Nog niet klaar Kamperen met Oma

Luierikl

Superlid
- deel 17 -

De rest van de dag zonder luier verliep snel, papa en mama verzamelde de kampeerspullen uit de garage en zolder en ik maakte me druk om spelletjes en genoeg kleurspullen mee te hebben. De kratjes en tassen in de gang stapeltje zich op en zag dat ook het gister gekochte pak pampers al boven op de stapel lag. Met een verliefde blik keek ik naar de verpakking waar het jongetje trots met z’n luier op stond. Na de fijne vakantie met oma maakte ik me even zorgen om de vakantie met papa en mama, maar gister en vandaag hadden die zorgen al weg gehaald. Want blijkbaar was mijn mama een beetje verliefd geworden op mijn luierkontje. Mama kwam met een tas de trap af en deelde mede dat ik genoeg kleren mee had en of ik nog opzoek wilde gaan naar mijn zwemband, die op zolder moest liggen.

ze aaide me door mijn haar, toen ik langs haar heen stapte om naar zolder te gaan. Ik kwam niet vaak op zolder, vond het altijd een beetje griezelig maar door de zon die door het dakraam kwam was het vandaag een stuk minder eng. Ik begon te zoeken in de dozen die er stonden, maar kwam vooral kerstspullen en oud speelgoed tegen. Nog iets verder zoekend kwam ik een doos tegen waar ik zowaar mijn zwemband vond samen met de vleugels die ik altijd in had. Gelukkig had ik een zwemdiploma en hoefde die vervelende dingen niet meer mee. Mijn oog viel op de doos die er naast stond. Ik deed de klep open en zag bovenop nog mijn oude pyjama’s liggen, met beertjes en zelfs echte pyjamapakjes die menig peuter warm hielden in de nacht. Mijn hand voelde nu iets van plastic, ik haalde de stapel kleding aan de kant en ineens zag ik nog een pak luiers liggen. Ik haalde hem uit de doos en zag dat het nog een pak luiers was uit mijn peutertijd. Ook maat 6, alleen met een ander printje en deze voelde veel dikker.

kan je het vinden klonk het ineens achter me. Ik schrok ervan, uhh ja heb de zwemband gevonden en toen zag ik deze, en hield een luier omhoog naar mama. Ohw neem ze maar mee, was al vergeten dat we die nog hadden. Als of het de normaalste zaak was dat haar zoontje weer terug was in de luiers. Bij de trap gaf ik het pak aan mama. Ze bekeek het pak en zei, die pas jij nog wel, dus leggen we wel bij je in de kast.

weer beneden aangekomen was de gang al een stuk leger en zag ik papa alles in de auto een kleine aanhanger stoppen, zodat we morgenochtend op vakantie konden. Ik was nog de laatste kleurspullen aan het verzamelen voor op de achterbank. Mama kwam met een groot glas limonade aan en gaf me een koekje, zo even tijd voor pauze en plofte naast me op de bank. Ook papa kwam erbij en zag er ook duidelijk uitgeblust uit. Wat een werk toch altijd. Maar gelukkig hebben we vakantie grapte hij.

De laatste spullen kwamen nog op hun plek en ik zat al even cartoons te kijken toen mama met gesmeerde broodjes aan kwam als avond eten. Sorry schat, maar we hebben geen zin meer. Het gaf niks en ik kroop even tegen mama aan om de broodjes weg te peuzelen. De dag van het inpakken was voorbij. Ik was heel benieuwd naar de camping waar we morgen terecht zouden komen, het was een stukje rijden maar ik had er zin in en ik hoopte maar al te graag dat ik weer van die leuke buurmeisjes zou ontmoeten zoals met oma.

Tijd voor je bedje schat, hoorde ik ergens vaag en zag dat mama in de deur opening van de kamer op me stond te wachten. Ik klikte de tv uit en liep via papa, die een kus kreeg, naar mama toe. Ze pakte me hand vast en samen liepen we naar boven. In de badkamer werden mijn tanden gepoetst en kreeg ik een washandje langs mijn gezicht, handen en voeten. En werd ik zoals gister hier al uitgekleed. Zodat alles in de wasmand belande. In mijn blote billen liep ik achter mama aan naar mijn slaapkamer en ging ik op het verschoonkussen liggen, beentjes vast in de lucht om weer te landen op de zachte luier. Deze voelde duidelijk dikker, dat moest dus wel de luier van zolder zijn. Mama plakte de luier vakkundig dicht en ik hoorde deze luier duidelijk meer kraken. Ze trok mijn pyjamabroekje erover en trok me aan mijn armen overeind zodat ik nu zat. Shirt aan en ik pakte snel mijn knuffel van de grond en klom in bed. Ik voelde duidelijk dat deze luier dikker was. Maar zeker niet vervelend.
Tegen mama aan gekropen kreeg ik nog een verhaaltje voorgelezen en werd ik daarna heerlijk ingestopt. De zon scheen nog best veel, dus echt donker was het niet. Mama gaf me een kus en wenste me een goede nacht en verliet mijn kamer. Ik kon het niet laten om even uit bed te komen en in de spiegel van mijn kast even mijn luier te bekijken. Met mijn pyjamabroek op mijn enkels bekeek ik hem goed en kreeg bijna vlinders van mezelf zo zien. Voor de spiegel liet ik een plas lopen en zag in de spiegel mijn luier verkleuren en iets dikker worden. Ik moest even voelen en genoot van mijn eigen uitzicht. Ik trok mijn broek weer onhoog en kroop weer in bed, op naar dromenland.

Mijn ogen gingen open en ik zag dat het alweer ochtend was. Mijn hand voelde zoals altijd even aan mijn luier en deze was duidelijk nog dikker geworden. Ik had niet gedacht dat ik blij zou zijn dat ik een bedplas jongetje zou worden, maar voelde me zo fijn in deze luiers. Ik hoorde mijn deur open gaan, snel haalde ik mijn hand van mijn luier weg. Hé knappert, ben je er klaar voor hoorde ik mijn mama zeggen. Zeker zei ik terug.
Ze sloeg mijn dekbed open en pakte de verschoonmat onder mijn bed vandaan. Kom maar, geef ik je een schone luier. Ik ging liggen en besefte nu de zin pas. Mijn nachtluier ging af en ik landde in een schone pamper. Ik keek mama verbaasd aan. Mocht je zo in de auto nog willen slapen is het geen probleem, zei ze. Ze trok me overeind en ik stond daar in nu alleen een pamper. Mama pakte een shirt en soort zachte korte broek en kleedde me er mee aan. Ik zag in de spiegel duidelijk mijn luier in dat broekje zitten, maar ik zat toch in de auto dacht ik. Op naar de camping maar!

Luierikl

Superlid
- deel 18 -

Ik had me al op de achterbank vast geklikt in de gordel met een doeboek op schoot, terwijl mama de laatste spullen nog in de auto stopte en papa zorgde dat het huis goed op slot ging. Ik was er klaar voor en met de pamper onder mijn broek voelde het alsof ik weer met oma op vakantie ging. Maar dat moest het geheim blijven. Mama en papa kwamen in de auto erbij en daar gingen we op naar de camping, ook al had ik geen idee waar die was of hoe die er uit zou zien. Ik had mijn doe, en kleurboeken al weg gelegd en luisterde naar de radio en staarde naar buiten. We waren vroeg vertrokken maar weer in slaapvallen lukte me niet, ik had mijn luier daarom ook nog droog gehouden, maar merkte wel dat het pakje drinken dat ik op had zich al in mijn blaas had verzameld en iets te eten ging er ook wel weer in. Ik vroeg mama om iets te eten en kreeg een liga aangereikt via de voorstoel. Ik had geen idee hoelang we nog moesten en of mama het wel goed zou vinden als ik nu gewoon in mijn luier zou plassen. Dus voor de zekerheid zei ik dat ik moest plassen. Nog eventjes dan stoppen we even zei papa, dan kan ik ook even mijn benen strekken en iets eten, mama vulde hem aan met, dan kan je ook even naar de wc en mocht je dat niet volhouden je hebt een pamper omgekregen van me en gaf me een knipoog terwijl ze haar hoofd naar me omdraaide. Die knipoog zette meteen mijn blaas in werking en ik probeerde zo onopgemerkt mogelijk de plas in mijn luier te laten lopen, het voelde net zo fijn als dat ik mezelf bij oma aangeleerd had. Maar daarna ging ik ineens over die knipoog nadenken, zou mama dan weten dat ik de pamper helemaal niet zo erg vindt, heeft oma het dan toch verteld? Mijn hoofd tolde rond en zat een beetje nadenkend naar voren te staren. Gaat het zei mijn papa ineens en kijkt zo angstig. Mama draaide zich nu om, pakte mijn hand en zei heel zacht, het geeft niks schat, het mocht van mij. Hoe kan mama nu al weten dat ik een natte luier heb dacht ik. Ik bloosde ervan. Verder ging ik er maar even niet op in.

Vlak naast het tankstation was een plekje en papa zette de auto met aanhanger vakkundig er tussen. Papa en mama stapte uit en zag ze wat overleggen, maar omdat ik nog binnen zat had ik geen idee wat. Papa liep richting het tankstation terwijl mama voor mij de deur opende. Even staan leek mij ook wel een goed idee, ik klom uit de auto en bleef naast mijn mama staan, die me even aanhaalde en waar ik ineens haar hand richting mijn billen voelde gaan. Ze kneep zachtjes in de luier. Ineens bedacht ik me dat natuurlijk iedereen mijn pamperkont kon zien en ging iets beschutter tussen mama en de auto staan. Papa kwam terug met twee koffie en iets lekkers in zijn andere hand. Hij zetten het op de motorkap en mama zei dat ze ook even ging plassen. Ik kreeg nog een pakje drinken uit de auto en papa zetten me op de motorkap erbij om daar een lekkere croissant mee te eten. Met opgetrokken knieën zat ik daar en ineens zag ik een ouder meisje mijn kant op kijken Die de auto voor ons stond. Ze bleef staren en ik zwaaide maar even. Maar daarna zag ik dat ze nog een meisje erbij haalde en ook naar me ging staren. Ze lachte beide en kropen terug in de auto. Het kwartje viel pas later, ze hadden door mijn broekspijpen duidelijk mijn natte pamper gezien. Ik bloosde ervan en zag gelukkig mama weer terug komen. Ze nam haar koffie en genoot met ons mee van het heerlijke broodje. Nog een uurtje en dan zijn we er wel met een beetje geluk vertelde papa. Dat is mooi, dat houd jou pamper nog wel vol, dan hoeven we niet in deze vieze wc’s je te verschonen zei mama. Ik moest enorm blozen alweer en hoopte dat niemand het gehoord had. Papa zei daarna ook nog onhandig dat het wel makkelijk was en een hoop plas stress had voorkomen al. Mama haalde me aan en gaf me een kus, en zei hou van je. Waardoor ik me alweer iets beter voelde. We kropen de auto weer in, voor het laatste stuk van de reis.

We zouden er voor mijn gevoel bijna moeten zijn nu, ik probeerde te voorkomen dat ik als een echt klein jongetje een poepluier zou maken, de vele koekjes hadden mijn darmen aan het werk gezet. Ik kreeg er al een beetje buikpijn van, en vroeg nu toch maar weer eens of we er al bijna waren. Nog 20 minuten Kris, dan zijn we er wist papa te vertellen. Mama benadrukte dat mijn pamper toch al nat was, dus een extra plasje geen probleem was. Maar dat plasje zat er al in, het ging om iets anders. Mama draaide zich nu nog eens om omdat ze merkte dat ik toch wat onrustiger was geworden op de achterbank. Wat is er toch schat, die natte pamper is niet erg, die doe ik straks bij je af en dan weet niemand ervan. Maar mama dat is het niet.. ik moet… Och lieverd, doe maar gewoon, ook daar kan je pamper wel tegen en we kunnen nu niet stoppen. Maar… Kris, doe maar gewoon dan doen we op de camping eerst een schone broek. Ik had die woorden nodig en voor ik het wist zocht mijn poep al zittend een weg in de al natte pamper, mama deed meteen een raampje open en ik voelde me nu echt een enorm kleine jongen. Zie me hier nu zitten in een natte en vieze pamper achter in de auto. Hoewel ik die leeftijd al voorbij was. Ineens waren die 20 minuten veel sneller voorbij. Papa reed de auto de parkeerplaats van de camping op bij de receptie en stapte uit. Ook mama stapte uit en deed mijn deur open, kom schat, gaan wij je vieze luier even af doen. Ze pakte een pak doekjes uit de tas en ik zag dat ze gelukkig een onderbroekje pakte. We keken even om ons heen of we een toiletruimte zagen, maar die zagen we niet, kom we lopen ook even naar de receptie dan vragen we het even. Mijn papa kreeg net de uitleg over onze plek en we moesten die even afwachten. Tot mijn schrik kwamen er achter ons nog mensen te staan die ik al een beetje ruikend zag staan kijken. Ik kon wel door de grond zakken en de doekjes in mama haar handen verklapte natuurlijk dat ik het was. Na dat papa alles had aangehoord, kon mama eindelijk vragen naar de dichtstbijzijnde toiletten. De man gaf de uitleg op de plattegrond. We liepen samen de receptie uit, papa zou vast naar onze plek rijden en wij liepen naar de eerste toiletten die we tegen zouden komen. Het pad over langs allerlei caravans met blijkbaar vaste gasten, na wat begroetingen kwamen we gelukkig bij de toiletten. Mama nam me mee de meisjes toiletten in en daar bij de muur was een plank waar wel 4 verschoonkussens bij elkaar lagen. Dat is ideaal zei ze, en ze tilde me erop en legde me neer. Mijn korte broekje ging helemaal uit en daar lag ik in mijn natte en vieze luier. De plakkers gingen open en mijn beentjes gingen de lucht in zodat mama alles goed kon schoonmaken. Op dat moment zag ik een meisje naar binnen komen die keek me aan en ging snel een toilet in, ze was net zo oud als ik, maar dan natuurlijk zonder luier en al helemaal zonder poepluier. En tot mijn schrik kwam er nog een moeder binnen met een meisje aan haar hand en in haar andere hand een luier en doekjes. Ze liepen recht op me af, terwijl mijn mama nog druk bezig was om alle poep van mijn billen te krijgen. Het meisje kwam naast me te liggen en de moeder maakte meteen een praatje. Haar dochter had blijkbaar ook een poepluier gemaakt omdat er nu een nieuwe geur tevoorschijn kwam. Ik hoorde niet zo goed wat ze bespraken omdat ik veel te druk was met hopen dat niet nog meer mensen me zo zouden zien. Ineens voelde ik dat ik een onderbroek aankreeg en mijn korte broek er weer over. Ik voelde de handen van mijn mama onder mijn armen komen en ze zette me op de grond. Tot ziens, ik mompelde zoiets terug, terwijl mama met de doekjes en de vieze luier naar de prullenbak liep. Het meisje van mijn leeftijd kwam het hokje uit en staarde me opnieuw aan, zonder iets te zeggen. Gelukkig had ik nu een onderbroek aan.

Aan de hand van mama liepen we naar de plek waar we onze vakantie zouden vieren. Het was een veldje wat verderop, met in het midden een speeltuintje. rondom het veldje stonden caravans en tenten en ik zag enorm veel kinderen, vanaf een afstand nog niet goed te zien van welke leeftijden. Dat ziet er gezellig uit zei mama in opperbeste stemming, daar gaan we vast vriendjes en vriendinnetjes voor je vinden. Maar eerst moeten we de tent opzetten, kom we gaan papa helpen. Papa had al wat spullen uit de aanhanger gehaald, zodat we meteen konden beginnen met de tent. Gelukkig hadden we geen ingewikkeld exemplaar en stond hij erg snel. Mama haalde me aan, zal ik even met je meelopen naar de speeltuin, dan zoeken we even een vriendje of vriendinnetje en kunnen papa en ik de tent even inrichten. Ik had geen keus merkte ik al, want voor ik het wist stond ik al bij de speeltuin en werd ik gekoppeld aan een meisje dat wat jonger was dan ik. Mijn mama wist ons te koppelen door te zeggen dat ik Kris was en heel graag mee wilde spelen, Suze had daarna haar naam gezegd en deelde meteen haar schep en emmer. Samen gingen we aan de slag in de zandbak en probeerde met samen met het water uit de waterpomp een mooi fort te bouwen. Ik keek een keertje naar onze tent en zag hoe druk papa en mama waren, maar ik zag ook ineens dat het pak luier duidelijk voor de tent nog lag. Ik vroeg als afleiding maar waar Suze haar plek was en ze wees naar de caravan twee plekken naast die van ons. Voor die caravan zag ik een mama, papa en nog een meisje zitten. Is dat je zus vroeg ik, ja dat is Myrthe mijn grote zus. Ze was duidelijk ouder en zat in een korte broek en bikinitopje in een magazine te lezen. Ineens hoorde ik mijn mama roepen en liep terug naar de tent, Suze zag ik me ineens volgen en ineens maakte ik me zorgen over het pak pampers dat ik nog zag liggen.

Luierikl

Superlid
- deel 19 -

Ik probeerde mijn mama wijs te maken dat het pak pampers nog in het gras lag, maar voordat het me lukte stond ik al bij de tent met naast me Suze. Ik kon wel door de grondzakken, en hoopte met heel mijn hart dat ze het niet meteen zou zien of er vragen over ging stellen. Willen jullie wat drinken vroeg mijn mama, ik had wel dorst dus beaamde dat met een duidelijk ja, ook Suze had wel dorst maar ging eerst even aan haar mama vragen of het goed was en huppelde in haar jurkje richting de caravan. Voor mij de kans om het pak luiers snel in de tent te gooien. Mama zag wat ik deed en zei snel sorry, we waren erg druk waardoor ik dat vergeten ben, maar je hoeft je niet te schamen hoor ik weet zeker dat er meer kindjes op de camping zijn die een luier om hebben. Maar toch bloosde ik enorm omdat ze vast niet zo oud waren als ik. Suze kwam terug met haar mama aan de hand. Wat lief dat Suze bij jullie wat mag drinken, en daarom hebben wij snoepjes meegenomen en Suze deelde ze aan ons uit. We gingen op het gras zitten en kregen van mijn mama een pakje drinken in onze hand. Mijn ouders kletste met de mama van Suze terwijl ik meer op Suze lette die in haar super leuke jurkje voor me zat met haar twee staartjes in. Ik keek nu pas wat verder om me heen, naast ons stond ook een tent met buiten nog stoelen en een kinderstoel, dus daar zat vast nog een baby of peuter bij. De andere kant van ons stond een kleine camper maar ook hun waren er niet. Verder zag ik vooral nog meer tenten en caravans staan waar je bijna overal wel kinderen bij kon plaatsen. Dus genoeg vermaak om me heen dacht ik. Maar hopelijk ontdekken ze niet allemaal dat ik nog pampers draag, dit voelde toch een stuk spannender dan de camping waar ik met oma was geweest. Terwijl we nog door het rietje van het pakje drinken naar binnen slurpte, kwamen onze buren aan. De tent naast ons van de kinderstoel. Een peuter kwam aan gelopen met duidelijk een luier onder zijn korte broekje en daar achteraan zn mama en papa. Ze zeiden ons netjes dag en vonden het leuk dat ze weer buren hadden en ze leken me enorm aardig. Terwijl ik met Suze nog de snoepjes aan het weg kauwen was, werd het buurjongetje op een picknickkleed voor de tent gelegd en kwam zijn mama met een luier en doekjes hun tent uit. Ik aanschouwde het gebeuren en zag hoe het jongetje een schone luier kreeg van zijn papa. En dat het jongetje nu zonder korte broek terug op zijn beentjes werd gezet. In alleen een luier en shirtje ging hij spelen met zijn autos op het kleed. Meteen viel me op dat hij dezelfde luiers als mij had. Suze zag me staren naar het geheel. Zijn veel kindjes met luiers hier zei ze, er zijn veel peuters en babies op dit veldje. Dus het is fijn dat jij er nu ook bent. Ik bloosde ervan.

Onze ouders stonden nog steeds te kletsen, maar ik voelde dat ik wel weer moest plassen. Maar ik had nog scherp dat ik nu geen luier droeg. Mama ik moet plassen zei ik door hun gesprek heen, ohw dan moeten we even naar het huisje lopen. Ik loop met Suze wel even mee, want die heb ik ook al een poosje niet op de wc gezet. Waardoor we met zijn 4tjes die kant opliepen, ik ging mee de meisjes wc weer in. Zowel ik als Suze werden door onze mama's op de wc gezet en ook al waren we beide geen peuter meer, werden we geholpen alsof dit wel het geval was. Uit het hokje gekomen zag ik alweer een peuter een schone luier krijgen van zijn mama. Dit werd een vakantie waarbij ik een hoop luiers te zien krijg, als ik maar niet te jaloers wordt op al die peuters dacht ik bij mezelf. Terug lopend naar de tent had papa alles voor elkaar en kwam ons met de auto tegemoet, die hij een plekje ging geven op de parkeerplaats. Suze nodigde me uit om te komen kleuren bij haar caravan en mama moedigde me aan om met haar mee te gaan. Beetje verlegen kwam ik daar aan en zei ik zachtjes hallo tegen haar papa en zus. Waarop haar zus meteen vroeg hoe ik heette. Beetje verlegen zei ik Kris, ik ben Myrthe, leuk je te zien en ze keek me ontzettend lief aan. Suze dook de caravan in en kwam terug met een etui en kleurboek en we schoven aan de tafel bij Myrthe. Die ons spontaan ook aanschoof aan de tafel en zorgde dat we beide tegelijk konden kleuren inzet boek. Het voelde heel gezellig en Suze kletste er lekker op los. Myrthe gaf ons soms een compliment over de mooie tekeningen. De tekeningen waren helemaal vol gekleurd en met de kinderschaar uit het etui knipte Suze los uit het boek. Kom we gaan ze ophangen, ze klom uit de stoel en ik volgende haar de caravan in. Ik was nog nooit in een caravan geweest dus keek even goed rond. Het was echt een soort klein huisje, keukentje, zit hoekje en een groot bed en de andere kant een stapelbed. Slaap jij daar, al wijzend naar een bed met een groot roze dekbed en enorm veel knuffels. Ja en Myrthe slaapt boven mij. Suze maakte de kast naast haar bed open en aan de binnenkant hingen al meer tekeningen, ze probeerde van het rolletje plakband nog twee stukjes te scheuren maar dat lukte niet echt. Ik keek naar de tekeningen en zag dat dit duidelijk haar kledingkast was, veel roze kleding lag er op de plank. Ik scande de planken even omdat ik nog nooit zoveel meisjes kleding had gezien, toen zag ik achter een stapel kleding een stuk plastic uitsteken met voor mij een bekende kleur, dat was de kleur van een pamperspak. Zou zij dan ook nog een luier dragen in bed.. ik durfde er niks over te zeggen of vragen. Suze riep of Myrthe wilde helpen. Myrthe kwam de caravan binnen en nam het rolletje plakband over en schuurde er twee stukjes af met haar tanden en hielp de tekeningen opplakken. Het wordt al een museum je kast zo Suze, ze straalde ervan. Zullen we weer buiten spelen, we kunnen wel een potje flessenvoetbal doen samen. Jaa beide waren we meteen enthousiast. Myrthe vulde 3 flesjes met water en we zochten alle 3 een plekje op het veld en gingen snel aan de slag. Mijn buurjongetje in zijn luier kwam er snel ook bij en Myrthe maakte ook voor hem een fles water, die hij meer zelf om liep dan met de bal, maar Myrthe hielp hem alsof het haar kleine broertje was. Ik zag mijn ouders en de buren naar ons kijken en genoten van het plezier dat wij ook hadden. Helemaal droog waren we niet meer, maar Suze had duidelijk een grotere natte plek in haar jurk. Het spel was over, Myrthe liep naar Suze en vroeg of dit alleen water was. Suze knikte zachtjes nee. Ik aanschouwde het, had ze nu in haar onderbroek geplast. Maar ik werd geroepen door mama, dus moest terug naar de tent.

Ik werd aan tafel geschoven en broodjes en beetje soep stonden al klaar, ik zag dat Myrthe, Suze voor de caravan uitkleden en dat ze in haar blootje stond te wachten, beetje schuw kijkend om haar heen. Myrthe kwam met doekjes en schone kleren weer naar buiten en zorgde dat Suze weer aangekleed werd. Blijkbaar zorgde Myrthe ook voor haar zusje, haar papa zat gewoon nog in zijn stoel en blijkbaar was haar mama ook aan het koken gegaan. Ik genoot van de broodjes en probeerde wat soep naar binnen te krijgen, het was nooit mijn lievelings, maar had toch wel beetje honger. Na het eten ging ik nog even naar het speeltuintje en tussen kleuters en peuters zocht ik me een weg om vaak van de glijbaan te gaan, Suze kwam me snel weer vergezellen, dit keer in een ander jurkje. We waren vooral druk met de glijbaan. Tot mijn mama me kwam halen. Het was blijkbaar tijd voor een douche en daarna naar bed. Ik vond het erg jammer, want het was zo gezellig, maar ook de mama van Suze kwam al aanlopen. Tijd voor de douche dame zei haar moeder, zie je Kris ook Suze gaat douchen. Ik liep met mama mee naar de tent. In een tas stopte mama mijn handdoek, toilettas, pyjama en bovenop de pamper. Ze pakte mijn hand en nam me mee naar de douches, onderweg sloot Suze met haar mama aan. Ook deze keer ging ik weer de kant van de meisjes op en werd ik in de douche naast Suze gezet. Mijn mama kleedde me uit als een kleuter en zette me onder de douche en zorgde dat de zwarte handen en voeten weer verdwenen. Al staand op het bankje werd ik afgedroogd en kreeg ik de handdoek om me heen geslagen, we doen je even aankleden op de kussens en ze tilde me op samen met de tas met spullen. Ik lande in de ruimte op een verschoonkussen. Ik hoopte enorm dat Suze het niet zou zien, maar dat was te laat. Die kwam ook uit het hokje. En werd ook in haar handdoek op een kussen gelegd, we lagen hoofd naar hoofd. Waardoor ik niet goed kon zien wat er ging gebeuren. Tot ik haar voeten in de lucht zag gaan en niet alleen mijn eigen plakkers hoorde maar ook die bij haar. Dus toch, zij heeft ook een nachtluier. Toen hoorde ik onze moeders erover praten. Dat een nachtluier nog nodig was maar dat ze ook vaak overdag nog wel ongelukjes heeft, gelukkig was het op een camping niet zon groot probleem. Ik zag wel andere meisjes nog binnen komen of jongetjes met hun mama en ons aankijken, maar gelukkig stonden die niet op ons veldje. Tot we ook ons buurjongetje ontdekte, die werd in het badje gestopt naast de verschoonkussens. De buurvrouw beaamde dat we er zo enorm schattig uitzagen. En gaf ons een compliment over de mooie pyjama's, die we zelf nog niet gezien hadden omdat we nog op onze rug lagen. Nadat ik de broek over de pamper had gekregen, mocht ik zitten om het shirt aan te krijgen en toen zag ik ook nog snel de pamper rand van Suze boven haar roze pyjamabroekje. We bloosde naar elkaar. Snel verdwenen onze blote buiken onder een shirt. Ik een pyjama met auto's en Suze met little pony's. We werden van de kussens afgetild en kwamen terecht bij de wastafels, waar onze tanden gepoetst werden. Met z'n viertjes liepen we weer terug, ik zag duidelijk de pamper in de pyjama van Suze en wist dat het bij mij net zo zichtbaar zou zijn, maar gelukkig wist ik dat Suze ook nog in haar bedplaste, voor de caravan van Suze wenste we elkaar een goede nacht. Myrthe vond mijn pyjama super stoer en wenste me ook een goede nacht.

Voor de tent kroop ik op schoot bij papa, die me uit een boek een verhaal voorlas. Ik kon het niet weerhouden om stiekem mijn duim even in mijn mond te stoppen. Tot het verhaaltje uitwas en tijd was voor de eerste nacht in de tent. Mama stopte me in de slaapzak. Dit wordt hier gezellig he, nu al een vriendinnetje. En zie je wel, je bent niet de enige met een luier, dus geen zorgen meer. Ze aaide me door mijn haar en gaf me een kus. Ik pakte stevig mijn knuffel vast en nestelde me heerlijk in mijn slaapzak. Mama ritste de slaapcabine dicht. Ik staarde nog even rond en stopte stiekem weer mijn duim in mijn mond en werd rustig van het sabbelen, en liet heerlijk een plas lopen in mijn luier. Ineens schrok ik van een gek geluid en deed mijn ogen open. De tent was op een lichtje na donker. Mamaaaa riep ik zachtjes. Ik hoorde iemand de tent in komen, wat is er Kris. Ik hoorde gekke geluiden. Ohw dat is niks schat, misschien hoorde je de buren. Ze ritste de cabine open en kwam even bij me liggen. Rustig maar. Ik viel langzaam weer in slaap, op naar dromenland en op naar morgen.

duimelot

Superlid
Krisje hoeft toch niet voorzichtig zijn duim in zijn mondje te doen?
Er zijn zo veel grote kleine kindjes die ook lekker genieten van hun duimpje.

Luierikl

Superlid
- deel 20 -

Ik werd wakker door de vogeltjes en merkte dat ik mezelf klem had gedraaid in mijn slaapzak. Met een beetje rollen en omdraaien lukte me het om weer wat minder strak in mijn slaapzak te zitten. Ik voelde duidelijk de volle pamper om me heen en ik had duidelijk meer geplast vannacht dan dat ik dat thuis deed. Ik had geen idee van de tijd maar merkte wel aan mijn eigen vermoeidheid dat het waarschijnlijk nog niet de bedoeling was dat ik al wakker lag. Toch kon ik de slaap niet zo goed terug vinden, ik voelde toch maar even aan mijn pamper en merkte op dat ik hem echt enorm vol geplast had. Door mijn woelen was mijn mama wakker geworden en ik hoorde de rits van hun cabine open gaan en daarna die van mij. Hé boefje ben je al wakker. Ik keek haar met mijn al wakkere ogen aan en fluisterde ja. Kom je nog even bij ons liggen dan? Dat liet ik me niet twee keer zeggen en kroop uit mijn slaapzak. Stond op en liep richting de uitgang van mijn slaapcabine. Ik voelde mama haar hand op mijn luierkont en snel fluisterde ze terug, ik denk dat jij eerst een schone luier moet vriendje. In de koude voortent werd ik op de grond gelegd en ging heel snel mijn pyjamabroekje uit en lag ik voor ik het wist in mijn blotte billen, maar ook heel snel weer in een droge pamper. Zonder pyjamabroek werd ik de slaapcabine van mijn ouders ingestuurd en kroop ik snel onder hen dekbed. Mama kwam er bij liggen en duwde me stevig tegen haar aan. Mijn hoofd tegen haar borst en op het ritje van haar hartslag lukte het me toch om weer een beetje weg te dommelen. Mijn ogen gingen langzaam weer open en ik lag nog steeds tegen mama aan. Maar papa was blijkbaar al de tent uit gegaan. Hé lieverd, heb je toch nog even een beetje geslapen, goed zo. Ze gaf me een kus op mijn haar en ik voelde haar hand op mijn pamper, door haar voelen, merkte dat ik ondanks de schone pamper voor ik hier kwam liggen, toch weer had voorzien van een plasje. Blijf nog maar even liggen, papa is broodjes halen. Mama ging onder de deken vandaan en wisselde haar pyjama voor een zomerjurkje. Ik merkte dat het al niet meer koud was in de tent en dat de zon al behoorlijk zijn best deed.

Ik knuffelde mijn beer nog stevig en besefte dat ik er toch aardig als een peuter bij lag en ik van mijn mama ook die aandacht weer kreeg. Ik voelde ineens kriebels in mijn buik. Ik hoorde mama buiten de tafel dekken met ons camping servies. Papa stak zijn hoofd door de cabine en zei, kom je lekker een broodje eten. Ik kroop onder de deken vandaan en liep in alleen mijn luier en shirt de voortent in maar twijfelde om zo naar buiten te gaan. Mama haalde me aan en zei kom maar, en zetten me buiten op de stoel. Zittend zag vast niemand mijn pamper hoopte ik maar. Papa smeerde de broodjes en al snel smulde ik ervan, samen met een beker met verse sap. Ik keek de camping over en zag dat onze buren ook al buiten zaten te ontbijten. Met het buurjongetje in de kinderstoel, die ook duidelijk alleen een luier en shirtje aanhad. Suze en haar familie zaten ook buiten, maar ik kon haar niet goed zien. In de kleine camper naast ons was ook leven gekomen. Twee meiden van begin 20 kwamen daar naar buiten en zochten ook een plekje in de zon om te ontbijten. Waardoor ze redelijk dicht bij ons kwamen te zitten. Ze wenste ons een goedemorgen en eetsmakelijk. Ik durfde me nu niet teveel te bewegen in de stoel, te bang dat ze zouden ontdekken dat dit jongetje nog een pamper droeg, ook al was hij er te oud voor.

Ineens zag ik Suze onze kant opkomen, in haar pyjama met laarzen eronder voor het natte gras, ik probeerde zo te zitten dat mijn pamper niet al te veel op viel, maar dat was natuurlijk lastig. Goedemorgen zei ze vrolijk, en wij zeiden bijna tegelijk goedemorgen terug. Heb je lekker geslapen Suze begon mijn mama, ze knikte ja en vroeg of ik al zin had om te spelen. Ik knikte ja, maar zat natuurlijk er niet echt bij om te kunnen spelen. Kris is nog niet aangekleed, dus misschien nog maar even in de tent spelen samen, probeerde mijn mama. Suze zei geeft niks, ik heb ook mijn pyjama nog aan. Mama schoof mijn stoel al aan de kant en ik zag Suze meteen naar mijn luier kijken. Snel ging ik de tent in en zocht mijn pyjamabroek maar kon hem niet vinden. Suze kwam op de grond erbij zitten, en doordat ze ging zitten viel het me op dat ze ook nog haar luier om had. Want het was duidelijk een stuk dikker rondom haar billen en tussen haar benen. Je hoeft geen broek aan haar zei ze. Ik heb ook mijn luier nog om zei ze meteen. Als of het de normaalste zaak was dat we nog in de luiers rond liepen. Ik pakte het krat met speelgoed erbij, en al snel verzonnen we vanalles met de auto's en dieren die ik allemaal mee had. Beide op ons buik liggend.

De buurmeiden hadden mijn luier gezien en hadden tegen mijn mama gezegd dat ze het zo schattig vonden. Mama was een gesprek aangegaan en had uitgelegd dat ik nog steeds moeite had om mijn bedje droog te houden en dat ook soms overdag het nog wel eens lastig was, maar dat het fijn was om hier lotgenotes te zien en dat het op een camping meestal allemaal niet z'n probleem was. Blijkbaar klikte het goed en boden ze mijn ouders een kopje koffie aan. Ik speelde heerlijk met Suze binnen in de tent. Ik merkte alleen dat zoals elke ochtend een poepie moest doen. Ik werd er een beetje onrustig van, keek even naar buiten maar zag mijn ouders niet, niet doorhebbende dat ze bij de buurmeiden waren aangeschoven voor koffie. Suze merkte dat er wat was, wat is er? Ik stotterde er een beetje van en zei dat ik naar de wc moest. Ohw je hebt nog luier om toch? Ja maar... toen wist ze al wat ik bedoelde. Kan toch ook gewoon? Ik doe dat ook wel eens... zal ik het nu ook proberen zodat we het samen doen, bood ze aan. Ik keek haar vol verbazing aan. Ze ging naast me staan en ik zag aan haar hoofd dat ze er meteen aan begon. Ik hoefde niet veel moeite te doen en had snel van mijn natte luier een poepluier gemaakt. Ik zag haar nog even rood worden en daarna opgelucht. Zijn we allebei een stinkerd zei ze vrolijk. En ging weer liggen om verder te spelen. Ik voelde me wat ongemakkelijk maar vond het fijn dat ik zn vriendinnetje had gevonden hier, geen schaamte om een luier als we samen waren. Misschien beleefde we eigenlijk wel meer zo samen. Buiten hoorde we Suze haar zus Myrthe met de vraag of Suze nog bij ons was. Mijn mama verwijste haar naar onze tent, en daar kwam Myrthe haar hoofd door de tent heen. Zijn jullie nog lekker aan het spelen. We keken om en beaamde het. Heeft er iemand een poepbroek zei ze ineens. Beide keken we haar kant op alsof we van niks wisten, zal ik even kleren voor je halen Suze? Suze liet duidelijk merken eigenlijk nog niet aangekleed te willen zijn. Mijn mama kwam er nu ook bij. Gaat het nog goed hier. Volgens mij hebben ze een poepbroek zei Myrthe meteen. Ohw ja ik ruik het nu ook zei mijn mama. Zal ik ze even een schone broek geven, of moet ze even mee naar jullie plek? Nee dat hoefde nog niet... maar zal ik dan even kleren voor haar halen bood Myrthe aan. Ik kan haar ook gewoon even een schone pamper van Kris geven hoor, ze spelen nog zo lekker. Dat is aardig maar weet niet of mama het goed vind dat ze nog langer een luier loopt. Dan geef je mij de schuld maar zei mama. Ze pakte mijn pak doekjes en pakte een schone pamper uit het pak. Mag ik jou even een schone pamper geven Suze, anders stinkt het hier zo. Suze rolde van haar buik naar haar rug en knikte ja. Ik zat er op de eerste rij bij, en zag hou Suze van mijn mama een schone pamper kreeg en dat ze netjes schoon gemaakt werd. Dat is lang geleden dat ik een meisje een schone luier gegeven heb vertelde mijn mama. Myrthe moest er bij lachen en zei dat ze weer terug ging, als er wat was moest ze maar even zwaaien. Suze had weer een schone pamper om en mama liet ook bij haar nu haar broek uit, omdat het al zo warm was. Toen voelde ik de hand van mama op mijn pamper, heeft deze boef nu ook een poepluier. Jullie boefjes. Ik moest blozen maar Suze zag ik giechelen en genoot hier van. Ik werd op mijn rug gedraaid en ik voelde hoe mama nog even in de luier kneep. De poep voelde ik nu duidelijk overal zitten. Nu zag ik Suze kijken hoe ik een schone pamper kreeg. Suze en kletsen waren een goede combinatie, dus ze vertelde dat ze nog nooit een jongetje naakt had gezien alleen haar zus en nichtjes maar dat er geen jongetjes waren in haar familie. Ondertussen had ik schone billen gekregen en had ik weer een schone luier om. Zal ik het kleed even buiten leggen, het wordt nu wel warm in de tent. Maar mama dan ziet iedereen onze luier. Maar lieverd dat geeft niks, onze buren weten het al en het is nog ochtend, dus het valt best mee. Suze was duidelijker dapperder, want hielp meteen mee het speelgoed naar buiten te krijgen, ook al had ze alleen een luier en shirt aan. Onder de luifel speelde we verder. De buurmeiden keken naar ons en aan hun blik te zien vonden ze het maar wat schattig. Mijn buurjongetje kwam nu ook aangesjokt en kwam er spontaan bij zitten. Hij snapte ons spel met de dieren niet helemaal maar deed toch een soort van mee, wat het ook wel schattig maakte. Zijn mama kwam er bij zitten om te zien of het goed ging. Ze zei niks over onze luiers en keek ons niet raar aan gelukkig. Mijn papa kwam terug van de afwas en zag dat het al een gezellige boel was rondom onze tent. Hij bood de mama van het buurjongetje wat te drinken en zo kwamen er steeds meer mensen rondom onze tent te zitten. Ook werden de kinderen voorzien van wat drinken en kreeg ik de taak iedereen een koekje te geven, gelukkig was mijn luier droog en hoefde ik me daarvoor niet te schamen. Hoewel het grote buurmeisje me zachtjes een tikje teven mijn pamperkont gaf en zei je bent een schatje. Eigenlijk was de vakantie oma zich een beetje aan het herhalen bedacht ik me ineens, toen schaamde ik me ook niet zo. Dus misschien moet ik het meer los laten.

De mama van Suze stond er nu ook bij, kijk eens aan, is het hier zo gezellig Suze. En zo te zien heb jij een schone luier gehad. Mijn mama zei, klopt heb haar even een schone luier gegeven, kleine moeite we hebben ze toch ook liggen. Suze haar mama had een jurkje in haar hand en onderbroekje. Maar het is nu wel langzaam tijd voor je gewone kleren schatje, dan kunnen we straks nog even weg. Maar Suze gaf duidelijk aan liever hier te blijven dan weg te gaan. Mijn mama bood aan dat ze wel bij ons mocht blijven als dat mocht en uitkwam. Ik zei iets te enthouasist ja. Waardoor haar mama het aanbod al lachend aannam. Maar de hele dag in een luier hoeft niet hoor, ze kan overdag ook best wel zonder als ze maar goed naar de wc gaat. Dat komt goed, gaan we straks even regelen. Mijn papa zocht een plekje in de schaduw met een boek en mijn mama sloot bij hem aan, terwijl wij samen met het buurjongetje verder speelde. Zijn moeder was ondertussen voor haar eigen tent gaan zitten en de buurmeiden waren ook weer vertrokken op hun fietsen. We speelde heerlijk verder en lieten duidelijk nog een plas lopen in onze luiers, nu kon het nog.

Thread starter Similar threads Forum Replies Date
-little-cub- Verhaal Klaar [16+] Samen Kamperen 16+ Verhalen 3
L Verhaal Klaar Naar Oma N 6
L Oma Pub 3
L Verhaal Klaar Bij Opa en Oma B 13
joop Verhaal Klaar Oma O 0