Nog niet klaar Kamperen met oma

Luierikl

Superlid
- Deel 4 -

Ik werd wakker, de camper was donker. Oma lag naast me te slapen. Ik voelde even aan mijn luier en merkte dat deze al niet meer droog was, blijkbaar werd ik wakker omdat ik net een plas had laten lopen. Ik duwde nog even op mijn blaas en merkte dat ik nog wat liet lopen. Wat voelde dat fijn en lekker warm. Ik draaide me op mijn buik en voelde dat nu ook de voorkant van de luier warmer werd. Ik stopte mijn duim terug in mijn mond en probeerde weer terug in slaap te vallen.


Ik voelde ineens een kus op mijn voorhoofd. Langzaam deed ik mijn ogen open. Kleine slaapkop, tijd om wakker te worden hoor. Oma gooide de deken van me af. Ik rekte me nog even uit. Kijk eens knappert, je bedje is droog. Oma zei het zo trots.. dat ik er zelf van begon te glunderen ook. Maar realiseerde me daarna dat ik vannacht natuurlijk wel geplast had in mijn luier. Ik kroop uit bed en toen ik ging staan, merkte ik meteen dat de luier ging hangen. In de spiegel aan de kastdeur zag ik duidelijk de volle luier in mijn pyjamabroek hangen.


Kom schat, gaan we eerst buiten even ontbijten voordat we je gaan omkleden. Beetje voorzichtig stapte ik de camper uit, snel ging ik zitten op de stoel. Oma smeerde broodje chocopasta voor me. Ik at deze lekker op en kreeg er zelfs nog eentje. Ik merkte duidelijk de volle luier onder mijn billen. Na het tweede broodje kreeg ik nog een glas melk die ook snel naar binnen ging. Het buitenleven op de camping kost me blijkbaar veel energie gezien de hoeveelheid die nu ineens mijn buik in ging. Oma schonk me snel nog eens bij. Ook deze melk ging prima mijn buikje in.


De tent van de buren ging open en Sophie kwam als eerste naar buiten gestapt. Een knalroze pyjama trok meteen de aandacht. Ze kwam naar ons toe lopen en wilde graag een highfive van ons. Bij haar was ook duidelijk een dikke luier zichtbaar in haar pyjamabroek.

Ik ging verzitten om haar een highfive te kunnen geven en blijkbaar was daardoor mijn shirt opgeschoven. Sophie zei ineens, ik heb ook die luier en wees naar het stuk luier dat zichtbaar was geworden. Ik werd meteen knalrood en wist niks meer te zeggen. Sophie liet haar pyjamabroek zakken om het te bewijzen, voor ik het wist zat ik naar haar natte luier te kijken. Het was inderdaad dezelfde, moest ik ook concluderen. Oma probeerde het niet te verdoezelen maar beaamde zelfs dat we inderdaad dezelfde luier om hadden. Ik kon wel door de grond zakken. Nu wist de kleuter naast ons dat ik dus een luier om had. De moeder van Sophie kwam naar ons toe. Wat doe jij nu Sophie vroeg de moeder verbaast. Oma legde het verhaal uit waarna de buurvrouw klein beetje verbaasd mijn kant op keek. Maar daarna het gesprek toch verder ging voeren over de luiers. Dat ze echt erg fijn waren en zo goed bleven zitten en geen uitslag gaven enzo.. Ik wilde het liefst nu verdwijnen. Oma gaf toe dat ik ze pas net droeg vanwege ongelukjes. De moeder van Sophie vertelde dat Sophie voor de vakantie weer in haar broek ging plassen en op vakantie daarom maar luier droeg, want wassen en natte bedden hebben we geen zin in op vakantie. Oma was het er mee eens. De buurvrouw ratelde maar door ineens. Ook dat ze de natte broeken gister allemaal al had gezien en had al bijna een luier aangeboden als hulp. Oma vertelde inderdaad dat het gister wel vaak mis ging. Sophie riep ineens mama ik heb honger. Ik dacht gelukkig de redding. En dat was het. Ik kom al Sophietje klonk het. Snel zei de buurvrouw tegen oma nog, als je hulp nodig hebt, laat maar weten hoor.


Ik zat opgevouwen in de stoel te wachten tot het allemaal over was. Oma zag me zitten. Lieverd je hoeft je niet te schamen hoor. Toch voelde dit totaal niet zo. Oma stond op, kom we gaan je aankleden. Snel klom ik uit de stoel en liep de camper in. Oma verzamelde uit mijn tas een nieuwe set kleren en legde deze op bed. Kom maar liggen op bed schat. Ik legde me neer en wist dat er nu weer een schaam moment zou komen. Oma deed mijn pyjamabroek uit en zag nu ook mijn volle luier. Hij heeft je goed geholpen zei oma. Ze wilde hem open maken maar bedacht zich ineens. Wat stom zei ze. Wat is er oma zei ik verbaasd. Ik heb helemaal geen doekjes gekocht gister, hoe maak ik je nu even lekker schoon.

Wacht even schat, ik loop even naar de buurvrouw. Voor ik het wist lag ik alleen in de camper met een enorm natte luier die gelukkig net niet in het zicht lag van de deur.

Oma stapte weer binnen met een pak doekjes in haar hand. Even geleend van onze buren.

Ze maakte de plakkers open en deed mijn benen de lucht in. Ik voelde het koude doekje ineens langs mijn lichaam en even later verdween de natte luier onder me vandaan. Ook over mijn billen ging een nieuw doekje en ik voelde me op recht weer fris. Oma hield met één hand mijn benen nog steeds omhoog. Ik staarde naar het plafond ondertussen. Oma legde me weer neer. Dat voelde weer fris en zacht dacht ik, maar voor ik het wist voelde ik dat ik weer een luier om kreeg. Ik keek snel langs mijn borst naar beneden. Oma waarom krijg ik weer een luier om vroeg ik met trillende stem. Dan hebben we vandaag geen ongelukjes zoveel kleren hebben we niet schat, zei oma en plakte ondertussen mijn luier dicht. Hij zat strak maar merkte dat het totaal niet ongemakkelijk zat. De luier voelde weer zo zacht en fijn stiekem. Oma deed mijn korte broek erover en trok me overeind. Zo nu je shirt nog. In de spiegel zag ik nu duidelijk de luier boven mijn korte broek uitsteken. En omdat ik wijdbeens zat kon je zelfs de luier door de broekspijp zien. Dat wordt een lastig dagje was ik mezelf al bang aan het maken. Het pyjamashirt wisselde voor een gewoon shirt. Zo schat klaar voor de dag. Oma gaf me het pak doekjes, breng jij deze even terug. Met het pak doekjes stapte ik uit de camper op naar de tent van de buren. Ze zaten niet voor de tent dus ik zette een stapje dichter naar de open deur. Kom maar binnen hoor zei de buurvrouw. Sophie zat alweer met haar poppen te spelen. Ze was nu gekleed in een jurkje wat haar nog schattiger maakte. Ik gaf het pak doekjes aan de mama terug. Ben je weer lekker fris jongen, dankjewel. Ik knikte verlegen ja. Ik zag haar ogen mijn billen scannen of ik weer in een luier liep. Kom je spelen vroeg Sophie meteen. Uhm… ik twijfelde. Maar de buurvrouw vulde het meteen in. Ga maar lekker spelen met elkaar. Ik zeg wel even tegen je oma dat je hier bent.


Ik ging bij haar op de grond zitten en speelde het spel met haar mee. De poppen wisselde vaak van kleding en we maakte van een deken een bedje. Ik ging weer helemaal op in het spel ook merkte ik. Tot Sophie ineens even ophield met spelen en beetje gehurkt voor me ging zitten. En een rood hoofd kreeg. Ik vroeg, gaat het Sophie? Met een rood hoofd zei ze ja hoor.. ik moet poepje doen. Ik keek vol verbazing haar aan en na dat haar hoofd niet meer rood was. Zei ze zachtjes tegen mij, niet zeggen tegen mama he. Had ze het nu echt express gedaan? Ik merkte wel dat mijn blaas vol zat. Sophie ik moet even naar oma of ik naar wc mag zei ik. Sophie zei meteen, maar jij toch ook luier om? Mijn hoofd werd weer rood van schaamte. Ja klopt zei ik haar maar zachtjes. Dus jij kan gewoon blijven spelen. Werd ik nu gedwongen door een kleuter om in mijn broek te plassen. Ik dacht even en dacht waarom ook niet. Ik ging weer bij haar zitten en liet heel snel mijn plas in de luier lopen. Ik voelde de plas z’n weg zoeken in mijn luier en voelde de luier lekker warm worden.


We speelde nog even verder tot we beide werden geroepen door haar mama. Komen jullie even drinken schatjes. We kwamen beide de tent uit en nu pas merkte ik hoe de tent rook naar de poepluier van Sophie. Bij de camper stond limo klaar en hadden ze stoelen erbij geschoven. We rende beide die kant op en gingen erbij zitten. We zaten nog maar net toen de buurvrouw zei, volgens mij heeft er iemand een schone luier nodig. Sophie keek als over niks aan de hand was en ik werd toch wel beetje rood. Eerst maar even drinken, doen we zo wel een schone broek. We dronken beide het glas leeg en kruimelde lekker met de koekjes die erbij lagen.


Oma schenkt onze glazen nog even bij met limonade uit de kan. Ik haal even doekjes en schone luier zei de buurvrouw en wandelde naar de tent. Met de doekjes, verschoonmatje en luier in haar hand kwam ze terug. Ze legde het matje op het gras. Zou ik beide maar even doen zei ze tegen oma. Oma had dus blijkbaar verklapt dat ik ook een luier om had nu. Ohw graag zei oma. Hoorde ik dat goed. Zou ik nu verschoond worden door de buurvrouw. Kom jij maar eerst even Chris. Oma zag de twijfel. Toe maar jochie, de buurvrouw bijt niet. Ik ging naar haar toe en ging op het matje liggen. De buurvrouw maakte mijn korte broek los en deed deze naar mijn enkels. Dat is een goede plas luier ventje, zei ze lief. Ze maakte de plakkers los en ik zag hoe uitgebreid Sophie mee keek. De koude doekjes voelde ik weer overal langs gaan en merkte hoe snel de buurvrouw alles deed. Voor ik het wist lag ik op een droge luier en zat deze weer dicht. De vingers van de buurvrouw gingen langs de randjes en voelde dat een beetje kriebelen. Mijn broek ging er weer overheen. En ze tilde me van het matje af.


Nu is die kleine stinkerd aan de beurt. Kom maar hier Sophie. Sophie ging op het matje liggen en keek haar moeder beetje ondeugend aan. Haar jurkje ging om hoog en toen de plakkers open gingen roken we allemaal de inhoud van de luier. Het zat werkelijk overal. Met een hoop doekjes ging de buurvrouw in de weer. Toen kwam ze weer overeind met een schone luier onder haar jurkje. Oma en de buurvrouw hadden het plan gemaakt om samen naar de dierentuin een stad verderop te gaan. Sophie sprong er meteen van in de lucht. Super leuk. Dan gaan we met onze auto, dan kan de camper blijven staan zei de buurvrouw.


Oma pakte nog een tas, ruimde de tafel op en sloot de camper af. De buurvrouw kwam ook met een rugtas uit de tent en ritste de deur dicht. Samen liepen we naar de auto. Sophie pakte mijn hand vast en nam me mee. Kijk nu toch zei de buurvrouw tegen oma. Bij hun auto werd Sophie op de stoelverhoger gezet en kroop ik er naast. Het was geen lang ritje. We waren er zo, maar misschien kwam dat ook omdat Sophie alle kinderliedjes zong die ze maar kon bedenken. Bij de dierentuin aangekomen waren we zeker niet de enige het was redelijk druk. Bij de pinguïns en olifanten hadden we al de grootste lol om wat de dieren allemaal aan het uitspoken waren. Bij het eerste restaurant dat we tegen kwamen was het tijd om iets te eten. Voor ons als kinderen een pannenkoek met fristi en de vrouwen hadden een heerlijk broodje met een grote kop thee. Normaal gesproken had ik al lang naar de wc gemoeten van oma. Maar ik realiseerde me na het eten dat het wc bezoekje sinds mijn luier niet meer nodig was blijkbaar. We gingen na de lunch snel verder. Bij de leeuwen en tijgers keek ik me ogen uit. Wat waren ze mooi. Maar ik voelde ook dat mijn buik zeer begon te doen. Ik zocht oma even op en pakte haar hand. Wat is er lieverd. Oma ik heb beetje buikpijn zei ik zachtjes tegen haar. Lieverd volgens mij moet je gewoon even een poepje doen, want die heeft oma nog niet gezien bij jou. Ze gaf een klopje op mijn luierkontje. Ik wilde nog vragen of het niet op de wc mocht. Maar oma was alweer verder. Ik liep achter ze aan en merkte dat de buikpijn zeker niet minder werd. Toen zagen we de giraffe opduiken. We stonden mooi vooraan en konden ze super goed bekijken. Mijn buik rommelde enorm nu. Ik besloot er even aan toe te geven en probeerde heel onopvallend een beetje te persen. Ineens voelde ik dat het geen houden aan meer was en voelde ik een warme brei een weg zoeken in mijn luier. Het gaf een enorme opluchting. Ik voelde even aan mijn billen en merkte dat er een enorme bobbel nu inzat. En ik rook mezelf nu ook wel. Er stonden twee mensen naast me die ineens opkeken en onder hun schoon gingen kijken. Wat ruikt het hier ineens vies zei de mevrouw ook nog. De buurvrouw merkte het op en haalde me aan. En negeerde de mensen ook. Toen ze weg waren zei ze zachtjes, doen we zo wel schone broek lieverd. Ik stond nog beetje bij te komen en oma gaf me een knipoog.


We liepen verder, ik voelde nu alles zich verspreiden in mijn luier en wat plakte dat aan alles vast voor mijn gevoel. Na nog wat dieren gezien te hebben was daar eindelijk de wc. Oma zei tegen ons beide, kom maar beide, nu is het mijn beurt jullie even te verschonen. Gelukkig hoorde niemand dat dacht ik nog. We liepen beide met oma mee naar de wc en liepen mee door de deur waar het baby plaatje op stond. Oma deed de deur achter ons dicht en tilde als eerste Sophie op de verschoontafel…
 

Bedplasser91

Plasticbroekjesfan!
..... en merkte dat ik nog wat liet lopen. Wat voelde dat fijn en lekker warm. Ik draaide me op mijn buik en voelde dat nu ook de voorkant van de luier warmer werd....
Leuk verhaal met een realistisch randje. Dit herken ik maar al te goed. Chris is niet de enige bedplasser die 's morgens nog eens lekker in zijn luier plast! Als tiener deed ik het vrijwel elke morgen als ik nat wakker werd. En vertrouwde op mijn plasticbroekje om het binnen te houden. ;)
 

Luierikl

Superlid
- deel 5 -

Sophie lag daar alsof het normaal was dat ze als kleuter nog haar luier nodig had. Oma deed haar jurkje omhoog en samen keken we tegen een duidelijk verkleurde pamper aan. Oma pakte de doekjes, maakte de plakkers los en maakte Sophie schoon met de doekjes. De pamper verdween onder haar vandaan en vakkundig kwam Sophie weer terecht op een schone pamper. Tapes gingen weer voorop, randjes goed en hup de dame was weer klaar. Sophie werd door oma op de grond gezet. Nu was het mijn beurt, ik klom snel zelf op de commode en zoals ik nu al een beetje geleerd had probeerde ik zo goed mogelijk mee te werken. Oma deed mijn korte broek naar mijn enkels, maakte de plakkers los en ik hield snel mijn benen in de lucht. Oma maakte de luier open en al snel roken we allemaal de vulling van de luier. Oma haalde het ergste met de pamper zelf weg, daarna leek er wel geen einde aan doekjes te komen. Blijkbaar was het echt een vieze boel geworden. Sophie stond erbij te kijken alsof ze niet anders gewend was. Voor mijn gevoel duurde die moment eeuwig. Maar toen voelde ik toch een zachte pamper onder mijn billen komen. Ik mocht mijn benen weer naar beneden doen. Mijn plasser ging naar beneden toe en snel ging de luier weer dicht. De broek omhoog en klaar was ik. Wat voelde z’n schone luier dan toch weer enorm fijn.

De vieze luiers verdwenen in de prullenbak, doekjes weer in de tas. We konden weer naar buiten toe. Oma maakte de deur open, er stond nog een mama te wachten met een jongetje. Ze keek een beetje vreemd naar ons, omdat we in haar gedachte toch zeker te oud waren. Snel liepen we door. Oma gaf een aai over mijn bol, geeft niks schat. Ik vind het niet erg, beter een vieze luier dan vieze kleren. Het was zeker fijn te horen. Snel gingen we verder door de dierentuin. De andere dieren moesten we ook zeker zien.

Her en der namen we wat meer de tijd, gingen we op een bankje zitten om even de dieren langer te bekijken. Ik vergat regelmatig dat je mijn luier had kunnen zien als je de broekspijp in keek. Maar omdat ik het zelf vergat steeds, had ik ook niet door dat andere het misschien wel hadden gezien.

We genoten van alle dieren die we tegen kwamen en de dag vloog eigenlijk voorbij.

Tijd om weer te gaan was snel aangekomen. Bij de uitgang mochten we nog een waterijsje uitzoeken die we op een bankje weg likte. Terug lopend naar de auto, merkte ik dat ik toch mijn luier al weer een paar keer gebruikt had. Ineens bedacht ik me dat ik blijkbaar toch plasjes had laten lopen zonder het zelf enorm door te hebben. Want nu met het sjokken viel het me pas op dat de luier met me mee waggelde. We waren bijna bij de auto toen Sophie zei “mama ik heb poep gedaan”. Ohw Sophie niet handig he, hier op de parkeerplaats. Nu moet je hem even omhouden tot we op de camping zijn. We kropen in de auto en al snel roken we de luier van Sophie. Met ramen open kwamen we op de camping aan.

Sophie liep al met haar benen wat wijder dan ze normaal deed. Bij het sanitairhuisje stopte we. Kom we doen hier eerst even een verschoon ronde, dat is makkelijker dan weer in de tent. Sophie werd door haar moeder opgetild en ik werd door oma meegenomen. In de grote ruimte lagen we nu tegen over elkaar. Te kijken hoe we beide een schone luier zouden krijgen. Ik duimde voor weinig bezoek, maar al snel kwamen er steeds allerlei mensen binnen lopen die naar de wc gingen. En iedereen keek me aan voor mijn gevoel. Vooral kinderen die verbaast keken dat ik nog een luier om kreeg. Ik probeerde dan maar weg te kijken en me zo klein mogelijk te maken. Het verschonen leek een eeuwigheid te duren. Maar gelukkig werd ik toch op de grond gezet. Sophie niet veel later.

Oma bedankt voor het weer lenen van de doekjes. We hadden even langs de supermarkt gemoeten. Misschien kan ik even een fiets lenen bij de receptie, dan fietsen we samen even naar de supermarkt in het dorpje zei oma. Sophie en de buurvrouw liepen terug naar hun tent. Terwijl wij naar de receptie liepen. Oma vroeg of we een fiets konden lenen. Dat was geen probleem, alleen stond er nog maar eentje, dus hopelijk wil dat zei de vrouw van de receptie. We kregen de sleutel mee en konden de rode fiets pakken die naast het schuurtje stond. Al snel werd duidelijk waarom de mevrouw zei “hopelijk wil dat”. Achterop de fiets zat een kinderzitje. Z’n zitje zat ik allang niet meer in. Maar oma stond er bijna op om het toch te proberen. Ik klom op de fiets en probeerde me erin te laten zakken. En met een beetje wurmen kwam ik er toch in. Gelukkig maakte mijn pamper het zitje wat zachter om in te zitten. Oma kon het niet laten even een foto te maken met haar telefoon. Toen stapte ze op. Daar gaan we riep oma. Ik keek rustig om me heen, ik ging even op in gedachte en genoot toch stiekem wel van dit zitje. We kwamen aan bij de kleine supermarkt in het dorp.


Nu kwam de grote uitdaging eruit komen. Oma wrikte me los. Met mijn shirt tot mijn oksels kwam ik eruit. De pamper stak duidelijk boven mijn broek uit. Snel trok ik mijn shirt weer naar beneden. Samen liepen we de winkel in. Pak jij maar z’n rolmandje Chris. Alsof ik een grasmaaier duwde nam ik het mandje mee. Pannenkoekenmix ging als eerste in het mandje. Hebben we meteen wat te eten zei oma met een grote lach. Stroop en suiker volgde snel in het mandje. Nu nog waar we voor kwamen. Bij het babyvak stonden we te kijken. Zoveel keuze. Maar de doekjes die Sophie had zagen we niet. Een winkelmeisje kwam langs lopen en vroeg of ze kon helpen. Oma vertelde dat ze babydoekjes nodig had, maar schrok van de keuze. Het meisje antwoordde dat ze de Zwitsal en pampers doekjes het meeste verkochten. Dan nemen we die maar zei oma tegen het meisje. En ze pakte een voordeelpak uit het schap met 3 pakjes erin. Daarna liepen we langs de luiers naar de kassa. Ineens zag oma dat ze de luiers nu in de aanbieding hadden. 1+1 gratis. Die nemen we die ook maar mee zei oma. De vakantie is immers nog niet voorbij. Ze pakte 2 pakken maat 6 en met die in de hand liepen we naar de kassa. Het zelfde meisje zat nu achter de kassa. “Het is toch allemaal gelukt zie ik” zei ze vriendelijk. Klopt, kunnen we er weer even tegen zei oma. Het meisje knipoogde naar me. Als of ze wilde zeggen, bofkont.

In de plastic tas van de winkel gingen alle dingen, maar de pakken luiers paste echt niet. Dus ik kreeg er eentje op schoot in het fietsstoeltje en de andere ging aan het stuur. Plastic tas aan de andere kant en bepakt fietste we terug naar de camping. Ik werd er weer uit geholpen en waar zat mijn shirt enorm hoog. Gelukkig was het rustig buiten. Snel shirt naar beneden en met oma mee naar de receptie om de sleutel terug te brengen. Ik stond met een pak pampers in mijn hand terwijl de mevrouw de sleutel terug in ontvangst nam. Zonder luiers zitten is niet fijn he, zei ze tegen oma. Oma lachte en zei, nee dan moeten we steeds wassen en we hebben vakantie. Precies zei de mevrouw. Ik kon wel door de grond zakken.

Kom Chris we gaan naar onze camper. Lekker pannenkoeken bakken zo. We moesten het lange pad weer af, de camping leek wel drukker dan hij eerst was. Juist nu ik met een pak pampers in mijn hand liep. Het leek wel of iedereen me op stond te wachten. Alle ogen prikte in mijn rug voor mijn gevoel. Ik probeerde zo snel als ik kon terug te lopen. De voorsprong op oma werd groter en bij de camper moest ik ook even bij komen. Oma zag ik nu aankomen. Lieverd, waarom had je die haast. Beetje snikkend zei ik dat ik me schaamde. Oma pakte me vast en knuffelde me. Voor mij hoef je niet te schamen schat. Ik hou van je ook met je luier om de billen. Maar iedereen kijkt zo. Lieverd, morgen gaan we naar een volgende camping, dan zie je deze mensen toch niet meer. Dus geen zorgen. Ga even lekker kleuren dan ga ik pannenkoeken bakken.

Ik pakte het kleurboek en de stiften uit het kastje en ging lekker kleuren aan de tafel. Terwijl ik een beetje om me heen staarde en pas later door had dat Sophie in het gras lag met haar jurk zo hoog dat iedereen heen luier zag. Dat zonder schaamte, wat zou dat toch fijn zijn, zuchte ik naar mezelf.
 
Laatst bewerkt:

Luierikl

Superlid
— deel 6 -


De geur van pannenkoeken kwam al uit de camper, terwijl ik maar dag droomde. En over het camping veld staarde. Waar kinderen speelde en de volwassen allemaal voor hun tent zaten. Het viel me nu pas op dat op ons veld de kinderen vooral ouder waren dan ik was. Waardoor ik me ineens besefte dat mijn luier dus nog een groter geheim moest blijven om niet geplaagd te worden. Maar toen bedacht ik me wat oma vertelde. We gaan morgen weer door naar de volgende camping. Sophie zou ik zeker gaan missen. Het meisje was toch altijd wel gezellig en vrolijk. En bij haar hoefde ik me zeker niet te schamen.

Oma kwam de camper uit met een groot bord vol pannenkoeken en ze dekte daarna snel de tafel, terwijl ik de stiften weer in de camper terug legde. Bij het opstaan voelde ik de luier alweer duidelijker in mijn broek zakken. Plas ik nu zelfs als ik dagdroom al ongemerkt in mijn broek. Dit wordt nog wat als ik weer thuis ben. Maar de pannenkoeken riepen en haalde de zorgen even weg. Heerlijk samen met oma smullen van de verse pannenkoeken met enorm veel stroop. Al snel zat niet alleen het bord maar ook mijn handen en korte broek onder de stroop. Bij het opstaan van de stoel zag ook Oma de knoeiboel. Kom even doen we de broek uit om uit te spoelen zo, anders wordt het echt een drama. Voor de camper trok oma mijn broek uit. Met schrik in mijn ogen keek ik snel om me heen, iedereen leek druk te zijn met eten. En snel ging ik de camper in, opzoek naar een schone broek voor over mijn volle pamper. Lange broeken had ik genoeg, maar waar waren nu die korte broeken. Oma kwam de camper in en zag mijn zoektocht. Laat mij maar even zei ze. Ze haalde een korte broek uit de tas. Hield hem voor me open. Ik stapte erin, maar het ging niet van harte. Blijkbaar was deze nog van vorige zomer. Ik kreeg hem maar net over mijn pamper heen. Oma drukte de knoop dicht. Ik voelde de broek duidelijk de luier strakker tegen me aan duwen. De spiegel in de camper verraden het al. Je zag duidelijk de contour van mijn pamper terug in de korte broek. Oma gaf een tikje tegen mijn luierkont en zei hup, we gaan afwassen.

Geen weg terug dus, maar mee naar de afwasplek. Bij elke stap voelde ik de luier nu nog duidelijker en voor mijn gevoel kon de hele wereld het nu zien. Maar toch keken er weinig mensen dit keer mijn kant op. Bij de afwasplek, hielp ik oma afdrogen. Er kwamen wel steeds ouders met hun kinderen voorbij, die onder de douche gestopt werden. En nu pas viel het me op hoeveel kinderen nog een luier droegen onder hun pyjama. Door al het staren naar die kinderen ging het afdrogen niet echt snel. Oma was al klaar toen ik nog maar halverwege was. Jongen waar ben je toch met je gedachte hoorde ik ineens. Oma pakte de theedoek af en ging als een echte pro aan de slag om de klus snel te klaren. Samen sjokte we weer terug. Toen alles weer op z’n plek lag in de camper, hadden we de avond nog. Oma stelde voor om nog even een rondje te lopen. Ik vond het prima, even in het avond zonnetje een rondje doen was geen straf. Kom doen we nog wel even een schone broek. Oma pakte al een luier en doekjes. Ik ging braaf liggen op bed, en wachten mijn verschoning af. Ik weet niet waarom maar stopte mijn duim in mijn mond en sabbelde lekker toen oma mijn natte pamper wisselde voor een schone. Oma gaf me een kus op mijn buik en zei, wat ben je toch een lieverd. Ik bloosde ervan.

Ik was weer schoon en in de spiegel was duidelijk te zien dat mijn pamper nu stukken minder opviel. Ik pakte oma haar hand en samen gingen we even wandelen. We bekeken alle velden en zagen nu een hoop kinderen in hun pyjama voor de tent zitten of op schoot bij hun papa of mama met een voorleesboek. Het zag er zo fijn uit. Na nog een rondje lopen kwamen we weer terug bij de camper. Sophie lag al in bed, de buurvrouw zat voor de tent. Oma nodigde haar nog uit voor een drankje om te bedanken voor de fijne dagen. Samen zaten we nog buiten. De dames aan de wijn en ik mocht zowaar een glaasje cola. Ik genoot er enorm van. Ik zat stilletjes erbij te luisteren wat de dames allemaal vertelde. Het ging over van alles, maar de luiers kwamen gelukkig niet voorbij. Oma keek op haar horloge. Oh jeetje is het al zo laat. Dat wordt niet meer douchen vriend, dat doen we dan morgen ochtend maar even. Kom dan leg ik je even in bed. Ik stond op en zei de buurvrouw netjes dag. In de camper werd ik snel uitgekleed tot aan mijn luier. Maar al snel was het duidelijk dat deze al te nat was om de hele nacht nog door te komen. Op bed liggend kreeg ik weer een schone om, en voelde de doekjes verkoelend en fris. Mijn pyjama schoof over de luier heen. Oma legde me in bed en gaf me een dikke knuffel. Slaap lekker ventje van me. Ik hou van je. Ik gaf oma een dikke kus en stopte snel mijn duim in mijn mond. Met mijn knuffel vast, viel in snel in slaap.


He knappert, tijd voor je douche. Ik keek op met mijn slaperige ogen. Oma stond al fris en fruitig aangekleed in het gangpad van de camper. Was het al zo laat. Kom schat, we moeten voor 10.00 uur van de camping zijn. Ik kroop uit bed maar was duidelijk nog niet wakker. Ik sjokte naar oma die me meteen aan de hand meenam naar de douches. Pas in het santairhokje zag ik in de spiegel dat mijn luier enorm boven mijn broek uitstak aan alle kanten. Ok de hele camping wist het nu dacht ik, want de andere kinderen waren al lang wakker. In de douche ruimte stapte ik uit mijn pyjama en maakte oma de plakkers los van de luier. Die daarna snel op de grond viel door de zwaarte. De douche bracht me weer tot leven. En de heerlijke zeep maakte me nog beter in stemming.


Na een paar minuten was het afdroog tijd, oma droogde me heerlijk af. En tilde me met handdoek en al naar de grote ruimte op het verschoonkussen. Ik hoopte dat oma dit snel afhandelde. Naakt lag ik daar nu te wachten op een verse pamper om mijn billen. De mevrouw bij het andere verschoonkussen zag meteen de kans om een praatje te kunnen maken. En vroeg waarom ik nog luiers droeg, want ik zag er ouder uit dan de peuterleeftijd. Oma vertelde snel dat het medisch was. De mevrouw vertelde maar door. Haar zoontjes waren ook geen snelle zindelijkheid gegund. Zo was haar oudste nog steeds een bedplasser en haar jongste was redelijk zindelijk maar op z’n camping is dat toch lastig en kreeg het daarom toch maar een luier om. Ik zag het jongetje op het kussen erg vrolijk kijken en hij had er blijkbaar echt geen moeite mee weer een luier te moeten dragen. Oma beaamde het verhaal gewoon terwijl ze mij voorziet van een luier, korte broek en t-shirt. Ik kwam weer op de grond terecht. Tijd om te gaan zei oma. Fijne vakantie nog wenste we de mevrouw met haar zoontje. En we wandelde terug naar de camper. Ik merkte al een stuk minder dat mijn billen ingepakt zaten in een luier. Blijkbaar begon ik er meer aan te wennen.


Bij de camper aten we snel een broodje en gingen we daarna snel alles in de camper stoppen. De stoelen en tafel terug naar binnen en de luifel weer ingerold. Na een dikke knuffel van Sophie en de buurvrouw vertrokken we weer richting een nieuwe camping. Oma zette de radio wat harder en we genoten van onze tocht over de weg.


Lunchtijd riep oma, en parkeerde de camper op de parkeerplaats van een restaurantje.
We stapte uit en zochten een plaatsje op het terras. Al snel kwam er iemand onze drankjes opnemen en kregen we de lunchkaart onder ogen. De keuzes waren gemaakt en met een drankje op tafel was het wachten op de lunch. Ik merkte dat het tijd was geworden om weer eens te poepen. En wist ondertussen dat oma dit gewoon in de luier wilde. Dus zonder blikken of blozen gaf ik toe aan de poep en voelde ik deze snel een weg zoeken in mijn luier. Ik probeerde niet teveel te persen of geluid te maken, maar mijn rode hoofd verklapte het toch een beetje. Oma gaf me een knipoog als teken dat het prima was. En fluisterde dat we straks na de lunch wel even naar de wc gingen nog. De poepluier voelde al een stuk minder vies dan de eerste keren. Ook dit begon blijkbaar te wennen. De bediende kwam onze broodjes brengen en nam nog een glaasje drinken op. Gelukkig had deze niet door dat ik blijkbaar mijn broek vol gepoept had. De broodjes waren verrukkelijk en gingen dan ook snel naar binnen toe.

Lieverd ik haal even een schone luier uit de camper, ben zo terug. Ik zat nu alleen aan de tafel te wachten op oma. Die vervolgens als het dood normaal was terug kwam met een luier en doekjes in haar hand. Het hele terras kon het zien. Ik keek angstig om me heen, maar blijkbaar maakte het toch weinig indruk, gezien er niemand echt naar mij keek.


Oma gebaarde mee te komen, ik stond op en volgde oma mee naar binnen. Aan de bar vroeg oma of er een verschoonplek was. De mevrouw achter de bar keek even mij aan en zei, zo groot is onze verschoonhoek niet denk ik. Oma zei, geeft niks hoor we redden ons vast wel. Met een rood gezicht liep ik achter oma aan die een plekje kreeg aangewezen in de gang naast de wc deur. In een klein nisje stond een commode. Ik klom erop en moest inderdaad mijn benen al omhoog doen om er te kunnen liggen. Mijn broek ging naar mijn enkels en de luier ging open, en de doekjes gingen snel aan het werk. Het voelde toch wel erg fijn om weer schone billen te krijgen. Ik was snel weer fris en voelde de schone luier onder mij komen. Klaar zei oma. Oma liep het toilet in om de vieze luier weg te gooien en gaf me daarna een aai over mijn bol. Oma betaalde aan de bar. De mevrouw zag me weer staan en vroeg of het gelukt was. Oma zei, zeker weten. We zijn pro’s geworden ondertussen, met een lach. De mevrouw lachte terug en zei dat het haar best lastig leek om nog steeds niet zindelijk te zijn. Maar oma waaide dat een beetje weg. Het was tijd om weer verder te Touren, op naar de volgende camping.
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
-little-cub- Verhaal Klaar Samen kamperen 16+ Verhalen 3
Leon Naar oma N 6
Luierikl Logeren bij Oma L 132
L Oma Pub 3
L Bij Oma en Opa deel 1 B 14
joop Oma O 0
Similar threads



Oma


Oma

Bovenaan