Hoofdstuk 26
In de loop van de middag belde Michelle plotseling, of ik geen zin had dat weekend bij haar te komen logeren. Sofie had het zo leuk gevonden dat ze me graag nog eens wou zien en aangezien ik Stefan de tijd wou geven om z’n zaken op orde te krijgen en hij nog geen contact had opgenomen ging ik op de uitnodiging in. Thuisgekomen stuurde ik hem een bericht met mijn plannen voor het weekend en pakte snel een reistas in. Het zou mooi weer worden dus een kort rokje en mijn korte tuinbroekje, voldoende luiers (ik besloot alleen maar luiers met een printje mee te nemen) en shirtjes met meisjesachtige printjes. Mijn haar in staartjes en op het laatste moment ook nog een jurkje die volgens Stefan mij er jaren jonger op maakte en natuurlijk een leuke pyjama. Ik had er echt zin aan en een uur later stond ik bij ze voor de deur. Sofie deed de deur open, omhelsde mij en trok me mee naar binnen. Michelle pakte de autosleutels van mij aan en haalde de reistas uit mijn auto en klikte de auto op slot. Fijn dat je wou komen, Sofie heeft het de hele week over je gehad, ik heb nog nooit meegemaakt dat ze zo enthousiast op een tot voor kort nog onbekend iemand reageerde. Je hebt echt indruk gemaakt op haar. Verder kwam Michelle niet want Sofie trok mij gelijk naar boven en nam mij mee naar haar kamer. Sorry, riep ik nog naar beneden, is goed, kwam er terug. Ik kom zo wel kijken en dan praten we verder.
Sofie haalde opnieuw haar poppenhuis tevoorschijn dus even later kropen we weer over de grond. Het duurde niet lang of ook Michelle stond boven, we gaan eerst even eten, kinderen. Ik verbaasde me al niet meer over die opmerking, ik was dit weekend niet de vriendin van Stefan maar het vriendinnetje van Sofie. Voordat we aan tafel gaan weten jullie wat er moet gebeuren en voor het gemak doen we dat wel even boven. Sofie ging gelijk klaar staan en liet braaf haar luier controleren en die was in orde. Ik wist al dat ik niet door de controle zou komen, ik had thuis snel spullen gepakt en verder geen schone luier aangedaan en tijdens de autorit had ik al wat voelen lopen. Oei, dit kleintje is niet droog meer merkte Michelle op en Sofie beaamde dat. Kom maar mee naar de logeerkamer, daar staat je tas al en dan regelen we dat gelijk. Op de kamer aangekomen deed Michelle mijn tas open en bestudeerde de inhoud. Kijk Sofie, allemaal leuke luiers, kies jij er één uit voor Babette. Sofie haalde de stapel uit mijn tas en koos een luier uit, deze met die beertjes is mooi. Ze heeft normaal gesproken niet van dit soort luiers zei Michelle, dat is veel te duur. Oh sorry, daar heb ik niet over nagedacht, ik had beter gewone mee kunnen nemen excuseerde ik mij. Geen probleem, zei Michelle, Sofie heeft er momenteel ook. Stefan heeft er voor haar op internet besteld omdat hij door had hoe mooi Sofie die vond. Ze zijn gisteren binnen gekomen dus is het geen enkel probleem, ik had met haar afgesproken dat ze die aankrijgt zodra jij er zou zijn. Nadat ik had gebeld was zo opgewonden dat ze het al in haar broek had gedaan dus wist ik wel dat ze nu droog zou zijn maar dat zal wel niet lang duren in de wetenschap dat ze een mooie luier aan gaat krijgen.
In de tussentijd draaide Sofie om ons heen en bestudeerde het verschoonproces. Babette is nog klein want die heeft in haar luier geplast. Opnieuw ging ze er vrolijk aan voorbij dat zij nog maar een uurtje daarvoor een droge luier had gekregen. Michelle moest lachen, ik denk dat je het kleine zusje gaat zijn dit weekend. Geen probleem, ik vind dat best leuk en ik geniet ervan hoeveel plezier Sofie er van heeft. Dat is dan geregeld, zei Michelle, grabbelde in het zijvak van mijn tas waar het koordje van mijn fopspeen zichtbaar was en toverde mijn fopspeen tevoorschijn en duwde die in mijn mond. Zo, nu stil zijn en laat me mijn werk doen en een aantal natte doekjes later deed ze de plakkers dicht en zorgde ervoor dat alles goed aansloot. Jurkje weer omlaag en Michelle bevestigde de clip van het fopspeentje aan mijn jurk. Zo, nu naar beneden en aan tafel. Sofie bepaalde waar ik moest zitten en Michelle zette frietjes op tafel met een schaal met snackjes. Appelmoes, ketchup, mayonaise en bekers met water, geen wijn of biertje, maar dat had ik ook niet verwacht. Michelle haalde slabbetjes uit een lade zodat onze kleren schoon zouden blijven. Je ziet er schattig uit Babette, constateerde ze, wacht maar was mijn reactie als jij mij een slabbetje om gaat omdoen ga ik die nodig hebben ook en als bewijs dipte ik een frietje in de ketchup en smeerde dat eerst over mijn gezicht voordat ik het in mijn mond stak. Michelle gierde het uit en liep naar de keuken en kwam terug met natte washandjes, die gaan we dus ook nodig hebben. Sofie keek het een beetje verrast aan maar concentreerde zich op haar eten en liet het verder voor wat het was. Ik speelde nog een beetje theater zodat ik er in slaagde om toch nog iets aan mijn kleren te smeren en ik voelde mijn gezicht en handen plakken. Michelle stond op en gebruikte een nat washandje om mij weer toonbaar te krijgen. Kijk eens naar Sofie, die zit tenminste netjes te eten, maar ja, dat kunnen kleine meisjes nog niet. Ik trok een huilerig gezicht en kreeg een troostende knuffel van beide dames.
Na het eten mochten we nog even televisie kijken terwijl Michelle de tafel afruimde en even later kwam ze mijn jurkje halen om het te wassen en om te ruilen voor een shirt. Daar zat ik dan weer op de bank in mijn luier en Sofie kroop tegen mij aan en stak haar duim in haar mond. Haar ogen zakten al een beetje dicht en Michelle keek vertederd het schouwspel aan. Mijn twee kleine meisjes, ik ga er eens ééntje richting bed brengen want die is moe, de andere mag nog even op blijven. Terwijl Sofie naar bed gebracht werd zapte ik doelloos van kanaal naar kanaal op de televisie en stak mijn fopspeentje in mijn mond. Even half uurtje later stond Michelle weer beneden, zo die slaapt ze was heel erg moe. Ze pakte 2 wijnglazen uit de kast, wijntje rood of wit? Graag zei ik, doe maar wit, daar had ik wel zin aan. Michelle liep naar de keuken en kwam terug met een fles witte wijn en 2 drinkflessen met water. Het is warm, we moeten goed drinken. Ik heb voor morgen nog niets gepland we kijken wel wat het weer doet en dan zien we wel. Heb je al wat van Stefan gehoord, weet hij dat je hier bent? Nee, nog niets gehoord maar ik heb hem een appje gestuurd, laat hem maar rustig nadenken, hij moet zijn besluit weloverwogen nemen. We keken wat televisie en babbelden over allerlei zaken. De wijn en het water deden in de tussentijd hun werk, ik werd wat licht in mijn hoofd en mijn luier begon langzaam op te zwellen. Michelle stootte mij aan, kom we gaan ook slapen, maar eerst ga ik mijn kleine logeetje hier verschonen. Ik keek omlaag naar mijn luier en zag de verkleuring die steeds groter werd.
Ik had een déja-vu moment naar het begin van dit avontuur, toen zat ik in een luier en shirt bij Stefan op de bank en nu hetzelfde bij Michelle. Wacht eventjes, zei ik, ja, dit kan er nog wel bij terwijl ik mij ontspande, hoef ik lekker niet naar de WC. Michelle moest lachen, volgens mij had jij gelijk met Sofie moeten gaan slapen of nog eerder. Kleine kleutermeisjes die nog expres in hun luier plassen horen zo laat niet meer op te zijn. Opstaan jij, dan zal ik dit kleine kleutertje of moet ik zeggen baby-meisje eens verschonen en van een pyjama voorzien en naar bed brengen. Lees je nog een verhaaltje voor, zeurde ik. Niets daarvan, naar boven met jou en braaf gaan slapen. Morgen moet je weer een hele dag spelen en dat is vermoeiender dan je denkt.