- deel 22 -
Al wandelend keek ik om me heen of ik meer pamperkontjes kon ontdekken, maar het was moeilijk vanaf het looppad. We liepen ons veldje op en ik zag mijn buurjongetje op schoot bij zijn mama zitten met speen in z’n mond en een super schattige pyjama, luistert naar een verhaaltje. Myrthe bracht me helemaal naar mijn eigen tent en overhandigde aan mijn mama. Myrthe zei heel trots dat ik een lieve jongen was en goed luisterde en me netjes had gedragen, dus dat ze het wel vaker wilde doen. Mijn mama bedankte Myrthe enorm. Mijn tas met spullen ging op de stoel. Mama nam me mee mijn slaapcabine in en stopte me in mijn slaapzak. Ik lag heerlijk met duidelijk mijn pamper voelbaar. Ze krioelde me door mijn haar en las nog een stukje voor. Het voelde heerlijk. Stiekem dacht ik nog even aan wat er net gebeurd was en hoe ik als peuterbroertje door Myrthe werd omarmd. Voor ik het wist had ik eens kus gekregen en moest ik onderweg naar dromenland, maar met als een dag van vandaag was dat geen probleem.
Ik werd wakker door de vogeltjes en ook door het tikken van regen op de tent. Het was vast weer veel te vroeg, maar ik had geen idee. Ik voelde uit gewoonte even aan mijn luier en merkte dat hij al wat plasjes in de nacht te verwerken had gehad, ik ging op mijn buik liggen en lied nog een plasje lopen, ik voelde de voorkant de luier heerlijk warm worden en genoot van dit gevoel. Ik hoorde de rits van mijn ouders hun binnentent open gaan en zag mijn papa nu door mijn tent heen. Ben je al toe aan ontbijt? Ik draaide me weer terug en zei dat ik wel zin had in een broodje. Loop je mee, dan kan je zelf wat kiezen. Hij opende de tent zonder het antwoord af te wachten, dus keuze was er eigenlijk niet. Mijn vader had snel een korte broek aangetrokken en een shirt en pakte de paraplu uit de hoek van de tent. Hij zette voor mij twee laarzen klaar. Ik kwam uit de slaaptent en merkte nu hoe de luier al hing in mijn pyjamabroek en hoe zwaar ik hem had gemaakt met die laatste plas erbij. Maar toch voelde het nog niet super vervelend. Ik stapte in de laarzen en mijn vader nam me mee aan de hand onder de paraplu richting de winkel van de camping. Het was nog stil op het veld en pas na een paar meter realiseerde ik me dat ik met een volle luier straks in de winkel sta, duidelijk zichtbaar in mijn pyjama. Bij Suze en Myrthe zag ik nog niks bewegen in de caravan. In de winkel was het wat drukker, iedereen die broodjes kwam halen. Ik probeerde een beetje verstopt te blijven achter mijn papa. Toch kon ik niet voorkomen dat sommige vrouwen zeiden dat ik erg schattig was in mijn pyjama. En had ik ook wel grote ogen gehad van twee jongens die iets ouder dan mij waren en duidelijk mijn pamper ontdekt hadden. Maar gelukkig zeiden ze niks behalve enorm aanstaren. Ik koos de broodjes uit en papa pakte er nog wat lekkers bij. Bij de kassa afrekenen en terug door de regen naar de tent. Net voor het toilet gebouw stopte we, kom even naar binnen dan kan ik plassen. Met de broodjes in mijn hand stond ik nu zowaar bij de heren toiletten te wachten. Hier was niet z’n verschoonplank als bij de dames, de camping had dus besloten dan alleen mama’s luiers verschonen. Ook al was dat bij ons thuis wel vaak zo. We liepen door de regen weer terug naar de tent, waar mama ondertussen binnen op een kleed een soort picknick had gemaakt. Onze broodjes vulde het kleed aan en we gingen op de grond erbij zitten. Wat lekker knappe mannen van me, daar had ik wel zin in. Terwijl ik ging zitten merkte ik dat mijn luier wel goed gevuld was, ik durfde bijna niet. Maar deed het toch maar. Mama keek naar me en zei, zou ik jou eerst even een schone pamper geven voordat we straks ook binnen de tent nat hebben. Ik moest er van blozen, maar papa haalde dat weg door een dikke knip oog en door een luier uit het pak naast hem te pakken en die mijn kant op te gooien. Voor ik het wist lag ik op mijn rug en kreeg ik naast ons picknick kleed een schone luier om. Het is duidelijk dat je nog niet zonder kan, terwijl mama mijn natte pamper oprolde en naar buiten gooide vanaf waar we zaten. Over de droge luier kreeg ik mijn pyjamabroek weer aan en was het nu tijd om snel te ontbijten en de knor in de buik weg te halen.
Van het ontbijt belande we in een spelletje en kleurwedstrijd met z’n drieën, het regende toch nog. Tot we ineens doorkregen dat het niet meer tikte op het doek. Dan ga ik nu snel naar de wc en een douche pakken, mama was snel weg. Ik kleurde nog even verder tot Suze bij ons voor de tent stond. Ook nog in haar pyjama. Kom maar binnen hoor, nodigde mijn papa haar uit. Ongevraagd kleurde ze mee met mijn kleurplaat, maar ik vond het ok, het was fijn dat ze er was. Mama was ondertussen weer terug en papa loste haar af, zodat ook hij even kon douchen. Mama vroeg Suze een beetje uit, waar ze vandaag kwamen, wat ze allemaal al gedaan hadden. Het kleuren hadden we gewisseld voor kwartet en dik verloren van Suze sloten we ook dat af. De zon scheen weer, dus we konden naar buiten. Zonder iets te zeggen trok mama mijn pyjama uit en stond ik ineens in alleen mijn pamper, die nog maar een klein plasje had gekregen, voor Suze. Suze keek er wel naar maar zei er niks van. Ik kreeg een schoon shirt aan en mama deed over mijn luier een korte broek. Alsof ze vergeten was dat ik overdag eigenlijk geen luier nodig had. Ik zei niks en liet het gebeuren. En zo stond ik aangekleed met wel nog de pamper om voor de caravan van Suze. Ze wilde immers ook buitenspelen, maar in haar pyjama mocht dat zeker niet van haar mama. Haar ouders zaten nog in de caravan te lezen en Myrthe was blijkbaar op pad. Mama mag ik ook kleren aan dan kan ik met Kris lekker buiten spelen. Tuurlijk, kom maar. Haar mama stond op en pakte uit de kast een rokje en een shirt. De pyjama van Suze ging uit, vanuit de deur opening stond ik te kijken. Ze had een topje aan als een stoer meisje, maar onder haar broek kwam ook een luier te voorschijn. Haar moeder voelde duidelijk aan de luier en besloot in haar hoofd dat het nog wel kon. Ze pakte een onderbroekje uit de kast en hield deze open, anders ziet iedereen je luier onder je rokje. Suze snapte het en stapte erin en voelde haar onderbroek over haar luier getrokken worden, rokje er over en shirt over haar hoofd. Ze was er ook klaar voor. Samen rende we snel naar de speeltuin. Boven bij de glijbaan zei Suze, fijn he dat we een luier om hebben. Ik knikte verlegen ja. Ze ging op de glijbaan zitten en ging naar beneden ik volgde. We vermaakte ons prima tot de mama van Suze naar ons toe kwam, komen jullie een broodje eten? Ik begreep dat ik ook mee mocht. Moet ik even vragen aan mama zei ik, maar de mama van Suze bevestigde dat zij het al gevraagd had. Bij hun onder de luifel schoof ik aan, bij het zitten merkte ik eigenlijk pas dat ik ongemerkt toch weer geplast had in mijn luier. Gelukkig wist ik dat Suze ook heus haar luier niet droog gehouden had. We zaten heerlijk te genieten van een broodje en de papa maakte wat grapjes waar we enorm om moesten lachen. Het was erg gezellig. Na het eten hielpen we mee afruimen. Toen werden we binnen geroepen door haar mama. Kom schatjes even een luier controle, Suze wist hoe het werkte en ging wijdbeens voor haar mama staan. Ik zag dat haar mama de luier voelde en daarna ook even de achterkant wat haar rug haalde om te kijken. Jij kan wel een droge luier gebruiken meisje, kom maar liggen. Suze ging meteen liggen op de bank in de caravan en onwijs snel en vakkundig kreeg ze een droge luier om en stond ze voor ik het wist naast me en hoorde ik een zachte pof toen ze een tikje tegen haar luierkontje kreeg. Nu was het mijn beurt. Ik had gezien wat Suze deed, dus ging er ook vast wijdbeens staan. Ik voelde de hand en ook ik kreeg de check bij mijn rug. Maar in de tijd dat Suze een schone luier kreeg, had ik ineens de drang gekregen om te poepen. En het was me zowaar gelukt, ondanks het gewoon staan. Dus ik was bang voor welke woorden ik zou horen. Kris heeft ook een schone luier nodig zie ik zei ze met een lach. Ik ging ook liggen en toen de luier open ging rook ik mijn eigen poep luier. Suze stond er met een grote grijns bij te kijken. Ik voelde de natte doekjes over mijn billen en ook mijn jongensonderdelen werden niet vergeten. Ook dit ging weer erg snel en vakkundig en voor ik het wist stond in een schone pamper naast Suze met ook het tikje tegen de billen.
Ga maar weer lekker spelen, dan roep ik zo wel voor wat drinken. In de speeltuin was het duidelijk drukker geworden. Gelukkig vooral kleuters en peuters die ook nog een luier om hadden. Maar toen kwam er ook een groepje oudere jongens, de jongens die ik had gezien in de winkel van de camping. Ik werd al wat bang. Kijk daar hebben we die baby met z’n luier weer, begon de ene jongen die nu wel iets durfde te zeggen.De andere bleef maar baby, baby tegen me zeggen. Suze draaide zich om en gaf die jongen een enorm harde duw, hou op joh, je bent zelf een baby met dit stomme gedoe. De andere jongen kwam er nu ook bij en duwde Suze weer, waardoor ze in het zand belande en haar rokje om hoog ging. En ondanks haar onderbroek erover, was duidelijk te zien dat ze ook een luier droeg. Hé daar hebben we nog een baby. Je zag nu andere kinderen ook kijken en het leek alsof iedereen stil stond. Gelukkig zag ik in mijn ooghoek mijn mama er aan komen. Wat gebeurd hier allemaal? Ze pesten me zei ik snel. De jongens wilde weg rennen, maar mijn mama greep ze vast. Zo dus jullie vinden je stoer om andere te pesten, hoewel ik jullie volgens mij gister zag lopen met allebei een pyjama met beertjes erop en ik twijfel of jullie daar niet ook een luier onder hadden. Ze werden nu zelf rood. Nee echt niet zei de ene jongen snel. Laat ik dit niet meer zien, want anders zoek ik jullie ouders even op. Nu weg wezen hier. Ze rende meteen weg. Kom maar schatten, gaan we even wat drinken. De mama van Suze haakte nu ook aan, hoorde het verhaal en kwam bij ons zitten om even de schrik eruit te halen. Wij dronken wat en met een paar snoepjes was de schrik er wel uit.