- deel 19 -
Ik probeerde mijn mama wijs te maken dat het pak pampers nog in het gras lag, maar voordat het me lukte stond ik al bij de tent met naast me Suze. Ik kon wel door de grondzakken, en hoopte met heel mijn hart dat ze het niet meteen zou zien of er vragen over ging stellen. Willen jullie wat drinken vroeg mijn mama, ik had wel dorst dus beaamde dat met een duidelijk ja, ook Suze had wel dorst maar ging eerst even aan haar mama vragen of het goed was en huppelde in haar jurkje richting de caravan. Voor mij de kans om het pak luiers snel in de tent te gooien. Mama zag wat ik deed en zei snel sorry, we waren erg druk waardoor ik dat vergeten ben, maar je hoeft je niet te schamen hoor ik weet zeker dat er meer kindjes op de camping zijn die een luier om hebben. Maar toch bloosde ik enorm omdat ze vast niet zo oud waren als ik. Suze kwam terug met haar mama aan de hand. Wat lief dat Suze bij jullie wat mag drinken, en daarom hebben wij snoepjes meegenomen en Suze deelde ze aan ons uit. We gingen op het gras zitten en kregen van mijn mama een pakje drinken in onze hand. Mijn ouders kletste met de mama van Suze terwijl ik meer op Suze lette die in haar super leuke jurkje voor me zat met haar twee staartjes in. Ik keek nu pas wat verder om me heen, naast ons stond ook een tent met buiten nog stoelen en een kinderstoel, dus daar zat vast nog een baby of peuter bij. De andere kant van ons stond een kleine camper maar ook hun waren er niet. Verder zag ik vooral nog meer tenten en caravans staan waar je bijna overal wel kinderen bij kon plaatsen. Dus genoeg vermaak om me heen dacht ik. Maar hopelijk ontdekken ze niet allemaal dat ik nog pampers draag, dit voelde toch een stuk spannender dan de camping waar ik met oma was geweest. Terwijl we nog door het rietje van het pakje drinken naar binnen slurpte, kwamen onze buren aan. De tent naast ons van de kinderstoel. Een peuter kwam aan gelopen met duidelijk een luier onder zijn korte broekje en daar achteraan zn mama en papa. Ze zeiden ons netjes dag en vonden het leuk dat ze weer buren hadden en ze leken me enorm aardig. Terwijl ik met Suze nog de snoepjes aan het weg kauwen was, werd het buurjongetje op een picknickkleed voor de tent gelegd en kwam zijn mama met een luier en doekjes hun tent uit. Ik aanschouwde het gebeuren en zag hoe het jongetje een schone luier kreeg van zijn papa. En dat het jongetje nu zonder korte broek terug op zijn beentjes werd gezet. In alleen een luier en shirtje ging hij spelen met zijn autos op het kleed. Meteen viel me op dat hij dezelfde luiers als mij had. Suze zag me staren naar het geheel. Zijn veel kindjes met luiers hier zei ze, er zijn veel peuters en babies op dit veldje. Dus het is fijn dat jij er nu ook bent. Ik bloosde ervan.
Onze ouders stonden nog steeds te kletsen, maar ik voelde dat ik wel weer moest plassen. Maar ik had nog scherp dat ik nu geen luier droeg. Mama ik moet plassen zei ik door hun gesprek heen, ohw dan moeten we even naar het huisje lopen. Ik loop met Suze wel even mee, want die heb ik ook al een poosje niet op de wc gezet. Waardoor we met zijn 4tjes die kant opliepen, ik ging mee de meisjes wc weer in. Zowel ik als Suze werden door onze mama's op de wc gezet en ook al waren we beide geen peuter meer, werden we geholpen alsof dit wel het geval was. Uit het hokje gekomen zag ik alweer een peuter een schone luier krijgen van zijn mama. Dit werd een vakantie waarbij ik een hoop luiers te zien krijg, als ik maar niet te jaloers wordt op al die peuters dacht ik bij mezelf. Terug lopend naar de tent had papa alles voor elkaar en kwam ons met de auto tegemoet, die hij een plekje ging geven op de parkeerplaats. Suze nodigde me uit om te komen kleuren bij haar caravan en mama moedigde me aan om met haar mee te gaan. Beetje verlegen kwam ik daar aan en zei ik zachtjes hallo tegen haar papa en zus. Waarop haar zus meteen vroeg hoe ik heette. Beetje verlegen zei ik Kris, ik ben Myrthe, leuk je te zien en ze keek me ontzettend lief aan. Suze dook de caravan in en kwam terug met een etui en kleurboek en we schoven aan de tafel bij Myrthe. Die ons spontaan ook aanschoof aan de tafel en zorgde dat we beide tegelijk konden kleuren inzet boek. Het voelde heel gezellig en Suze kletste er lekker op los. Myrthe gaf ons soms een compliment over de mooie tekeningen. De tekeningen waren helemaal vol gekleurd en met de kinderschaar uit het etui knipte Suze los uit het boek. Kom we gaan ze ophangen, ze klom uit de stoel en ik volgende haar de caravan in. Ik was nog nooit in een caravan geweest dus keek even goed rond. Het was echt een soort klein huisje, keukentje, zit hoekje en een groot bed en de andere kant een stapelbed. Slaap jij daar, al wijzend naar een bed met een groot roze dekbed en enorm veel knuffels. Ja en Myrthe slaapt boven mij. Suze maakte de kast naast haar bed open en aan de binnenkant hingen al meer tekeningen, ze probeerde van het rolletje plakband nog twee stukjes te scheuren maar dat lukte niet echt. Ik keek naar de tekeningen en zag dat dit duidelijk haar kledingkast was, veel roze kleding lag er op de plank. Ik scande de planken even omdat ik nog nooit zoveel meisjes kleding had gezien, toen zag ik achter een stapel kleding een stuk plastic uitsteken met voor mij een bekende kleur, dat was de kleur van een pamperspak. Zou zij dan ook nog een luier dragen in bed.. ik durfde er niks over te zeggen of vragen. Suze riep of Myrthe wilde helpen. Myrthe kwam de caravan binnen en nam het rolletje plakband over en schuurde er twee stukjes af met haar tanden en hielp de tekeningen opplakken. Het wordt al een museum je kast zo Suze, ze straalde ervan. Zullen we weer buiten spelen, we kunnen wel een potje flessenvoetbal doen samen. Jaa beide waren we meteen enthousiast. Myrthe vulde 3 flesjes met water en we zochten alle 3 een plekje op het veld en gingen snel aan de slag. Mijn buurjongetje in zijn luier kwam er snel ook bij en Myrthe maakte ook voor hem een fles water, die hij meer zelf om liep dan met de bal, maar Myrthe hielp hem alsof het haar kleine broertje was. Ik zag mijn ouders en de buren naar ons kijken en genoten van het plezier dat wij ook hadden. Helemaal droog waren we niet meer, maar Suze had duidelijk een grotere natte plek in haar jurk. Het spel was over, Myrthe liep naar Suze en vroeg of dit alleen water was. Suze knikte zachtjes nee. Ik aanschouwde het, had ze nu in haar onderbroek geplast. Maar ik werd geroepen door mama, dus moest terug naar de tent.
Ik werd aan tafel geschoven en broodjes en beetje soep stonden al klaar, ik zag dat Myrthe, Suze voor de caravan uitkleden en dat ze in haar blootje stond te wachten, beetje schuw kijkend om haar heen. Myrthe kwam met doekjes en schone kleren weer naar buiten en zorgde dat Suze weer aangekleed werd. Blijkbaar zorgde Myrthe ook voor haar zusje, haar papa zat gewoon nog in zijn stoel en blijkbaar was haar mama ook aan het koken gegaan. Ik genoot van de broodjes en probeerde wat soep naar binnen te krijgen, het was nooit mijn lievelings, maar had toch wel beetje honger. Na het eten ging ik nog even naar het speeltuintje en tussen kleuters en peuters zocht ik me een weg om vaak van de glijbaan te gaan, Suze kwam me snel weer vergezellen, dit keer in een ander jurkje. We waren vooral druk met de glijbaan. Tot mijn mama me kwam halen. Het was blijkbaar tijd voor een douche en daarna naar bed. Ik vond het erg jammer, want het was zo gezellig, maar ook de mama van Suze kwam al aanlopen. Tijd voor de douche dame zei haar moeder, zie je Kris ook Suze gaat douchen. Ik liep met mama mee naar de tent. In een tas stopte mama mijn handdoek, toilettas, pyjama en bovenop de pamper. Ze pakte mijn hand en nam me mee naar de douches, onderweg sloot Suze met haar mama aan. Ook deze keer ging ik weer de kant van de meisjes op en werd ik in de douche naast Suze gezet. Mijn mama kleedde me uit als een kleuter en zette me onder de douche en zorgde dat de zwarte handen en voeten weer verdwenen. Al staand op het bankje werd ik afgedroogd en kreeg ik de handdoek om me heen geslagen, we doen je even aankleden op de kussens en ze tilde me op samen met de tas met spullen. Ik lande in de ruimte op een verschoonkussen. Ik hoopte enorm dat Suze het niet zou zien, maar dat was te laat. Die kwam ook uit het hokje. En werd ook in haar handdoek op een kussen gelegd, we lagen hoofd naar hoofd. Waardoor ik niet goed kon zien wat er ging gebeuren. Tot ik haar voeten in de lucht zag gaan en niet alleen mijn eigen plakkers hoorde maar ook die bij haar. Dus toch, zij heeft ook een nachtluier. Toen hoorde ik onze moeders erover praten. Dat een nachtluier nog nodig was maar dat ze ook vaak overdag nog wel ongelukjes heeft, gelukkig was het op een camping niet zon groot probleem. Ik zag wel andere meisjes nog binnen komen of jongetjes met hun mama en ons aankijken, maar gelukkig stonden die niet op ons veldje. Tot we ook ons buurjongetje ontdekte, die werd in het badje gestopt naast de verschoonkussens. De buurvrouw beaamde dat we er zo enorm schattig uitzagen. En gaf ons een compliment over de mooie pyjama's, die we zelf nog niet gezien hadden omdat we nog op onze rug lagen. Nadat ik de broek over de pamper had gekregen, mocht ik zitten om het shirt aan te krijgen en toen zag ik ook nog snel de pamper rand van Suze boven haar roze pyjamabroekje. We bloosde naar elkaar. Snel verdwenen onze blote buiken onder een shirt. Ik een pyjama met auto's en Suze met little pony's. We werden van de kussens afgetild en kwamen terecht bij de wastafels, waar onze tanden gepoetst werden. Met z'n viertjes liepen we weer terug, ik zag duidelijk de pamper in de pyjama van Suze en wist dat het bij mij net zo zichtbaar zou zijn, maar gelukkig wist ik dat Suze ook nog in haar bedplaste, voor de caravan van Suze wenste we elkaar een goede nacht. Myrthe vond mijn pyjama super stoer en wenste me ook een goede nacht.
Voor de tent kroop ik op schoot bij papa, die me uit een boek een verhaal voorlas. Ik kon het niet weerhouden om stiekem mijn duim even in mijn mond te stoppen. Tot het verhaaltje uitwas en tijd was voor de eerste nacht in de tent. Mama stopte me in de slaapzak. Dit wordt hier gezellig he, nu al een vriendinnetje. En zie je wel, je bent niet de enige met een luier, dus geen zorgen meer. Ze aaide me door mijn haar en gaf me een kus. Ik pakte stevig mijn knuffel vast en nestelde me heerlijk in mijn slaapzak. Mama ritste de slaapcabine dicht. Ik staarde nog even rond en stopte stiekem weer mijn duim in mijn mond en werd rustig van het sabbelen, en liet heerlijk een plas lopen in mijn luier. Ineens schrok ik van een gek geluid en deed mijn ogen open. De tent was op een lichtje na donker. Mamaaaa riep ik zachtjes. Ik hoorde iemand de tent in komen, wat is er Kris. Ik hoorde gekke geluiden. Ohw dat is niks schat, misschien hoorde je de buren. Ze ritste de cabine open en kwam even bij me liggen. Rustig maar. Ik viel langzaam weer in slaap, op naar dromenland en op naar morgen.