Nog niet klaar Nog steeds een grote meid??

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
Leuk vervolg weer.
Klein ideetje om misschien er in te kunnen verwerken:
Slaapzakjes voor de meisjes.
 

Floor17

Toplid
Hoofdstuk 14: De kinderkamer

Ik stapte uit de auto en liep aan de hand van papa naar de voordeur van het grote huis toe, nog voordat we konden aan bellen vloog de deur open en werd ik door tante Monica opgetild. 'Oh wat ben je groot geworden' hoorde ik haar zeggen terwijl ik een dikke zoek op mijn wang kreeg, 'en wat zie je er ongelofelijk schattig uit'. Ik keek en beetje schaap achtig om me heen terwijl mijn tante me het huisje in tilde, omdat ik zelf niet hoefde te lopen kon ik rustig om me heen kijken, het was een heel groot huis met een prachtig uitzicht naar buiten.
Er was een hele grote bank en eettafel zodat er veel mensen aan kunnen zitten. Ook was er een hele grote tuin waar ik allemaal speel toestellen zag staan. Mijn tante zetten me neer op de bank er riep mijn nichten, die waren blijkbaar boven ergens aan het 'chillen' zoals mijn tante dat noemde.
Terwijl mijn nichtjes onderweg waren vroeg mijn tante hoe het ging, ik was bezig met antwoord geven toen ze ineens met haar hand naar mijn mond ging en mijn speen er uit haalde, 'zo dat is net wat makkelijker om je te verstaan' zei ze met een knipoog.
Ik liep en beetje rood aan en schaamde me dat ik niet eens doorhad dat ik hem nog in had.
Mijn nichten waren ondertussen ook in de woonkamer aangekomen en gaven me om de beurt enthousiast een knuffel en vertelde snel hoe mooi het huis wel niet was en vroegen of ik een rondleiding wou. 'Zullen we dat zo doen dames? Ik denk dat Noortje eerst even wilt bijkomen' hoorde ik mijn tante zeggen.
Mijn oudste nicht knikte en trok me ondertussen bij haar opschoot en zette de tv aan, en zo zaten we met zijn 4e op de bank lekker tv te kijken. Af en toe stelde me nichten wat vragen aan me of waren ze met elkaar in gesprek, ik kwam ondertussen lekker tot rust en keek rustig om me heen en luisterde naar de gesprekken. 'Heb je ook je zwemkleren mee? Want het zwembad is heel chill' zei mijn jongste nicht. Ik knikte en vertelde dat ik een super mooi frozen badpak had mee genomen.
'Zo te voelen moet iemand even verschoond worden' zei mijn oudste nicht ineens terwijl ze in de voorkant van mij onsie kneep. 'Ik voelde net nog een extra plasje er bij komen of niet kleintje'.
Had ik geplast bij mijn nicht op schoot? Ik had het niet eens door. Ik liep weer rood aan en voelde hoe ik werd opgetild. 'Laten we eens aan jouw mama vragen waar de spulletjes liggen' en samen liepen richting de auto waar mijn ouders en Fleur nog bezig waren met het uitruimen van de auto.
Kiki lag nog steeds lekker te slapen in de auto en mijn ouders hadden niet de moeite genomen om haar naar en bed te verplaatsen.

Mama zag ons aankomen en nog voordat mijn nicht iets had gevraagd wees mama al naar mijn spullen en bedankte mijn nicht. Mijn nicht pakte mijn koffer en overige spullen en liep weer met mij naar binnen toe, terug naar de bank waar we net zaten. Ze legde me neer op de bank en begon met het los maken van mijn onsie. Wacht, gaat ze het hier doen? Waar de andere gewoon bij zitten. Ik wou er wat van zeggen maar bedacht me toen dat ze het toch allemaal al wisten. Ik stak mijn duim in mijn mond en ontspande, maar als snel werd de duim door mijn nicht vervangen voor mijn speen die nog steeds aan de onsie vast zat.
Nadat ze de speenkoort had los gemaakt van de onsie werd deze verder uit gedaan. Ik lag nu in alleen mijn natte luier op de bank naast mijn 3 nichten. 'Je hebt flink je best gedaan knapperd' grapte mijn nichten. Ik voelde de luier open gaan en al snel werd ik schoongeveegd. 'Billen omhoog' hoorde ik mijn nicht zeggen maar ik begreep niet helemaal wat ze bedoelde. Nog voordat ik er verder over na kon denken pakte ze me bij mijn enkels en deed ze deze de lucht in en legde een droge luier onder me neer. En paar tellen later was die dicht geplakt, 'zo jij bent ook weer helemaal schoon, zullen we even kijken wat we gaan aantrekken? Want het is binnen wel te warm voor je onsie he'. Ik zag hoe ze mijn koffer open deed en wat kleren er uit halen. Ik zag een shirt in haar handen en ze bewoog met het shirt mijn kant op. Mijn hoofd werd door het shirt gedaan en hierna volgde mijn armen.
Het shirt was aan en ik keek naar het plaatje, het was mijn favorieten frozen shirt YES. Het shirt was misschien iets aan de kleine kant maar het was mijn favoriete shirt dus dat maakte niet uit. Hierna zag ik mijn nicht een majo uit mijn tas halen. 'Nog even je benen hierdoorheen steken en dan zijn we helemaal klaar' zei ze lief.
Zo gezegd zo gedaan en al snel was ik helemaal om gekleed. Wat ik zelf alleen niet doorhad was dat ik een ongelofelijke luierkont had in de majo, en omdat het shirt iets te klein was, was het randje van de luier ook goed te zien.
Mijn nicht rolde de natte luier op en liep naar de keuken om deze weg te gooien. Mijn andere twee nichten hielpen mij door mijn koffer dicht te doen. 'Ben je nu klaar voor de tour denk je?' vroeg mijn jongste nicht. Met de speen nog in mijn mond knikte ik ja en voor ik het wist werd ik opgetild en begon de tour door het huis.

De tour van het huis was bijna klaar en ik had mijn ogen uit gekeken, het zwembad was inderdaad heel cool en de tuin was ook heel mooi. Mijn nichten hadden me hun slaapkamer al laten zien en ook de slaapkamer van mijn ooms en tantes en van mijn ouders. Alleen de kamer van Kiki mijn jongste nichtje en mij waren we nog niet geweest.
We liepen door de gang en ik zag daar de laatste deur waar we nog niet in waren geweest, mijn nichten deden hem open en we liepen naar binnen. 'En dit is jouw kamer deze week' hoorde ik mijn nicht zeggen. Ik keek rond in de kamer en zag van alles. Een grote kast waar niks op stond, een deur naar de badkamer, een mooi raam naar buiten. genoeg ruimte om lekker te spelen. Er miste alleen een dingetje. Onze bedden.
Toen ik eenmaal doorhad dat er geen bedden stonden keek ik met een vragende blik naar mijn grote nicht. 'Waar moet ik slapen dan?' Vroeg ik.
'Ja dat is een goede vraag' zei ze met een lach. 'De moeders hadden al een oplossing bedacht hoorde ik ze zeggen' zei mijn nicht tegen me.
Ik was heel benieuwd naar deze oplossing en wou eigenlijk gelijk naar mama toe om het te vragen. Maar net op dat moment werden we geroepen, Oma, Oom Jeroen, Tante Lia en mijn nichtje waren aangekomen. Snel liepen wij naar de grote woonkamer om iedereen daar te begroeten.
De volwassen waren druk aan het kletsen over het verkeer en werk en over hoe het ging. Kiki was ondertussen ook wakker en was samen met mij en mijn nichtje op de bank gaan zitten en we waren met onze knuffels druk aan het spelen toen haar moeder aak kwam lopen.
'Roos, kom eens even snel staan?' hoorde ik haar vragen. Roos stond snel op en kwam voor haar moeder staan. Ik zag hoe mijn tante de broek van Roos iets naar voren deed en ik zag hoe er een luier te voorschijn kwam. 'Die gaan we zo even af doen lieverd want hij is al aardig vol dus probeer maar geen plasjes meer te doen'. Roos knikte en ging snel weer bij ons zitten. Ergens vond ik het best fijn om te weten dat Kiki en ik niet de enige waren.

Nadat iedereen en beetje was bij gekletst gingen we met ze alle aan de 'borrel'. Geen idee wat dat was maar oma had er zin in.
We gingen met zijn alle aan tafel zitten en er kwamen allerlei lekkere hapjes op tafel. Iedereen had ook wat te drinken gepakt en mama zette al snel mijn beker met limonade voor me neer. Terwijl ze dit deed controleerde ze snel even mijn luier, niet heel nat hoorde ik haar zeggen en ze liep verder. Niet heel nat dacht ik, ik had weer eens geplast zonder het door te hebben maar ik besteden er niet te veel tijd aan.
Samen met Roos en Kiki waren we gezellig aan het tekenen en de andere waren een planning aan het maken voor aankomende week.
Ik hoorde dierentuin, museum, pretpark en nog veel meer voorbij komen. Geen idee wat het uiteindelijk geworden is dat zie ik vanzelf wel dacht ik.
'Ik ben zo terug ik ga even Kiki en Nora verschonen' hoorde ik mijn moeder zeggen terwijl ze opstond. 'Zou ik gelijk Roos even doen?' vroeg mijn moeder aan mijn tante. Mijn tante knikte instemmend en vertelde waar Roos haar spullen lagen. We werden met zijn 3e door mijn moeder begeleid naar kamer die onze slaapkamer was maar waar nog steeds geen bedden stonden. Dat was ik nog vergeten te vragen dacht ik terwijl we de kamer in liepen.
Op de lege kast lag ondertussen een verschoonkussen en Roos werd en snel op getild. 'Oh we zijn net te laat zie ik' zei mama tegen Roos. 'Je bent een beetje doorgelekt lieverd maar dat geeft niet'. Mama deed Roos haar broek uit en haalde daarna haar luier weg. Roos werd schoongeveegd en hierna kreeg ze een onderbroek aan. 'Die broek kan je niet meer aan schat, dus mama moet zo even een andere broek voor jouw pakken' zei mama tegen Roos terwijl ze op de grond werd getild.
Roos kwam bij mij zitten en Kiki lag al op het verschoon kussen en voor dat ik het wist was het mijn beurt.
Terwijl mama begon met het verschonen vroeg ik over de bedden, 'dat is een hele slimme vraag van jouw maar maak je maar geen zorgen vanavond staan hier gewoon drie bedjes voor jullie'. En met dat antwoord was het gesprek klaar en tilde mama mij met schone luier en al weer op de grond.

Met zijn 4e liepen we weer de grote woonkamer in waar de 'borrel' ondertussen verschoven was naar de grote bank. Oma had het steeds meer naar haar zin en was af en toe super hard aan het lachen. Ik zag mijn nichten en Fleur af en toe naar elkaar kijken en hun lach in houden maar ik wist niet precies waarom.
Terwijl we daar met zijn alle zaten was er eten besteld en al snel was er een hele stapel pizza's bezorgd bij het huisje. Alle dozen werden open gedaan en op tafel gezet zodat iedereen zijn eigen punten kon pakken. Ik liep hongerig naar de tafel toe toen papa me tegen hield, 'even wachten prinses' zei papa en ik voelde hoe hij mij mijn slap omdeed. 'Zo nu kan je lekker je gang gaan' en papa pakte een bord voor me van de tafel en liet me mijn eigen punten uitzoeken.
Met mijn bordje met pizza punt liep ik terug naar de bank en ging ik op schoot zitten bij mijn oudste nicht. Ik wou mijn eerste hap nemen en een stukje salami schoof van de punt recht op de slap. Mijn nicht zag dit en kon een kleine lach niet onderdrukken. Ik ging ondertussen ongestoord door met eten en smeerde langzaam mijn hele gezicht onder. Roos zat op de grond en ik zag hoe ook zij had geknoeid, haar lichtblauwe shirt was nu iets minder lichtblauw. Ik zag ook dat ze nog steeds geen broek aan het, ik denk dat ze die vergeten zijn door de borrel.
Roos stond op om nog een stukje te pakken toen ik zag dat er een nat vlekje zat in haar onderbroek. Mijn nicht zag dit denk ik ook en vertelde het aan mijn tante.
Mijn tante liep naar Roos toe en keek even naar haar onderbroek en daarna naar haar shirt. Ik hoorde een zucht en ze verliet de kamer om iets te pakken.
Niet veel later kwam ze terug meet een drynite broekje. Roos stapte met hulp uit haar onderbroek en trok de drynite aan. Hierna werd haar shirt uitgetrokken en gelijk in de was gegooid. 'Zo nu kan je ook rustig knoeien Roos' hoorde ik mijn tante zeggen toen ze terug kwam.

Toen iedereen klaar was met eten en nadat alles was opgeruimd was het tijd voor 'de kleintjes' om even in bad te gaan. Fleur en mijn nichten gingen een spel spelen met de rest.
Ik liep samen met Kiki en Roos met mijn moeder en tante mee. 'Zal ik de kleintjes anders in bad doen? Dan kunnen jullie lekker mee doen met het spel ik vind het toch niet zo leuk' hoorde ik mijn aangesnelde oudste nicht zeggen. Mama en mijn tante keken elkaar aan en knikte blij van ja. 'Oh dat zou erg fijn zijn' zei mama en mijn tante bevestigde het zelfde. 'Roos mag na het bad gelijk haar pamper om hoor dus de drynite kan de prullenbak in' zei mijn tante. 'En welke pyjama's moeten ze aan?' vroeg mijn nicht. Mama en mijn tante zijden allebei dat pyjama's vanavond niet nodig waren. Hierna liepen te terug naar de woonkamer en volgde wij mijn nicht.
Al snel was het bad gevuld en zaten we met zijn 3e er in. Er was extra veel zeep in het bad gedaan dus dat was extra leuk.
Na een tijdje begon mijn nicht ons om de beurt te wassen en hierna werden we uit bad gehaald en afgedroogd.
Ingewikkeld in de handdoeken werden we naar de slaapkamer van mijn tante gebracht en op bed gelegd.
Hier begon onze nicht snel met het omdoen van onze luiers, en toen ze klaar was begon ze ons te kietelen.
Nadat we allemaal uitgeput waren liepen we terug naar de woonkamer. Mijn moeder en tante bedankte mijn nicht en lieten ons welterusten zeggen tegen iedereen.
Ik gaf oma als laatste een kus en terwijl ik dit deed gaf ze me een tikje tegen mijn luier en fluisterde in mijn oor; Had ik er maar zo een voor vanavond, dat zou wel handig zijn na al die borreltjes. Oma gaf me een knipoog en ging weer verder met het spel.

Nadat we iedereen welterusten hadden gewenst gingen papa en oom Jeroen met ons mee naar de slaapkamer. Ik zag dat papa twee flesjes bij zich had en was blij dat ik ook hier gewoon mijn flesje mocht savonds. We liepen door de gang en papa deed de deur open.
En toen zag ik voor het eerst de bedden waar mama het over had.
We liepen de kamer in en daar stonden drie campingbedjes op ons te wachten, ik was verbaasd en liep naar een van de bedjes toe.
Papa zag dit als een kans om me er in te tillen. Ik lag in het bedje en merkte dat er geen deken was. 'Papa waar is mijn deken dan?' vroeg ik.
'Die passen niet in deze bedjes maar daar hebben we deze voor' en papa haalde een soort zakje omhoog met een rits.
Ik keek naar het zakje en zag dat Roos door haar papa al in haar zakje geholpen werd. Het was een slaapzak alleen dan ook voor je armen.
Papa riste die van mij open en hielp me er in. Hij gaf me het flesje en legde me neer en deed hierna het zelfde bij Kiki.
Papa klikte een nachtlampje aan en oom Jeroen las een verhaaltje voor.
Hierna kregen we een nachtkus en verlieten ze de kamer.
In de verte kon ik af en toe gelach horen maar als snel hoorde ik helemaal niks meer en was ik in een diepe slaap.
 

daiperke1

Superlid
Heel mooi verhaal trg , wie van deze familie geeft nog geheimen , luiers nodig we zien wel en waar zitten beide meiden voor te eten of weg te gaan . Da zijn zorgen voor later
 

bilou

Nieuw lid
Bijzonder leuk en leesbaar. Ik hoop dat Nora (niet) uit het veldbedje rolt. Want dan moet een spijlenbedje voorzien worden.
 
Hoofdstuk 4: Disneyland dag 2

‘Tuurlijk ben je dan nog een grote meid’ zei Anne terwijl ze de slaapkamer deur van haar jongste twee dochters dicht trok.
De vraag van Nora had haar enigszins verbaasd maar eigenlijk ook totaal niet.
Nora probeerde zo hard om groot te lijken en doen. Maar was eigenlijk nog zo klein.
Anne moest lachen toen ze er over na ging denken.
Tuurlijk was Nora een grote meid, maar wel eentje die nog met een luier omslaat, duimt, stiekem voorgelezen wilt worden en als het even kan haar knuffel overal mee naar toe neemt.
Nora was altijd ‘jonger’ geweest dan haar leeftijdsgenoten en Anne hoopte nu maar dat Nora het niet te veel zou merken.
Dezelfde Nora was ondertussen al lang vertrokken naar dromenland en lag lief te slapen.

De volgende ochtend toen ik wakker werd was ik even vergeten waar ik was, dat gebeurd mij altijd op vakantie. Maar al snel wist ik het weer en had ik gelijk zin in de nieuwe dag.
De gebeurtenissen van gister was ik even vergeten en vol goede moed stapte ik uit bed. Het was pas halverwege de ladder naar beneden dat ik mij ineens herinnerde dat ik een luier om had. Ik sprong het laatste stukje van de trap omlaag en voelde snel aan mijn luier. Nat, dit was niet moeilijk te concluderen en zorgde kort voor wat verdriet.
Maar een dagje in het park in het vooruitzicht loste dat al gauw op.
Ik liep de woonkamer in en ging gauw op de bank zitten. Ik keek op de klok en zag dat het pas 7 uur was. Dat was wel iets te vroeg dacht ik, mama en papa slapen nog dus ik ga wel op de Ipad.
Met die gedachte in mijn achterhoofd pakte ik mijn Ipad en starte ik Roblox op.
Niet veel later kwam ook Kiki in alleen een duidelijke natte luier de kamer in lopen. Ook zij gewapend met haar knuffel in de hand.
Ik had het zelf niet eens doorgehad maar ook ik had mijn knuffel mee genomen en die zat rustig naast me op de bank mee te kijken.
Kiki kwam naast me zitten en we gingen om de beurt een ronde van het spelletje doen.

We waren lekker aan het spelen toen ik opeens en soort sis geluid hoorde, ik zetten het spel op pauze en luisterde eens goed. Het klonk wel alsof iemand aan het plassen was. Ik schrok gelijk en voelde met mijn handen aan de voorkant van mijn luier.
Gelukkig ik was het niet, dat zou wat zijn als ik het niet eens doorhad.
lang hoefde ik daarna niet na te denken op een antwoord Kiki vroeg namelijk iets, ‘Oh ben jij ook aan het plassen nu?’.
Ik keek der aan en schudden snel nee, ‘jij wel dan?’ Vroeg ik haar verbaasd. Kiki knikte van ja, ‘ Ja ik moest plassen en heb toch mijn luier om, dat doe ik thuis ook wel eens en het mag toch van mama’.
Stom verbaasd keek ik mijn zusje aan maar op dat moment voelde ik ook mijn eigen blaas opspelen.
Ik moest plassen, en ook best nodig eigenlijk.
Papa en mama lagen nog te slapen en ik wou ze liever niet wakker maken.
Maar de luier moest toch af zodat ik kon gaan plassen. Ik was met mijn gedachten aan het worstelen toen Kiki zei; Je moet plassen he, ik zie je heen en weer bewegen. Ga gewoon in je luier, mama vind het niet erg en je bent toch al nat dus boeie.
Eerst moest ik lachen, alleen mijn 8 jarige zusje kon denken dat het normaal was om in je luier te plassen.
Maar hoe meer ik er over na dacht hoe logischer het werd. Ik zat tenslotte al in een natte luier, dat extra plasje maakte ook niks meer uit. En ook de druk op mijn blaas werd steeds groter.
Zonder het tegen Kiki te zeggen had ik besloten mijn plas te laten lopen.
Ik ging even anders zitten en ontspande me, als snel voelde ik een warme gloed zich in mijn luier verspreiden.
Ik durfde niet te bewegen en wachten rustig af tot ik uitgeplast was.
Blijkbaar had ik het toch iets minder stiekem gedaan dan gedacht want Kiki keek me met een grote glimlach aan.

‘Je hebt geplast he, ik zag je ontsnappen. Voelt beter toch, nu kan je gewoon verder spelen en hoef je niet naar mama toe’.
Ik liep rood aan toen ik merkte dat Kiki het wist maar ik kon niet ontkennen dat het wel opluchten ja. Zonder er verder over te praten gingen we verder met het spelletje en als snel was ik vergeten wat ik had gedaan.
Niet veel later hoorde ik de kamer van papa en mama open gaan en zag ik mama de woonkamer in lopen. Kiki en ik gaven mama een knuffel en kregen een kus op ons voorhoofd terug. Hierna gingen wij stiekem de kamer van mama en papa in om met papa te stoeien. Mama ging koffie zetten en Fleur uit haar bed halen.
Kiki en ik doken boven op papa en maakte hem wakker. Hierna belandde we in een heus kietel gevecht.
Na dat we klaar waren met kietelen en lachen gingen we lekker naast papa liggen. ‘Hebben jullie lekker geslapen prinsesjes van me?’ Vroeg papa. Jaaa zeiden we in koor. Gaan we bijna naar het park vroeg ik aan papa. ‘Zullen we eerst even wakker worden? En volgens mij moeten er twee meisjes hier ook nog even in bad. En we moeten nog ontbijten’.
Ik keek papa en beetje gespeeld boos aan, ‘Ik wil niet in bad ik wil naar het park’ hoorde ik Kiki zeggen.
‘Nou lieverds ik denk dat jullie toch echt even in bad moeten, dat is zo te zien geen overbodige luxe’.
Door deze opmerking keek ik en beetje sip naar mijn luier, papa zag dit ook en gaf me een kus. ‘Is helemaal niet erg schat, lekker in bad en daarna ontbijten’.
Dat gezegd hebbende nam papa ons mee naar de badkamer, liet het bad vol lopen en liet ons met zijn tweeën achter om in bad te spelen.

Papa liep ondertussen de woonkamer in om een bakje koffie te pakken. Ik hoorde hem tegen mama zeggen dat ‘de kleintjes’ in bad zaten.
Wat een stommen term is dat toch dacht ik. Ik ben helemaal geen kleintje meer. Ondertussen was ik met Kiki zeepbaarden aan het maken en waren we hard aan het lachen. Maar klein nee dat ben ik niet meer.
Na een minuut of 10 kwam mama binnen en begon ons even snel te wassen. Hierna werden we uit bad gehaald en snel afgedroogd.
In ons blootje werden we naar de grote slaapkamer gestuurd en hier lagen al twee stapels met kleren klaar.
‘Moet er nog iemand plassen?’ Vroeg mama. Ik vond dit een gekke vraag en knikte nee. Ook Kiki hoefde niet te plassen.
‘Nou Kiek kom snel liggen’ zei mama. Kiki sprong het bed op en ging op haar rug liggen. Mama pakte een luier en trok deze snel bij Kiki aan. Hierna kreeg ze haar andere kleren aan en liep ze naar de woonkamer.
‘Noortje ga je klaarliggen?’ Zei mama. Klaar liggen? Ik kan toch ook gewoon staand mijn kleren aan doen dacht ik bij mezelf. Maar toen mama zich omdraaide kwam het gesprek van gisteren weer naar boven. Mama stond klaar met een luier in haar hand. En toen herinnerde ik me weer wat we gister hadden afgesproken.
‘Ik wil toch geen luier om hoor mama, ik heb me bedacht’ zei ik terwijl mama me op mijn rug duwde.
‘Nou we hadden afgesproken dat we het vandaag zo zullen doen, dus we doen het wel gewoon eventjes oke?’. Maar moet het echt? Vroeg ik nog. En terwijl mama de luier onder me neer legde knikte ze ‘ik denk dat het voor vandaag verstandiger is ja’.
En zonder dat ik er nog iets van zei liet ik mama mij een luier om doen.
Voor ik het wist zat ik omgekleed en wel op de bank naast Kiki en Fleur.

‘Meisjes zijn jullie er klaar voor?’ Vroeg mama. ‘We gaan ontbijten en daarna gelijk het park in oke?’ We knikte alle drie ja en volgde mama en papa richting de ontbijtzaal.
Eenmaal aangekomen gingen we snel zitten en begonnen we lekker te eten. Kiki en ik kwamen de meisjes tegen met wie gister verstoppertje hadden gespeeld en we hadden afgesproken dat vanavond weer te gaan doen. Toen we allemaal klaar waren met ontbijt stonden we op en liepen we met zijn 5e richting het park.
Papa, Kiki en Fleur liepen met zijn drieën voorop en ik liep met mama er achter.
‘Nora voor jouw gelde de zelfde afspraken als bij Kiki, als je moet plassen mag je dat gewoon doen. Of je houd het op tot we bij een wc zijn. En als je moet poepen het liefst gewoon op de wc maar als je het echt niet meer op kan houden mag het ook in je luier’.
Ik keek mama schaap achtig aan tot het gedeelte over het poepen, ik had nog nooit in mijn broek gepoept dus waarom zou mama dit zeggen.
‘Komt goed mama ik ga netjes alles op de wc doen vandaag’ riep ik iets onzekerder dan ik had gehoopt.
‘En daarom ben je nog steeds een grote meid’ zei mama terwijl ze een tikje op mijn luier gaf. Ik liep en beetje rood aan en liep snel naar voren richting de andere.
Al snel kwamen we bij de eerste attracties aan en gingen we met zijn 5e beslissen waar we in wouden.
Na een keuze gemaakt te hebben liepen we de wachtrij in, deze duurde ongeveer 30 minuten. Prima te doen dacht ik, en dat was het ook. Na een half uur liepen we de attractie weer uit en waren Kiki en ik dol enthousiast aan het praten over wat we er van vonden. Fleur begon en beetje te zeuren bij papa dat zei de achtbanen wou doen. Kiki en ik waren hier nog net iets te klein voor en eerlijk gezegd vond ik deze ook best spannend.
Papa zei tegen Fleur dat hij na de lunch met haar de achtbanen ging doen en dat mama met ons dan de kinder attracties zou gaan doen.
Ergens voelde ik me hierdoor weer klein, maar waarom zou het me uitmaken ik durf toch niet in die achtbanen.

De lunch kwam steeds dichterbij en ik begon ook aardig honger te krijgen we gingen nog een attractie doen en daarna zouden we gaan eten.
Gelukkig maar want ik moest wel en beetje plassen.
Toen we in de wachtrij stonden begonnen papa en ik grapjes aan elkaar te vertellen. Papa vertelde een hele goede en ik moest super hard lachen, en voordat ik het doordat voelde ik een klein plasje ontsnappen, ik schonk hier niet te veel aandacht aan want dit gebeurde wel vaker. En meestal droogde dit dan vanzelf op. Ik was helemaal vergeten dat ik een luier om had.
Toch grappig hoe snel je er aan gewend kan raken.
We gingen de attractie in en al snel was ik het kleine plasje helemaal vergeten.
De attractie was klaar en we liepen richting een restaurantje, op de weg daar naar toe zag ik hoe mama Kiki haar luier controleerde. Ik zag dat mama wat zei tegen Kiki maar ik hoorde niet wat.

Aangekomen bij het restaurant wou ik gaan zitten toen mama me tegen hield. ‘Ben je nog droog Noortje?’ vroeg mama. Ja antwoordde ik vol trots, helemaal vergeten dat ik een klein plasje had laten lopen tijdens het lachen.
‘Super goed, ik zou je zo even controleren en dan kun je daarna even gaan plassen’ zei mama. Oke is goed mama, gaan we eerst bestellen? Mama knikte.
Mooi dacht ik, ik had echt honger. Ik bestelde net als Kiki de spaghetti en wat drinken.
Papa ging een plekje zoeken en wij gingen met zijn 4e naar de wc toe. Fleur ging een van de hokjes in en ik stond geduldig te wachten totdat mama mij ging helpen. Mama liep naar me toe en maakte mijn broek los, ik verwachte dat ze mijn luier zou los maken maar ik hoorde haar ineens iets zeggen; Oh jammer Nora toch niet helemaal droog gebleven, had je het niet gevoeld? Verbaasd keek ik mama aan en daarna naar mijn luier, er was inderdaad en beetje verkleuring te zien. Ik wist ineens hoe het kwam maar durfde het niet tegen mama te zeggen. ‘Euh nee ik heb niks gevoeld’ was het enige wat ik kon zeggen. ‘Geeft niks schat kan gebeuren, moet je nog plassen denk je?’ Ik knikte ja en mama maakte mijn luier los. ‘Snel plassen meid’ en mama stuurde me naar het hokje toe. Ik kon nog net zien hoe Kiki op de verschoontafel werd getild voordat ik het hokje achter me dicht trok.

Ik was klaar met plassen en liep naar mama toe, Fleur stond ondertussen ook al te wachten. Mama was nog niet klaar met Kiki en ik moest dus nog even wachten totdat ik aan de beurt was.
‘Fleur kan jij anders Nora even haar luier om doen, het is het zelfde als bij je neefje’ Fleur knikte en voordat ik er iets aan kon doen werd ik op de verschoontafel gezet. ‘Mama kan jij het niet doen?’ Vroeg ik. ‘Fleur kan het ook heel goed, en ik ben nog even bezig met Kiki. Anders moet papa zolang wachten’ was mama haar antwoord. Leuk vond ik het niet maar ik liet het maar gebeuren, net zoals zo veel dingen deze vakantie.
Mama had wel gelijk, Fleur kon het ook best goed en al snel stond ik verschoond en wel naast papa ons eten op te halen.

Kiki en ik zaten na het eten van onze pasta flink onder de tomaten saus, dat is ook niet gek want toen we vol zaten en moesten wachten begonnen we te spelen met de spaghetti slierten.
Mama keek ons met een moederlijke blik aan en zuchten even ‘Fleur ga jij met papa lekker de achtbanen doen? Dan ga ik de kleintjes even opfrissen en richting het kinder gedeelte’. Fleur kinkte blij en trok papa mee richting de uitgang.
Kiki en ik waren ons van geen kwaad bewust en waren nog steeds aan het klieren. We waren zo druk bezig dat ik mama niet eens ‘de kleintjes’ hoorde zeggen.
Ik stond op het punt één spaghetti sliert als snor te gebruiken toen ik ineens voelde hoe mama mijn hand vast pakte. Ze begon met een billendoekje eerst mijn handen en daarna mijn gezicht schoon te boenen. Nadat ze klaar was met mij zag ik dat ze het zelfde deed bij Kiki.
Mama keek ons aan en zei; Lieverds de volgende keer iets minder met het eten spelen oké, jullie zaten helemaal onder. En kijk eens naar jullie kleren die kunnen we ook wel even omwisselen.
Ik keek naar Kiki en ik zag inderdaad dat haar roze jurk onder de spaghetti vlekken zat, daarna keek ik omlaag en zag ik dat mijn shirt ook niet schoon was gebleven.
Mama pakte haar tas en haalde daar twee nieuwe setjes met kleren uit. Voor mijn een nieuwe shirt en voor Kiki een shirt en tuinbroek.
Mama keek even richting de wc’s maar daar stond ondertussen een rij. Mama keek weer naar ons en voor ik het wist trok mama mijn shirt over mijn hoofd. Ik schrok en zeurde en beetje dat iedereen me kon zien. Mama lachte en zei; Nora niemand kijkt en er is toch niks te zien. Hierna trok mama snel een shirt over mijn hoofd heen en was ik weer helemaal schoon.
Kiki had iets minder geluk, zei had een jurk aan. Mama liet Kiki staan en trok snel haar jurk uit, hierdoor stond ze heel even in alleen een luier. Gelukkig stonden we in een hoekje van het restaurant en nu zag ik dat mama gelijk had, niemand keek naar ons.
Mama liet Kiki in een tuinbroek stappen en deed haar een shirt aan.
Al snel stonden we alle drie weer buiten en op weg naar meer leuke avonturen.

Omdat Fleur met papa weg was mochten Kiki en ik kiezen wat we gingen doen, er was een grote speeltuin die we eerst even wouden bekijken. Mama vond het prima en we liepen die kant, eenmaal aangekomen keken Kiki en ik onze ogen uit en rende we gelijk de speeltuin in, mama ging lekker op een bankje zitten en ging al onze klim kunsten bewonderen.
Ik was lekker aan het spelen met Kiki en keek en beetje om me heen, het viel me op dat er weinig oudere kinderen waren, ik denk dat ik de oudste was.
Gek dacht ik waarom zou je niet hier naar toe willen, deze speeltuin is hartstikke leuk.
De meeste kinderen van mijn leeftijd gingen natuurlijk liever in de achtbanen maar dat wist ik helemaal niet.
Na bijna en uur in de speeltuin gespeeld te hebben riep mama ons bij haar ‘zullen we anders wat figuren gaan ontmoeten’ vroeg mama aan ons. ‘Jaaaaa’ riepen we gezamenlijk.
‘Moet er nog iemand plassen’ vroeg mama.
Nee knikte we allebei, mama liep naar Kiki toe en deed haar tuinbroek iets omlaag. ‘Heel goed Kiek, nog helemaal droog’. Mama liep hierna naar mij en deed mijn broek iets naar voren toe. ‘Heel goed Noortje jij bent ook nog helemaal droog’ en mama deed mijn broek weer goed.
‘Tuurlijk ben ik nog droog mama, ik kan het echt wel zeggen hoor als ik nat ben’. ‘Dat weet ik schat, maar vanochtend had je het ook niet helemaal goed dus ik wou het gewoon even zeker weten’.
Hier had ik niks op in te brengen en zonder verder iets te zeggen volgde ik mama richting de figuren.

Na en paar minuten lopen kwamen we aan bij een hele lange rij, en aan het einde van de rij stonden Mickey en Minnie. Kiki en ik wouden heel graag met hun op de foto, dus sloten we braaf achter aan in de rij.
Na ongeveer en half uur in de rij werd mama gebeld door papa. Fleur had en paar achtbanen kunnen doen en we gingen zo weer met zijn 5e verder.
Mama zei tegen papa dat wij nog wel even moesten wachten en dat we daarna zouden komen.
En dat even wachten klopte wel, we moesten nog ruim en half uur. En ik moest eigenlijk best nodig plassen.
‘Mama, ik moet plassen’ zei ik. ‘Het is oké lieverd, je mag het in je luier doen, goed dat je het op tijd hebt gevoeld’.
Dat was niet bepaald de bedoeling, ‘Mama ik wil niet in mijn luier plassen kunnen we niet naar de wc?’. ‘Lieverd als we nu naar de wc gaan moeten we opnieuw in de rij, dat wil je ook niet denk ik. En je hebt je luier om dus het is goed’.
Ik besloot het maar op te houden.
Na bijna en half uur waren we dan toch aan de beurt, ik moest nog steeds plassen maar had nu heel andere dingen aan mijn hoofd.
Wie zou ik als eerste knuffelen, Mickey of Minnie, was het enige dat er in mijn gedachte om ging toen ik met Kiki naar ze toe liep.
Kiki gaf Minnie een dikke knuffel dus ik dook bij Mickey in zijn armen. Hierna wisselde we om, en ineens voelde ik het. Ik was aan het plassen.
Ik baalde enorm dat ik het toch niet had volgehouden maar stiekem ook wel blij dat ik nu mijn luier omhad anders had iedereen het gezien.
Ondertussen was het plassen gestopt en stonden Kiki en ik klaar voor de foto, Mickey sloeg zijn arm om me heen en Kiki en ik gingen stralend op de foto.

We bedankte Mickey en Minnie en liepen naar mama toe. Mama lied ons de foto zien en hij zag er super leuk uit. Totdat ik iets beter naar de foto keek.
Doordat Mickey mij knuffelde was mijn shirt omhoog gekomen, en daardoor was de bovenkant van mijn luier zichtbaar op de foto.
Niet alleen was het dus zichtbaar op de foto, maar ook voor iedereen in de rij.
Ik zij tegen mama dat niemand deze foto ooit mocht zien en ik zei dat iedereen in de rij mijn luier had gezien.
Mama zei dat het bijna niet opviel en dat een natte broek veel meer aandacht zou trekken.
Wat bedoelde mama hier mee? Wist ze dat ik had geplast? Was het zo zichtbaar?
‘Ik kon het niet meer ophouden mama’ zei ik maar.
‘Oh heb je toch maar geplast meis, geeft niks hoor’.
Balen mama wist het helemaal niet ik had niks hoeven zeggen.
‘Ik zou zo even kijken hoe nat jullie zijn en of jullie verschoond moeten worden’.
Lekker dan dacht ik. Hopelijk was Kiki dan tenminste ook nat dan was ik niet alleen.

We liepen richting de plek waar mama met papa heeft afgesproken. Daar aangekomen zei mama dat ze eerst even de kleintjes ging controleren. Ik keek weer even boos naar mama maar mama negeerde mijn blik.
Ik zag Fleur een kleine glimlach onderdrukken dus mijn boze blik verschoof van mama richting Fleur.
Voordat ik iets gemeens kon zeggen voelde ik mama haar hand in mijn rug en werd ik samen met Kiki richting de wc’s geduwd.
Eenmaal bij de wc’s aangekomen trok mama mijn broek omlaag en keek naar mijn natte luier ‘je hebt goed je best gedaan lieverd, deze mag wel even verschoond worden’. En hop ik werd zo op de verschoontafel gelegd.
Ook al was het niet de eerste keer ik vond het niet minder erg. Mama was net begonnen toen Kiki ineens zei; Mama ik moet poepen. Dus mijn moeder liet mij daar in mijn beschamende positie liggen en hielp Kiki met het uitdoen van haar natte luier.
Ondertussen was er een vrouw bij de andere verschoontafel gaan staan en die lachte vriendelijk naar me.
Toen mama terug kwam en verder ging met mij raakte ze in gesprek met de vrouw. En het was in het engels dus ik had geen idee waar het over ging. Al snel was ik klaar en stond ik weer naast de tafel. Kiki was ondertussen ook klaar en die werd nu verschoond.
‘Mama waar hadden jij en die mevrouw het over?’. ‘Oh gewoon, die mevrouw vond het slim dat je een luier omhad omdat je anders duidelijk een natte broek had gehad’.
Ik schaamde me diep maar was allang blij dat de mevrouw en haar kind weg waren.
Toen ook Kiki klaar was liepen we richting papa en Fleur.

We besloten met zijn alle naar de optocht te gaan en daarna lekker naar het hotel, en was alweer redelijk laat aan het worden.
Van al dat lopen werd ik toch best moe en ik zag dat Kiki ondertussen in de armen bij mama zat.
Ik liep naar papa toe en maakte hem duidelijk dat ik ook opgetild wilde worden. Wat ik alleen niet doordat was dat ik het op een hele kinderachtige manier deed. Ik stond echt met mijn armen omhoog en zij op, op.
Gelukkig deerde het papa niks en hij tilde me snel op waarna we verder liepen richting de show.
Eenmaal aangekomen bij de show keek ik mijn ogen uit, net zoals de dag ervoor.
Overal zag ik figuren lopen en mooie wagens rijden.
De show was veel te snel voorbij en al gauw liepen we richting het hotel.
Kiki was ondertussen weer zelf gaan lopen maar ik zat nog lekker bij papa in zijn armen.
Ineens voelde ik een hand de achterkant van niet alleen mijn broek maar ook mijn luier naar achter trekken. Verbaasd draaide ik me om en keek ik ik de ogen van mama. ‘Ik zag het randje van je luier uitsteken dus ik dacht ik check gelijk even of er geen verrassing in zit’. Ik wist niet wat ik hoorde, ‘mama ik kan echt wel zeggen als ik moet poepen hoor’. ‘Dat weet ik schat maar je hebt nog helemaal niet gepoept vandaag dus ik dacht ik check het even’. Mama die mijn broek weer los liet was blijkbaar nog niet tevreden en rook ook nog even aan mijn billen. ‘Nou ik zie en ik ruik niks dus ik denk dat je nog schoon bent’. Ik schaamde me rot, en wacht wat had mama nou gezegd, ik zag je luier uitsteken.
Ik keek snel naar beneden en ja hoor, je zag best duidelijk de rand van mijn luier, doordat papa mijn shirt iets omhoog hield.
Ik kon alleen maar hopen dat we snel in het hotel zouden zijn.

We kwamen in de kamer aan en ik kon niet wachten om de luier af te doen, ‘mamaaa kan je me helpen met mijn luier?’. ‘Ja tuurlijk schat, moet je plassen?’
Nee ik hoefde niet te plassen ik wou die luier gewoon af hebben. ‘Nee maar ik wil de luier graag af hebben’. ‘Lieverd we zouden vandaag met luier doen weet je nog, dus ook in het hotel. Volgends mij heb ik gister in het hotel nog een plas luier gehad van jouw of niet?’
Ik dacht even na en ik wist weer waar mama het over had, ik was te laat gestopt met verstoppertje en stond midden in de wc in mijn luier te plassen.
‘Maar mamaaa’ begon ik nog maar ik werd al weer onderbroken. ‘Even geen gemaar Nora, vandaag heeft me laten zien dat die luier best handig is, er zijn gewoon te veel leuke afleiding voor jouw hier. De rest van de vakantie doen we gewoon lekker het zelfde als bij Kiki dat is voor iedereen makkelijker’.
Lekker dan, dat heb ik weer. Teleurgesteld trek ik mijn broek weer omhoog, want in mijn haast had ik deze al uit gedaan.
Voordat mijn broek helemaal omhoog is komt mama voor me zitten en knijpt aan de voorkan van mijn luier.
Oh klein plasje maar, die kan nog wel even.
Huh wanneer was dat gebeurd, had ik geplast?
Normaal met een onderbroek aan merkte ik het wel maar die stomme luier voelde gewoon nog steeds droog dus ik had niks door gehad.
Lekker dan nu denkt mama echt dat ik ze nodig heb.

Het was tijd om te eten en we gingen met zijn alle naar beneden toe, Kiki en ik waren snel klaar omdat we graag verstoppertje wouden gaan doen.
Nadat we ons toetje op hadden rende we naar de speelhal. Daar zagen we de andere al staan en al snel begon het spel.
Na een tijdje kwamen er steeds meer kinderen mee doen zo ook een nieuw Nederlands meisje. Ze leek van mijn leeftijd en ik dacht ook dat ik haar herkende maar ik wist even niet waarvan precies.
We gingen ons weer verstoppen en het nieuwe meisje verstopte zich bij mij.
Ineens begon ze te praten; Hoi ik ben Esmee herken je me nog? Herken ik haar nog waarvan dan? Waarschijnlijk zag ze de vraagtekens op mijn gezicht. ‘Weet je nog op de parkeerplaats, toen ging ik naar je zwaaien’.
Het was toch niet te geloven, dat ene kind dat me in mijn luier heeft gezien zit precies hier naast me, maar misschien was ze het vergeten.
‘Je hoeft je niet te schamen hoor voor je luiers mijn zusje heeft dat ook en ze is jouw leeftijd denk ik’. ‘Hoe oud is jouw zusje dan?’. ‘8 bijna 9 dus misschien is ze iets ouder, maar zij plast ook nog in bed dus heeft ze ook luiers. Jij plast ook in bed toch?’.
Ongelofelijk, dit kind dacht dat ik 8 was. Ik wou zeggen ik ben 11 hoor maar kon me net op tijd tegen houden. Het is minder erg om als 8 jarige in bed te plassen dan als een 11 jarige.
Ik knikte maar gewoon verlegen op en neer.
Ze vertelde rustig verder over dat zij ook in het hotel sliep. Ondertussen voelde ik een bepaalde druk op komen, ik moest poepen.

Ik stond op om naar mama te gaan om me te helpen.
‘Ik ga even naar mijn moeder toe om naar de wc te gaan’ zei ik. ‘Ik kan anders ook wel met je mee hoor, ik moet ook plassen. Mijn zusje vind het ook spannend om alleen te gaan’.
Ik vond het niet spannend om naar de wc te gaan maar ik had hulp nodig met mijn luier, maar dit ging ik natuurlijk niet tegen haar zeggen.
‘Dat hoeft niet hoor ik kan wel alleen, ik ben al groot’ is wat ik tegen Esmee zei. Dit kwam alleen iets minder indrukwekkend over dan gehoopt.
‘Hihi ook goed hoor, maar ik moet nog steeds plassen dus ik ga dan voor mezelf mee oke?’.
Ze stond op en gaf me een hand, samen vertrokken we richting de wc’s.
Ik had geen idee wat ik nu moest doen, ik moest nog steeds poepen maar dit meisje sleurde me aan haar hand mee naar de wc’s. Er was geen kans om mama te halen maar ik ging ook niet mijn eigen luier uitdoen.
Eenmaal aangekomen bij de wc’s gingen we naar binnen, ‘Als je hulp nodig hebt moet je het zeggen hoor’ zei Esmee terwijl ze een toilet hokje voor me open hield.
Ik stapte snel naar binnen en knikte voordat ik de deur dichtdeed.
Wat moest ik nu, naar de wc gaan word lastig maar ik moest nog steeds nodig. Ondertussen hoorde ik Esmee naast me doorspoelen. ‘Lukt het?’ Vroeg ze.
‘Euh ja’ zei ik terwijl ik doorspoelde en het hokje verliet. Ik besloot het voor nu op te houden en maar mee terug te lopen met Esmee.

Terug gekomen in de speelhal sloten we snel weer aan bij de groep, ondertussen was het spel veranderd van verstoppertje naar pakkertje. Kiki, Esmee en ik waren met zijn drieën op de vlucht voor een van de pakkers.
Duikend, springend en kruipend baanden we ons een weg door de speeltuin.
Ik draaide me om om te kijken waar Kiki was maar die was iets dichterbij dan ik dacht.
Met een harde klap botste we op elkaar en vielen we op de grond.
Kiki begon gelijk te huilen en ook bij mijn kwamen de tranen er uit. Ik had geen pijn maar was wel erg geschrokken.
Ik stond op en Esmee hielp Kiki staan, beiden waren we nog aan het huilen.
‘Kom ik breng jullie wel even naar jullie ouders toe’. Ik liep naar Esmee en Kiki toe en toen voelde ik het.

Door de val had ik even al mijn spieren aangespannen, blijkbaar iets te hard. Want toen ik naar Kiki en Esmee toe liep voelde ik iets verschuiven aan de achterkant van mijn luier.
Ik had gepoept.
De tranen die al over mijn wangen liepen werden vervangen voor hard snikken en een sip gezicht.
Hoe kan dit nou gebeuren, ik voelde het gewoon op tijd. En ik was zelfs naar de wc gegaan.
Die stommen Esmee dacht ik nog.
Maar eigenlijk kon ik niemand de schuld geven behalve mij zelf.
Esmee stond ondertussen bij mij samen met Kiki en pakte mijn hand vast.
Met zijn drieën liepen we richting papa en mama, de tranen hadden bij ons beide plaats gemaakt voor iets anders. Bij Kiki voor een glimlach, bij mij voor schaamte.
Esmee zei hoi tegen papa en mama en legde uit wat er was gebeurd. ‘De meisjes zijn op elkaar gebotst en zijn flink geschrokken, maar nu gaat het al wel iets beter denk ik’. Nadat ze dat zei, zei ze doei tegen ons en huppelde er vrolijk vandoor.
‘Dankjewel voor het helpen van de kleintjes’ zijn mijn vader.
‘Och meisjes gaat het’ vroeg mijn moeder.
Kiki knikte snel van ja, en ook ik bevestigde dat het wel ging.
We gingen lekker bij mama en papa zitten die nog even een laatste bakje koffie namen.
Ineens stond mama op en trok ze Kiki naar zich toe, ‘Kiki heb jij toevallig gepoept?’ Vroeg mama. Kiki schudden van nee en mama ging toch even controleren, ‘Nee inderdaad jij bent het niet’.
Mama der ogen bewogen ineens mijn kant op, ‘Noortje heb jij toevallig een verassing voor me?’
Ik keek naar mijn voeten toe en mama wist genoeg.
Fleur keek met verbazing mijn kant op en stond op het punt wat te zeggen maar en blik van papa was genoeg om dat tegen te gaan.

‘Ik neem Kiki en Nora alvast mee naar boven, het is bedtijd’ zei mama. Papa knikte en zei dat die zo zal aansluiten samen met Fleur.
Terwijl we naar boven liepen probeerde ik aan mama uit te leggen wat er was gebeurd. ‘Ssssshht je hoeft het niet uit te leggen lieverd, het kan gebeuren en het is niet erg’.
zwijgend liepen we naar boven toe en als snel lagen Kiki en samen op het grote bed klaar.
Kiki was als eerst aan de beurt en die was zo klaar, en ze kroop onder de dekens van het grote bed.
Nu was het mijn beurt, het moment dat mama mijn luier opende sloot ik mijn ogen.
Hoe ben ik hier terecht gekomen dacht ik, vorige week was er nog niks aan de hand en nu plas ik elke avond in bed en heb ik zelfs een poepluier.
Ik voelde hoe mama mij schoonmaakte, dit àlles terwijl mijn ogen dicht waren.
Ik stak mijn duim ik mijn mond om mijn tranen weg te houden. Ik was in de war, ik vond de aandacht van mama helemaal niet erg, en niemand lachte me uit.
Maar het hoorde niet en het liefste had ik helemaal geen luiers. En een ding wist ik zeker, ik ging er alles aan doen om niet meer te poepen in mijn luiers. Want dat vond ik echt verschrikkelijk.
Mijn gedachtes werden onderbroken door mama die me begon te kietelen, ze was klaar met verschonen en dirigeerde me onder de dekens.
Mama liep de kamer uit en liep snel daarna de kamer weer in met een boek in haar handen.
Ze ging tussen ons in zitten en begon te lezen. Kiki en ik kropen dicht tegen haar aan en al duimend luisterde we naar haar verhalen.
Papa en Fleur waren ondertussen ook aangekomen, en papa zag hoe wij beide half slapend tegen mama aan lagen.

Zonder dat ik het doorhad werd er een foto gemaakt door papa, eentje die vast wel ergens in een foto boek zou terug komen.
Alles hierna kan ik me niet meer herinneren. Mijn ogen vielen dicht en ik was vertrokken naar dromenland. Papa tilde me op en bracht me naar mijn eigen bed, uit reflex pakte ik mijn knuffel en trok en dicht tegen me aan. Dit alles terwijl ik diep in slaap was.
Wat een mooi verhaal ga zo door! Lees later verder maar tot nu toe al heel gaaf.
 

Floor17

Toplid
Hoofdstuk 15: Nog wel zindelijk?

De volgende ochtend werd ik wakker doordat ik voelde hoe mijn slaapzak werd open geritst, ik deed langzaam mijn ogen open en kijk iets omhoog.
Ik zag mama staan die druk bezig was met het controleren van mijn luier, ‘goeiemorgen lieverd, heb je lekker geslapen? Je bent weer goed nat voel ik’. Ik knikte dat ik lekker had geslapen. Mama ritste ondertussen de slaapzak weer dicht en ik vreef nog even het slaap uit mijn ogen.
Hierna wou ik graag uit bed maar door dat die verhoogd was aan de zei kant en door de slaapzak lukte dit niet. Uit en soort instinct stak ik beide armen in de lucht. Mama snapte blijkbaar de hint en tilde me uit het bedje en zette me op haar heup.

Vanaf mama haar heup kon ik goed de rest van de kamer zien, het viel me gelijk op dat de bedjes van Kiki en Roos leeg waren en dat hun slaapzakjes vervrommeld en al op de grond lagen. Ik gaapte en beetje en lag mijn hoofd op mama haar schouder.
‘Volgends mij is er iemand nog niet helemaal wakker’ hoorde ik mama zeggen terwijl ze speels in mijn zei prikte. ‘En dat terwijl je zo lang hebt uitgeslapen, maar het was natuurlijk wel een lange dag gister’. Terwijl mama hardop aan het na denken waren merkte ik dat ze voorbij de geïmproviseerde verschoontafel liep en richting de deur ging.
Werd ik dan niet verschoont? Mama stapte de deur uit en ik draaien me hoofd om naar de verschoontafel.
‘Je krijgt na het eten een schone broek lieverd, iedereen is nu aan het wachten met ontbijten op ons’ zei mama nadat ze doorhad dat ik naar de verschoontafel keek.

Aangekomen in de woonkamer zag ik inderdaad iedereen al aan tafel zitten, Roos en Kiki alle twee in een kinderstoel. Ik keek even rond en zag dat er geen normale stoelen meer over waren, ik zou ook wel in de kinderstoel gaan dacht ik. Maar mama had blijkbaar andere plannen.
Toen we bijna gingen zitten zei mama; goedemorgen iedereen kijk eens wie er ook eindelijk wakker is.
Ik keek even lief op en daarna weer mijn hoofd op mama haar schouder. Ik was toch inderdaad nog moe.
Mama ging zitten en had mij op haar schoot neer gezet, ik hoefde dus toch niet in de kinderstoel, dat werd waarschijnlijk ook lastig met die slaapzak om.
Op het moment dat wij zaten begon iedereen lekker met eten.
Mama deed bij mij uiteraard nog even mijn slab om en begon daarna een broodje te smeren.

Nadat mama haar eigen broodje had gesmeerd vroeg ze aan mij welke ik wou, maar ik had nog helemaal geen honger dus ik zei dat ik niks wou.
Mama vond dat ik toch iets moest eten dus smeerde ze een broodje chocopasta voor mij.
Voordat ze me liet eten haalde ze eerst nog even de speen uit mijn mond, ik was zoals gewoonlijk totaal vergeten dat deze nog in zat.
Mama liet hem los en hij bleef mooi hangen aan het koort.
Hierna prikte mama een stukje brood op een vork en bracht deze naar mijn mond.
Ik was nog steeds moe en had echt geen honger dus ik besloot mijn mond niet open te doen.
Mama zag zit er probeerde toch nog het broodje er in te krijgen, ik draaiden mijn hoofd weg maar kwam hierdoor wel langs het broodje en er kwam een hele veeg paste op mijn wang.
Ik zag mijn oudste nicht kijken en lief naar me lachen. ‘Wil je niks eten Noortje? vroeg mijn nicht. Nee. Was mijn korte maar duidelijke antwoord terwijl ik boos wegdraaide naar mama toe.
Mama die het duidelijk had opgegeven had mijn broodje weer neer gelegd.

Nadat ik dacht de brood strijd gewonnen te hebben voelde ik dat mama me optilde, ze liep naar de andere kant van de tafel en zette me opschoot bij mijn nicht. ‘Mag ze even bij jouw zitten? Dan kan ik even snel wat pakken’. ‘Tuurlijk mag dat’ en ze tikte me op mijn neus. Mama liep de keuken in en ik keek vanaf mijn nieuwe plaats rustig de kamer rond.
Ik zag Kiki en Roos beide gezellig kletsen. Roos had een jurk aan en Kiki een shirt en een luier.
Ik vroeg me af of Roos ook een luier aan had.
Ik zag oma en mijn tantes lekker kletsen en ook papa was aan het praten met mijn ooms, waarschijnlijk over voetbal.
Mijn andere twee nichten en Fleur waren druk aan het praten over tiktok denk ik.
‘He hallo ben je er nog?’ hoorde ik ineens iemand zeggen terwijl er een hand voor mijn ogen werd gezwaaid. Ik stopte met rond kijken en kon nú focussen op de hand van mijn nicht.
Snel zei ik dat ik er nog was. ‘Weet je het zeker gekkie? Ik heb al 4 keer iets gevraagd’ lachte ze lief naar me.
‘Heb je lekker geslapen?’ vroeg ze nu blijkbaar dus al voor de 5de keer.
Ik knikte ja en kroop hierna dicht tegen der aan terwijl ik stiekem achter haar rug mijn duim in mijn mond stak.

‘He stiekeme boef’ hoorde ik mama ineens zeggen terwijl ik voelde hoe mijn duim uit mijn mond werd gehaald. Ik keek mama even gespeeld boos aan en daardoor moest ze alleen maar lachen.
‘Wil je bij mama of schoot of blijf je hierzitten?’ vroeg mama aan mij. Hier. Was mijn wederom korte maar duidelijke antwoord. Ik was moe het had nog geen zin in hele gesprekken.
‘Prima, maar je gaat deze wel even opdrinken nu oke?’ Zei mama terwijl ze een flesje aan mijn nicht gaf. Ik keek eens goed naar het flesje en zag dat de melk er gek uitzag.
Mijn nicht gaf het flesje weer aan mij door en ik pakte deze met twee handen vast en begon te drinken maar gelijk na de eerste slok stopte ik even.
Dit was hele gekke dikke melk, en ik keek verbaasd naar mama die ondertussen weer was gaan zitten.
‘Het is een papflesje lieverd, dan hoef je niet meer te ontbijten van mij’. Tevreden met het feit dat ik dan niet meer hoefde te ontbijten en het feit dat het gewoon lekker smaakte dronk ik rustig door.
Terwijl ik dronk keek ik rustig de tafel rond, amper mee krijgend waar alle gesprekken aan tafel over gingen.
‘Tante Anne? Hoeveel plasjes kon haar luier nog hebben?’ Hoorde ik mijn nicht ineens vragen. ‘Nog maar eentje denk ik, ze was behoorlijk nat’. Was mama haar antwoord. ‘Ah oke dan moet ze wel snel verschoond worden want ze is aan het plassen’.
Huh wat zegt zij nou, dat is helemaal niet zo ik was niet aan het….oh.
Ik was wel aan het plassen, nu pas merkte ik het straaltje en de warmer wordende luier.
Ik had niks door, meestal merkte ik niet dat ik begon maar nu merkte ik niet eens dat ik al en tijdje aan het plassen was.
Ik voelde hoe de straal stopte, opgelucht hield ik adem, maar ik was ook en beetje geschrokken van het onbewust plassen.

‘Nou volgends mij is iedereen klaar met eten, we gaan over en half uurtje weg dus zorg ervoor dat je helemaal klaar bent’. Weg? Waar gingen we naar toe dan vroeg ik aan mijn nicht.
‘Heb je niet geluisterd schat? We gaan gezellig met zijn alle naar een dierentuin toe’.
Met grote ogen keek ik mijn nicht aan en langzaam vormde er een glimlach op mijn gezicht. De dierentuin was altijd super leuk.
Mijn nicht stond op en tilde mij mee.
‘Tante Anne zou ik haar anders klaar maken dan kan jij ook iets rustiger aan doen?’. ‘Oh heel graag, ze moet eigenlijk alleen wel even in bad of douche’.
‘Oh geen probleem ik neem der wel even mee met mij onder de douche’. En terwijl ze dat zij liepen we richting de badkamer.
Ik kon nog net zien hoe Roos en Kiki uit hun stoelen getild werden en hoe Kiki een rok aan kreeg van papa. Zij hadden denk ik al gedoucht.

In de badkamer aangekomen begon mijn nicht gelijk met mij uitkleden, ze ritsten de slaapzak open en hielp me eruit, hierna werd mijn natte luier afgedaan en deze opgerold en weg gegooid.
Ik stond nu helemaal in mijn nakie braaf te wachten totdat ze me in de douche zou begeleiden. Maar tot mijn verbazing begon mijn nicht zichzelf uit te kleden en niet veel later stond ook zij in haar blootje.
Ze liep naar de douche en zette deze aan, toen die warm was begeleide ze mij richting de douche en stapte we er onder.
Ik was nog steeds verbaasd en liet het allemaal maar gebeuren. Ik kon het niet helpen maar ondertussen dat ik gewassen werd was ik aan het staren naar mijn nicht. ‘Krijg ik die ook’ floepte ik er uit wijzende op haar borsten. Mijn nicht begon te lachen, ‘uiteindelijk wel kleintje maar dat duurt nog heel lang, die krijg je pas als je groot bent’.
‘Maar ik ben al groot hoor’ zei ik terwijl mijn nicht met een washandje mijn luiergebied aan het wassen was. ‘Je bent al zeker een grote meid, maar je moet nog groter worden’ zei ze terwijl ze me lief aankeek.
Al snel ging de douche uit en stapte we de badkamer in. Ik werd helemaal ingewikkeld in een handdoek en op de wasbak gezet. Hier zat ik braaf te wachten totdat mijn nicht zichzelf had afgedroogd en aangekleed.
‘Moet je nog een plas of een poep doen?’ vroeg ze nadat ze klaar was met omkleden. Ik voelde even maar schudde daarna van nee. Hierna werd ik opgetild en liepen we de badkamer uit.

We liepen richting mijn kamer en daar zag ik nog net hoe papa Kiki haar rok omhoog deed en een natte luier weg gooide. ‘We gaan over 10 minuten, red je dat?’ vroeg papa. ‘Oh dat redden we wel, ik hoef der alleen nog maar even aan te kleden’ zei ze terwijl ik op het verschoonkussen werd gelegd.
De handdoek werd van me afgewikkeld en weg gelegd. Hierna werd ik op mijn rug geduwd en voelde ik een schone luier onder mijn billen liggen.
Nadat ik ingesmeerd en bepoederd was voelde ik de luier dicht gaan. ‘Zo nu alleen nog even jouw kleertjes uit kiezen.
Het eerste wat ze pakte was een van mijn rompers, deze ging snel over mijn hoofd en werd beneden vast geklikt. Hierna kreeg ik net als Roos een jurk aan.
Het was nogal een korte jurk maar gelukkig kreeg ik ook nog een mayo om.
Nadat alle kleren aan waren tilde ze me van de tafel af en gaf ze me een hand om naar beneden te lopen.
Beneden aan gekomen werden nog snel mijn sandalen aangetrokken en kreeg ik een vestje om.
Mama kwam aangelopen en vroeg of het allemaal was gelukt. ‘Jazeker, ze is weer helemaal lekker schoon en ook iets meer wakker denk ik’ en ik voelde hoe ze haar hand door mijn nog iets wat natte haren haalde.
‘Dat is fijn om te horen, en nogmaals bedankt voor het helpen’.
Ondertussen was iedereen klaar en liepen we met zijn alle richting onze auto’s, papa en mama hielpen ons weer even in de stoeltjes en al snel reden we richting de dierentuin met zijn allen.

Na ongeveer en half uur rijden kwamen we eindelijk aan, Kiki en ik waren super enthousiast en wouden zo snel mogelijk uit de auto. Papa maakte ons los en we sprongen snel naar buiten maar nog voordat we richting de ingang konden gaan hield mama ons tegen.
Ze pakte onze handen en schreef met een pen haar telefoonnummer er op. Geen idee waarom eigenlijk. Hierna vertelde ze dat we de hele tijd in de buurt moesten blijven, en dat we veel moesten lopen.
Papa was ondertussen iets aan het pakken uit de koffer pak, eerst kon ik niet zien wat het was maar als snel werd het duidelijk het was een kinderwagen.
‘We hebben er eentje dus jullie moeten wel om ste beurt’ zei papa tegen ons. Mama legde ondertussen een wat grote tas onderin de kinderwagen.
De rest van de Familie was ondertussen ook gearriveerd en we konden eindelijk naar de ingang.
Daar aangekomen bestelde papa de kaartjes, ik hoorde de mevrouw zeggen dat de drie kleine meiden gratis waren omdat kinderen onder de 7 gratis zijn.
Dacht die mevrouw nou echt dat ik 7 was, ik wou er wat van zeggen maar ik voelde ineens de hand van Fleur voor mijn mond gaan.
Papa had ondertussen betaald en we liepen naar binnen. ‘Waarom deed je dat?’ vroeg ik verbaasd aan Fleur. ‘Omdat jij anders ging zeggen dat je niet 7 bent en dan kost het meer geld’. ‘Oh dat wist ik niet’ was mijn oprechte antwoord.

We liepen al en tijdje door het park en hadden al veel leuke dieren gezien, Ik was ondertussen al een aantal keer gaan zitten in de kinderwagen omdat al dat lopen toch wel vermoeiend is. Gelukkig was het ondertussen al weer lunch tijd en besloten we om ergens te gaan eten.
We gingen een restaurantje in dat vlak naast een hele grote speeltuin zat, dit tot blijdschap bij mij Kiki en Roos, en zelfs mijn nicht van 12 vond het stiekem wel leuk.
Wij wouden gelijk gaan spelen maar we moesten eerst eten zeiden de ouders.
Mama vroeg aan iedereen wat ze wouden, toen ze het aan mij vroeg vroeg ze of ik misschien liever weer een flesje met pap wou.
Ik begon even te twijfelen maar wou toch net iets liever patatjes met kipnuggets.
‘Wil je dan misschien wel gewoon melk bij de patatjes?’ vroeg mama. Ja dat wou ik wel vertelde ik.
Met de bestelling op zak gingen de moeders met zijn 3e het eten halen.
Papa was ondertussen achter mij komen staan en ik voelde hoe hij mijn jurk omhoog deed, mijn mayo iets omlaag en daarna de romper open klikte.
‘Oh dat valt nog wel mee, een plasje maar’. Had ik nou gewoon weer geplast zonder dat ik ook maar iets door had dacht ik terwijl papa alles weer dichtdeed en goed plaatste.

De moeders kwamen ondertussen terug en papa vertelde de status van onze luiers aan mama.
‘Kiki, Roos gaan jullie even mee plassen?’ vroeg mijn tante. ‘Moet jij ook nog en beetje Noortje?’ vroeg mama, ik schudde nee. ‘Dat dacht ik al’ zei mama lief.
Kiki en Roos stonden op en liepen mee, ik bleef ondertussen braaf aan tafel zitten en mijn tekening verder af kleuren.
Niet veel later kwamen ze alweer terug. ‘Beide dames zijn nog helemaal droog en ze hebben alle bij geplast’ vertelde mijn tante trots.
‘Heel goed meisjes’ zei mama oprecht trots. Hierna hoorde ik haar iets mompelen tegen papa over Kiki en oefenbroekjes maar ik kon het niet goed horen.
Ik vond het eigenlijk best vervelend dat ik de enige was met een natte luier, Kiki haar luier was dus nog droog en ik wist niet eens of Roos er een om had.
Veel tijd om sip te zijn had ik gelukkig niet want al snel was het eten er.
Mama haalde een slab uit de tas en deed deze bij me om, ik zag haar kijken in de tas maar blijkbaar had ze maar een slab mee.
‘Kiki even supernetjes eten, ik ben je slab vergeten’ zei mama tegen Kiki.
Lekker dan dacht ik, nu ben ik ook de enige met een slab om. Maar na drie happen had ik al geknoeid en was ik toch dankbaar dat er geen ketchup vlek op mijn jurk zat.

Nadat het eten op was kon ik aan mijn drinken beginnen, mama had een flesje melk voor mijn neus neergezet, ik zag dat Kiki en Roos beide limonade uit ene tuitbeker dronken dus ik vond het niet zo erg om uit het flesje te drinken.
Uiteindelijk was ook het drinken op en konden we eindelijk gaan spelen in de speeltuin.
Snel rende we met zijn 3e die kant op en begonnen we lekker te spelen.
Na zeker en half uur werden we geroepen omdat we verder het park in gingen. Voordat ik kon gaan zitten in de kinderwagen checkte mama mijn luier nog even. Van voor en van achter werd ik gecontroleerd, mama zei dat er nog maar een klein plasje bij kon dus dat ze me toch even ging verschonen.
Ik had weer geplast zonder dat ik het wist. Dat was al de derde keer vandaag, sterken nog ik had nog helemaal niet bewust geplast vandaag.
Dat was best een enge gedachte en terwijl ik met deze gedachte bezig was lag ik al op de verschoontafel. Mama was ondertussen al weer een geoefend luier verschoontster en voordat ik het wist liepen we weer terug en had ik een schone luier.
Ik liep nog rood aan omdat ik complimenten kreeg voor het alleen maar hebben van een plas luiers.
Ik werd misschien rood maar was stiekem toch ook best wel trot op mezelf.

De rest van de tijd in het park ging eigenlijk best snel voorbij, we hebben heel veel dieren gezien en zelfs een vogelshow. Rond 16:00 vonden de ouders het mooi geweest en gingen we richting huis.
In de auto werden Kiki en ik vast gezet en hierna begonnen we met de rit terug, zelf heb ik niks mee gekregen hiervan want al snel lag im heerlijk te slapen.
Ik werd wakker in mijn bed, nou ja het bed dat van mij is op vakantie dan. Ik keek om me heen en zag dat het nog ligt buiten was. Ik trok mezelf aan de hoge rand van het bed omhoog en ging staan.
Kiki haar bed was leeg, wel zag ik Roos liggen en zo te zien sliep die nog. Ik keek naar beneden en zag dat ik niet langer al mijn kleren aan het, alleen nog maar mijn romper.
Ik kneep voorzichtig mijn benen tegen elkaar en voelde een overduidelijk natte luier er tussen zitten.
Het deed me niks meer en het enige wat ik nu eigenlijk wou was lekker tv kijken. Maar hoe kon ik hieruit komen zonder te moeten roepen want dan zou Roos wakker worden.
Ik had besloten om uit het bedje te gaan klimmen en dan gewoon zachtjes de kamer te verlaten. Ik probeerde mijn benen over het bedje heen te krijgen en hierna mijn lichaam. Ik hing half over het bedje heen toen ineens de deur open ging.

‘En wat denken wij te gaan doen mevrouw’ hoorde ik mama zachtjes zeggen. Snel leunde ik terug en stond ik weer in het bedje. ‘Ik wou uit bed maar ik wou Roos niet wakker maken’. ‘Lieverd doe je speen eens uit zo kan ik er niks van verstaan’ lachte mama. Ik herhaalde mezelf en mama knikte. ‘Volgende keer gewoon even wachten oke? Als je valt dan heb je veel pijn, het is maar goed dat ik op tijd zag wat je deed.
Hoe haf mama dat gezien dan, ze was toch niet hier. Mama zag me gek kijken en vertelde dat ze me had gezien via de babyfoon.
Ik had niet eens door gehad dat er een babyfoon in de kamer was.
Ondertussen was ik al uit bed getild en op het verschoonkussen gelegd. Niet veel later had ik een schone luier om en nam mama me mee naar de woonkamer.
‘Roosje slaapt nog als een blok’ zei mama tegen mijn tante. Ik was ondertussen lekker op de bank gaan zitten bij mijn nichten, ze waren bezig met een potje mario kart op de switch en ik mocht ook af en toe en potje doen.
Kiki was ondertussen met oma aan het knutselen, ze had alleen een shirt en een luier om, en ergens was ik opgelucht om te zien dat deze nat was.

Het was weer mijn beurt om te race en ik ging echt heel goed, ik lag al op de 6de plaats, normaal word ik altijd 10de. Ik stond op van de bank en ging op mijn knieën zitten zodat ik beter beeld had.
Met opperste concentratie was ik aan het race, ik was terug gevallen naar plek 7 dus moest extra hard pushen om naar voren te komen.
Dat pushen was in ieder geval gelukt alleen misschien niet helemaal op de manier waarop ik dat zou willen.
Ik reed in een beweging van plek 7 naar plek 5 vlak voor de finishlijn en eindigde de race dus ook als 5de. Ik was super trots op mezelf want dat was echt super hoog. Ik gaf mijn nicht een knuffel en ging daarna weer zitten.
Mijn billen raakte de bank aan en toen merkte ik het. Niet veel later begonnen er zich tranen in mijn ogen te vormen en keek ik sip vooruit.
‘Wat is er Noortje?’ vroeg mijn nicht die doorhad dat ik verdrietig was.
Geschrokken van het feit dat ze me doorhad zei ik snel dat er niks was. ‘Noortje wat is er gebeurd gekkie, waarvoor zijn de traantjes?’ hield mijn nicht vol. Ik haalde me schouders op. Ineens zag ik haar gezicht en beetje veranderen en keek ze ligt verbaasd mijn kant op.
‘Ik denk dat ik weet wat er is, zullen we mama even zoeken?’ Ik knikte van je en liet me door haar optillen even vergetende dat het hierdoor alleen maar meer zou opvallen voor haar.
Mijn nicht had mama snel gevonden en kondigden aan dat we een kleine stinkerd hadden hier.
Ik werd zo rood als een tomaat en stak snel mijn armen naar mama uit. Mama nam me over en ik verstopte mijn hoofd in haar haren.
‘Dat denk ik ook als ik dit zo voel, dankjewel voor het zeggen’ zei mama tegen mijn nicht terwijl ze met mij richting mijn kamer liep.

Mama liep mijn kamer in en daar zag ik dat Roos net uit haar nachtluier werd gehaald, mama hield me nog steeds vast terwijl we aan het wachten waren op Roos. De mama van Roos veegde haar schoon en liet haar daarna staan.
‘Ga jij even proberen te plassen?’ zei mijn tante tegen Roos en Roos knikte ja. De verschoontafel was leeg dus het was mijn beurt.
‘Phoee volgends mij heeft er iemand een verassing in haar broek’ grapte mijn tante. ‘Ja en het voelde als een flinke’ zei mijn moeder. ‘Komt door de melk en pap, dat werkt laxerend’ zei mijn tante.
Mama had ondertussen mijn romper open gedaan en deze tot over mijn navel naar boven gevouwen.
De luier werd opengemaakt en de schade werd opgenomen.
‘Dat is een flinke poep geweest Noortje’ zei mama terwijl ze me schoon veegde. ‘Poepen mag op de wc he’ zei mama.
Ik voelde mijn ogen weer waterig worden. ‘He lieverd is niet erg he, het mag het hoeft niet. Als jij dit liever hebt vind ik het niet erg’.
‘Maar dat is het niet hoor mama’ zei ik met een zielige stem. ‘Ik had niet eens door dat ik gepoept had, pas toen ik ging zitten’.
Het enige dat mama op dat moment kom zeggen was ‘ah oke’.

Niet heel veel later was mama klaar en had ik een schonen luier om. Ze tilde me op en bracht me naar de andere toe die ondertussen al aan tafel zaten voor het eten.
Deze keer werd ik wel in één kinderstoel gezet, net zoals Kiki.
5 minuten later kwamen ook Roos en mijn tante binnen. Roos had een hemd en onderbroek aan zag ik, dus geen luier. Dat vond ik wel jammer want het was toch minder erg als zij er ook een om had.
Het eten was erg lekker, nasi van oma. En het toetje was taart gebakken door Fleur en mijn nichten.
Na het eten gingen we met zijn alle een spelletje doen, nou ja Kiki, Roos en ik keken mee en mochten af en toe iets neerleggen voor iemand.
Ik mocht voor mijn nicht wat neerleggen en leunde over de tafel heen om het te doen. Ik hoorde wat gegiechel achter me en snapte eerst niet waarom. Ik keek om en zag waarvoor ze gegiecheld hadden.
Doordat ik naar voren was gegaan waren blijkbaar de knoopjes van de romper los gekomen en was mijn luier zichtbaar, en tot overmaat van ramp was ik nog aan het plassen ook.
Ik trok het allemaal niet meer en begon te huilen. Mijn nicht pakte me snel bij zich en begon me te knuffelen. Het hielp ietsje en nadat mijn speen in mijn mond werd gedaan was ik helemaal weer rustig.

‘Noortje ga je mee?’ vroeg mama aan mij. ‘Het is bedtijd voor jouw, je bent hartstikke moe’. Ik knikte sip, ik wou niet naar bed maar was eigenlijk wel heel moe.
Mama tilde me op en iedereen zei welterusten tegen mij. In mijn kamer verschoonde mama snel mijn luier en legde ze me in bed om niet veel later terug te komen met een flesje. ‘He Noortje vertel eens aan mama wat er is, waarom ben je zo huilerig vandaag?’. ‘Mama ik weet niet meer wanneer ik heb geplast ik voel het niet meer’ zei ik verdrietig. ‘Maar lieverdje dat geeft toch niet daar hebben we toch je luiers voor. Dat komt echt wel eer goed’. Ik dronk rustig de melk leeg.
Zou het echt weer goed komen? Ik was eigenlijk niet meer echt zindelijk nu, maar vond ik dat echt erg? Ik wist het allemaal niet.
Nadat mijn flesje op was pakte mama deze en stopte ze mijn speen in mijn mond.
‘Lekker slapen jij’ en nog voordat ze de kamer uit was lag ik al te snurken.
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
Toby Als je na 9 jaar je account hebben nog steeds een "nieuw lid" bent wordt het toch maar eens tijd om je voor te stellen. Voorstellen 14
HiddenWishes Nog steeds een peuter? N 6
T Op zoek naar de ideale luier (nog steeds) Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 19
L helaas nog steeds zoekende Contact advertenties 3
catheterboy Voorstellen nog steeds, Voorstellen 15
I Nog steeds hetzelfde 16+ Board 17
AB88 Werk je of studeer je nog steeds..? 16+ Board 64
M Werkt nog steeds niet AB/DL Fotos 5
Daddy777 Wie weet het ook nog? Vandaag mijn eerste keer buitenshuis geplast. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
J Gezocht: leuke luierdate - en wie weet nog wel meer Contact advertenties 7
baby metalhead 666 trek de stoute schoenen aan en geef het nog maar eens een kans opzoek naar ....... Contact advertenties 1
Baby Charlotte Welke AB spenen hebben nog een ventiel? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 14
goudvis Zijn hier nog meer brats Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
Diaperloverfrom2001 Ik zoek raad: ik heb een relatie, beide wonen we nog bij onze ouders, maar ik ben DL Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 10
DLY85 Wie heeft er nog dc amor luiers? Pub 2
L Zijn er ook nog echte dames Contact advertenties 8
C Een oudere Tena Slip Maxi plastic van het weekend gedragen met betere plakstrip dan ze nu hebben, toen bestond de Tena Slip Ultima nog niet Pub 14
Bam-Bi Wat zou jij nog willen mee maken in je leven ? Pub 35
Pink skirt sissy Acceptatie homoseksualiteit maar nog geen Ab DL acceptatie Algemeen 76
luierschat Nog nooit voorgesteld Voorstellen 18
V Nog maar eens proberen voor een ontmoeting. Contact advertenties 0
Ikkediap Komen deze boosters nog terug in de shop? Vragen & Info Shop 12
Fijnklein Nog maar een keer voorstellen Voorstellen 15
Tim80 Wat kun je nog meer in je broek doen, behalve een luier? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 1
qwerty123 als 13 jarige nog een speen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 11
Bob. Ik stel mij nog maar eens voor! Samen de abdl ontdekkingsreis starten?:P Voorstellen 12
H Woon nog bij mijn ouders Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 5
N Na al die jaren toch nog eens voorstellen. Voorstellen 11
pamperlover1 Nog maar eens voorstellen Voorstellen 14
Watermeloen Nog 1 weekje vakantie Contact advertenties 0
tijn2022 wat is er nog niet tot weinig te koop in luierwereld wat je wel graag zal willen hebben. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 71
sam Komen er nog nieuwe meetings in 2023 Kalender 10
D Hallo ik stel me nog even voor misschien iets te laat Voorstellen 8
T Nog wakker ? Mag altijd berichten Contact advertenties 2
DLY85 Heeft er nog iemand ABU bunnyhops? Product & Winkel Testverslagen 6
T Nog iemand die dit verlangen heeft 16+ Board 3
P Hallo luieraars, toch nog eens voorstellen uit het hoge noorden Voorstellen 14
A Luiers kopen in winkel en nog een andere vraag Luiers 43
Pamperslove nog dol op pampers Contact advertenties 14
L Vandaag nog luiers dragen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 8
Luierboyamersfoort Probeer het nog een keer Contact advertenties 7
Luierliefhebber Brent Wie fantazeert er hier nog wel eens over mensen die je kent? 16+ Board 3
A heeft er iemand nog luiers over om te proberen in omgeving uden? Contact advertenties 6
T Heb nog wat pakken tena slip maxi s te koop Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 1
S Nog even voorstellen Voorstellen 19
max79 Nog even snel een voorraadje Tena inslaan! Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
DLY85 Wie heeft nog een oud model tena voor mij? VVV 15
adidaslover Wie gelooft er nog in sinterklaas? Polls 22
mitch Nog maar eens terug Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 1
C Tot welke leeftijd liet je moeder je 's nachts nog plassen? Polls 33
Similar threads


















































Bovenaan