Deel 33
De volgende morgen kwam Karin ons wakker maken, ze stuurde de meisjes al naar de keuken, en maakte mij eerst klaar,
We zullen eerst jou pamper eens uitdoen hè Woutje, ze legde mij op het verzorgingskussen, en maakte mijn pamper los , ohhhhh geen plas zei ze , ik knikte van neen , straks gaan we zwemmen en naar de speeltuin hè zei Karin.
Joepie ! zei ik, dan hoef ik vandaag geen pamper hoor , ooooh dat is goed hoor , dan doe ik jou u zwemshort al aan en steek ik jou broek en slip in de sporttas, met een badlaken. Dat is goed zei ik . Karin hielp mij van de tafel en zei ga maar al naar de keuken dan kan je zo eten.
Ik ga eerst even naar het toilet zei ik , dat is goed hoor jongen zei Karin.
Ik kwam in de keuken en liep naar Mieke en naar Katy om goeiemorgen te zeggen,
Zo jij hebt jou zwemshort al aan zei Mieke, leuk . Ja zei ik , ik wil straks die waterglijbanen wel eens uit testen , Dan moet je eerst goed eten zei Katy, wat zou jij willen ? Cornflakes of een boterham met hagelslag, bijde zei ik , Goed zei Mieke zet je maar op een stoel dan breng ik het aan tafel , wat wil je drinken fruitsap of fristi ?
fristi zei ik .
Ik ging tegen Evelien aan tafel zitten, zozo je hebt jou zwemshort al aan, en heb je er een pamper onder? Vroeg ze , ik knikte van neen want we gaan straks zwemmen zei ik, en met een pamper aan gaat dat niet .
ohhhh dat gaat heus wel hoor zei Evelien, of wou je er geen dragen meschien.
ik heb tegen Karin gezegd dat het niet nodig was . zei ik . Echt !!!! Riep Evelien straks mag ik er ook geen dragen. Maar als jij straks jou badpak aan hebt en je hebt er een pamper onderaan dan ziet iedereen dat toch? En dat gaan de mama’s niet willen hoor.
Sofie werd naar de slaapkamer geroepen om ook aangekleed te worden, kom meid zei Katy, ik,zal jou pamper ook maar eens uitdoen hè. Sofie werd op het verzorgingskussen geholpen, en de pamper ging uit, zo geen plas zei Katy, neen knikte Sofie, maar ik moet wel dringend plassen nu zei Sofie, goed we zullen eerst naar het toilet gaan , Katy deed Sofie snel een sponsen broek aan zodat ze naar het toilet kon .
Toen ze terug op de slaapkamer kwam kreeg ze ook haar badpak al aan , geen pamper vandaag meid zei Katy, ohhh geen erg hoor zei Sofie, maar als we vanavond gaan slapen dan toch wel hè mama? vroeg Sofie, ja hoor dat is goed hoor zei Katy, wil jij enkel nog een pamper dragen om te slapen meschien?
Sofie knikte en Wout wil dat ook zei ze.
Ohhh dat is goed hoor !
Ga maar terug naar de keuken, dan maak ik een tas met jou spullen voor mee te nemen straks. ik ga jou wel nu eerst nog een shirt aan doen en doe maar een short aan .
‘Sofie kwam terug in de keuken, ze had haar gameboy bij en die van mij had ze ook meegebracht, hier jou gameboy zei ze , mag ik eens met jou spelletje van Mario kart spelen vroeg ze , dan mag jij met donkey kong spelen,
ohhhh dat is goed zei ik , Sofie liep langs Evelien om aan tafel te gaan zitten, ik heb mijn badpak al aan zei ze tegen Evelien, dan moeten we ons daar niet omkleden.
Heb je een pamper om? vroeg Evelien, neen knikte Sofie, ik wou er geen, want met dat badpak gaat dat niet echt hè , Evelien begon boos te kijken,
Kom jij ook riep Mieke naar Evelien, dan kunnen wij ons straks ook klaar maken om te gaan zwemmen, Evelien liep met stampende voeten achter haar mama naar de slaapkamer, Katy en Karin waren daar ook wat spulletjes bij elkaar aan het doen om mee te nemen, Evelien werd op het verzorgingskussen gelegd, en haar pamper werd los gemaakt, zozo dat is een flinke plas pamper hè, ja knikte Evelien, beter daar in dan in mijn bed Hè toch mama , dat is waar meid .
maar vandaag gaan we eens zonder pamper aan, ik zal ook jou badpak al aan doen en dan kan je zoals Sofie in short lopen en shirt , maar ik wil heel graag mijn pamper om zei Evelien boos , neen meid , Woutje heeft er geen om en Sofie ook niet.
Maar die willen geen pamper dragen vandaag zei Evelien, jij draagt er ook geen vandaag zei Mieke en begon Evelien aan te kleden. Evelien werd van de tafel geholpen, en begon met haar voeten op de grond te stampen, maar mama waarom niet!!! Omdat het niet kan met jou badpak aan zei Mieke boos , Geef mij dan een zwemshort en een shirt dan ga ik zo zwemmen, NEEN!! zei Mieke.
ze stuurde Evelien terug naar ons in de keuken,
Sorry zei Mieke tegen Karin en Katy voor mijn geroep tegen haar , maar ze wil soms veel te veel haar eigen zin , Geen erg zei Karin, soms moet je u boos maken, Wout en Sofie willen enkel hun pamper nog dragen als ze gaan slapen.
Ons Evelien ook dan , zo was het vroeger ook , ze heeft een paar weken kunnen profiteren van overdag een pamper te dragen en nu moet ze het maar terug gewoon worden.
‘Evelien kwam in de keuken, ik ben boos op jullie zei ze , ze liep ons voorbij en ging in de zetel zitten. Ik en Sofie keken eens naar elkaar en trokken onze schouders op en speelde verder op onze gameboy.
ondertussen hadden de mama’s hun ook klaar gemaakt, en we konden vertrekken om te gaan zwemmen op recreatie domein de plas .
‘Waar is Evelien vroeg Karin aan ons , ohhh die zit in de zetel ze is boos op ons zeiden Sofie en ik .
Ik liep naar haar toe, kom je mee we gaan vertrekken, ze zuchtte diep en zei pffffffff als het moet .
we liepen samen richting het domein, en heel de weg zei Evelien niets.