nu werd er ook van Elza een pasfoto gemaakt en, het abonnement in orde gemaakt en, voor ze het wisten hadden beide meisjes hun abonnement in handen en, zei de mevrouw achter de balie tegen oom Stefan, "dat is dan twee keer 54 dus 108 euro alstublieft".
Dan keek ze oom en, tante aan en, zei dan "maar, omdat u vanochtend al een kaartje heeft gekocht en, ik dat bedrag van het abonnement mag aftrekken krijg ik nog 2x 31 dus 62 euro van u".
Voor de meisjes het doorhadden had oom Stefan betaalt en, stopte de pasjes van de meisjes bij de andere pasjes in de jaszak, waarna het richting de verschoonruimte ging, waar Mieke net als eerder op de dag Sonja aangaf dat ze voelde dat ze moest poepen, iets wat voor een enorme opluchting bij Mieke zorgde.
Nadat Mieke was verschoond, waren Carina en, Josje aan de beurt, waarbij Josje best nat was maar, dat was het dan ook.
Ondertussen dacht ook Carina dat ze alleen maar, een beetje had geplast maar, dat viel tegen, want toen Anneke Carina haar luier opende bleek dat Carina behoorlijk had geplast maar, dat ze ook een beste poepluier had, wat haar het schaamrood op de kaken deed verschijnen.

Helemaal toen ze merkte dat Elza en, Sofieke hielpen om Carina te verschonen maar, ook nu was het Sofieke die daar een luchtige opmerking over maakten en, zo het ijs brak, " Carina ik vindt het geweldig hoe jij Josje steunt, bij iets waar Josje net als ik niets aan kan doen".
Ondertussen hadden Elza en, Sofieke de vieze luier weggegooid en, maakte Sofieke de billen en, anus van Carina schoon.
Nadat Sofieke Carina goed had gewassen en, afgedroogd was zij het die Carina ook de schone luier omdeed en, aankleedde.
Nadat Carina klaar was mocht Sofieke ook Sonja verschonen, die in tegenstelling tot eerder in de week inmiddels zo mak was als een lammetje zodat Sofieke haar gang kon gaan.
Toen tegen kwart over 5 iedereen schoon was vertrokken we richting het parkeerterrein stapten in en, reden weg maar, de eindbestemming was totaal anders dan wie dan ook had verwacht.
 
Laatst bewerkt:

Little Endy

Sayori the shy Enderman :3 (he/they)
Goed hoofdstuk weer!
Ik heb overigens wel een foutje ontdekt in het meest recente hoofdstuk: Irma's man werd eerst Victor genoemd en daarna Vincent, welke van de twee is zijn definitieve/echte naam?
 

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
En weer bedankt voor je scherpte little Endy Was tijdens het schrijven al niet helemaal zeker maar, schreef maar, even door.
En ondanks het nakijken dat over het hoofd gezien, dus dank je wel weer.
 

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 39 OP HUISBEZOEK

Uiteindelijk hadden Elza en, Sofieke door dat ze richting huis gingen zodat ze zich afvroegen of het logeren ineens was afgelopen en, waarom dan.
Helemaal toen ze bij ons voor de deur uitstapten en, Nicolaas het gezelschap in zijn geheel binnen liet.
Pas toen iedereen binnen was de jassen waren opgehangen en, iedereen was gaan zitten stak ik van wal, " om te beginnen hopen tante Irma en, ik dat jullie allemaal een leuke dag hebben gehad in het dierenpark maar, wij hebben ook allebei een leuk bericht!".
Al snel barste er een groot gejuich los en, zei ik "mooi maar, wij hebben ook iets leuks te melden", direct ging ik verder, "toen ik vanochtend voor zwangerschapscontrole moest komen bleek dat ik............" nu liet ik bewust de spanning oplopen en, vertelde na bijna 2 minuten verder.
Terwijl het intussen in de kamer doodstil was, " niet een kindje krijg maar, in verwachting ben van een vierling" weer was het eventjes doodstil maar, dan praten iedereen door elkaar heen en, duurde het een tijdje voor het weer stil werd nu keek Irma Sofieke aan en, zei " kom eens hier lieverd, toen Sofieke bij haar was, pakte Irma Sofieke haar hand en, legde die op haar blote buik en, vroeg dan, " wat voel je Sofieke?
"Het is net of er in de buik wat beweegt en, volgens mij ben je dikker geworden antwoordde het meisje.
Nu keek Irma haar dochter aan en, zei dan "goed opgemerkt lieverd, dan keek Sofieke haar moeder aan en, vroeg zonder aarzelen, " krijg ik een broertje of zusje mama?".

Nu keek Irma Sofieke aan, lachte en, zei " ja Sofieke, zelfs 2 maar, of het jongetjes en, of meisjes worden weet ik niet, dat zien we vanzelf".
Nu merkten we dat niet alleen Elza en, Sofieke dit niet hadden verwacht maar, dat dit ook voor Carina en, Josje een verrassing was, ja zelfs Christa en, Anneke hadden niet verwacht dat ik in verwachting van één vierling zou zijn maar, ook niet dat Irma intussen twee maanden zwanger was en, Sofieke over zeven maanden ineens grote zus zou zijn.
Ondertussen moest de grootste verrassing voor Sofieke nog komen, wisten Irma en, ik terwijl de hand van Sofieke langzaam verder afdaalde
langs de romper van Irma.
Toen ze bij de onderbuik van Irma daar op drukte voelde en, hoorde ze het soppen van de tena ultima om dan verbaasd en, onzeker van Irma naar mij en, vervolgens naar tante Thea te kijken en, hoorden we haar mompelen, dat bestaat niet, mama plast op de wc en, niet in haar broek".
Nu wilde zowel Marjan Thea Irma en, ik reageren en, besloten we om het Irma zelf aan Sofieke te laten vertellen, " Sofieke kom eens naast me zitten".
Op het moment dat Sofieke naast haar moeder zat vroeg ze, " Sofieke wat voelde je net?".
"Net of er in je buik wat bewoog maar, ook dacht ik dat ik een luier voelde" antwoordde Sofieke vol verbazing, terwijl Irma haar hand pakte.
Om dan terwijl ze de hand van haar dochter vasthield Sofieke open en, eerlijk te vertellen, dus stak Irma van wal.
Wat je net voelde was niet alleen mijn dikke buik met twee kleine baby's maar, inderdaad ook een natteluier en, een romper, want sinds afgelopen week plas ik vaak in mijn broek".
"Daarom vinden pappa en, oom Nicolaas dat ik net als jij en, tante Tamara een luier moet dragen en, ze hebben gelijk want ook ik voel nu niet of ik naar de wc moet".

Nauwelijks uitgesproken zagen we dat Sofieke naar het grote pak luiers wat op de eettafel lag liep er een luier uitpakte en, zij Irma meenam naar onze slaapkamer, zodat zij Irma kon verschonen in plaats van Irma haar.
Aangekomen in onze slaapkamer legde Sofieke een beschermmatje op mijn bed en, vouwde ze de luier uit op het bed.
Dan trok Irma haar broek los en, uit maar, toen ze ook haar romper los wilde maken zei Sofieke, "mama liggen de romper doe ik".
Omdat Irma wist dat Sofieke op dit punt het laatste halfjaar veel had geleerd en, net als Elza niet wegliep als er een natte of zelfs een poepluier verschoond moest worden liet Irma Sofieke haar gang gaan en, zag Irma vanuit haar liggende positie hoe Sofieke haar romper opende en, vervolgens de natteluier wegtrok, waarbij het Sofieke opviel dat haar moeder echt nat was maar, ging alsof dat heel gewoon was
gewoon verder en, vouwde de natte luier in elkaar en plakte deze dicht om hem dan in mijn luieremmer te gooien.
Om dan de schaamstreek van haar moeder schoon te maken en, schoof dan de opengevouwen luier onder haar moeder en, trok deze dan tussen de benen van haar moeder door omhoog strak en, plakte deze dan dicht.

Waarna Sofieke de romper omlaag trok en, de knoopjes vastklikte, nu wilde Irma opstaan en, ondanks haar dikke buik zelf haar broek aantrekken.
Ondanks dat Irma vond dat haar dochter goed bezig was betwijfelde ze of Sofieke zich niet overschatte toen Sofieke Irma dwong om te blijven liggen totdat Sofieke de broek bij haar had aangetrokken.
Sofieke ondertussen straalde alleen maar, zelfvertrouwen uit en, geen spoortje van vermoeidheid belette haar moeder om overeind te komen
en, zelf haar broek aan te trekken.
Waarna Irma zag hoe Sofieke haar broek aanpakte en, deze bij haar aantrok, ineens Christa en, Anneke opmerkend die vanaf het gangetje stonden te kijken en, tot geruststelling van Irma met gebaren aangaven dat zij Sofieke indien nodig zouden helpen, wat uiteindelijk alleen nodig was om de broek te sluiten.
Waarna Irma opstond en, het hele stel naar beneden ging en, zaten ze om iets voor acht uur aan tafel, waarbij Anneke inmiddels tussen Sonja en, Mieke zat hen de slab voor deed en, ze eten zou geven.
Terwijl Christa Elza en, Sofieke de slab voordeed om dan naast Sofieke te gaan zitten met het idee dat Sofieke na deze drukke dag te moe was om zelf te eten maar, zowel Elza als Sofieke lieten direct merken dat het bezoek aan mij en, het nieuws van mij en, Irma een positieve uitwerking op de meisjes had.

Niet alleen aten ze netjes en, hielden tot verbazing van alle groteren hun slab schoon maar, toen Carina en, Josje aangaven dat ze na alle activiteiten en, nieuws van vandaag op waren en, geholpen wilde worden bij het eten en, Elza en, Sofieke hun bordje leeg hadden en, hun slab schoon, zeiden die, "dat doen wij wel.
Terwijl Anneke en, Christa Sonja en, Mieke eten gaven zette Nicolaas twee bordjes macaroni op tafel en, gaf dan zowel Elza als Sofieke een lepel, terwijl het ook Stefan al was opgevallen dat zowel Josje als Carina op waren en, nauwelijks bestek vast konden houden en, omdat hij net als ik dacht dat alle meiden nu op waren zou hij Josje en, Carina eten geven maar, weer onderschatten we Elza en, Sofieke want toen Josje vroeg, " wie wil dit kleine meisje eten geven?" en, ook Carina aangaf dat ze erg moe was, waren het Elza en, Sofieke die dat wel wilden doen, terwijl wij dachten dat het gezien het feit dat Irma en, ik ook moe waren dat het op Nicolaas en, Victor neer zou komen.
Totdat we zagen dat Sofieke inmiddels bij Josje en, Elza bij Carina was gaan zitten, waarop we ze hun gang lieten gaan en, zagen we dat het goed ging, veel beter dan wij hadden verwacht.

Dat bij zowel Josje als Carina de slab al snel volliep kwam dan ook voornamelijk doordat zowel Josje als Carina door de de medicatie en, vermoeidheid moeite hadden met slikken en, kauwen, waardoor ze zaten te kwijlen.
Terwijl Josje zoals vaker tijdens het eten ook nog zat te plassen en, ook Carina plaste onder het eten, wat voor haar niet echt gebruikelijk was maar, vermoeidheid en, medicatie waren genoeg voor een ongecontroleerde plas van mijn dochter.
Waar Josje normaal gesproken vooral urine verloor en, ze met een beetje geluk wel op de wc poepte en, als ze het al in haar luier deed gebeurde dat zelden aan tafel, behalve dus vanavond!.
Eerst was het Carina die intussen haar bordje bijna leeg had en, toen Elza haar weer een hapje gaf die ineens zat te poepen maar, reageerde er nu niemand.
Uiteindelijk waren alle bordjes leeg en na nog een toetje was het half 8 en, dus de hoogste tijd om te gaan aangezien we nog ruim een halfuur moesten rijden om thuis te komen, waarna eigenlijk alle meiden nog in bad moesten maar, gezien de vermoeidheid van Josje en, Carina zou tante hen vanavond op hun bed wassen en, ze morgenochtend in bad doen.
Zodat als ze gewassen waren een nachtluier om zouden krijgen en, verder aangekleed zouden worden, toen het even later zo ver was merkten de meiden daar weinig meer van aangezien ze nog terwijl ze gewassen en, afgedroogd werden al langzaam indommelden en, zo doende al helemaal niet merkten dat ze de luier om kregen en, verder werden aangekleed.

Uiteindelijk was het kwart over 9 toen Carina en, Josje klaar waren en, tante ze instopte, terwijl Anneke en, Christa op het punt stonden om Elza en, Sofieke uitte kleedden en, in bad te doen, omdat ze uit ervaring wisten dat Sofieke na een dag als deze aan het eind echt op was, hoewel ze vandaag vol energie leek te zitten.
Dat bleek wel Toen Anneke het waagde om Sofieke aan te kijken en, ze zei " kom Sofieke dan zal ik je uitkleedden en, lekker in bad doen".
Uiteindelijk pakte ook dit anders uit, want nog terwijl Anneke sprak was Sofieke al bezig om zich uitte kleedden en, toen Anneke zweeg en, opkeek zag ze nog net dat Sofieke haar luier lostrok en, in de emmer gooide balend dat deze niet helemaal droog was gebleven.
Om daarna samen met Elza onder de douche te stappen waar beide meisjes zoals vaker elkaar wilde wassen maar, nu grepen Anneke en, Christa toch in en, begonnen ze mede omdat het nu wel laat was de meisjes te wassen waarna ze geluierd werden en, dan verder aangekleed, waarna ze nog wel zelf tanden mochten poetsen.
Waarna ze terwijl Christa en, Anneke even met zichzelf bezig waren stilletjes naar hun kamer verdwenen zodat toen Anneke en, Christa 2 minuten later kwamen kijken Elza en, Sofieke in bed lagen en, naar dromenland waren vertrokken.
Hierop wilde Anneke nog naar beneden wat drinken, terwijl Christa Anneke aankeek en, zei, "zeg maar, tegen mama dat ik ga douchen en, dan direct naar bed".
Direct liep Christa naar haar kamer terwijl ze verwachtte dat Anneke zoals ze had gezegd naar beneden zou gaan maar, in plaats daarvan bleef Anneke staan, draaide zich om en, keek Christa aan en, vroeg dan "Christa, zal ik jou ook douchen en, aankleedden?"
Direct zag Anneke dat Christa schrok van deze vraag, dan eerst rood en, dan bleek werd, waaruit Anneke opmaakte dat Christa deze vraag totaal niet had verwacht, al had Anneke gelijk als ze dacht dat Christa er net als bijna alle meiden er nu doorheen zat maar, om zich nu door haar zus te laten douchen?
"Hm dat weet ik niet hoor" reageerde Christa, terwijl ze zich ineens herinnerde dat ze tot haar 14e iedere nacht in bed had geplast maar, dat was inmiddels vijf jaar geleden en, bovendien waren er geen luiers in haar maat meer in huis aangezien ze de laatste tijd hoewel ze droog bleef op had moeten maken.
Dus zou Christa er ondanks dat ze er rekening mee hield dat ze na alle drukte van de afgelopen dag vannacht weer eens in bed zou plassen, er vannacht onderuit komen maar, dat was buiten Anneke gerekend.
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 40 HET PROBLEEM VAN CHRISTA

Want direct nam Anneke Christa bij de hand en, nam haar mee naar de kledingkast in de logeerkamer om deze dan te openen en, vervolgens één la te openen.
Toen Anneke deze la opende zag Christa tot haar verbazing dat er naast een pak Betterdrey een pak tena ultima stond, van de laatste herinnerde zij zich dat ze deze overdag moest dragen, als ze in haar slaap gepoept had.
Dit deed Christa huiveren over haar hele lijf maar, nam Anneke Christa bij de hand pakte en, begeleide naar haar slaapkamer, waar ze Christa verzocht om op haar bed te gaan liggen en, het verder aan haar over te laten.
Bij het bed aangekomen ging Christa direct liggen en, pakte Anneke een luier talkpoeder en, de billendoekjes om dan de luier open te vouwen en, deze dan onder Christa schoof maar, op het moment dat Anneke de luier tussen de benen van Christa door omhoog wilde trekken realiseerde zij zich dat Christa nog moest douchen aangezien zij de afgelopen dag aardig gezweet had en, niet echt fris meer rook.
Dus hielp Anneke Christa weer omhoog en, nam haar mee naar de badkamer, om op het moment dat Christa onder de douch stapte te merken dat Elza en, Sofieke wakker waren en, nu kwamen kijken waardoor het kwam dat ze wakker waren geworden.
Nauwelijks op de gang zagen ze dat Anneke Christa onder douche zette en, haar begon te wassen, wat iets was wat vooral Sofieke verbaasde.
Waardoor de meisjes in plaats van terug in bed te kruipen bleven kijken hoe Anneke haar Jongere zus aan het wassen was.

Dat ging goed totdat Anneke zich omdraaide om de zwitsal doucheschuim te pakken en, zij beide meisjes zag staan, na een korte stilte keek ze Elza en, Sofieke aan en, vroeg dan, "wat komen jullie doen meiden?".
Als Anneke dacht dat Elza en, Sofieke nu met hun mond vol tanden zouden staan had ze het mis, want in plaats van dat Sofieke met haar mond vol tanden stond had ze al snel haar woordje klaar, " na zelf op de wc te hebben gepoept kijken hoe Anneke Christa een luier omdoet".
Eigenlijk wilde Anneke nu zeggen dat Sofieke niet zo bij de hand moest doen maar, in plaats daarvan merkte Christa dat Anneke zich door Elza en, Sofieke had laten overbluffen en, nu geen antwoordt had.
Dus keek Christa Sofieke aan en, zei dat het best waar kon zijn wat Sofieke vertelde, waarna Anneke Sofieke aankeek en, haar vroeg " Sofieke wil jij me helpen om Christa aan te kleedden?"
Direct zagen de zussen dat Sofieke maar, ook Elza toehappen en, direct aan de slag gingen, zodat Christa al snel de nachtluier omhad Terwijl Sofieke geholpen door Elza Christa verzorgde vertelde Christa " meiden eigenlijk ben ik volledig zindelijk maar, als er zoals vandaag onverwachte dingen gebeuren slaap ik de nacht erna vaak heel vast en, wordt ik niet goed wakker waardoor ik dan in bed plas" vervolgde Christa, terwijl ze intussen haar luier om had en, dan haar romper aan kreeg om dan zelf haar pyjama aan te trekken en, in de badkamer haar tanden poetste, terwijl Anneke intussen Elza en, Sofieke controleerde en, zag dat Sofieke haar luier nog niet had gebruikt terwijl Elza al wel een beetje geplast had maar, deze luier nog wel om kon houden.
Zodat zodra Christa haar tanden had gepoetst Elza en, Sofieke haar naar bed brachten en, zich daarna zelf klaar maakten om te gaan slapen, zodat ook zij om acht uur in bed lagen en, vrijwel direct in slaap vielen.

BIJ TAMARA EN, IRMA

Nadat Victor Thea met alle kroost direct na het eten waren vertrokken had Irma maar, vooral ikzelf deze avond de pap helemaal op, zodat ik na de koffie tegen half negen zei , "wat jullie doen maakt mij niet uit, voor mijn part gaan jullie door tot in de vroege uurtjes maar, ik ga slapen, tot morgen".
Direct wilde ik de kamer uitlopen om me boven te wassen terwijl Victor en, Nicolaas Irma aankeken en, Victor zei " Irma zo te zien was het niet alleen voor Tamara maar, ook voor jou een vermoeiende avond".
Direct zag ik dat Irma dit bevestigde, waarop Victor Nicolaas aankeek en, vroeg of het goed was dat in ieder geval Irma bij ons bleef slapen, hijzelf kon nog wel naar huis komen maar, voor Irma vond Victor dat nu te belastend.
Hierop keek Nicolaas Victor maar, ook Irma en, mij aan en, zei " hm goed idee Victor, de komst van Thea Stef en, alle meiden was gezellig maar, voor beide dames ook vermoeiend".
Na deze woorden vertrok ik gevolgd door Irma direct naar boven om me te wassen en, te verschonen en, me verder om te kleedden terwijl Irma op de kamer van Carina waar zij vannacht zou slapen het zelfde deed.
Ondertussen haalden Nicolaas en, Victor inderhaast een matras van zolder en, legden dat naast het bed van Carina zodat Victor en, Irma wel op een kamer zouden slapen.
Uiteindelijk lagen Irma en, ik pas tegen 11 uur in bed maar, sliepen wel bijna direct om de volgende ochtend pas tegen half elf weer wakker te worden.

DE VOLGENDE MORGEN

Werden bij Tante Thea de meiden snel achter elkaar wakker, waarbij Sofieke de enige luierdrager was die helemaal droog was, iets wat zowel Anneke als tante Thea na gisteren nauwelijks konden geloven maar, toch was het echt zo en, waar Elza en, Carina al best nat waren, stonden de luiers van Sonja en, Mieke op bijna overlopen zodat als ze niet snel verschoond werden hun luiers zouden gaan lekken.
Snel verschoond worden was ook iets waar Josje naar verlangde omdat ze natter was als anders maar, vannacht bovendien weer eens in haar slaap gepoept had.
Bovendien was Josje vanochtend na de mooie maar, drukke dag van gisteren te moe om zich nu zelf te verzorgen.
Dat laatste had Christa vanochtend geprobeerd toen ze tegen half zes met een bobbel in haar luier wakker was geworden en, wel wist wat als haar moeder haar nu vond de gevolgen waren.
Dus wilde ze zich stiekem verschonen en, de vieze luier ongemerkt weggooien maar, helaas kreeg Christa dat rot slot met geen mogelijkheid open, zodat ze zeker wist dat ze de gevolgen zou moeten dragen, in dit geval letterlijk en, figuurlijk.
Bovendien zou ze nu voorlopig alles 24/7 in de luier moeten doen en, mocht ze pas weer naar de wc om te poepen als haar moeder daar toestemming voor zou geven.
Dus nu vragen om op de wc te poepen, was uit den boze, iets waar Christa stevig van baalde.
Dat ze vandaag alles in haar luier zou moeten doen, was een gebruikelijk iets, wat eigenlijk altijd zo was, sterker in deze situatie mocht ze ook niet zelf om een verschoning vragen maar, moest ze wachten tot haar moeder of Anneke haar uit bed kwam halen.
Hierop kroop Christa met een diepe zucht van ellende terug in haar bed, proberend om niet vol op haar billen dus in de poep te landen.
Na wat heen en, weer draaien viel ze tegen kwart over zes eindelijk weer in slaap, om tegen acht uur als een van de eersten weer wakker te worden en, ze direct toen ze haar moeder hoorde opstond.

Om dan ook direct achter haar moeder aan naar beneden te gaan, waarbij het Christa opviel dat ondanks dat het niet heel vroeg meer was ook Elza en, Sofieke nog in dromenland vertoefden.
Terwijl nog een kamer verder Sonja en, Mieke heel voorzichtig wakker werden, waarbij Christa al snel doorhad dat ook deze twee meiden snel verschoond wilden worden.
Beneden gekomen begroete Christa zo opgewekt mogelijk haar moeder, "goeiemorgen mama" om dan zo voorzichtig mogelijk te gaan zitten
terwijl Thea haar dochter het ontbijt voorzette, terwijl Christa probeerde om niets te laten merken en, gewoon probeerde om te genieten van de jus d'orange koffie en, de lekkere broodjes, terwijl Christa zat te eten kwamen al snel ook Anneke Elza en, Sofieke nog in pyjama binnen, al snel gevolgd door Josje en, Carina.
Nu verbaasde Christa zich niet zo zeer over Josje en, Carina maar, wel over Elza en, Sofieke die zich beide volledig zelf redde, terwijl zo ver Christa kon nagaan Sofieke helemaal droog was

Terwijl Anneke ondertussen bezig was om Sonja en, Mieke uit bed te halen en, nadat ze beide meisjes had gewassen en, aangekleed ze alle 3 tegen negen uur beneden kwamen en, Carina en, Josje Sonja en, Mieke vanochtend eten mochten geven.
Terwijl Anneke Christa van haar stoel bevrijdde en, haar meenam om haar te wassen en, aan te kleedden, iets wat voor Christa het toppunt van vernedering was.
Zeker met alle nichtjes erbij maar, al snel zou Christa merken dat dit deze keer pas het begin was, terwijl Anneke en, Christa zagen dat Sofieke inmiddels klaar was.
Hierop keek Anneke Sofieke aan en, vroeg dan" Sofieke kom je me helpen als ik Christa in bad doe en, haar aankleed?"
Nu kon Christa haar ouders en, zus wel schieten, zich door Anneke of haar moeder laten verzorgen als ze in bed gepoept had was al een verschrikking, laat staan als Sofieke in plaats van Anneke dat zou doen.
Op het moment dat Sofieke haar rollator wilde pakken zei Anneke, "laat maar, staan Sofieke" en, pakte Sofieke op alsof die niets woog.

Om dan Christa aan de andere hand te nemen en, zo naar boven te lopen waar Anneke Christa dwong om op haar bed te gaan liggen en, haar vervolgens toevoegde.
"Nu laat jij Sofieke haar gang gaan en, bovendien heb jij naar haar te luisteren en, te doen wat zij zegt".
Hier schrok Christa van maar, knikte dat ze haar zus begrepen had en, zou luistern.
Nog heel even keek Anneke of Christa inderdaad netjes bleef liggen maar, zag dan dat haar zus netjes bleef liggen en, Sofieke nu bezig was om Christa uitte kleedden terwijl Anneke de kraan van het bad aanzette en, zo het bad vol liet lopen en, keek terwijl het bad volliep hoever Sofieke was.
Die had Christa uit haar pyjama geholpen en, de romper los gemaakt en, was nu met de luier van Christa bezig en, zag Anneke dat Sofieke met een punt van de luier de ergste poepresten weeg veegde en, vervolgens de vieze luier in de emmer gooide en, Christa overeind hielp.
Om dan samen naar de badkamer te lopen waar Sofieke Christa in bad wilde helpen maar, dat zag Christa niet zitten en, weigerde dat, denkende dat Anneke inmiddels naar beneden was en, zij nu Sofieke naar haar hand kon zetten.

Al snel echter merkte Christa dat Sofieke zich ook nu niet weg liet drukken maar, hoorde haar resoluut zeggen, " Christa ik ga jou wassen en, ik bepaal hoe ik dat doe, begrepen?"
Terwijl Sofieke sprak en, Christa niet anders kon dan zwijgen en, luisteren pakte Sofieke Christa bij de arm en, begeleide haar het bad in, waar zij Christa stevig inzeepte.
Terwijl Sofieke hiermee bezig was kwamen oom en, tante kijken hoe het ging en, terwijl Sofieke ongestoord doorging vertelde ze dat Christa geprobeerd had om Sofieke naar haar hand te zetten maar, dat dit niet was gelukt omdat Sofieke zich ook nu niet liet wegzetten.
Nu keek oom Stefan Sofieke aan en, zei "heel goed Sofieke en, dan naar Christa, " luister Christa, deze keer luister jij naar Sofieke en, bepaalt zij wat en, hoe het gebeurt en, de rest merk je wel als je hier klaar bent".
Na nog 10 minuten waarin Christa zich netjes gedroeg en, zij zich door Sofieke liet wassen afdrogen en, aankleedden zodat ze klaar waren en, naar beneden konden gaan.
Op het moment dat beide meiden de huiskamer binnenkwamen en, Christa dacht dat ze het dieptepunt wel had gehad schrok ze pas echt!
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 41 DE VERNEDERING COMPLEET

Want niet alleen zaten Sonja en, Mieke in plaats van in de box op een gewone stoel maar, stond er nu nog maar een kinderstoel.
Wat ook al iets was wat Sofieke opviel maar, het toppunt was wel dat oom Stefan Christa bij de hand nam en, haar naar de grote box begeleide.
Want hoewel ze wist dat poepen in haar luier consequenties had, ging dit wel heel erg ver vond Christa zelf maar, nu merkte zij dat hier nu geen ontkomen meer aan was maar, dat zij zich nu in de box moest vermaken tot alle anderen klaar waren met het ontbijt.
Toen ze na enige tijd eens opkeek zag Christa dat het ontbijt bijna was gedaan en, Elza en, Sofieke Anneke inmiddels hielpen met opruimen.
Terwijl Thea en, Stefan twee grote kinderpotjes pakten terwijl ze Sonja en, Mieke duidelijk maakten dat als die zouden voelen dat zij moesten poepen ze Oom Tante of Anneke mochten vragen of ze op het potje mochten poepen.
Hoewel beide meiden zich hier te goed voor vonden was het vergeleken met de afgelopen dagen al een hele vooruitgang, al snel was het koffietijd en, zag Christa dat eerst Sonja en, bijna direct daarna Mieke Anneke aankeek en, ze vroeg of ze op het potje mochten poepen en, als dat mocht of Anneke beide op de po wilde zetten.
Bijna direct zagen Christa maar, ook Elza en, Sofieke dat Anneke in actie kwam en, Sonja en, Mieke zodoende voor het eerst in drie dagen niet in hun luiers hoefden te poepen, wat al een verbetering was hoewel beide meisjes wel merkten dat ze klein werden gehouden, toen tante toen ze klaar waren zei, "nou goed gedaan hoor schatjes van me."
Een opmerking die de meiden al was het voor de lieve vrede maar, voor lief namen, wat er weer voor zorgde dat toen ze tegen 11 uur vroeg wie er na de volgende verschoning mee ging naar de supermarkt niet alleen Elza en, Sofieke met Anneke mee wilden maar, ook Sonja en, Mieke als ze wilden mee mochten.
Natuurlijk zeiden beide meiden direct ja waarna ze al snel klaar stonden voor vertrek, nu liet ook Christa merken dat ze uit de box wilde en, mee wilde naar de supermarkt maar, zei tante Thea, "nee Christa daar ben jij nog veel te klein voor".

Om nadat tante de anderen uitgeleide had gedaan tot ergernis van Christa een babyflesje te vullen met melk en, een printluier billendoekjes en, talkpoeder te pakken, om dan Christa uit de box te halen en, haar mee te nemen naar het grasveld in de achtertuin waar tante op het gras ging zitten en, zij Christa dwong haar voorbeeld te volgen waarna ze Christa een slab voordeed en, zei dat ze met haar hoofd op tante haar schoot moest komen liggen.
Direct toen Christa lag moest ze haar mond openen waarna tante direct de speen van het flesje in Christa haar mond duwde en, Thea haar dochter geen andere keus liet dan haar fles leeg te drinken.
Dat er een laxeermiddel door de melk zat vertelde Thea haar dochter niet maar, gezien het hele gebeuren van vanochtend vreesde Christa het ergste.
Als snel merkte Christa dat haar vrees bewaarheid zou blijken te zijn, want toen Christa na bijna 10 minuten haar fles leeg had en, Thea zich afvroeg of ze Christa nu het fruithapje zou geven of zou wachten tot Anneke en, de andere meiden terug waren merkte Christa die alweer in de box zat dat ze terwijl ze met wat beestjes speelde merkte dat ze plaste maar, ook dat ze een half uur na het flesje kleine beetjes begon te poepen wat ze tot haar eigen frustratie niet kon tegenhouden, zodat haar luier snel vol stroomde.

Ondertussen was Anneke met alle andere meiden aangekomen op het wijkwinkelcentrum en, liep nu met alle meiden de supermarkt in.
Waar Sonja en, Mieke al snel zagen dat zowel Elza als Sofieke goed mee hielpen waarbij vooral Sofieke veel meer kon dan beide tieners hadden verwacht.
Dit deed vooral Sonja beseffen dat zij Sofieke nooit de kans had gegeven om te laten zien wat ze allemaal kon.
Ondertussen pakte Anneke de nodige potjes Olvarit toen Josje en, Sofieke vroegen voor wie die waren dachten Sonja en, Mieke dat deze voor hen zouden zijn maar, Anneke zei, "nee hoor meiden, die zijn voor Christa", dan naar Sonja en, Mieke kijkend die echt dachten dat zij dit moesten gaan eten, "nee hoor meiden als jullie je blijven gedragen zoals jullie nu doen, dan krijgen jullie geleidelijk jullie zelfstandigheid terug".

Ondertussen werd de boodschappenkar steeds voller en, waren ze even later al op weg naar de kassa daar aangekomen keek Sofieke Anneke aan en, zei "Anneke ik moet plassen".
direct keek Anneke Sofieke aan en, zei, " ga maar, naar de mevrouw achter de balie en, vraag maar, om de sleutel van de wc".
Direct liep Sofieke weg en, wilde Carina met haar mee lopen maar, Sofieke liet zien dat ze het wel alleen af kon.

TAMARA EN, IRMA

Doordat Irma en, ik allebei erg vast hadden geslapen werden we beide behoorlijk nat wakker, wat voor mij heel gewoon was maar, waar Irma nog steeds niet aan kon wennen ondanks de situatie van haar zus ( de mijne dus) en, zich schaamde voor Victor en, Nicolaas en, door de waarschuwing van de huisarts bang was dat ze vanaf nu net als ik definitief incontinent zou zijn, hoewel Victor haar toen hij samen met Nicolaas ons uit bed hielp en, ze ons begonnen te wassen en, ons zelfs moesten aankleedden, "rustig maar, schat dat risico is er maar, dat moeten we afwachten, het kan ook meevallen maar, dan nog, maakt dat voor mij net als voor Nicolaas niet uit lieverd".
Nadat wij waren aangekleed was het tijd voor het ontbijt waarna Irma en, Victor naar huis zouden te vertrekken en, wij boodschappen moesten doen.
Toch zouden de plannen uiteindelijk anders worden dan gepland en, terwijl Irma en, ik zaten te ontbijten zagen we dat Victor en, Nicolaas overlegden maar, wij verstonden ze niet.
De uitkomst van dit overleg kregen we direct na het ontbijt te horen, toen Nicolaas ons aankeek "dames Victor gaat nu voor zowel Irma en, zichzelf als voor Tamara en, mij boodschappen doen en, ik blijf ondertussen hier om indien nodig jullie te helpen dames".
Dat laatste vond ik zelf maar, ook Irma niet nodig maar, de heren hadden besloten dat zij ons zouden verschonen en, ondersteunen, punt uit.
Hier kon zowel Irma als ik geen speld tussen krijgen, wat we ook probeerden, zodat we Nicolaas direct na het vertrek van Victor onder protest zijn gang lieten gaan en, waar wij dachten dat ik alweer had geplast en, Irma droog was viel dat in beide gevallen tegen.

Want nauwelijks lag Irma languit op de bank of ze merkte terwijl ze ging liggen al dat ze nat was wat ook wel bleek toen Nicolaas de romper opende en, de indicatorstreep totaal verdwenen was.
Hierdoor was het schoonmaken van Irma nog een beste klus voor Nicolaas maar, na bijna tien minuten was het klaar en, mocht Irma opstaan waarna ik haar plaats in nam.
Op het moment dat ik opstond merkte ik al dat ik behoorlijk nat was maar. pas toen ik op mijn billen lande voelde ik dat ik gepoept had.
Iets wat direct toen Nicolaas na mijn romper mijn luier opende, ook te ruiken was bijna direct voelde ik de schaamte in alle hevigheid maar, Nicolaas was door de jaren heen van mij wel wat gewend doordat hij mij in de afgelopen 20 jaar vaker verschoond had.
Hierbij ging hij ook mijn poepluiers niet uit de weg, ook nu niet, zodat ik voor ik het wist weer schoon was en, direct aan het eten wilde beginnen.

Ondertussen waren Anneke en, de andere meiden klaar in de supermarkt en, op weg naar huis., waar direct bij binnenkomst vooral Sofieke opviel dat Christa met een speen in haar mond in de box zat te spelen terwijl er op de salontafel een fruithapje klaarstond.
Waarvan Elza eerst dacht dat dit voor Sonja en, Mieke was maar, toen zij zich omdraaide zag ze vol verbazing dat Christa in de box zat te spelen maar, voor ze wat kon zeggen kwam tante Thea binnen.
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 42

Direct keek tante Sofieke en, Elza aan en, nadat die waren gaan zitten en, tante hen een cappuccino had gegeven keek ze de meisjes aan en, zei
" Meiden overdag is Christa sinds haar 3e zindelijk maar, in haar slaap is ze tot nu toe nog nooit zindelijk geworden en, plast Christa dus nog elke nacht in bed, op zich is dat niet erg, dat doet ze dus zoals gezegd haar hele leven al".
Nu wilde Sofieke reageren maar, tante ging door, " wat we wel vervelend vinden is dat Christa de laatste twee jaar niet alleen in haar slaap plast maar, ook met enige regelmaat poept en, hoewel we bijna zeker weten dat ze dat niet expres doet betekend het wel dat Christa de dagen erna ook overdag een luier om moet, dus ook naar school".
"Bovendien moet ze dan de eerste dagen alles in haar luier doen en, mag dan dus absoluut niet naar de wc", pas als wij vinden dat Christa het verdient mag ze weer op de wc poepen maar, dat moet zij dan wel vragen, want Christa mag nooit zelf aan haar luier komen" vervolgde tante.
Ondertussen hadden alle meiden de mok leeg en, voorzag tante ze van de tweede ronde, om dan te vervolgen, " dat fruithapje is voor Christa".
"Dat Sonja en, Mieke nu aan tafel zitten en, zelf mogen eten is omdat zij zich gister en, vandaag netjes hebben gedragen" sloot tante af.
Dan keek ze Sofieke aan en, vroeg "Sofieke wil jij Christa het bordje pap voeren en, na het eten Christa Sonja en, Mieke naar bed brengen?".
Nauwelijks had tante de vraag gesteld of Sofieke liet merken dat ze dat wel wilde, nu vroeg tante of Anneke Sofieke indien nodig wilde helpen.
Dat was voor Anneke geen probleem zoals ze direct zei.

Dan gaf tante de slab aan Sofieke die deze bij Christa om mocht doen en, dan Christa dus de pap mocht geven.
Direct schepte sofieke een hapje uit het voor haar staande bord en, hield de lepel met pap dan voor Christa haar mond.
Waar Elza en, Sofieke hadden verwacht dat Christa het zou vertikken om zich door Sofieke te laten voeren hapte ze gretig de de pap op.
Doordat het best een grote hap was ging het niet zonder knoeien waardoor Christa tot verbazing van Sofieke de slab echt gebruikte, zodat nadat Sofieke Christa de laatste hap had gegeven en, zij de slab van Christa bekeek deze echt vol bleek te zitten en, deze direct in de was kon maar, eerst was er nog een fruithapje voor Christa en, hoewel Sofieke Christa ook het fruithapje wel wilde geven keek zij Elza aan en, vroeg haar, " Elza wil jij Christa het fruithapje geven?".
Nu zagen zowel tante als Anneke maar, ook Josje en, Carina dat Sofieke opstond en, Elza haar plaats innam, het fruithapje aanpakte en, opende en, dan al snel met de eerste hap kwam.
Dit ging ook al met het nodige geknoei al met al duurde het een half uur voor Christa klaar was en, het direct tijd was voor haar middagdutje.
Ook dit was een gebruikelijk iets als Christa klein gehouden werd maar, voor het zo ver was zei oom Stefan , " Anneke en, Sofieke als jullie nu Christa in de box zetten dan kunnen we snel aan tafel voor de lunch, want met zijn allen wordt het wel erg vol aan tafel".
Terwijl Elza Sofieke Josje en, Carina aanschoven en, na een korte stilte aan de lunch begonnen moest Sofieke toch al snel naar de wc daar plaste ze bewust uit en, toen ze haar broekje controleerde zag ze dat deze nog helemaal droog was.
Direct trok ze het broekje op en, vervolgens ook haar broek en, sloot deze, trok door waste haar handen en, kwam binnen vijf minuten weer aan tafel, waar alle anderen behalve Christa in spanning zaten te wachten
Direct keken ze Sofieke vragend aan en, vroeg Josje, " en, Sofieke was je broekje nog droog?"

" Gelukkig wel", zuchtte Sofieke, waarop Josje terwijl ze een snee brood smeerde alweer opzag tegen het moment dat ze na de lunch haar vieze luier moest verschonen en, hoewel Carina altijd wel bereid was om haar te helpen en, ook nu toen ze haar mond leeg had, aanbood om Josje te verschonen en, zei erbij dat ze dan ook meteen haar eigen natte luier kon verschonen, een vooruitzicht waar ook Carina niet echt naar uitkeekDat hadden ook Elza en, Sofieke in de gaten, zodat Sofieke Josje aankeek en, zei ze" Josje ik zal je wel verschonen" en, tot verbazing van Sofieke zag ze dat Josje van dit aanbod schrok en, het wilde weigeren maar, direct zei Carina " Sofieke ik wil ook wel verschoond maar, nu eerst verder eten".
Hierop keek Anneke Sofieke aan en, grapt, "Sofieke je krijgt het nog druk zeg".

Hier moesten Elza en, Sofieke om lachen, door de vrolijke sfeer aan tafel was de lunch voor ze het wisten voorbij en, terwijl Elza en, Carina oom en, tante hielpen met de afwas en opruimen zorgde Sofieke ervoor dat Josje en, Christa verschoond werden en, in bed kwamen,
Hierna bekeek ze haar eigen broekje en, zag dat die helaas toch de nodige druppels had opgevangen maar, ze lachte toen Elza en, Anneke zeiden, "als dat alles is, is er niets aan de hand".
Dan nam Sofieke Elza mee en, verschoonde ook haar en, toen Elza verschoond was en, in bed lag pakte Sofieke een luier voor zichzelf en, ruilde het broekje voor een Tena Ultima en, wilde dan ook in bed stappen voor een dutje maar, dan ging heel voorzichtig de deur open en, stond tante in de deuropening met naast zich één buurjongen en, meisje die Sofieke nog kende van de vorige logeerpartij bij tante Thea.
Sofieke herkende ze dan ook direct lachte en, zei "hallo Agnes hallo Martijn leuk jullie te zien".

Direct antwoordden Agnes en, Martijn dat ze blij waren Sofieke te zien, direct daarna keek Agnes Sofieke aan en, vroeg "begrijp ik het goed dat jij steeds vaker je pamper droog houdt Sofieke?
Direct keek Sofieke Agnes aan en, zei " ja Agnes sinds mijn vriendinnetje mij een poosje geleden zomaar op de wc zette en, ik zomaar poepte voel ik het steeds vaker als ik naar de wc moet en, dan ga ik ook".
Omdat tante zag dat het staan Sofieke moe maakte zei ze, " Sofieke Agnes Martijn komen jullie hier maar, zitten".
Dan keek Agnes tante aan en, zei "ik had Sofieke mee willen nemen om samen buiten te spelen".
Hierop tante Thea maar, ook Anneke Agnes aankeek en, zei tante dat ze dat voor nu geen goed idee vond aangezien Sofieke net als de anderen eigenlijk een dutje had moeten doen.
Hierop keek Agnes tante aan en, vroeg dan" dus Josje is er ook?".
Om dan te vervolgen "en, u beweert dat Christa nu ook ligt te slapen?"
"Ja Agnes en, niet alleen dat maar, ze hebben ook allebei een vriendinnetje meegenomen die hun volledig steunen" ging tante verder".

Al snel bleek dat de buurkinderen dat laatste nauwelijks konden geloven, ook konden ze zich niet voorstellen dat Sonja en, Mieke zich nu wisten te gedragen laat staan dat alle meiden dus ook Sonja en, Mieke een luier droegen.
Toch zouden ze al snel merken dat dit zo was, want aangezien het bijna 3 uur was, waardoor het wel tijd werd om alle meiden te wekken maar, begonnen Josje en, Carina inmiddels zelf langzaam wakker te worden.
Toen ze beide uit bed stapten en, beide een schone luier pakten om zich in de badkamer te verschonen en, werd ook Elza wakker.
Direct stond ze op en, pakte net als Josje en, Carina een schone luier van de stapel en, begaf zich net als Josje en, Carina naar de badkamer om zich daar te verschonen.
Aangekomen in de badkamer merkte Elza net als Josje dat ze nat was terwijl Carina niet alleen geplast had maar, vooral gepoept, terwijl Sofieke die kwam kijken hoever de andere meiden waren bleef volhouden dat ze al een hele tijd droog was en, de luier wilde vervangen door een broekje, iets wat Agnes en, Martijn nog steeds nauwelijks konden geloven maar, ze keken pas echt vreemd op toen Sofieke met Josje en, Carina meeliep om beide meiden te verschonen.

Op de vraag van Carina en, Josje of Martijn en, Agnes meeliepen zodat ze het zelf konden zien, hapten beide direct toe.
Het eerste was dat ze beide niet geloofden dat Sofiekie die amper een halfjaar geleden zelf nog met bijna alles geholpen moest worden nu in staat was om Josje en, Carina te verschonen en, al helemaal niet dat de luier van die kleuter zoals ze zelf zei droog en, schoon was.
Dus keken ze hun ogen uit toen Sofieke eerst Elza's natte luier verschoonde vervolgens hetzelfde deed bij Carina en, tot slot de vieze poepluier van Josje verschoonde, ook deze keer zonder ook maar, een spier te vertrekken, of haar neus op te halen.
Toen iedereen klaar was en, de hele club naar beneden wilde kwam Anneke binnen en, vroeg terwijl de rest naar beneden ging of zij Anneke wilde helpen om Christa uit bed te halen, te verschonen en, haar tot slot wilde voeden.
Nu zagen Anneke en, Sofieke direct dat Martijn maar, vooral Agnes vreemd opkeken want dat Christa in bed plaste wisten ze maar, dat Christa deze straf kreeg keken ze duidelijk vanop even als van het feit dat Christa in haar slaap niet alleen plaste maar, ook poepte.
Net als van het feit dat Christa nu ook overdag een luier moest dragen, dus volgden ze de meiden naar de kamer waar Christa wakker lag te worden, die op haar beurt vreemd opkeek van de aanwezigheid van Agnes en, Martijn.
Op het moment dat haar jongere zus op wilde staan zei Anneke, "Christa, jij blijft liggen totdat Elza en, Sofieke jou hebben verschoond, begrepen?"
Toen Christa dat op brutale toon wilde weigeren en, op brutale toon om haar slipje vroeg, ging tot haar schrik ineens de deur open.
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 43 INKOPEN VOOR DE VERBOUWING VAN DE KINDERKAMER

Tot schrik van Christa stond haar vader ineens in de deuropening, die zijn dochter aankeek en, zei " Christa je weet best wat de straf is als je in bed hebt gepoept, of als je niet luistert".
Nu zweeg Christa en, beruste ze in haar lot.

SHOPPEN VOOR DE BABYKAMER

Terwijl Elza Sofieke Josje en, Carina zich best vermaakten bij mijn zus, hun tante dus en, Ruud met vrienden naar het strand was, maakten Victor Nicolaas Irma en, ik van de gelegenheid gebruik om de babykamer te behangen met behang van dierentuindieren en, daarna om op internet naar extra wiegjes en, kinderstoelen en, dergelijke te kijken, om al snel een aantal leuke exemplaren te zien staan.
Ondertussen waren Nicolaas en, Victor in de beoogde kinderkamer bij ons thuis het zittende behang aan het afstomen, zodat daar het nieuwe behang wat wij nu uitzochten konden aanbrengen.
Na een uur dachten we dat we hadden gevonden wat we zochten en, volgens ons bij elkaar pasten, dus stuurden we onze gegevens naar de winkel en, vroegen om een offerte.
Voor we dat echter deden ging ik eerst naar de keuken om koffie te zetten maar, op het moment dat ik het water erin had en, de koffiepoeder pakte voelde ik dat mijn luier ging hangen, wat betekende dat ik goed geplast had.
Terwijl ik op weg was naar mijn kamer om me te verschonen voelde ik dat ook de aanstaande vierling zich roerde, net als de tweeling in de buik van mijn zus zoals ik aan de beweging van haar buik kon zien.
Die beweging was genoeg voor haar darmen om ook een woordje me te spelen en, die zich dus totaal onverwacht leegden zodat haar luier snel volliep.
Wat ik helaas voor haar direct opmerkte ondanks dat ze niets zei maar, de indringende geur was genoeg voor mij om te weten hoe het er voorstond.
Want hoewel ook ik door de poep in mijn luier niet echt lekker rook en, snel moest verschonen was de geur zo sterk dat dit nooit van mij alleen kon zijn maar, voor ik het haar kon vragen ging de deur open en, stapte Victor binnen.

Die direct zuchtte, " ppff dames wat één lucht, volgens mij hebben jullie beide goed gepoept?"
Waar ik dat direct bevestigde, wilde Irma dat glashard ontkennen en, zei ze, " ik ga wel zelf verschonen maar, ik heb alleen maar, geplast".
Wat een grote leugen was, nu keek Victor zijn vrouw aan, kwam dichterbij en, snoof nog eens en, zei dan, " Irma schat, daar geloof ik geen woord van".
Nauwelijks was Victor uitgesproken of Irma wilde direct weer tegengas geven maar, voelde dan dat er in haar buik weer beweging was en, wel zo dat er een harde steek door haar buik schoot, waardoor ook het laatste beetje ontlasting naar buiten kwam.
Iets wat duidelijk hoorbaar was.
Hierdoor was er voor Irma geen ontkennen meer aan maar, moest zij toegeven dat ze zich uit pure schaamte achter mij probeerde te verschuilen maar, Victor nam Irma in zijn armen kuste Irma en, zei " Irma dat deed je toen je in verwachting van Sofieke was ook".
Dan ging Victor door "en, ook zes jaar geleden baalde je ervan en, vond je het heel vies maar, kom dan ga ik je douchen en, helpen met aankleedden en, als Nicolaas Tamara verschoont heeft kunnen we koffie drinken en, daarna gaan we echt een leuk behangetje uitzoeken".
Nu zagen we dat de herinneringen door Irma heen flitsten maar, dan zei ze, "Victor ik ga vanmiddag graag mee behang uitzoeken maar, ik moet nu inderdaad snel verschonen, omdat ik inderdaad gepoept heb".
Waar ze een luid "BAH " op liet volgen en, liep dan voor Victor uit naar de badkamer, waar ze boven de badkamer in gaat en, deze dan direct op slot wil doen en, zo Victor buiten sluiten maar, Victor had dit al verwacht en, zette dus zijn voet ervoor zodat hij wel naar binnen kon en, Irma zich moest laten helpen, of ze wilde of niet!
Terwijl Victor haar uitkleedde en, Irma van haar vieze luier afhielp zuchtte Irma, " ik begin nu echt bang te worden dat ik net als Tamara en, Sofieke echt incontinent wordt".

Ondanks alles waren Irma en ik snel weer schoon en, konden we gaan, zodat we tegen half twee in de winkel waren, waar we met de gemaakte offerte eerst wat rondkeken voor we ons uiteindelijk melden.
Eerst naar behang en, later naar wiegjes ledikantjes, waarbij het mij opviel dat het personeel totaal niet reageerde op onze toch wel zichtbare luierbillen.
Helaas liepen er ook wat puberende jongens met hun ouders door de winkel en, vond een deel van dat stel het nodig om wat opmerkingen te maken toen ze onze luierkont ontdekten
Van een afstandje hoorden we ineens twee jongens waarschijnlijk broers tegen elkaar zeggen, "heb je die twee dikke wijven daar gezien?"
"Het lijken zelf wel baby's ".
Waar deze opmerking nog redelijk beschaafd was ging het vanaf dat moment van kwaad tot erger en, hoewel ik door de tijd wel wat gewend was, schrok ik nu wel.
Niet eens zo zeer dat ik door mijn luier ik punt van spot was, wat ik voor mijzelf wel kon hebben maar, wel erg vond voor Irma die ik inmiddels lijkbleek en, met tranen in de ogen zag staan staren.

Om haar dan in mijn oor te horen fluisteren, "Tamara nu begrijp ik hoe die negatieve aandacht voor jou je hele leven maar, ook voor Sofieke moet zijn maar, ook dat Sofieke hier niet meer tegen kon".
Direct daarna mopperde Irma voor zich uit, "wat ben ik toch een slechte moeder en, zus".
Dat laatste waren Nicolaas Victor en, ik niet met haar eens en, terwijl ik zag dat Nicolaas zich groen en, geel ergerde aan die vervelende pubers en, het hem de grootste moeite koste om zich naar die snotneuzen stil te houden, kwam er eindelijk een verkoper naar ons toe.
Het eerste wat hij vroeg, " dag dames en, heren waar kan ik u mee helpen?"
Nu merkte ik dat deze vraag voor mij genoeg was om weer rustig te worden, terwijl ik nu van een afstandje zag dat beide jongens van hun ouders inmiddels de wind van voren kregen en, ze al snel onze kant op werden gestuurd om hun excuses aan te bieden.
Of ze dat ook werkelijk zouden doen was iets waar ik sterk aan twijfelden, totdat een van de moeders een verkoper aansprak en, vroeg.
"Meneer waar kan ik mijn zoons een luier omdoen en, mag ik ze dan ook met alleen een t' shirt en, luier door de winkel laten lopen?"

VERNEDERENDE VERSCHONING IN HET OPENBAAR

Direct keek de verkoper de moeder aan en, antwoordde "mevrouw uw zoons zijn niet al te groot en, we hebben hier pampers in maat acht genoeg ".
Dan vervolgde hij, " loopt u maar, mee dan zal ik u een plaats wijzen waar u de kleine jochies kunt pamperen".
Hoewel ik de toon van de verkoper wel grappig vond, was ik wel verbaasd over de plaats die de verkoper de moeder wees, namelijk een commode midden in de etalage.
Vanuit de verte zagen Irma en, ik dat de moeders inderdaad met beide jongens richting de etalage ging waar de verkoper de bewuste commode met aankleedkussen wees, die goed zichtbaar in de etalage stond.
Zodat iedereen die er langs liep duidelijk kon zien hoe de twee jochies een luier om kregen en, hoewel ik sterk vermoede wat en, hoe er ging gebeuren was ik toch verbaasd over het uiteindelijke resultaat.
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 44 DE WRAAK VAN SOFIEKE

Toch bleven we aangezien het al niet al te vroeg meer was niet heel lang kijken en, we bovendien meer te doen hadden.
Zodat we na nog één koffie met wat lekkers snel huiswaarts gingen, waar we direct begonnen met de ruimtes op te meten, waarbij we al snel merkten dat de maten precies waren zoals wij dachten maar, dan beseften we dat als Zaterdag de spullen kwamen, het was nu al Woensdag de spullen gebracht en, opgebouwd zouden worden we nu het geluk hadden dat zowel Elza en, Sofieke als Carina en, Josje bij oom en, tante logeerden.
Waar tante met zowel Elza en, Sofieke als Carina en, Josje na naar de markt en, supermarkt te zijn geweest voor ze naar huis gingen een terrasje pakten.
Waar nauwelijks gezeten en, de bestelling te hebben doorgegeven eerst Josje en, Carina naar binnen gingen om zich op de wc te verschonen ze al snel merkten dat de toiletten beneden waren en, de trap naar beneden behoorlijksteil was maar, beide meiden toch veilig beneden waren gekomen maar, ze dat direct doorgaven toen ze boven kwamen en, Sofieke aanstalten maakte om beneden op de wc te gaan plassen.

Waarop Anneke Sofieke aankeek en, zei " oké dat is goed maar, ik loop met je mee Sofieke, want de trap is best steil".
Hierop keek Sofieke Anneke aan en, zei "dat is goed maar, schiet op, anders plas ik alsnog in mijn broek".
Hierop Pakte Anneke Sofieke direct op en, zei "sla je armen om mij heen en, ook je benen achter mijn rug dan zit je stevig", zo gezegd zo gedaan waarna Anneke en, Sofieke voorzichtig de trap afdaalde en, beneden gekomen direct samen het invalidentoilet indoken waar Sofieke pijlsnel haar broek opende en, liet zakken net zo snel haar romper opende en, dan haar luier liet zakken om dan te gaan zitten.
Direct toen Sofieke was gaan zitten zag Anneke dat haar jonge nichtje ontspande en, bewust op haar gemak zat te plassen en, direct daarna bewust begon te poepen en, toen dat klaar was opstond en, zelf haar billen schoonveegde, terwijl Anneke klaarstond om Sofieke daarmee te helpen maar, dat hoefde niet en, ook de de schone luier waar zij mee klaarstond om die bij Sofieke om te doen en, haar daarna verder aan te kleedden maar, nu merkte Anneke waar ze sofieke wilde helpen, wat nog geen halfjaar geleden echt nodig was Sofieke zich nu zelf opfriste en, omdat haar gebruikt luier toch wat te vochtig was de schone luier van Anneke aanpakte en, zij die zelf omdeed en, goed dichtplakte.
Toen Sofieke klaar was en, Anneke haar het toilet uit hielp keek Anneke Elza aan en, vroeg dan, "hoe staat het met jou luier Elza?"
Direct keek Elza Anneke met tranen in de ogen aan en, zuchtte "ik ben nat en, heb ook poepie gedaan en, dat is bah".
Dat dit vooral kwam omdat Elza net als Carina Josje en, sofieke steunde waarvoor ze net als Carina spierverslappers slikte en, daardoor nu net als Carina niet zindelijk was wist Anneke wel maar, ook zag Anneke dat Elza het weldegelijk echt vies vond, dus zei Anneke, " kom maar, Elza dan zal ik je verschonen en, ben je zo weer schoon".
Terwijl Sofieke stond te wachten zag ze dat ook Elza en, Anneke in het invalidentoilet verdwenen en, Sofieke boven bij de balie op het bankje ging zitten wachten, zag ze Ingeborg Harma en, Liza drie meiden uit de klas van haar vorige school binnen kwamen maar, merkte ook dat zij Sofieke herkenden en, voor Sofieke kon reageren, keek Ingeborg Harma en, Liza aan en, zei dan met een gemeen lachje, " als dat onze baby Sofieke niet is?"
Om dan Sofieke aan te kijken en, met een gemeen lachje te vragen, "en, heeft de kleine meid al een lekker poepie in haar luier?"
Waar de drie meiden nu verwachtte dat Sofieke huilend weg zou lopen, keken ze vreemd op toen in plaats daarvan Sofieke met haar rollator voor Ingeborg en, Harma kwam staan, beide meiden strak aankeek en, dan zei " ik ben droog en, ik ben schoon en, heb vlak voor jullie kwamen op de wc geplast en, gedrukt", direct wilde Sofieke doorgaan maar, viel Ingeborg haar in de rede, "hé peuter de groten gaan voor hé?" maar, ook nu zagen Anneke en, Elza die net van het toilet kwamen dat Sofieke niet bang was voor deze meiden en, zich al was het drie tegen één zich ook nu niet opzij liet zetten, wat vooral Ingeborg wel probeerde maar, nu zei Sofieke, die wist dat Harma bedplasser was en, ook Liza nog regelmatig in bed plaste.

" Meisjes ook ik ben nu bezig om zindelijk te worden en, niet alleen overdag maar ook s' nachts blijf ik steeds vaker droog doordat ik dan wakker wordt als ik moet drukken maar, ook om te plassen".
Om dan door te gaan, "niet alleen ben ik vandaag al de hele dag droog maar, ook al 4 nachten achter elkaar".
Als reactie op dit verhaal van Sofieke wilde Ingeborg en, Liza Sofieke uitkleedden om te zien of Sofieke de waarheid had gesproken maar, in tegenstelling tot het moment dat Sofieke plotseling van school verdween waar ze Sofieke tot en, met de laatste dag naar hun hand hadden kunnen zetten of tijdens het speelkwartier hadden kunnen opjagen zodat ze het van angst in haar broek deed, zagen Liza en, Harma tot hun verbazing dat Sofieke nu niet bang was maar, echt boos werd en, zich met moeite inhield maar, in plaats daarvan tegen Anneke zei dat ze naar de wc ging om te plassen maar, net toen ze weg wilde lopen gebeurde het.

Want net toen Sofieke zich omdraaide zag ze dat de moeders van Liza en, Ingeborg op hun dochters afstapten en, voor de hele winkel hoorbaar riepen, " nu hebben we zelf gezien en, vooral gehoord hoe jullie Sofieke op school hebben behandeld en, begrijpen nu heel goed waarom zij plotseling naar een andere school is gegaan en, als jullie niet oppassen gaan ook jullie snel naar een andere school maar, dat is dan wel de peuterspeelzaal".
Hier schrokken de drie meiden van maar, ze schrokken nog harder van de stap die hier op volgde, namelijk het commando "meekomen jullie dan kunnen we jullie een luier omdoen ukjes ".
Terwijl Elza en, Sofieke Anneke hielpen met het inpakken van de boodschappen keken de moeders Sofieke aan en, vroeg de moeder van Ingeborg, "jij bent dus Sofieke?"
Toen Sofieke dat bevestigde vroeg de moeder van Ingeborg terwijl ze eerst Sofieke en, Anneke aankeek en, aan Anneke vroeg , "vindt u het goed dat Sofieke met ons meeloopt als wij luiers gaan kopen voor deze drie kleine meisjes maar, vooral dat Sofieke de luiers bij deze kleine meisjes om zal doen?"
Direct keek Anneke beide vrouwen aan en, zei "dames ik ben niet de moeder van Sofieke maar, slechts een ouder nichtje.
Na deze opmerking begrepen de moeders dat Sofieke bij een oom en, tante logeerde maar, zei Anneke toch, "als Sofieke dat wil vindt ik dat prima".
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 45

Direct keek Sofieke Anneke en, de moeders aan en, zagen zij maar, ook Elza dat Sofieke begon te stralen, waaruit zij maar, ook beide moeders en, Anneke begrepen dat Sofieke haar kans schoon zag, om nu op haar beurt haar kwelgeesten eens lekker te kleineren.
Dus toen Anneke zei, "dat is goed dames", Sofieke helemaal straalde, nu zij zich gesteund voelde door Anneke en, de moeders en, Sofieke nu zag dat door dat de moeders nu op de hoogte waren Ingeborg Liza en, Harma Sofieke niet meer durfde aan te kijken, laat staan haar nog eens durfden uitte maken voor peuter laat staan baby, zeker niet nu hun moeders erbij waren.
Bovendien merkte het trio nog dat zij Sofieke vandaag niet naar hun hand konden zetten, niet alleen omdat hun moeders er met hun neus bovenop stonden en, die nu begrepen hadden dat hun dochters er de rede van waren dat Sofieke van de ene op de andere dag naar één andere school was gegaan, waar haar zelfvertrouwen snel gegroeid was zodat Sofieke nu niet meer over zich heen liet lopen door Harma Ingeborg en, Liza.
Terwijl ze intussen met de moeders door de supermarkt liep en, ze de grootste maat Pampers opzochten en, hier een paar pakken van meenamen.
Tot haar verbazing zag Sofieke dat het hier niet bij bleef maar, dat de moeders ook de nodige potjes babyvoeding meenamen, iets wat Sofieke Elza en, zelfs Christa bespaard was gebleven maar, de drie moeders wilden hun dochters nu absoluut niet sparen.
Wat wel bleek toen die samen met Sofieke terugkwamen met de nodige pakken Pampers in de grootste kindermaat waar direct voor alle andere klanten zichtbaar het eerste pak werd geopend en, er drie luiers uit werden gepakt en, de moeder van Harma haar dochter als eerste bij zich riep.
Die direct haar moeder aankeek en, fel reageerde, " als jullie denken dat wij ons als peutertje Sofieke laten behandelen hebben jullie je lelijk vergist" baste Harma die niet van plan was om vrijwillig mee te werken en, samen met Ingeborg en, Liza probeerde om de moeders uitte schakelen.
Als dat was gebeurt konden ze Elza en, Sofieke met gemak aan maar, dat was duidelijk buiten de moeders en, Anneke gerekend en, alle drie de meiden een stevige pets in hun gezicht opleverde.
Hierna vroeg Anneke de sleutel van het klantentoilet, die ze direct kregen en, vervolgens Ingeborg als eerste gesommeerd werd mee naar binnen te gaan maar, Ingeborg werkte behoorlijk tegen maar, moest uiteindelijk in haar moeder toch haar meerdere erkennen en, doordat Ingeborg klein van stuk was paste de pamper voor nu goed genoeg maar, zei haar moeder, " als we zo thuis zijn ga ik op internet luiers voor Ingeborg bestellen, want die zal mijn kleine meid de komende tijd hard nodig hebben".
Nu keek Ingeborg haar moeder aan en, brulde boos, "dat dacht ik niet", dan keek haar moeder haar aan en, zei dat Sofieke nog luiers draagt komt omdat zij net als haar tante Tamara incontinent is, wat dat betekend zullen we samen op internet wel eens opzoeken kleine meid ".
Hoewel haar moeder het vooral tegen Ingeborg had werden ook Liza en, Harma gedwongen om deze donderpreek aan te horen, wat ze met veel moeite deden en, nadat dit was gebeurt spraken de moeders tante Thea die inmiddels was komen kijken waar de meiden bleven omdat het veel langer duurde dan zij had verwacht aan en, zeiden "Thea wat ons betreft komen Elza en, Sofieke ons helpen met het pamperen van deze drie kleine ukjes!".
"Ja Hanny dat is goed en, naar Harma Ingeborg en, Liza, " nou kleintjes kom maar, dan gaan we naar het klantentoilet waar jullie je eerste pampertje om krijgen en, als dat gebeurt is gaan we naar huis om te lunchen en, als jullie je middagdutje doen kunnen wij ondertussen de woonkamer peuterproef maken".
Dat de drie meiden dat stuk voor stuk niet zagen zitten bleek uit alles maar, toen Harma daar als enige wat van durfde te zeggen was het enige resultaat dat ze in plaats van op het toilet, na eerst een flinke pets voor haar blote billen midden in de winkel haar eerste luier om kreeg en, iedereen kon zien hoe Sofieke nu op haar beurt de drie meisjes kleineerde.
Iets wat al met al voor een flinke oploop zorgde maar, daar trok Sofieke zich niets van aan maar, ging gewoon door met het luieren van Harma en, toen die klaar was, was Ingeborg aan de beurt, die eieren voor haar geld koos en, braaf meewerkte na eerst toch te hebben geprobeerd om te weigeren maar, nadat ook zij een flinke pets op haar blote bips had gehad wat echt pijn deed bond ze in en, accepteerde ze haar pamper, hoewel ze niet van plan was om deze te gebruiken.
Nu was dus Liza aan de beurt maar, die was absoluut niet van plan om zich te laten pamperen en, al helemaal niet door Sofieke maar, nadat zij met blote bips over de knie van haar moeder lag en, een fiks portie billenkoek kreeg, wat echt zeer deed kon Sofieke haar gang gaan.
Hierbij kon Sofieke het niet laten om nu op haar beurt Liza eens lekker te kleineren en, waar zij zich de eerste minuten nog inhield ging ze al snel helemaal los.
"Zo dan zal Sofieke de kleine Liza eens een lekker pampertje omdoen, hoewel Sofieke zag dat Liza Ingeborg en, ook Harma haar bloed wel konden drinken ging Sofieke rustig door tot alle drie een pamper om hadden en, het tijd was om naar huis te gaan.

BIJ ONS THUIS

Van dit alles wisten wij weinig af aangezien we weinig contact hadden, wat één goed teken was.
Zodoende hadden we tijd om de grote slaapkamer leeg te halen wat door de grote gezinsuitbreiding de kinderkamer zou worden terwijl wij naar de zolder zouden verhuizen en, om behang af te stomen en, opnieuw te behangen.
Ook waren we er via marktplaats inmiddels in geslaagd om samen met Irma voor een zacht prijsje vier ledikantjes op de kop te tikken maar, ook daar zat alles bij elkaar best wat werk aan, aangezien ze allemaal geschuurd en gelakt moesten worden aangezien het anders een ratjetoe aan verschillende kleuren zou worden.
Dat we het ondanks alles zelf deden kwam ook omdat een schilder voor deze klus zelfs zwart onbetaalbaar was, wel hadden we familie vrienden en, buren ingeschakeld om ons te helpen en, die gelukkig ook graag kwamen helpen.
Gelukkig was bijna iedereen op de hoogte van mijn medische geschiedenis en, wist dus iedereen dat ik incontinent ben maar, waar iedereen het van mij wist wisten er maar, heel weinig dat door haar zwangerschap ook Irma nu volledig incontinent is.
Zodat toen we het eerste wiegje klaar hadden directe buren mij aankeken en, vroegen, " Tamara moet jij niet snel verschonen, want er hangt een scherpe urinelucht?"
Toen ik zei dat ik wel had geplast maar, mijn luier nog lang niet vol zat bleek me al snel, dat ik nauwelijks geloofd werd, zelfs toen ik er aan toevoegde, "mensen ook mijn zus is door haar zwangerschap compleet incontinent, net als haar dochter en, ik".

Zelfs toen Nicolaas mijn verhaal bevestigden bleek direct dat buren en, kennissen ons niet geloofden, zelfs niet toen ook Victor ons verhaal van A tot Z bevestigden en, hij Irma aankeek en, vroeg, " hé schat zou jij niet eens een schone luier omdoen?"
Nu keken een paar buren ons aan en, zeiden Jan en, Cindy onze directe buren, " goh Tamara dat jou nichtje net als jij incontinent is weten we ".
Nu keek Cindy Irma aan en, vroeg dan, "mevrouw Sofieke is toch uw dochter en, waar zijn de kinderen eigenlijk?"
Nu keek Irma Jan en, Cindy aan en, zei" ja Sofieke is mijn dochter en, net als toen ik van haar in verwachting was ik door de zwangerschap incontinent en, ook nu ik weer zwanger ben, is ook mijn incontinentie weer terug, dus u ruikt niet Tamara maar, ik ben nat en, ga me nu snel verschonen".
"Wat Sofieke en, Carina betreft, die zijn met een paar andere meiden logeren bij een tante en, mijn dochter doet het wat betreft zindelijkheid op dit moment beter dan ik of Tamara aangezien Sofieke door een spontane actie van haar vriendinnetje Elza hard bezig is om alsnog zindelijk te worden en, eerlijk is eerlijk dat gaat beter dan verwacht".
"Sterker waar ze tot 6 7 weken geleden elke 2 a 3 uur verschoond moest worden, doet ze als zij geluk heeft de hele dag met één luier en, als zij heel veel geluk heeft is de luier die zij s' morgens omdoet of om krijgt , als ze s 'avonds naar bed gaat nog helemaal droog."
"Of heeft ze dan pas één natte luier maar, nog sterker als we thuis zijn draagt zij steeds vaker een luierbroekje zodat als ze voelt dat ze naar de wc moet ze niet eerst haar romper en, dan nog eens de plakkers hoeft los te maken", vervolgde Irma.
Nu zagen wij dat Cindy en, Jan hiervan opkeken maar, vertelde Irma niet dat Sofieke ook een stuk mondiger was geworden, simpelweg omdat wij dat zelf nog niet wisten.
Ondertussen waren tante en, alle meisjes weer terug van de supermarkt en, toen alle jassen waren opgeruimd en, Carina Josje en, Elza waren verschoond en, ze allemaal drinken hadden keek tante Thea Sofieke aan en, zei ze " Sofieke kom eens bij tante Thea" en, toen Sofieke voor tante Thea stond, vroeg ze, " Sofieke zullen we mamma bellen en, haar vertellen hoe jij oude pestkoppen hebt teruggepakt?"
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 46 SOFIEKE BOODSCHAPPEN DOEN MET GEVOLGEN

"Ja dat is goed tante, dan kan ik mamma ook vertellen dat ik ook nu mijn luier droog heb gehouden".
Direct voegden beide de daad bij het woord en, gaf Thea de hoorn van de telefoon aan Sofieke en, toetste dan het nummer van haar zus in.
Nauwelijks ging de telefoon over of Irma nam al op en, toen ze hoorde dat het haar dochter was vroeg ze direct "hoe is het bij tante Thea Sofieke".
"Heel leuk, toen we naar dierenpark Amersfoort zijn geweest en, heb ik een abonnement op het park gekregen en, morgen gaan Elza en, ik samen met Anneke en., Christa daar weer heen" glunderde Sofieke.
Dan vertelde ze verder " maar, bij de supermarkt stonden vanochtend Ingeborg Liza en, Harma ineens voor me".
Direct vroegen Irma en, Victor "Sofieke en, wat deed jij toen?", wetende dat Sofieke bang was voor dit trio maar, tot verbazing van Irma zei Sofieke " rustig blijven staan en, toen kregen hun moeders door dat ik door het pesten van Ingeborg Harma en, Liza ik naar een andere school ben gegaan en, kregen ze alle drie midden in de winkel voor hun blote bips".
Hierop zei Irma, "Sofieke geef tante Thea maar, eventjes".
Direct deed Sofieke wat haar moeder haar vroeg en, gaf de hoorn aan haar tante en, toen ze dat had gedaan hoorde ze doordat tante Thea de telefoon op de speaker had gezet dat ik, met Irma overlegde omdat Irma het verhaal wat al te fantastische vond.

Ondanks dat ook wij wisten dat Sofie hard vooruit ging en, het fantastische deed en, veel minder snel bang was dan pakweg een jaar geleden maar, dan nog.
Pas toen Anneke en, Christa het verhaal van A tot Z bevestigden begrepen Irma en, ik dat wat Sofieke vertelde echt was.
Dan hingen we op en, terwijl tante Thea samen met alle meisjes alle boodschappen opborg, praten Irma en, ik nog na over het zojuist gevoerde telefoongesprek, praten Irma en, ik hier nog over door.
"Zeg Tamara, geloof jij het verhaal wat Sofieke net op hing?"
"Hm waarom zou ze het verzinnen? "antwoordde ik haar.
"Bovendien weet jij zelf ook dat Sofieke echt een stuk zelfstandiger is geworden en, dat zij zich door niemand opzij laat zetten Irma".
"Ja Tamara dat is wel zo maar, drie tegen één en, dan ook nog de grootste drie!", ging Irma vertwijfeld door.
Om midden in haar zin ineens een pijnlijke grimas te trekken waaruit ik begreep dat de op komst zijnde tweeling zich roerde.
Nu ging ik door, " Irma dat Sofieke nu haar kans schoon zag komt ook omdat Anneke maar, vooral Elza erbij waren en, natuurlijk de moeders van de meiden" ging ik genietend van mijn koffie door.

Ondertussen voelde ook ik het in mijn buik bewegen, iets wat na bijna zes maanden wel heftig werd, zeker als er meerdere tegelijk bewogen.
Op het moment dat we de koffie op hadden zagen we pas dat het al bijna 12 uur was, wat betekende dat ik nodig wat aan het eten voor vanavond moest gaan doen.
De voorraad inspecterend zag ik dat ik toch eerst naar de supermarkt zou moeten.
Want hoewel Ruud thuis was, wilde ik hem gezien hij vakantie had hiermee niet lastig vallen.
Dus maakte ik maar, snel een lijstje, waarna we na een snelle luier controle op pad konden.
Op het moment dat ik mijn jas aantrok en, de boodschappenkratten pakte om deze achter in de auto te zetten.
Keek ik Irma aan en, vroeg, " Irma heb je schoonmaakdoekjes talkpoeder en, een schone luier bij je?".

"Ja Tamara ik heb een luier doekjes en, talkpoeder in mijn handtas gestopt en, jij?"
Verbaasd keek ik mijn jongere zus aan terwijl ik dacht dat zij wist dat ik nooit zonder schone luiers talkpoeder en, billendoekjes op stap ging.
Dus zei ik Irma aankijkend, " natuurlijk heb ik luiers talkpoeder en, billendoekjes bij me" dan viel er een korte stilte maar, begon al snel over Sofieke.
" Tamara ik blijf me verbazen over Sofieke, dat ze door Elza probeert om toch zindelijk te worden en, zich niet zomaar de les laat lezen of wegdrukken is geweldig ".
"Net als het feit dat zij zich niet meer zomaar laat intimideren".
Ondertussen waren we bijna op de plaats van bestemming keek ik Irma aan en, zei " Irma ook ik vindt het geweldig en, had dat niet verwacht".
Tot verbazing van Irma viel ik nu niet alleen stil maar, verloor ik ook bijna de macht over het stuur, wat Irma bezorgd naar mij deed kijken en, vragen, "Tamara moet ik het stuur overnemen omdat je niet goed wordt?"

Nu keek ik via het binnen spiegeltje mijn zus aan en, antwoordde, "nee Irma maar, ik moet wel bekennen dat 5 maanden zwangerschap zijn tol begint te eisen".
Nu zag ik mijn zus begrijpend knikken terwijl ik rustig een parkeervak indraaide omdat we bij de supermarkt waren aangekomen.
Op het moment dat we uit de auto stapten, merkte ik direct dat ik al niet meer droog was en, toen ik Irma terwijl ik de auto afsloot aankeek, begreep ik dat ook zij alweer nat was.
Ondertussen hadden we beide een winkelwagentje gepakt en, waren het poortje van de ingang gepasseerd en, begonnen we de boodschappenlijstjes af te werken.
Ondanks dat het met onze dikke buiken steeds moeilijker werd om iets van de bovenste laat staan de onderste schappen te pakken lukte het met moeite en, soms wat hulp gelukkig wel.
Vervelender vond Irma maar, vooral ikzelf het feit dat we zonder het zelf te merken onze luiers vulden.
Iets wat ik met grote tegenzin voor lief nam en, wat ook voor Irma door Sofieke bekend was maar, ze nu voor zichzelf wilde houden maar, waar ze onbewust toch geen rekening mee hield.
Iets wat ik merkte toen Irma twee potten pindakaas pakte en, ze terwijl ze die in het wagentje legde ineens uit het niets een beste plas deed.
Helaas was het plassen van Irma ook een paar kleuters opgevallen.
Net als het feit dat zowel Irma als ikzelf ondertussen gepoept had, waar we beide niets aan konden doen maar, wat wel door die twee kleuters werd opgemerkt.
Tot onze schaamte wezen ze direct onze kant op en, voor de moeders het konden beletten riepen ze keihard zodat de hele winkel het kon horen,
"die twee vrouwen hebben in hun broek gedrukt".
Toch was dat door mijn levenservaring niet iets waar ik me iets van aantrok maar, zag ik Irma spierwit worden.
Gelukkig zagen we dat hun moeders de jochies bij zich riepen en, hoorden we dat ze beide naar ons toe werden gestuurd om beide hun excuses aan te bieden.
Terwijl de jochies dichterbij kwamen, realiseerde ik me dat ik Irma al zeker vijf minuten niet meer had gehoord.
Dus keek ik bezorgd om me heen zoekend naar mijn zus maar, toen ik haar had gevonden schrok ik me rot.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan