-- deel 16 --
Mijn ogen gingen langzaam open en ik zag dat het al licht was, de wekker verraden dat het al 8.00 uur was. Uit gewoonte voelde ik aan mijn luier en deze was duidelijker dikker geworden vannacht. Had ik me dus toch ergens aangeleerd gewoon te plassen in de nacht. Dus echt liegen we niet straks tegen mijn mama. Ik stond op en merkte dat ik nog wel een plasje in mijn blaas had, ik liet het maar lopen en voelde dit een plekje zoeken in mijn luier. Het was duidelijk dat de luier al aardig vol was. Ik hobbelde naar de slaapkamer van oma, maar daar was ze al niet meer te vinden. Dus hobbelde ik de trap af. In de keuken stond oma. Ze haalde me aan en haar hand voelde even aan mijn luier. Zo lieverd, lekker geslapen voel ik. Ik bloosde zacht. Ze gaf me een kusje en zei, geeft niks schat. Kom dan gaan we ontbijten in het zonnetje. Ik liep mee naar buiten en ging in de tuinstoel zitten, ik voelde mijn billen duidelijk in de natte luier zakken. Een bordje met boterhammen kreeg ik op schoot en een groot glas melk ernaast. Ik peuzelde het lekker op en dronk het glas leeg. Ik staarde heerlijk naar de vogeltjes in de tuin. Oma kwam terug met een tijdschrift en gaf mij een kleurboek met stiften. Heerlijk in het zonnetje genoten we en vermaakte ik me prima met mijn kleurboek. Mijn buik begon te rommelen. Oma ik moet naar de wc zei ik. Oma keek even op van haar tijdschrift en zei doe maar nog even in je luier, dan doen we zo een onderbroekje aan. Maar oma. Ze keek weer op en zei, het is goed schat. En ze ging weer verder lezen. Ik probeerde het nog even op te houden, maar het was geen houden aan, terwijl ik de kleurplaat verder inkleurde voelde ik dat mijn luier zich vulde met mijn poep. Het was een hele opluchting. Ik had de kleurplaat al af, maar oma zat nog heerlijk te lezen. Tot ze zag dat ik een beetje wiebelde, de poepluier zat niet zo lekker meer. Kom maar schat, gaan we schone billen maken. Ik hobbelde mee naar binnen, naar boven, waar ik op een handdoek op bed ging liggen. Mijn pyjamabroek ging uit en daar kwam de volle luier tevoorschijn. Alsof het normaal was dat ik op mijn leeftijd nog steeds in mijn broek poepte ging oma aan de slag om de luier open te maken en mij weer schoon te krijgen. Voor ik het wist stond ik naakt in de kamer en hield oma een onderbroek voor me open. Korte broek en shirt maakte mijn outfit af. Alles ging mijn tas in, inclusief een pak luiers. Mama zou zo wel op de stoep staan dacht ik al. Oma pakte de vieze luier op en gaf hem aan mij, neem jij deze mee, pak ik je tas. Samen liepen we naar beneden. Onderweg voelde en rook ik hoe vol de luier was. Mijn buik gaf me een raar gevoel, spanning voor mijn mama en ook soort van verliefdheid voor de luier. Beneden pakte oma de luier over en gooide hem weg in de kliko. Ze had nog maar net de klep dicht toen het tuinhek open ging. Daar stond mijn mama in een prachtige jurk. Ik holde op haar af en knuffelde haar stevig. De vakantie met oma was enorm fijn en mocht eeuwig duren, maar ik had toch ook wel mijn mama gemist.
Met wat drinken vertelde we in de zon onze vakantieverhalen en dat we leuke meiden ontmoet hadden en wat we allemaal gedaan hadden. Vol spanning wachten ik het moment af waarop oma iets zou vertellen over mijn bedplassen. Maar blijkbaar was het moment nog niet daar. Ik kreeg de opdracht van oma om even koekjes te gaan halen uit de kelder. Ik ging naar binnen en probeerde de kelderdeur te open, wat altijd lastig was, maar uiteindelijk lukte. Gelukkig ging meteen het licht aan als de deur open ging. Het trappetje af en opzoek. Ik zag vanalles tot ik eindelijk wat koekjes zag liggen. Ik zocht de lekkerste uit en klom weer naar boven toe. Deur dicht en liep naar buiten. Ik zag dat ze me beide aankeken. Mama trok me naar haar toe en gaf me een kus. Lieverd ik hoorde net van oma dat je weer even een luier nodig hebt met slapen, maar dat geeft niks. Ik ga je daarmee helpen en papa ook. Dus geen zorgen voor onze vakantie of voor thuis. Oma had al wat luiers in je tas gedaan en als ze op zijn kopen we gewoon nieuwe. Ik bloosde rood en gaf oma een knipoog. We dronken nog wat met de koekjes die ik gehaald had. En daarna was het tijd om naar huis te gaan. Mama zette mijn tas in de auto en ik kroop na een onwijs dikke knuffel van oma op de achterbank. Terug naar huis naar mijn eigen kamer en speelgoed, ook al gingen we straks zelf ook al bijna op vakantie. Thuis aangekomen pakte ik samen met mama mijn thuis uit. Als eerste kwam het pak pampers tevoorschijn. Zullen we een plekje maken in je lage kast naast je bed hiervoor, vroeg mama. Samen maakte we een plekje in de bovenste la. En pakte we de rest uit en deden we nog wat kleding in de was.
Na de lunch wilde mama even boodschappen doen en langs de kinderwinkel. Ik voelde al waar dit naar toe ging. In de supermarkt was er niks aan de hand tot we bij de schappen van de luiers aankwamen. Mama stopte en keek even goed rond, en pakte vervolgens een pak luiers uit het schap. Ik denk dat we deze nodig hebben en ze pakte er meteen twee pakken doekjes bij. En legde deze boven in de kar. Nu hoopte ik maar dat ik niemand meer tegen zou komen die ik kende. Gelukkig tot aan de kassa ging het goed. Tot ineens de buurvrouw achter ons kwam staan. Ze kletste met mijn mama terwijl ik alles snel op de band legde. Mijn hart stopte even toen ik hoorde "ja voor de nacht weer". Ohw nee de buurvrouw weer het nu dus ook. Hopelijk blijft het daar even bij. Na de kassa wist ik niet hoe snel ik het pak luiers en de doekjes in de tas moest krijgen met de andere boodschappen erboven op. Ik had het een soort van overleefd. Nog maar 1 winkel te gaan. Mama tilde de boodschappen in de auto en bracht het karretje terug terwijl ik mezelf vast klikte op de achterbank. Een stuk verder parkeerde mama de auto weer en stapte we uit. We liepen een kinderwinkel in. Maar toen ik rond keek zag ik duidelijk dat het geen kinderwinkel maar babywinkel was. Mama liep recht op haar doel af en ik liep er snel achteraan. Bij het schap pakte ze een verschoonkussen uit het schap, en zei tegen mij, dat is wel zo handig en blijft je bedje ook altijd schoon. Kom gaan we een leuke hoes uitzoeken. Ik keek nog even vol verbazing, maar vond het ook wel slim van mama. Bij de hoezen waren vooral babyprintjes te vinden, maar gelukkig was er ook een hoes met dino's. Gelukkig mocht ik die kiezen en mama pakte er nog een hoes bij, eentje met autootjes. Bij de kassa keek de mevrouw op en zei, dat zijn mooie hoezen, heb jij die uitgekozen voor je broertje? Ik werd helemaal rood. Mijn mama zei dat het een cadeautje was. Ohw sorry zei de mevrouw. Met het kussen onder de arm bij mijn moeder en ik de hoezen in mijn hand liepen we terug naar de auto. Snel naar huis dacht ik.
Thuis haalde we alles binnen, de boodschappen gingen de kast en koelkast in. Samen brachten we de luiers, doekjes en verschoonkussen naar boven. Het kussen kreeg een plekje onder mijn bed, met de dino hoes eromheen. En de doekjes en luiers gingen in de la erbij. Ik was benieuwd hoe mama dat vanavond ging aanpakken. Ik hoorde de deur open gaan beneden en ik holde naar beneden... papa.... en knuffelde hem stevig. Ik kreeg een dikke knuffel terug en aai over mijn bolletje. Wat fijn om jou weer te zien grote vent. Mama zorgde voor drinken en ik vertelde nu papa wat ik allemaal beleefd had. Aan een knipoog tussen papa en mama zag ik dat blijkbaar papa al op de hoogte was.
Frietjes waren in de buik gegaan en ik zat tegen papa aan tv te kijken. Kom schat het is bedtijd, mama stond al naast ons. Ik ga papa een kus en liep met mama mee naar boven. In de badkamer poetste ze ijverig eerst mijn tanden en daarna gingen mijn kleren uit en werd ik onder de douche gezet. De spanning was heel even weer terug. De handdoek gleed over mijn lijf tot ik weer helemaal droog was. Poedel naakt liep ik achter mama aan mijn slaapkamer in. Mama pakte het kussen onder het bed vandaan en gebaarde dat ik daar op moest gaan liggen. Alsof ik nog wis tuit mijn peutertijd hoe het werkte ging ik liggen. Mama pakte een luier uit de lade en vouwde hem open. Ze deed mijn benen de lucht in en ik lande op de zachte luier. Ik deed netjes mijn benen wijd en ik voelde de luier er tussen gevouwen worden. Als een pro deed mama de luier dicht met de plakkers. ze controleerde de randjes en pakte nu een korte pyjamabroek van mijn bed. Ze schoof hem over mijn benen heen en nu over de luier. Ze pakte mijn handen beet en trok me overeind. Tot ik zat op het kussen. Het shirt ging over mijn hoofd en ik was klaar. Ze zetten me op mijn voeten en gaf me een tikje tegen mijn pamper komt, zo jij kan lekker slapen. Ik bloosde maar voelde me weer enorm fijn. Het kussen ging weer onder mijn bed en mama ging op mijn bed zitten en trok me op schoot. De luier duidelijk voelbaar, haar hand tussen mijn benen om mij op de plek te houden las ze me een heerlijk boekje voor. Ik voelde me geweldig, wat had ik toch een onwijs fijne mama. Na het boekje stopte ze me in en gaf me een kus. En verteld nog even lief dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat een natte luier geen probleem was. Ik verkende met mijn ogen nog even mijn eigen fijne kamer tot ik in slaap viel.
Ik schrok wakker van een hand, ik deed mijn ogen open en zag mijn mama in haar pyjama staan. Sorry schat ik checkte even je luier, ga maar weer lekker slapen. Ik zag haar de kamer weer uit gaan, ik voelde ook even en merkte dat hij al nat was. Ik liet nog maar een plasje lopen en viel weer verder in slaap. Ik werd wakker en zag dat het nog best vroeg was, papa en mama waren zeker nog niet wakker dat wist ik wel. Ik staarde nog even naar het plafond en voelde aan mijn luier, duidelijk nog voller. Ik besloot maar zachtjes te gaan spelen tot mijn slaapkamerdeur open ging en mijn papa daar stond, kom maar boefje. Ik liep de overloop op en volgde mijn papa naar hun bed. Ik kroop tussen mama en papa in en ik merkte dat mama meteen mijn luier checkte. Schat pak je even een schone luier voor hem zei ze. Waardoor mijn papa weer uit bed ging en terug kwam met een schone luier, doekjes en het kussen. Papa legde het kussen op bed en trok me erop. Deed mijn broekje uit en maakte mijn natte luier open. Deed vluchtig een doekje erlangs en liet me landen op een schone luier. En plakte hem snel dicht. Zonder pyjamabroek legde hij me terug naast mama. Gooide de luier en kussen aan de kant en kwam er snel weer naast liggen. Mijn hoofd tegen mama haar borst gaf me rust en ik merkte dat ik ineens weer moe werd en weg dutte. Ik werd langzaam weer wakker door een hand die mijn haar streelde. Mama was duidelijk een beetje verliefd op me geworden. Toen ik wat verder waker was haalde mama me aan en legde me weer tegen haar borst aan en streelde mijn rug en soms mijn luierkont. Door het strelen voelde ik dat ik blijkbaar weer een plasje had gedaan in de luier die ik van papa had gekregen. Na een poosje riep papa ons. In onze pyjama, nou ja luier en shirt liep ik naar beneden en ging aan de tafel zitten waar we samen heerlijk genoten van het ontbijt. Mama ik moet naar wc toe zei ik na poosje. Waarop mama mij aan keek, lieverd je hebt je luier nog om, doe je plasje daar nog maar even in. Gaan we straks je wel even verschonen naar je onderbroekje. Ik wilde vertellen dat het geen plasje was, maar mama stopte nog een stuk brood in mijn mond en toen voelde ik al dat mijn poep graag een weg naar buiten zocht. Ik keek even achterom en zag duidelijk een bult in mijn luier. Mama zag het nu ook en zei plagerig.. ohw dat was geen plasje. Ik werd vuurrood, maar ze haalde me aan en zei, geeft niks, mocht van mij. Ze trok me op schoot, waardoor de inhoud van de luier nu een weg zocht en ik merkte dat het nu overal zat. Na nog wat drinken nam mama me mee naar mijn kamer. Het kussen werd gehaald van de slaapkamer van mijn mama en ik ging er braaf op liggen en als een kleine jongen werd ik heerlijk verschoond. Dit was misschien nog wel fijner dan bij oma dacht ik, kom maar op met de kampeervakantie.