Marije's verhaal deel 23
Het was vrijdag, dus behoorlijk druk in het winkelcentrum. Vooral mensen die boodschappen deden voor het weekend veel moeders met kleine kinderen en ouderen. De vier meiden waren daardoor een opvallende verschijning. Met name omdat Marije en Laura met hun haar in vlechtjes, korte jurkje en witte maillot wel enigzins uit de toon vielen. Ze werden dan ook door menigeen aangestaard. Marije zag mensen fluisteren terwijl ze in hun richting keken. Marije had wel een vermoeden waar ze het over hadden. Dat vermoeden werd bevestigd toen ze in de rij bij de bakker een gesprek opving tussen twee moeders.
'Niet meteen kijken, maar zie je die twee meisjes daar.'
'Die twee met die jurkjes?'
'Ja, valt je niets op?'
'Nee, hoezo, dat ze er een beetje het zelfde uitzien met die vlechtjes in hun haar en die witte maillot en zo.'
'Nee, dat bedoel ik niet, kijk eens naar hun kont.'
'Ja, nou! Ze hebben beiden een flink achterwerk zeg.'
'Dat ziet er toch niet natuurlijk uit.'
'Ja maar dat is bij al die jonge meiden tegenwoordig, die willen allemaal een kont zoals Kim Kardashian.'
'Toch is dit anders, ik zou zweren dat ze een luier om hebben.'
'Nee, daar geloof ik niks van, waarom zouden ze die dragen dan?'
'Misschien moeten ze die dragen omdat ze hun plas niet kunnen ophouden.'
'Allebei? Lijkt me onwaarschijnlijk.'
Marije had de discussie tussen de twee vrouwen met interesse gevolgd. Ze vond het opwindend dat er zo over haar werd geroddeld. Ze kreeg de neiging haar jurkje ietsje op te tillen. Achteloos legde Marije haar handen op haar billen. Langzaam schoof ze het jurkje een klein stukje omhoog.
'Kijk, kijk, zie je nou!' Hoorde ze plotseling achter zich. Marije wist dat ze ver genoeg was gegaan, vlug liet ze haar jurkje weer zakken.'
'Ik zag niks' hoorde ze de andere vrouw zeggen.
'Nou ik zag anders duidelijk een luier, er zat nog een rompertje overheen ook.'
'Ik geloof er niks van.'
Marije genoot van de verwarring die ze had veroorzaakt.
'Kom meiden we gaan.' Zei Pauline, die net had afgerekend.
Ze liepen naar de uitgang.
Marije voelde hoe de twee vrouwen haar nakeken. Vlug trok ze nog even haar jurkje op.
'Tssst.' Siste een van de vrouwen
'Zie je nou, wat zei ik je.' Hoorde ze nog net voor ze de winkel uit stapte.
Even later liepen ze in de supermarkt. Laura en Marije moesten bij het winkelwagentje blijven. Pauline en Tessa liepen af en aan met boodschappen.
'Pssst. Marije.' Fluisterde Laura een beetje geheimzinnig.
'Marije ik moet je iets vertellen......' :Laura klonk een beetje nerveus.
'Wat is er?'
'Ik geloof dat ik moet.....nou jou je weet wel.. Ik moet een grote.....' Laura was steeds zachter gaan praten en had een beetje rood hoofd gekregen.
'Moet je poepen?'
'Sssst, niet zo hard.' Laura schaamde zich duidelijk.
'Kan je het niet ophouden tot thuis?'
'Nee, ik moet echt heel nodig.'
'Dan moet je het maar in je luier doen.'
'Ik durf dat niet. Ik ben bang dat iemand het ziet en dat ik ga stinken en de mensen me ruiken.'
'Ik begrijp het, ik vond het de eerste keer ook best eng, maar ook wel spannend.'
'Ik durf het echt niet, ik wil gewoon naar de WC.' Laura klonk wanhopig.
'Wat is er met jou?' Vroeg Pauline die net met wat boodschappen kwam aanlopen
'Ik, ik,, m.m.m.oet...p.p.p poepen.' Stamelde Laura
'Nou daarvoor heb je toch een luier om.' Antwoordde Pauline
'Ik kan het niet in mijn luier, ik wil op de WC.' Laura leek nu bijna te huilen.
'Geen sprake van, babietjes horen hun luier te gebruiken.' Sprak Pauline streng
'Alsjeblieft' smeekte Laura
'Nee, beslist niet.' En Pauline liep weg om nieuwe boodschappen te halen.
Laura hield het blijkbaar niet meer, met twee handen pakte ze het karretje vast en zakte iets door haar knieen.
Even verkrampte Laura's gezicht, maar na een korte, diepe kreun, ontspande haar gezicht weer. Voorzichtig voelde Laura aan haar kruis. Ze bleef een beetje wijdbeens staan. Vol ongeloof keek ze Marije aan.
'Ik heb gepoept.' Zei ze alsof ze het zelf niet kon geloven.
'Ik voel me nu echt heel klein, een onzindelijk kindje dat afhankelijk is van haar luier.' Zei Laura die nu duidelijk opgelucht was. 'Ik voel me geweldig maar schaam me eigenlijk ook.' Laura liep wat wat onwennig rond, af en toe plukkend aan haar luier. Door de goed gevulde luier werd het lopen een soort waggelen.
'Wat is er met Laura?' Vroeg Tessa die net kwam aanlopen
'Ze heeft gepoept' antwoordde Marije.
'Oh, we hebben anders geen verschoonspullen bij ons, maar dat geeft niet we zijn toch zo klaar dan gaan we naar huis.'
'Wat ruik ik nou, heeft een van de meisjes een grote bah gedaan.' Zei Pauline die ook net kwam aanlopen
'Ja Laura' zei Tessa
'Kan je he ruiken dan?' Vroeg Laura een beeje paniekerig
'Ja, ik ruik het duidelijk, maar ik heb een gevoelige neus.' Zei Pauline
'Ooh, ik schaam me rot, ik wou dat ik het op had gehouden.'
'Ik ruik anders niks, bovendien er is nu toch niets meer aan te doen.' Zei Tessa
Ze liepen naar de kassa, Laura liep wat ongemakkelijk. Het is was helaas druk. Ze stonden in een lange rij
'Mam, ik ruik poep.' Zei jongentje van een jaar of zes, achter hun in de rij.
'Ben je ergens ingetrapt?' zei zijn moeder.
Het jongetje bekeek zijn schoenzolen. 'Nee die zijn schoon. Het komt daar vandaan en wees op de vier meiden.'
'Niet wijzen Ricky, dat is onbeleefd.'
Het jongetje liep op de meiden af. 'Hebben jullie soms in de poep getrapt?'
'Ricky, hier komen' riep zijn moeder.
'Jij bent het, jij stinkt naar poep.' Ricky wees naar Laura
Ricky's moeder trok Ricky aan zijn arm naar haar toe. 'Dit is niet netjes om mensen zou toe te spreken.' Sprak ze hem streng toe.
'Sorry, hoor.' Zei Ricky's moeder. 'Hij is soms nogal een flapuit.'
Laura was ondertussen rood aangelopen. De hele rij voor de kassa keek nu naar Laura. Laura had het gevoel dat iedereen nu door had dat ze een luier droeg waar ze in had gepoept.
'Nou dat viel niet mee.' Zei Pauline toen ze eindelijk buiten stonden.
De meiden keken elkaar aan ze barstte spontaan in lachen uit.
'Jij bent het, jij stinkt naar poep.' Deed Tessa het jongentje na.
Ze gierden het uit, ze liepen terug naar huis, waarbij Laura duidelijk wat moeilijker liep (wordt vervolgd)