TAMARA

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 56 HET KLEINE MEISJE AGNES

Uiteindelijk koos Agnes voor een Tena Maxi luier en, de ijsjes romper.
Nu moest Agnes op de bank gaan liggen en, mocht Sofieke haar uitkleedden, wat ze snel en, vakkundig deed.
Waarna Sofieke soms geholpen door Els Agnes schoon poetste en, dan de Tena Maxi onder Agnes schoof.
Die netjes haar billen daarvoor optilde en, pas weer liet zakken toen de luier goed lag, waarna Sofieke de luier straktrok de plakstrips opentrok en, de luier dichtplakte.
Hierna mocht Agnes gaan zitten zodat Sofieke de mooie ijsjesromper over haar hoofd kon trekken, waarna Agnes kwam staan en, Sofieke de romper omlaag trok en, ze de knoopjes kon sluiten.
Direct hierna bekeek Agnes zichzelf in de grote spiegel van de kledingkast op de slaapkamer van haar ouders.
Hierbij zagen Els Sofieke en, Elza dat het Agnes mooi stond maar, belangrijker dat ze het zelf ook mooi vond en, het lekker zat.
Dan gingen we naar beneden waar iedereen zag dat ook Agnes nu een luier omhad en, ze ook allemaal haar romper mooi vonden staan.
Toch dachten Sofieke en, Elza aan de gezichten van de andere meisjes Arjan en, Martin te zien dat die niet verwachten dat Agnes in haar luier zou plassen, laat staan drukken.
Toen Agnes de gasten en, ons aankeek bleek Els en, Sofieke dat Agnes dit eigenlijk ook niet van plan was, in elk geval niet met alle kinderen erbij.
Nu keek ik zowel Sofieke en, Elza aan en, zei, "meiden als Agnes er vrijwillig voor kiest om een luier te dragen, zal ze deze ook volledig moeten gebruiken".

Nu keek Agnes haar moeder en, ons aan en, dachten Elza en, Sofieke aan haar gezicht af te lezen dat dit niet haar bedoeling was.
Dan keek ik Sofieke aan en, wilde wat zeggen maar, voelde precies op dat moment een harde trap in mijn buik.
Bijna direct hierop voelde ik dat er een dunne flats poep ontsnapte en, mijn luier inliep.
Nu keek Els mij Sofieke en, Elza aan en, dan Agnes en, zei, "Agnes als je denkt dat je luier alleen voor de show is heb je het mis, je zal je luier gebruiken waar ze voor is".
"In tegenstelling tot Sofieke, heb je net als Elza en, Tamara geen mogelijkheid om naar de wc te gaan".
"Bovendien bepalen Tamara en, ik waar en, wanneer jij verschoont wordt en, hoe jij verder behandeld wordt."
Nu zagen we dat Agnes haar moeder vragend aankeek maar, die richtte zich na het ontbijt tot mij en, vroeg mij " Tamara wil jij zo met Arjan Martin en, de meisjes boodschappen doen?"
Direct na de vraag van Els knikte ik, "ja dat is goed Els"!
Dat ik met Els onder één hoedje speelde begreep niet alleen Agnes maar, ook zowel Elza maar, vooral Sofieke direct.
Zelfs aan de andere kinderen zagen Els en, ik dat ook zij wel hun vermoedens hadden.
Uiteindelijk werd besloten om met elkaar te gaan, zodat het even duurde maar, toen alle 14 hun jas aan hadden konden we gaan.
Aangezien Sofieke afhankelijk was van haar rollator en, niet heel hard kon, moesten we ons aan haar aanpassen.
Trouwens inmiddels 7 maanden zwanger van een vierling liep ik ook een stuk langzamer dan ik gewend was.

Aangekomen bij de supermarkt merkte niet alleen ik maar, net zo goed Sofieke en, Elza dat we nat waren.
Binnen gekomen pakte Annabel en, Agnes een winkelwagentje waarbij Agnes merkte dat ze moest plassen maar, ze zei niets.
Zodat terwijl ze met een muntje het winkelwagentje van het slot haalde plaste en, zelfs een klein beetje poepte.
Wel zagen we een bigsmile van oor tot oor op het gezicht van Agnes, waarbij ik toch dacht dat ik de enige was die had gezien wat Agnes deed.
Toch merkte ik al snel dat ook Sofieke en, Elza Agnes door hadden, wat vooral kwam doordat ik Sofieke met Elza zag fluisteren en, Sofieke bij de kassa meedeelde dat ze zich op de wc ging verschonen en, zij ook Elza zou helpen.
Dan keek ze mij maar, vooral Agnes aan en, vroeg dan Agnes of ze meeging en, zei tegen mij dat ik me moest melden als ik klaar was.
Wat ik ook deed en, toen ik vijf minuten later bij hen kwam zag ik dat Sofieke en, Elza weer schoon waren en, Sofieke nu Agnes schoon poetste, waarbij ze best moeite moest doen om alle poepresten te verwijderen.

ONDERTUSSEN BIJ AGNES THUIS

Nauwelijks waren wij vertrokken of er melden zich vier mannen van www.specialemeubels.nl*met de allergrootste verrassing voor Agnes.
Ruim voor haar verjaardag hadden Els en, Theo namelijk een grote kinderstoel babybox commode en, ledikantje besteld.
Die zoals afgesproken vanochtend geleverd en, opgebouwd zouden worden.

NETJES VERSCHOOND

Ondertussen waren zowel ik Agnes Elza en, Sofieke zelf weer schoon.
Hierbij konden Elza en, Sofieke zowel bij mij als Agnes de opluchting van onze gezichten aflezen.
Eénmaal klaar ging het snel met de boodschappen naar Els, waar we direct de boodschappen opborgen.
Hierna was het tijd om samen op in de tuin wat te drinken maar, eerst liep Els op de voet gevolgd door Agnes en, alle gasten de kamer in.
Tot onze verbazing bleef Agnes op de drempel staan keek naar de grote kinderstoel en, box en, stamelde dan, terwijl ze Els aankeek.
"Is dat ook voor mij?
Voordat Els antwoord gaf pakte ze een op maat gemaakte speen en, duwde die in de openmond van Agnes maar, zei dan.
" Ja lieverd dat is allemaal voor jou maar, ga maar, in de kinderstoel zitten, dan kan Lieke of Erica jou een fruithapje geven"!
Bijna direct zat Agnes in de kinderstoel verbaasd aangestaard door Elza en, Sofieke maar, ook Simone en, Debbie keken verbaasd toe.
Dit ziende nam ik het woord zodat Els zich op Agnes kon richten en, vertelde dan "naast grote mensen en, kinderen zoals Sofieke en, ikzelf die hun plas en, vaak hun poep niet kunnen ophouden en, dus net als baby's en, peuters noodgedwongen luiers dragen en, van tijd tot tijd moeten verschonen of verschoond moeten worden".
"Heb je nog een groep die geen luiers meer nodig hebben maar, ze wel dragen".
Na een slok koffie vertelde ik verder, terwijl Elza en, Sofieke een slok van de cappuccino namen en, ook de meeste anderen cappuccino thee of koffie kregen.
Na nog een slok koffie vertelde ik verder, " die mensen noemen we met een Engels woord Daiperlovers of te wel luierliefhebbers ".
Direct wilde ik verder gaan over adult baby 's maar, zag dan dat Lieke Debbie en, Simone wat wilden vragen.
Als eerste begon Lieke, " Tamara plassen en, drukken zij dan ook echt in hun luier?"
"Ja meiden de meesten wel, hoewel er ook genoeg zijn die er allen maar, in plassen, aangezien een poepluier verschonen vies en, niet leuk is".

Nu knikte Agnes Sofieke en, Elza, waarna ik doorging, "deze groep draagt en, gebruikt dus luiers maar gedragen zich voor de rest naar hun echte leeftijd".
"Daarnaast heb je volwassenen maar, ook grotere kinderen die zich graag kleden en, gedragen als baby's of peuters".
Dat noemen we Adult baby of adult todler".
Nu zweeg ik en, zagen Els en, ik dat Erica Simone Arjan en, Lieke eerst Elza en, Sofieke dan naar Agnes en, tot slot naar Els en, mij keken.
Hierop zei Els, "ik zie dat jullie vragen hebben, ga jullie gang!"


* Webadres is puur fantasie, bestaat niet echt.
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 57 ONBEWUSTE VERLANGENS

Nu keken Erica Simone Arjan en, Lieke eerst naar elkaar, dan naar de box waar Agnes nu een adult todler van 15 a 18 maanden rustig speelde alsof wij er niet waren en, dan naar Els.
Terwijl alle andere feestgangers op hun beurt naar het kwartet keken.
Uiteindelijk waren het Lieke en, Arjan die de inmiddels oorverdovende stilte verbraken en, zeiden, "wij willen ook wel weer eens klein zijn "
Direct nadat ze dit kenbaar hadden gemaakt zeiden Els en ik".., dat dit mocht maar, dat dit wel betekende dat ze dan vanaf nu net als Agnes niets meer te zeggen hadden over hun verzorging.
Dus net als bij Agnes wij zouden beslissen wie wanneer eten flesje of een schone luier zou krijgen en, gewassen zou worden.
Direct knikten Arjan en, Lieke dat ze dat begrepen hadden.
Hierna keek ik Simone en, Erica aan, toen Simone terugkeek zei ze net als Erica, "Tamara die baby/peuter behandeling hoeft niet maar, ik wil wel net als u en, Elza een luier om en, een rompertje aan".
Direct zeiden wij dat ook dat goed was maar, dat dit wel betekende dat we het kwartet net als Elza een zetpil en, andere spierverslappende medicatie zouden geven.
Wat voor alle vier betekende dat ze vanaf het moment dat dit was ingenomen het kwartet geen keuze meer had.
Toen het hele kwartet duidelijk maakte dat zij dit begrepen hadden keek ik Els en, Sofieke en, dan het clubje aan en, zei dan " nou Arjan en, meisjes komen jullie maar, mee".
"Dan gaan we jullie boven een luier omdoen, krijgen jullie een rompertje aan en, als jullie net als Agnes baby/peuter willen zijn, dan worden jullie vanaf nu net als Agnes behandeld".
" Laat dat duidelijk zijn".
Ondanks dat ze allemaal rond de zes jaar waren, begrepen Els en, ik dat ook Annabel Arjan Simone en, Erica heel goed begrepen dat vooral de incontinentie zowel voor mij als ook voor Sofieke vooral lastig en, vervelend was.
Ondertussen was het bijna 11 uur en, terwijl ik de kinderen aankeek moest ik de vragen van hen aan mij en, Sofieke toch even verwerken.
Om dan te vertellen wat dit voor haar en, mij betekende en, dat zij net als ik naast een luier altijd een romper aan had.

Sofieke aankijkend begreep ik dat ook zij begreep hoe en, wat we nu gingen doen.
Hierna namen we als eerste Arjan mee naar de tot kinderkamer omgebouwde slaapkamer van Agnes.
Waar ik hem beduide dat hij op de commode moest gaan liggen, zodat Sofieke hem uit kon kleedden.
Na een korte verbaasde blik deed Arjan wat we vroegen en, net als Agnes kreeg ook Arjan een zetpil zodat hij straks makkelijk en, ongemerkt zou drukken.
Nadat ook Arjan een Safariluier om had gekregen en, een romper met Safariprint aan had was ook Arjan klaar.
Die ik dan direct meenam naar beneden en, hem tot verbazing van Agnes, bij haar in de box zette.
Direct toen Arjan naast Agnes in de box zat liep ik weer naar boven om Els verder te helpen terwijl die net Lieke een pamper omdeed en, dan ook haar een safariromper aantrok.

Toen die dicht zat, bracht ik ook haar naar beneden en, zette ook haar in de box.
Tot slot werd er ook bij Simone en, Erica een zetpil ingebracht en, kregen ook zij een pamper om maar, in plaats van een romper met figuurtjes kregen beide een blauw wit gestreepte romper met mouwtjes.
Tot slot kregen Simone en, Erica een bijpassende broek aan, waarna het naar beneden ging en, beide meiden in plaats van in de box aan de grote tafel werden gezet.
Waar Elza en, sofieke inmiddels een kleurboek hadden gepakt en, lekker zaten te kleuren.
Hierbij viel het niet alleen Elza maar, vooral Sofieke zelf op hoe haar kleuren de afgelopen maanden verbeterd was.
Waar dat een paar maanden geleden nog meer op dat van een peuter van 2 dan op dat van een kleuter van 5 leek, begon het nu echt te lijken op dat van een kleuter van bijna 6 jaar.
Terwijl ik Sofieke hier een compliment voor gaf, keek Sofieke mij aan en, zuchtte "dit vindt ik zelf ook mooier"

Dan keek Els ons aan en, nadat ik het hele verhaal had verteld over scouting van zowel Sofieke Rudolf Ronald en, José had verteld en, dan vooral dat van na de komst van Marjolein, waardoor Sofieke José Rudolf en, Ronald helemaal opbloeiden.
Terwijl wij door kletsten en, Sofieke Elza net als Simone en, Erica zaten te kleuren en, Agnes samen met Arjan en, Lieke in de box met babyspeelgoed lag te spelen.
Waarbij de reacties van het trio gelijk waren aan echte baby's, wat een schattig gezicht gaf.
Terwijl wij aan Elza en, Sofieke zagen dat beiden zich verbaasden over Simone en, Erica die net als Elza bereid waren om hun behoeftes in een luier te doen.
Toch verbaasden ze zich nog veel meer over Agnes Arjan en., Lieke die tot echte baby's getransformeerd waren.
Waarbij we zagen dat ze echt baby gedrag vertoonden.
Vooral het laatste merkte ook ik, want terwijl ik op de bank zat uit te puffen terwijl ik merkte, dat ik moest verschonen maar, vooral ook dat ik op was en, dus geen energie had om dat te doen.
Dit werd door niemand opgemerkt, behalve door Annabel, die me nadenkend aankeek en, dan fluisterend vroeg, "hé Tamara, zal ik u boven verschonen?"
Vertwijfeld keek ik Annabel aan maar, direct viel op dat ook zij net als Elza en, Sofieke voor haar leeftijd behoorlijk zelfstandig was.
Bovendien bleek me uit alles dat Annabel er totaal geen punt van maakte dat ik wel een hele volle en, bovendien bruine luier had.
Voor ik ook maar, een kans kreeg om het aanbod af te wijzen zag ik dat Els knikte dat het goed was.
Waar ik dacht dat dit voor Annabel nieuw was merkte ik bovengekomen direct dat Annabel dit vaker gedaan had.
Al snel merkte ik, dat ik ook deze keer snel en, netjes verzorgd werd, terwijl ook Annabel zich niets aantrok van de staat van mijn luier.
Terwijl ik maar, net besefte dat voor Annabel de grootste verrassing nog moest komen.

DE FETISCHE VAN ANNABEL

Nauwelijks had Annabel mij verschoond en, aangekleed of ik merkte toen ik naar beneden wilde, dat Annabel in haar broek stond te plassen.
Toen ik haar geschrokken aankeek en, vroeg of zij een ongelukje had, keek ze me schalks aan lachte en, zei " nee Tamara dat deed ik expres!"
Mij nog steeds aankijkend vervolgde Annabel, "Tamara waar Agnes het net als Arjan en, Lieke fijn vindt om als baby van 9 a 10 maanden behandeld te worden en, Erica en, Simone niets met grote baby's hebben maar, het wel lekker vinden om luiers en, rompertjes te dragen en, in hun luier te plassen en, te drukken vindt ik het lekker om het letterlijk in mijn broek te doen!"
Nu merkten we beide dat er een stilte viel terwijl Annabel mijn luier over mijn onderbuik spande strak trok en, dichtplakte.
Om toen mijn romper dicht was en, Annabel mij hielp met mijn positiebroek te vertellen, " ik vindt het juist lekker om het letterlijk in mijn broek te doen en, in het weekend als we tenminste thuis zijn mag ik dat ook doen".
Dat Annabel inmiddels van de gelegenheid gebruik gemaakt had, zag ik pas toen ik opstond.
Pas toen zag ik de grote vochtige vlek in haar broek, toen ik eens oplette dacht ik te zien dat Annabel in haar broek stond te drukken.
Goed op haar gezichtsuitdrukking lettend zag ik geen vies gezicht maar pretlichtjes in haar ogen en, een grote glimlach op haar gezicht.
Direct was me duidelijk dat ze het nog lekker vond ook.!

Dat Annabel niet alleen genoot van een natte en, vieze broek maar ook van de consequenties merkte ik toen we beneden kwamen en, Els direct doorhad dat Annabel het weer in haar broek had gedaan.
Toen Els was gaan zitten, trok ze Annabel naar zich toe en, sprak haar streng toe, dreigend om Annabel voor haar blote billen te geven en, naar huis te sturen.
Om dan te merken dat deze soep niet zo heet gegeten werd als dat ze was opgediend maar, Els inmiddels wel met een katoenenluier in haar hand stond.
Om dan te zien dat Els deze gadegeslagen door beide jongens en, alle meisjes uitvouwde en, op de bank uitspreidde.
Om dan na Annabel te hebben gewassen haar te gebieden om op de katoenenluier te gaan liggen en, nadat ze kwistig talkpoeder over de billen en, in schaamstreek had gestrooid, vouwde Els de luier over de onderbuik van Annabel en, spelde deze goed dicht.
Dan kreeg Annabel een plasticbroekje aan en, was zij klaar en, keek Els Annabel aan en, zei "meiskes die het expres in hun broekje doen, verdienen een katoenen luier".
Toen Annabel klaar was mocht ze bij Elza Sofieke Erica en, Simone aanschuiven, die vanaf het moment dat wij beneden kwamen alles hadden gezien.
Terwijl vooral Sofieke verbaasd keek toen Annabel vertelde dat zij graag expres in haar broek plaste en, vaak poepte.
Om dan te zuchtten, "Annabel dat meen je niet?"
"Ik vindt het juist heerlijk als ik mijn luier schoon houdt en, de wc haal!"
Nu werd ook Els en, mij duidelijk dat Sofieke Agnes niet begreep, het onbegrip was van haar gezichtje af te lezen.
Eerst dacht ik dat wij het moesten uitleggen omdat het er op leek dat dit voor vooral Sofieke te moeilijk was maar, nog geen minuut later hoorden wij dat Sofieke terwijl alle anderen luisterden Annabel het hemd van het lijf vroeg maar, vooral keek ik op van wat erna de lunch gebeurde.
 

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 58 VERJAARDAG VAN AGNES, DINSDAG

Al tijdens de lunch, waarbij Elza en, Sofieke zich prima redde, terwijl Annabel Arjan Agnes en, Lieke moesten wachtten tot wij klaar waren.
Om deze rede was ook Annabel inmiddels in de box gezet.
Terwijl Simone en, Erica hoewel inmiddels geplast en, niet meer droog toch met ons aan tafel zaten en, gewoon meededen.
Terwijl Debbie en Martin niet met luiers hadden en, hier dus ook niet aan meededen.
Terwijl ze Sofieke Elza en, mij ondanks dat gelukkig wel accepteerden.
Waar Arjan Sofieke Agnes en, de rest nauwelijks nat werden door de goed absorberende luier, had ook Hannie er vanaf gezien.
Waardoor zij een gewone onderbroek droeg.
Terwijl Janny verbaasd naar Annabel keek, die inmiddels een heel klein beetje vocht had laten lopen maar, onmiddellijk voelde dat ze nat was.
Toen zij met haar ogen zonder te spreken aan Els om een verschoning vroeg, beduide Els haar dat zij moest wachten tot het daar tijd voor was.
Terwijl alle meiden verder speelden waarmee ze bezig waren.
Terwijl Martin met Lia een boekje probeerde te lezen keken ze nog eens naar Annabel, die nog steeds met Elza Sofieke Simone en, Debbie aan de tafel zaten te kleuren.
Waarbij toen niemand het merkte ook Lia een paar plasjes in haar slipje deed, wat net zolang goed ging totdat Els na verloop van tijd Annabel Agnes Lieke en, Arjan uit de box haalde, om ze te voeden en, een fruithapje te geven.
Om ze daarna te verschonen, waarbij als eerste Annabel aan de beurt was, direct gevolgd door Elza en, Arjan.

Hierbij bleken Arjan Agnes en, Elza hun luier goed vol geplast hadden.
Toen die weer schoon waren werd Sofieke gecontroleerd maar, zij was droog.
Hierna was ik aan de beurt en, zoals verwacht bleek ik nat en, vies maar, Debbie en, Janny die eerst verbaasd hadden gekeken, pakten de uitdaging aan!
Ondanks dat ook ik gepoept had, was ik tot mijn eigen vreugde weer snel schoon en, was Annabel aan de beurt.
Toen haar plasticbroekje werd geopend bleek de katoenen luier doorweekt maar, tot veler verbazing trok Annabel geen vies gezicht maar, zat ze te genieten.
Blijkbaar vond ze ook dit lekker.
Doordat het vocht ook haar huid vochtig had gemaakt, hadden Debbie en, Janny veel werk met het schoonpoetsen van Annabel.
Waarna ze Annabel weer een katoenenluier omdeden, hierbij zagen we Debbie en, Janny worstelen met de veiligheidsspelden.
Waarna toen dat was gelukt we klaar waren maar, toch roken Els en, ik nog een poeplucht maar, Lia verraadde zich niet terwijl ze lekker zat te kleuren.

Toen Els na de allerkleinsten nog een fruithapje te hebben gegeven en, de rest van ranja had voorzien samen met mij achter Lia Debbie en, Janny langs liep, ging ik zowat over mijn nek.
Wat vooral kwam door de indringende poepgeur die ik opsnoof, iets wat ook Els opviel.
Die direct een onderzoek instelde en, zodoende kwam ze uiteindelijk bij Lia uit, waarbij ze direct de gele urine vlekken in en, de bruine poepresten die aan de rand van haar slipje zaten zag.
Zelfs aan de randjes van haar jurk zaten poepresten.
Toch keek Els in plaats van Lia mij aan en, zuchtte dan, "Tamara volgens mij heeft Lia het net als Annabel expres in haar broek gedaan!".
Tot veler maar, vooral mijn verbazing reageerde Lia nauwelijks maar, ging ze door waar ze mee bezig was.
Iets wat ook Els opviel maar, die pakte kordaat door, om te beginnen trok ze Lia van de stoel omhoog en, rook eens en, inderdaad de geur loog niet, Lia had het in haar broek gedaan.
Dat ze geplast had was geen ontkennen aan maar, toen wij dachten dat Lia gepoept had, ontkende zij dat stellig.
Waarbij wij merkten dat ze door wilde spelen maar, Els trok zich niets van haar protest aan.
Nu trok ze Lia omhoog en, zei haar dat ze mee moest komen maar, vooral dat zij nu net zo'n behandeling zou krijgen als Annabel.

DINSDAGMIDDAG BIJ TANTE THEA

Nauwelijks waren Elza en, Sofieke vertrokken, of tante informeerde bij Josje en, Carina hoe het met hun luier stond.
Direct gaf Josje aan dat ze nat was, terwijl Carina door de goeie absorptie van de luier dacht dat ze droog was.
Hierdoor merkte Thea en, Anneke toen ze Carina wilden controleren dat zij niet mee wilde werken.
Iets wat Thea eerst liet gaan omdat Josje aangaf dat er haast gemaakt moest worden omdat ze voelde dat haar luier vol was.
Waarop Thea Josje aankeek en, zei, "kom maar, Josje dan ben je zo weer schoon!".
Toen Anneke even later aangaf dat zij het vieze klusje wel zou opknappen keek Thea haar aan en, antwoordde, " Anneke dat doe ik wel maar, als jij intussen Christa uit de box wil halen?"
Terwijl Thea aan de vieze luier van Josje begon haalde Anneke haar jongere zusje uit de box.
Ondertussen was Josje weer schoon en, nam Carina onder lichte druk van tante Thea de plaats van Josje in.
Nauwelijks zat Carina op de commode, of nog voor ze ging liggen voelde ze niet alleen dat haar luier voller zat dan ze zelf dacht maar, toen tante haar luier opende, werd bevestigd wat Thea al dacht en, Carina vreesde.
Namelijk dat Carina een bruine luier had.

Waarna Carina na een welgemeende diepe zucht Josje aankeek en, zei " Josje, net als jij heb ik er niets van gemerkt !
Om dan te vervolgen, " bovendien baal ook ik als het zonder iets te voelen begint te lopen".
Dat begreep Josje best, al kon Carina als ze wilde de medicatie stoppen zodat zij na 72 uur praktische van het probleem verlost was.
Bewust hield Josje dat laatste voor zich, vooral ook omdat zij ook wist dat Carina dat besluit niet zelf mocht nemen.
Ondertussen was Carina aangekleed en, merkte ze dat Christa nog steeds in de box zat toen Anneke vroeg," willen jullie Christa uit de box halen?"
"Dan kan ook zij een schone luier krijgen".
Nog voor Anneke was uitgesproken, was Josje al op weg naar beneden en, toen Josje de kamer binnen kwam zag ze dat Christa inmiddels niet meer in de box zat maar, op het vloerkleed met houten blokken zat te spelen.
Hoewel dat niet helemaal van harte was, deed Christa alsof dat wel zo was.
Binnengekomen keek Josje Christa aan en, vroeg dan, " Christa ga je mee, dan gaat Anneke jou verschonen?"
Voor Christa kon antwoordden keek tante Thea Josje aan en, zei "Josje, zeg maar, tegen Anneke dat Christa zich netjes heeft gedragen en, zij als beloning haar behoefte op het potje mag doen".
Direct zei Josje dat ze dat aan Anneke door zou geven.
Dan nam Josje Christa bij de rechterhand hielp haar omhoog en, nam haar mee naar boven.
Boven gekomen vertelde Josje Anneke wat tante haar zojuist had verteld.
Direct hierna zagen Josje Carina en, Anneke dat Christa netjes op de commode ging liggen, zodat haar zus haar kon verschonen.
Voor Anneke Christa uitkleedde pakte ze eerst het grote kinderpotje, om daarna de rok van Christa omhoog te schuiven vervolgens maakte Anneke de romper van Christa los en, schoof deze omhoog, waarna Anneke de luier van Christa opende.

Zodat Carina en, Josje zagen dat Christa wel geplast maar, niet gepoept had.
Hierop zette Anneke Christa op het potje om te drukken en, verder te plassen.
Dit deed Josje niet alleen jaloers kijken maar, vooral huilen, waarop Carina en, Anneke haar een knuffel gaven.

Waarna toen even later Anneke Christa van het potje afhaalde Anneke en, Carina Josje jaloers naar het resultaat zagen kijken.
Toen Christa klaar was, werd zij gewassen, kreeg een schone Tena maxi om en, werd verder aangekleed en, toen dat was gebeurt en, Anneke het potje had geleegd en, schoongemaakt, keek zij Josje uitdagend aan en, vroeg dan!
"Josje, wil jij het ook proberen?"
Heel even aarzelde Josje maar, voelde dan haar darmen en, haar buik rommelen, keek Anneke aan en, zei dan!
"Ja Anneke, direct hierop handelde zowel Anneke als Josje zelf snel, hoewel haar luier al niet meer helemaal droog was en, ze totaal geen controle had!
Toch hielp Anneke Josje op het kinderpotje en, zette haar vast.
Ondanks het rommelen van haar darmen slaagde Josje er tot haar eigen verbazing in om deze keer alles binnen te houden tot ze op het kinderpotje zat.
Direct toen ze zat en, zich ontspande, opende de sluizen zich en, spoot de poep zo het potje in.
Door dit alles duurde het langer dan gebruikelijk voor iedereen klaar was, iets wat ook oom en, tante opviel.
Zodat ze naar boven kwamen en, ineens binnen stonden, terwijl Josje nog op het potje zat.
Dat deed haar vuurrood worden maar, direct zei tante, "je hoeft je niet te schamen, hoor Josje!".

"Sterker, wees blij dat het in de po zit en, niet in je luier".
Voor Josje kon reageren, keken niet alleen tante Thea maar, ook Carina en, Anneke naar Josje die diepe zuchtte terug keek en, zei.
" Dat ben ik ook wel en, nog beter is dat door ingrijpen van Carina het eeuwige getreiter gestopt is maar, toch ben ik jaloers op Sofieke".
Nu zag Josje direct tante Thea en, Carina opkijken en, zei tante " Josje, wat Sofieke nu laat zien is iets heel bijzonders ".
"zo erg zelfs, dat ik dat ik dat nooit eerder heb gezien".
Dan vertelde tante Thea hoe verbaasd Irma gereageerd had, de eerste keer dat Sofieke aangaf dat ze voelde dat ze naar de wc moest.
Nu keek Carina op en, antwoordde, "ja en, anders ik wel, dat Sofieke probeert om zindelijk te worden en, daar nog aardig in slaagt ook had ik nooit verwacht".
Dan ging Carina door, " aangezien zowel de huisarts als de uroloog afzonderlijk van elkaar hadden gezegd dat de kans hierop heel klein is".
"Ondanks dat kinderen door de steeds beter wordende absorptie zo ie zo al later zindelijk worden als vroeger".

Nu knikte Josje naar haar en, merkte dat ze klaar was.
Toen ze dat aangaf hielpen Carina en, Anneke haar omhoog en, terwijl Anneke Josje ondersteunde en, tante de inhoud van het potje in de wc deponeerde en, het potje reinigde, talkte Carina Josje, deed haar de luier om en, kleedde haar aan.
Tijdens het aankleedden keek Josje met een glimlach om zich heen en, zei " dit was heerlijk, ik hoop dat ik dat vaker heb".
Na een bevestiging hiervan, probeerde Anneke te veranderen van onderwerp, " meiden als we zo thee hebben gedronken, ga ik op verzoek van mama boodschappen doen".
Zoals Anneke hoopte verdween het onderwerp zindelijk/ verschonen naar de achtergrond en, bleek dat alle meiden mee wilden.
Doordat tante al een lijstje klaar had konden ze direct vertrekken maar, merkten al snel dat het een heftige shopmiddag zou worden.
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 59 EEN HEFTIG GESPREK

Al snel was het hele stel samen op weg naar de supermarkt.
Hierbij zag Anneke direct dat het een goeie zet was geweest om ook Christa mee te nemen.
Die net als Josje en, Carina genoot van het uitstapje naar de supermarkt.
Nauwelijks binnen merkte Christa en, Carina nog voor ze een winkelwagentje hadden gepakt, dat ze alweer nat werden maar, beiden zeiden niets.
Doordat Josje vlak voor ze weggingen op het potje gedrukt had en, minder bewust ook geplast was zij nog helemaal schoon.
Terwijl ze samen de boodschappen verzamelden en, in het wagentje stopte zag Josje dat niet alleen Christa blij was dat ze mee mocht maar, dat hetzelfde gold voor Sonja en, Mieke.
Dat ze ondanks dat nog steeds als kleintje werden behandeld, namen ze maar, voor lief.
Dat dit laatste toch ook positief werkte merkten de drie meisjes toen de boodschappen waren afgerekend en, ingepakt.
Toen ze op weg naar huis een terrasje pakten en, Sonja en, Mieke net als Christa dachten dat Anneke voor hen zou beslissen wat ze mochten drinken.

Tot aller drie hun opluchting viel dat mee en, werd er gevraagd wat zij wilden drinken.
Bovendien merkten zij dat ze de koffie waar ze om vroegen ook kregen, net als ook Josje Carina Sofieke en, Elza.
Doordat het gezellig was vergaten ze de tijd zodat Anneke die net als de andere meiden de tijd vergat en, dus tegen kwart voor twaalf bij Anneke de telefoon ging.
Wat tante was die een deel van de gekochte boodschappen nog voor de lunch nodig had.
Direct vertelde Anneke dat alle meiden goed hadden geholpen en, ze nu een terrasje gepakt hadden en, we over een halfuur terug zouden zijn.
Dan zei tante, " dat is goed maar, niet veel later want een deel heb ik nodig bij de lunch".
Direct toen Anneke de verbinding had verbroken en, de telefoon wilde opbergen keek Josje haar aan en, vroeg fluisterend " Anneke mag ik even naar huis bellen?".

Direct zag Josje dat Anneke haar met verbazing aankeek en, dan vroeg, "Josje waarom wil je dat?"
"Heb je genoeg van de logeerpartij?"
"Nee hoor Anneke maar, ik wil ze thuis vertellen dat ik vanochtend eens niet in mijn luier maar, op de po heb gedrukt".
"Dat is mij nog nooit eerder gelukt!"
Dit horende gaf Anneke haar telefoon direct aan Josje die direct het nummer van thuis intoetste en, tot haar opluchting Mies al na enkele seconden opnam.
Direct vroeg Mies of Josje het logeren nog steeds leuk vond, waarop Josje dat met een volmondig ja bevestigde en, dan vertelde dat ze vanochtend voor ze boodschappen gingen doen en, nadat Christa omdat ze als peuter werd behandeld ook luiers draagt en, gebruikt maar ze bij goed gedrag op het kinderpotje wordt gezet om te plassen en, te drukken.
Direct begrepen Mies en, ik dat dit Josje jaloers maakte maar, hielden nu onze mond en, lieten Josje verder vertellen.

"Toen Anneke Christa van het potje had gehaald Christa had verzorgd en, het potje had geleegd en, schoongemaakt vroeg Anneke ineens of ik het eens op het potje wilde proberen!"
Nu hoorde Josje Mies diep zuchtten en, vroeg dan "en, wat zei jij Josje?"
"Dat ik wat voelde borrelen en, het wilde proberen".
Nu fluisterde Mies mij in het oor dat ze dit niet kon geloven maar, als ze dacht dat het zacht genoeg was had ze het mis, want nauwelijks was Mies uitgesproken of Josje antwoordde al.
" Dus toen zette Anneke mij op de po en, tot mijn eigen verbazing kon ik de poep vasthouden totdat ik op de pot zat".
"Om dan direct bewust te drukken" ondertussen zag ik Mies heel verbaasd kijken maar, ik zweeg, totdat Mies na nog twee minuten ophing.

Nu keek ik Mies aan en, vroeg dan, "zeg Mies, wat is er met Josje?
"Tamara, toen Anneke aan het begin van de middag alle meiden verschoonde, zette Anneke niet alleen Christa op de po maar, liet ze ook Sofieke op het kinderpotje plassen en, drukken".
Nu zweeg Mies maar, hervatte na een diepe zucht al snel haar verhaal, " Tamara jij weet hoe Elza een paar maande geleden spontaan Sofieke op de wc zette!"
"Ja Mies en, sinds dat moment ben ik soms echt jaloers op haar".
"Welnu, Tamara nadat Anneke Christa op het potje had laten plassen en, drukken zag ze hoe jaloers Josje toekeek!
"Wat haar Josje deed vragen of die het ook eens wilde proberen!"
"Josje nam de uitdaging aan vooral omdat ze wat voelde borrelen en, zo zette Anneke na haar eigen zus Josje op het kinderpotje en, vooral tot opluchting van Josje zelf poepte ze bewust leeg".

Bijna direct hierna sloten we het gesprek af en, zag ik dat het inmiddels half4 was en, ik dus vlug aan het avondeten moest beginnen.
Op het moment dat ik de voorraadkast inspecteerde, zag ik dat ik eerst nog de nodige boodschappen moest doen maar, nog meer voelde ik dat ik moest verschonen.
Als ik tenminste niet wilde doorlekken.
Helaas had ik daar alle hulp van Nicolaas bij nodig maar, ondanks dat was ik gelukkig snel weer schoon.
Toen ik helemaal was aangekleed en, wilde opstaan merkte ik ineens dat dit niet meer ging maar, dat mijn buik me na ruim 7 maanden zwangerschap wel erg in de weg zat.
Me dat beseffend voelde ik net verschoond dat mijn luier alweer nat werd.
Heel even was ik totaal van slag, om dan ineens te beseffen wat er gaande was.

DE BEVALLING

Direct keken Nicolaas en, ik elkaar aan en, gilde ik, "lieve help de vliezen zijn gebroken en, dus ben ik aan het bevallen".
Direct greep Nicolaas zijn telefoon en, belde de verloskundige en, de huisarts, welke laatste voor hij vertrok de ambulancepost inschakelde voor het geval dat!
Toch melde zowel de vroedvrouw als de huisarts zich binnen 10 minuten aan de voordeur.
Terwijl ik intussen al aan het persen was, en, de vroedvrouw me inclusief mijn luier van onderen uitkleedde.
Vooral de luier deed me knalrood worden maar, zij neutraliseerde dat onmiddellijk, terwijl Nicolaas de huisarts binnen liet.
Die binnen de minuut boven stond, net als de twee ambulancebroeders.
Het enige wat die voorlopig hoefde te doen was wat extra zuurstof en, een lichte spierverslapper toedienen om mij te laten ontspannen.
Bij Thea waren Josje Carina en, Christa inmiddels klaar, zodat ze nu wat zaten te drinken terwijl Josje en, Carina nog napraten over de verschoning van daarnet.

Terwijl bij Agnes iedereen deze woensdag er tegen half 10 wel uit was en, ze tegen 10 uur aan het ontbijt zaten.
Waarbij er direct plannen werden gemaakt voor de rest van de dag, waarbij er rekening gehouden werd met de zwemles van Sofieke Agnes en, Elza.
Hierdoor hield de hele club zich vrij rustig maar, toch zouden ze al snel merken dat er wat bijzonders stond te gebeuren.
Wat er aan de hand was wilde Els niet zeggen, behalve dan dat Elza en, Sofieke in de loop van de middag door Marjan zouden worden opgehaald maar, de rede daarvan hield Els nu voor zich.
Toen Els tegen half 3 de hele club nog eens van drinken had voorzien keek ze Agnes maar, vooral Elza en, Sofieke aan en, zei "Elza en, Sofieke hoewel jullie leuk meedoen worden jullie zo opgehaald".
Deze opmerking maakte beide meisjes nieuwsgierig.

ONDERTUSSEN THUIS

Kwamen bij mij de weeën op gang en, was al snel de verloskundige binnen, die zich aan Marjan en, Irma voorstelde als Cynthia Bremer.
Intussen had Cynthia mij verlost van mijn luier en, mocht ik gaan persen.
Terwijl ik begon te persen voorzag de ambulancebroeder mij van zuurstof en, pijnstillers, had Marjan Intussen Elza en, Sofieke opgehaald en, zaten ze inmiddels in de auto.
Waarna Marjan zo snel mogelijk naar mij toe reed.
Terwijl ik zo hard mogelijk perste bedacht ik me ineens dat ik nog maar, in de 29e week en, dus pas bijna 7e maand zat, wat me in mij zelf deed mompelen, "als dat maar, goed gaat?"
Gelukkig stelde de verloskundige me gerust, "Tamara, gezien het feit dat jij zwanger bent van een vierling en, zij steeds groter worden en, dus minder ruimte hebben!".
Nu keek Josje Cynthia aan en, vroeg, "Cynthia zijn ze na 7 maanden wel klaar om geboren te worden?"

Nu keek Cynthia Josje aan en, knikte, "Josje ze zijn stuk voor stuk inderdaad klein maar, aangezien ze samen weinig ruimte hebben willen ze er uit".
'Bovendien zijn ze na 7 maanden levensvatbaar, dus geen zorgen Josje".
Dat zorgde terwijl inmiddels naast Irma ook Marjan met de meisjes binnen was en, zij mij dus zagen persen.
Terwijl Elza en, Sofieke van Cappuccino werden voorzien zagen ze hoe de eerste baby voorzichtig naar buiten kwam en, de meisjes zagen toen die eruit was dat het een meisje was.
Nadat Nicolaas de navelstreng had doorgeknipt namen de ambulancebroeders het meisje over om te wassen te meten en, te wegen.
Terwijl het persen ondertussen doorging en, krap twintig minuten later de tweede naar buiten kwam en, weer een meisje bleek te zijn.
Deze keer mocht Carina de navelstreng doorknippen waarna de ambulancebroeders ook deze kleine meid mee namen om te wassen wegen en, te meten.
Terwijl ik ook nu door perste en, binnen een kwartier het derde kindje het levenslicht zag en, Elza of Sofieke de navelstreng door mocht knippen.
Terwijl Sofieke dat deed probeerde ze te ontdekken of het een jongen of weer een meisje was maar, het was Elza die toen ze goed keek zag ze dat het een jongen was.
Terwijl Sofieke met de ambulancebroeders mee liep om te zien hoe het kleintje gewassen gewogen gemeten en, aangekleed werd bleef Elza bij mij om de laatste Navelstreng door te knippen.
Ook de laatste baby bleek een jongen te zijn en, nadat Elza de navelstreng had doorgeknipt liep ook zij mee om te zien hoe het jongentje verzorgd werd.
Toen de vierling gewogen was mochten Elza en, Sofieke helpen met het aankleedden van de vierling.

Toen de kraamzuster Sofieke een luier in haar handen duwde zag ze dat Sofieke verbaasd naar de kleine newbornluier keek.
Toch herstelde Sofieke zich snel en, zuchtte dan, " hierbij vergeleken is mijn luier heel groot", om dan door te gaan " maar, de luier van Tante Tamara is nog veel groter".
Terwijl ik van de grote krachtproef lag bij te komen en, Nicolaas voor beschuit met zowel roze als blauwe muisjes zorgde was de vierling aangekleed en, na een korte presentatie in één van de vier bedjes gelegd.
Hier zo zagen Elza en, Sofieke waren inmiddels naamkaartjes op aangebracht, waar Elza en, Sofieke belangstellend naar keken.
Terwijl ik ondertussen gewassen en, aangekleed was keek Cynthia Josje en, Carina aan en, vroeg dan " Josje Carina willen jullie ook een schone luier?"
Direct zag Cynthia bij Sofieke Elza maar, vooral bij Josje de schaamte uit de ogen stralen maar, zelf bleef Cynthia heel kalm.

Keek Josje en, Carina aan en, zei dan " in het eerste contact met Tamara vertelde zij maar, merkte ik ook zelf dat zij incontinent is".
Ook vertelde zij hoe jij Carina jou Josje steunt en, beschermt als dat moet".
Terwijl ze zich nog eens voorstelde aan de meisjes zei Cynthia, " kom maar, Josje dan ben jij zo weer schoon".
Ondertussen had Cynthia een luier voor Josje en, billendoekjes en, gepakt en, merkte Josje dat Cynthia van aanpakken wist, zodat ze al snel weer schoon was.
Toen Josje op de grond stond en, Cynthia de rommel had opgeruimd keek ze Sofieke aan en, zei "kom maar, jou beurt Sofieke!"
Toen die zei dat ze nog droog was zei Cynthia, " nou Sofieke dat wil ik wel eens zien!"
Direct deed Sofieke wat Cynthia vroeg, iets wat ik goed kon zien omdat Cynthia alle meiden op het bed van Nicolaas verschoonde.
Direct toen Sofieke lag handelde Cynthia snel en, zag zij dat Sofieke inderdaad droog was.

Toen Sofieke klaar was nam Elza haar plaats in en, merkte ook zij dat Cynthia niet snel iets gek vond maar, het juist geweldig vond hoe Carina Josje en, Elza Sofieke steunde.
Toen we allemaal verschoond waren keek Cynthia Irma aan en, zei " mevrouw nou u nog?"
Hier schrok Irma duidelijk van maar, doordat Cynthia belangstellend naar haar zwangerschap vroeg werd Irma weer kalm en, was ook zij weer snel schoon.
Op het moment dat iedereen weer schoon was nam Cynthia Elza en, Sofieke mee om samen de beschuit met muisjes en, de nodige mokken cappuccino en, koffie te halen.
Weer boven genoten we allemaal van de warme drank en, de beschuit met zowel roze als blauwe muisjes.
Terwijl we allemaal genoten van het lekkers keek Carina mij en, Nicolaas aan en, vroeg ze " wat zijn de namen van mijn nieuwe broertjes en, zusjes?"
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 60 VIER MOOIE NAMEN EN DE EERSTE VERZORGING

Nu keken Nicolaas en, ik de meisjes aan en, nadat zij allemaal waren gaan zitten zei ik.
"Het eerste meisje heet, Victoria Elisabeth."
"Het tweede meisje heet, Albertine José ".
Nu haalde Nicolaas diep adem en, zei hij, " de jongens heten, Sander Alberto en, Pieter Johannes".
Dan gaven de meiden terwijl ze smulden van de beschuit met zowel blauwe als roze muisjes aan dat ze het mooie namen vonden.
Nauwelijks 10 minuten later hoorden we ineens huilen, direct stonden Nicolaas en, Cynthia op om te gaan kijken wat er aan de hand was.
Binnengekomen zagen ze dat Victoria wakker was en, vroeg Nicolaas terwijl hij Victoria aankeek.
"Wat wil je Victoria?
"Heb je honger of heb je een vieze broek?"
Hoewel dat laatste nog niet echt waarschijnlijk was, was het ook niet uit te sluiten.
Uiteindelijk besloot Nicolaas om Victoria eerst een flesje melk te geven, toen hij de 240 ml grote fles maar, voor één derde vulde zag hij Sofieke en, Elza even vreemd opkijken.
Direct vertelde Nicolaas lachend, "meiden kleintjes als Victoria hebben de eerste weken meestal aan de helft hiervan al genoeg"!
Dat Nicolaas hiermee niets te veel had gezegd bleek direct , want al snel zagen Elza en, Sofieke dat toen Victoria de helft had opgedronken zij stopte met drinken.

Waarna Nicolaas haar op haar rug klopte om haar een boertje te laten doen.
Waarna hij Victoria meenam om haar luier te controleren, die inderdaad nat was.
Nauwelijks was Victoria verschoond en, lag zij in haar bedje of de volgende zette een keel op.
Dat bleek Sander te zijn, die blijkbaar wilde drinken.
Hoewel het flesje in zijn geval maar, tot 50 ml gevuld was zagen Elza Carina en, Sofieke dat dit meer dan genoeg was.
Tot verbazing van Elza en, Sofieke bleef er zelf een klein beetje over.
Toen Cynthia dat zag zei ze, " als kindjes nog zo klein zijn doen ze niets anders als slapen drinken luiertjes vullen en, groeien maar, gebruiken ze nog maar, weinig energie".
Ondertussen zagen Josje en, Sofieke dat het inmiddels bijna half 8 was.
Toen Sofieke daarop over de zwemles begon keek Irma haar aan en, zei " Sofieke, dat hebben we na alle drukte van vanmiddag voor vanavond afgezegd".
Om dan door te gaan, "dat begreep Samira best".
"Hm jammer", antwoordde Sofieke, aan de manier waarop hoorde Irma en, ik dat Sofieke dat echt meende en, Sofieke zwemles leuk vond.

Ondertussen was Sander gevoed en, terwijl hij door Carina verschoond werd melde Albertina zich, die bijna direct door Josje en, Elza uit haar bedje werd gehaald.
Op het moment dat zij gevoed werd leek het wel spitsuur te worden, want terwijl Nicolaas Albertina de fles gaf en, Sander verschoond was en, weer in zijn bedje werd gelegd werd ook Pieter wakker.
Die zoals we snel merkten niet alleen gevoed wilde worden maar, zo te ruiken zijn eerste poepluier had, zoals Josje die voorzichtig met de kleine man bij mij op bed kwam zitten direct melde.
Hoewel Cynthia dat in twijfel trok, aangezien dat normaal gesproken pas na anderhalve a twee dagen op gang kwam zei ze er zo naar te kijken.
Inderdaad nam Cynthia toen Pieter 10 minuten later de fles leeg had hem van mij over, keek Josje aan en, zei " kom Josje dan mag je deze kleine man verschonen".
Waar Cynthia dacht dat Josje terug zou krabbelen , stond Josje direct op om dan achter Cynthia aan te komen.
Net als Sofieke en, Elza trouwens, die zoals Cynthia merkte Pieter uitkleedde en, de kleine luier opende.
Nu zagen ze allemaal dat al was het maar een heel klein stipje, Pieter echt gepoept had.
Waarna Cynthia Josje lachend aankeek en, zei, " Josje je had gelijk hoor, je kleine neefje heeft gepoept".
Ondertussen lachte Cynthia naar Pieter, die kraaide van plezier.
Direct vroeg Cynthia, "vindt je dat niet vies Josje?"
"Nee hoor dat hoort er bij zo' n kleintje gewoon bij".
Om dan terwijl Pieter klaar was en, Elza en, Josje Albertine verschoonde en, die ook al opmerkte dat het er bij deze kleine meid bij hoorde, het niet normaal was dat zij zelf dat ook nog altijd deed.
Direct keek Cynthia Josje aan en, zei "Josje ieder mens heeft wel iets wat afwijkt zodat niemand perfect is maar, het ligt er maar, helemaal aan hoe je daar mee omgaat"!
Intussen waren alle kleintjes verschoont maar, lagen nog even bij mij op bed toen Nicolaas Irma Marjan Lianne en, Ashly binnen liet.

Dat Irma en, Marjan zouden komen was wel te verwachtten maar, dat Lianne en, Ashly er zouden zijn verbaasde mij, aangezien ik dacht dat die terug waren naar Engeland.
Lachend keken ze me aan, om dan Irma aan te kijken en, te vragen, "Irma hoe staat het met jou zwangerschap?"
"Heel goed dames, ook al heb ik nog 4 maanden te gaan".
Tot onze verrassing was Ashly nog niet tevreden maar, vroeg ze door, " Irma heb ik het goed begrepen dat ook jij nu incontinent bent?"
"Ja Ashly ook nu ben ik toen ik zwanger was al snel in de luiers gekomen, sterker door een spontane actie van Elza de dochter van mijn vriendin Marjan, is Sofieke niet alleen van school veranderd en, doet ze mee met scouting"!
Nu nam Irma een paar happen van haar beschuit, om dan te vervolgen, " bovendien zit Sofieke sinds anderhalve week op zwemles ".
"Wat Victor en, mij nog het meest verbaasd is dat Elza iets voor elkaar lijkt te krijgen wat Victor en, mij tot op heden nooit gelukt is en, niemand had verwacht".
Nu wilde Ashly weten wat dat was maar, voor zij er naar kon vragen zagen we dat Sofieke zonder schone luier richting de badkamer ging.
Wat Ashly Irma deed aankijken en, vragen "tante Irma vergeet Sofieke niet iets?"

Nu keek Irma haar nichtje aan en, schudde het hoofd en, zei " nee Ashly totaal onverwacht is Sofieke al een paar maanden bezig om in rap tempo zindelijk te worden".
Nu keken Ashly en, tante Lianne van Irma naar Sofieke en, dan naar mij, waarbij we het ongeloof in hun ogen zagen.
Om dan naar ons maar, vooral aan Sofieke zelf door te vragen, " dus je voelt het echt als je moet plassen of drukken Sofieke?"
Nu zagen we Elza en, Sofieke tante Lianne aankijken en, hoorden Sofieke zuchten, " gelukkig wel"
Om dan nog eens te vertellen wat er tijdens het boodschappen doen tijdens het logeren bij tante Thea was gebeurt.
Ondertussen was het half 8 en, hadden we vanavond nog steeds geen warme hap op, omdat we onze handen vol hadden aan Albertine Victoria Sander en, Pieter.

Terwijl Elza en, Sofieke aangaven dat zij trek begonnen te krijgen, terwijl ook Josje en, Carina bekenden dat zij hun maag voelde knorren.
Geluk bij een ongeluk was dat Nicolaas de nodige pizza's had ingeslagen en, de eerste zo de oven in kon.
Als eerste mochten Elza en, Sofieke kiezen, die omdat het best grote pizza's waren zij er één zouden delen.
Uiteindelijk werden ze het eens over een pizza hawai met ananas kaas en, ham, die vlug de oven in ging.
Ashly koos voor een pizza Bolognese met tomaat kaas gehakt en, champignons, terwijl Josje voor de formage ging, oftewel met vier soorten kaas
Terwijl Carina niet kon kiezen maar, koos uiteindelijk net als Elza en, Sofieke voor een pizza Hawai.
Nadat ook alle volwassenen hadden gekozen dachten Christa en, Anneke dat zij buiten de boot zouden vallen maar, zei Nicolaas, "nu jullie nog!"
Waarna beide opgelucht adem haalden.

Terwijl we wachtten nam Anneke Christa en, Sofieke mee om beide op de wc te laten plassen en, drukken, iets wat de meeste volwassenen verbaasden.
Toen ook Josje aansloot keek Irma maar, vooral Mies heel verbaasd, keek Thea aan en, vroeg dan, "Thea, wat gebeurt hier nou?"
Nu vertelde Thea dat nadat Anneke Sofieke op de po had laten plassen en, drukken, zij Josje die daar jaloers en, in tranen naar had staan kijken, had uitgedaagd om het net als Sofieke eens te proberen.
Omdat Josje haar Darmen voelde bewegen had ze de uitdaging aangenomen en, liet zij zich door Anneke uitkleedden en, op de po zetten.
Met uiteindelijk het gewenste en, gehoopte resultaat, ondertussen hadden Sofieke als Josje bewust gepoept en, Sofieke ook nu weer geplast.
Dat Josje dat laatste niet beheerste merkte Anneke toen Josje haar billen had afgeveegd en, op opengevouwen luier was gaan liggen.
Toen Anneke de schaamstreek van Josje bewerkte met talkpoeder en, ze haar handen terug wilde trekken om de luier over Josjes onderbuik te vouwen en, dicht te plakken, plaste Josje wat over de handen van Anneke spoot.

Niet alleen dat, was wat Josje al rood deed worden was vervelend maar, erger was dat Josje haar broek die op haar enkels ruste onder plaste.
Net als haar sokken en, schoenen, die zo nat waren dat zij ze niet meer aan kon doen, terwijl intussen ook de pizza's werden bezorgd.
Zodat Josje zich hardop afvroeg, wat zij nu moest doen.
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 61

Carina die net als Sofieke en, Ashly het allemaal had gezien keek Josje even kalm aan en, fluisterde dan, " Josje kom mee op mijn kamer heb ik kleren voor jou".
Aangekomen op de kamer van Carina opende Carina de kast en, pakte direct een spijkerbroek en, een romper uit haar kast die zij Josje liet zien,
Direct zuchtte Josje "die broek is te klein voor mij".
Nu keek Carina haar aan en, antwoordde "nee Josje dit gaat je passen, want ik heb vlak voor we weggingen een paar polo's spijkerbroeken en, rokken gekocht die twee maten groter zijn".
"Zodat ik genoeg kleren heb die over een luier heen kunnen en, de luier nauwelijks of niet opvalt".
Ondertussen hielpen Sofieke en, Carina Josje met uitkleedden en, opfrissen, terwijl Elza voor een schone luier voor Josje zorgde.
Tot verbazing maar, vooral opluchting paste alles perfect, zodat ze direct terug konden naar onze slaapkamer en, verder met de pizza die nadat deze in zes stukken was gesneden heerlijk smaakten.
Toen deze op waren was het alweer tijd om naar tante Thea te vertrekken, iets wat voor mij niets te vroeg kwam, sterker toen Thea de meisjes kwam halen sliep ik al bijna.
Toch had ik nog energie genoeg om Pieter en, Albertine te voeden, terwijl ik Sander en, Victoria aan Nicolaas overliet.
Ondanks dat ze nog geen 24 uur oud waren dronken ze allemaal geweldig, terwijl alle vier ook goed plasten zodat ze stuk voor stuk verschoond moesten worden.
Direct daarna werden ze weer in hun bedjes gelegd, terwijl ook ik weer langzaam indommelde.
Totdat Nicolaas even later weer binnenkwam en, zuchtte "zo die kunnen er weer even tegen".

Om mij dan onderzoekend aan te kijken en, te vragen, "Tamara lieverd, hoe staat het met jouw luier?"
Inmiddels half slapend antwoordde ik, " totaal verzadigd, niet alleen van boven maar, ook van onder ben ik leeggelopen".
Op het moment dat Nicolaas mij schoonpoetste wilde ik gaan zitten maar, Nicolaas maande mij om te blijven liggen, "Tamara het voeden van zoveel kleintjes tegelijk is pure topsport!".
"Daarbij komt nog dat het bezoek van alle kinderen ook energie heeft gekost, terwijl je nog geen 24 uur na de bevalling zelf nog herstellende bent".
Vooral dat laatste kon ik niet anders dan erkennen, helemaal toen ik merkte dat ik niet alleen nat was door urine verlies maar, ik bovendien klam en, bezweet was.
Wat ervoor zorgde dat ik wilde douchen hoewel ik direct na de bevalling lichtjes gewassen was, was er dus nog geen gelegenheid geweest om te douchen.
Dit was iets wat Nicolaas direct begreep maar, hij besefte ook dat ik nu waarschijnlijk een hele vieze luier had.
Hierop liet ik Nicolaas zijn gang gaan waarbij ik merkte dat ondanks dat alles gladjes was verlopen ook Nicolaas moe werd.
Toch was hij gelukkig in staat om mij overeind te helpen, waarbij ik mijn luier direct voelde soppen, wat betekende dat dat ding totaal verzadigd was.
Hoewel Nicolaas altijd bereid om mij te helpen deed ik het toch liever zelf.

BIJ IRMA EN, VICTOR THUIS

Nadat Nicolaas mij verschoond had wilde ik eigenlijk slapen maar, bedacht me, dat Irma en, Victor sofieke nu niet hadden gezien, waarop ik besloot al was het 9 uur geweest Irma te bellen.
Vooral om te vertellen hoe sofieke zich ook nu weer als een bijdehandje had gedragen en, zelfs had geholpen om Victoria Sander en, Pieter te verschonen.
Waarbij Sofieke zich verbaasd had over de grote van de luiertjes voor de vierling.
Deze keer nam Victor de telefoon op en, vertelde dat Irma inmiddels naar bed was.
Toen ik vertelde hoe Sofieke geholpen had bij de verzorging van de vierling zei Victor direct dat ook hij en, Irma dat geweldig vonden.
waar Victor direct aan toevoegde, Tamara jij weet toch dat Sofieke ook Irma verschoont in plaats van andersom en, zij zich niet zomaar weg laat sturen?"
"Verder vinden ook wij het geweldig hoe Sofieke zich het laatste halfjaar ontwikkeld heeft".
Direct bevestigde ik vooral dat laatste, om dan de verbinding te verbreken mijn tanden te poetsen en, ik zelf een nachtluier pakte en, deze met enige moeite zelf omdeed.
Toen ik even later aangekleed was realiseerde ik me pas, dat het voor het eerst in weken was dat ik instaat was om zelf mijn luier te verschonen en, me verder aan te kleedden.
Om nog meer te beseffen hoe makkelijk het ging nu de vierling het levenslicht had gezien.

Uiteindelijk lag ik na nog een kop koffie een halfuur later in bed terwijl Nicolaas tot mijn verbazing al snel volgde.
Toen hij naast mij lag spraken we nog eventjes om dan snel in slaap te vallen, terwijl ook Victor vlak na mijn telefoontje naar bed ging.
Denkend dat Irma in diepe rust was, binnengekomen zag Victor dat Irma nog lag te lezen en, direct opkeek eens diep zuchtte en, dan zei nadat hij bij Irma op bed kwam zitten.
" Die ontwikkelingen van onze dochter" nu keek Victor Irma aan en, hoewel hij wel vermoede waar dit heen ging.
"Nou krap een halfjaar geleden vond Sofieke alles eng en, was ze bang voor andere kinderen, durfde nauwelijks naar school en, had ze geen vriendjes of vriendinnetjes".
"Nou dan moet je nu eens zien, puur doordat haar nichtje Elza haar aanmoedigde om bij haar op school te komen".
Nu nam Irma een slok van de thee welke Victor op haar nachtkastje had gezet en, vervolgde dan , " niet alleen heeft de verhuizing van school goed uitgepakt maar, heeft ze het ook bij scouting erg naar haar zin!"
"Waar zij niet alleen leuk meedoet maar, ook zelf initiatief durft te nemen".
Dan ging Irma terwijl ze merkte dat haar luier vol liep door " maar, het toppunt is wel dat ze naar verjaardagen durft, zoals nu weer die van Agnes".
"Zoals Thea me aan de telefoon vertelde, dat Agnes uit fatsoen Sofieke wel gevraagd had terwijl ze er eigenlijk vanuit ging dat Sofieke dat aanbod ook zou afslaan".
" Zodat Agnes verbaasd opkeek toen Elza maar, vooral Sofieke de uitnodiging aannam en, nu leuk meedoet".
"Bovendien en, dat vindt ik echt fantastisch, zit onze lieverd sinds anderhalve week op zwemles en, gaat dat volgens de badjuffrouw geweldig".
Hierna dronken we onze thee op en, vielen dan snel in slaap.

DONDERDAG MORGENVROEG

Ondanks alles waren Sofieke en, Elza er deze donderdagochtend vroeg uit denkend dat ze nu naar zwemles zou gaan maar, tot verbazing van Sofieke keek Els haar aan en, zei "Sofieke net als gisteravond is ook de zwemles van vanochtend vervallen".
Direct zag ze bij beide meisjes de teleurstelling en, gaf ze beide ter afleiding maar een cappuccino.
Dan zei ze terwijl ook Martin Arjan en, alle andere meisjes beneden waren en, cappuccino of thee hadden gekregen dat het gezien gister druk was geweest ze het vanochtend even kalm aan deden.
Hierna vertelden Elza en, Sofieke over de geboorte van en, hun kennismaking met de vierling.
Waarna Sofieke zich nog verbaasde over het feit dat alle vier wel heel klein waren.
Direct wilde Els dit uitleggen dat als baby's met zijn vieren de kleine ruimte in mamma's buik moeten delen er per baby wel erg weinig ruimte overblijft.
Waarna Sofieke en, Elza knikten ten teken dat zij het begrepen hadden maar, voor er doorgevraagd kon worden keek Els de kring rond en, zei dan!
" Kom we gaan snel verschonen dan kunnen we daarna nog wat leuks doen"!

BIJ TAMARA

Deze donderdagochtend werd ik na een hectisch etmaal alles behalve uitgerust wakker.
Terwijl ik wakker werd merkte ik niet alleen dat Cynthia inmiddels aan Elizabeth en, Sander haar handen vol had en, het best even tijd koste om beiden in bad te doen en, weer aan te kleedden.
Wat me eigenlijk meer verbaasde was dat Ashly haar goed hielp, dat zij dat kon doen kwam doordat Ashly en, Lianne door alle hectiek bij ons waren blijven slapen.
Zodat Ashly en, Lianne Albertine en, Pieter zaten te voeden en, zag ik in tegenstelling tot wat ik verwachtte beide de inhoud van 25 milliliter
helemaal opdronken.
Toen beiden hun fles leeg hadden en, Cynthia Albertine van Ashly overnam en, haar een boertje had laten doen en, Pieter met alleen een luiertje op mijn blote buik lag keek Cynthia mij aan en, merkte dan op, "nou Tamara deze twee hebben behoorlijk gedronken zeg!"
Ondertussen merkte Cynthia onmiddellijk dat zowel Pieter als Albertine nat waren en, Albertine een poepje had gedaan en, ze duidelijk liet merken dat ook zij haar eerste poepluier had.
Nu mocht Ashly onder toezicht van Cynthia heel voorzichtig Albertine op de commode leggen en, haar uitkleedden.
Terwijl Aslhy Albertine van haar vieze luier afhielp waste en, een schone luier omdeed en, aankleedde merkte ook ik dat ik verschoond wilde worden.
Wat me deed besluiten om Nicolaas die net twee weken vrij was te roepen maar, dan hoorde ik dat er beneden werd aangebeld.
Wat betekende dat er alweer kraamvisite op de stoep stond maar, wie het was of waren kon ik niet verstaan maar, toen ik haar binnen zag komen verbaasde me haar belangstelling niet.
 
Laatst bewerkt:

Little Endy

Sayori the shy Enderman :3 (he/they)
Terwijl ik wakker werd merkte ik niet alleen dat Cynthia inmiddels aan Elizabeth en, Sander haar handen vol had en, het best even tijd koste om beiden in bad te doen en, weer aan te kleedden.
Was Elizabeth niet Victoria's tweede naam in plaats van haar roepnaam?

Leuk vervolg weer overigens, ga zeker zo door!
 

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 62 KRAAMBEZOEK VAN EEN OUDE BEKENDE

Pas toen Nicolaas al pratende boven kwam, hoorde ik dat het Nicolette was die was binnen gekomen.
Binnengekomen viel ze direct met de deur in huis, " Tamara net als de rest van onze oude klas ben ik nieuwsgierig naar de pas geboren vierling".
" Hu, onze oude klas?"
"Ja natuurlijk, weet je dan niet dat we met de meeste klasgenoten inmiddels een groepsapp hebben?"
"Ook hebben we met de meeste meiden en, een paar jongens, mannen natuurlijk een account op facebook".
Nu keek ik Nicolette aan en, zei dan, " eerlijk gezegd heb ik helemaal niets met welk sociaalmedia platvorm dan ook"!
Deze opmerking deed Nicolette opmerken, " Tamara wat loop jij hopeloos achter zeg".
Deze opmerking van Nicolette deed mij grappen, " door de opvoeding van Ruud Carina en, nu de vierling erbij heb ik helemaal geen tijd voor dat soort fratsen".
"Bovendien neemt Carina regelmatig haar vriendinnetje Josje mee en, die heeft ook haar aandacht nodig"!

OVER JOSJE

Terwijl wij verder spraken zorgde Nicolaas voor beschuit met zowel blauwe als roze muisjes, terwijl Nicolette me aankeek en, ineens vroeg " Josje is toch de dochter van Mies, Tamara?".
"Ja Nicolette maar, hoe weet jij dat?"
Eigenlijk wilde Nicolette direct verder vertellen maar, dan begon ik te lachen.
Een beetje geïrriteerd vertelde Nicolette verder, dat toen haar kwelgeesten, haar weer eens lastig vielen er in plaats van een meester of juf, die trouwens nooit wat deden, er ineens een meisje van Josjes leeftijd uit het niets naar voren sprong!
" Om dan met alleen haar blote handen zeker vijf zes jongens en, meisjes te grijpen en, die bont en, blauw te slaan".
"Pas toen grepen zowel de directeur als verschillende leerkrachten ineens in" zuchtte Nicolette.
Ook nu kon ik een twinkeling en, enige vrolijkheid niet onderdrukken, waarop Nicolette me aankeek en, vroeg, "wat is hier nu weer grappig aan, Tamara?"
Nu keek ik wat serieuzer en, zei dan " Nicolette wat jij nu verteld is voor mij oud nieuws"
"Het meisje wat er bovenop dook en, de pestkoppen een koppie kleiner probeerde te maken, was mijn dochter Carina".
"Die na een weekend met Josje, toen ze samen op het schoolplein kwamen de vraag kreeg wat ze met die pisbroek moest".
"Toen dat clubje Josje ook nog uitmaakte voor pissebed was voor Carina de maat vol en, dook ze er bovenop en, sloeg ze fors om zich heen".
"Pas toen zagen de leerkrachten en, de directeur hoe Josje gepest werd.
"Met als gevolg dat de leraren en, de directeur direct ingrepen en, het clubje inclusief Carina dwongen om naar binnen te komen".
"Toen ook Josje de raddraaiers wilde volgen hield de directeur haar tegen en, zei " Josje jij hoeft niet mee, want jij deed niets!"

"Direct antwoordde Josje " nee meneer maar, mij moeten ze nou net iedere keer hebben!"
"Nou toen mochten zowel Josje als Carina vertellen".
"Hierbij vertelde Josje dat ze vanwege haar incontinentie door veel mede leerlingen gepest werd, wat betekend dat ze het ondanks dat ze net als Carina bijna 9 jaar is, ze het nog steeds in haar broek doet".
"Hm daar komt het dus van?" begreep Nicolette.
Ondertussen waren Elizabeth en, Pieter zowel gevoed als verschoond en, lagen beide inmiddels alweer te slapen.
Wat betekende dat het hele kwartet in ruste was.
Nu probeerde ik ondanks dat mijn lichaam nog herstellende was comfortabel te gaan zitten, wat nog wel lukte.
Ondanks dat ik merkte dat ik inmiddels alweer best nat was, wat mij weer op deed staan om een schone Tena ultima te pakken.
Iets waarvan ik zag dat het Nicolette verbaasd deed kijken, aangezien zij zo bleek mij, dacht dat ik een Tena maxi gebruikte.
Nu keek ik haar aan en, zei " Nicolette dat klopt normaal is de Tena maxi sterk genoeg maar, aangezien ik maar, 4 a 5 luiers per dag mag gebruiken maar, dat zijn er door de afgelopen zwangerschap minimaal vijf geworden en, ik nog niet helemaal hersteld ben!"

NOODZAKELIJKE HULP, UIT ONVERWACHTTE HOEK.

"Hm juist Tamara", ondertussen probeerde ik mij het bed uit te hijsen, wat door het vier keer stevig moeten persen, nu nog niet meeviel.
Uiteindelijk lukte het toch om op te staan maar, had ik daar toch twee handen van Nicolette als extra ondersteuning voor nodig.
Nauwelijks opgestaan merkte ik direct dat ik mijn luier moest verschonen, waarop ik Nicolaas wilde roepen om mij te helpen maar, Nicolette keek me aan en, zei "Tamara, ik zal je helpen?"
Deze vraag van Nicolette deed me aarzelen maar, kreeg het nodige vertrouwen toen Nicolette me aankeek en, antwoordde, " Tamara ik werk als verpleegkundige in het verpleeghuis, dus ik ben net als jij wel wat gewend!"
"Bovendien heb ik aan het eind van de opleiding voor mijn stage in het ziekenhuis op de kraamafdeling bij geriatrie gewerkt, dus kom op".
Hoewel ik de situatie uiterst genant vond, kon ik Nicolette niet op andere gedachten brengen.
Zodat Nicolette me ondersteunde naar de badkamer, waar ze mij zonder blikken of blozen uitkleedde.
Iets wat me toch verbaasde, hoewel ik door alles van de bevalling en, daarna uitgeteld was en, dus elke hulp welkom was.
Al snel merkte ik dat ik van onder praktische was uitgekleed, waarna ze alsof het de normaalste zaak van de wereld was mijn romper en, direct daarna mijn luier opende.
Toen ik daar van wat wilde zeggen, keek Nicolette me aan zuchtte diep en, zei dan, "Tamara, ik weet dat jij het moeilijk vindt maar, aanvaardt de geboden hulp!

"Eén je bent nog herstellende van een best grote bevalling, een vierling is nogal wat!"
"Bovendien heb je de handen vol aan de verzorging van het hele kwartet," ondertussen had Nicolette me verlost van mijn vieze luier en, terwijl zij deze in de afvalbak deponeerde wilde ik protesteren.
Precies op dat moment veranderde Nicolette uiterst behendig van onderwerp en, vertelde dat ze door de appgroep inmiddels contact had met Merel Evert Bea Rianne en, Annabel, die op hun beurt weer contact hadden met andere studenten van ons jaar.
Terwijl Nicolette mijn vuile luier weggooide mij had gewassen en, nu een schone luier onder mij schoof, keek ze mij aan en, ging door.
"Tamara jij bent één van de weinige waar we nog naar op zoek zijn, uh ik bedoel op zoek naar waren!"

Intussen had Nicolette mij een schone luier omgedaan en, me een schone romper aangetrokken.
Terwijl ik me verder aankleedde ging Nicolette verder, "jammer dat jij niets hebt met sociale media Tamara!
Waarna zij doorging, "wat dat betreft ben jij hopeloos ouderwets.
Ondertussen probeerde ik op te staan, wat na bijna 30 uur van vooral liggen en, zitten met veel steun in de rug nog niet mee viel.
Toen ik eindelijk stond en, me verder zelf aankleedde ging Nicolette verder.
Op het moment dat ik klaar was en, bovenaan de trap stond, meende ik gerucht te horen wat wel klopte maar, anders was dan ik had verwacht.
Niet alleen waren Irma Victor Ashly en, Lianne in de kamer.
Tot mijn grote verbazing zaten zeker 15 van de 25 studenten van mijn studiejaar in één grote kring in onze kamer.
Bij kletsend en, genietend van koffie met beschuit met muisjes, toen ik vroeg, wat dit onverwachte bezoek te betekenen had, keek ik op van het antwoord wat ik kreeg.
 
Laatst bewerkt:

jjcvdk

Gewaardeerd Lid
goedendag heer luierdromer

weer een heel mooi vervolg heer luierdromer en ben nu echt heel erg nieuwschierig naar het andwoord wat tamara gaat krijgen en wat er verder komen gaat

mvg jjcvdk
 

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 63 DE BABYSHAWER

Na enige aarzeling vertelde Irma aangevuld door Nicolette Annabel Huub en, Bea dat Jan Huub en, Annabel al maanden rond liepen met idee om een reünie te organiseren.
Dit vooral omdat het 20 jaar geleden was dat onze jaargang was afgestudeerd.
Dan vertelde Bea, "eigenlijk wilden we dat op school doen maar, omdat veel docenten op leeftijd zijn en, fysiek niet meer zo heel sterk zijn maar, vooral omdat het schoolgebouw op de nominatie staat om gesloopt te worden konden we daar niet terecht".
"Toen Annabel Nicolette Evert Jan en, ik bovendien hoorden dat wij beiden zwanger waren en, jij tegen de beoogde datum zou zijn bevallen van een vierling!"
"Was de beslissing om de reünie hier te houden snel genomen", sloot Irma af.
Waarna ik knikte dat ik het begon te begrijpen.

Ondertussen werd iedereen door Nicolaas voorzien van beschuit met zowel roze als blauwe muisjes.
Doordat het boven rustig leek, dachten we dat het hele kwartet lag te slapen.
Iets wat eigenlijk wel jammer was maar, wat we niet wilden verstoren.
Terwijl we genoten van de gezelligheid merkte zowel ikzelf als Irma dat we het aan een verschoning toe had.
Iets wat zowel Victor als Nicolaas naar ons deed kijken maar, de klas niet reageerden, tenminste?
In elk geval niet naar mij toe maar, wel zagen we dat het Bea Huub Jan en, zelfs Nicolette verbaasde dat Irma nu niet zindelijk was.
Direct wilde het clubje weten hoe dat kwam en, of Irma bang was dat dit nu definitief was.
Direct keek Irma de groep rond en, antwoordde, " toen ik zwanger was van Sofieke was ik ook al ( tijdelijk) incontinent en, heeft de arts mij gewaarschuwd dat dit bij een een volgende zwangerschap waarschijnlijk weer zo zou zijn".
"Toch kijk ik uit naar de komst van de tweeling en, neem dit probleem maar, voor lief!"
Nu zagen we Huub Bea Nicolette en, Jan knikken en, begrepen Irma en, ik dat onze voormalige klasgenoten met ons meeleefden.
Waarna Annabel Huub en, Evert doorvroegen, " als wij het goed hebben begrepen heb jij al twee tieners Tamara?"

Dan Irma aankijkend, "Irma heb jij niet een dochter van zes?"
Nu knikte zowel ik als Irma en, antwoordde Irma, "nou ja bijna zes, dat wordt Sofieke in September".
Dan kwam direct de vraag waar de kinderen nu waren.
Nu keken we de kring rond en, vertelde ik dat Sofieke en, Carina bij onze zus en, dus hun tante Thea logeerden.
Waarna Irma doorging, " als ik Thea goed begrepen heb, is het de grotere nichten van Sofieke en, Carina, Sonja en, Mieke deze keer in tegenstelling tot eerdere logeerpartijen niet gelukt om Sofieke bang te maken en, haar naar hun hand te zetten".
"In tegendeel, want mede door steun van Elza bekt zij tegenwoordig fel van zich af".
Om dan terwijl we tegen half 5 ineens gehuil hoorden, wat betekende dat de kleintjes, of in elk geval één of twee wakker waren en, waarschijnlijk wilden drinken.
Terwijl Nicolaas boven ging kijken vertelde Irma verder, "bovendien hebben Elza en, Agnes Sofieke zo ver gekregen dat zij net als genoemden inmiddels op zwemles zit".
" Iets wat sofieke hier niet durfde, met pestende leeftijdsgenootjes van haar oude school in de buurt, sloot Irma af.
Hierop keken Nicolette en, Bea Irma aan en, vroeg Annabel, " Irma als ik het goed begrijp is jou dochter vanwege haar handicap naar een andere school gegaan?"
"Ja Annabel dat klopt en, dat werd met name aangemoedigd door de dochter van mijn vriendin Marjan, Elza!"
Om dan verder te vertellen, "daardoor is Sofieke rap zelfstandiger geworden en, ze dus in plaats van bang en, afwachtend nu rap haar woordje klaar heeft en, zich al helemaal niet zomaar weg laat sturen".
"Bovendien heb ik van Thea begrepen dat toen Agnes haar vroeg voor haar verjaardag, zij er automatisch vanuit ging dat Sofieke net als vorig jaar ook dit jaar beleefd zou bedanken".
Toch had haar moeder Agnes op het hart gedrukt om Sofieke te vragen, zodat die zelf kon beslissen of ze wel of niet zou komen".
"Dus Sofieke wilde wel komen?" begrepen Anna en, Annabel!
"Juist en, naar ik heb begrepen was het de bedoeling dat Elza en, Sofieke rond half 9 naar tante zouden gaan terwijl het voor alle andere kinderen ook een slaapfeestje zou zijn".

"Ja ja en, toen?"
"Ja inderdaad toen sofieke dat doorkreeg wilde ze niet naar huis maar, net als alle anderen blijven slapen".
"Uiteindelijk zijn ook Sofieke en, Elza blijven slapen".
"Naar ik heb begrepen zelfs twee nachten, dus vandaag is de derde dag daar!".
Terwijl wij doorpraten kwam Nicolaas met Elisabeth en, Sander binnen lopen en, vertelde dat hij voor ze naar beneden gingen hij eerst bij beide een poepluier verschoond had.
om door te gaan, " uit hun gezichtsuitdrukking was wel duidelijk dat beide daar blij mee waren!'
Hierna vroeg ik Nicolaas, " slapen Albertine en, Pieter nog?"
"Ja Tamara maar, volgens mij zal dat aan beider luiers te merken niet lang meer duren!"
ondertussen zat ik Elizabeth die intussen rustig om zich heen keek te voeden, terwijl Annabel enthousiast Sander voor haar rekening nam.
Terwijl beiden goed door dronken.
Ondanks dat het een leuke geslaagde middag was merkte ik dat ik moe werd.
Deze drukte was na de bevalling wat veel van het goeie, zodat toen Elizabeth en, Sander en, een uur later Albertine en, Pieter gevoed waren waarbij ik nu geholpen werd door Anna.
Toen ook zij weer in hun bedjes lagen was het inmiddels bijna 5 uur en, vond ik het ondanks de gezelligheid welletjes en, hoopte dat het hier bij zou blijven.
Toch merkte ik aan mijn klasgenoten van vroeger dat die totaal geen haast hadden en, niet aan vertrekken dachten.
Toen ik voorzichtig polste of de dames en, heren gezien het tijdstip niet naar huis moesten om met hun gezin te eten, bleek uit reacties van Evert Jan en, Nicolette dat er blijkbaar buiten mij om was afgesproken om bij ons samen te eten maar, ook dat Merel Bea en, Nicolette het nodige op touw hadden gezet.
Dat begreep ik toen ze mij aankeken en, Nicolette zei, "Tamara, Merel Evert en, Jan hebben een grote bbq in de tuin opgebouwd en, ik heb met Anne Ingrid en, kees de nodige salades ingekocht en, klaargemaakt".
Aangekomen in de keuken zag ik dat, Annabel samen met Jurgen en, Jan bezig was om sausjes te maken en, stokbrood te snijden.
Wat bijna klaar was.

Zodat nu iedereen voor het eten nog snel naar het toilet wilde en, Irma en, ik ons nog snel wilden verschonen.
Zodat het ineens wel spitsuur leek.
Om toen dat achter de rug was en, we zaten te eten te merken dat er vele herinneringen opgehaald werden.
Ook waren er velen die vertelden wat er na onze studie van hun leven was geworden en, wat ze uiteindelijk waren geworden.
Nadat ik verteld had over Ruud maar, vooral over Carina merkte ik dat Bea Ana en, Annabel zich hier over verbaasden.
Helemaal toen ik terwijl we lekker smulden vertelde dat Ruud kinderen met een beperking op school pest terwijl Carina als zij het nodig vindt juist voor hen in de bres springt.
Om tijdens het weghappen van een shaslick te vertellen, " op een dag kwam Carina plotseling thuis met een ander meisje, Josje die net als ik haar hele leven al incontinent is en, daar mee gepest wordt."
"Doordat Carina mij natuurlijk van haver tot gort kent en, ook mijn verhalen uit mijn lagereschooltijd kent plofte zij bijna uit elkaar toen ze samen met Josje na een weekend hier op school kwam en, er gevraagd werd wat zij met Josje pissebed moest".
"Op dat moment sloegen bij Carina de stoppen door".

Deze keer zagen de leraren wel wat er gebeurde en, geboden alle meiden om naar binnen te gaan".
Toen Josje ook mee liep hield de directeur haar tegen en, zei " Josje jij hoeft niet mee, want jij deed niets"!
"Tot verbazing van de leerkrachten keek Josje de directeur aan en, antwoordden, "nee maar, mij moeten ze nou juist iedere keer hebben".
"Toen ook Carina haar verhaal had gedaan viel bij alle leraren het kwartje en, kregen alle betrokken leerlingen een behoorlijke uitbrander".
Toen ik het verhaal verteld had vertelde Irma het verhaal over Sofieke die bijna hetzelfde had meegemaakt maar, door haar vriendinnetje Elza werd aangemoedigd om bij haar op school te komen en, ze daar geen last van pestkoppen zou hebben.
"Tot mijn verbazing ging het op de nieuwe school en, bovendien bij Elza in de klas een stuk beter", vervolgde Irma.
Dan keek Irma terwijl ze haar tweede bord met vlees en, salade bijna leeg had de groep rond en, ging door.
" Bovendien is Elza er tot mijn verbazing in geslaagd om Sofieke bewust op de wc te laten plassen, iets wat Victor en, ik tot dat moment nooit was gelukt" zuchtte Irma.
"Sterker waar Elza nog iedere nacht in bed plast en, regelmatig drukt, presteert Sofieke het bovendien om s' nachts wakker te worden om op de wc te drukken maar, ook vaak als ze moet plassen."

Dan vertelde Irma dat toen ze zwanger was van Sofieke ze ook al incontinent was geweest en, ze bovendien was gewaarschuwd dat dit bij een volgende zwangerschap terug zou komen.
Ondertussen vroeg zowel Irma als ik me af hoe het nu met de meiden bij Thea ging.

ONDERTUSSEN BIJ TANTE THEA

Om te beginnen waren Crista en, Anneke met Josje en, Carina naar het strand, wat met alle bagage best een gesleep was geweest.
Toen de meiden na bijna twee uur reizen eindelijk op het strand waren mocht niet alleen Christa zich van haar luier ontdoen maar, toen Josje een zwemluier pakte Anneke haar aankeek en, zei "Josje dat jij in het zwembad een zwemluier draagt is logische maar, in zee hoeft dat niet."
Direct borg Josje de zwemluier op en, trok ze haar badpak aan, wat nu wel erg ruim zat.
Toen alle vier de meiden hun badpak aan hadden trokken ze een sprintje en, plonsden bijna gelijk de zee in.
Doordat ze zich best vermaakten met zwemmen zonnen stoeien en, spelletjes was het alweer snel lunchtijd en, lieten ze zich de meegebrachte broodjes en, koffie goed smaken.
Na de lunch bleven ze op het strand liggen lezen maar, nadat de lunch wat gezakt was werd er weer lekker gezwommen.
Zo vloog net als de ochtend de middag voorbij en, hoewel geen van de meiden er genoeg van had, stemden ze er mee in toen Anneke tegen vijf uur zei.
"Meiden ik vindt het hier heerlijk en, zou het nog wel uren volhouden maar, we moeten nog best een eindje reizen om thuis te komen!"
"Bovendien zijn we al een uur verder voor we in de metro zitten".
Hoewel Carina Christa maar, vooral Josje nog geen zin hadden stemden ze in met het voorstel van Anneke.

ONDERTUSSEN BIJ AGNES

Ondertussen vermaakten Sofieke en, Elza zich nog steeds bij Agnes.
Tot verbazing van de moeder van Agnes maar, ook van Elza was Sofieke teleurgesteld toen het feest bijna voorbij was.
Toch zei Sofieke net als Elza dat ze het leuk had gevonden.
Nu zei ook Agnes net als Simone Debbie Hanny en, Annabel maar, ook Lieke dat het een leuk feest was geweest.
Terwijl ook Martin liet merken dat hij het leuk had gevonden.
Nu keek hij Sofieke aan en, zei lachend, "beetje gek vond ik het wel maar, jij deed leuk mee hoor".
Nu lachte ook Sofieke om dan te merken dat de beide jongens en, alle meiden nog een zakje snoep mee kregen en, op het zelfde moment de bel ging.
Waarop Els naar de deur liep om alle ouders binnen te laten.
Direct vertelde Sofieke dat er meer bedplassers waaronder Agnes waren en, dat Agnes het zelfs fijn vond om luiers te dragen en, te gebruiken maar, nog meer om zich als kleintje te gedragen

Nu dacht tante dat dit het was maar, Sofieke ratelde al door en, vertelde dat ze het nog gekker had gevonden dat Annabel het echt letterlijk in haar broek had gedaan.
Nu wilde tante reageren maar, Sofieke ging door en, zei dan "en, ze vindt dat nog lekker ook!".
Nu wilde tante weer reageren maar merkte net als de meisjes die ondertussen hun jas aantrokken dat het in de kamer naar plas en, poep rook.
Tot verbazing van Thea keken Elza en, Sofieke direct naar Annabel, iets wat ook de moeder van Annabel merkte.
Die ook nu in haar broek had geplast en, nu stond te drukken.
Dat haar moeder dit gedrag niet kon waarderen merkte zowel tante als de meisjes toen haar moeder Annabel na haar te hebben gewassen over de knie legde en, Annabel een paar stevige tikken op haar blote billen kreeg.
Direct hierna deed haar moeder een katoenen luier bij haar om en, kreeg ze daar een plasticbroek overheen welke direct met een slotje werd afgesloten.
Direct toen dat was gebeurt trok Annabel een pruillipje.
Iets wat ook Elza en, Sofieke opmerkte maar, omdat zij net als de rest van de groep dachten dat Annabel die katoenen niet fijn vond bleven ze staan, benieuwd hoe dit uiteindelijk af zou lopen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan