Hoofdstuk 59
Ik besluit om even niks te zeggen en Luna te laten gaan. Ik ga zitten in het bubbelbad en wacht op wat er gaat komen. Luna klimt met twee handjes uit het bubbelbad en loopt weg van het bad. Ik schuif op naar de rand zodat ik kan zien wat ze gaat doen. De kriebel in mijn buik is nog niet weg. Luna gaat steeds verder en dan kijkt ze achterom. Met een blik van: ‘een goede papa die mij komt pakken.’
‘Luna! Hier komen, nu!’ haast ik me te zeggen. Luna kijkt weer achterom maar blijft lopen.
Verdomme! En ik sta op uit het bad, pak mijn tas en loop snel richting Luna. Ondertussen is Luna langs de badmeesters gelopen en aan hun gezicht te zien, is ze het onderwerp van gesprek. Er wordt gewezen en gelachen. Luna heeft niets door, die huppelt vrolijk verder.
Ik zet nog een tandje bij en ik ben inmiddels bij Luna aangekomen. Ze zit in het peuterbadje te spelen. Ze spettert er op los en het plezier straalt eraf. En ineens word ik boos. Niet zozeer op Luna maar op de rest van de wereld. Wie zijn zij om te bepalen dat dit ‘raar’ is? Waarom mag Luna niet gewoon Luna zijn? Ik kijk bewust richting de badmeesters met zo’n blik van: ‘wat nou?’ en ik ga demonstratief achter Luna zitten. Ik neem haar tussen mijn benen en samen spetteren en knuffelen we even lekker door. Ik spetter Luna nat en zij mij. Heerlijk!
10 minuten later wordt het kippenvel op Luna’s armen erger en eerlijk gezegd ben ik het ook zat. Om een scene te voorkomen, fluister ik in Luna ’s oor: ‘als we nu gaan douchen, mag je straks bij papa in bed een flesje warme melk drinken.’ Als door een wesp gestoken, staat Luna op en loopt, aan mijn hand, mee naar de douches. Trots op mijn meisje loop ik mee naar de douches. Ik zet Luna onder de douche en haal dan shampoo uit mijn tas. Het is rustig, op een oud dametje na, zijn we de enige onder de douche. Ook de dame kan haar gezicht niet van ons afhouden. Ik kijk bewust terug en ga daarna verder met ons ritueel. Ik haal de staart uit Luna’s haren en sop haar haar lekker in. Wanneer haar haren zijn uitgespoeld, pak ik de zwitsalfles en zeep Luna helemaal in. Als Luna helemaal naar zwitsal ruikt, is mijn missie geslaagd. Ik doe Luna één voor één de bandjes af en laat haar nog even staan. Ik stap zelf snel onder de douche en spoel me af. Ik douche straks in het huisje nog wel.
Samen lopen we weer naar de kleedhokjes en kiezen een familiehokje uit. Ik droog Luna af en kleed Luna uit en laat haar in het luierbroekje stappen. Snel haar kleren aan. Ik zet Luna op het bankje en geef haar tut en Koe. Kan ik me rustig aankleden. Ik zie aan Luna dat ze moe is, ze wil gaan liggen op het bankje. ‘We zijn bijna thuis, schat. Even wachten’. zeg ik terwijl ik mijn sokken aantrek.
15 minuten later zitten we allebei lekker op de bank. Ik zet de tv aan en loop naar de slaapkamer. Terwijl ik uit de woonkamer Kabouter Plop hoor, leg ik Luna’s slaapspulletjes klaar. Ik pak een dikke luier, sudocreme en haar pyjama. De slaapzak volgt later. Ik loop naar de woonkamer en vind daar een slapende Luna op de bank. Hoe krijg ik Luna nu in bed?