Nog niet klaar Nog steeds een grote meid??

Floor17

Toplid
Hi iedereen, dit wordt mijn eerste verhaal hier. Ik hoop dat jullie het wat vinden!

Hoofdstukken:

Hoofdstuk 1: Verandering
Hoofdstuk 2: De auto rit
Hoofdstuk 3: Disneyland dag 1
Hoofdstuk 4: Disneyland dag 2
Hoofdstuk 5: De laatste dag
Hoofdstuk 6: Terug naar huis
Hoofdstuk 7: Terug naar school
Hoofdstuk 8: Oefenbroekjes
Hoofdstuk 9: Mijn nieuwe ondergoed
Hoofdstuk 10: De oppas
Hoofdstuk 11: Ziekjes
Hoofdstuk 12: Bijna vakantie
Hoofdstuk 13: Familieweekend
Hoofdstuk 14: De kinderkamer
Hoofdstuk 15: Nog wel zindelijk
Hoofdstuk 16: Eigenlijk een kleine meid


Even de hoofdpersonen aan jullie voorstellen-

Kiki: 8 jaar, jongste zusje, blond haar klein voor haar leeftijd.
Nora: 11 jaar, hoofdpersonage, blond haar klein voor haar leeftijd.
Fleur: 14 jaar, oudste zus, bruin haar normale lengte.
Moeder Anne: 40 jaar, blond haar
Vader Robin: 42 jaar: bruin haar, baardje


Hoofdstuk 1: Verandering


Mijn naam is Nora en ik ben al heel zelfstandig, tenminste dat is wat ik mijn ouders steeds vertel. Elke keer als ik weer eens iets niet mag roep ik dit en dan lachen ze me nog net niet uit.
Zij vinden mij nog lang niet zelfstandig en zeggen steeds dat ik geduld moet hebben en dat het mag als ik ouder ben, zo oneerlijk.

Ik zit al in groep 7 en heb nog niet eens een telefoon, mijn hele klas heeft er al een, denk ik, maar tegen mijn ouders zeg ik dat iedereen er een heeft. Zij mogen ook veel later naar bed dan ik. Ik ben echt nog niet moe om half 9 maar toch moet ik dan al slapen.
Mijn klasgenoten mogen dat zelf al kiezen zeggen ze, mijn ouders zeggen dat het vast niet zo is maar hoe kunnen zij dat nou weer weten.

Mijn oudere zus Fleur zit al op de middelbare school, zij mag wel al alles van mijn ouders, ze mag zelfs soms om half 11 naar bed en heeft al een telefoon.
Fleur is wel lief voor me maar soms doet ze heel bazig omdat zij de oudste is. En als haar vriendinnen er zijn mag ik nooit mee doen omdat ik nog te klein ben zegt ze dan. Hallo ik ben al 11 hoor.

In mijn klas word ik ook al niet serieus genomen, ik ben verreweg de kleinste en iedereen vind me kinderachtig, geen idee waarom. De meiden uit mijn klas willen alleen maar praten over jongens en over tiktok dat is toch saai. Laat mij dan maar lekker voetballen of touwtje springen.
Ook zeggen al die meisjes dat ik op een kleuter lijk, omdat zij al topjes dragen en ik niet. Ik wil het wel maar mama zegt dat het nergens voor nodig is want er groeit toch niks.

Ik heb een vriendinnetje in mijn klas, Lieve. Zij is mijn beste vriendin en we doen alles met elkaar. We weten ook alles van elkaar. We spelen bijna altijd na school. Soms bij haar en soms bij mij.
We gaan ook wel eens naar de speeltuin of naar het bos.

Wat ook niet helpt om me groot te laten lijken is mijn kleine probleempje. Ik plas soms in mijn bed of broek, maar niet meer heel vaak gelukkig.
Ik plas denk ik 1 keer per maand in mijn bed en nog minder in mijn broek maar soms gebeurt het gewoon. Dan ben ik net te druk bezig denk ik.
Lieve weet het ook maar vind het niet erg, zij zegt dat ze het ook heeft als ze te hard moet lachen.
Je had ons moeten zien zitten vorige week. Alle twee een klets natte broek en de slappen lach. Ik had een ongelukje gehad en Lieve zag het. We begonnen grapjes te maken en kregen de slappen lach. Voor ik het wist had Lieve ook geplast.

Mijn moeder vond het gelukkig niet heel erg, ze stuurde ons naar boven en maakte een warm bad voor ons klaar. Na het bad kregen we nieuwe kleren en werd er niks meer over gezegd.

Ik heb ook nog een klein zusje, Kiki. Mijn ouders vergelijken ons altijd met elkaar en Kiki en ik delen ook veel dingen. We hebben dezelfde kamer, zelfde bedtijd en zelfde speelgoed. Ik vind spelen met Kiki bijna net zo leuk als met Lieve.
Alleen ben ik natuurlijk wel veel ouder dan Kiki.

Kiki heeft ook en beetje het zelfde probleempje als ik, zij plast ook in bed en soms in haar broek. Alleen plast zij vaker in bed dan ik. Zij draagt pampers tijdens het slapen anders moet mama te vaak de was doen.
Kiki vind dit niet erg en zegt dat het beter is dan een nat bed. Ze schaamt zich er ook helemaal niet voor en loopt in de zomer regelmatig rond in alleen haar luier in de ochtend.

Altijd als ik weer eens in bed plas maakt mama het grapje dat ik ook wel een pamper om mag anders. Maar hier ben ik natuurlijk veel te oud voor. Ik ga echt geen luiers meer dragen. Toch?

Het was nu donderdag ochtend en het was de laatste dag voordat het weekend begon, vrijdag heb ik een studie dag dus dat betekent extra lang weekend.
Ik doe mijn ogen open en het eerste wat ik voel is een natte pyjama die tegen mijn lijf duwt. Niet weer denk ik bij mezelf. Dit was nu al de derde keer op rij. Dit gebeurt me dus echt nooit.
Ik sta op en kijk naar het bed van Kiki, ze ligt daar nog vredig te slapen met haar duim in haar mond (we zijn allebei hardnekkige duimers) en ik zie duidelijk dat zij het vannacht ook niet droog heeft weten te houden.
Ergens vind ik dat ook wel fijn, dat ik dan niet de enige ben denk ik bij mezelf. Wel voel ik een soort jaloezie dat zij geen natte pyjama heeft en ik wel.

Ik begin het bed af te halen als mama binnenkomt; Goeiemorgen lieverd, ach lieve schat is het weer niet helemaal goed gegaan.
Ik kijk nu met rode wangen naar mijn voeten en knik zachtjes op en neer. Mijn moeder geeft me en knuffel en zegt ‘geeft niks schat’ en duwt me aan de kant en haalt mijn bed voor me af. Nadat ze dat gedaan heeft loopt ze naar Kiki en maakt haar voorzichtig wakker.
Terwijl Kiki zich uitrekt loopt mijn moeder weer richting mij, ze vraagt me mijn armen omhoog te doen en trekt in een soepele beweging mijn natte pyjama shirt van me af, hierna laat ze me uit mijn natte broek en onderbroek stappen en loopt de kamer uit richting de wasmachine.

Kiki is ondertussen uit haar bed en begint haar pyjama uit te trekken. Ze kijkt me aan en zegt ‘ was je alweer nat dat is de derde keer toch?’ Ik knik en zeg dat ik er niks van snap.
Mama komt terug de kamer in en ondertussen staat Kiki in nog alleen haar natte luier te wachten, mama doet haar luier af en mompelt iets in zich zelf en lacht dan een beetje.
Als Kiki haar luier af is worden we naar de badkamer gestuurd voor een korte douche, mama spoelt ons snel af en daarna kunnen we onze kleren komen pakken.
Ondanks dat ik natuurlijk mijn eigen kleren kan uitkiezen laat ik het meestal aan mama over, ze kiest altijd iets leuks uit dus waarom niet.

Na het omkleden rennen we snel naar beneden om te gaan ontbijten, Papa en mijn zus zitten er al. Papa al helemaal klaar om naar zijn werk te gaan en mijn zus alsof ze net uit een grot gekropen is.
Laten we zeggen dat Fleur niet bepaald een ochtend mens is. En dat is meestal ook te merken aan haar humeur.
Ik geef papa een knuffel en ga snel zitten. Als Fleur ons ziet zitten zegt ze ‘ah de pamper tweeling is er ook weer’ ik kijk haar boos aan en ook mama zegt er wat van. Papa probeert de boel te zussen en zegt en maakt een grappig opmerking over het uiterlijk van Fleur.
Nu kunnen Kiki en ik lachen en is Fleur de gene met een boos gezicht.

Na het eten poets ik snel mijn tanden en spring achterop bij papa om naar school te gaan. Ik kan natuurlijk zelf fietsen maar dan duurt het veel langer en dan komen we te laat. Nadat ook Kiki mij mama achterop zit vertrekken we naar school.
Op school zelf gebeurd niet veel interessants, pas in de middag werd het leuk. We mochten namelijk knutselen. Ik ging samen met Lieve een groot schilderij maken. Een half uur voor het einde van school merkte ik dat ik moest plassen maar ik wou nog niet stoppen met verven dus ik negeerde het voor nu.
Toen de school bel ging en alles netjes was opgeruimd rende Lieve en ik naar buiten, we wouden graag samen spelen maar dat kon helaas niet want papa en mama hadden een verrassing thuis. Teleurgesteld en gespannen stapte ik achterop bij papa en met zijn 4e fietste we richting huis

Halverwege de rit naar huis merkte ik in eens dat ik toch wel erg nodig moest plassen, ik vervloekte mezelf dat ik niet op school was geweest en ik hoopte dat papa zou door fietsen.
We waren bijna thuis en papa fietste de oprit op, door al die klinkers schudde de fiets alle kanten op. En doordat ik achterop zat kon ik mijn benen niet goed sluiten, ik voelde een klein plasje mijn onderbroek in gaan maar ik kon het net op tijd tegen houden. Papa tilde me van de fiets af en ik rende naar binnen zo de wc in, ik trok mijn broek en onderbroek uit en begon te plassen. Yes dacht ik bij mezelf net optijd.
Ik keek naar mijn onderbroek en zag de natte plek, die droogt wel op dacht ik nog.

Toen ik klaar was met plassen liep ik de woonkamer in waar Kiki en mama ook waren. Papa was nog even boven aan het werk en Fleur zat nog op school. Verwachtingsvol vroeg ik aan mama wat de verrassing was, maar zij zei dat we moesten wachten tot Fleur thuis was.
Lekker dan dacht ik kan ik daarop gaan wachten. Ik haalde mijn schouders op en ging samen met Kiki spelen met de lego.
Na wat voor mijn gevoel een eeuwigheid was kwam Fleur thuis. Kiki en ik sleurde haar gelijk mee naar binnen en riepen papa. Deze kwam al bellend naar beneden maar gelukkig hing die op toen die Fleur zag.

Nou meiden ga even lekker zitten Mama en ik willen jullie wat leuks vertellen zei papa. Fleur die nu ook eindelijk door had dat er iets leuks verteld ging worden was ineens net zo enthousiast als ons en ging snel zitten. Papa keek ons aan en begon te vertellen;
Fleur zoals je weet hebben je kleine zusjes morgen studie dag en hebben ze dus een extra lang weekend. Nu heb ik met jouw school gebeld en geregeld dat ook jij vrijdag en maandag niet naar school hoeft.
Alleen dit nieuws vond Fleur natuurlijk fantastisch.
Maar papa had nog meer goed nieuws.
En omdat we zo lang vrij weekend hebben leekt het mama en mij leuk om iets te doen. Wij gaan namelijk met zijn 5e naar Disneyland Parijs.

Nadat papa dat had gezegd heeft het zeker 5 minuten geduurd voordat die weer over het geschreeuw uit kwam, we vertrekken in de nacht zodat we vrijdagochtend bij het hotel aankomen. Heb ik hem nog horen zeggen.
Ik en Fleur waren alleen maar druk in gesprek en hadden niet eens door dat Kiki met mama mee naar boven ging om even laten in haar pyjama weer naar beneden te komen.
Die avond aten we frietjes en pakte we onze tassen in. Nou ja, Fleur pakte haar tas in mama die van mij en Kiki.

lNadat alles was ingepakt ging papa de auto in laden. Ik mocht daarbij helpen en daardoor voelde ik me even heel groot, alle tassen gingen er in en ook de pampers van Kiki gingen mee. Ik vond het wel gek dat mama twee grote pakken mee nam, dat zijn er toch veel te veel dacht ik bij mezelf, maar verder schonk ik er geen aandacht aan.
Ook zag ik dat papa twee stoelverhogers in de auto zetten, toen ik vroeg waarom legte papa uit dat Kiki en ik in Nederland wel zonder mogen maar dat de regels in Frankrijk anders zijn. Dit was toch wel even jammer maar het maakte niks uit want we gaan naar Disney land.

Die avond nadat ik mijn tanden had gepoetst en papa Kiki had voorgelezen, ik ben natuurlijk te oud voor voorlezen maar ik luister en kijk wel graag met Kiki mee, kwam mama nog even de kamer in.
Kiki was tijdens het lezen al in slaapgevallen dus mama kon in alle rust met mij praten.
Mama vroeg of ik er zin in had, jaaahaa natuurlijk zij ik al gapend, mooi zei mama. Toen begon mama over iets anders, iets wat ik helemaal niet leuk vond. Ze zei; he meisje, ik weet dat je er niks aan kunt doen. Maar de afgelopen drie nachten is het niet zo goed gegaan met plassen. En dat is helemaal niet erg alleen voor jouw natuurlijk heel stom. Wat ook niet zo handig is is als jij een ongelukje hebt in het hotel bed, want dan moeten ze daar een heel bed verschonen voor ons.
Ik vertelde mama gouw dat het uiteraard niet ging gebeuren. Mama zei dat ze dat een goede instelling vond maar voor de zekerheid toch iets extra’s wou doen.
Ik keek mama vragend aan en vroeg haar wat ze bedoelde. Op dat moment haalde mama achter haar rug om een pamper van Kiki tevoorschijn. Diep van binnen wist ik al wat mama bedoelde maar toch vroeg ik wat de met een luier van Kiki in haar hand deed.
Mama begon te praten; Lieverd het lijkt mij en papa het beste als jij in ieder geval voor in deze mini vakantie een luier draagt tijdens het slapen, zo word je niet wakker in een nat bed en hoeven we geen bedden te verschonen.

Ik voelde ondertussen de eerste tranen opkomen, maar mama ik ben toch helemaal gaan baby meer ik hoef toch geen luiers. Mama lachte lief en vroeg aan mij of Kiki een baby is, ik zei nee natuurlijk niet. Nee zie je zei mama dus dan kan jij ze ook dragen zonder een baby te zijn.
Daar was ik mooi ingetrapt dacht ik. Ik wou nog wat zeggen maar mama zei snel ‘lieverd papa en ik hebben al besloten dat dit het beste is dus we gaan het gewoon doen. Ik weet dat het even niet leuk is maar het is echt de beste oplossing’ Ik keek mama aan en met betraande ogen knikte ik op en neer.

Nadat mama zei dat ik een grote meid was en me een knuffel gaf wou ik gaan slapen, maar mama dacht daar blijkbaar heel anders over. Zonder dat ik tijd had om te reageren trok ze mijn pyjama broek en onderbroek uit. Toen ik vroeg waarom zei mama dat ze anders mijn luier niet om kon doen. En voordat ik het überhaupt kom vragen zei mama; en ja lieverd je krijgt er nu een om omdat er morgen geen tijd is om je bed te verschonen en dan kun je gelijk even wennen.
Mama plakte snel de luier dicht en gaf me een kus. Welterusten lieve schat zei ze terwijl ze de kamer verliet met mijn pyjama broek en onderbroek.

Daar lag ik dan, 11 jaar en in een pamper. Ik had nog steeds zin in morgen maar was nu toch wel en beetje verdrietig.
Ik stak mijn duim in mijn mond en viel toch redelijk snel ik slaap dromend over morgen.
 
Laatst bewerkt:

Floor17

Toplid
Hoofdstuk 2: De autorit

En hoe ging het? Vroeg Robin aan zijn vrouw. Zoals verwacht zei Anne. Veel tranen en ze snapte het eerst niet helemaal. Maar is het wel gelukt? vroeg Robin.
Fleur die met haar koptelefoon opzat begon toch nieuwsgierig te worden en zetten haar muziek uit om stiekem mee te luisteren.
Ja zei Anne, ze heeft nu een pamper om en ligt lekker te slapen.
Fleur kon een kleine glimlach niet onderdrukken en bedacht zich hoe schattig Nora er nu bij zou moeten liggen. Haar 11 jarige zusjes terug in pampers. Het meisje dat zo groot probeert te zijn maar in alles nog zo klein is.

Ik zag ook dat ze het vandaag weer niet helemaal droog heeft weten te houden, er zat een iets wat grote gele plek in haar onderbroek zei Anne. Hmmmm oke zei Robin misschien aan Nora het zelfde voorstellen als bij Kiki. Ik denk niet dat ze het wilt maar we kunnen het altijd proberen.
Fleur haar hersenen begonnen hard na te denken, wat zouden haar ouders daarmee bedoelen. Wat hebben ze met Kiki afgesproken? En wat heeft dat te maken met Nora haar natte onderbroek.
Fleur haar gedachte worden onderbroken door haar moeder die zegt dat het tijd is om naar bed te gaan. Ze rijden ergens in de nacht weg dus Fleur moet maar snel gaan slapen.

Boven in de kamer van Kiki en Nora lagen ondertussen twee meisjes heerlijk te slapen.
Nora had een super leuke droom waarin ze alle Disney figuren tegenkwam. Zonder dat Nora er ook maar iets van merkte vulde haar luier zich langzaam met plas.
Nadat moeder Fleur welterusten had gewenst ging ze nog even kijken bij de ‘kleintjes’.
Het voordeel van het slapen zonder pyjama broek was voor Anne dat ze makkelijk kon checken hoe de luiers er bij stonden. Die van Kiki was niet verrassend nat. Moeder gaf haar nog en kus en trok de deken over haar heen.
Toen moeder bij Nora kwam kijken was ze lichtelijk verbaasd dat Nora ook nat was, dat is al 4 op een rij dacht moeder. Toch even in de gaten gaan houden.
Ook Nora kreeg een kus en de deken werd over haar heen getrokken.

Midden in de nacht gingen de wekkers af in huis. Moeder en vader kleden zich snel om en gingen de kinderen wakker maken.
Vader maakte Fleur wakker en begeleide haar naar de auto. Hier kroop Fleur naar binnen en sliep snel verder.
Moeder was ondertussen bezig met het wakker maken van Nora en Kiki. Beide meiden hadden een natte luier en deze moest verschoond worden. Moeder begon met Kiki en al snel had Kiki een droge luier aan en werd ze door haar vader die weer naar boven was gekomen naar de auto getild.
Gewapend met haar knuffel in de ene hand en duim in der mond werd ze in het kinderzitje gezet en ze sliep vlug door.
Nadat moeder klaar was met Kiki was het de beurt aan Nora, Nora was al iets wakkerder geworden en had door dat haar luier nat was.

Hoe kan dat nou, dat is al de vierde keer op rij dit is echt al heel lang niet gebeurd. Ik zag mama op me af komen met een pamper in haar hand en ik wist al wat er ging gebeuren. Ik wou er wat van zeggen maar ik was te moe en te verdrietig om het te doen.
Ik liet het maar gebeuren, en voor ik het wist lag ik weer op mijn rug verschoond te worden als een klein kind.
Alleen deze keer lag er een natte luier onder mij inplaats van een droge. Deze gedachte resulteerde in meer tranen en troostende worden van mama.
Al gouw had ik mijn nieuwe luier om en tilde papa me naar beneden toe. Ik kon nog net op tijd wijzen naar mijn knuffel zodat ik deze mee kon nemen in de auto.
Papa tilde me de auto in en zette me in het kinderzitje. Ik had nog steeds mijn duim in mijn mond en mijn knuffel in mijn hand.
Ik zag dat Kiki ook in de auto zat en dat we er precies het zelfde bij zaten. Toen zag ik ineens Fleur zitten en besefte ik me hoe ik er bij zat.
Ik spuugde snel mijn duim uit en gebruikte mijn knuffel om mijn luier te bedekken. Ik wou echt niet dat Fleur me zo zag.

Mama deed de deur van Kiki open en gooide wat dekens de auto in, daarna vertelde ze ons dat we nog lekker konden gaan slapen.
Kiki was al lang vertrokken en ook Fleur viel snel in slaap. Ze had niks tegen me gezegd maar ik voelde haar ogen de hele tijd staren.
Nadat ook papa in de auto was gaan zitten en de auto werd gestart viel ook ik in slaap.
Toen ik weer wakker werd was ik dol blij dat mijn luier nog droog was, en zonder er echt bij na te denken riep ik iets te hard; Kijk mama mijn luier is nog droog.
Op dat moment zag ik Kiki en Fleur me aanstaren. Mama en papa waren trots op me zeiden ze maar het enige wat ik voelde was schaamte.
Schaamte omdat ik als 11jarige door de auto heb geroepen dat mijn luier droog is.

Kiki keek eerst verbaasd maar daarna deed ze alsof het de normaalste zaak van de wereld was. En misschien is het dan ook wel voor haar. Zij draagt de hele leven al pampers dus misschien denkt ze dat het zo hoort.
Fleur keek mijn kant op en daarna weer snel naar haar telefoon. Iets later fluisterde ze wel dat het goed was dat ik nog droog was. Ik vond het fijn dat ze dat zei maar ik schaamde me als nog.

We moesten nog 2,5 uur rijden en we hadden er allemaal steeds meer zin in. Onze magen begonnen toch wel te rommelen en papa vroeg of we zin hadden in een ontbijtje. Jaaa riepen Kiki en ik.
Fleur die was nog steeds half wakker en die mompelde iets in zich zelf over schreeuwen kinderen.
Mama vroeg aan Kiki hoe het was met haar luier, en zonder schaamte vertelde Kiki dat deze flink nat was. Mama vroeg of het tijdens het slapen was gebeurd en Kiki knikte van nee ‘Toen ik wakker werd moest ik heel nodig en het mocht van jouw dus ik had geplast’ mama knikte dat het oke is en zei dat ze haar zo even zal verschonen.
Toen draaiden mama ineens richting mij, ze keek me aan en vroeg; hoe is jouw luier Noor? Ben je nog droog of heb jij ook geplast.
Ik keek mama aan en zei en beetje geïrriteerd ‘nou ik ben gewoon nog droog hoor ik plas toch niet ik mijn broek’.

Mama vond mijn reactie niet zo leuk en sprak me even streng aan; nou Nora ik vroeg het alleen maar, misschien moest je nodig en heb je het laten lopen net zoals Kiki, het zal niet de eerste keer zijn dat je in je broek plast.
Mijn hoofd werd rood en ik zei snel sorry, mama vroeg daarna weer op een lieve rustige toon of ik toevallig wel moest plassen. Ik knikte ja

Papa reed de snelweg af en parkeerde op de parkeerplaats. Ik zag al gouw dat dit een groot tankstation was waar je ook restaurantjes had. Hongerig wou ik de auto uit stappen en ik deed snel de deur open en stapte uit. Toen mijn voeten de grond raakte besefte ik mijn pas hoe dom dat was. Ik keek snel naar beneden en zag dat ik nog steeds geen pyjama broek aan had.
Tranen begonnen over mijn wangen te lopen en ik wou zo snel mogelijk terug de auto in klimmen.
Maar op het moment dat ik terug wou kwam net Fleur er uit, en zij liet me niet terug de auto in voordat ze er zelf uit was.
Papa was ondertussen ook uit de auto en ik ging vlug achter hem staan. De tranen over mijn wangen waren nu vervangen voor hard huilen. Papa tilde me snel op maar begreep niet dat ik dat juist niet wou want hierdoor kon ik me niet verstoppen.
Wat ik zelf niet door had was dat door het harde huilen er juist meer mensen naar mij toe keken.

Mama kwam snel aanlopen en zag gelijk wat er aan de hand was. Terwijl ik bij papa in zijn arme zat trok ze gouw mijn pyjama broek aan. Hierna kon ik gelukkig weer tot rust komen.
Papa ging daarna met Fleur alvast naar een van de restaurants toe, Kiki mama en ik gingen eerst naar de wc toe.
Eenmaal bij de wc aangekomen ging mama eerst Kiki helpen, er was niemand dus mama maakte snel gebruik van de verschoontafel, Kiki paste hier prima op en vond het totaal niet erg. Voor dat ik het wist had ze een droge luier om.
Daarna was het mijn beurt, mama maakte de luier los en ik liep snel naar de wc toe en liet mijn plas lopen.
Ik veegde mijzelf schoon en spoelde door. Toen ik naar mama liep vroeg ik of ik mijn onderbroek mocht. Mama keek me even aan en zei dat ze deze helemaal vergeten is. Verdrietig vroeg ik haar wat we nu moeten doen.
Moeder dacht even na en zei; nou al je onderbroeken zitten in je tas en daar kom ik nu moeilijk bij, maar je kan ook niet zonder onderbroek rondlopen. Dus zul je maar nog even je luier moeten dragen. Ik keek haar met grote ogen aan en voelde de tranen al weer komen.
Maar mama ik hoef toch geen luier overdag zei ik met een zielig stemmetje.
Nee dat weet ik lieverd alleen het is even niet anders. En terwijl ze dat zij tilde ze me behendig de verschoontafel op.

Ik snapte er niks van, gister middag was er niks aan de hand en nu lig ik in een Frans restaurant op ene verschoontafel voor een luier, overdag! En ik wist dat het niet anders kon maar alsnog.
Gelukkig was mama snel klaar en liepen we met zijn drieën naar papa en Fleur toe die al een mooi plekje hadden gevonden.
Ik dacht dat de luier voor iedereen te zien was maar eigenlijk was dat helemaal niet zo, ik had ene vrij groot pyjama shirt en ook mijn broek was aan de dikke kant.
Na het eten gingen Kiki en ik nog even snel spelen in de binnenspeeltuin die er was. Fleur was aan het snappen en papa en mama zaten nog even aan de koffie.

Terwijl ik achter Kiki aan rende zag ik ineens dat je haar luiers toch best goed kon zien zo, en gelijk stopte ik met rennen en liepen we terug naar papa en mama. Ik was veel te bang dat andere het konden zien. Gelukkig was papa zijn koffie op dus liepen we terug naar de auto.
Bij de auto aangekomen trok mama onze pyjama broeken weer uit omdat het veel te warm was in de auto er voor.
Op het moment dat ik snel de auto in wil stappen zie ik een meisje dat mijn leeftijd is kijken en zwaaien naar me. Bewust van me situatie ga ik snel de auto in zonder terug te zwaaien.
Als we eindelijk weg rijden zie ik ook nog eens dat het meisje in een Nederlandse auto zit. Heb ik weer dacht ik.

We hoefde nog maar een half uurtje en het ging hartstikke goed. We waren lekker liedjes aan het zingen en reis spelletjes aan het doen.
Opeens hoorde ik Kiki zeggen; mama ik moet naar de wc. Mama zei het is goed lieverd. Dat vond ik een aparte reactie, en Fleur denk ik ook want die zei we zijn er over 20 minuten al. Kiki was duidelijk niet tevreden met beide antwoorden want ze zei; Mama ik moet eigenlijk poepen. Weer zei mama; het is goed lieverd.
Ik begreep er niks van maar Kiki vroeg daarna ook niks meer.

En toen was het eindelijk zo ver, ik zag het Disney hotel staan. Dol blij riep ik het naar de andere en papa zei dat we er waren. Papa parkeerde de auto en deze keer kreeg ik van mama mijn broek al voor dat ik de auto uit ging.
Ik trok hem snel aan en sprong de auto uit.
Kiki en Fleur kwamen er ook snel uit en met zijn drieën stonden we te wachten op papa en mama.
Ik stond ongeduldig te wachten toen ik opeens iets rook.
 

Floor17

Toplid
Hoofdstuk 3: Disneyland dag 1

We stonden met zijn drieën te wachten op papa en mama die druk bezig waren om alles uit de auto te halen en in een van de hotel trolleys te zetten.
Toen ik mijn koffer zag stond ik op het punt aan mama te vragen of ik een onderbroek mocht, maar bedacht me toen gelijk dat, dat nu onhandig was en ik prima kon wachten tot op de kamer.
Bijna alles stond nu op de trolley en als laatste werden de twee pakken pampers er aan toegevoegd. Toen ik dit zag liep ik weer rood aan en hoopte ik maar dat we snel de hotel kamer in zouden gaan.

Papa en mama liepen voorop het hotel in en wij huppelde er met zijn drieën vrolijk achteraan. Eenmaal binnen begon papa met inchecken en liep mama onze kant op. Toen we eenmaal stil stonde en ik naast Kiki stond rook ik weer iets. Het rook en beetje naar een vieze scheet die papa altijd laat. Maar papa stond nu niet in de buurt.
Ik negeerde het maar en begon rond te kijken in de lobby.
Ik zag dat het hotel overal was versierd met Disney plaatjes en ik zag zelfs in de verte een van de figuren lopen. Ook zag ik een bord met veel verschillende talen ook Nederlands. Er stond iets over een kids club. Misschien dat ik dat vanavond kan bekijken dacht ik toen.

Mama was ondertussen bij ons aangekomen en ging naast Kiki even kort door haar hurken waarnaar ze met Kiki begon te praten. Ik stond net te ver weg om het te horen en weet dus niet waar het over ging.
Fleur was naar papa gelopen want het duurde haar allemaal maar te lang. En zij sprak frans had ze geroepen dus ze ging papa wel even helpen.
Mama kwam met Kiki hand in hand aangelopen en vroeg dood leuk; Nora moet jij ook een schonen luier of alleen Kiki? Ik vond dat ze het te hard zei maar dat viel waarschijnlijk wel mee. Ik zei dat ik nog droog was en geen schonen luier hoefde. Mama kinkte en zei; kom je wel even mee dan kan je gelijk plassen.
Ik vond het prima want eerlijk gezegd moest ik best nodig. Met zijn drieën liepen we nu hand in hand richting de wc’s in de lobby. Eenmaal binnen zei mama dat ik eerst mocht want dat was het snelste, ze liep naar me toe en maakte de luier los. Ze gaf zelfs een compliment dat ik nog droog was, ik werd natuurlijk weer rood en zei zachtjes dankjewel.
Terwijl ik op de wc zat hoorde ik mijn moeder met Kiki praten ‘zo en nu is het jouw beurt kleine stinker. Volgends mij heb jij goed je best gedaan in de auto. Maar dat geeft niet dat was de afspraak he’
Ik vroeg me toch wel af waar mama het precies over had.

Zelf was ik ondertussen klaar met plassen, ik veegde weer af en liep naar mama en Kiki toe.
Wat ik toen zacht verbaasde me enorm.
Daar lag Kiki, op de verschoontafel met een duidelijke poepluier.
Ik wist even niet wat ik zag en het enige wat ik er uit kreeg was ‘eeeeuh wat is er gebeurd Kiki?’
Ik moest poepen in de auto was het antwoord. Nog steeds was ik in de war, had ze in haar broek gepoept, nou ja eigenlijk haar luier. En mama vond het niet erg.
Het was alsof mama mijn gedachte kon lezen ‘Kiki en ik hadden een afspraak gemaakt en daar hoorde dit bij. Kiki heeft keurig gedaan wat we hadden afgesproken ik leg het je straks rustig uit’
Ik knikte nog steeds enig sinds verbaasd en stond braaf te wachten.

Toen mama eindelijk klaar was zag ik dat Kiki weer een schone luier kreeg, gek dacht ik nog, we zijn nu in het hotel toch? Maar voordat ik mijn gedachten kon uitspreken sprong Kiki al van de tafel af.
Even dacht ik dat mama mij ook weer een luier om zou doen maar ze zei; Nora je hoeft voor dat kleine stukje even geen luier om, dus moet je maar even in je blootje in je pyjama broek.
Ik knikte opgelucht en we liepen snel de wc uit.

Papa en Fleur stonden in de Lobby al op ons te wachten. Toen Papa ons zag vroeg die of ‘de kleintjes’ weer lekker schoon waren. Ik keek papa boos aan en hij gaf me een knipoog. Nog steeds vond ik het niet grappig maar ik kan niet boos worden op papa als die ene grapje maakt dus ergens komt er toch een glimlach op mijn gezicht.
Ja zegt mama, allebei weer helemaal fris en fruitig.
Top zei papa, dan kunnen we naar de kamers toe. Onze spullen zijn al gebracht.
Ik hoorde papa zeggen kamers als in meerdere kamers, kregen we allemaal onze eigen kamer? Ik was gelijk nog enthousiaster om naar boven te gaan.
Met Papa en Fleur voorop liepen we door de lange versierde gangen heen opzoek naar de juiste kamer. Al snel stopte papa met lopen en pakte hij een pasje. Klik en de deur was open. Snel duwde Kiki en ik papa en Fleur aan de kant en we rende naar binnen toe.

Het was een hele grote kamer met een balkon en uitzicht over het park. Wel was het maar een kamer dus dat vond ik even jammer. Papa vertelde dat dit twee kamers kunnen zijn maar dat het nu een grote hotel kamer is. Hierna liet papa zien waar iedereen ging slapen.
Papa en mama hadden de grote kamer die aan de badkamer vast zat. De badkamer had een heel groot bad en een hele mooie douche.
Fleur had een kamer aan de andere kant van de woonkamer met een groot twee persoons bed voor haar alleen.
En toen kwam de laatste kamer, Kiki en ik kregen de kamer met het stapelbed, eerst vond ik dat stom maar toen ik zag dat er ook een klimmuur in zat en een mini trampoline was ik gelijk verkocht. En omdat ik de grote zus was mocht ik in het bovenste bed slapen. Wat uiteraard alleen iets is voor grote meiden, vertelde ik mezelf tenminste.
Toen alles was uitgepakt en bekeken riep mama mij bij haar, ook Kiki werd geroepen. Mama zei; zo kleine stinkerds van me voordat we het park in gaan gaan jullie even lekker in bad.
Ik wou eigenlijk douchen, niet omdat ik in bad gaan stom vind maar omdat ik zo snel mogelijk naar het park wou.

Mama had het bad gevuld en had er lekker zeep in gedaan en al snel waren Kiki en ik vrolijk aan het kletsen in bad. Na 10 minuten kwam mama om ons even grondig te wassen, iets wat ik heel goed zelf kan maar soms gewoon vergeet als het te gezellig is. En hierna werden we door mama afgedroogd.
Mama stuurde ons toen allebei naar het grote bed waar we even moesten wachten.
Wij doken met zijn tweeën het bed op en begonnen een klein kussen gevecht, al snel kwam papa op het geluid af en gooide hij vanaf de deur zo hop een kussen in het gezicht van Kiki. Ik kwam niet meer bij van het lachen en ook papa en Kiki gingen helemaal stuk.
Toen we uitgelachen waren kwam mama binnen met twee stapels kleren en een potje met iets er in.

Voordat jullie je kleren aan trekken moet ik jullie even hiermee insmeren zei mama. Wat is dat dan vroeg ik. ‘Dat is luierzalf, dat is tegen luieruitslag’. Ik had dat helemaal niet dacht ik. Of wel. Ik zou het niet weten eerlijk gezegd. Maar zonder er over te zeuren liet ik mama de luierzalf toe dienen.
Hierna was het dan eindelijk tijd voor onze kleren en daarna het park.
Ik zag mama het stapeltje kleren pakken van Kiki en tot mijn stomme verbazing zag ik een pamper liggen.
Mama zag me kijken en begon uit te leggen wat ze me al eerder zou vertellen; Nora zoals je ziet krijgt Kiki weer een pamper om. Papa en ik hebben met Kiki afgesproken dat zij voor de zekerheid de hele vakantie gewoon haar pampers omhoud. Er zijn niet altijd gelijk wc’s beschikbaar in het park en in de wachtrij kan je ook niet zo maar.
En omdat Kiki thuis ook nog wel eens ongelukjes heeft leek dit ons de slimste oplossing. En we hebben ook afgesproken dat als ze nodig moet poepen en er is geen wc dat het niet erg is als ze dit ook doet. Maar als er een wc is doet ze dat wel gewoon in de wc.
Ah zei ik, terwijl mama haar verhaal vertelde werd Kiki behendig geluierd. Nadat mama ook haar broek en shirt had aangedaan kon ze gaan.
Nu was het mijn beurt dacht ik, maar mama liep nog niet naar mijn stapel kleren toe.

Mama draaide zich om en pakte iets anders, toen ze zich terug draaide begon ik gelijk te huilen. ‘Och meisje toch je hoeft niet gelijk in paniek te raken hoor. Ik wil alleen even iets met je bespreken’. Mama kwam naast me zitten en trok me tegen haar aan. ‘He grote meid, er is nog niks aan de hand, ik wil je alleen iets voorstellen’ nog voordat mama was uitgesproken had ik gezegd dat ik geen luier ging dragen. Echt niet had ik geroepen. Mama knikte en ging rustig verder met praten; Noortje het hoeft van mij niet maar misschien wil je er zelf over na denken.
Ook jij hebt thuis wel eens een natte broek en ook gister had je een ongelukje gehad had ik gezien. En dat is helemaal niet erg maar dan is een luier misschien handiger. Als je het niet wilt hoeft het niet maar het aanbod is er wel.

Ik keek mama aan en begon ineens heel even te twijfelen, het is wel makkelijker en ik hoef niet te denken aan de wc. Maar al snel dacht ik bij mezelf, ik ben een grote meid van 11 en die dragen geen luiers. Dat is dus ook wat ik tegen mama zei. Mama knikte en legde de luier weer weg en kwam terug met mijn onderbroek en andere kleren. Dol gelukkig trok ik deze aan en liep weer vrolijk de kamer uit.
Wat ik niet had gezien is dat mama ondertussen een extra setje kleren voor mij in een tas had gestopt samen met wat luiers.

Fleur keek me aan en zei; he he kunnen we nu eindelijk gaan ik wacht al eeuwen.
Papa knikte en snel trokken we onze jassen en schoenen aan en huppelde we vrolijk naar buiten toe. Al snel stonden we in het park en ik keek mijn ogen uit. Mama pakte ineens mijn hand vast en bond iets om mijn pols heen, het zelfde deed papa bij Kiki. ‘Dat is voor als we jullie kwijt raken, daar staat je naam op en ons nummer zodat mensen ons kunnen bellen’. Daarom heb ik een telefoon nodig dacht ik nog maar ik zei het maar niet. Dit kan ook wel dacht ik.
We liepen nu met zijn 5e door het park en lieten we alle indrukken op ons inwerken. Na een paar attracties was het tijd voor wat eten, want het was al ruim lunch tijd geweest.
Papa koos een leuk tentje uit en we liepen die kant op.
Eenmaal aangekomen en nadat we besteld hadden zei mama tegen mij en Kiki dat we even naar de wc gingen. Ik hoef niet hoor zei ik maar mama wou toch dat ik het ging proberen. Al mokkend liep ik met mama en Kiki naar de wc’s. Het was druk en er stond een rij maar gelukkig liep de rij redelijk door.
Toen we eindelijk aan de beurt waren ging ik snel een hokje in, ik moest toch nodiger dan ik dacht.
Ik liet snel mijn plas lopen en spoelde door.

Nadat ik uit het hokje kwam zag ik dat mama net was begonnen met Kiki, vlak voordat we het restaurant ingingen had ik mama Kiki al zien checken en blijkbaar was ze dus nat.
Kiki lag daar maar wat en het kon haar vrij weinig schelen. Toen ik eens wat langer naar Kiki keek bedacht ik me ook dat ze zo helemaal niet op een bijna 9 jarige lijkt. Ze was natuurlijk niet de langste maar als ze zo ligt lijkt ze wel 5 of 6.
Schattig is het enige wat op dat moment in me opkomt. Niet beseffende dat ik er vandaag ook zo bij gelegen heb.
Toen Kiki verschoond was en ook mama naar de wc was geweest liepen we weer terug naar de tafel.
We waren precies op tijd want onze bestelling kwam er net aan, ik had gewoon een kinder menu met frietjes. En ik mocht zelfs een grote cola hebben vandaag. Normaal mag ik die echt nooit.

Al snel was alles op en gingen we verder het park verkennen. Het liep richting het einde van de eerste dag en nadat we een attractie hadden gedaan besloten we lekker terug te keren naar het hotel. We waren denk ik allemaal wel en beetje moe. Ik in ieder geval wel.
Ik merkte ondertussen dat de grote cola van de lunch er toch ook weer uit wou. Zo stom is dat dacht ik. Cola is hartstikke lekker waarom wilt het er nou zo snel al weer uit.
Ik moest toch best nodig maar we gingen toch terug dus ik zei er niks van.
We waren bijna bij het hotel toen we ineens werden tegen gehouden. Voor onze neus werden linten gespannen en we mochten er niet langs.
Waarvoor is dat hoorde ik Kiki vragen.
Ik denk voor de parade zei papa, en jawel hoor daar kwamen ze een super mooie lange parade met allemaal Disney mensen en auto’s. Ik was dol enthousiast aan het zwaaien en was mijn volle blaas volledig vergeten.
Een van de laatste wagens van de parade had een bellenblaas kanon waardoor er overal bellen in de lucht hingen.
Kiki en ik waren druk bezig deze kapot te prikken toen ik ineens een hele grote zag.
Ik strekte me zo lang mogelijk uit om deze kapot te kunnen prikken en op het moment dat de bel klapte klapte er iets anders ook.

Zonder dat ik het nog kon tegen houden voelde ik hoe de grote cola zich een weg naar buiten baanden, eerst zachtjes en daarna steed harder. Ik voelde hoe mijn broek langzaam nat begon te worden en ik zag hoe er een grote natte cirkel zich aan het vormen was.
Ik stond stil, ik zei niks en ik deed niks. Het voelde alsof alles aan me voorbij ging. Ik kon niet eens huilen.
Fleur was de eerste die het zag, ik zag hoe ze mijn moeder haar aandacht probeerde te krijgen en hoe ze daarna een vingen mijn kant op wees.
Pas toen mijn blik de blik van mijn moeder kruiste brak ik uit mijn trans en begon ik te huilen.
Mama liep snel naar me toe en begon me te troosten. ‘ Dit kan gebeuren lieverd, er zijn ook zoveel afleidingen en leuke plekken hier. Dat is helemaal niet erg. We trekken gewoon een droge broek aan en klaar’.

De parade was ondertussen voorbij en we konden de weg weer oversteken. Mama begeleiden mij aan de hand richting het hotel. Gelukkig waren we hier snel want ik voelde iedereen naar me kijken.
Snel liepen we naar de kamers toe en gingen we naar binnen.
Ik zag op de klok dat het 5 uur was maar ik was dood op. Het was ook best een indrukwekkend dagje geweest.
Mama begon gelijk en trok mijn natte broek en onderbroek uit. Hierna maakte ze me met een washandje schoon en droogte me af. Ik was ondertussen iets tot rust gekomen.
Toen zag ik mama ineens aankomen lopen met een pamper en ik zei gelijk; mama dat hoefde toch niet? ‘Nee dat klopt lieverd maar Kiki en jij gaan even kort wat slaap in halen voor het eten dus ik doe je deze toch even om’. En zonder op mijn antwoord te wachten werd ik op bed gelegd en vlogen mijn benen de lucht in. Hierna werd mijn shirt uitgedaan en werd ik in het grote bed ingestopt. 5 minuten later kwam ook Kiki in alleen haar luier de kamer binnen gelopen, ze kroop het bed in en we kregen allebei een kus van mama.
‘Even een beetje slaap in halen jullie twee, ik kom jullie zo weer wakker maken lieve schatten’. Het licht ging uit en mama liep de kamer uit.

Daar lag ik dan, 11 jaar oud in alleen een pamper. Nu snap ik wel dat meisjes uit mijn klas me kinderachtig vinden. Maar ik ben gewoon al groot hoor vertelde ik mezelf terwijl ik mijn duim in mijn mond stak. Ik ben gewoon groot herhaalde ik in mijn hoofd terwijl ik in slaap viel.

Na voor mijn gevoel niet eens 5 minuten maakte papa ons wakker, hij trok de dekens van ons af en controleerde onze luiers. Kiki was nat maar ik was droog. Dit gaf me ineens een goed gevoel.
Ik had natuurlijk nog geen 1,5 uur geleden mijn gehele blaas in mijn broek geleegd. Maar deze overwinning deed me in mijn hoofd even goed.
Papa verschoonde Kiki en gaf mij een broek en shirt.
‘Papa en mijn luier dan’ vroeg ik. Mama en ik denken dat het handig is als je die lekker omhoud totdat je gaat slapen. Je bent hartstikke moe en dan voel je het gewoon minder.
Ik wou er echt tegen in gaan, maar ergens voelde ik dat het misschien wel waar was en dat dit voor nu de beste keuze is.

Met mijn kleren aan liep ik nog en beetje slaperig samen met de andere naar de eetzaal voor ons avond eten. Ik was nog steeds erg moe en kroop lekker tegen papa aan. De duim ging voorzichtig weer in mijn mond en ik bleef lekker bij papa hangen. Kiki deed precies het zelfde aan de andere kant.
Mama was eten aan het halen samen met Fleur zodat papa met ons kon blijven zitten.
Er liep een mevrouw langs en die zei wat tegen papa in het frans. Papa zei wat terug en knikte naar de mevrouw. ‘Wat zei die mevrouw papa?’. Ze vond jullie hele schattige meisjes zei ze. En ze snapt dat een dagje disneyland vermoeiend kan zijn.
Maar ik ben niet moe hoor, zei ik terwijl ik een gaap onderdrukte. ‘Nee tuurlijk ben je niet moe, je bent gewoon even aan het uitrusten’. Ja precies zei ik.

Mama en Fleur kwamen terug met ons eten en rustig aten we het op. Het eten deed me duidelijk goed want ik voelde mezelf wakker worden. Nadat het eten en het toetje opwas vroeg ik of ik samen met Kiki naar de kidsclub mocht om te kijken of het leuk is. Dit mocht zeker een al rennend gingen we samen die kant op. Eenmaal aangekomen zagen we dat het een hele grote speeltuin was met hier en daar andere activiteiten.
We gooide onze schoenen uit en begonnen alle kanten op te rennen en vliegen.
Een paar andere meisjes kwamen ook en we besloten verstoppertje te doen.
Ik ging me verstoppen maar merkte wel dat ik en beetje moest plassen. Na dit potje ga ik naar mama toe dacht ik.
De zoeker had ondertussen bijna iedereen gevonden op mij en 1 ander meisje na. Ik wou natuurlijk winnen dus ik bleef verstopt.
Ik voelde mijn blaas steeds meer maar ik moest en zou winnen.
Na wat voor mijn gevoel een eeuwigheid was zag ik dat het andere meisje gevonden was en ik kwam snel te voor schijn.
Ik zei tegen Kiki dat we gingen en we zijden doei tegen de andere meisjes.

Ik moest nu toch eigenlijk best wel heel nodig en ik voelde al wat kleine straaltjes ontspannen. Bij mama aangekomen zei ik dat ik moest plassen dus mama ging snel me mij mee.
We holde naar de wc en daar aangekomen dacht ik dat ik het gered had. Maar het moment dat mama de luier open maakte brak de dam.
Ik begon gewoon te plassen en er was niks dat ik er tegen kon doen.
Mama zag het en deed snel de luier weer dicht. Daar stond ik dan, midden in de wc met mijn broek op mijn enkels in een luier te plassen.
Toen ik klaar was met plassen voelde mama even aan mijn luier waarna ze tevreden knikte. Ze hees mijn broek omhoog en tilde me terug.

Ik was verdrietig ik was verslagen. Papa zag het en vroeg of we nog op tijd waren. Mama schudden van nee. Ik kon alleen maar mijn gezicht begraven in mama haar schouder.
Ik hoorde papa zeggen dat het ook bedtijd was voor de prinsessen. Dat waren Kiki en ik dan dacht ik. We gingen met zijn alle naar boven toe en voor de zoveelste keer deze dag werd ik verschoond. Liggend op het grote bed in alleen een natte luier met Kiki naast me.
Ik wist echt niet hoe ik hier was beland. Ik was moe en ik wou gewoon slapen.
Papa was klaar met Kiki en bracht haar naar bed. Mama wou nog even met mij praten. ‘Lieve lieve Noortje, zullen we voor morgen misschien toch maar de zelfde afspraak doen als met Kiki?’. Ik keek mama verdrietig aan, ergens wou ik wel ja zeggen maar dat kan toch niet. 11 jaar en dan luiers dragen.
‘Ik weet het niet’ zei ik verdrietig.
‘Weet je wat, zullen we afspreken dat we het morgen doen en als het goed gaat doen we het de dag daarna niet meer’. Ik vond dit op zich wel een goede deal. Dus ik knikte verlegen van ja.

Mama gaf me een grote knuffel en bracht me naar bed, vlak voordat mama de kamer uit riep vroeg ik nog iets; Mama ben ik nu nog wel een grote meid?
Mama knikte en zei; tuurlijk ben je dan nog een grote meid.
Na deze woorden van mijn moeder pakte ik mijn knuffel en stak ik mijn duim in mijn mond en viel ik rustig in slaap.
 

nina150000

Nieuw account na nina15000 ik niet meer op kan
Wat een super leuk verhaal ga zo door ik geniet echt van dit verhaal ben benieuwd hoe dit verder gaat dus laat het vervolg maar snel komen
En gelukkig doet ze haar grote behoefte er niet in haar luier daar houd ik niet zo van hebben de meeste verhalen wel hier helaas dus hopelijk blijft het alleen bij plassen in haar broek /luier
 
Laatst bewerkt:

Floor17

Toplid
Hoofdstuk 4: Disneyland dag 2

‘Tuurlijk ben je dan nog een grote meid’ zei Anne terwijl ze de slaapkamer deur van haar jongste twee dochters dicht trok.
De vraag van Nora had haar enigszins verbaasd maar eigenlijk ook totaal niet.
Nora probeerde zo hard om groot te lijken en doen. Maar was eigenlijk nog zo klein.
Anne moest lachen toen ze er over na ging denken.
Tuurlijk was Nora een grote meid, maar wel eentje die nog met een luier omslaat, duimt, stiekem voorgelezen wilt worden en als het even kan haar knuffel overal mee naar toe neemt.
Nora was altijd ‘jonger’ geweest dan haar leeftijdsgenoten en Anne hoopte nu maar dat Nora het niet te veel zou merken.
Dezelfde Nora was ondertussen al lang vertrokken naar dromenland en lag lief te slapen.

De volgende ochtend toen ik wakker werd was ik even vergeten waar ik was, dat gebeurd mij altijd op vakantie. Maar al snel wist ik het weer en had ik gelijk zin in de nieuwe dag.
De gebeurtenissen van gister was ik even vergeten en vol goede moed stapte ik uit bed. Het was pas halverwege de ladder naar beneden dat ik mij ineens herinnerde dat ik een luier om had. Ik sprong het laatste stukje van de trap omlaag en voelde snel aan mijn luier. Nat, dit was niet moeilijk te concluderen en zorgde kort voor wat verdriet.
Maar een dagje in het park in het vooruitzicht loste dat al gauw op.
Ik liep de woonkamer in en ging gauw op de bank zitten. Ik keek op de klok en zag dat het pas 7 uur was. Dat was wel iets te vroeg dacht ik, mama en papa slapen nog dus ik ga wel op de Ipad.
Met die gedachte in mijn achterhoofd pakte ik mijn Ipad en starte ik Roblox op.
Niet veel later kwam ook Kiki in alleen een duidelijke natte luier de kamer in lopen. Ook zij gewapend met haar knuffel in de hand.
Ik had het zelf niet eens doorgehad maar ook ik had mijn knuffel mee genomen en die zat rustig naast me op de bank mee te kijken.
Kiki kwam naast me zitten en we gingen om de beurt een ronde van het spelletje doen.

We waren lekker aan het spelen toen ik opeens en soort sis geluid hoorde, ik zetten het spel op pauze en luisterde eens goed. Het klonk wel alsof iemand aan het plassen was. Ik schrok gelijk en voelde met mijn handen aan de voorkant van mijn luier.
Gelukkig ik was het niet, dat zou wat zijn als ik het niet eens doorhad.
lang hoefde ik daarna niet na te denken op een antwoord Kiki vroeg namelijk iets, ‘Oh ben jij ook aan het plassen nu?’.
Ik keek der aan en schudden snel nee, ‘jij wel dan?’ Vroeg ik haar verbaasd. Kiki knikte van ja, ‘ Ja ik moest plassen en heb toch mijn luier om, dat doe ik thuis ook wel eens en het mag toch van mama’.
Stom verbaasd keek ik mijn zusje aan maar op dat moment voelde ik ook mijn eigen blaas opspelen.
Ik moest plassen, en ook best nodig eigenlijk.
Papa en mama lagen nog te slapen en ik wou ze liever niet wakker maken.
Maar de luier moest toch af zodat ik kon gaan plassen. Ik was met mijn gedachten aan het worstelen toen Kiki zei; Je moet plassen he, ik zie je heen en weer bewegen. Ga gewoon in je luier, mama vind het niet erg en je bent toch al nat dus boeie.
Eerst moest ik lachen, alleen mijn 8 jarige zusje kon denken dat het normaal was om in je luier te plassen.
Maar hoe meer ik er over na dacht hoe logischer het werd. Ik zat tenslotte al in een natte luier, dat extra plasje maakte ook niks meer uit. En ook de druk op mijn blaas werd steeds groter.
Zonder het tegen Kiki te zeggen had ik besloten mijn plas te laten lopen.
Ik ging even anders zitten en ontspande me, als snel voelde ik een warme gloed zich in mijn luier verspreiden.
Ik durfde niet te bewegen en wachten rustig af tot ik uitgeplast was.
Blijkbaar had ik het toch iets minder stiekem gedaan dan gedacht want Kiki keek me met een grote glimlach aan.

‘Je hebt geplast he, ik zag je ontsnappen. Voelt beter toch, nu kan je gewoon verder spelen en hoef je niet naar mama toe’.
Ik liep rood aan toen ik merkte dat Kiki het wist maar ik kon niet ontkennen dat het wel opluchten ja. Zonder er verder over te praten gingen we verder met het spelletje en als snel was ik vergeten wat ik had gedaan.
Niet veel later hoorde ik de kamer van papa en mama open gaan en zag ik mama de woonkamer in lopen. Kiki en ik gaven mama een knuffel en kregen een kus op ons voorhoofd terug. Hierna gingen wij stiekem de kamer van mama en papa in om met papa te stoeien. Mama ging koffie zetten en Fleur uit haar bed halen.
Kiki en ik doken boven op papa en maakte hem wakker. Hierna belandde we in een heus kietel gevecht.
Na dat we klaar waren met kietelen en lachen gingen we lekker naast papa liggen. ‘Hebben jullie lekker geslapen prinsesjes van me?’ Vroeg papa. Jaaa zeiden we in koor. Gaan we bijna naar het park vroeg ik aan papa. ‘Zullen we eerst even wakker worden? En volgens mij moeten er twee meisjes hier ook nog even in bad. En we moeten nog ontbijten’.
Ik keek papa en beetje gespeeld boos aan, ‘Ik wil niet in bad ik wil naar het park’ hoorde ik Kiki zeggen.
‘Nou lieverds ik denk dat jullie toch echt even in bad moeten, dat is zo te zien geen overbodige luxe’.
Door deze opmerking keek ik en beetje sip naar mijn luier, papa zag dit ook en gaf me een kus. ‘Is helemaal niet erg schat, lekker in bad en daarna ontbijten’.
Dat gezegd hebbende nam papa ons mee naar de badkamer, liet het bad vol lopen en liet ons met zijn tweeën achter om in bad te spelen.

Papa liep ondertussen de woonkamer in om een bakje koffie te pakken. Ik hoorde hem tegen mama zeggen dat ‘de kleintjes’ in bad zaten.
Wat een stommen term is dat toch dacht ik. Ik ben helemaal geen kleintje meer. Ondertussen was ik met Kiki zeepbaarden aan het maken en waren we hard aan het lachen. Maar klein nee dat ben ik niet meer.
Na een minuut of 10 kwam mama binnen en begon ons even snel te wassen. Hierna werden we uit bad gehaald en snel afgedroogd.
In ons blootje werden we naar de grote slaapkamer gestuurd en hier lagen al twee stapels met kleren klaar.
‘Moet er nog iemand plassen?’ Vroeg mama. Ik vond dit een gekke vraag en knikte nee. Ook Kiki hoefde niet te plassen.
‘Nou Kiek kom snel liggen’ zei mama. Kiki sprong het bed op en ging op haar rug liggen. Mama pakte een luier en trok deze snel bij Kiki aan. Hierna kreeg ze haar andere kleren aan en liep ze naar de woonkamer.
‘Noortje ga je klaarliggen?’ Zei mama. Klaar liggen? Ik kan toch ook gewoon staand mijn kleren aan doen dacht ik bij mezelf. Maar toen mama zich omdraaide kwam het gesprek van gisteren weer naar boven. Mama stond klaar met een luier in haar hand. En toen herinnerde ik me weer wat we gister hadden afgesproken.
‘Ik wil toch geen luier om hoor mama, ik heb me bedacht’ zei ik terwijl mama me op mijn rug duwde.
‘Nou we hadden afgesproken dat we het vandaag zo zullen doen, dus we doen het wel gewoon eventjes oke?’. Maar moet het echt? Vroeg ik nog. En terwijl mama de luier onder me neer legde knikte ze ‘ik denk dat het voor vandaag verstandiger is ja’.
En zonder dat ik er nog iets van zei liet ik mama mij een luier om doen.
Voor ik het wist zat ik omgekleed en wel op de bank naast Kiki en Fleur.

‘Meisjes zijn jullie er klaar voor?’ Vroeg mama. ‘We gaan ontbijten en daarna gelijk het park in oke?’ We knikte alle drie ja en volgde mama en papa richting de ontbijtzaal.
Eenmaal aangekomen gingen we snel zitten en begonnen we lekker te eten. Kiki en ik kwamen de meisjes tegen met wie gister verstoppertje hadden gespeeld en we hadden afgesproken dat vanavond weer te gaan doen. Toen we allemaal klaar waren met ontbijt stonden we op en liepen we met zijn 5e richting het park.
Papa, Kiki en Fleur liepen met zijn drieën voorop en ik liep met mama er achter.
‘Nora voor jouw gelde de zelfde afspraken als bij Kiki, als je moet plassen mag je dat gewoon doen. Of je houd het op tot we bij een wc zijn. En als je moet poepen het liefst gewoon op de wc maar als je het echt niet meer op kan houden mag het ook in je luier’.
Ik keek mama schaap achtig aan tot het gedeelte over het poepen, ik had nog nooit in mijn broek gepoept dus waarom zou mama dit zeggen.
‘Komt goed mama ik ga netjes alles op de wc doen vandaag’ riep ik iets onzekerder dan ik had gehoopt.
‘En daarom ben je nog steeds een grote meid’ zei mama terwijl ze een tikje op mijn luier gaf. Ik liep en beetje rood aan en liep snel naar voren richting de andere.
Al snel kwamen we bij de eerste attracties aan en gingen we met zijn 5e beslissen waar we in wouden.
Na een keuze gemaakt te hebben liepen we de wachtrij in, deze duurde ongeveer 30 minuten. Prima te doen dacht ik, en dat was het ook. Na een half uur liepen we de attractie weer uit en waren Kiki en ik dol enthousiast aan het praten over wat we er van vonden. Fleur begon en beetje te zeuren bij papa dat zei de achtbanen wou doen. Kiki en ik waren hier nog net iets te klein voor en eerlijk gezegd vond ik deze ook best spannend.
Papa zei tegen Fleur dat hij na de lunch met haar de achtbanen ging doen en dat mama met ons dan de kinder attracties zou gaan doen.
Ergens voelde ik me hierdoor weer klein, maar waarom zou het me uitmaken ik durf toch niet in die achtbanen.

De lunch kwam steeds dichterbij en ik begon ook aardig honger te krijgen we gingen nog een attractie doen en daarna zouden we gaan eten.
Gelukkig maar want ik moest wel en beetje plassen.
Toen we in de wachtrij stonden begonnen papa en ik grapjes aan elkaar te vertellen. Papa vertelde een hele goede en ik moest super hard lachen, en voordat ik het doordat voelde ik een klein plasje ontsnappen, ik schonk hier niet te veel aandacht aan want dit gebeurde wel vaker. En meestal droogde dit dan vanzelf op. Ik was helemaal vergeten dat ik een luier om had.
Toch grappig hoe snel je er aan gewend kan raken.
We gingen de attractie in en al snel was ik het kleine plasje helemaal vergeten.
De attractie was klaar en we liepen richting een restaurantje, op de weg daar naar toe zag ik hoe mama Kiki haar luier controleerde. Ik zag dat mama wat zei tegen Kiki maar ik hoorde niet wat.

Aangekomen bij het restaurant wou ik gaan zitten toen mama me tegen hield. ‘Ben je nog droog Noortje?’ vroeg mama. Ja antwoordde ik vol trots, helemaal vergeten dat ik een klein plasje had laten lopen tijdens het lachen.
‘Super goed, ik zou je zo even controleren en dan kun je daarna even gaan plassen’ zei mama. Oke is goed mama, gaan we eerst bestellen? Mama knikte.
Mooi dacht ik, ik had echt honger. Ik bestelde net als Kiki de spaghetti en wat drinken.
Papa ging een plekje zoeken en wij gingen met zijn 4e naar de wc toe. Fleur ging een van de hokjes in en ik stond geduldig te wachten totdat mama mij ging helpen. Mama liep naar me toe en maakte mijn broek los, ik verwachte dat ze mijn luier zou los maken maar ik hoorde haar ineens iets zeggen; Oh jammer Nora toch niet helemaal droog gebleven, had je het niet gevoeld? Verbaasd keek ik mama aan en daarna naar mijn luier, er was inderdaad en beetje verkleuring te zien. Ik wist ineens hoe het kwam maar durfde het niet tegen mama te zeggen. ‘Euh nee ik heb niks gevoeld’ was het enige wat ik kon zeggen. ‘Geeft niks schat kan gebeuren, moet je nog plassen denk je?’ Ik knikte ja en mama maakte mijn luier los. ‘Snel plassen meid’ en mama stuurde me naar het hokje toe. Ik kon nog net zien hoe Kiki op de verschoontafel werd getild voordat ik het hokje achter me dicht trok.

Ik was klaar met plassen en liep naar mama toe, Fleur stond ondertussen ook al te wachten. Mama was nog niet klaar met Kiki en ik moest dus nog even wachten totdat ik aan de beurt was.
‘Fleur kan jij anders Nora even haar luier om doen, het is het zelfde als bij je neefje’ Fleur knikte en voordat ik er iets aan kon doen werd ik op de verschoontafel gezet. ‘Mama kan jij het niet doen?’ Vroeg ik. ‘Fleur kan het ook heel goed, en ik ben nog even bezig met Kiki. Anders moet papa zolang wachten’ was mama haar antwoord. Leuk vond ik het niet maar ik liet het maar gebeuren, net zoals zo veel dingen deze vakantie.
Mama had wel gelijk, Fleur kon het ook best goed en al snel stond ik verschoond en wel naast papa ons eten op te halen.

Kiki en ik zaten na het eten van onze pasta flink onder de tomaten saus, dat is ook niet gek want toen we vol zaten en moesten wachten begonnen we te spelen met de spaghetti slierten.
Mama keek ons met een moederlijke blik aan en zuchten even ‘Fleur ga jij met papa lekker de achtbanen doen? Dan ga ik de kleintjes even opfrissen en richting het kinder gedeelte’. Fleur kinkte blij en trok papa mee richting de uitgang.
Kiki en ik waren ons van geen kwaad bewust en waren nog steeds aan het klieren. We waren zo druk bezig dat ik mama niet eens ‘de kleintjes’ hoorde zeggen.
Ik stond op het punt één spaghetti sliert als snor te gebruiken toen ik ineens voelde hoe mama mijn hand vast pakte. Ze begon met een billendoekje eerst mijn handen en daarna mijn gezicht schoon te boenen. Nadat ze klaar was met mij zag ik dat ze het zelfde deed bij Kiki.
Mama keek ons aan en zei; Lieverds de volgende keer iets minder met het eten spelen oké, jullie zaten helemaal onder. En kijk eens naar jullie kleren die kunnen we ook wel even omwisselen.
Ik keek naar Kiki en ik zag inderdaad dat haar roze jurk onder de spaghetti vlekken zat, daarna keek ik omlaag en zag ik dat mijn shirt ook niet schoon was gebleven.
Mama pakte haar tas en haalde daar twee nieuwe setjes met kleren uit. Voor mijn een nieuwe shirt en voor Kiki een shirt en tuinbroek.
Mama keek even richting de wc’s maar daar stond ondertussen een rij. Mama keek weer naar ons en voor ik het wist trok mama mijn shirt over mijn hoofd. Ik schrok en zeurde en beetje dat iedereen me kon zien. Mama lachte en zei; Nora niemand kijkt en er is toch niks te zien. Hierna trok mama snel een shirt over mijn hoofd heen en was ik weer helemaal schoon.
Kiki had iets minder geluk, zei had een jurk aan. Mama liet Kiki staan en trok snel haar jurk uit, hierdoor stond ze heel even in alleen een luier. Gelukkig stonden we in een hoekje van het restaurant en nu zag ik dat mama gelijk had, niemand keek naar ons.
Mama liet Kiki in een tuinbroek stappen en deed haar een shirt aan.
Al snel stonden we alle drie weer buiten en op weg naar meer leuke avonturen.

Omdat Fleur met papa weg was mochten Kiki en ik kiezen wat we gingen doen, er was een grote speeltuin die we eerst even wouden bekijken. Mama vond het prima en we liepen die kant, eenmaal aangekomen keken Kiki en ik onze ogen uit en rende we gelijk de speeltuin in, mama ging lekker op een bankje zitten en ging al onze klim kunsten bewonderen.
Ik was lekker aan het spelen met Kiki en keek en beetje om me heen, het viel me op dat er weinig oudere kinderen waren, ik denk dat ik de oudste was.
Gek dacht ik waarom zou je niet hier naar toe willen, deze speeltuin is hartstikke leuk.
De meeste kinderen van mijn leeftijd gingen natuurlijk liever in de achtbanen maar dat wist ik helemaal niet.
Na bijna en uur in de speeltuin gespeeld te hebben riep mama ons bij haar ‘zullen we anders wat figuren gaan ontmoeten’ vroeg mama aan ons. ‘Jaaaaa’ riepen we gezamenlijk.
‘Moet er nog iemand plassen’ vroeg mama.
Nee knikte we allebei, mama liep naar Kiki toe en deed haar tuinbroek iets omlaag. ‘Heel goed Kiek, nog helemaal droog’. Mama liep hierna naar mij en deed mijn broek iets naar voren toe. ‘Heel goed Noortje jij bent ook nog helemaal droog’ en mama deed mijn broek weer goed.
‘Tuurlijk ben ik nog droog mama, ik kan het echt wel zeggen hoor als ik nat ben’. ‘Dat weet ik schat, maar vanochtend had je het ook niet helemaal goed dus ik wou het gewoon even zeker weten’.
Hier had ik niks op in te brengen en zonder verder iets te zeggen volgde ik mama richting de figuren.

Na en paar minuten lopen kwamen we aan bij een hele lange rij, en aan het einde van de rij stonden Mickey en Minnie. Kiki en ik wouden heel graag met hun op de foto, dus sloten we braaf achter aan in de rij.
Na ongeveer en half uur in de rij werd mama gebeld door papa. Fleur had en paar achtbanen kunnen doen en we gingen zo weer met zijn 5e verder.
Mama zei tegen papa dat wij nog wel even moesten wachten en dat we daarna zouden komen.
En dat even wachten klopte wel, we moesten nog ruim en half uur. En ik moest eigenlijk best nodig plassen.
‘Mama, ik moet plassen’ zei ik. ‘Het is oké lieverd, je mag het in je luier doen, goed dat je het op tijd hebt gevoeld’.
Dat was niet bepaald de bedoeling, ‘Mama ik wil niet in mijn luier plassen kunnen we niet naar de wc?’. ‘Lieverd als we nu naar de wc gaan moeten we opnieuw in de rij, dat wil je ook niet denk ik. En je hebt je luier om dus het is goed’.
Ik besloot het maar op te houden.
Na bijna en half uur waren we dan toch aan de beurt, ik moest nog steeds plassen maar had nu heel andere dingen aan mijn hoofd.
Wie zou ik als eerste knuffelen, Mickey of Minnie, was het enige dat er in mijn gedachte om ging toen ik met Kiki naar ze toe liep.
Kiki gaf Minnie een dikke knuffel dus ik dook bij Mickey in zijn armen. Hierna wisselde we om, en ineens voelde ik het. Ik was aan het plassen.
Ik baalde enorm dat ik het toch niet had volgehouden maar stiekem ook wel blij dat ik nu mijn luier omhad anders had iedereen het gezien.
Ondertussen was het plassen gestopt en stonden Kiki en ik klaar voor de foto, Mickey sloeg zijn arm om me heen en Kiki en ik gingen stralend op de foto.

We bedankte Mickey en Minnie en liepen naar mama toe. Mama lied ons de foto zien en hij zag er super leuk uit. Totdat ik iets beter naar de foto keek.
Doordat Mickey mij knuffelde was mijn shirt omhoog gekomen, en daardoor was de bovenkant van mijn luier zichtbaar op de foto.
Niet alleen was het dus zichtbaar op de foto, maar ook voor iedereen in de rij.
Ik zij tegen mama dat niemand deze foto ooit mocht zien en ik zei dat iedereen in de rij mijn luier had gezien.
Mama zei dat het bijna niet opviel en dat een natte broek veel meer aandacht zou trekken.
Wat bedoelde mama hier mee? Wist ze dat ik had geplast? Was het zo zichtbaar?
‘Ik kon het niet meer ophouden mama’ zei ik maar.
‘Oh heb je toch maar geplast meis, geeft niks hoor’.
Balen mama wist het helemaal niet ik had niks hoeven zeggen.
‘Ik zou zo even kijken hoe nat jullie zijn en of jullie verschoond moeten worden’.
Lekker dan dacht ik. Hopelijk was Kiki dan tenminste ook nat dan was ik niet alleen.

We liepen richting de plek waar mama met papa heeft afgesproken. Daar aangekomen zei mama dat ze eerst even de kleintjes ging controleren. Ik keek weer even boos naar mama maar mama negeerde mijn blik.
Ik zag Fleur een kleine glimlach onderdrukken dus mijn boze blik verschoof van mama richting Fleur.
Voordat ik iets gemeens kon zeggen voelde ik mama haar hand in mijn rug en werd ik samen met Kiki richting de wc’s geduwd.
Eenmaal bij de wc’s aangekomen trok mama mijn broek omlaag en keek naar mijn natte luier ‘je hebt goed je best gedaan lieverd, deze mag wel even verschoond worden’. En hop ik werd zo op de verschoontafel gelegd.
Ook al was het niet de eerste keer ik vond het niet minder erg. Mama was net begonnen toen Kiki ineens zei; Mama ik moet poepen. Dus mijn moeder liet mij daar in mijn beschamende positie liggen en hielp Kiki met het uitdoen van haar natte luier.
Ondertussen was er een vrouw bij de andere verschoontafel gaan staan en die lachte vriendelijk naar me.
Toen mama terug kwam en verder ging met mij raakte ze in gesprek met de vrouw. En het was in het engels dus ik had geen idee waar het over ging. Al snel was ik klaar en stond ik weer naast de tafel. Kiki was ondertussen ook klaar en die werd nu verschoond.
‘Mama waar hadden jij en die mevrouw het over?’. ‘Oh gewoon, die mevrouw vond het slim dat je een luier omhad omdat je anders duidelijk een natte broek had gehad’.
Ik schaamde me diep maar was allang blij dat de mevrouw en haar kind weg waren.
Toen ook Kiki klaar was liepen we richting papa en Fleur.

We besloten met zijn alle naar de optocht te gaan en daarna lekker naar het hotel, en was alweer redelijk laat aan het worden.
Van al dat lopen werd ik toch best moe en ik zag dat Kiki ondertussen in de armen bij mama zat.
Ik liep naar papa toe en maakte hem duidelijk dat ik ook opgetild wilde worden. Wat ik alleen niet doordat was dat ik het op een hele kinderachtige manier deed. Ik stond echt met mijn armen omhoog en zij op, op.
Gelukkig deerde het papa niks en hij tilde me snel op waarna we verder liepen richting de show.
Eenmaal aangekomen bij de show keek ik mijn ogen uit, net zoals de dag ervoor.
Overal zag ik figuren lopen en mooie wagens rijden.
De show was veel te snel voorbij en al gauw liepen we richting het hotel.
Kiki was ondertussen weer zelf gaan lopen maar ik zat nog lekker bij papa in zijn armen.
Ineens voelde ik een hand de achterkant van niet alleen mijn broek maar ook mijn luier naar achter trekken. Verbaasd draaide ik me om en keek ik ik de ogen van mama. ‘Ik zag het randje van je luier uitsteken dus ik dacht ik check gelijk even of er geen verrassing in zit’. Ik wist niet wat ik hoorde, ‘mama ik kan echt wel zeggen als ik moet poepen hoor’. ‘Dat weet ik schat maar je hebt nog helemaal niet gepoept vandaag dus ik dacht ik check het even’. Mama die mijn broek weer los liet was blijkbaar nog niet tevreden en rook ook nog even aan mijn billen. ‘Nou ik zie en ik ruik niks dus ik denk dat je nog schoon bent’. Ik schaamde me rot, en wacht wat had mama nou gezegd, ik zag je luier uitsteken.
Ik keek snel naar beneden en ja hoor, je zag best duidelijk de rand van mijn luier, doordat papa mijn shirt iets omhoog hield.
Ik kon alleen maar hopen dat we snel in het hotel zouden zijn.

We kwamen in de kamer aan en ik kon niet wachten om de luier af te doen, ‘mamaaa kan je me helpen met mijn luier?’. ‘Ja tuurlijk schat, moet je plassen?’
Nee ik hoefde niet te plassen ik wou die luier gewoon af hebben. ‘Nee maar ik wil de luier graag af hebben’. ‘Lieverd we zouden vandaag met luier doen weet je nog, dus ook in het hotel. Volgends mij heb ik gister in het hotel nog een plas luier gehad van jouw of niet?’
Ik dacht even na en ik wist weer waar mama het over had, ik was te laat gestopt met verstoppertje en stond midden in de wc in mijn luier te plassen.
‘Maar mamaaa’ begon ik nog maar ik werd al weer onderbroken. ‘Even geen gemaar Nora, vandaag heeft me laten zien dat die luier best handig is, er zijn gewoon te veel leuke afleiding voor jouw hier. De rest van de vakantie doen we gewoon lekker het zelfde als bij Kiki dat is voor iedereen makkelijker’.
Lekker dan, dat heb ik weer. Teleurgesteld trek ik mijn broek weer omhoog, want in mijn haast had ik deze al uit gedaan.
Voordat mijn broek helemaal omhoog is komt mama voor me zitten en knijpt aan de voorkan van mijn luier.
Oh klein plasje maar, die kan nog wel even.
Huh wanneer was dat gebeurd, had ik geplast?
Normaal met een onderbroek aan merkte ik het wel maar die stomme luier voelde gewoon nog steeds droog dus ik had niks door gehad.
Lekker dan nu denkt mama echt dat ik ze nodig heb.

Het was tijd om te eten en we gingen met zijn alle naar beneden toe, Kiki en ik waren snel klaar omdat we graag verstoppertje wouden gaan doen.
Nadat we ons toetje op hadden rende we naar de speelhal. Daar zagen we de andere al staan en al snel begon het spel.
Na een tijdje kwamen er steeds meer kinderen mee doen zo ook een nieuw Nederlands meisje. Ze leek van mijn leeftijd en ik dacht ook dat ik haar herkende maar ik wist even niet waarvan precies.
We gingen ons weer verstoppen en het nieuwe meisje verstopte zich bij mij.
Ineens begon ze te praten; Hoi ik ben Esmee herken je me nog? Herken ik haar nog waarvan dan? Waarschijnlijk zag ze de vraagtekens op mijn gezicht. ‘Weet je nog op de parkeerplaats, toen ging ik naar je zwaaien’.
Het was toch niet te geloven, dat ene kind dat me in mijn luier heeft gezien zit precies hier naast me, maar misschien was ze het vergeten.
‘Je hoeft je niet te schamen hoor voor je luiers mijn zusje heeft dat ook en ze is jouw leeftijd denk ik’. ‘Hoe oud is jouw zusje dan?’. ‘8 bijna 9 dus misschien is ze iets ouder, maar zij plast ook nog in bed dus heeft ze ook luiers. Jij plast ook in bed toch?’.
Ongelofelijk, dit kind dacht dat ik 8 was. Ik wou zeggen ik ben 11 hoor maar kon me net op tijd tegen houden. Het is minder erg om als 8 jarige in bed te plassen dan als een 11 jarige.
Ik knikte maar gewoon verlegen op en neer.
Ze vertelde rustig verder over dat zij ook in het hotel sliep. Ondertussen voelde ik een bepaalde druk op komen, ik moest poepen.

Ik stond op om naar mama te gaan om me te helpen.
‘Ik ga even naar mijn moeder toe om naar de wc te gaan’ zei ik. ‘Ik kan anders ook wel met je mee hoor, ik moet ook plassen. Mijn zusje vind het ook spannend om alleen te gaan’.
Ik vond het niet spannend om naar de wc te gaan maar ik had hulp nodig met mijn luier, maar dit ging ik natuurlijk niet tegen haar zeggen.
‘Dat hoeft niet hoor ik kan wel alleen, ik ben al groot’ is wat ik tegen Esmee zei. Dit kwam alleen iets minder indrukwekkend over dan gehoopt.
‘Hihi ook goed hoor, maar ik moet nog steeds plassen dus ik ga dan voor mezelf mee oke?’.
Ze stond op en gaf me een hand, samen vertrokken we richting de wc’s.
Ik had geen idee wat ik nu moest doen, ik moest nog steeds poepen maar dit meisje sleurde me aan haar hand mee naar de wc’s. Er was geen kans om mama te halen maar ik ging ook niet mijn eigen luier uitdoen.
Eenmaal aangekomen bij de wc’s gingen we naar binnen, ‘Als je hulp nodig hebt moet je het zeggen hoor’ zei Esmee terwijl ze een toilet hokje voor me open hield.
Ik stapte snel naar binnen en knikte voordat ik de deur dichtdeed.
Wat moest ik nu, naar de wc gaan word lastig maar ik moest nog steeds nodig. Ondertussen hoorde ik Esmee naast me doorspoelen. ‘Lukt het?’ Vroeg ze.
‘Euh ja’ zei ik terwijl ik doorspoelde en het hokje verliet. Ik besloot het voor nu op te houden en maar mee terug te lopen met Esmee.

Terug gekomen in de speelhal sloten we snel weer aan bij de groep, ondertussen was het spel veranderd van verstoppertje naar pakkertje. Kiki, Esmee en ik waren met zijn drieën op de vlucht voor een van de pakkers.
Duikend, springend en kruipend baanden we ons een weg door de speeltuin.
Ik draaide me om om te kijken waar Kiki was maar die was iets dichterbij dan ik dacht.
Met een harde klap botste we op elkaar en vielen we op de grond.
Kiki begon gelijk te huilen en ook bij mijn kwamen de tranen er uit. Ik had geen pijn maar was wel erg geschrokken.
Ik stond op en Esmee hielp Kiki staan, beiden waren we nog aan het huilen.
‘Kom ik breng jullie wel even naar jullie ouders toe’. Ik liep naar Esmee en Kiki toe en toen voelde ik het.

Door de val had ik even al mijn spieren aangespannen, blijkbaar iets te hard. Want toen ik naar Kiki en Esmee toe liep voelde ik iets verschuiven aan de achterkant van mijn luier.
Ik had gepoept.
De tranen die al over mijn wangen liepen werden vervangen voor hard snikken en een sip gezicht.
Hoe kan dit nou gebeuren, ik voelde het gewoon op tijd. En ik was zelfs naar de wc gegaan.
Die stommen Esmee dacht ik nog.
Maar eigenlijk kon ik niemand de schuld geven behalve mij zelf.
Esmee stond ondertussen bij mij samen met Kiki en pakte mijn hand vast.
Met zijn drieën liepen we richting papa en mama, de tranen hadden bij ons beide plaats gemaakt voor iets anders. Bij Kiki voor een glimlach, bij mij voor schaamte.
Esmee zei hoi tegen papa en mama en legde uit wat er was gebeurd. ‘De meisjes zijn op elkaar gebotst en zijn flink geschrokken, maar nu gaat het al wel iets beter denk ik’. Nadat ze dat zei, zei ze doei tegen ons en huppelde er vrolijk vandoor.
‘Dankjewel voor het helpen van de kleintjes’ zijn mijn vader.
‘Och meisjes gaat het’ vroeg mijn moeder.
Kiki knikte snel van ja, en ook ik bevestigde dat het wel ging.
We gingen lekker bij mama en papa zitten die nog even een laatste bakje koffie namen.
Ineens stond mama op en trok ze Kiki naar zich toe, ‘Kiki heb jij toevallig gepoept?’ Vroeg mama. Kiki schudden van nee en mama ging toch even controleren, ‘Nee inderdaad jij bent het niet’.
Mama der ogen bewogen ineens mijn kant op, ‘Noortje heb jij toevallig een verassing voor me?’
Ik keek naar mijn voeten toe en mama wist genoeg.
Fleur keek met verbazing mijn kant op en stond op het punt wat te zeggen maar en blik van papa was genoeg om dat tegen te gaan.

‘Ik neem Kiki en Nora alvast mee naar boven, het is bedtijd’ zei mama. Papa knikte en zei dat die zo zal aansluiten samen met Fleur.
Terwijl we naar boven liepen probeerde ik aan mama uit te leggen wat er was gebeurd. ‘Ssssshht je hoeft het niet uit te leggen lieverd, het kan gebeuren en het is niet erg’.
zwijgend liepen we naar boven toe en als snel lagen Kiki en samen op het grote bed klaar.
Kiki was als eerst aan de beurt en die was zo klaar, en ze kroop onder de dekens van het grote bed.
Nu was het mijn beurt, het moment dat mama mijn luier opende sloot ik mijn ogen.
Hoe ben ik hier terecht gekomen dacht ik, vorige week was er nog niks aan de hand en nu plas ik elke avond in bed en heb ik zelfs een poepluier.
Ik voelde hoe mama mij schoonmaakte, dit àlles terwijl mijn ogen dicht waren.
Ik stak mijn duim ik mijn mond om mijn tranen weg te houden. Ik was in de war, ik vond de aandacht van mama helemaal niet erg, en niemand lachte me uit.
Maar het hoorde niet en het liefste had ik helemaal geen luiers. En een ding wist ik zeker, ik ging er alles aan doen om niet meer te poepen in mijn luiers. Want dat vond ik echt verschrikkelijk.
Mijn gedachtes werden onderbroken door mama die me begon te kietelen, ze was klaar met verschonen en dirigeerde me onder de dekens.
Mama liep de kamer uit en liep snel daarna de kamer weer in met een boek in haar handen.
Ze ging tussen ons in zitten en begon te lezen. Kiki en ik kropen dicht tegen haar aan en al duimend luisterde we naar haar verhalen.
Papa en Fleur waren ondertussen ook aangekomen, en papa zag hoe wij beide half slapend tegen mama aan lagen.

Zonder dat ik het doorhad werd er een foto gemaakt door papa, eentje die vast wel ergens in een foto boek zou terug komen.
Alles hierna kan ik me niet meer herinneren. Mijn ogen vielen dicht en ik was vertrokken naar dromenland. Papa tilde me op en bracht me naar mijn eigen bed, uit reflex pakte ik mijn knuffel en trok en dicht tegen me aan. Dit alles terwijl ik diep in slaap was.
 

somebody25

Nieuw lid
Het leest wel goed dit verhaal , ga je ook verder gaan ? Dat Nora met een speentje slaapt en rondloopt of dat ze met een luier naar school moet ofzo :) heel leuk verhaal om te lezen doe zo verder
 

Floor17

Toplid
Hoofdstuk 5: Laatste dag

Het was vroeg in de ochtend toen ik door een schuddend gevoel werd wakker gemaakt, het was Kiki die vanaf de ladder aan mijn arm schudden.
‘Noraaaa word nou wakker, ga je mee naar papa en mama’.
Langzaam deed ik mijn ogen open, Kiki die ondertussen al bij de deur stond, stond ongeduldig te wachten. Ik pakte mijn knuffel en klom het trappetje af naar beneden toe. Toen mijn voeten de koude vloer raakte werd ik ineens uit mijn slaperige staat gehaald.
Ik voelde mijn natte luier tussen mijn benen hangen, en voor het eerst sinds dat ik weer luiers droeg tijdens het slapen vond ik het niet erg. Ik wist dat ik er niks aan kon doen en ik haalde mijn schouders op.
Ik keek naar Kiki en zag ook dat zij het niet droog heeft weten te houden. Dat hielp mij wel dacht ik, ik ben tenminste niet alleen en als Kiki het niks boeit waarom zou het mij wel wat boeien dan.

Samen liepen we in alleen onze natte luiers stilletjes naar de kamer van papa en mama, maar vlak voordat we naar binnen gingen stopte Kiki.
‘Laten we eerst Fleur wakker maken dan kunnen we met zijn drieën naar papa en mama toe’. Ik knikte enthousiast en samen slopen we richting Fleur haar kamer.
Zonder te kloppen opende we de deur, en liepen we naar haar bed. Fleur lag daar nog te slapen en we hoorde haar zachtjes snurken.
Kiki en ik keken elkaar aan en moesten onze lach en beetje onderdrukken.
Ik kroop naast Fleur in bed en Kiki ging boven op haar zitten.
Ik ging met mijn haar onder Fleur haar neus kietelen en haar hand ging af en toe richting haar neus. Kiki en ik moesten steeds hardere lachen en ineens wet Fleur wakker.
Ze schrok zich rot van ons en een klein gilletje was goed te horen. Kiki en ik kwamen niet meer bij en lachte ons helemaal suf.
Kiki moest zelfs zo hard lachen dat ze begon te plassen, maar omdat ze nog op de buik van Fleur zat kon Fleur dit voelen.
‘Ieeeew KIEEEKI je zit gewoon over me heen te plassen’. Kiki en ik konden alleen maar nog meer lachen hierdoor maar Fleur bleef chagrijnig. ‘Ga mijn bed uit met die luierkonten van jullie’. En ze duwde Kiki van zich af. ‘Kom je mee naar papa en mama?’ vroeg ik. ‘Nee’ was het korte maar zeer duidelijke antwoord.

Kiki en ik keken elkaar aan en haalde onze schouders op, en met zijn tweeën vervolgde we onze weg naar papa en mama.
Kiki deed de deur open en we kropen snel allebei tussen papa en mama in.
Papa en mama gaven ons een kus en begonnen met ons de kletsen. Kiki kroop ondertussen bij mama op schoot. ‘Jij hebt net geplast of niet kleine stinkerd’ hoorde ik mama zeggen. ‘Ja boven op Fleur en toen werd ze chagrijnig maar dat was grappig toch Nora’. Kiki en ik begonnen weer te lachen en papa en mama keken ons verbaasd aan.
‘Ik hoop maar dat jullie Fleur niet te vroeg hebben wakker gemaakt, anders is ze de hele dag chagrijnig’. Zei papa. ‘Nou lekker dan’ zei Fleur die net in de deur opening kwam staan.
‘Kom ik een keer vroeg er uit, word ik zo begroet’ zei ze met een glimlach. Kiki en ik trokken haar het bed op en we begonnen een kussen gevecht.

We waren midden in de strijd toen ik de aandrang voelde om te plassen. Ik dacht er over het tegen mama te zeggen maar toen bedacht ik me de afspraak.
En hoewel ik liever geen luiers droeg vond ik het nu niet zo heel erg.
Ik besloot er niks van te zeggen en maar gewoon te ontspannen.
Niet veel later voelde ik mijn luier warm worden maar ik negeerde dit verder want ik moest het aan vliegende kussen ontwijken dat door Fleur naar mijn hoofd werd gegooid.
5 minuten later lagen we met zijn alle uit te puffen op het bed.

‘Meisjes luister eens’ zei papa. ‘Het gaat vandaag heel hard regen en het lijkt ons geen goed idee om het park in te gaan vandaag’
We keken alle drie erg teleurgesteld, ondanks dat wel al twee dagen hadden gehad wouden we graag nog een dag.
‘Maar er is wel een heel mooi zwembad waar we naar toe gaan vandaag’
Toen we dit hoorde waren we alle drie gelijk weer vrolijk. Zwemmen is een van onze favoriete dingen om te doen.
‘Oh is het al zo laat’ hoorde ik mama zeggen, door het kussen gevecht en kletsen waren we helemaal de tijd vergeten.
‘We moeten nu naar beneden meiden voor het ontbijt, anders zijn we te laat’ zei mama.
Ze pakte twee shirts van papa en gooide die naar mij en Kiki toe. ‘Trek deze maar even snel aan, dan gaan we’.
Kiki en ik trokken de shirts aan en pakte de hotel pantoffels. En met zijn 5e liepen we naar beneden toe.
Kiki liep voor me en toen ik goed keek zag ik dat een klein stukje van haar luier onder het t-shirt uit kwam.
Ik hoopte maar dat dat bij mij niet het geval was.

We kwamen aan in de ontbijt zaal en het was super druk, blijkbaar was het en stuk drukker als je later ging. We zochten snel een plekje ergens maar doordat het zo druk was was er niet genoeg ruimte.
Uiteindelijk had mama een plekje gevonden voor 3 mensen.
Papa ging zitten en ook Fleur nam plaats.
Kiki en ik stonden te kijken en waren aan het denken waar wij moesten zitten.
Mama kwam terug lopen met een kinderstoel en deze zette ze aan de tafel neer. Ze stilde Kiki op en zette haar in de stoel.
Door dat ze niet de grootste was paste het nog net. Mama ging zitten en trok mij op haar schoot. En zo zaten we dan toch met zijn 5e aan tafel en konden we lekker gaan eten.
Tijdens het eten voelde ik mama in mijn luier knijpen, ‘jij mag zo ook wel even verschoont worden voel ik, schat kan jij Kiki even controleren?’
Precies toen me moeder zei dat ik verschoont moest worden liep Esmee langs en lachte ze lief naar me. Hoe groot is die kans dacht ik nog.
Papa leunde ondertussen naar voren en controleerde Kiki, ‘deze boef mag ook wel verschoond worden’ zei mijn vader.
Kiki deerde het niets en ze at rustig door.

Na het eten liepen we met zijn alle terug naar de hotel kamer. Kiki en ik trokken onze shirts weer uit en gingen tv kijken.
Aangezien we het park niet in gingen konden we vandaag lekker rustig aan doen.
Fleur ging zich in haar kamer klaar maken voor de dag, papa las de franse krant en mama ging onze zwem spullen zoeken.
Uiteindelijk riep papa vanuit de slaapkamer dat Kiki en ik moesten komen.
Daar aangekomen zag ik onze onsies klaar liggen met twee pampers.
Zonder te zeuren liet ik papa zijn ding doen, ik ging op bed liggen en Kiki lag er naast. Terwijl papa ons verschoonde waren wij rond uit aan het kletsen over wat we allemaal gingen doen in het zwembad.
Papa had snel onze luiers omgedaan en hielp ons nu de onsies aan te trekken.
‘Waarom moeten we onze onsie aan papa’ vroeg ik.
‘Dat is lekker makkelijk voor in het zwembad, dan hoeven jullie niet zoveel uit te trekken straks’.
Ik knikte dat ik het begreep en deed mijn been in de opening voor me. Papa riste de rits omhoog en ik was er klaar voor.
Samen liepen Kiki en ik terug naar de woonkamer.
Ondertussen was Fleur ook klaar en zat met een handtas klaar om te gaan.
Mama was de tas nog aan het inpakken met onze zwemspullen, ik zag mijn badpak er in gaan en Kiki haar bikini broekje.
Kiki zwom nog altijd zonder topje, dit vond ze zelf gewoon fijner. Ik deed het ook nog wel eens alleen meestal op het strand.
En daarnaast ik had een super mooi frozen badkap die ik graag aan wou trekken vandaag.

Ook mama liep nu de woonkamer in en we konden eindelijk gaan zwemmen. Het zwembad was een klein stukje rijden dus gingen we met de auto.
Papa maakte mijn gordel vast en Fleur hielp Kiki.
Daarna starte de auto en reed papa weg.
Na ongeveer 20 minuten gereden te hebben kwamen we aan bij bet zwembad, papa kocht snel de kaartjes en we wouden naar binnen toe lopen. Mama stopte opeens bij een bord en liet Kiki er tegen aan staan.
Kiki kwam niet boven het bord uit en mama mompelde even in zich zelf.
Papa zag het ook en ging op zijn knieën voor Kiki zitten. ‘Kiek ik heb en beetje vervelend nieuws, je moet bandjes om vandaag. Weet je nog in het tikiebad dat je dat ook moest omdat je te klein was, nou die regel hebben ze hier blijkbaar ook. Sorry meis’.
Kiki keek papa schaapachtig aan en hield haar schouders op, ‘okay’ is alles wat ze zei.
Mama had ondertussen bij de kassa frozen bandjes gekocht en liep naar ons toe.
We liepen nu met zijn alle richting de omkleed hokjes, Fleur ging een eigen hokje in en ook papa ging in en eenpersoons hokje. Mama keek even rond en zag dat de grote hokjes bezet waren, daarom nam ze ons mee in de gezamenlijke dames kleedkamer.

Ze haalde uit haar tas eerst Kiki haar broekje waarna mijn badpak te voorschijn kwam. ‘Doen jullie je onsies alvast uit?’ vroeg mama. Kiki die geen schaamte voelde trok zo haar onsie uit en stond nu in alleen haar al natte luier te wachten op mama. Ik bekeek bedenkelijk om me heen, het was toch best druk in de omkleed ruimte en er waren ook en aantal kinderen aanwezig. Ik wou liever niet in alleen mijn luier voor al deze mensen staan dus ik wachten rustig af.
Mama was ondertussen klaar met omkleden en richten haar aandacht op Kiki, ze trok haar luier uit en veegde haar even schoon, daarna mocht ze in haar bikini broekje stappen en was ze klaar.
Mama keek naar mij en vroeg waarom ik mijn onsie nog aan had, ‘euh ik euh maar eigenlijk’ is alles wat ik er uit kreeg voordat mama me onderbrak. ‘Moet je verschoont worden? Is dat waarom je hebt gewacht?’. Ik schudde snel van nee en zei dat ik me schaamde met al die mensen om me heen. ‘Oh Nora dat maakt niks uit toch meisje. We doen het gewoon lekker snel en dan is er niemand die het hoeft te zien’.
Mama draaide mij naar haar toe en trok mijn onsie uit. Nu stond ik net als Kiki enkele minuten geleden in alleen mijn luier, gelukkig voor mij was deze nog droog. Mama zag dat ook en complimenteerde me. Daarna trok ze mijn luier uit en hielp ze me in mijn badpak.
Eindelijk omgekleed zat ik op het bankje, mama moest de bandjes van Kiki nog even opblazen dus daar was ik geduldig op aan het wachten.
Toen ik ineens Esmee naar binnen zag komen.

Hoe kan dat nou dacht ik, dit kind is overal.
Esmee zag mij en liep snel naar me toe. ‘Hoi wat leuk dat jullie hier ook zijn wij gaan ook zwemmen’. Ze wees hierbij naar haar zusje en moeder. Ik keek naar haar zusje en snapte wat ze bedoelde dat we de zelfde leeftijd hadden. Zij was aan de lange kant en ik juist aan de kleine kant.
Ik zat nog steeds geduldig te wachten en zag hoe Esmee zich omkleden. Ze trok der shirt uit en daarna haar topje, ik was gelijk jaloers. Net zoals de meiden in mijn klas droeg zei al topjes en ik nog niet. Ze trok daarna haar bikini aan en ik zag dat ook haar zusje een bikini droeg. Ik voelde me ineens toch minder groot in mijn frozen badpak.
‘Komen jullie net uit bed?’ Vroeg Esmee ineens. ‘Euh nee hoezo?’. ‘Oh okay, nou ja omdat je luier hier ligt dacht ik dat je gelijk uit bed bent gekomen’.
Ik keek naast me en zag de natte luier van Kiki naast mij op het bankje liggen, mama had mijn luier in de tas gedaan maar die van Kiki was natuurlijk al nat.
‘Geeft niet hoor dat je ze ook overdag om hebt, het kan ook best moeilijk zijn. Helemaal in disneyland. Heb je er nu ook een om?’.
Ik wist niet wat ik hoorde, dacht zij nou echt dat ik nu een luier om had. Snel schudden ik van nee.
‘Wel zorgen dat je op tijd naar de wc toe gaat dan he’ hoorde ik Esmee zeggen. ‘ Ja inderdaad, Kiki, Nora onthoud jullie hebben geen luier om dus wel op tijd naar de wc toe vandaag’ zei mijn moeder ineens. Ik was door verbazing helemaal verstijfd, Kiki zag ik braaf ja knikken maar ik wist echt niet wat ik moest zeggen.
‘Het kan soms best lastig zijn he voor die kleintjes’, hoorde ik de mama van Esmee zeggen tegen mij mama. ‘Zeg mij wat’ zuchten mama.
Ondertussen waren de bandjes van Kiki al lang opgeblazen en konden we het hokje verlaten.

Papa en Fleur hadden al lang een plekje gevonden en zaten op ons te wachten. We zetten onze spullen neer en wouden gelijk gaan zwemmen. Ik pakte mijn duikbril en zag nog net dat Esmee en haar moeder naast ons kwamen zitten. Lekker dan dacht ik.
Esmee zwaaide naar ons en Kiki, Fleur en ik wachten braaf totdat Esmee en haar zusje aansloten.
Esmee begon met Fleur te praten en ik hoorde haar zeggen dat ze vond dat ze hele schattige zusjes had. Ik zag een glimlach verschijnen op het gezicht van Fleur en zij ging hier lekker in mee.
‘Ja die kleintjes zijn echt twee schatjes, maar het kunnen ook echt boefjes zijn’. Ondertussen was het zusje van Esmee dol enthousiast met mij en Kiki aan het praten en al snel vergat ik het gesprek tussen Fleur en Esmee.
Na wel 100 keer van de glijbaan te zijn geweest liep Kiki naar Fleur toe,’Fleur ik moet naar de wc’. ‘Nora, Kiki moet naar de wc ga jij ook even?’ Ik hoef niet zei ik tegen Fleur. ‘Zullen we het toch maar even proberen, we willen niet het zelfde als gisteravond of wel?’ Ik schudden snel van nee en liep richting Fleur. ‘Wat was er gisteravond gebeurd dan?’ Vroeg Esmee. ‘Oh toen had Nora en klein ongelukje en had ze in haar luier gepoept dus dat gaan we vandaag verkomen’. ‘FLEEEUUUR’ riep ik in een zeurende toon ‘niet vertellen’. ‘Geeft niks hoor kan gebeuren toch’ zei Esmee. ‘Ga maar snel met je zus mee wij wachten wel’.
Boos kijkend naar Fleur liep ik mee naar de wc. Daar aangekomen liep ik het hokje in om te plassen, want nu ik hier sta moest ik toch ineens best nodig. Ik probeerde mijn badpak omlaag te doen maar door dat die nat was lukte het maar niet.
Uiteindelijk vroeg ik Fleur om hulp en Fleur stapte het hokje in. Ik stond ondertussen met mijn hand tussen mijn benen omdat ik echt nodig moest.
Fleur deed mijn badpak omlaag en een klein straaltje ontsnapte al, snel ging ik op de wc zitten en liet ik de rest lopen.

Nou het was maar goed dat we het even hadden geprobeerd zei Fleur met een glimlach. ‘Fleur, Nora waar zijn jullie?’ hoorde we Kiki roepen. ‘We komen er aan Kiek, Nora is bijna klaar met plassen’.
Fleur hielp nog even met het omhoog doen van mijn badpak waarna we weer naar buiten liepen en met Kiki mee terug naar het zwembad gingen. Esmee liep ons al te gemoed en vroeg of alles gelukt was. Fleur knikte van ja. ‘Onze ouders zochten ons, we gaan lunchen dus ik moest jullie mee nemen’ zei Esmee.
Lekker dacht ik, ik kon wel wat eten gebruiken na al dat zwemmen.
We liepen richting de ouders en die stonden gelijk op om met ons door te lopen richting het restaurant. ‘Fleur hebben Nora en Kiki allebei geplast?’ vroeg mama. Fleur knikte instemmend ‘Ja alle twee een grote plas gedaan, Nora was bijna te laat maar ze kreeg haar badpak niet uit dus kon ze weinig aan doen’.
‘Fijn dat je ze even heb laten plassen, dankjewel!’
Ik hoorde mama en Fleur nog meer praten maar geen idee wat ze zeiden want ik was druk in gesprek met Kiki en het zusje van Esmee.

We hadden het eten besteld en kregen zo’n zwarte schijf mee die gaat piepen als het eten klaar is. Mama kwam der achter dat Esmee heel dicht bij woonde en de moeders spraken af ook in nederland af te gaan spreken omdat het zo goed ging tussen de kinderen.
Het eten was snel klaar en de pieper ging af. Kiki en ik schrokken ons een hoedje en papa ging snel het eten ophalen.
Nadat we het eten op hadden wouden we snel weer het water in.
‘Nora, Kiki komen jullie even mee dan gaan we even naar de wc’. ‘Maaaam ik hoef niet ik wil zwemmen’. Maar mijn protest was niet overtuigend genoeg en ik moest alsnog mee.
Aangekomen bij de wc deed mama behendig mijn badpak omlaag en stuurde me een hokje in.
Ik ging zitten en voelde tot mijn stomme verbazing dat ik eigenlijk best nodig moest poepen dus dat deed ik uiteraard. Best trots op mezelf dat ik naar de wc was geweest riep ik naar mama; Mama ik heb gepoept.
Ik heb nog steeds geen idee waarom ik dit precies riep en wat ik er mee wilde bereiken.
Wat ik er uiteindelijk mee bereikte is dat mama me complimenteerde en me hielp met schoonvegen. Toen ik aan mama vroeg waarom ze ging helpen zei ze dat ze dacht dat ik dat wou toen ik haar riep.
Daarna zei ze dat ze het wel slim vond omdat ze vaak genoeg strepen in mijn onderbroeken vind.
Ik wist niet wat ik moest zeggen en zij gewoon dankje mama.
Kiki was ondertussen ook klaar en met zijn drieën liepen we terug.
Al snel hadden we de andere gevonden en sprongen we in het water.

Na nog heel wat leuke zwemuurtjes was het toch wel tijd om naar huis te gaan.
Mama riep ons en met zijn alle gingen we naar de douches toe.
Mama haalde de shampoo te voorschijn en begon Kiki en mij te helpen. Ik zag dat Esmee en haar zusje het zelf deden. Ik kan dat ook wel alleen komt dan de prik shampoo sneller in mijn ogen.
Na het afspoelen van de haren werden we met zijn 4e mee genomen naar de gezamenlijke omkleed ruimte.
Esmee begon gelijk met uitkleden en afdrogen, en ook haar zusje was met een beetje hulp snel begonnen met afdrogen.
Kiki had haar bandjes afgedaan en deed haar broekje uit, mama liep naar mij toe en hielp me uit mijn badpak. Hierna droogde ze mij en Kiki goed af.
Ik zag dat Esmee zich al aan het omkleden was en ook haar zusje had haar onderbroek al aan.
Mama was eerst even zich zelf aan het omkleden en zou daarna ons verder helpen.
‘Wie gaat er eerst’ hoorde ik mama zeggen terwijl ze twee luier uit haar tas haalde, en toen besefte ik me dat ik hier in het bijzijn van Esmee mijn luier om zou krijgen. Nog voordat Kiki en ik konden kiezen wie er als eerst gaat hoorde ik de moeder van Esmee iets zeggen ‘zal ik er anders ook eentje doen, dan zijn we sneller klaar’. ‘Ja graag’ zei mama en ze gaf een van de pampers aan de moeder van Esmee.
Mama duwde mij richting de bank en Kiki ging liggen bij de moeder van Esmee.
Weer deed ik mijn ogen dicht om er niks van mee te krijgen. Ongemerkt ging hierdoor ook mijn duim weer in mijn mond.
‘Je ligt er heel schattig bij’ zei Esmee. ‘Ik ben niet schattig ik ben al groot toch mama’,zei ik met mijn duim in mijn mond. ‘Ja zeker, je bent nog steeds mijn grote meid’ zei mama.
Dit deed me weer even goed. Het was maar goed dat ik de knipoog die mama aan Esmee gaf niet gezien heb.
Mama trok me rechtop en daar zat ik, in alleen mijn luier, duim in mijn mond en met ondertussen 1 been in mijn onsie.
1 minuut later zat de onsie dicht en had ik ook mijn schoenen aan.
‘Iedereen klaar? Dan gaan we lekker terug naar het hotel’ iedereen knikte ja naar mama en we liepen richting de uitgang.
Esmee vroeg of ze met ons mocht terug rijde en dan kon Fleur met haar moeder mee rijden.
Mama vond het prima en ook Fleur vond het niet erg.
Dus zo gezegd stapte Kiki, Esmee en ik in de auto en reden we richting het hotel.

Ondanks dat het maar 20 minuten rijden is was ik mooi in slaap gevallen, van dat zwemmen was ik hartstikke moe geworden.
Ik voelde hoe papa me optilde om uit de auto te gaan, ook voelde ik dat ik moest plassen en zonder er bij na te denken liet ik het lopen.
Grappig hoe snel het een standaard iets was geworden om na het wakker worden te plassen.
Halverwege mijn plas werd ik ineens een stuk wakkerder, ik merkte dat ik niet in bed lag maar midden in het hotel was in papa zijn armen.
Ik keek papa geschrokken aan en zijn blik vertelde mij dat die het wist.
Hij gaf me een kus op mijn wang en en tikje op mijn luier kont.
Esmee die samen met Kiki achter papa en mama aan liep vroeg of ik mee wou naar het speelgedeelte voordat het avond eten er was.
Ik knikte nog en beetje moe ja en liet papa mij neer zetten.
‘Nora, als je nog een plas doet of een poep moet je even naar mama of mij komen ja? Nu is die nog niet vol maar daarna wel, en jij natuurlijk ook Kiki’
Geschrokken door de opmerking van papa en door hoe hard die het had gezegd knikte ik maar snel ja.
Daarna liep ik samen met Kiki en Esmee naar de speelplaats.
Ook zagen we een bord dat er vanavond na het avondeten een show zou zijn in de grote ruimte en die wouden we natuurlijk graag bekijken.

Het was nog rustig in de speelplaats want het was nog redelijk vroeg, we gingen rustig wat spelen en een aantal keer van de glijbaan, niet veel later sloot ook het zusje van Esmee en zelfs Fleur aan. Met zijn 5e begonnen we lekker te klieren en te gieren en al snel stond mama in de deur opening om ons op te halen voor het eten. Fleur, Esmee en het zusje van Esmee konden alvast naar de eetzaal gaan.
Mama had van papa al gehoord dat ik nat was en ook Kiki werd gecontroleerd.
Mama nam ons mee maar de wc en daar werden we snel verschoond. Hierna werden ook wij naar de eetzaal gestuurd.
Tijdens het avond eten merkte ik toch wel dat ik vrij moe was en ook Kiki en het zusje van Esmee waren moe. We besloten niet meer naar de speelplaats te gaan en lekker met de ouders naar de show te gaan. Ik kroop lekker naast papa en Kiki zat aan de andere kant. Mama had al zo’n vermoeden dan we moe zouden worden en had onze knuffels mee genomen naar beneden.
Het voorprogramma van de show was begonnen en mijn duim zat alweer in mijn mond.
Fleur die wou graag nog even naar het winkeltje dat in het hotel zat. Mama ging met haar mee en papa bleef bij ons.
De mama van Esmee nam het zusje van Esmee even mee naar boven om ook bij haar de pyjama aan te trekken.
Esmee bleef ondertussen bij ons naar het voorprogramma kijken.

In het winkeltje was Fleur wat aan het rond kijken en ook moeder liep wat rond te neuzen. Moeder zag ineens wat liggen en moest ineens en beetje in zich zelf lachen. Ze zag speentjes liggen met disneyfiguren er op. Ze dacht even na en besloot toen dat ze er twee zou mee nemen voor Kiki en Nora.
Moeder had al meerdere keren geprobeerd de kleintjes te laten stoppen met duimen, zonder succes helaas.
Misschien als ze een speen gebruiken is deze straks makkelijker af te pakken en zullen ze eerder stoppen. Moeder pakte er twee en liep naar Fleur toe.
Fleur had niks gezien dus moeder rekende af en ze liepen terug naar de show.

Mijn ogen vielen ondertussen al en paar keer dicht maar ik wou perse de show zien. Ondertussen zag ik ook het zusje van Esmee terug komen in haar pyjama. Ze had een nachtjapon aan, en in haar hond zat een knuffeldoekje.
Haar moeder ging zitten en tilde haar op schoot, doordat ze omhoog werd getild kon ik onder haar pyjama ook een luier zien zitten.
Esmee had niet gelogen haar zusje droeg ze ook nog.
De show stond op het punt van beginnen en mama en Fleur kwamen net terug.
‘En nog wat leuks gevonden’ vroeg papa aan Fleur.
‘Ik niet maar mama heeft wel iets voor de kleintjes mee genomen’ zei ze met een glimlach.
Ik was gelijk iets wakkerder geworden want mama had iets mee genomen voor ons, maar wat zou het zijn. Ook Kiki had het gehoord want zodra ze mama zag vroeg ze gelijk wat we kregen.
Mama keek ons aan en zonder de spanning verder op te bouwen toverde ze de twee speentjes naar voren.
‘Die heb ik helemaal niet nodig’ zei ik met mijn duim in mijn mond. Mama trok mijn duim uit mijn mond en stak de speen er in. ‘Ik heb liever dat je deze gebruikt dat je duim. Je duim is en minder hygiënisch en is moeilijker om te stoppen. En deze past ook nog eens bij je pyjama’.
Kiki deed niet moeilijk en had haar duim zelf al gewisseld voor de speen. Mama pakte twee koortjes en bevestigde de spenen aan onze pyjama’s. ‘Zo raken jullie ze niet zo snel kwijt’.
Ik wou nog protesteren maar de speen was eigenlijk nog best fijn ook, en als snel lag ik weer lekker tegen papa aan en deed ik even mijn ogen dicht.

Ik schrok wakker en opende mijn ogen, de show was ondertussen in volle gang en ik zag iedereen genieten. Kiki was ook nog wakker en zat dol enthousiast mee te zingen. Het zusje van Esmee was ook wakker. Net zoals Esmee en Fleur trouwens.
Ik was snel wat wakkerder en begon ook vrolijk mee te zingen. Ik zag de moeder van Esmee iets fluisteren in het oor van haar zusje en daarna zag ik het zusje knikken.
Er werd met de hele zaal nog 1 eind liedje gezongen en hierna was de show voorbij.
Ik deed mijn arme omhoog naar papa zodat die me kon optillen. Papa tilde me op en ik verwachte dat we richten de kamer zouden gaan.
‘Zullen we ze hier maar even verschonen, dat is wel makkelijker’ zei mama. Papa en de moeder van Esmee knikte.
Ik werd op de grond gezet en moest met mama mee lopen.
Papa ging met Fleur en Esmee wachten in de Lobby.
Terwijl we richting de wc’s liepen vroeg mama; Phoee wie heeft er een verrassing in haar broek zitten. Ik keek onschuldig voor me uit, ik was het deze keer niet, toch?
Geen van ons drie gaf antwoord dus zodra we in de wc’s waren ging mama eerst opzoek naar de dader.
Het zusje van Esmee werd dood haar moeder al op de verschoontafel gelegd en kreeg snel een droge luier.
Het was best gek zo’n groot kind verschoond zien worden, niet denkende dat ik zelf nu ook al en aantal keer daar gelegen heb.
Mama was nog steeds opzoeken maar de stinkerd en begon bij mij, ze tilde me op en liet me omdraaien. Ze voelde met haar hand aan mijn luier en rook er ook aan.
‘Nee jij bent het volgends mij niet deze keer’ ik knikte dat dat klopte. Mama draaide me weer om en liet me liggen, ze maakte mijn onsie open en opende mijn luier.
‘Nee jij bent het niet heel goed, wel en flinke plas luiers prinsjes’. Ik liet de opmerking maar van me afglijden en stak mijn duim in mijn mond, maar ineens trok mama die er uit en verving hem met de speen.
Al snel stond ik aangekleed en wel weer op de grond en beetje met het zusje van Esmee te kletsen. Nu was Kiki aan de beurt, en zodra mama haar onsie had geopend wist ik gelijk wie er had gepoept. Ook mama had het nu door ‘ Kiekje heb jij gepoept lieve schat, waarom zei je niks?’. Kiki haalde haar schouders op en zei; Weet ik niet.
Mama zuchten nog eens en verschoonde snel Kiki haar luier.
Hierna liepen we met zijn alle terug de lobby in en daarna omhoog naar de hotel kamers.

‘Mama’ begon Fleur ‘mogen Esmee en haar zusje bij ons logeren omdat het de laatste dag is? Van papa mag het’.
‘Als het mag van hun moeder vind ik het prima’. ‘Ja geen probleem, heb ik ook en avondje rust’. Zei de moeder van Esmee met een knipoog.
Gezellig dacht ik, dan kunnen we met zijn alle in de woonkamer en de hele nacht klieren.
Esmee en haar zusje zeiden welterusten tegen hun moeder en liepen met ons mee.
Aangekomen in de hotel kamer deed Kiki gelijk haar onsie weer uit, ik stond op het punt dit ook te doen maar toen zag ik Esmee. ‘Je hoeft je niet te schamen hoor ik lach je niet uit hoor, en kijk mijn zusje doet het ook’. En ja hoor naast Kiki zat Fien nu ook in alleen haar luier op de ipad.
Ik knikte naar Esmee en trok ook mijn onsie uit en ging naast de andere twee zitten.
Fleur ging samen met Esmee en groot bed maken en hierna haar pyjama aan trekken. Fleur vroeg aan Esmee of ze een pyjama wou lenen. Esmee dacht even na en zei daarna; ik slaap wel gewoon in mijn ondergoed de kleintjes doen dat ook. Ik vond het nog steeds niet fijn dat een kind van mijn leeftijd mij een ‘kleintje’ noemde maar ik had geen zin er wat van te zeggen.
Niet veel later zat Fleur in jaar pyjama en Esmee in een onderbroek en topje naast ons.
Mama had een film opgezet en we gingen met zijn alle lekker klaar liggen. Ook had ze de speen van mij en Kiki vast gemaakt aan onze knuffels zodat deze bij ons bleef. Hierna gaf ze Fleur de opdracht onze duim om te wisselen met de speen als ze dit zag.

Ik heb niet eens het einde van de film gehaald voordat ik in dromenland was. Dus tot zover het idee de hele nacht wakker te blijven.
Ik lag lekker te slapen met mijn speen in mijn mond net zoals Kiki.
Het zusje van Esmee lag naast Kiki en ook zei was vertrokken.
Alleen Fleur en Esmee waren nog wakker.
‘Wat een schatje zijn het he, helemaal
Als ze zo lief liggen te slapen met hun luierkontjes’ zei Esmee.
‘Hihi ja zeg dat wel, ik denk dat Nora thuis ook nog wel even zo blijft. Tenminste ik hoop het, ze is veel leuker zo’.
‘Hoe oud zijn ze eigenlijk’ vroeg Esmee.
‘11 en bijna 9 maar dat zou je ze zeker niet geven als je ze zo ziet’.
‘Wacht Nora is 11, wauw nee dat had ik niet verwacht ze lijkt eerder 8’.
‘Klopt ze lijkt zeker geen 11, en gedraagt zich ook niet zo. Ze doet extreem haar best om groot te zijn maar hoe ze nu is is ze op der gelukkigst denk ik’.
Esmee en Fleur keken nog even naar hum zusjes en deden daarna de lampen uit. Morgen stond de terug reis alweer op de planning.
 

nina150000

Nieuw account na nina15000 ik niet meer op kan
Ga door dit is een super leuk verhaal laat Nora nog maar veel in haar luier plassen dat poepen hoeft van mij niet haha maar ga zeker door dit verhaal. Mag nog niet stoppen
 

Floor17

Toplid
Hoofdstuk 6: Terug naar huis

Ik opende rustig mij ogen en wreef met beide handen de slaap uit mijn ogen. Ik voelde me goed uitgeslapen en keek even rustig om me heen. De zon branden al goed de kamer in waardoor alles goed zichtbaar was.
Terwijl ik met beide armen mezelf uitstrekte stopte ik ineens. Mijn armen hangen boven mijn hoofd, mijn duimen dus ook. Wat heb ik dan toch in mijn mond zitten. Ik voelde snel met met rechter hand en haalde uit mijn mond een speen.
Ineens weet ik weer dat ik gister van mama een speen had gehad, eerst moest ik er niks van hebben maar al snel vond ik het prima.
En ook nu ondervond ik de voordelen, ik had twee vrijen handen en kon nog steeds genieten van een duim of nou ja speen in mijn mond.
Ik voelde met mijn nu vrije hand aan mijn luier, nat hoe verrassend.
Ook al is het nog niet eens en week aan de gang, nat wakker worden voelt hartstikke normaal. En toen ik voelde dat ik moest plassen negeerde ik de gedachte en zou het gewoon laten lopen zodra ik echt moest.

Door al mijn gedraai zag ik dat Kiki en Fien ook wakker waren geworden. We begonnen zachtjes te kletsen maar dit hielden we niet lang vol. Al snel waren we hard op aan het kletsen over alle dingen die we gister hadden gedaan.
Ik zag Fien en beetje moeilijk kijken en daarna relaxen. Ik dacht al te weten wat ze deed maar lang hoefde ik niet te speculeren. ‘Fien heb je net geplast?’ vroeg Kiki. Fien knikte ‘ja ik moest mijn ochtendplas nog doen’. ‘Ik heb die van mij net ook gedaan’ zei Kiki.
Ik luisterde aandachtig maar de meiden en vertelde dat ik ook moest plassen. Zonder te wachten op hun reactie liet ik het lopen en voelde ik de warme gloed mijn luier opwarmen.
Zonder dat ik het wist waren Esmee en Fleur ook wakker geworden. ‘Zo lucht het op Nora?’. Ik keek in het lachende gezicht van Esmee en knikte lief ja.
‘Zo te zien zijn de andere twee ook al geweest’ riep Fleur.
Kiki en Fien knikte instemmend.
‘Zal ik de kleine plas konten dan maar even in bad stoppen’ hoorde ik mama zeggen vanuit de deur opening.
We stonden alle drie op en liepen richting mama, ik zag hoe Fleur en Esmee zich zelf nog even omdraaiden om verder te slapen.
Aangekomen in de badkamer deed mama snel onze natte luiers af en konden we in bad stappen.

Zoals je misschien al kon raden was het met zijn drieën nog gezelliger als met zijn tweeën in bad. Mama had extra veel zeep toegevoegd dus het werd een grote schuimparty.
‘Stom he dat we morgen weer naar school moeten’ zei Fien.
Ik had helemaal niet na gedacht over school en zeker niet over het feit dat ik er morgen weer naar toe moet. Ik vond het wel leuk om Lieve weer te zien maar had echt nog geen zin in alle lessen.
Nadat al het schuim was opgelost en we klaar waren met spelen kwam mama terug de badkamer in. Gewapend met een washandje begon ze ons even goed schoon te maken.
Hierna werden we om de beurt uit bad gehaald, afgedroogd en omgekleed.
Fien was als eerste aan de beurt.
Mama hielp haar er uit en ze begon zich zelf af te drogen. Hierna trok ze haar nacht japon weer aan omdat ze voor de rest geen kleren mee had.
‘Euh ik heb geen onderbroek mee, want gister had ik mijn luier om’. ‘Dat is waar zei mama, wil je anders een onderbroek van Nora lenen?’. Fien knikte ja en even later kwam mama met een van mijn onderbroeken terug.
Terwijl Fien de onderbroek aan trok haalde mama mij uit bad, ze begon me af te drogen en vroeg me even snel te gaan liggen.
Ergens had ik stiekem gehoopt dat mama voor mij ook een onderbroek had, maar ik wist al dat dat ijdele hoop was.
Ik lag op de grond en lag rustig te wachten totdat mama mij een luier om zou doen. Fien was ondertussen klaar en stond aan de zijkant op ons te wachten. Mama smeerde me eerst nog even in en wou net beginnen met het om doen van mijn luier toen Esmee binnen kwam, ‘zijn jullie weer lekker schoon meiden? Ik ga even snel plassen’. Dat gezegd hebbende trok ze haar onderbroek omlaag en begon te plassen.
Mama plakte mijn luier dicht en ik was met Esmee en Kiki aan het kletsen.
Mijn gedachte schoten alle kanten op. Ik lig hier als 11 jarige op de grond voor een schone luier. Een 9 jarige heeft zojuist mijn onderbroek aan gekregen en een ander 11 jarig kind zit voor mijn neus op de wc te plassen. Zoals het hoort.
Wanneer had ik voor het laatste op de wc geplast? Dat was gister in het zwembad denk ik. Mama onderbrak mijn gedachtes door me omhoog te tillen en naast Fien te zetten. Esmee was ondertussen klaar en trok haar onderbroek weer omhoog, spoelde door en kwam naast ons staan.
Kiki lag nu op de grond en had al bijna haar luier om. Fleur deed de deur open en zei dat de moeder van Esmee en Fien er was.
Mama vouwde snel de luier van Kiki dicht en met zijn alle liepen we de woonkamer weer in.

De moeder van Esmee en Fien ging samen met mama en papa lekker een bakje koffie drinken. Wij zaten met zijn alle tv te kijken wachtende op het moment dat we moesten uitchecken.
Toen de koffie opwas namen de ouders afscheid, ook wij zijden gedag tegen Esmee en Fien. Ik gaf ze een dikke knuffel en zei dat ik ze snel weer wou zien. We zwaaide ze uit en liepen weer terug de woonkamer in.
Mama nam Kiki en mij mee en gaf ons weer een shirt van papa. ‘Trekken jullie deze even aan? Dan gaan we ook zo weg’. Voordat mama de kamer uit liep maakte ze onze speentjes vast aan het shirt en gaf ze ons een knipoog.
We liepen met zijn tweeën de woonkamer in en deden ons best om niet in de weg te staan.
Na ongeveer en kwartier zei papa dat alles was opgeruimd en dat we konden vertrekken. Normaal zou dit het moment zijn geweest dat mama had gevraagd of er nog iemand moest plassen. Maar deze vraag bleef deze keer uit.
Met zijn 5e verlieten we de hotel kamer en liepen we richting de auto. In de lobby van het hotel kwamen we nog twee figuren tegen en moesten we natuurlijk nog even op de foto. Ik kreeg een dikke knuffel van een van de figuren en hierdoor was mijn luierkont voor iedereen zichtbaar, ik wist van niks en mama hield wijselijk haar mond.
Nadat we ook van deze figuren afscheid hadden genomen kropen we weer in de auto, papa maakte me vast en stopte mijn knuffel in mijn hand.
Mama ging het eerste stuk rijden dus papa stapte in bij de bestuurderskant. Mama starte de auto en we begonnen aan de terugreis.

‘Hebben jullie het leuk gehad?’ Jaaaaa riepen we in koor, ‘fijn’ zei papa. ‘We stoppen over ongeveer 3 uurtjes om wat te lunchen, proberen jullie anders nog en beetje te slapen?’ Zei papa vooral gericht naar Kiki en mij.
Ik vond het niet erg, ik legde me hoofd tegen het raam aan stak de speen in mijn mond en hield mijn knuffel dicht tegen me aan. Ik voelde mijn ogen zwaar worden en kort daarna dichtvallen.
Ik werd wakker doordat er in de voorkant van mijn luier werd gekeken. Verbaasd keek ik op en zag nog net Fleur haar hand weg gaan. ‘Alle twee nat en die van Kiki is nog warm’ hoorde ik Fleur vertellen.
‘Mama gaan we bijna stoppen?’ Vroeg ik, want ik had ontzettend honger. Mama knikte, ‘nog 5 minuten lieverd’.
Fijn dacht ik en ik begon al te bedenken wat ik wou eten.
Fleur schudden ondertussen Kiki wakker die daardoor ook langzaam uit haar slaap aan het ontwaken was.
Mama draaide de snelweg af en al snel zag ik de mooie gele bogen van de mac. Gelijk begonnen Kiki en ik druk te praten en speculeren over welk cadeautje er bij de happymeals zouden zitten.
Mama parkeerde de auto en ik deed gelijk mijn deur open, ik stapte uit en wou richting de mac lopen.
Ik had nog geen drie stappen gezet of mama had me opgetild.
‘Mama wat doe je nou, we moeten de andere kant op’ riep ik terwijl mama mij optilde. ‘We gaan eerst even een schonen broek doen lieverd, zo te voelen is dat wel nodig’. ‘Kan dat niet wachten ik heb honger’ zeurde ik en beetje. Mama lachte en beetje en schudden haar hoofd, ‘Lieverd als jij nog en plasje doet kan de luier gaan lekken en dat willen we niet’. ‘Kunnen we niet eerst bestellen en dan verschonen, ik zal dan even niet plassen’. ‘Ik verschoon je niet in de mac en misschien voel je niet dat je gaat plassen’, zei mama lief.
Ik was toch wel en beetje beledigd dat mama dacht dat ik niet eens voor 10 minuten mijn plas kon ophouden. En als we niet bij de mac gingen verschonen waar dan vroeg ik me af.
Opeens stopte mama met lopen en legde ze me neer. Ik lag op een picknick tafel midden op de parkeerplaats. ‘Mama ga je me hier verschonen? Dan kan iedereen het toch zien?’
Mama knikte, ‘in de verschoon ruimte kan ook iedereen het zien lieverd, en die van de mac zijn altijd zo klein en vies dan doe ik het liever even hier’. Terwijl ze dit zei werd mijn shirt iets omhoog gedaan en mijn luier open gemaakt. Ik schrok en beetje van de koude lucht en hoopte maar dat het snel voorbij zou zijn.
Nadat mama de vieze luier weg had gedaan en ik op een schone lag werd ik eerst weer even uitgebreid ingesmeerd. Ondertussen had ik wel al mensen zien kijken maar gelukkig liep iedereen snel door.
Mama vouwde de luier dicht en trok mijn t-shirts weer omlaag. ‘Zo prinses jij kunt er weer tegenaan’ en met een tik tegen mijn billen werd ik naar papa gestuurd.
Nu was het Kiki haar beurt, terwijl ik in de auto mijn schoenen aandeed zag ik hoe Kiki het zelfde proces doorstond.
Net als ik was zij snel klaar en liep ze terug naar papa.
Mama gooide de luiers weg en we liepen naar de mac.

We stapte naar binnen bij de mac en Kiki en ik rende gelijk naar het bestel bord. We klikte wat plaatjes in en al snel zagen we de happymeals staan. We voegde er twee toe en lieten daarna Fleur haar bestelling doen.
Wij mochten van papa alvast een plekje zoeken en netjes gaan wachten, we liepen met zijn tweeën door het restaurant heen totdat we een leeg bankje zagen. Vlak voordat we wouden zitten zag ik een groepje meiden van de leeftijd van Fleur naar ons kijken en lachen.
Ik vond het best vervelend maar ik zou ze toch nooit meer zien. En waarvoor lachte ze? Omdat ik in een shirt rondliep?
Kiki en ik gingen snel zitten en ik keek eens rustig naar Kiki. En toen zag ik het, nu snapte ik waarom die meisjes hadden gelachen.
Kiki stond nu omgedraaid op de bank te zwaaien naar papa, hierdoor had je volledig zicht op haar luier, dit moest bij mij dan ook wel zo zijn dacht ik.
Ik was me opeens heel erg bewust van hoe ik er bij zat. Ik probeerde mijn shirt zo laag mogelijk te trekken maar dat was helaas ter vergeefs.
Ook voelde ik ineens iets bungelen, mijn speen!
Wat stom die hing ook gewoon nog aan mijn shirt. Ik vond hem super fijn maar niet iedereen hoeft het te zien dacht ik.
Gelukkig kwam papa snel bij ons zitten en ik dook snel zijn schoot op. ‘Papa iedereen kon mijn luier zien en ze gingen ook lachen en dat wil ik helemaal niet’ zei ik verdrietig terwijl mijn duim richting mijn mond ging. Papa onderschepte mijn duim en stak de speen er in. ‘Komt goed prinses, die mensen ken je toch niet. En het is voor je eigen bestwil he schat, anders heb je steeds een natte stoel’.
Ik knikte en ging nog even lekker met papa knuffelen.
Mama en Fleur kwamen aangelopen met het eten en al snel was ik alles vergeten. Kiki en ik gingen vlug ons speeltje uitpakken en hebben hierna de hele tijd er mee gespeeld. Papa en mama maande ons nog dat we wel en beetje door moesten eten maar we luisterden niet. In eens zag ik papa een frietje optillen en die naar mijn mond brengen. Ik hapte hem uit zijn hand en speelde rustig door.
En nog een frietje, en nog een. Dit ging zo door tot dat mijn friet op was. Ook Kiki werd geholpen door mama. Toen alles op was maakte mama onze handen schoon en liepen we naar de auto.
Eenmaal bij de auto aangekomen stapte we snel in voor het laatste stuk naar huis.

Toen papa de auto de oprit opreed begon het al donker te worden buiten. Kiki en ik werden naar binnen gebracht en mochten even tv gaan kijken terwijl papa, mama en Fleur de auto uit ruimde. Toen de auto helemaal leef was besefte ik me dat mijn knuffel nog in de auto lag, snel rende ik naar buiten om deze te pakken.
Gek dacht ik, papa heeft de auto stoeltjes nog niet weg gehaald, misschien doet die dat morgen wel.
En gezamenlijk met mijn knuffel rende ik naar binnen.
Kiki lag ondertussen op de bank in alleen haar luier terwijl mama bezig was haar te verschonen.
Waar mama mij eerst nog vroeg of ik dat was kreeg ik nu eigenlijk standaard alleen nog maar controles. Mama was klaar met Kiki en terwijl ze mijn shirt uit deed controleerde ze gelijk mijn luier. ‘Oh die kan nog wel even mee, het is maar een klein plasje’. Ik snapte het niet, we waren nu toch thuis? Waarom ging de luier niet af.
Ik schudde de gedachtes van me af en ging lekker naast Kiki zitten. Omdat het bijna etenstijd was en mama en papa niet wouden koken aten we tosti’s. Lekker makkelijk en zo klaar.
Kiki en ik zaten nog steeds lekker tv te kijken toen mama twee gesneden tosti’s voor onze neus neer zetten. Beide zonder de korstjes, geen idee waarom maar wat vond ik die korstjes toch vies.
Tijdens het eten voelde ik dat ik moest plassen, ‘Mama ik moet plassen’ zei ik nog hoopvol. ‘Doe het maar in je luier lieverd die is nu toch al nat ik verschoon je voor het slapen gaan wel even’.
Wat had mama nou gezegd, moest ik maar in mijn luier plassen omdat die toch al nat is? ‘Maar mama, mag ik niet op de wc plassen dan, ik ben toch een grote meid?’. ‘Je bent zeker een grote meid want je hebt goed gezegd dat je moest plassen, maar als ik nu jouw luiertje uit doe moet ik je helemaal opfrissen en mama is ook even aan het eten’.
Nog steeds teleurgesteld met het antwoord liet ik mijn plas lopen. Ik vond het geen stom gevoel maar ik had het toch liever op de wc gedaan, denk ik.

Het eten was voorbij en alles was opgeruimd, het was half 8 en mama kondigden aan dat het bedtijd was voor mij en Kiki. Bijna en uur eerder dan normaal. ‘Mama ik ga nooit zo vroeg naar bed’. ‘Dat klopt maar vanavond wel, ik moet nog even met jouw kletsen namelijk’. Nieuwsgierig liep ik nu achter mama en Kiki aan. Ik gaf papa en kus en zei slaap lekker.
We liepen de trap op en gingen de badkamer in. Mama deed gelijk mijn luier af en veegde me schoon. ‘Moet jij nog poepen Noortje?’ Vroeg mama. Ik voelde even en bedachte me ineens dat ik inderdaad moest poepen. Ik knikte ja en mama tilde me op de wc. Kiki werd nu op de grond gelegd en kreeg snel een schonen luier om waarnaar ze op bed werd gelegd.
Ik was klaar met poepen en wou net beginnen met vegen toen mama binnenkwam, ‘oh laat mij dat maar even doen dat gaat sneller. Mama legde me op mijn rug neer en begon mijn billen schoon te vegen, ze smeerde me weer in en deed een luier om.
‘Mama ik hoefde toch alleen in het hotel een luier om?’ vroeg ik verrast. ‘We gaan zo even praten’ is alles dat mama zei.
Ik had mijn luier om en mama nam me mee naar de slaapkamer van papa en mama.

‘Kom eens even zitten lieverd’ zei mama. Ik keek mama gespannen aan en ging op het bed zitten
Mama begon met praten; Lieverd het is even belangrijk dat je mij laat uitpraten zonder onderbreking, als ik klaar ben mag je vragen stellen. Snap je dat? Ik knikte voorzichtig ja, wat zou mama toch gaan vertellen?
‘He Noortje, papa en ik hebben iets besloten. Er komen voor jouw wat nieuwe regeltjes en afspraken. En die ga ik jouw nu even vertellen.

Regel 1- Vanaf nu draag jij tijdens het slapen net zoals Kiki een luier, je mag hiermee stoppen als je twee weken achter elkaar droog bent gebleven. Net zoals Kiki. Ook als je ergens anders slaapt draag je je luier.
Regel 2- Als we lang in de auto zitten, of moeten vliegen krijg je ook een luier om. Papa en ik bepalen wanneer het lang genoeg is voor een luier.
Regel 3- Als je overdag een ongelukje hebt krijg je de rest van die dag een luier om, net zoals Kiki. Het maakt dan niet uit waar we naar toe gaan de luier blijft om. Je mag uiteraard naar de wc maar dan moet je dit eerst komen vragen.
Regel 4- Als je gepoept hebt moet je papa of mij laten controleren of je goed geveegd hebt, je mag het ook volledig door ons laten doen. Hierdoor hoop ik dat we geen strepen meer hebben in jouw onderbroekjes.
Regel 5- Je mag niet meer duimen, daar heb je nu je speen voor. Het maakt ons niet uit wanneer je deze gebruikt. Zolang je maar niet je duim gebruikt.

Dat waren de nieuwe regeltjes voor jouw, nu hebben we ook nog een aantal afspraken die we met je willen maken.

Afspraak 1- In de weekende mag je net zoals in disneyland ‘vrij hebben. Dan mag je het hele weekend je luier omhouden en dan zijn ongelukjes niet erg, net zoals dit weekend. Dit mag Kiki ook.
Je mag er zelf voor kiezen om zo’n weekend te hebben maar soms zullen papa en ik het ook voor jouw bepalen als we denken dat het goed voor je is.

Afspraak 2- Als we op vakantie gaan doen we het zelfde als dit weekend, het maakt niet uit waarheen of met wie. Papa en ik zagen jouw namelijk intensief genieten en zo hoef je je nergens zorgen over te maken. Ook dit geld natuurlijk voor Kiki.

Afspraak 3- We vinden het prima als je in alleen je luier wilt rondlopen maar zodra het te koud word gaan we er iets anders op verzinnen.

Snap je deze afspraken en regeltjes? We doen dit echt niet om je te pesten maar we hopen dat je hierdoor lekker je zelf kan blijven. Namelijk onze grote meid’.

Ik was de hele tijd stil, zwijgent had ik naar mama zitten luisteren. Af en toe knikte ik om te laten merken dat ik het snapte.
Mama vroeg of ik het snapte maar ik wist niet wat ik moest zeggen.
‘Maar mama wat nou als ik een klein beetje plas?’. ‘Ook dan krijg je een luier om schat, en dat is helemaal niet erg dan. Dan proberen we het die dag daarna gewoon opnieuw.
Ik knikte weer.
De andere regels kwamen eigenlijk niet echt als een verrassing of verbaasde me niet meer.
Een ding weet ik wel zeker, er ging veel veranderen thuis. Maar mama zei dat ik nog steeds een grote meid ben dus dan maakt het eigenlijk niet zo veel uit. Zolang ik een grote meid ben is het goed.

Ik gaf mama een knuffel en zei dat ik me aan de regels ging houden. Mama gaf mij een kus en tilde me op om naar bed te gaan.
‘Mama?’ vroeg ik halverwege de trap, ‘het is dus oké om in mijn luier te plassen als ik er een om heb?’
‘Ja eigenlijk wel ja’ was mama haar antwoord. ‘Dat is wat we met Kiki hebben afgesproken dus ook met jouw. Mocht je in de ochtend of avond moeten plassen en je hebt je luier om dan mag dat gewoon. Papa of ik verschonen je wel’.
Ik vond het eigenlijk helemaal niet zo erg om dat te mogen. Het beviel me in het hotel best goed eigenlijk.
Mama legde me in bed en klikte mijn speen vast aan mijn knuffel en stak hem in mijn mond.
‘En nu lekker slapen grote meid van me, het is prinsessen bedtijd’.
Ze gaf me nog een kus en deed de deur dicht.
Ik viel snel in slaap, dromend over hoe mijn leven er nu uit gaat komen te zien.
 

Floor17

Toplid
Hoofdstuk 7: Terug naar school

Ergens in de verte hoorde ik wel iets, maar ik kon maar niet plaatsen wat het was. Het geluid kwam steeds dichterbij en ik kon nú bepaalde worden er uit vissen; wakker opstaan school. Wat zou dat kunnen betekenen dacht ik nog. Ineens begon alles te schudden en gingen mijn ogen open.
‘Goedemorgen prinses heeft u lekker geslapen’. Nu mijn ogen open waren keek ik ineens in het gezicht van mama. Ik knikte nog half slaperig ja en ging recht op zitten.
Mama had ondertussen Kiki wakker gemaakt en was bezig met het af doen van haar luier. Ik was nog steeds bezig met rustig wakker worden en merkte pas dat mama voor me stond toen ze de dekens van me af sloeg.
‘Nog zo’n plaskont hier’ grapte mama terwijl ze mijn natte luier afdeed en met een billendoekje me en beetje schoon veegde. Uit en soort automatische deed ik mijn benen in de lucht en tilde ik mijn billen van het bed af zodat mama mij een schonen luier kon om doen.
‘Wil je een luier aan naar school?’ vroeg mama verbaasd. Het duurde en paar seconde voordat ik doorhad waarom ze dat vroeg, snel schudde ik neem en liet ik mijn benen weer zakken.
Wat stom, ik was gewoon automatisch in de verschoon houding gaan liggen terwijl ik helemaal geen luier om hoef.
‘Het mag als je dat wilt hoort lieverd, je hoeft het alleen maar te zeggen’ zei mama terwijl ze mijn benen door de gaten van mijn onderbroek deed en deze hierna omhoog trok. Ik stond op en voelde eens even goed aan de onderbroek. Het was tenslotte en paar dagen geleden sinds dat ik er eentje heb om gehad.
Mama zag me kijken en zei met een knipoog; Hou je hem wel droog schat. ‘Jaaahaaaaa natuurlijk mama ik ben al een grote meid weet je nog’ zei ik en beetje bijdehand. Mama lachte ook en hielp me verder met aankleden. Want ook ‘echte grote meiden’ worden aangekleed door hun moeder.
Toen mama mij mijn shirt aan wou doen haalde ze eerst de speen uit mijn mond. ‘Zullen we deze maar even uit doen’ zei ze. Ik knikte van ja. Had ik die de hele tijd in, ik had het niet eens door gehad.
Toen ik alles aan had liep ik samen met mama en Kiki naar beneden toe.

Nadat we ontbeten hadden en onze tanden gepoetst hadden gingen we onze schoenen aan trekken en richting school. Vlak voordat we gingen vertrekken vroeg mama of er nog iemand moest plassen. We hoefde beide niet dus gingen we de deur uit.
Mama vraagt dit nooit, dacht ik nog bij mezelf, maar ze bedoelden het vast goed.
Kiki en ik stapte in de bakfiets, mama maakte ons vast en we vertrokken richting school.
Ik vond in de bakfiets zitten eigenlijk best fijn, het enige nadeel was die stomme gordel, het was echt zo’n gordel die tussen je benen werd vast gemaakt, en tot overmaat van ramp wist ik niet hoe ze lost moesten.
Ik vond het altijd best vervelend om dan het schoolplein op te komen in de bakfiets en om dan te moeten wachten totdat mama mij lost maakte. Maar alles beter dan zelf fietsen dus ik zeurde eigenlijk al en tijdje er niet meer over.
Aangekomen op school maakte mama ons los en we liepen zelf naar onze klas toe. Hier zag ik Lieve weer en gaf haar een hele dikke knuffel. We hadden nog 5 minuten voordat de les begon dus we probeerde elkaar zoveel mogelijk te vertellen, Lieve was gewoon thuis gebleven dus die had niet zo heel veel te zeggen. Maar ik had natuurlijk van alles te vertellen. Ik moest alleen nog wel even voor mezelf besluiten wat ik wel en niet wou vertellen.
Lieve weet alles van me en ik heb 0 geheimen voor haar, maar dat betekent natuurlijk niet dat ik perse elk detail moet vertellen.
Ik kon voor nu mijn beslissing uit stellen want de bel ging en de juf begon met de dag.

Toen het eindelijk pauze was gingen Lieve en ik ergens op het schoolplein zitten, en daar begon ik te vertellen.
Ik vertelde over alle attracties die ik had gedaan en over welke figuren ik had ontmoet. Ik vertelde over Esmee en Fien en over het zwembad, ik vertelde dat ik een speen had gehad want Lieve wist toch van het duimen af.
Ook vertelde ik dat ik Kiki haar pampers om had in de nacht omdat het bedplassen was toegenomen. Lieve logeert wel eens bij mij dus was ze er vanzelf wel achtergekomen. Lieve gaf me een dikke knuffel en zei dat het helemaal niks uit maakte. Ik twijfelde of ik haar zou vertellen over de nieuwe regels, maar daar komt ze vanzelf dan wel achter bedacht ik me.
De pauze was bijna voorbij en ik wou eigenlijk nog even plassen. Maar net voordat ik naar de wc wou ging de bel alweer. Balen dacht ik, maar dan ga ik tijdens de lunch wel.
Lieve en ik liepen samen weer naar binnen en gingen snel zitten. De juf maande de klas tot stilte en begon weer met haar ellendig lange en saaie uitleg.

Tijdens de uitleg merkte ik dat ik toch best nodig moest en ik stak mijn vinger op. ‘Ja wat is er Nora’, ‘mag ik plassen juf?’. ‘Kun je het ophouden tot na de uitleg?’ Ik knikte ja en deed mijn vingen weer omlaag, dat ging me wel lukken toch.
De juf was klaar met haar uitleg en ik stak mijn vinger weer op, ‘je mag nu plassen Nora’ zei de juf. Opgelucht liep ik richting de wc’s en stapte ik in een hokje, ik voelde de nood toenemen nu ik in het hokje stond.
Ik probeerde mijn knoop los te maken maar het lukte maar niet, maakt niet uit hoe hard ik er aan trok. Ik voelde een klein scheutje urine mijn onderbroek in schieten en kon het gelukkig daarbij houden.
Dat ene plasje merkt mama echt niet dacht ik toen. Ik liep terug de klas in en naar de juf toe, met een rood hoofd vroeg ik of de juf wou helpen met het los maken van mijn knoop.
De juf die mij nu ondertussen al en beetje kende was niet verbaasd door deze vraag en deed zonder al te veel moeite mijn knoop los. Hierbij viel het flapje naar voren waardoor je mijn onderbroek kon zien, de juf kon dus ook zien dat ik en beetje nat was, maar dat had ik niet door.
Snel liep ik terug naar de wc’s en deze keer met een losse broek. Ik ging zitten en liet mijn plas lopen, terwijl ik dat deed inspecteerde ik mijn onderbroek. Het was inderdaad een natte plek, maar hij viel echt wel mee.
Ik was klaar met plassen en spoelde door, nadat ik mijn broek weer omhoog had ging ik het hokje uit en tot mijn stomme verbazing stond de juf daar ineens. ‘Nora lieverd mag heel even naar jouw onderbroek kijken, want ik dacht net te zien dat deze en beetje nat is’ en terwijl ze dit zei trok de juf mijn broek weer iets omlaag.
Er was inderdaad een nat plekje zichtbaar maar niks bijzonders, zoiets had ik bijna elke dag wel.
‘Wil jij een droge onderbroek anders? Die kan ik wel even voor je halen hoor’. Snel schudde ik nee. ‘Ook goed, maar de volgende keer dat je moet plassen kom je dan gelijk je knoop door mij los laten maken misschien red je het dan wel op tijd’. Met rode wangen knikte ik ja. De juf maakte mijn knoop dicht en we liepen weer de klas in.
Gelukkig had niemand iets mee gekregen van wat er net allemaal gebeurd is.

De rest van de schooldag was saai en verliep natuurlijk veel te langzaam. Ik moest na de lunch nog een keer plassen maar was deze keer wel gelijk naar de juf gegaan zodat ik het in een keer kon halen. Mijn onderbroek was al lang opgedroogd en ik was het zelf alweer vergeten.
De bel ging en we mochten lekker naar huis toe. Uiteraard wouden ik en Lieve samen spelen dus hand in hand huppelde we naar buiten om aan onze moeders te vragen of dat mocht.
Dit was geen probleem en Lieve ging met mij mee naar huis. Ik nam plaats in de bak fiets samen met Kiki en mama maakte ons snel vast.
Lieve fietste altijd zelf naar school dus die ging achter mama aan fietsen op der eigen fiets.
Thuis aangekomen maakte mama ons los en rende we snel naar binnen toe, eerst even een koekje eten en daarna lekker spelen.
Mijn koekje was op en Lieve en ik stonden op het punt naar de achtertuin te gaan toen mama ineens zei; Nora ga jij nog even proberen te plassen. Ik keek en beetje verbaasd maar ging daarna zonder te zeuren naar de wc. Ik hoefde niet dus er kwam niks uit. Ik riep naar mama dat ik niet hoefde en mama verscheen in eens in de deur opening,’weet je het zeker? Heb je goed geprobeerd?’ Ik knikte ja, mama was blijkbaar tevreden met mijn antwoord en liet me naar buiten gaan.
‘Waarom vroeg je moeder dat’ zei Lieve. ‘Oh gewoon ze wilt niet dat ik een ongelukje krijg’. Ik deed alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je als 11 jarige naar de wc word gestuurd om te proberen. Dit is natuurlijk helemaal niet normaal, maar op de een of andere manier voelde het wel normaal voor mij. ‘Oh dat is wel lief van je moeder’ zei Lieve en we speelde vrolijk verder.

Nadat we buiten hadden gespeeld zijn we lekker beneden gaan knutselen. Kiki sloot ook aan en met zijn drieën waren we lekker voor ons zelf aan het pielen.
Ik merkte opeens dat ik moest poepen, en ik herinnerde me ineens de regels van gister. Ik ging op de wc zitten en ging poepen. Nadat er ook nog een plas uit kwam was ik klaar.
En nu, dacht ik. Hoe moet ik nu mama laten controleren. Ik kan niet met mijn blote billen door het huis heen lopen.
Na even na gedacht te hebben besloot ik maar gewoon te roepen ‘ MAMA IK HEB GEPOEPT’ riep ik. Het was even stil en toen hoorde ik mama terug roepen ‘MOET JE EEN SCHONE BROEK HEBBEN?’. Ze snapte duidelijk mijn opmerking niet dus ik probeerde het nog en keer ‘IK HEB GEPOEPT OP DE WC’. Ik hoorde mama de trap aflopen en naar me toe lopen ‘oh wat goed schat, zou ik even vegen?’ Ik knikte van ja en bukte voorover. Na een paar doekjes was mama tevreden en trok ze mijn onderbroek en broek omhoog.
‘Nora? Wat is dit?’ Vroeg mama verbaasd. Ik keek naar waar haar vinger wees en ik zag de gele kring in mijn onderbroek zitten. ‘Ik had niet goed geveegd denk ik’ was het beste antwoord dat ik kon verzinnen.
Ik denk niet dat mama het geloofde maar ze nam voor nu genoegen met het antwoord.
Snel liep ik terug naar het knutselen en ging ik aan tafel zitten.
Ik zag dat Lieve iets wou vragen maar ze slikte haar vraag weer in. En toen pas besefte ik me dat Kiki en Lieve alles hebben gehoord van wat ik geroepen heb naar mama.
Ik schaamde me dood en ik hoopte maat dat Lieve tijdelijk doof was geweest.
Zonder dat er iets gezegd werd knutselde we verder.

Iets voor etenstijd werd Lieve naar huis gestuurd. Kiki en ik moesten nog even proberen te plassen en daarna onze handen wassen en aan tafel komen zitten. We aten pasta en mama bewees maar weer eens dat ze niet vergeet achtig was.
Mama ging achter Kiki staan en deed iets om haar nek. Mijn verbaasde blik kruisten die van Kiki.
Mama was ondertussen klaar bij Kiki en liep richting mij. En ook bij mij werd er iets om mijn nek gedaan en vast gemaakt.
Ik keek naar beneden en vervolgens naar Kiki.
er hing een soort plastic iets om onze nek heen met daar onder een bakje.
Fleur kwam naar beneden en zei; waarom hebben de kleintjes een slab om? Waarop mama antwoordde; nou we eten vanavond pasta en de laatste paar keer hebben die twee er met pasta een zooitje van gemaakt. En ik heb geen zit om nog meer extra kleren te moeten wassen.
Kiki en ik keken onschuldig uit onze ogen en moesten beide denken aan de spaghetti in disneyland. Nu begreep ik mama eigenlijk wel. En ik vond het niet heel erg, ik had mijn lievelingsshirt aan en ik wou echt niet dat die vies werd.
Tijdens het eten bleek ook maar dat se slabben geen overbodige luxe waren. Naast mijn kin zat ook de slab onder. Kiki had me aan het lachen gemaakt en ik had een volle vork pasta zo tegen mezelf aan laten vallen.
Het eten was klaar en nadat ook het toetje opwas ging mama de schade op nemen. ‘Nou deze gaan we vaker gebruiken, ze zitten helemaal onder maar jullie kleren zijn tenminste schoon’.
De slabben werden afgedaan en Kiki en ik wouden lekker tv gaan kijken. ‘Ik dacht het niet meisjes, jullie gaan eerst lekker onder de douche’ en met een soepele beweging tilde papa ons allebei op en nam ons mee naar boven. Ik ging nog even snel mijn speen pakken en toen ik terug kwam stond Kiki al onder de douche. Ik legde mijn speen bij de wasbak en kleedde me snel uit en sprong ook onder de douche.
Na dat papa ons grondig had gewassen werden we er onderuit gehaald.
We werden van top tot teen afgedroogd en als papa dat doet dan word je alle kanten op geschut.
Hierna nam papa ons mee naar de zijn slaapkamer en werden we op het bed gelegd. Ik zag papa twee pampers pakken en deze klaar leggen. ‘Willen jullie een pyjama aan?’ Nee knikte we allebei. Ik wou eigenlijk vragen waarom we nu al onze luiers om moesten maar eigenlijk boeie het me niet zo veel, en als snel liepen we met zijn tweeën ik onze luiers naar beneden toe.

Terwijl wij tv zaten te kijken hoorde ik ineens de voordeur open gaan, nieuwsgierig als ik ben ging ik naar het hoekje van de gang toe om te kijken wie het was. Blijkbaar had Fleur een vriendin uitgenodigd om huiswerk te komen maken. Net voordat ik weer weg wou lopen hoorde ik ‘en wie is dat mooie meisje achter het muurtje?’. ‘Oh dat is of Nora of Kiki, ik denk Nora dat is de nieuwsgierige van de twee.
Ik liet mijn hoofd nu weer om het hoekje zien en zei zachtjes hoi. ‘Je kan gewoon komen kijken en je netjes voorstellen, ze bijt niet hoor. Alleen als ze honger heeft’. Ik hoorde ze nu samen lachen en ik liep voorzichtig de gang in. Halverwege de gang werd ik me bewust van hoe ik er bij liep, maar het was nu toch al te laat dus ik liep voorzichtig door.
‘Hoi ik ben Nora’ zei ik toch ineens heel verlegen. ‘Hoi Nora ik ben Lotte want ben jij een lief meisje’. Ik kon een kleine glimlach niet onderdrukken en zei dankjewel. Daarna huppelde ik snel weer terug naar de bank om met Kiki tv te kijken.

Om iets over half 8 zei mama dat het bedtijd was en werden we naar boven gestuurd. We moesten onze tanden poetsen en Kiki kreeg nog even een droge luier. Ze werd door mama snel op de grond gelegd en verschoond. Terwijl mama daar mee bezig was hoorde ik haar iets mompelen over een tafel maar ik kon het niet helemaal verstaan. Nadat ze klaar was met Kiki controleerde mama mijn luier en hierna kreeg ik een compliment omdat ik nog droog was. We werden om ste beurt de kamer van Fleur in gestuurd om welterusten te zeggen.
Ik liep naar binnen toe en gaf Fleur een knuffel,‘welterusten’ zei ik met mijn speen al in mijn mond. ‘Welterusten Noortje’ zei Fleur. Slaaplekker knapperd’ zei Lotte daarna. Ik liep snel mijn eigen kamer in en liet me door mama lekker instoppen.
Mama begon met voorlezen en ik trok mijn knuffel dicht tegen me aan. Ik gaf me over aan mama der stem en sloot mijn ogen.

Na nog geen 5 minuten voorlezen waren Kiki en Nora allebei vertrokken. Mooi dacht Anne. Ze trok hun dekens nog even goed en verliet toen de kamer.
‘Fleur, houden jullie wel en beetje rekening met die kleintjes kwa geluidsniveau. Ze slapen allebei en wil het graag zo houden’.
Fleur en Lotte knikte en Anne ging met een gerust hart naar beneden. Daar kroop ze lekker tegen Robin aan op de bank.
‘Hoe ging het vandaag met de kleintjes’ vroeg Ronin.
‘Kiki goed, haar broekje was nog helemaal droog uit school en ook thuis geen ongelukjes. Nora heeft denk ik een klein ongelukje gehad op school. Toen ik haar billen afveegde zag ik een gele vlek in haar onderbroek’. ‘Ja die had ik ook gezien bij het douche’ zei Robin. ‘Misschien toch met Nora het zelfde gaan doen als met Kiki, blijkbaar werkt het’.
‘Wie weet, ik geef haar nog en paar dagen de kans, maar ik denk wel dat we die kant op gaan ja’.
‘En die slabbetjes blijven ook denk ik? Want die waren top’ riep Robin.
‘Ja als het aan mij blijft blijven die ja scheelt weer wassen’.
‘Ik wil trouwens een vershoontafel in de badkamer’ zei Anne. ‘Er is ruimte zat en het maakt het gewoon zo veel makkelijker’. Robin knikte en zei dat dat vast wel te realiseren viel.
Anne en Robin kletste nog wat en keken wat tv.
Nadat ook Lotte naar huis was en Fleur in bed lag gingen Anne en Robin ook slapen.
Gezamenlijk keken ze nog even op de kamer van Kiki en Nora en konden ze alleen maar genieten.
‘Mooi he, hoe ze zo groot probeert te zijn maar hoe klein ze eigenlijk nog is’ fluisterde Anne, Robin knikte bevestigend.
Ze verlieten de kamer en lieten de slapende Nora en Kiki achter.
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
Toby Als je na 9 jaar je account hebben nog steeds een "nieuw lid" bent wordt het toch maar eens tijd om je voor te stellen. Voorstellen 14
HiddenWishes Nog steeds een peuter? N 6
T Op zoek naar de ideale luier (nog steeds) Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 19
L helaas nog steeds zoekende Contact advertenties 3
catheterboy Voorstellen nog steeds, Voorstellen 15
I Nog steeds hetzelfde 16+ Board 17
AB88 Werk je of studeer je nog steeds..? 16+ Board 64
M Werkt nog steeds niet AB/DL Fotos 5
Daddy777 Wie weet het ook nog? Vandaag mijn eerste keer buitenshuis geplast. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
J Gezocht: leuke luierdate - en wie weet nog wel meer Contact advertenties 7
baby metalhead 666 trek de stoute schoenen aan en geef het nog maar eens een kans opzoek naar ....... Contact advertenties 1
Baby Charlotte Welke AB spenen hebben nog een ventiel? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 14
goudvis Zijn hier nog meer brats Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
Diaperloverfrom2001 Ik zoek raad: ik heb een relatie, beide wonen we nog bij onze ouders, maar ik ben DL Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 10
DLY85 Wie heeft er nog dc amor luiers? Pub 2
L Zijn er ook nog echte dames Contact advertenties 8
C Een oudere Tena Slip Maxi plastic van het weekend gedragen met betere plakstrip dan ze nu hebben, toen bestond de Tena Slip Ultima nog niet Pub 14
Bam-Bi Wat zou jij nog willen mee maken in je leven ? Pub 35
Pink skirt sissy Acceptatie homoseksualiteit maar nog geen Ab DL acceptatie Algemeen 76
luierschat Nog nooit voorgesteld Voorstellen 18
V Nog maar eens proberen voor een ontmoeting. Contact advertenties 0
Ikkediap Komen deze boosters nog terug in de shop? Vragen & Info Shop 12
Fijnklein Nog maar een keer voorstellen Voorstellen 15
Tim80 Wat kun je nog meer in je broek doen, behalve een luier? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 1
qwerty123 als 13 jarige nog een speen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 11
Bob. Ik stel mij nog maar eens voor! Samen de abdl ontdekkingsreis starten?:P Voorstellen 12
H Woon nog bij mijn ouders Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 5
N Na al die jaren toch nog eens voorstellen. Voorstellen 11
pamperlover1 Nog maar eens voorstellen Voorstellen 14
Watermeloen Nog 1 weekje vakantie Contact advertenties 0
tijn2022 wat is er nog niet tot weinig te koop in luierwereld wat je wel graag zal willen hebben. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 71
sam Komen er nog nieuwe meetings in 2023 Kalender 10
D Hallo ik stel me nog even voor misschien iets te laat Voorstellen 8
T Nog wakker ? Mag altijd berichten Contact advertenties 2
DLY85 Heeft er nog iemand ABU bunnyhops? Product & Winkel Testverslagen 6
T Nog iemand die dit verlangen heeft 16+ Board 3
P Hallo luieraars, toch nog eens voorstellen uit het hoge noorden Voorstellen 14
A Luiers kopen in winkel en nog een andere vraag Luiers 43
Pamperslove nog dol op pampers Contact advertenties 14
L Vandaag nog luiers dragen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 8
Luierboyamersfoort Probeer het nog een keer Contact advertenties 7
Luierliefhebber Brent Wie fantazeert er hier nog wel eens over mensen die je kent? 16+ Board 3
A heeft er iemand nog luiers over om te proberen in omgeving uden? Contact advertenties 6
T Heb nog wat pakken tena slip maxi s te koop Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 1
S Nog even voorstellen Voorstellen 19
max79 Nog even snel een voorraadje Tena inslaan! Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
DLY85 Wie heeft nog een oud model tena voor mij? VVV 15
adidaslover Wie gelooft er nog in sinterklaas? Polls 22
mitch Nog maar eens terug Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 1
C Tot welke leeftijd liet je moeder je 's nachts nog plassen? Polls 33
Similar threads


















































Bovenaan