Nog niet klaar Nog steeds een grote meid??

Floor17

Toplid
Hoofdstuk 8: Oefenbroekjes

Ik deed mijn ogen langzaam open en rekte mezelf even goed uit. Ik vond het stom dat ik eerder naar bed moest maar ik was wel steeds meer uitgeslapen als ik wakker werd, dus misschien was het niet zo heel erg.
Ik draaide me om en keek op de klok, het was bijna 7 uur. Mama kwam ons altijd pas om half 8 wakker maken.
Ik had geen zin om nog zo lang te wachten dus ik kroop uit mijn bed en ging samen met mijn knuffel en speen naar de slaapkamer van mama en papa. Ik opende voorzichtig de deur en ging snel tussen ze in liggen.
‘Goedemorgen prinses’ hoorde ik papa half wakker zeggen. ‘Jij hebt lekker geslapen denk en’ vroeg hij. Opgewekt knikte ik ja, ik voelde me goed uitgerust.
Ik pakte snel dr afstandsbediening en zette de tv zachtjes aan.
Ondertussen zag ik dat mama uit bed ging en zich zelf ging klaar maken. Papa kan nog even blijven liggen want op woensdag is hij altijd vrij.
Ik voelde inmiddels de druk in mijn blaas toe nemen, en stond op het punt naar mama toe te lopen toen ik me ineens iets herinnerde. Als ik mijn luier omhad in de ochtend of avond mocht ik plassen.
En met die gedachte in mijn achterhoofd ontspanden ik en liet ik mijn luier extra vol lopen.
Dit was ondertussen zo’n gewoonte geworden dat het geen moeite meer kosten en ik kon gewoon tv blijven kijken.
Na 5 minuten tilde papa mij ineens op het tilde hij mij van het bed af en naar beneden toe. Tijdens het naar beneden lopen kneep papa even in mijn luier en fluisterde; volgends mij heeft er net iemand een plasje gedaan. Ik lachte en beetje en lag mijn hoofd op papa zijn schouder. Samen liepen we verder naar beneden toe.

Beneden aangekomen zag ik dat Kiki al helemaal omgekleed was en aan het ontbijt zat. Ook Fleur was al beneden en zat te ontbijten. Papa trok en stoel naar achter en zetten mij daarop neer.
‘Schat, Nora moet wel zo even uit die luier gehaald worden. Hij zit goed vol’ riep papa naar mama toe.
‘Na het ontbijt zal ik haar even opfrissen’. Er werd over mij gesproken alsof ik er niet eens was, maar wat maakt het eigenlijk uit ik had toch niks extra’s toe te voegen.
Ik was ondertussen druk aan het bedenken wat ik op mijn brood wou en wees snel naar de pot chocopasta. Papa pakte hem en begon snel een broodje te smeren.
Ik wou net mijn eerste hap nemen toen ik papa zijn hand de speen uit mijn mond voelde halen.
‘Zullen we die even uitdoen, anders word het eten zo lastig’. Ik knikte van ja en nam snel een grote hap. Na nog heel wat grote happen was mijn broodje op, en ook mijn glas melk had ik verslonden. Kiki en Fleur waren ondertussen al klaar en waren ieder met hun eigen ding bezig.
Mama zag dat mijn brood en melk op waren en kwam naar me toe gelopen, ‘ga je lekker mee naar boven dan gaan we je klaarmaken’.
En nadat mama dat zei stond ik op en liepen we hand in hand naar boven. We liepen gelijk door naar de badkamer waar mama eerst mijn gezicht even schoon maakte, er zat overal chocopasta en ik had een mooie melksnor gekregen.
Nadat mijn gezicht weer schoon was deed mama mijn luier los, ‘ga jij even proberen te plassen? Dan pak ik even jou kleren’. Ik ging snel op de wc zitten en probeerde er iets uit te krijgen, maar mijn ochtend plas zat natuurlijk al in mijn luier.
Na 5 kwam mama terug en mocht ik van de wc af.
‘Niet geplast zie ik, maar wel goed geprobeerd hoor schat’ zei mama terwijl ze me door mijn haren kroelde.
Mama hield een onderbroek open voor mijn neus en snel stapte ik er in. Hierna volgde er een shirt over mijn hoofd en sokken aan mijn voeten.
Als laatst hield mama mijn tuinbroek open en kon ik hierin stappen. Ze haalde de banden over mijn schouder en klikte deze vast. En samen liepen we naar beneden toe.

Beneden gebeurde er niet veel bijzonders meer, vlak voor vertrek vroeg mama specifiek aan Kiki of ze nog moest plassen, ik was natuurlijk boven al geweest, nou ja ik had het boven al geprobeerd. En nadat Kiki nee had geschut zetten papa mij achterop de fiets en fietste wij met zijn 4e richting school.
Het was gelukkig woensdag dus dat betekent lekker een kort dagje. Dus kon ik vanmiddag extra lang spelen.
Papa tilde me van de fiets af en wenste me veel plezier. Snel liep ik naar binnen toe en ging ik naast Lieve zitten.
De juf begon de les en het was weer eens oei saai. Maar voordat ik het doorhad ging de bel voor de pauze alweer. Ik stond op het punt met Lieve naar buiten te gaan toen ik voelde dat ik moest plassen. ‘Ga maar alvast ik moet even plassen’ zei ik tegen Lieve. Lieve liep naar buiten toe en ik naar de juf, ik was gister nog niet vergeten en ging niet twee keer dezelfde fout maken. ‘Juf ik moet plassen’ zei ik iets minder stoer dan gehoopt. De juf keek op en knikte ‘ik loop wel even mee dat is makkelijker’. Dus zo gezegd liep ik samen met de juf naar de wc toe. Hier aangekomen maakte ze de banden los en kon ik gaan plassen. Ik was bijna klaar met plassen toen ik Lieve hoorde roepen waar ik bleef. Snel trok ik mijn onderbroek omhoog zonder hierbij goed uit te plassen of af te vegen. En paar druppels kwamen in mijn onderbroek maar niks bijzonders dacht ik nog.
Ik spoelde door en deed het hokje open, en daar stond de juf al te wachten om mij verder te helpen.
‘En vandaag wel op tijd’ vroeg de juf, en ik knikte van ja. ‘Mag ik het even snel controleren?’ vroeg ze.
Ik vond het prima want ik was toch droog dacht ik. Dus de juf liet mijn broek iets zakken en ik hoorde haar zeggen; oh bijna helemaal droog gebleven, het is al iets minder dan gister, je wilt zeker gene droge onderbroek? Ik keek even naar beneden en zag inderdaad een klein nat plekje, maar dat boeide me niet zo veel. ‘Nee hoor juf dat hoeft niet’. De juf lachte en beetje in zich zelf en maakte de banden op mijn schouders weer vast.
Snel rende ik naar buiten en ging ik verder spelen met Lieve.

De pauze was natuurlijk te snel voorbij maar gelukkig was de rest van de dag dat ook. Al gouw ging de bel en liepen Lieve en ik naar buiten.
‘Zullen we weer spelen vandaag?’ vroeg ik blij. ‘Ik kan niet ik moet naar de kapper’ was het teleurstellende antwoord van Lieve.
Er zat niks anders op dan mezelf te vermaken. Ik zei doei tegen Lieve en liep naar papa toe. Papa gaf me een knuffel en tilde me in de bakfiets waar ook Kiki al zat te wachten. Al snel fietste we met zijn drieën naar huis.
Thuis aangekomen stuurde papa ons eerst naar de wc, ik liet een plas lopen en kwam dat trots vertellen.
Papa gaf me een knuffel en liep daarna naar boven met Kiki. Niet veel later kwamen papa en Kiki weer terug. Alleen deze keer had Kiki alleen maar een shirt en een luier aan. Kiki had dus een ongelukje gehad, maar gek genoeg had ik geen natte plek gezien. Raar dacht ik nog, maar als snel was ik het vergeten.
Samen met papa aten we onze lunch en gingen we en potje voetbal doen in de tuin.
‘Ik ga poepen’ riep ik ineens en ik sprinten naar binnen toe, door dat ik rende leek het natuurlijk alsof de nood hoog was maar ik wou gewoon snel terug zijn.
Na 5 minuten klopte papa aan en vroeg hij of ik nog op tijd was. Trots zei ik ja, al weet ik niet waarom ik dat toch zo trots vertel de hele tijd.
Ik zei dat ik klaar was en papa deed de deur open en ik bukte naar voren.
Al snel was papa klaar en trok die mijn onderbroek omhoog, ook nu was er een geel vlekje te zien maar papa zei niks. Na mijn onderbroek volgde de tuinbroek en ik was er weer helemaal klaar voor.

Kiki was ondertussen naar binnengekomen en werd door papa gecontroleerd, ook Kiki was nog droog en kreeg de nodige complimenten van papa.
Hierna vroeg papa of wij misschien zin hadden om naar de kinderboerderij te gaan. Blij riepen we alle twee ja en papa ging naar boven om wat spullen te pakken.
‘Nora kom eens’ hoorde ik papa vanaf boven zeggen.
Ik liep de trap op en ging naar papa toe.
‘Lieverd je krijgt van mij wel even een luier om, er zijn bijna geen wc’s bij de kinderboerderij en we moeten ook even een stukje fietsen. Dus heb je voor nu even ‘vrij’ oke?’ Papa stelde het wel als een vraag maar er was geen ruimte voor discussie want terwijl die het vertelde lag ik al op mijn rug.
En papa had wel gelijk, ze hadden alleen maar van die vieze mobiele wc’s daar. En het was al wel vaker mis gegaan bij de kinderboerderij.
Papa had ondertussen de luier dichtgevouwen en me weer omgekleed.
Ik liep naar beneden en zag papa nog snel een jurk pakken voor Kiki.
Beneden werd Kiki haar shirt uitgedaan en kreeg ze de jurk om, en nu waren we er helemaal klaar voor. We stapte snel in de bakfiets en papa begon met fietsen.

Na ongeveer 20 minuten fietsen kwamen we eindelijk aan bij de kinderboerderij, het was prachtig weer zoals dat begin oktober nog wel eens wou gebeuren dus het was aardig druk.
Papa parkeerde de bakfiets en haalde ons er uit, hand in hand liepen we met zijn drieën de kinderboerderij in.
Papa kocht voor ons twee bakjes voer en deze gingen we snel aan allerlei dieren geven.
Er was een baby geitje die ik zo schattig vond dat ik de hele tijd met hem bezig was.
Kiki haar eten was ondertussen al lang op, zij had het bij de grote geiten binnen 5 minuten weg gewerkt en was nu lekker in de speeltuin bezig.
Ik keek vanaf waar ik zat naar Kiki toe en zag dat ze aan het schommelen was, en elke keer als ze naar voren ging zag je haar luier onder haar jurk zitten. Ik wou der wat van zeggen maar waarom zou ik eigenlijk. Kiki schaamde zich niet ervoor dus had het toch geen zin.
Zelf was ik allang blij dat ik een tuinbroek aanhad waardoor je het niet zag, dacht ik.
Wat ik alleen niet wist is dat de tuinbroek me wel een mooie luierkont gaf doordat die strak tegen me aanzat. Helemaal toen ik op mijn hurken zat bij het baby geitje.
Papa was ondertussen aan het kletsen met een andere moeder en zag mij ook zitten.
‘Misschien een persoonlijke vraag maar hebben jouw dochters nou een luier om? Bij die kleine op de schommel is het niet te missen maar je oudste heeft er ook een om of niet’ vroeg de vrouw aan papa. Blijkbaar kende papa deze mevrouw van vroeger of zoiets. Waarschijnlijk van oude mensen dingen.
‘Ja klopt ze hebben er beide een om, de wc’s zijn hier niet top en zij geven het altijd net te laat aan’ grapte papa. De mevrouw knikte instemmend, gelukkig had ik niks mee gekregen van het gesprek.
Waar ik wel iets van mee kreeg was mijn blaas, namelijk dat ik moest plassen en zonder er echt bij na te denken liet ik het gewoon lopen. Ik had toch een luier om dus het mocht. Ook had ik en beetje kriebel aan mijn billen dus met een van mijn handen probeerde ik te krabben. Voor papa en de mevrouw zag dit er alleen heel anders uit.
‘Ik denk dat je oudste gepoept heeft Robin’ zei de mevrouw. Papa keek naar mij en zag me zitten. Zittend op mijn hurken met een hand op mijn billen en voor de rest niet bewegend, dit niet bewegen kwam door het plassen maar dat wist papa natuurlijk niet.
‘Zo ziet het er wel uit ja’ zei papa en riep mijn naam.
Ik liep snel naar papa toen en voelde de laatste plas opgevangen worden door de luier.

‘Nora heb jij toevallig gepoept lieverd?’ vroeg papa.
Verbaasd over deze vraag en beschaamd omdat de vreemde mevrouw er naast stond schudde ik snel nee ‘Nee hoor papa ik ben nog helemaal schoon’. Hiermee bedoelde ik natuurlijk dat ik niet gepoept had maar papa dacht dat ik bedoelde dat ik helemaal niks har gedaan.
‘Kom eens snel hier’ zei papa en ik liep naar hem toe.
Hij maakte de banden los van mijn schouders en deed de tuinbroek iets omlaag. Hierna werd mijn luier naar achteren getrokken en moest ik en beetje bukken. Ik werd als een echte kleuter gecontroleerd door papa.
‘Nee inderdaad geen poepies, maar wel geplast lieverd dus toch niet helemaal schoon. Maar dat maakt niet uit ongelukjes kunnen gebeuren’. Papa deed mijn broek weer omhoog en gaf me een teken dat ik weer mocht spelen. Papa riep daarna Kiki en ook zij werd gecontroleerd en mocht daarna weer spelen.
Voormijn gevoel veel te snel riep papa ons bij zich omdat het tijd was om te gaan. We zijden gedag tegen alle dieren en stapte snel de bakfiets in.
En voor ik het wist waren we weer lekker thuis.

Papa zei dat terwijl hij ging koken wij wel even in bad konden, dus rende we met zijn tweeën naar boven toe en kleden onszelf zo goed als dat ging helemaal uit. Papa had nog wel even mijn banden los gemaakt maar de rest mocht ik zelf doen. Ik was ten slotte al groot.
Kiki en ik stonden nu in alleen onze natte luiers te wachten tot papa deze ging af doen.
Eenmaal af stapte we snel in bad en begonnen we met het zeep te klieren.
Papa zei wat tegen ons maar we konden het niet verstaan want waren veel te druk bezig met ons spelletje. Papa was ondertussen alweer naar beneden gegaan om te koken.
Na ruim een half uur in bad gezeten te hebben begon het water af te koelen en wouden we er uit. Kiki riep hard dat we uit bad wouden en al gouw ging de badkamer deur open.
Maar het was niet papa die de deur open deed, het was Fleur.
‘Papa vroeg of ik jullie even uit bad wou halen want hij is aan het koken.
Kiki werd er als eerst uitgehaald en Fleur droogde haar af. ‘Krijg ik weer een oefenbroekje aan?’ vroeg Kiki. Ik denk dat ze gewoon haar luier bedoelde. ‘Papa heeft 2 luiers en twee shirts neer gelegd dus ik denk dat jullie die aan krijgen. Kiki leek tevreden met het antwoord en ik was haar opmerking over oefenbroekjes al weer vergeten.
Al snel liep Kiki naar beneden en was het mijn beurt. Ook ik werd behendig afgedroogd en kreeg snel mijn luier om. Toen Fleur mijn shirt aandeed zag ik dat papa mijn speen er aan vast had gemaakt. Ik liep nog even snel naar mijn kamer en pakte mijn knuffel, hierna liep ook ik naar beneden toe.

Kiki en ik waren samen aan het kleuren terwijl papa de tafel dekte, de voordeur ging open en mama kwam thuis. Snel rende we er naar toe en gaven we haar een knuffel. ‘Oh jullie zijn al helemaal gewassen wat fijn, heeft papa dat gedaan?’. We knikte ja en ik vertelde snel dat Fleur had geholpen.
Mama gaf papa een kus en vroeg waarom er voor 6 mensen gedekt was op tafel. Ik keek even snel en zag dat het klopte, wie bleef er eten?
‘Fleur had gevraagd of Lotte kon blijven eten, dan kunnen ze daarna het project afmaken’. Mama vond het prima en al snel gingen we aan tafel zitten.
Terwijl papa Fleur en Lotte ging ophalen deed mama bij ons de slabbetjes weer om.
Ik vroeg of het echt moest en mama zei dat het voor de aankomende periode wel handiger is.
Ik haalde mijn schouders op en wachten geduldig totdat Fleur, Lotte en papa er waren.
Gelukkig duurde dit niet al te lang en konden we snel beginnen met eten.
Lotte zat naast mij en keek af en toe lief mijn kant op. Ik vond het niet erg en was vrolijk in gesprek met Kiki en mama.
Ik was totaal niet bezig met wat Lotte wel niet van me moest denken. Een meisje van 11 met een luier om, om 18:00 uur. Een slab en een speen. Die dol gelukkig zit te praten over de kinderboerderij.
Het eten was snel voorbij en mama maakte mijn gezicht nog even schoon.
Hierna mochten Kiki en ik weer verder met onze tekeningen.
Om half 8 riep mama ons weer bij zich en was het tijd om naar bed te gaan. Mijn luier werd verschoond want deze had ik tijdens het eten gebruikt, of tijdens het tekenen. Ik weet het eerlijk gezegd niet meer wanneer ik hem precies heb gebruikt. Nadat dat klaar was stopte mama me in en viel ik snel in slaap.

De volgende ochtend werd ik weer lekker op tijd wakker alleen deze keer bleef ik wel liggen, mama kwam ons wakker maken en haalde gelijk mijn luier los en stuurde me naar de wc toe. Nadat ik klaar was met plassen liep ik terug de kamer in en kon ik nog net zien dat mama Kiki haar broek omhoog deed.
Zag ik dat nou goed, had Kiki een nieuwe onderbroek. Waarom had ik die niet gehad. Die van haar was van Frozen. Ik wou er wat van zeggen maar ik werd afgeleid door mama die de speek uit mijn mond haalde en me begon om te kleden.
Al snel zat ik omgekleed en wel aan het ontbijt, de frozen onderboek van Kiki helemaal vergeten.
Ik had vandaag een jurk en een mayo aan, ik weet niet wat het is, maar ik heb altijd ruzie bij het aandoen van die mayo’s ze willen nooit helemaal omhoog komen.
Na het ontbijt stuurde mama ons naar de wc en stapte we in de bakfiets. Aangekomen op school liep ik snel daar binnen en begon de les.
Er gebeurde tot aan de lunch eigenlijk niks spannends, in de pauze hadden we buiten gespeeld en de juf ging iets vertellen over de geschiedenis van Nederland.
Toen de bel van de lunch ging was ik opgelucht, niet alleen was de juf klaar met praten. Ik kon eindelijk plassen. Samen met Lieve liep ik naar de wc toe.

Terwijl we hier na toe liepen maakte Lieve en slechte grap en ik moest hard lachen, ineens schoten en wat straaltjes mijn onderbroek in en ik hield ze snel tegen.
‘Ik moet heel nodig’ zei ik tegen Lieve en ging snel en hokje in. Opgelucht dat ik het gehaald had liet ik mijn plas lopen. Ik veegde af en trok mijn onderbroek omhoog, toen ik mijn mayo omhoog wou doen kreeg ik het maar niet voor elkaar deze goed te krijgen. Na en paar minuten stuntelen in het hokje vroeg ik aan Lieve of ze de juf even wou halen om te helpen.
Al snel kwam de juf aangelopen en hielp me met het omhoog doen van mijn mayo, hierbij zag de juf weer de natte plek in mijn onderbroek, maar deze keer zei ze er maar niks van omdat Lieve er bij stond.
Nadat ik klaar was rende we snel naar buiten en genoten we verder van onze pauze.
Helaas ging de bel alweer veel te snel en moesten we weer naar binnen. De juf ging gelukkig niet meer over oude dingen praten maar we hadden knutselen op het progamma staan.
Eindelijk iets leuks dacht ik. En al snel waren we met zijn alle bezig met het maken van halloween decoratie.
wIk voelde dat ik moest plassen maar negeerde het omdat we toch bijna naar huis mochten en ik wou niet stoppen met knutselen. Nog 5 minuten en dan gaat de bel dacht ik, en ik begon braaf mijn spullen op te ruimen.
De bel ging en Lieve en ik rende naar buiten. Vandaag kon Lieve wel weer bij me spelen, dus dat gingen we ook vragen. De mama van Lieve was even in gesprek dus we moesten wachten, ik voelde de druk in mijn blaas wel toe nemen maar had geen zin om de school weer in te gaan.
De mama van Lieve was klaar met praten en zei snel dat het uiteraard geen probleem was, dus ik sprong snel in de bakfiets en Lieve pakte snel haar eigen fiets. Al gouw waren we onderweg naar huis.

Na even gefietst te hebben parkeerde mama de bakfiets voor het huis, ze maakte Kiki en mij los en we liepen naar binnen. Ook Lieve had haar fiets geparkeerd en liep achter ons aan. Het eerste wat ik wou doen was naar de wc gaan, maar toen ik naar binnen liep zag ik papa zitten en normaal werkt hij tot laat op donderdag dus ik ging eerst papa snel een knuffel geven. Dit had ik waarschijnlijk beter niet kunnen doen.
Door dat ik papa niet verwacht had werd ik ineens heel blij, zo blij dat ik even al mijn spieren ontspanden en terwijl ik naar papa toe liep voelde ik mijn plas langs mijn benen lopen. Papa zag dit ook en keer met een troostende blik mijn kant op.
‘Ik moest heel nodig papa maar toen ik jouw zag was ik dat even vergeten’ snikte ik hard. Papa trok me naar hem toe en zei dat het niks gaf.
Lieve en Kiki die alles hadden gezien lieten me even met rust en begonnen al vast in de tuin te voetballen.
Na en paar minuten troosten nam mama me mee naar boven, ik wist natuurlijk al wat er komen ging maar het maakte me eigenlijk niet eens zoveel meer uit. Ik was toch thuis.
Mama deed mijn natte kleren uit en maakte me een beetje schoon, hierna kreeg ik behendig mijn luier en een onsie aan. ‘Zal ik ook je speen alvast vast maken eraan?’ vroeg mama. Ik dacht even na en knikte daarna ja, Lieve wist dat ik er een had dus het maakte niks uit.
Mama maakte de speen vast en samen liepen we weer naar beneden. Hier sloot ik snel aan bij het spelletje dat Kiki en Lieve aan het doen waren.

Na lekker gespeeld te hebben en gedag te hebben gezegd tegen Lieve was het rond 5 uur. Mama zat aan de tafel te kletsen met de buurvrouw en Kiki en ik zaten tv te kijken.
Er was een nieuwe aflevering van onze favoriete serie en die wou ik echt niet missen, dus toen ik voelde dat ik en beetje moest plassen lied ik dit maar gelijk lopen. Maar ik voelde ook iets anders, ik moest poepen. In eerste instantie dacht ik er niet bij na en ging ik over in volledige ontspanning en voelde ik de drol naar buiten komen.
Ik stopte abrupt toen ik me bedacht wat ik bijna ging doen, ik dacht terug aan het hotel en aan hoe vies ik het vond. Snel spanden ik alles aan en probeerde ik mijn drol nog te stoppen.
Met geknepen billen stond ik in paniek op en liep ik als een pinguïn met een hand op mijn bil naar mama toe.
‘Mama, mama help ik moet heel nodig poepen’ zei ik met een gestrest stemmetje terwijl ik mijn onsie zelf al open aan het doen was.
Ik zag de buurvrouw verbaasd kijken en het plaatje in zich opnemen.
Ik had ondertussen mijn onsie naar beneden gedaan en mijn natte luier was goed zichtbaar, mama duwde mij richting de wc waar ze snel mijn luier los maakte. Ik ging zitten en de drol vloog er gelijk uit.
Opgelucht dat ik het gehaald was ontspande ik weer en beetje. ‘Roep je even als je klaar bent, dan kom ik je afvegen’ riep mama vanaf de tafel.
Na en paar minuten was ik klaar en riep ik mama, mama veegde me af en maakte me gelijk even schoon van mijn plasluier.
‘Kom je even mee naar boven, dan kunnen we even een andere luier om doen’ zei mama. ‘Maar ik wil heel graag die aflevering afkijken’ zeurde ik een beetje. Ik zag mama nadenken en daarna iets zeggen; oh dat is ook goed ga maar daan de bank toe ik kom er aan.
Blij dat ik de aflevering kom afkijken liep ik terug de woonkamer in, langs de nog steeds enigszins verbaasde buurvrouw. Wat niet heel gek was want ik stond net voor der in een natte luier en nu liep ik in mijn blootje terug naar de bank.
Eenmaal bij de bank aangekomen ging ik weer zitten, en paar tellen later kwam mama aangelopen met mijn onsie en een schonen luier.
‘Ga je even liggen Noortje?’ vroeg mama. En zonder mijn blik van de tv te verplaatsen schoof ik mezelf in de verschoon positie. Mama deed me snel een schonen luier om het hielp me in mijn onsie. Mijn duim was ondertussen ook alweer in mijn mond terecht gekomen, en ik voelde mama deze omwisselen met mijn speen.
‘Kiki ga jij ook zo even plassen?’ Vroeg mama.
‘Ik hoef niet meer’ was Kiki haar antwoord.
Hoezo niet meer dacht ik, wanneer is ze geweest dan. Mama leek het antwoord wel te snappen en liep terug naar de buurvrouw om de nieuwe vragen te beantwoorden.

De aflevering was voorbij en Kiki werd door mama mee naar boven genomen, even laten kwam ze terug in een shirt en luier. Had ze dan toch in haar broek geplast, maar er was helemaal niks te zien. Hoe kan dat nou.
Ik snapte er niks van maar gaf er verder ook geen aandacht aan, mama had ondertussen doei gezegd tegen de buurvrouw en had de tafel al gedekt.
Papa en Fleur kwamen thuis van de hockey training en we konden snel gaan eten.
Uiteraard hadden Kiki en ik onze slabbetjes weer om, en wonderbaarlijk genoeg bleven ze beide helemaal schoon vandaag.
Omdat we op donderdag altijd later eten door de training van Fleur was het na het eten gelijk bedtijd, en mama nam ons mee naar boven.
Onze luiers werden gecontroleerd en daarna mochten we lekker in bed gaan liggen.
Mama begon met vooral en al snel lag Kiki te slapen. ‘Nora kan jij nog even mee komen naar de grote slaapkamer?’ vroeg mama zachtjes.
Verbaasd knikte ik ja en we liepen er naar toe.

‘Lieverd de juf had mij vandaag gebeld, weet je zelf misschien waarvoor?’. Ik had geen idee en dacht dat het misschien was omdat ik het zo goed deed op school. Ik schudden van nee.
‘De juf vertelde dat ze zag dat jij al drie dagen oprij en natte onderbroek hebt gehad op school, en dat je steeds net te laat was, klopt dat?’. Ik kon wel een heel verhaal verzinnen van hoe het gegaan is maar eigenlijk kwam het er wel op neer dat het kleine ongelukjes waren. Dus ik zei maar dat het klopte.
‘En ook vandaag ging het thuis niet helemaal goed he’ ging mama verder.
‘Papa en ik hebben daarom iets besloten, jij gaat in plaats van onderbroeken, speciale oefenbroekjes dragen, net zoals Kiki’. Oefenbroekjes? Wat waren dat nou weer dacht ik. Mama zag mijn vragende gezicht en ging verder ‘de oefenbroekjes zijn gewoon onderbroeken alleen dan nog specialer. En ze hebben mooie frozen plaatsjes’. Mama wist in ieder geval wel hoe ze me moest overtuigen.
‘Voor de oefenbroekjes gelt dezelfde regel als met normale onderbroeken, je moet ze gewoon proberen droog te houden en mag niet expres plassen. En als je een ongelukje hebt dan krijg je een luier om. Snap je dat een beetje?’. Ik knikte ja ‘Mama hoe zien die oefenbroekjes er dan uit en zijn die ook voor school?’. ‘Morgen zou ik er eentje aan je laten zien, en ze zijn ook voor school ja. Eigenlijk overal waar je normaal een onderbroek aan zou hebben heb je nu een oefen broekje aan’.
Ik snapte wat mama bedoelde en ik wist niet beter of ik kreeg gewoon en soort nieuwe onderbroeken dus ik vond het helemaal niet erg, helemaal niet omdat er frozen op stond.
Mama keek me aan en zei dat ik een grote meid was omdat ik zo goed luisterde, ze tilde me op en bracht me naar mijn bed toe.
Hier stopte ze me in en kreeg ik nog een kus. ‘Lekker dromen prinses van me’ zei mama terwijl ze de deur dicht deed.
En ik deed snel mijn ogen dicht, benieuwd naar mijn frozen onderbroeken.
 

nina150000

Nieuw account na nina15000 ik niet meer op kan
Weer een top vervolg ga zeker door floor hij is super leuk dit verhaal mag nog heel lang duren
 

daiperke1

Superlid
Wat een schitterend vervolg , mss verder ingaan eten , zoals kinderstoel en kinderbedje enz maar het is uw verhaal en uw gedachten
 

Floor17

Toplid
Hoofdstuk 9: Mijn nieuwe ondergoed

Ik werd wakker doordat de zon precies door de gordijnen heen in mijn oog aan het schijnen was. Ik ging recht op zitten en keek op de klok, bijna 7 uur.
Ik was weer lekker op tijd wakker geworden en voelde me weer goed uitgerust.
Ik ging weer lekker liggen en kneep met mijn benen en beetje tegen elkaar aan, hierdoor kon ik goed voelen of mijn luier nat of droog was.
Eigenlijk weet ik niet waarom ik het nog checkte, ik had namelijk geen reden om te geloven dat ik nog droog kon wakker worden want net zoals de af gelopen week was ik nat.
Ik schonk er verder geen aandacht aan en ik probeerde nog even het meest comfortabele plekje in mijn bed te vinden zodat ik nog even kon liggen.
Na wat rond gedraaid te hebben lag ik weer lekker en kon ik nog even goed tot rust komen.
Oh ja dacht ik, vandaag krijg ik mijn nieuwe onderbroek.
Nog steeds niet helemaal wetende wat me te wachtend stond was ik dol enthousiast, er stonden namelijk frozen plaatjes op dus hoe kon het nou stom zijn. Ik was vooral erg benieuwd wat deze onderbroeken nog meer zo speciaal maakte, en waarom mama ze steeds oefenbroekjes had genoemd.

Het was ondertussen bijna half 8 en ik zag de slaapkamer deur open gaan. ‘Hoi papa’ riep ik blij van achter mijn speen. Papa liep naar me toe en gaf me een kus op mijn voorhoofd, ‘goedemorgen prinses, is de andere prinsen nog aan het slapen?’.
Papa die het uiteraard over Kiki had liep naar haar bed toe en maakte haar voorzichtig wakker, nadat dit was gelukt tilde hij haar op en liep weer naar mij toe. ‘Ga je mee dan gaan we lekker ontbijten’, ‘Maar mijn luier dan?’ vroeg ik verbaasd. ‘Die doet mama na het eten verschonen, dat is voortaan handiger’. Ik haalde mijn schouders op als teken dat het met niets uit maakte en pakte snel papa’s uitgestoken hand vast en met zijn drieën liepen we naar beneden.
Mama had de tafel al gedekt en gaf ons toen we beneden aankwamen beide een kus.
‘Deze hier is echt net wakker, dus ik laat der nog even goed wakker worden’ zei papa tegen mama. Hij zette Kiki op schoot en die begon zich nu uit te rekken en de slaap uit haar ogen te halen.
‘En hoe is het met deze grote meid?, al en beetje wakker?’ vroeg mama aan mij terwijl ze met haar hand mijn luier voelde. ‘Oh valt mee, je bent nog niet extreem nat’ zei ze daarna.
Ik zei dat het goed ging en dat ik lekker geslapen had. ‘Je ziet er ook goed uitgerust uit, die nieuwe bedtijd doet jullie goed’ zei mama.
Ik had willen zeggen dat ik als nog later naar bed wou maar wat van zin had het, die discussie had ik toch niet kunnen winnen, helemaal niet omdat ik ook echt meer uitgerust was.

Kiki was ondertussen wakker dus we waren lekker begonnen aan het ontbijt, Fleur die lag nog te slapen want die was de eerste 2 uur vrij had mama gezegd.
Nadat ik mijn broodje op had en begonnen was aan mijn 2de glas melk voelde ik mijn blaas roepen.
Zonder hier verder aandacht aan te geven verschoof ik iets op mijn stoel en lied ik het lopen.
Al snel voelde ik de warmte zich verspreiden in mijn luier. Het is toch eigenlijk best handig de luier on de ochtend. Nu kan ik gewoon lekker blijven zitten. Dacht ik terwijl het laatste beetje plas door de luier werd op genomen.
Het ontbijt was klaar en mama nam ons mee naar boven, we gaven snel papa een knuffel want die ging naar zijn werk toe. Nadat we dat gedaan hadden liepen we achter mama aan naar boven.
Al snel stonden we in de badkamer en wou mama onze luiers af doen, ze liep naar Kiki toen en zette haar hand op de plakstrip, ‘NEE WACHT’ riep Kiki ineens ‘ik ben aan het plassen’ zei ze daarna. Mama lachte en beetje in zichzelf en liep naar mij toe, ‘jij ook aan het plassen of kan ik die van jouw veilig af doen?’, ‘veilig af doen’ zei ik.
Mama pakte de luier vast en deed hem vlug uit. ‘Jij hebt hem ook goed gebruikt net zie ik’ zei mama met een knipoog. Kiki was ondertussen klaar met plassen en mama deed ook haar luier af.
Hierna werd de douche aan gezet en werden we door mama even snel schoongemaakt.
‘Zo plaskonten, komen jullie er weer onderuit’ zei mama al snel. Met en beetje gemopper stapte ik de warme douche uit en lied ik me afdrogen door mama, hierna smeerde ze nog even mijn luiergebied in en werd ik in mijn blootje naar mijn kamer gestuurd. Niet veel later liepen ook Kiki en mama de kamer in.
Geduldig stonden we nu met zijn tweeën te wachten totdat mama onze kleren had uitgezocht, ondertussen waren we en beetje aan het klieren met elkaar wat uiteindelijk leidde tot hard gelach.
‘STIHILL’ riep Fleur ineens vanuit haar kamer, Kiki en ik keken elkaar even aan en moesten daarna weer hard lachen.
Gelukkig was mama klaar met het pakken van de kleren, anders was Fleur echt uit der stekker gegaan waarschijnlijk.
Mama liep naar Kiki toe en pakte van het stapeltje de Frozen onderbroek, ik keek aandachtig hoe Kiki in de been openingen stapte en hoe mama daarna de onderbroek omhoog trok. Er was iets anders aan deze onderbroek maar ik kon nog niet helemaal zien wat precies.
Kiki kreeg een jurk aan en haar sokken en liep daarna vrolijk naar beneden toe.
‘Noortje jouw beurt’ zei mama en ook voor mij werd er een frozen onderbroek open gehouden. Ik deed mijn eerste been er door heen en daarna snel de andere, mama trok hem omhoog en al snel zat die om mijn billen. En toen snapte ik het in een keer.

Nu wist ik hoe het kon dat Kiki had geplast zonder dat ik het kon zien, en nu wist ik ook wat deze onderbroek zo speciaal maakte. Het was een gewoon een luier.
‘Mama dit is een luier’ zei ik verbaasd en verdrietig. ‘Het was toch een onderbroek?’ vroeg ik daarna bezorgd en in de war.
‘Het is ook een onderbroek, want je kan hem zelf aan het uit doen. Het heeft wel het zelfde stofje als een luier maar dat zorgt er juist voor dat je kan oefenen. Probeer hem maar eens uit en aan te doen’ was het antwoord van mama.
Nog steeds in de war probeerde ik voorzichtig met twee handen de ‘onderbroek’ omlaag te doen. Mama had wel gelijk het werkte precies het zelfde.
Toen mijn nieuwe onderbroek aan mijn voeten hing kon ik duidelijk aan de binnenkant zien dat het het zelfde materiaal is als bij mijn luiers.
Ik snapte er niks meer van en trok zo snel als ik kon de onderbroek weer naar boven.
‘Als je moet plassen kan je gewoon naar de wc gaan, maar als je te laat bent hoef je niet bang te zijn voor een natte broek’ zei mama opgewekt.
Ik keek nog steeds en beetje sip naar mama omdat het toch niet helemaal is wat ik had verwacht.
‘Komt goed lieverd, het is om je te helpen. En kijk Olaf en Elza staan der op, dat is wel een mooi plus punt’.
Het klopte wel, het feit dat er plaatjes van frozen op stonden stelde me wel enigszins op mijn gemak.
Ik zag dat mama aan kwam lopen met een jurk en deze trok ze snel over mijn hoofd heen. Hierna kreeg ook ik sokken en en liepen we samen naar beneden.

Het was ondertussen bijna tijd om naar school te gaan en ik zag mama nog snel mijn tas in pakken.
‘Noortje je gaat vanuit school met Lieve mee en dan gaan jullie vanuit haar huis naar turnen toe’ zei mama terwijl ze nog druk heen en weer liep.
‘Je turnpakje zit in je tas en heb er ook en extra oefenbroekje en een luier ingedaan. Het extra oefenbroekje is alleen voor op school. De mama van Lieve gaat je na school helpen als je een luier om zou moeten oké’ sloot mama haar verhaal af.
Oja dacht ik het is weer vrijdag ik ga lekker naar turnen, dit deed ik al bijna 3 jaar en Lieve zat er sinds begin dit jaar ook op. Super gezellig natuurlijk.
Onze mama’s ruilde altijd per week om met wie er ging brengen en wie ging halen.
Ik vond het wel spannend dat mama de mama van Lieve had verteld over mijn luiers, maar zolang ik gewoon droog bleef was er niks aan de hand.
‘Moet er nog iemand een plasje doen voordat we naar school gaan?’. Kiki en ik schudden beide van nee dus liepen we naar buiten toe en werden we in de bakfiets gezet. Nadat mama ook onze tassen er in had gezet vertrokken we snel richting school.

Aangekomen op school liep ik snel naar binnen en ging ik op mijn plaats zitten, mama was mee naar binnen gegaan en liep met mijn rugtas naar de juf toe. Ik zag dat ze aan het praten waren en daarna en beetje moesten lachen.
Mama zei mijn gedag en hing mijn tas weer aan het kapstok. Ik wist niet precies waar ze het over hadden maar dat maakte me ook niet zoveel uit.
Net nadat mama weg was gelopen kwam Lieve binnen. Blij vertelde ik dat ik mijn turnpak al mee had en dat ik echt zin had om weer te turnen.
Veel tijd om te kletsen hadden we alleen niet want al snel ging de bel en begon de juf met de les.
Er gebeurde niks bijzonders en al snel was het pauze.
Lieve en ik wouden net naar buiten lopen toen de juf mij riep.
‘Ga maar al vast ik kom zo’ zei ik tegen Lieve en ik liep naar de juf toe. De klas was ondertussen helemaal leeg op de juf en mij na.
‘Moet jij nog plassen voordat we naar buiten gaan’. Ik keek de juf en beetje gek aan en had deze vraag niet helemaal verwacht, ik moest eigenlijk wel plassen maar door de onverwachte vraag schudden ik zonder na te denken nee.
‘En ben je nog wel helemaal droog, anders kunnen we je extra oefenbroekje wel even pakken’.
Nadat de juf dat zei wist ik ineens wat mama tegen de juf had gezegd. Dat verklaarde ook de vraag van juf.
‘Nog helemaal droog’ zei ik enigszins trots, ‘heel goed, laat eens kijken’ hoorde ik de juf zeggen en ik voelde hoe mijn jurk werd opgetild.
‘Die is wel erg mooi, en nog helemaal droog super goed’ zei de juf met een lieve en wel gemeende stem. Na dit rare moment liep ik samen met de juf naar buiten. Toen we langs de wc liepen wou ik eigenlijk plassen, maar dit was natuurlijk en beetje gek omdat ik zei dat ik niet hoefde. Ik ga wel aan het eind van de pauze dacht ik nog en liep snel naar Lieve toe.
Zoals je misschien al kon raden was ik de tijd en mijn blaas helemaal vergeten en voor ik het wist zaten we al weer in de klas. Het was pas toen juf met de nieuwe uitleg begon dat ik mijn blaas weer voelde. Ik stak mijn vinger snel op maar de juf zei dat we de vragen tot het einde moesten bewaren.
Balen dacht ik, maar ik kon het wel ophouden.
De uitleg duurde en duurde maar en ik merkte dat ik mezelf en beetje aan het afleiden was en minder goed aan het opletten was, ineens zag ik en aantal kinderen hun vinger opsteken dus ik dacht dat de uitleg voorbij was en deed het ook.
‘Nora en Sem jullie mogen naar voren komen’ zei de juf. Huh naar voren komen, ik zag een aantal kinderen balen dat zij niet zijn uitgekozen.
Ik wist niet eens waar het over ging en liep gespannen naar voren toe.
Tijdens het lopen merkte ik dat mijn blaas echt vol zat en dat er bij het opstaan zelfs een klein straaltje ontsnapt was.
Ik moest echt snel naar de wc voordat het mis zou gaan.

Aangekomen bij het bord zag ik dat de juf twee rijtjes met keer sommen had opgeschreven, twee keer precies het zelfde rijtje.
‘Als Nora wint mogen de meiden 5 minuten eerder naar buiten en als Sem wint de jongens’.
Ik keek naar de sommetjes en wist wat de bedoeling was, zo snel mogelijk alles goed invullen. Dit is een spelletje dat we soms deden in de klas en dit was de eerste keer dat ik mocht.
De juf telde af en daarna begon ik snel met rekenen, gelukkig waren keer sommen mijn specialiteit dus ging ik er snel door heen.
Doordat ik zo nodig moest plassen stond ik ongemerkt heel erg te wiebelen, dit was een van de jongens in de klas ook opgevallen. ‘Moet je soms plassen Nora, je doet echt een potjesdans’ riep hij en een aantal jongens begonnen te lachen. De juf gaf ze een strenge blik en al snel waren ze weer stil. Ondertussen hoefde ik nog maar 2 vragen, en al snel was het er nog maar 1. Ik ronde mijn vraag af en was klaar ‘YES’ riep ik en de meiden uit mijn klas begonnen te juichen. Ik was alleen iets minder blij, door de blijheid had ik even niet aan mijn blaas gedacht en ik voelde ineens mijn oefenbroekje warm worden, uit reflex greep ik naar mijn kruis en ging ik ineens stil staan. Ook dit bleef niet on opgemerkt. ‘Kijk Nora doet het in der broek’ riep iemand en een aantal jongens begonnen te lachen.
Ik keek naar mijn jurk en zag dat deze droog was, ‘echt niet riep ik snel en liet de voorkant van mijn jurk aan de klas zien’. Het lachen stopte en iedereen ging verder met zijn reken werk. Net voordat ik terug wou lopen zei de juf tegen me dat ik voor het buitenspelen van de lunch even moest komen.
Ik knikte en dacht al te weten waar het over zal gaan.
Al snel ging de bel en liep iedereen naar buiten en ik naar de juf.

‘Super goed gerekend net Nora, je ging lekker snel’. Ik keek trots naar de juf en zei dankjewel. ‘Het is alleen daar beneden niet helemaal goed gegaan of wel’ vroeg de juf terwijl haar blik naar beneden ging.
Ik schudden van nee. ‘Is het een groot plasje of een klein plasje’. Eerlijk gezegd wist ik het antwoord hier zelf niet eens op en ik gaf de juf een vragende blik.
De juf keek mij lief aan en zei dat we wel even naar de wc zouden gaan, gezamenlijk liepen we die kant op en ik zag hoe de juf mijn tas pakte.
In de wc aangekomen pakte de juf mijn extra oefenbroekje uit de tas samen met het pak billendoekjes dat er blijkbaar ook in zat.
‘Laat eens kijken hoe erg het is, misschien valt het mee’ zei de juf en ik zag hoe ze voor de tweede keer vandaag mijn jurk optilde om mijn oefenbroekje te bekijken.
‘Jij hebt flink je best gedaan meis, deze mag wel even vervangen worden’ zei de juf lief.
Ze gaf me het oefenbroekje en de billendoekjes en deed het hokje open. ‘Gaat dat lukken?’ Vroeg de juf twijfelt

Gaat dat lukken, geen idee dacht ik. Ik heb dit nog nooit gedaan. Mama doet het altijd.
Het is alsof de juf mijn gedachten kon lezen, of misschien kwam het door mijn bewegenloosheid maar de juf begon met het los maken van mijn schoenen. Ik had nu door dat door gebrek aan antwoord of beweging bij mij voor de juf reden was om me te helpen.
Nadat mijn schoenen uit waren ging de juf richting mijn oefenbroekje, alleen doordat de jurk er steeds overheen viel kon de juf er niet goed bij. De juf probeerde mij te hinten dat ik mijn jurk even zelf omhoog moest houden, maar dit had ik niet door. Ineens voelde ik hoe de juf mijn armen omhoog deed en mijn jurk dan maar uittrok.
Ik vond het eigenlijk maar niks dat ik hier nu in alleen mijn natte oefenbroekje stond maar het was beter dan zelf proberen het te vervangen.
Net op het moment dat de juf mijn jurk over de deur hangt kom Lieve de wc in gestapt.
Daar stond ik dan, in alleen een nat oefenbroekje met de juf voor mijn neus die me aan het helpen was.
‘He die heeft mijn buurmeisje ook, wat leuk’ zei Lieve terwijl ze de wc deur dicht deed. De juf die nu ook zag dat Lieve er was keek even naar mij en ging daarna door. Ik denk dat ze aan mijn reactie zag dat ik het niet erg vond.
Lieve der aanwezigheid zorgde er voor dat ik lekker begon te kletsen, hierdoor was ik alleen totaal niet aan het mee werken.
Ik voelde hoe de juf de zijkanten van het oefenbroekje los scheurde en hoe ze hem daarna onder me vandaal haalde. Hierna werd ik met wat billendoekjes schoon geveegd en op de wc gezet.
‘Probeer je even te plassen dan pak ik je oefenbroekje’.
Terwijl ik op de wc zat voelde ik ineens dat ik en beetje moest poepen en ik liet en maar komen.
Ik zat nog steeds in mijn blootje op de wc in school te kletsen met Lieve terwijl ik aan het poepen was en de juf mijn oefenbroekje pakte.
Als je me dit twee weken geleden had verteld had ik je waarschijnlijk uitgelachen. Of eigenlijk was ik dan huilend maar iemand toe gegaan en had ik gezegd dat je me pest.
De juf stond er ondertussen ook weer en ik vertelde dat ik klaar was. De juf wachten en ogenblik en verwachte waarschijnlijk dat ik mezelf zou gaan afvegen.
Toen er alweer bij mijn geen beweging te zien was ging de juf maar aan de slag en ze veegde me schoon.
De juf mompelde iets in zich zelf over geen kleuters willen en dan als nog maar ik was te druk met mijn eigen gedachtes. Ik liet als 11 jarige mijn billen af vegen door de juf, hoezo boeie het me niet. Hoezo vind ik het niet verschrikkelijk. Dit hoort toch niet normaal te voelen.
Mijn gedachtes werden onderbroken door de juf die mijn voet in het oefenbroekje begeleiden.
Niet veel later was deze helemaal aan en had ik ook mijn jurk weer aan.
Al met al was de juf in nog geen 5 minuten klaar maar het voelde als zoveel langer.
‘Nu lekker snel buitenspelen meisjes’ zei de juf terwijl ze mijn natte oefenbroekje weg gooide.
Lieve en ik rende snel naar buiten en genoten nog even van de pauze.

Na de pauze was er niks bijzonders meer gebeurd en al snel was het tijd om naar huis te gaan. De mama van Lieve stond al buiten en zette mij achterop bij haar op der fiets. Lieve had haar fiets ook al gepakt en we fietste snel naar huis.
Daar aangekomen kregen we snel wat te eten en drinken en moesten we onze turnpakjes gaan aan doen.
Ik liep naar mijn tas en pakte snel mijn pakje.
Lieve stond ondertussen midden in de woonkamer haar kleren alle kanten op te gooien en al snel stond ze in alleen haar onderbroek te zoeken in een andere stapel naar haar pakje.
Ik trok snel mijn jurk uit en wou beginnen aan mijn pakje toen de mama van Lieve me tegen hield.
‘Zullen we eerst even kijken of je nog droog bent’ zei ze met een knipoog.
‘Zo heel goed nog helemaal droog, moet je nog plassen?’. Ik voelde even en schudden van nee. De moeder van Lieve knikte en hielp me mijn pakje aan te trekken. Al snel had ik het pakje aan en trok ik mijn broekje er overheen. Gelukkig had ik het broekje bij me want anders viel het oefenbroekje best op.
Lieve had ondertussen haar pakje ook gevonden en trok hem snel aan. En voor ik het wist zaten we ik de auto op weg naar turnen.

Bij turnen aangekomen rende we snel naar binnen en begonnen we alvast wat te spelen terwijl we wachten op het begin van de les. De turn juf riep kort daarna iedereen bij elkaar en de les kon beginnen.
Het ging eigenlijk best goed, ik ben motorisch niet de sterkste zeggen mensen altijd, wat dat ook mag zijn, dus ik ben geen top talent ik het turnen. Maat vandaag na en tijdje oefen was de radslag me zowaar gelukt. De les was al snel voorbij en ik zag mama al staan bij de andere ouders.
‘Mamaaa’ riep ik vrolijk toen ik in haar armen sprong. ‘Dag lieverds, was het weer leuk?’. We knikte beide ja en vertelde snel wat we allemaal gedaan hadden.
Tijdens het vertellen voelde ik dat mama mijn broekje iets omlaag deed en twee vingers in mijn oefenbroekje stak. ‘En beetje nat maar dat red je wel tot thuis’ verklaarde mama.
Nat? Wanneer is dat gebeurd dan, misschien weer tijdens de balk. Dat gebeurde wel eens, dan moest ik me zo goed concentreren dat ik daar minder op letten.
Mama was ondertussen al richting de auto aan het lopen dus Lieve en ik gingen er snel achteraan. Ik deed mijn deur open en zag de stoelverhoger staan.
‘Mama waarom staat dit er nog’ vroeg ik verbaasd. ‘Nou papa en ik zagen dat je nu veel comfortabeler zat in de auto dus laten we ze nog even en tijdje staan. Lieve jij mag gewoon in het midden hoor, jij bent te groot voor de stoelverhoger’.
Met een sip gezicht ging ik zitten en liet ik mama me vast maken.
Hierna stapte mama zelf in en reden we naar Lieve haar huis.
Bij Lieve haar huis aangekomen bracht mama haar naar de voordeur, ik bleef zitten want we zouden toch gelijk weer gaan.
Ik hoorde de mama’s nog even praten en mama vroeg nog naar mijn oefenbroekje.
Het antwoord van de mama van Lieve kan ik niet verstaan maar ik hoorde mama wel iets zeggen over nog zo’n eentje thuis. Ik denk dat ze dan Kiki bedoelde.
Nadat mama gedag had gezegd stapte ze in en wou ze weg rijden, ‘Nora kan je je duim uit je mond halen, je kan thuis je speen in doen’. Verbaasd keek ik naar mijn hand en zag inderdaad mijn duim in mijn mond zitten. Ik had het niet eens gemerkt. Snel haalde ik hem er uit en keek ik en beetje naar buiten. Voor ik het wist waren we thuis en liep ik naar binnen toe.

Binnen aangekomen rende ik snel naar papa toe en vertelde hem over turnen en dat ik nu de radslag kon. Terwijl ik dit aan het vertellen was had mama mijn luier al uit de tas gehaald en mijn turnbroekje uitgedaan.
Ik liet aan papa en mama mijn radslag zien en had niet door dat je door het spreiden van mijn benen heel goed de toch wel iets wat natte oefenbroekje kon zien.
Papa en mama gaven me applaus en ik keek trots vooruit. Mama liep naar me toe en begon met het uit doen van mijn pakje, zodra deze uit was deed ik in alleen mijn luier een handstand tegen de muur.
Ook nu kreeg ik applaus, alleen deze keer niet van papa en mama maar van Fleur en Lotte die de trap af aan het lopen waren.
Trots liet ik ook aan hun mijn radslag zien. ‘Super knap Noortje’ zei Fleur. ‘Ik denk alleen dat je nu wel even naar mama moet’. Ik draaide me om en zag mama klaar staan met een luier. Ik liep snel naar der toe en ging op de bank liggen.
‘Noortje toen ik jouw luier uit je tas pakte zag ik geen extra oefenbroekje zitten, heb je die op school aangedaan?’. Ik knikte ja en vertelde tijdens het verschonen wat er op school gebeurd was. Mama luisterde aandachtig en zei dat het maar goed was dat ik een oefenbroekje aan had gehad.
Nadat ze dit zei hielp ze me overeind en kon ik weer mijn turn trucjes laten zien.
Fleur liep ondertussen naar mama en vertelde dat Kiki wakker was, blijkbaar had ze liggen slapen boven. Ik stond ondertussen bij Lotte en liet vol trots alles zien wat ik al kon.
Ik zag mijn pakje liggen en wou deze graag weer aan om het er professioneel uit te laten zien. Dus met wat hulp van Lotte had ik snel mijn pakje aan en liet ik mijn coolste dingen zien.
Fleur was popcorn opwarmen dus Lotte had alle tijd om naar mij te kijken.
Ik kon er geen genoeg van krijgen en wou nog heel lang door gaan met laten zien, ik moest alleen wel en beetje plassen. Maar ik was bang dat als ik ging plassen dat Lotte dan weg zou gaan en ik het niet meer kon laten zien.
Ik stond tussen mijn trucjes door en beetje te wiebelen en plukte af en toe aan mijn pakje.
‘Moet je plassen lieverd?’ vroeg Lotte ineens
‘Nee hoor’ zei ik, me bewust woorden van de potjesdans beweging die ik deed. ‘Laat het haar anders maar proberen’ riep Fleur vanuit de keuken. ‘Noortje ga je even met Lotte proberen te plassen?’ vroeg Fleur lief.
Lotte stak ondertussen haar hand uit en samen liepen we naar de wc toen.

Daar aangekomen trok Lotte soepel mijn pakje omlaag waarna ze ook mijn luier los maakte, ‘ga maar snel plassen meid’ zei ze en ze duwde me zachtjes op de wc.
‘Roep maar als je klaar bent’ en ze verliet de wc met mijn pakje en luier in de hand.
Ik liet mijn plas lopen en voelde gelijk dat ik nog en beetje moest poepen dus dat deed ik ook maar gewoon. Even vergetende dat Lotte me dan moet af vegen, iets wat ik liever niet weer door een vreemde laat doen.
‘Ik ben klaar’ riep ik terwijl mijn laatste drol net in de pot voel.
Lotte kwam snel aangelopen en hield de luier al open. ‘Zo zo en plas en een poep, en mevrouw zei dat ze niet hoefde’ grapte Lotte. En terwijl ze dit zij deed ze staand mijn luier om. Door de snelheid waarmee ze handelde had ik niet kunnen zeggen dat ik mijn billen nog moest laten afvegen maar dat was nu al te laat.
Lotte vroeg of ik ook mijn pakje weer aan wou maar ik schudde nee ‘ik ga lekker tv kijken’ en ik liep samen met Lotte de woonkamer in.
Toen ik naast de inmiddels wakkere Kiki plaats nam op de bank voelde ik het wel iets plakken tussen mijn billen. Maar het kon vast niet veel zijn en samen met Kiki keek ik lekker naar de tv.

De rest van de middag gebeurde er niet veel, tijdens het avond eten had ik geplast omdat ik geen zin had om naar de wc te gaan en ik had toch mijn luier om.
Na het eten deden we nog een spelletje en daarna moesten Kiki en ik alweer naar bed.
Samen met mama liepen we naar boven toe en hier ging ze onze luiers verschonen, tenminste mijn luier en Kiki haar ondertussen natte oefenbroekje.
Toen het mijn beurt was en mama mijn luier had open gemaakt keek ze verbaasd.
‘Noortje? Heb jij een poepie gedaan lieverd?’. Gepoept? Nee als goed is niet dacht ik. Dus ik schudden onschuldig van nee. ‘Nou jouw poep billen vertellen mij iets anders, het is niet veel maar toch wel en beetje gepoept’ zei mama.
Ik keek verbaasd en bedacht me ineens dat het kwam door het niet vegen. Te bang om wat te zeggen zei ik maar oh en liet mama me verder schoonmaken. ‘Kan gebeuren he lieverd, daar zijn je luiertjes gelukkig voor’.
Langzaam begon mama steeds meer kinderachtige taal te gebruiken richting Kiki en mij. Maar omdat dit langzaam ging hadden we het beide niet echt door.
Mama was klaar met mijn schonen luier en hielp me in mijn onsie, het zou koud worden vannacht had ze gezegd.
Daarna werden Kiki en ik in bed gelegd en leeste mama lekker voor.
Welk boek het was weet ik niet meer, ik voelde alleen nog maar mama haar hartslag en mijn speentje in mijn mond.
Mijn ogen vielen dicht en ik begon te dromen over mijn nieuwe onderbroeken.
 

nina150000

Nieuw account na nina15000 ik niet meer op kan
Jeej weer een super leuk deel van je verhaal ga maar lekker door met je verhaal
 

Floor17

Toplid
Hoofdstuk 10: De oppas

Ik werd wakker nadat ik door mama los werd gemaakt uit de auto, we hadden net Lieve thuis afgezet van het turnen en ik was blijkbaar zo moet dat ik in slaap was gevallen.
Terwijl mama mijn oefenbroekje onder mijn pakje nog even controleerde dacht ik terug aan de afgelopen tijd.
Sinds dat ik over ben gegaan op mijn oefenbroekjes zijn er al weer 2 weken voorbij gegaan. De eerste dag was het gelijk raak en was die nat. De dagen hierna gingen eigenlijk allemaal en beetje het zelfde.
S’ochtends werd ik wakker in een natte luier, tijdens het ontbijt plaste ik meestal nog en keer en daarna werd ik verschoond en kreeg ik een oefenbroekje aan.
De ene dag hield ik deze helemaal droog en de andere dag kon ik thuis gelijk een luier om doen. Mama checkte nu standaard bij thuis komst de staat van mijn oefenbroekje, waarna ik of een luier om kreeg of moest gaan plassen.
Gelukkig waren de keren dat ik gelijk een luier om kreeg minder dan de keren dat ik moest plassen.
Hier was ik zelf nog enigszins trots op.
Aan mijn speen was ik ondertussen helemaal gewend, deze ging bij thuiskomst eigenlijk gelijk in en ging pas met het eten weer uit. Ook de slab, vroege bedtijd en autostoeltje waren een normaal gedeelte van mijn nieuwe routine en ik was er helemaal aan gewend.
Ik betrapte mezelf er ook op hoe makkelijk ik was geworden met de luiers, zodra ik er eentje omhad ging ik eigenlijk niet meer naar de wc, net zoals Kiki.
Enige verschil tussen ons is is dat zij er met regelmaat toch ook in poept waar ik dit in de afgelopen 2 weken maar 1 keer heb gedaan. En dat was niet eens de bedoeling.
Ik zat met Kiki en Lieve te spelen en zat op mijn hurken. Ik had het wel gevoeld dat ik moest poepen maat had het uitgesteld. Terwijl ik op mijn hurken zat moest ik ineens heel hard niezen en daardoor spande ik mijn lichaam aan, en je raad het al. Poepluier.
Ik vond het vet genant want je kon het gelijk zien.
Oja dat was ook nog en beetje nieuw, in huis schaamde ik me totaal niet meer. Maakt niet uit wie er was. 9 van de 10 keer als de temperatuur het toe liet had ik alleen mijn luier aan. En als het kouder was een onsie.
Mama vond dit niet erg want zo waren we makkelijker te controleren.
Voor de rest waren de afgelopen twee weken eigenlijk niet bijzonder. We hebben nog 1 week school nu en dan is het herfstvakantie, dan gaan we met de hele familie weg en hebben we ergens een groot huisje gehuurd met zwembad. Heb er heel veel zin in maar vind het ook wel spannend door de luiers en oefenbroekjes.

Mama was ondertussen klaar met controleren en had geconstateerd dat ik nat was. Zelf niet verbaasd deed ik mijn armen onhoog zodat mama mij naar binnen kon tillen.
Ze bracht me naar de woonkamer en lag me op de bank neer. Kiki stond in de speelhoek lekker te kleuren. Ze had een luier aan en deze was flink aan vervanging toe zo te zien.
Mama deed snel mijn pakje uit en scheurde het oefenbroekje los, hierna tilde ze mijn benen op en werd er een luier onder me neer gelegd. Hierna pakte ik mijn speen en ging ik bij Kiki staan.
‘Kiki kom jij ook gelijk even’ riep mama.
‘Mag ik niet door spelen, nog heeeeel eventjes’ vroeg ze terug. Mama was ondertussen aan komen lopen en kneep in de voorkant van haar luier. Hierna liet ze Kiki en beetje bukken en deed ze de achterkant van haar luier naar achter.
‘Nou er kan nog wel een plasje bij en je hebt nog niet gepoept ik vind het goed’ en mama liep rustig weg.
Kiki die duidelijk tevreden was met het oordeel speelde rustig verder.
‘Schat, is jouw koffer al helemaal ingepakt?’ riep papa naar beneden. ‘Ja die is klaar je kan hem mee nemen’ was mama haar antwoord.
‘Huh mama waar gaan jullie heen’ vroeg ik.
‘Weet je nog wij gaan met Fleur een weekend weg voor haar 15de verjaardag’. Ik was het al weer helemaal vergeten.
‘Maar wij dan?’ vroeg ik bezorgd. Ik wist dat wij niet mee mochten maar was even vergeten wat er geregeld was. ‘Oh pannenkoek ben je dat al weer vergeten, er komt een oppas voor jullie. Een hele leuke’. Wie kwam er ook alweer? Zelfs dat was ik vergeten. Ik vroeg het maar niet, dit om te zorgen dat ik niet nog vergeetachtiger over zou komen.
‘Dat gezegd hebbende jullie moeten nog even in bad voordat ze komt’.
‘Dat kan de oppas toch ook wel doen mama’ zei ik. Geen idee wie de oppas was maar ik had nu echt nog geen zin in bad. En ik bedoel iedere oppas kan wel en kind in bad doen toch?
‘Als jullie dat liever hebben vind ik het ook goed, ik denk dat de oppas het ook niet erg vind’ sloot mama ons gesprek af. Hierna begon zij aan het dekken van de tafel en ging ik nog even kleuren.
Al snel was mama klaar met koken en gingen we zitten, slab en al.

Tijdens het eten ging de deur bel, ‘ah dat zou Lotte wel zijn’ riep Fleur en ze liep snel naar de deur toe.
Lotte? Ging die ook met ze mee dan? En wij niet eens.
‘Waarom is Lotte hier mama’ vroeg kiki met een mond vol vlees.
‘Lotte is de oppas suffie, die blijft dit weekend bij jullie. Dat heeft Fleur speciaal geregeld met Lotte’.
Ik was gelijk blij, Lotte was super aardig en wou me overal mee helpen, ik had nu al zin in dit weekend.
Lotte en Fleur kwamen de woonkamer weer in lopen en schoven beide aan tafel aan.
‘Super fijn dat je dit weekend op de kleintjes kan letten Lotte, helpt ons echt enorm’ zei papa.
Lotte vertelde dat het geen probleem was en dat ze er veel zin in had.
Papa ging het toetje pakken en mama ging ondertussen met Lotte het lijstje met belangrijke dingen door nemen.
-De kleintjes gaan normaal om half 8 naar bed, het mag wel later maar hou dan wel rekening met moeien kinderen de volgende dag.
-Tijdens het eten gebruiken ze een slab, hierdoor worden hun kleren niet vis. Je kunt deze in de kast vinxen.
- Het liefst elke dag even en keertje in bad of onder de douche, babyshampo staat in de badkamer voor ze klaar.
-De meisjes hebben een ‘vrij’ weekend, dit betekent dat ze gewoon de hele tijd hun luier om houden. Dit is voor jouw makkelijker.
Hou vooral rekening met controleren van Kiki, zei wilt ook nog wel eens poepen.
-Bakfiets sleutels liggen in het mandje, je kan morgen wat leuks met ze gaan doen, geld ligt naast de sleutels.
-Mocht er iets zijn kun je ons altijd bellen.

Morgen een vrij weekend, dat wist ik nog niet. Heel erg vond ik het nou ook weer niet, want we gingen toch geen andere mensen tegen komen.
Lotte had aandachtig geluisterd naar het lijstje en zei dat het goed ging komen.
Mama keek op de klok en zij dat ze zich zelf nog even snel klaar moest maken.
Papa had ondertussen het toetje neer gezet en liep ook naar boven.
Het toetje was vla met aardbeien en ik had er enorm veel zin in, ik pakte de lepel en deed er heel veel op. Nog voordat de lepel bij mijn mond was ging het al mis, een van de aardbeien viel terug mijn bakje in en de vla spetterde alle kanten op. Ook op Fleur, die naast me zat, haar broek.
‘Handige Harry ben je ook’ zei Fleur terwijl ze haar broek schoon poetste.
‘Geef maar even hier dat bord want dit word hem niet zo’ zei Fleur en ze pakte mijn bord.
Ik zag haar er een schep vla op doen en deze richting mijn mond brengen. Ik had zin in mijn toetje dus ik deed mijn mond open en nam een hap.
Kiki zat na aan paar happen ook helemaal onder en al snel greep ook Lotte in.
Zo werden we beide gevoerd terwijl Fleur en Lotten rustig aan het kletsen waren.
Al snel was het toetje op en konden we van tafel.
‘Lotte, mijn moeder vroeg zich af of je ze misschien in bad wou doen. Dat hadden ze vanmiddag gevraagd’,’ ja tuurlijk geen probleem, kleintjes komen jullie lekker mee?’
We knikte en liepen achter Lotte aan naar boven.
Lotte had al snel het bad aangezet en onze luiers afgedaan, die van mij was ondertussen ook nat want ja zoals ik al zei. Ik laat het gewoon lopen met mijn luier om. Toen het bad gevuld was tilde Lotte ons er om ste beurt in en deed wat zeep in bad.
Ze zei dat ze zo terug zou zijn en liet ons lekker badderen.

Na 10 minuten kwam eerst papa en daarna mama binnen, beiden kwamen ze doei zeggen omdat ze er van door gingen. Na de laatste kusjes en zwaaien hoorde ik de auto weg rijden.
Niet veel later kwam ook Lotte weer binnen en haalde ons een voor een uit bad om ons af te drogen.
‘Moet er nog iemand naar de wc’ zei Lotte terwijl ze net Kiki haar benen aan het afdrogen was.
‘Ja ik’ zei ik en stapte klets nat uit bad en ging op de wc zitten. Ik heb het zeker 5 minuten geprobeerd maar er kwam echt niks uit. Ook Lotte zag het en haalde me van de wc af. ‘Goed geprobeerd hoor grote meid, volgende keer lukt het’ kreeg ik te horen terwijl mijn luier werd dicht gevouwen.
Hierna hielp ze me in mijn onsie en gaf ze een tikje op mijn luier kont.
‘Ga je mee naar beneden dan gaan we naar Kiki toe’. Voordat ik de trap afliep pakte ik snel mijn knuffel uit mijn kamer. Mijn speen lag beneden en ook die verdween snel in mijn mond.
‘Zullen we lekker een filmpje gaan kijken?’ vroeg Lotte aan ons. We knikte beide enthousiast ja en gingen bedenken welke film het werd.
Uiteindelijk hadden we gekozen voor Rapunzel en Lotte zetten snel de film aan.
‘Na de film gaan jullie wel gelijk slapen hoor lieverds’.
‘Ik ben nog lang niet moe’ zei ik tijdens een dikke gaap waarbij zelfs mijn speen uitviel.
‘Nee tuurlijk ben je nog niet moe, maar we gaan straks wel lekker slapen’ zei Lotte met een knipoog terwijl ze mijn speentje terug in mijn mond stopte en hem vast maakte aan mijn pyjama.

De film was ondertussen halverwege en ik begon toch en beetje te knikkenbollen. Ik had mijn onsie ondertussen deels uitgedaan zodat Lotte over mijn rug kon kriebelen. Dit hielp uiteraard niet tegen mijn moeheid maar ik vond het te lekker om het te laten stoppen.
Kiki was al lang weg en lag zachtjes snurkend aan de andere kant van Lotte.
Lotte zag me strijden tegen de slaap en had de film op pauze gezet.
‘Kom lieve schat dan gaan we lekker naar bed toe’ en zonder mijn antwoord af te wachten tilde ze me op. Mijn knuffel bleef hierdoor op de bank achter en ik begon zachtjes te huilen toen Lotte de trap op liep.
‘Wat is er lieve schat? Heb je een ongelukje gehad?’. Ik schudde van nee en kon nog net tussen mijn snikjes door duidelijk maken dat ik mijn knuffel wou.
Lotte lekker het te begrijpen en draaide zichzelf met mijn in haar armen om. Ze liep snel naar beneden en ik kon mijn knuffel pakken. Hierna bracht ze me snel naar boven toe en legde me neer in het grote bed van papa en mama. Ze deed mijn onsie uit en verschoonde mijn inmiddels natte luier.
‘Zo jij kan der weer tegen aan’ zei ze terwijl ze de de deken over me heen trok.
‘Ik ga je zusje halen, ik ben zo terug’ zei Lotte daarna en ze verliet de kamer.
Hierbij deed ze alleen het ligt uit en de deur dicht. Hierdoor was het ineens pik donker in de kamer. Mama laat altijd een lampje in de gang branden als we boven zijn.
Ik begon weer zachtjes te huilen en het werd steeds harden hoe langer Lotte weg bleef.
Het bed uit durfde ik niet, en roepen om Lotten ook niet. Het enige wat ik kom doen was huilen.
Na wat als een eeuwigheid voelde liep Lotte met Kiki in haar armen de kamer in.
‘Och meisje wat is er’ zei ze terwijl ze Kiki neer legde.
‘Het ligt was uit en het was helemaal donker en ik was bang’, snikte ik zachtjes.
Lotte liet Kiki nog even liggen en kwam naast me zitten. Hierna gaf ze me een dikke knuffel en vertelde ze me dat ze er nu bij bleef.
Lotte ging terug naar Kiki en verschoonde ook haar luier. Daarna werd Kiki onder de dekens gelegd en viel gelijk weer in slaap.
Ik bleef toch verdrietig en Lotte zag dat ook.
‘Kom eens mee kleintje ik heb een idee’ en Lotte tilde me op.
Ze keek nog even naar Kiki maar die lag als een blok te slapen dus die kon ze gerust hier laten liggen.

Samen gingen we weer naar beneden en liepen we door naar de keuken.
Lotten zetten me even naar op het aanrecht en begon wat dingen te pakken. De koelkast ging open en daarna ook twee andere kastjes. Vanuit mijn positie kon ik net niet zien wat ze allemaal pakte totdat ze naar de magnetron toe liep.
Ze had een flesje met melk gevuld. En geen gewoon flesje maar een baby fles.
‘Ik zag deze liggen toen ik jullie slabbetjes ging ophalen gebruiken jullie deze wel eens?’
Lotte had nu zoveel moeite gedaan dat ik geen nee durfde te zeggen, ik zweeg en knikte zachtjes.
‘Dat dacht ik al, ik denk dat dit nu goed kan helpen’ zei ze en ze stopte het flesje in de magnetron.
Na enkele minuten ging de piep af en haalde ze het flesje er uit.
Ze tilde me weer op en we gingen weer naar boven.

Lotte ging naast Kiki in het grote bed liggen en zette mij op haar schoot.
Ik legde mijn hoofd tussen haar borsten in en deed mijn mond om het tutje van de fles die Lotte vast hield.
Ik had niet verwacht dat het sabbelen van de warme melk uit het tutje zo rustgevend kon zijn en al snel was ik helemaal in een trans.
Toen het flesje op was, was ik weer helemaal tot rust gekomen. Ik deed mijn duim in mijn mond en kroop lekker tegen Lotte aan.
Ik voelde haar hand mijn duim pakken en er uit halen, om daarna mijn speen er in te doen.
Ik voelde dat ik moest plassen en nog voordat ik helemaal wist wat ik voelde liet ik het al lopen.
Dit ging wel heel makkelijk dacht ik, dat is niet zo handig misschien. Maar eigenlijk kon het me nu even niks schelen.
Ik wist zeker dat Lotte de warme gloed van mijn nu natte luier kan voelen. Ik zat boven op haar been dus het was moeilijk te missen.
Langzaam sloot ik mijn ogen en hoopte stiekem dat ik vaker een flesje warme melk mocht. Het was misschien niet stoer om te doen maar het was wel heel fijn. En mama vind me nog steeds een grote meid dus het maakt niet uit.
En met die gedachte viel ik in een diepe slaap.
Zo diep dat ik niet eens had gemerkt dat Lotte was weg gegaan en mijn luier had verschoond.
Ik droomde alleen maar over morgen en over wat van leuke dingen we gingen doen.
 

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
Idd een heel leuk verhaal tot nu toe ben benieuwd hoe het verder gaat
 

nina150000

Nieuw account na nina15000 ik niet meer op kan
Wauw super leuk ben benieuwd hoe dit verder gaat al denk ik dat lotte nog wat plan is met nora en wat er nog meer gaat gebeuren en of ze nog kleiner gaat worden
 

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
Weer een mooie invalshoek van dit verhaal.
Smaakt naar meer, benieuwd naar de volgende ochtend.
:tmb :tmb :tmb :tmb :tmb :tmb :tmb
 

Floor17

Toplid
Hoofdstuk 11: Ziekjes

Ik werd wakker door een rommelt gevoel in mijn buik, langzaam ging ik rechtop zitten en keek ik even om me heen.
Ik lag samen met Kiki in het grote bed van papa en mama, en langzaam begonnen de gebeurtenissen van gisteravond terug te komen.
Ik had hard moeten huilen omdat het zo donker was geworden en Lotte me helemaal alleen moet. Hierna mocht ik echter wel bij Lotte komen liggen en had ze zelfs een warme fles melk gemaakt.
Ik dacht terug aan de warme melk en aan hoe rust gevend ik dit vond. Stiekem hoopte ik er op dat het vanavond weer mocht maar ik durfde het niet te vragen.
Toen ik eenmaal rechtop zat voelde ik mijn buik nogmaals rommelen, en ook mijn hoofd was en beetje aan het bonken. Wat een stom gevoel dacht ik. Eerst probeerde ik het en beetje te negeren maar het ging maar niet weg.
Hoe langer het duurde hoe meer last ik er van kreeg, het was zo erg dat er tranen over mijn wangen begonnen te lopen.
Ik denk dat Lotte mijn gesnik heeft gehoord want kort daarna ging de deur open en liep Lotte naar binnen toe. ‘Och kleintje toch wat is er’ vroeg Lotte bezorgd. Ik legde snel uit waar ik last had en zoals ik dat goed kon overdreef ik het extra veel.
‘Dat klinkt niet goed lieverd, kom eens even snel hier’. Ik kroop naar het einde van het bed en voelde hoe Lotte haar hand tegen mijn voorhoofd hield’.
‘Mhhhh even wachten ben zo terug’ en ze verliet de kamer.
Vraag niet hoe maat Kiki lag ondertussen heerlijk dood te slapen en had geen kick gegeven tijdens het hele gebeuren.

Niet veel later kwam Lotte terug, in haar ene hand een schone luier en billendoekjes. Maar wat had ze nou in haar andere hand? Ik kon het niet goed zien.
‘Ik ga jouw temperatuur even opnemen lieverdje, en daarna gelijk lekker een schone broek’ zei Lotte lief.
Ik knikte en ging al klaar liggen, ik voelde hoe de plakker los werden gemaakt en hoe de ergste plas van me af werd geveegd. ‘Je hebt weer goed je best gedaan’ grapte Lotte terwijl ze de natte luier op rolde.
‘Draai je maar even op je buik’, ik keek Lotte vragend aan. Hoe kon ze dan mijn luier om doen?
Lotte zag me na denken en legde het uit ‘ik moet je temperatuur toch even opmeten gekke, draai je snel om’.
Niet wakker en niet fit keek ik nog steeds schaapachtig naar Lotte. Lotte die het duidelijk te lang vond duren besloot het dan maar anders te doen. Ze tilde me benen omhoog waardoor mijn billen los kwamen van het bed, hierna pakte ze de thermometer en deed deze voorzichtig tussen mijn billetjes.
‘Nu even goed stil blijven liggen kleintje’ hoorde ik haar zeggen en ik durfde niet te bewegen.
Terwijl ik in deze positie lag zag ik de ogen van Kiki open gaan en mijn kant opkijken.
‘Goeiemorgen Lotte’ zei ze opgewekt met haar speen in haar mond. Goedemorgen prinses’ zei Lotte snel terug.
‘Piep piep piep’ hoorde ik de thermometer doen en ik voelde dat Lotte hem pakte.
‘Oh lichte verhoging, ik denk door het korte nachtje, even een paracetamol er in en je bed snel weer de oude’ zei ze terwijl ze mijn benen lied zakken en de kamer uit liep.
Snel was ze terug gekomen met een extra schone luier voor Kiki, en glas water en een wit pilletje. Ze kwam naast me op bed zitten en gaf me de paracetamol. ‘Deze gauw doorslikken dan voel je je snel weer beter’. Door slikken, ik deed dat nooit. Ik kon dat nog niet en kreeg dan altijd zo’n vieze smaak in mijn mond. Mama gebruikte altijd een zetpil.
‘Ik kan dat niet’ zei ik zachtjes terwijl ik bang naar het pilletje keek. ‘Mama doet hem altijd in onze billen’ riep Kiki spontaan.
‘Oh jullie gebruiken een zetpil, die ga ik even snel pakken dan’ en Lotte liep de kamer weer uit.
Toen ze terug kwam ging ik uit mij zelf al klaar liggen op mijn buik, omdat ik dat me kan herinneren van als mama het doet.
Lotte kwam zitten en al snel zat de zet pil er in. ‘Goed gedaan hoor grote meid, trots op jouw’ zei Lotte terwijl ze een nieuwe luier bij me omdeed.
‘Zullen wij maar eens naar beneden gaan voor een ontbijtje?’ vroeg Lotte lief aan ons.
Beide knikte we snel ja en liepen achter Lotte aan, nou ja liepen. Kiki liep en ik liet me lekker tillen. Ik was natuurlijk dood ziek dus dan mag dat wel.

Beneden aangekomen werd ik op de bank gezet, en ook Kiki kwam lekker zitten. Lotte ging wat pakken en kwam even later terug met onze pyjama’s. ‘Deze moeten jullie wel even aan hoor, het is net te koud voor alleen jullie luiertje’.
Ik deed mijn armen omhoog en Lotte schoof mijn pyjama shirt er over heen, hierna ging ik liggen en werd mijn pyjama broek aan gedaan. Ik keek even en zag dat het mijn favoriete frozen pyjama was, deze is alleen eigenlijk net te klein maar hij is gewoon de beste.
Doordat die zo klein is kan je wel heel goed zien dat ik een luier om heb, en het randje van mijn luier komt ook boven mijn broek uit.
Lotte liep door naar Kiki en die kreeg ook snel haar pyjama aan. Daarna liep ze door naar de keuken om het ontbijt klaar te zetten.
Ik zag haar een aantal keer heen en weer lopen en al snel werden we geroepen om te komen zitten. We namen plaats en ik wou net een slokje drinken nemen toen ik voelde hoe Lotte mijn slab omdeed. ‘Die is alleen voor het avond eten’ zei ik zachtjes.
‘Dat weet ik kleintje, maar jullie hebben net een schone pyjama aan en het is zonde als ze gelijk weer vies worden’. Ondertussen was ze bij Kiki aangekomen en had ze bij haar ook een slab omgedaan en was daarna zelf ook gaan zitten.
‘Wat willen jullie op je broodje?’ was de vraag van Lotte. Ik dacht even na en wees toen naar hagelslag, Kiki wou een broodje met tijger vlokken.
Lotte begon snel te smeren en ik begon aan mijn glas melk.
Kiki die ook een slok melk had genomen had een hele grote melk snor, toen ik dit zag moest ik gelijk lachen en spuugde ik wat melk uit dat op dat moment in mijn mond zat.
Al snel liep de melk via mijn slab het bakje in.
‘Nou zie je komen ze toch nog van pas’ zei Lotte terwijl ze mijn broodje hagelslag voor mijn neus neer zette.
Ik keek naar het broodje en zag dat ik in allemaal kleine stukjes was gesneden, zoals mama dat vroeger deed.
‘Lotte ik wil niet die stukjes met de korstjes’ zei ik met een zeurende stem, ‘dat vind ik bha’.
‘Dan laat je die lekker liggen lieverd, of je eet tot aan de korstjes’. Tevreden met het antwoord prikte ik een stukje op mijn vork en begon snel met eten.
Voordat ik het wist was mijn broodje op, tenminste als je alle over gebleven korstjes niet mee telt natuurlijk.
Kiki was ongelofelijk aan het treuzel dus halverwege haar broodje besloot Lotte even wat snelheid toe te voegen en Kiki wat te helpen. Hierdoor was Kiki gelukkig niet veel later dan mijn ook klaar.
Lotte maakte onze handen en gezichte schoon, ik had hagelslag bijna in mijn oor zitten, en daarna deed ze onze slabben af.
‘Jullie mogen nog even een half uur tv kijken, daarna ga ik jullie klaar maken en gaan we naar de winkel’.
Kiki en ik knikte en liepen vlug naar de tv toe.
Ik ging op de bank zitten en Kiki zat op haar hurken voor de bank.
Na een minuut of 10 gekeken te hebben rook ik ineens iets vies. Ik keek naar Kiki en wist eigenlijk al genoeg. Kiki had weer eens gepoept. Ik negeerde de geur en ging rustig door met het kijken van de aflevering.

Toen er ongeveer en half uur voorbij was kwam Lotte gedoucht en omgekleed aangelopen.
‘Zo gaan jullie mee naar boven, en wie van jullie is er zo aan het stinken zeg’ zei ze terwijl ze overdreven haar neus dichtkneep.
Ik stond op en liep naar Lotte toe zodat ze me kon optillen om naar boven te gaan. Lotte was alleen eerst even iets anders van plan. Ze draaide me vlug om en trok mijn pyjama en luier naar achter, hierna liet ze me bukken en controleerde ze of ik gepoept had. ‘Heb jij gepoept Noortje?’ vroeg ze terwijl ze aan het controleren was. Ik schudden hevig van nee. ‘Het was Kiki, ik was het deze keer niet’.
Geen idee waarom ik deze keer zei, het is niet dat het dagelijks voorkomt.
Ik mocht weer recht opstaan en Lotte tilde me op.
‘Ik kijk boven wel even wie van jullie de grote stinkerd is’ en ze stak haar vrije hand uit naar Kiki.
Met zijn drieën gingen we naar boven, hier aangekomen trok Lotte onze pyjama’s uit en al snel was het voor iedereen duidelijk dat inderdaad Kiki de grote stinkerd was.
‘Noortje moet jij nog naar de wc?’ Ik voelde even en schudde daarna nee. Lotte kinkte en nam Kiki mee naar de badkamer mij achterlaten in mijn kamer ik alleen mijn luier.
Ik wist dat het wel even ging duren en pakte mijn knuffel en speen en begon lekker op de vloer te spelen.
Tijdens het spelen voelde ik ineens een warme gloed zich verspreiden in mijn luier, ik was gewoon aan het plassen. En ik had het niet eens door. Ik haalde me schouders op want ik had toch een luier om. Ik dacht aan die keren dat dit gebeurde terwijl ik een onderbroek aan had, iedereen kon het zien en het voelde super vies. Dit was dan toch veel beter.
Kiki en Lotte kwamen de kamer ingelopen en ik zag Lotte de kledingkast open doen.
Al snel kwamen er twee setjes kleding uit.
‘Wie komt er eerst?’ vroeg Lotte. Ik had en ondertussen best koud dus stak snel mijn vinger op. Ik liep naar Lotten toe en deed mijn arme omhoog voor de trui die ze vast had.
Hierna wou ik in de matchende joggingbroek stappen maar Lotte hield me te.
‘Ik dacht dat jij niet hoefde te plassen’ zei ze verbaasd. ‘Ik hoefde ook niet te plassen maar het gebeurde gewoon ineens’ was het enige antwoord dat ik had.
Lotte zuchten even lief en gebood me op de grond te gaan liggen.
Terwijl ik mijn knuffel nog in mijn hand had verschoonde Lotte snel mijn plas luiers.
Toen ze klaar was mocht ik gaan staan en trok ze snel mijn broek en sokken aan.
Kiki was hierna aan de beurt en kreeg het zelfde pakje aan als ik.
‘Zo gaan jullie mee naar beneden kleintjes dan gaan we snel naar de supermarkt’.

Toen we beneden kwamen trokken we snel onze schoenen aan en stapte we met hulp van Lotte in de bakfiets. Hierna maakte ze ons vast en fietste ze snel weg.
Aangekomen bij de supermarkt wou Kiki perse en klein karretje. Lotte pakte deze voor haar en pakte voor zich zelf een grote kar.
‘Wil jij ook een klein karretje?’ vroeg ze aan mij. Ik schudde van nee en vroeg of ik in de grote kar mocht. Lotte knikte ja en tilde me op, alleen in plaats van dat ze me in het grote vak neer zette, zette ze me in het kinderzitje.
Enigszins verbaasd liet ik het maar toe, en om eerlijk te zijn. Zo slecht zat het niet.
We liepen de winkel in en al snel ging Lotte haar lijstje af werken.
Kiki mocht af en toe iets pakken en ik mocht de handscanner gebruiken om het te bliepen.
Al snel hadden we en kar met boodschappen, veel voor het avond eten en ook wat lekkere snoepjes voor vanmiddag en vanavond.
Lotte draaide de kar het babyschap in en begon rond te kijken. Ze stopte een bak billendoekjes in de kar en liep iets verder.
Ik zag der even denken en een paar keer naar ons kijken, hierna pakte ze een blauw oranje pak luiers en legde deze ook in de kar.
Ik herkende ze niet en vroeg me af waarom ze die meenam in plaats van de pampers.
Ik wou het vragen maar werd afgeleid door een klasgenootje.
‘Hoi Nora’ hoorde ik Tess zeggen. Tess is een meisje uit mijn klas, ze is best aardig maar ze zit altijd en beetje alleen en praat nooit echt met haar eigenlijk. ‘Hoi’ zei ik snel terug en we zwaaide even naar elkaar toen Lotte weer verder liep.
Ik kon nog net zien hoe de moeder van Tess bij het schap luiers iets in haar mandje deed en ik zag Tess zenuwachtig kijken maar geen idee waarom.
Lotte had de kar ondertussen richting de kassa’s geduwd en daar begon ze met afrekenen. Dat is wel het voordeel van de scanner. Alles kon gewoon in de tas blijven.
Nadat Lotte betaald had gingen we naar de uitgang, ik werd uit het karretje getild en even later werd ik samen met Kiki in de bakfiets gezet. De tas met boodschappen kwam er ook bij en snel fietsen Lotte naar huis.

Thuis aangekomen ruimde ze snel alle boodschappen op en riep ons bij zich.
‘Lieve schatten, we mochten vandaag van mama iets leuks gaan doen dus we gaan met zijn drieën lekker naar het zwembad’. Kiki en ik begonnen gelijk blij te klappen en gaven Lotte snel een knuffel.
Ik heb jullie spullen al in de tas gestopt en heb ook wat eten en drinken mee genomen. Dus als er nog iemand moet plassen is dit het moment en anders gaan we lekker richting het bad.
Ik hoefde niet naar de wc en ook Kiki zei dat ze niet hoefde.
‘Hoe gaan we eigenlijk naar het zwembad want die is toch ver weg?’ vroeg ik.
‘We fietsen naar het station en dan gaan we met de trein’ was Lotte haar antwoord.
De trein, ik weet niet wat het is maar ik vond dat toch altijd wel spannend. ‘Mag ik mijn knuffel mee?’ vroeg ik voorzichtig. Ik hoopte van wel want dan voelde ik me bingen bang.
‘Tuurlijk kleintje, ik zal hem even voor je pakken’ en Lotte liep snel naar boven toe.
Ze kwam terug met mijn knuffel, en ik zag dat ze ook besloten had mijn speen aan de knuffel vast te maken. Ik vond het niet zo erg zolang ik mijn knuffel maar had.
Iedereen was nu helemaal klaar voor vertrek en al snel stonden we weer buiten bij de bakfiets, ik voelde een klein beetje gerommel in mijn buik maar negeerde het. Lotte had me ondertussen vast gemaakt en we vertrokken snel richting de trein.

Het was best druk op het station en Kiki en ik hielden Lotte haar handen extra goed vast. Mijn knuffel had ik vastgeknepen in mijn andere hand.
‘Ah daar komt onze trein al’ zei Lotte en ik zag een grote twee hoge trein aan komen rijden.
Nadat deze stil stond nam Lotte ons mee naar binnen en zochten we een plekje. Het was erg druk en het enige wat nog vrij was was een bankje voor twee personen, Lotte zetten mij bij het raam neer en nam Kiki opschoot.
Niet veel later voelde ik de trein in beweging komen en gingen we ervandoor.
‘Wanneer moeten we er uit Lotte’ hoorde ik Kiki vragen. ‘Over 3 haltes, dus als de trein drie keer stopt dan moeten we er uit’. Kiki knikte dat ze het begreep.
Ik was ondertussen en beetje naar buiten aan het kijken en stak mijn duim in mijn mond.
‘Kan je niet beter je speen pakken meisje, daar heb je hem denk ik voor’ hoorde ik een wat oudere mevrouw ineens zeggen. Verlegen keek ik haar kant op en verstopte ik mijn hoofd bij Lotte. Lotte die mij ondertussen aankeek pakte mijn duim uit mijn mond en stopte mijn speen er in.
‘Daar heeft die mevrouw wel gelijk he, dit is veel beter zo’ en Lotte begon daarna te kletsen met de mevrouw.
‘Zit jij nou gewoon te plassen hier’ hoorde ik Lotte met een grappig stemmetje zeggen. Ik was niet aan het opletten en riep gouw; nee hoor ik ben nog droog kijk maar. En zonder er bij na te denken deed ik de voorkant van mijn broek en beetje omlaag. Lotte keek naar mij en voelde even ‘heel goed dat je nog droog bent, maar ik had het tegen deze kleine meid hier’ en ze tikte Kiki op haar neus.
Wat stom van mij, tuurlijk had ze het over Kiki. Ik zag de mevrouw nu weer naar bij kijken en net als eerst verstopte ik snel mijn gezicht bij Lotte.

‘Nog en beetje moeite met droog blijven zie ik’ zei de mevrouw. ‘Ja ze zijn hard aan het oefenen maar dit weekend hebben ze even vrij en dan letten we er wat minder op’ was Lotte haar antwoord.
De mevrouw noemde ons daarna nog schatjes en begon weer verder te lezen in haar krant.
Ondertussen was de eerste stop al lang geweest en de tweede stop was er bijna. Het gerommel in mijn buik speelde weer even op en ik voelde dat ik en beetje moest poepen.
Ik ging met mijn mond voorzichtig naar Lotte haar oor en fluisterde; Lotte, Lotte ik moet poepen denk ik.
Lotte keek me lief aan en vroeg of ik naar de wc wou. Snel schudde ik van nee, ik vond de trein zelf al spannend dan ga ik hier zeker niet naar de wc.
‘Ik kan het nog wel even ophouden hoor’ zei ik.
‘Grote meid’ was het antwoord van Lotte.
Bij de tweede stop aangekomen stond de mevrouw voor ons op en zei ons gedag. Lang konden we niet genieten van de ruimte want al snel zat er een meid van Lotte haar leeftijd.
De trein reed weer verder en we hoefde nu niet lang meer te wachten tot we bij het zwembad zouden zijn.
‘Jouw zusjes zien er zo schattig uit’ zei het meisje voor ons ineens. ‘Die matchende pakjes ook, te cute, hoe oud zijn ze?’ Lotte die naar mij keek en mijn blik zag zei snel. ‘Nha dankjewel, ze zijn 5 en 7’
‘Zo’n leuke leeftijd is dat he, mijn zusje is nu 8 maar die is echt niet zo’n schatje als deze hier’ en ik kreeg een tikje op mijn neus.
‘Ja het zijn echt twee kleine schatjes, maar kunnen ook boefjes zijn hoor’ ging Lotte verder.
Ik begon weer naar buiten te kijken en volgde de rest van het gesprek niet meer. Ik vond het gek dat Lotte zei dat ik 7 was maar misschien was dat voor nu makkelijker. En ik was ook gewoon wat klein voor mijn leeftijd.
Ik voelde hoe de trein snelheid verminderder en uiteindelijk tot stilstand kwam. ‘Komen jullie mee schatjes hier moeten wij eruit’ snel pakte ik de hand van Lotte vast en liepen we met zijn drieën naar buiten.

Vanaf het station was het gelukkig nog maar 3 minuten lopen en al snel had Lotte de kaartjes gekocht en liepen we door de poortjes heen.
Ik zag Lotte zoeken naar een hokje. Je had familie hokjes, kleine hokjes en net zoals in Frankrijk van die gemeenschappelijke hokjes. Ik zag Lotte richting de gemeenschappelijke hokjes lopen toen een van de familie hokjes open ging. Lotte zag dat ook en besloot toch daar naartoe te lopen.
Gelukkig dacht ik, anders had ik weer in alleen mijn luier bij vreemden moeten staan. Al leek het me deze keer minder erg dan de eerste keer.
Nadat we het hokje in waren gegaan zetten Lotte snel alle spullen neer.
‘Proberen jullie je maar zelf uit te kleden dan kom ik zo verder helpen’ zei Lotte terwijl ze zich vlug omkleden en haar Bikini aandeed.
Ik kreeg mijn schoenen en mijn broek makkelijk uit, mijn trui had ik wat meer moeite mee en ik wachten tot Lotte klaar was.
Kiki had net een schoen uit gekregen in de tijd dat Lotte zich helemaal had omgekleed. Lotte begon Kiki verder te helpen en nadat Kiki in alleen haar luier stond hielp ze mij nog even mijn trui uit te doen.
Hierna maakte ze onze luiers los en veegde ze Kiki en beetje schoon. Ik zag dat ze mijn badpak uit de tas haalde en voor Kiki ook een.
Oh ooh dat word nog wat dacht ik, Kiki wilt echt geen badpak aan.
Naast onze badpakken pakte ze iets anders uit de tas, het was dat blauw oranje pak luiers dat we bij de supermarkt hadden gehaald.
Lotte opende het pak en nu zag ik wat het waren, het waren zwemluiers. Ze pakte er eentje uit en hield hem voor Kiki haar neus open. ‘Stap er maar in prinses’. Ik zag Kiki even twijfelen maar daarna zonder probleem in de zwemluier stappen. Hierna pakte Lotte het badpak van Kiki en hield deze open.
‘NEE’ riep Kiki hard, ‘ik wil geen badpak aan’. Ik hoorde wat moeders in het hokje naast ons zachtjes lachen. ‘Kiki ik heb geen bikini mee alleen je badpak’ zei Lotte. ‘Ik zwem altijd in alleen mijn broekje en die heb ik nu toch ook aan’ zei Kiki wijzend op de zwemluier. ‘Ja ik vind het niet erg, weet je het zeker?’ vroeg Lotte en Kiki knikte.
Lotte haalde haar schouders op en keek naar mij.
Ik zag haar hand naar het pak zwemluiers gaan en ze haalde er eentje uit. Ik begon nu toch iets van paniek te voelen. Moest ik er ook een aan? Nee toch? Lotte hield ondertussen de zwemluier voor mijn neus open. ‘Ik heb dat niet nodig hoor’ zei ik onzeker. ‘Lieverd van mama moesten jullie dit weekend je luiertje omhouden. Daarnaast ben jij nog niet helemaal vit dus lijkt het me echt verstandiger. ‘Ik kom echt zeggen wanneer ik naar de wc moet’ probeerde ik nog. ‘Heel goed dat je dat gaat proberen maar weet je vanochtend nog, toen moest je ook niet en 5 minuten later was ik een natte luier aan het verschonen’ zei ze terwijl ze een van mijn benen in de opening stak. ‘Het is echt even beter zo kleintje’ zei ze terwijl mijn andere voet er door heen ging en ze de luier optrok.
‘Zo we kunnen gaan’ zei ze.
‘Euuuh Lotte, mag ik mijn badpak wel aan?’.
‘Oh tuurlijk lieverd, ik dacht dat jij misschien ook liever zonder ging’ zei ze terwijl ze me mijn badpak aantrok.
‘Zo nu kunnen we echt gaan’. Lotte pakte alle spullen en deed ze in het kluisje. Ze nam en tas met eten en drinken mee en we liepen het bad in.

Ik hield Lotte haar hand goed vast terwijl we opzoek gingen naar een plekje. Ik keek nog eens naar beneden en zag tot mijn opluchting dat mijn badpak de zwemluier redelijk goed verborg. Ik keek daarna naar Kiki en moest toch en beetje lachen. Hoe kon deze meid zich zo weinig schamen.
Lotte zag ergens een mooi plekje en zette snel alle spullen neer. ‘Zo waar gaan we als eerst naar toe?’ vroeg ze aan ons. Beide riepen we de glijbanen dus liepen we snel die kant op.
Na een tijdje gezwommen te hebben begonnen ik toch wel honger te krijgen. De andere ook gelukkig dus liepen we richting de spullen en daarna naar het snack café in het zwembad.
Het was rond lunch tijd dus het was extreem druk, Lotte vroeg eerst of we later terug wouden komen maar we zeiden dat we echt wel honger hadden, dus gingen we toch maar opzoek naar een plekje.
Er was nog een tafeltje vrij alleen stond hier maar een stoel aan. Lotte zette snel haar tas neer en keek even rond of ze ergens een vrij stoel zag staan.
Ineens liep ze weg, kort daarna kwam ze terug met twee kinderstoelen. ‘Deze waren nog vrij, ik denk wel dat jullie hier in passen. En al snel werden Kiki en ik om en om in de stoel getild.
Lotte ging daarna het eten bestellen en kwam terug met een tafel nummertje. ‘Ze komen het zo snel mogelijk brengen’ zei Lotte.
We waren rustig aan het kletsen en ik was de zwemluier en kinderstoel eigenlijk al weer vergeten.
‘Twee maal het kinder menu en een hamburger’ hoorde ik ineens terwijl een man het eten op tafel neer zetten. ‘Eet smakelijk’ zei de man terwijl die weg liep en wij begonnen lekker met eten.

Mijn eten was op en ik zat helemaal vol, mijn drinken was nog voor de helft gevuld maar ik hoefde echt niet meer. ‘Ik zit echt vol Lotte’ zei ik gapend. ‘Hoef je je drinken niet meer?’ vroeg ze en ik schudden nee. Ik zag hoe ze mijn drinken pakte en dit in iets in haar tas deed waarna de de lege beker weer terug zetten. Gek dacht ik, waarom zou je dat doen.
Kiki was ook klaar en vroeg of we weer gingen zwemmen. Lotte knikte ja ‘maar eerst even kijken hoe jullie luiers er bij zitten’.
Kiki werd uit de stoel getild en daarna was het mijn beurt. We liepen terug naar de spullen en Lotte keek even snel naar Kiki haar luier.
Deze hoefde nog niet verschoond te worden was de conclusie, Lotte liep hierna naar mij toe en trok ineens mijn badpak naar beneden.
Nu stond ik net als Kiki in alleen een zwemluier met een badpak rond mijn knieën.
Ook ik hoefde niet verschoond te worden dus konden we weer lekker gaan zwemmen, dacht ik.
‘Nog heel even mee lope meisjes’ zei Lotte en we liepen achter haar aan. Ze stopte met lopen bij het rek met zwemvesten en bandjes. ‘Nora kom eens lieverd’ en ik liep haar kant op. ‘Steek je arm maar even uit’. Ik keek haar vragend aan het deed wat ze me vroeg. Ineens voelde ik hoe ze een zwembandje om mijn arm schoof en daarna om mijn andere arm. Nog voordat ik iets kom vragen was Lotte al aan het praten; je bent nog niet helemaal fit kleintje en ik vond je net al niet heel goed zwemmen. Ik zag je tijdens het eten gapen dus lijkt me dit voor nu even de beste optie.
Ik keek hoor stil aan en liet het even op me inwerken. Ik wou helemaal niet met die stomme bandjes zwemmen maar ik had ook niet veel keuze denk ik.
Ik hoopte dat Kiki ook moest maar zei hoefde niet van Lotte. Na dat ik mijn bandjes om had gekregen konden we wel eindelijk weer gaan zwemmen.
We gingen nog heel vaak van de glijbaan en ook de wildwaterbaan was een succes. Door dat ik zoveel plezier had had ik niet in de gaten dat ik eigenlijk de hele dag al een bepaald gevoel aan het negeren was. Ik moest poepen en nodig ook.
We mochten nog een keer in de golven en dan zouden we naar huis gaan had Lotte gezegd.
We stonden te wachten en eindelijk begon het bad te golven. Stiekem waren die bandjes nu best handig want ik hoefde geen moeite te doen om mijn hoofd boven water te houden.
Doordat ik steeds met mijn voeten los kwam van de vloer kon ik moeilijk de rest van mijn lichaam controleren in het water.
Ineens voelde ik mijn buik weer rommelen, net zoals vanmorgen en in de trein. Alleen deze keer was het veel dringender en had ik echt door wat het was. Ik moest poepen en wel nu.
Ik probeerde door de golven heen dichter bij Kiki en Lotte te komen om het te zeggen. Maar vlak voordat ik er was voelde ik het mis gaan.

Terwijl ik door de golven op en neer werd gedaan voelde ik de poep mijn zwemluier inlopen. Het gerommel dat ik vanmorgen al voelde had uiteindelijk toch van me gewonnen.
Toen ik voelde dat ik klaar was met poepen waren de golven aan het afzwakken en spartelde ik snel naar Lotte toe.
‘Zo lieverds gaan jullie mee?’ en ze nam ons bij de hand mee naar de spullen.
We liepen hierna richting de uitgang en mijn bandjes werden weer afgedaan en in de bak gelegd. Hierna liepen we door richting de douches.
Nou even goed afspoelen jullie twee zei Lotte terwijl ze ene fles babyshampoo pakte.
Ze begon bij de haren van Kiki en deed daarna die van mij. Ze trok mijn badpak omlaag zodat de rest van mijn lichaam ook even chloor vrij kon worden.
Dit vond ik niet gek want mama deed het ook altijd bij me. Gelukkig deed ze hem niet helemaal uit dus mijn zwemluier bleef verborgen.
Nadat onze haren waren gewassen wikkelde Lotte ons in een handdoek en gingen we de spullen pakken en een hokje zoeken.
De spullen waren zo gepakt maar een leeg hokje was nergens te bekennen. Lotte zag dat ook en ze nam ons mee de gezamenlijke kleed ruimte in. Nee he niet nu dacht ik. Maar echt een andere optie was er niet. Lotte zetten de spullen op een bankje en droogde ons verder af. Hierna kleden ze zich zelf even snel om en begon daarna Kiki te helpen.
Kiki haar zwemluier werd afgedaan en ze moest gaan liggen op de bank. Hier werd snel een luier omgedaan en voor ik het wist had Kiki haar kleren al weer aan.
‘Een gehad, een te gaan’ hoorde ik Lotte zeggen en ze liep naar me toe. Ze trok mijn badpak helemaal omlaag en stopte toen even.
‘Noortje draai je eens om lieverd’. Ik deed wat ze vroeg en wist ook al waarom. Verdrietig draaide ik me om en voelde hoe Lotte mijn luier checkte.
Hierna tilde ze me op en liep naar een van de verschoontafels toe. Ze legde me neer en liep snel terug om een luier te pakken.
‘Toch en poepje en een plasje gedaan kleintje, het is maar goed dat je er toch eentje om had’ zei Lotte lief terwijl ze mijn vieze luier verschoonde.
Ik schaamde me dood en begon zachtjes te snikken.
‘He kan gebeuren he, je bent ook niet helemaal fit dus misschien komt het daar door’. Nog steeds verdrietig liet ik Lotte snel haar werk afmaken en al gauw stond ik niet alleen in een schonen luier maar in al mijn kleren klaar.
‘Zo we kunnen lekker naar huis schatjes’. En met zijn drieën liepen we naar het station toe.

Eenmaal in de trein merkte ik dat Lotte misschien toch wel gelijk had. Ik begon aardig moe te worden en hing lekker tegen haar aan. Mijn knuffel en speen had ik op het station al gepakt en hielpen me nu om lekker te relaxen.
‘Lotte ik heb een beetje dorst’ zei Kiki. Ik had eigenlijk ook wel en beetje dorst en zei dat ik ook wou drinken.
‘Gelukkig heb ik jullie drinken uit het zwembad mee genomen’ zei Lotte vlug en ze pakte haar tas erbij.
‘Kijken jullie is, alsjeblieft’. Ik keek naar wat Lotte me aangaf, het was een soort beker met een tutje er op. ‘Wat is dit van gekke beker?’. ‘Het is een anti lek beker. Dat was handiger in mijn tas. Ik zag ze thuis staan en dacht dat ze vast wel van pas zouden komen’ zei Lotte.
Ik dacht er verder niks achter, deed mijn speen uit en begon snel de beker leef te drinken. Zodra deze opwas gaf ik hem weer aan Lotte en deed ik mijn speentje weer in.
Hierna legde ik mijn hoofd op haar schoot en sloot ik mijn ogen en viel lekker in slaap.
Ik werd pas wakker toen Lotte met mij in haar armen de trein uit liep. Ik keek slaperig naar Lotte en legde daarna mijn hoofd weer neer.
Lotte tilde me naar de bakfiets en zette me er in, Kiki werd naast me neer gezet en al snel waren we onderweg naar huis.

Thuis aangekomen gingen Kiki en ik beide op de bank liggen. Het was ondertussen etenstijd en Lotte ging de keuken in om het eten te maken. Kiki en ik keken ondertussen tv.
Ik voelde dat ik moest plassen en liet het gewoon lekker lopen. Ik begon het steeds fijner te worden dat ik niet constant naar de wc moest, dit was veel makkelijker.
Na en half uur tv gekeken te hebben was het eten klaar en ging ik aan tafel zitten. Lotte deed uiteraard onze slabbetjes om en ik zag ook dat ze de bekers uit de trein gevuld had en op tafel had gezet.
Hierna werd er een pan met nasi op tafel gezet.
Lotte schepte voor ons op en zetten haar stoel tussen die van ons in.
Kiki begon lekker met eten en ook ik begon rijst op mijn lepel te doen.
Al snel zaten onze buikjes gevuld en dronk ik mijn beker leeg.
‘Is er ook een toetje?’ vroeg ik.
‘En soort van, ga maar lekker op de bank liggen ik kom zo ook’ zei Lotte tegen ons terwijl ze de slabbetjes los maakte.

Kiki en ik lagen beide op de bank. Overduidelijk vermoeid van de leuke dag. Lotte kwam niet veel aangelopen met iets in haar handen.
Ik keek op en werd gelijk blij. Ze had twee flesjes melk in haar handen. Gelijk dacht ik terug aan gister en aan hoe fijn dat was. Enthousiast pakte ik het flesje over van Lotte en ging ik zitten. Kiki was en beetje in de war en keek de kat uit de boom.
Lotte kwam tussen ons in zitten en zetten Kiki op haar schoot en deed het flesje in haar mond.
Ik lag ondertussen met mijn hoofd op haar been en lag rustig het flesje leeg te drinken.
Kiki had ondertussen ook de smaak te pakken en was ook rustig haar flesje aan het leeg drinken.
‘Meisjes, als de flesjes leeg zijn gaan we lekker naar bedje toe’ vertelde Lotte.
Mijn flesje was ondertussen leeg en ik was op mijn buik gaan liggen zodat Lotte over mijn rug kon kriebelen.
Helaas duurde dat niet lang want Kiki haar flesje was kort daarna ook leeg.
Samen met Lotte liepen we naar boven en mochten we weer op het bed van papa en mama gaan liggen.
Mijn luier was ondertussen alweer goed gebruikt en ook die van Kiki was aardig nat.
Lotte verschoonde onze luiers en nam mijn temperatuur nog even op, waarna ze me nog een zetpil gaf.
‘Gaan jullie lekker slapen schatjes’ zei Lotte. Ik gaapte en knikte ja waarna ik mijn speen weer in mijn mond deed.
Morgen komen papa en mama weer thuis en dan kan ik ze vertellen welke leuke dingen wel allemaal hebben gedaan dacht ik.
Lotte liep ondertussen naar de deur en deed het ligt uit. Deze keer liet ze de deur wel open zodat ik niet bang hoefden te zijn.
Morgen papa en mama volgende week vakantie, door die vooruitzichten viel ik met een grote glimlach in slaap.
 

nina150000

Nieuw account na nina15000 ik niet meer op kan
Super leuk het vervolg
Alleen jammer van dat luier poepen daar ben ik niet zo van maar ga zo door en laat het vervolg maar snel komen
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
onderdanigebaby Nog steeds een lastige zoektocht Contact advertenties 0
Toby Als je na 9 jaar je account hebben nog steeds een "nieuw lid" bent wordt het toch maar eens tijd om je voor te stellen. Voorstellen 14
HiddenWishes Nog steeds een peuter? N 6
T Op zoek naar de ideale luier (nog steeds) Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 19
L helaas nog steeds zoekende Contact advertenties 3
catheterboy Voorstellen nog steeds, Voorstellen 15
I Nog steeds hetzelfde 16+ Board 17
AB88 Werk je of studeer je nog steeds..? 16+ Board 64
M Werkt nog steeds niet AB/DL Fotos 5
Daddy777 Wie weet het ook nog? Vandaag mijn eerste keer buitenshuis geplast. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
J Gezocht: leuke luierdate - en wie weet nog wel meer Contact advertenties 7
#Anoniempje666 trek de stoute schoenen aan en geef het nog maar eens een kans opzoek naar ....... Contact advertenties 1
Baby Charlotte Welke AB spenen hebben nog een ventiel? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 14
goudvis Zijn hier nog meer brats Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
Diaperloverfrom2001 Ik zoek raad: ik heb een relatie, beide wonen we nog bij onze ouders, maar ik ben DL Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 10
DLY85 Wie heeft er nog dc amor luiers? Pub 2
L Zijn er ook nog echte dames Contact advertenties 8
C Een oudere Tena Slip Maxi plastic van het weekend gedragen met betere plakstrip dan ze nu hebben, toen bestond de Tena Slip Ultima nog niet Pub 14
Bam-Bi Wat zou jij nog willen mee maken in je leven ? Pub 35
Pink skirt sissy Acceptatie homoseksualiteit maar nog geen Ab DL acceptatie Algemeen 76
luierschat Nog nooit voorgesteld Voorstellen 18
V Nog maar eens proberen voor een ontmoeting. Contact advertenties 0
Ikkediap Komen deze boosters nog terug in de shop? Vragen & Info Shop 12
Fijnklein Nog maar een keer voorstellen Voorstellen 15
Tim80 Wat kun je nog meer in je broek doen, behalve een luier? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 1
qwerty123 als 13 jarige nog een speen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 11
Bob. Ik stel mij nog maar eens voor! Samen de abdl ontdekkingsreis starten?:P Voorstellen 12
H Woon nog bij mijn ouders Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 5
N Na al die jaren toch nog eens voorstellen. Voorstellen 11
pamperlover1 Nog maar eens voorstellen Voorstellen 14
Watermeloen Nog 1 weekje vakantie Contact advertenties 0
tijn2022 wat is er nog niet tot weinig te koop in luierwereld wat je wel graag zal willen hebben. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 71
sam Komen er nog nieuwe meetings in 2023 Kalender 10
D Hallo ik stel me nog even voor misschien iets te laat Voorstellen 8
T Nog wakker ? Mag altijd berichten Contact advertenties 2
DLY85 Heeft er nog iemand ABU bunnyhops? Product & Winkel Testverslagen 6
T Nog iemand die dit verlangen heeft 16+ Board 3
P Hallo luieraars, toch nog eens voorstellen uit het hoge noorden Voorstellen 14
A Luiers kopen in winkel en nog een andere vraag Luiers 43
Pamperslove nog dol op pampers Contact advertenties 14
L Vandaag nog luiers dragen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 8
Luierboyamersfoort Probeer het nog een keer Contact advertenties 7
Luierliefhebber Brent Wie fantazeert er hier nog wel eens over mensen die je kent? 16+ Board 3
A heeft er iemand nog luiers over om te proberen in omgeving uden? Contact advertenties 6
T Heb nog wat pakken tena slip maxi s te koop Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 1
S Nog even voorstellen Voorstellen 19
max79 Nog even snel een voorraadje Tena inslaan! Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
DLY85 Wie heeft nog een oud model tena voor mij? VVV 15
adidaslover Wie gelooft er nog in sinterklaas? Polls 22
mitch Nog maar eens terug Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 1
Similar threads


















































Bovenaan