TAMARA

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 29 ZOMERVAKANTIE DEEL 1 GROOT WORDT KLEIN

Toch werden we de volgende dag uitgerust wakker en, nadat we hadden ontbeten en, tegen 11 uur aan de koffie zaten kwamen Josje en, Carina binnen.
Die direct aanschoven en, uitgebreid vertelden hoe ze zich hadden vermaakt.
Na een paar minuten zag ik de meiden vertwijfeld naar elkaar kijken en, hoorden Josje vragen of ze alles dus inclusief het aparte spelletje mocht vertellen.
Dit maakte me hoewel ik wel wat vermoede toch nieuwsgierig maar, hield mijn mond terwijl Carina Josje aankeek en, zei, " Josje vertel het maar, je weet dat je ons kunt vertrouwen, bovendien denk ik dat ze dit spelletje toen ze onze leeftijd had zelf ook vaak genoeg gespeeld heeft".
Dat deze opmerking bij vooral Josje het ijs brak merkte ik direct en, terwijl ik de meiden aankeek zei ik, " ja Carina maar, pas toen ik na de middelbare school ging studeren en, op kamers ging want op de middelbare school accepteerden ze me niet", zei ik terwijl we de eerste kop koffie op hadden en, de tweede ingeschonken werd.
Direct toen de koffie op was zei Carina dat ze de spullen voor de logeerpartij die maandag zou beginnen bij elkaar ging zoeken en, inpakken iets wat Josje later vanmiddag ook zou gaan doen.

Terwijl Carina bezig was vertelde ze dat ze tijdens eerdere logeerpartijen Sofieke nog al eens uit de brand had moeten helpen, toen ze bijna klaar waren zag Josje tot haar verbazing dat Carina niet alleen gebruikelijke zaken als kleding en toilettas inpakte maar, een stapeltje rompers een pak dagluiers en, een stapeltje nachtluiers, wat Josje deed begrijpen dat Carina ook nu zich voor haar en, Sofieke zou opofferen.
Op het moment dat Carina haar luiers inpakte was ook Sofieke aan het inpakken, waarbij het Irma was opgevallen dat toen zij daarmee wilde beginnen, om zoals gebruikelijk Sofiekes bagage in te pakken, Sofieke haar duidelijk maakte dat ze het zelf zou doen.
Deze mededeling deed Irma besluiten dat ze ook nu Sofieke zoveel mogelijk haar gang te laten gaan, om al snel te merken dat het Sofieke goed afging.
Op het moment dat ze haar kleding en, toilettas had ingepakt en, de pakken luiers en, de losse nachtluiers inpakte zag Irma dat de tranen Sofieke in de ogen sprongen maar, die hardhandig wegveegde en, flink doorging zodat ze snel klaar was.

Dan keek ze haar moeder aan en, grapte " ik hoop dat ik zoveel mogelijk luiers mee terugneem".
Hierop lachte Irma en, zei "dat zou mooi zijn maar, ik denk niet dat je dat deze week gaat lukken", om dan door te vragen, "Sofieke hoe staat het nu met je luier?".
Nog voor Sofieke kon reageren merkte Irma dat haar dochter moe werd en, bovendien tijdens het inpakken niet op haar luier had gelet.
Wat ze op de vraag van haar moeder direct liet merken, "mam ik ben nat, om dan een bedenkelijk gezicht te trekken en, dan te zuchtten " bah ik heb een grote bah in mijn luier".
Nu zag Irma tranen in de ogen van haar dochter verschijnen en, pakte Irma Sofieke op en, nam haar mee naar de badkamer om Sofieke te verschonen en, haar daarna voor anderhalf uur in bed te leggen.
OP het moment dat Sofieke lag en, Irma haar luier opende zag ze direct dat Sofieke inderdaad niet alleen een natte maar, vooral een vieze luier
had.
Op het moment dat Sofieke Irma liet merken dat ze baalde zei Irma, "Sofieke dat begrijp ik maar, bagage inpakken is een vermoeiende bezigheid en, bovendien nieuw voor jou maar, je doet het mooi wel lieverd".
Nu kon Sofieke toch lachen en, al snel had Irma haar schoon en, was het lunchtijd waarbij Irma dacht dat ze door vermoeidheid van Sofieke na deze ochtend zij haar brood zou moeten smeren en, haar waarschijnlijk zelfs moeten helpen met eten maar, niets van dat alles, want ook nu pakte Sofieke het mes en, alles wat ze verder nodig had en, ging bij de tafel haar brood smeren.
Zelfs toen Irma het waagde om te zeggen dat ze het al geweldig zou vinden als Sofieke zelf kon eten en, ze haar slab schoon kon houden was dat voor Sofieke niet genoeg.
Uiteindelijk stemde Irma in en, zag dan dat het best moeite koste maar, Sofieke gewoon doorging en uiteindelijk zelf zat te eten waarbij ze haar slab nodig had maar, deze minder vies werd dan Irma gezien de inzet en, vermoeidheid van haar dochter verwachtte.

Ondertussen werd er ook bij ons thuis geluncht en, grapte Josje. "Tamara, ik dacht dat jij nu voor twee moest eten!"
Toen we tegen 1 uur klaar waren en, zowel ik als Josje nat en, nadat zowel Josje ik maar, ook Carina ons had verschoond waarbij het mij opviel dat als Carina medicijnen slikte ook zij het echt niet onder controle had en, het dan echt in haar broek deed, keek Carina Josje aan en, zei " kom Josje dan gaan we naar jou huis jouw spullen pakken".
Direct merkte Carina en, ik dat Josje haar minderwaardigheidscomplex nog steeds niet volledig had afgeschud en, hoorde Josje zuchtten, "Carina dat hoeft niet, ik red me wel alleen.
Direct keek Carina haar aan zuchtte eens diep keek Josje strak aan en, zei, "Josje dat jij je in het verleden sterk moest houden en je angst en, pijn moest verbijten en, niet kon delen wil niet zeggen dat dit zo moet blijven".
Voor Josje de kans kreeg te reageren keek ik haar aan en, reageerde, " Josje, Carina heeft gelijk maak er gebruik van, dan ben je zo klaar".
"Bovendien weet je dat je op Carina kunt vertrouwen" nu keek Josje naar mij en, Carina en zei, " ja Tamara maar, jij dan?"
"Josje ik heb hulp genoeg en, nu wegwezen jullie" zei ik voor Josje de kans kreeg om nog een keer met een tegenreactie te komen.
Bovendien zag ik dat Carina Josje voorzichtig richting de achterdeur duwde en, haar naar buiten hielp, toen ze even later bij Josje binnenstapte keek Mies blij verrast dat Carina mee was gekomen om Josje te helpen en, maakte Josje duidelijk dat Josje blij moest zijn met de hulp van Carina.
"Ja mam dat ben ik ook wel, om dan gevolgd door Carina de hal in te stappen om naar boven te gaan maar, net op dat moment vroeg Mies, "heb jij net gepoept Josje?"

Deze vraag deed Josje rood aanlopen wat Mies opvatte als één ja, wat ervoor zorgde dat Mies Josje bij de hand nam en, vroeg "zal ik mijn kleine meisje niet eerst in bad doen en, lekker wassen?"
Direct zagen Carina en, Mies dat dit zorgde voor twijfels bij Josje aan de ene kant schaamde ze zich zelfs voor haar moeder, hoewel ze zag dat die dat als geen ander besefte, aan de andere kant vond ze het heerlijk om verzorgd te worden.
De aanwezigheid van Carina veranderde daar niets aan.
Trouwens nu keek Josje haar vriendinnetje aan en, zonder dat Carina wat zei wist Josje genoeg en, was Mies begonnen met haar kleine meisjes uit te kleedden keek ze haar aan en fluisterde," ja Josje, je kleine vriendinnetje heeft ook een poepje gedaan".
"Net als jij gaat zij als jij zo gewassen bent en, in je bedje ligt ook in bad".
Terwijl Mies Josje overeind en, even later in bad hielp waste ze haar grondig en, haalde haar daarna uit bad droogde haar af kleedde haar aan en, stopte haar in bed en, dacht ze, zo die ligt zo in bed, terwijl Josje tijdens het proces dacht Josje , "hé nu naar bed? maar, zei niets en, liet haar moeder haar gang gaan.
Ondertussen genietend van het heerlijke bad en, de bijbehorende wasbeurt, na bijna tien minuten hielp Mies Josje uit bad en direct toen Josje zelf een handdoek had willen pakken had Mies haar laten merken dat zij Josje daar nog te klein voor vond en, zij Josje zou afdrogen en, aankleedden, iets wat Josje normaal gesproken nooit zou pikken maar, nu liet ze het maar, zo en, toen ze Josje op bed legde en, aankleedde merkte Mies toen ze de al op het bed liggende luier onder Josje schoof en, tussen haar benen door omhoog strak trok en, dicht plakte Mies dat Josje plaste maar, hield dat voor zich om Josje dan te helpen met haar romper en, pyjama en, legde Josje dan in bed waar ze Josje haar middagmedicatie gaf waar ze stilletjes een slaappil bij had gedaan, zodat haar dochter binnen 2 minuten in slaap viel.
Ondertussen dacht Mies dat alleen Josje een poepbroek had maar, merkte toen ze Carina bij zich riep en uitkleedde dat ook Carina in ieder geval een vol geplaste luier had.
Ook merkte Mies wat weerstand toen ze Carina verder wilde verzorgen "nee Mies hoeft niet, ik red me wel zelf, bovendien heb ik inderdaad een vieze luier".
Nauwelijks ws Carina uitgesproken of Mies keek de vriendin van haar dochter aan en, zei" Carina geen sprake van, want net als Josje ben jij daar gezien jullie gedrag van vanmiddag nog veel te klein voor, peutertjes van bijna 2 kunnen dat nog niet".
Direct merkte Mies dat ze Carina in de hoek had waar ze haar hebben wilde maar, vooral dat Carina geen weerwoord meer had en, ze zich aan Mies overgaf.
Die zo snel als Carina lag haar broek omlaag trok en, haar romper los trok en, dan stuk voor stuk de vier plakkers van de luier lostrok en, de luier openvouwde om dan te zien dat ook Carina nat was en, er bovendien aardig wat bruine massa in haar luier zat.
Nu liet Mies Carina haar benen optrekken zodat ze de schaamstreek billen en, anus van Carina kon wassen
Omdat Carina er totaal ontspannen was kon Mies na Carina te hebben gewassen zonder dat Carina het merkte een zetpil inbrengen waarna ze de billen en, schaamstreek talkte en, de vriendin van haar dochter dan een Tena maxi omdeed en, haar een romper aantrok en afsloot en, Carina snel verder aankleedde en in bed legde waar ook Carina al snel in slaap viel.
Tot ze tegen 3 uur weer wakker werden en, Mies beide uit bed haalde, waarbij Mies direct merkte dat beide meisjes nat waren maar, toch zou ze beide meisjes pas tegen half 5 verschonen.

Wel kregen ze beide een flesje roosvice en, pas toen dat op was mochten ze de bagage voor de logeerpartij bij tante Thea inpakken waar net als Sofieke ook Josje baalde van de voorraad luiers die ze mee moest nemen waardoor de extra weekendtas al snel vol was.
Nu keek ze jaloers naar Carina en zuchtte, "jij en, Elza hebben het maar, mooi makkelijk, want als jullie nu met jullie medicatie stoppen kunnen jullie Maandag zonder luiers naar tante Thea".
"Bovendien is ook Sofieke al net zo geweldig bezig".
Dan keek Carina Josje aan pakte haar hand en, zei dan "buiten dat Elza bed plast en, zij als ze naar bed gaat alsnog een luier om moet, zeg ik je nu dat zowel ik als Elza door de medicatie die we slikken net als jullie voorlopig incontinent zijn en, dat blijft zo als we naar tante Thea gaan Josje, je hebt daarstraks de luiers bij mijn bagage toch gezien?"
"Dus Josje stoppen doe ik nu niet en, zo ver ik weet gaat ook Elza door".
Hierdoor gerustgesteld ging Josje door met inpakken zodat tegen kwart over 5 alles was ingepakt.
Nauwelijks klaar met inpakken wilden de meiden het peutertje voor vandaag achter zich laten en, weer hun echte leeftijd aannemen maar, nu zei Mies, " kom meisjes dan kunnen we eten en, breng ik jullie na het eten naar Tamara waar jullie dan na sesamstraat naar bed kunnen".

Beneden gekomen zette Mies beide meiden elk op een stoelen bij de eettafel en, deed beide een slab voor en, deed dan voor ze naar de keuken ging om 2 potjes Olvarit op te warmen beide meisjes een speentje in de mond. om na 3 minuten terug te komen met een potje met aardappels en, sperzieboontjes voor Josje terwijl Carina bleef door sabbelen op haar speen wachtend op haar beurt.
Ondertussen pakte Mies het potje in haar linker en, het lepeltje in haar rechterhand , op het moment dat Mies haar het eerste lepeltje voor hield hapte Josje tot verbazing van Mies direct toe.
Tot verbazing van Mies bleek dat haar dochter van het hapje genoot ondanks dat het zoutarm was, tot dat na bijna 5 minuten het potje leeg was maar, de slab en, de toet van Josje zaten vol met etensresten.
Dan maakte Mies de toet van Josje schoon en, verwijderde de vieze slab en, zette Josje dan weer vast op haar stoel.
Dan stond Mies op liep naar de keuken en, zette het volgende potje in de magnetron en, maakte terwijl de bloemkool warm werd Carina los en, nam haar aan de hand mee naar de keuken waar ze het potje uit de magnetron pakte en, een lepeltje uit de la waarna ze het potje en, het lepeltje pakte en, al snel kwam het eerste hapje bij Carina 's mondje en, direct hapte Carina.
Ondertussen merkte Mies dat het Carina goed smaakte terwijl ze ook merkte dat Carina zonder enige reactie haar luier vulde, iets wat Mies wel kende van haar dochter maar, ondanks dat het door de medicijnen kwam niet van Carina had verwacht.
Net als het Mies verbaasde dat ook Carina haar slab gebruikte waar die voor was bedoeld en, dus volliep met etensresten en, ook Carina niet reageerde.

Toen Carina klaar was deden beide meisjes net alsof ze niet doorhadden dat ze nodig moesten verschonen of verschoond moesten worden en, maakten beide dus aanstalten om op de speelmat in de hoek van de kamer te gaan spelen maar, Mies had ze door en, was onverbiddelijk en, plukte alsof de meisjes niets wogen eerst Josje en, direct daarna Carina van de grond terwijl Josje ineens begon te brabbelen.
"Nie doe ikke pele ", ook aan Carina merkte Mies dat ze een totale peuterrol aannam maar, nu vond Mies het tijd om de meisjes in bad te doen, zodat de meisjes op tijd bij ons waren en, op tijd naar bed konden.
Intussen had Mies Josje te pakken en, zette haar op een eetkamerstoel vast om vervolgens Carina van de grond te plukken en, direct de meisjes verschoonde om daarna met Carina naar de auto te lopen en, haar in het kinderzitje te zetten, waarbij Carina zag dat er naast haar nog een kinderzitje stond. die dus voor Josje was.
Toen Josje bij de auto kwam zag ze direct dat ze net als Carina in een kinderzitje moest zitten en, Mies zag dan dat ze het met gezonde tegenzin accepteerde.
Dat ze als peuters werden behandeld werd er door Mies nog maar, eens extra ingewreven toen instapte en, Mies zei, " nu nog een speentje in en, dan kunnen we gaan", krap 10 minuten later kwamen we aan en, nadat ik de meisjes had begroet en, Mies terwijl wij naar binnen gingen en, ik de meisjes beide nog een flesje melk gaf Mies de bagage van Josje uit de auto haalde hadden de meisjes hun flesje half leeg terwijl ze ondertussen belangstellend naar Sesamstraat zaten te kijken.
Terwijl Mies en, ik de auto leeg hadden en alles in een hoekje van de kamer hadden klaar gezet en, terwijl ik de kamer inkeek en, zag dat de meisjes hun flesjes leegdronken keek Mies eens naar mij en, zei dan, " voor de meisjes naar bed kunnen moet er eerst wat anders gebeuren Tamara".
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 30 DE COMMENTAREN EN DE GEVOLGEN DAARVAN

Terwijl wij zagen dat de meisjes genoten van het kinderprogramma besefte ik ineens dat ik tijdens het leeghalen van de auto een flinke plas had gedaan maar, niet alleen dat, want nu zag ik dat Mies me aankeek en, hoorde dat ze nu vroeg, "stond jij net tijdens het uitpakken te poepen Tamara?".
Eigenlijk wilde ik hoewel ik inderdaad een dikke bobbel in mijn luier voelde zitten niet toegeven dat Mies dat goed had opgemerkt, ondanks dat zij met Josje wel wat gewend was maar, naar de dames vond ik het al vervelend genoeg dat ik moest toegeven dat ik nat was.
Laat staan als ik zoals nu met een poepluier rond liep, het enige geluk nu was dat Carina zich net als Josje 100% als peuter gedroeg en, nu ook niet zindelijk was.
Waardoor zij beide niet op een natte of vieze luier reageerden wat mij de mogelijkheid gaf om te doen of niet ik maar, Josje of Carina met een poepluier Sesamstraat zaten te kijken.
Helaas kreeg ik nu niet alleen Irma maar, ook Mies tegen me die duidelijk zag dat ik loog en, stonden beide sterker in hun schoenen dan ik dacht, want terwijl de kleine in mijn buik ineens bewoog pakte Mies mijn hand en, trok me mee naar onze slaapkamer, onderweg daarheen hoorden we de voordeur open gaan en, Marjan met Elza en, Sofieke binnen komen, terwijl Mies mij aangekomen in mijn slaapkamer op mijn kant van het bed legde en, we de verbaasde reacties van Elza en, Sofieke hoorden toen die in de kamer kwamen en, merkten dat Carina en, Josje inmiddels in de box zaten te spelen en, zich als anderhalf jarige peuters gedroegen.
Hierna hoorden we niets meer maar, toen we 5 minuten later binnen kwamen zagen we niet alleen dat Elza en, Sofieke voor zichzelf cappuccino hadden gemaakt maar, ook dat ze bezig waren om voor zowel Carina als Josje een babyflesje melk te maken, wat bijna klaar was terwijl wij eigenlijk weg wilde.
Toch hielpen we Carina en, Josje uit de box te halen en, zo te gaan liggen dat Elza en, Sofieke de meisjes konden voeden.
Op het moment dat Elza en, Sofieke goed zaten en, Carina en, Josje op hun schoot hadden liggen die intussen rustig lagen te drinken vroeg Irma " Zeg meiden willen jullie als deze kleine meisjes hun flesje leeg hebben beide ook nog een fruithapje en, een bordje pap geven?"
Deze keer reageerde niet alleen Elza enthousiast maar, reageerde ook Sofieke tot verbazing van Irma dat ook Sofieke het leuk vond om beide meisjes te voeden en, eten te geven.
Zeker omdat ze in plaats van zelf gevoerd te worden een ander eten gaf.

Dat het flesjes en eten geven beide meisjes veel energie koste merkten beide meisjes wel maar, dat niet alleen maar, ook dat niet alleen Josje en, Carina beide een goed gevulde luier hadden maar, ook dat zij zelf intussen nat waren maar, erger beide zonder het zelf te hebben gemerkt gepoept hadden.
Dat laatste merkten ze pas toen Carina en, Josje hun fruithapje ophadden en, door Mies en, Marjan overeind waren geholpen zodat ook Elza en, Sofieke konden opstaan.
Waar Irma Marjan en, ik de bedoeling hadden om als we de lunch hadden opgediend eerst de 4 meiden en, mijzelf te verschonen liep dat ook nu anders, want toen we toch direct hadden afgewassen bleken de meiden intussen verdwenen.
Dus snelden wij direct naar boven waar, in de badkamer licht branden maar, de deur op slot zat, zodat wij er niet in konden, wel hoorden we dat Elza en, Sofieke, Carina en, Josje aan het douchen waren en, toen dat klaar was beide meiden stevig maar, netjes werden afgedroogd een luier om en, een rompertje aan kregen en, ook verder werden aangekleed.
Toen ook dat klaar was en, Carina en, Josje aangaven nu met Elza en, Sofieke van plaats te ruilen om beide meisjes op hun beurt te verschonen en, verder te verzorgen bleek weer eens dat Sofieke zich niet opzij liet zetten toen ze zei, "nee meisjes dat kunnen kindjes van bijna anderhalf jaar nog niet, gaan jullie maar even zitten terwijl wij ons wassen verschonen en, aankleedden."
Dit deed ons elkaar aankijken en, zuchtten "wat zijn Elza en, Sofieke toch een ondeugende boefjes".
Uiteindelijk hoorden we dat Elza en, Sofieke zich niets aantrokken van elkaars vieze luier en, nu elkaar onder de douche zetten wasten afdroogde en, verder verzorgde.
Uiteindelijk ging even na 12 uur de badkamer open en, stapten Elza en, Sofieke zelfverzekerd de gang op maar, toen ik vervolgens de badkamer inliep om mezelf te verschonen liep dat zoals ik al vreesde anders, want intussen keek Irma Elza en, Sofieke aan en, zei" als jullie nu tante Tamara verzorgen nemen wijl Carina en, Josje mee naar beneden en, verzorgen wij de lunch zodat we daarna zo snel mogelijk wegkunnen".
Zo gezegd zo gedaan hoewel ik het zelf wilde doen gaven Elza maar, vooral Sofieke mij geen kans en, was ik gedwongen om me over te geven.
Op de kamer gekomen dwong Sofieke me om op het bed te gaan liggen en, terwijl Sofieke me uitkleedde en, me verloste van mijn vieze luier had Elza een schone luier talkpoeder en, billendoekjes voor mij gepakt en, gaf dat aan Sofieke.

Die de schone luier direct uitvouwde en, onder mij schoof talkpoeder in mijn schaamstreek aanbracht om dan de luier omhoog en, strak te trekken en, dicht te plakken.
Dan wilde ik omhoog komen en, zelf mijn broek aantrekken maar, ook nu liet Sofieke mij geen keus en, zodat ik moest blijven liggen en, me verder moest laten verzorgen.
Direct toen we even later klaar waren en, beide meisjes hun handjes hadden gewassen en, beneden kwamen zagen we dat Irma en, Marjan inmiddels alle bagage in de auto hadden geladen kregen we alle vier snel 2 broodjes en, een beker melk die ook Carina en, Josje nu zelf nuttigden, zodat we nu zo snel mogelijk konden vertrekken.
Direct toen we klaar waren met eten werden Carina en, Josje meegenomen naar de auto en, tot hun eigen verbazing in een op maat gemaakt kinderstoeltje vastgezet, waarna ook Elza en, Sofieke in hun stoeltje op de zelfde manier weren vastgezet en, we konden gaan.

BIJ TANTE THEA

Na een rit van driekwartier kwamen we aan bij tante Thea en, direct toen we stilstonden ging de voordeur open en, stapte tante naar buiten direct gevolgd door door Mieke en, Sonja maar, ook haar oudere dochters Anneke en, Christa die inmiddels in Utrecht en, Rotterdam studeerden en, daar door de week op kamers woonden maar, in het weekend en, vakantie 's vaak naar huis kwamen.
Nadat we iedereen hadden begroet en, de andere meiden kennis hadden gemaakt met Elza en, Josje gingen we naar binnen en, kregen we direct toen we zaten thee of koffie, toen tante aan Elza en, vroeg wat die wilden drinken zei ze ook nu dat ze cappuccino wilden hebben, wat goedgevonden werd maar, toen tante dit ook aan Sofieke wilde vragen bleek Sofieke verdwenen.
Toen Carina en, ik zeiden dat Sofieke waarschijnlijk naar de wc was, leverde zoals verwacht Sonja en, Mieke direct hun negatieve commentaar op, " en, ook Anneke en, Christa keken verbaasd maar, hadden geen commentaar en, maanden Sonja en, Mieke tot kalmte terwijl Irma aangevuld door Elza het hele verhaal vertelde, terwijl ondertussen ook Sofieke weer binnen was en, zij Irma had laten weten dat haar luier nog helemaal schoon was, zodat ze deze opnieuw had omgedaan, waar Christa en, Anneke verbaasd keken en, Sofieke een compliment gaven, zagen we vooral Sonja Sofieke aankijken terwijl ze haar neus in de lucht stak en, hoorde haar zeggen, " Sofieke het ruikt hier naar poep, ben jij dat?
Probeerde Sonja Sofieke te intimideren maar, in plaats van in haar schulp te kruipen keek ze Sonja aan, zuchtte en, zei " Sonja ik ben schoon maar, ook tante Tamara en, Josje zijn incontinent en, bovendien dragen ook Carina en, Elza een luier die ze om Josje en, mij te steunen ook gebruiken".
Het werd mij Mies Irma en, Thea direct duidelijk dat dat Mieke en, Sonja dit niet wilden geloven, toen ze door bleven gaan en, in plaats van Sofieke te geloven haar uitmaakten voor baby keek zowel tante Thea als hun moeder Ilse de meiden aan en, brulde de laatste, " meiden nu is het genoeg, als jullie niet willen luisteren zullen jullie eens voelen!" Om dan dreigend en, strak Sonja aan te kijken en, hoorden we Ilse brullen, " Sonja kleine uk, KOM HIERRRRR"
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 31TRAMMELANT DISCUSSIE EN STRAF

Direct bleek dat Sonja absoluut niet van plan was om dit bevel van Ilse op te volgen, in tegendeel, want direct zagen we dat Sonja naar de achterdeur liep met de bedoeling om via de achterdeur naar buiten te verdwijnen.
Dat was echter buiten Anneke en, Christa gerekend, want direct toen Ilse het vroeg stond Christa op om op verzoek van haar tante boven twee grote babyluiers voor Sonja en, Mieke te gaan halen maar, ook om twee speentjes en, kinderachtige rompers mee te nemen.
Toen de meiden naar boven waren vertelde tante dat ze de meiden had gezegd dat ze Sonja en, Mieke terug wilde brengen naar baby's van een maand of 10, inclusief rompertjes en, een babypyjama, die bovendien achterliepen met hun ontwikkeling.
Iets anders wat we niet wisten was dat oom Stefan twee grote ledikantjes had gemaakt waar Sonja en, Mieke in moesten slapen maar, dat zouden we spoedig te zien krijgen.
Ondertussen waren de meiden weer beneden en, stond Anneke voor Sonja die weer probeerde om weg te komen maar, Anneke keek haar aan en, zei, "hier blijven jij kleintje, want je hebt hier zelf om gevraagd".
Dat Sonja donders goed wist dat dit vooral over haar geplaag van Sofieke ging, wat volgens Sonja zelf volkomen terecht was, was Sonja niet van plan om deze straf te accepteren maar, dan greep tante, Sonja vast en, legde haar met hulp van Anneke en, Christa languit op de kamervloer.
Nauwelijks lag Sonja op de vloer of ze keek Anneke die haar wilden uitkleedden aan en, vroeg dan brutaal, " hoe heb ik hier om gevraagd?".

Ondertussen kwam Christa weer binnen met alles waar tante om gevraagd had en, keek tante Sonja aan zich klaarmakend om Sonja uitte kleedden maar, bedacht zich!.
Keek Sofieke en, Elza aan en, vroeg " komen jullie me helpen meiden?".
Nauwelijks had tante Thea de meisjes gevraagd of Marjan Irma Ilse en, Thea maar, ook alle andere meiden zagen Sofieke stralen omdat ze nu haar grote nichtjes eens mocht kleineren, iets waar ze gretig gebruik van maakte.
Hierbij viel het vooral Anneke en, Christa op dat waar Sofieke een paar maanden geleden niet wetend hoe op de pubers te reageren vluchtte, Sofieke nu de kans greep om op haar beurt haar nichtjes een koekje van eigen deeg te geven.
Toen Sofieke de eerste luier van Christa aanpakte keek tante Thea Sonja aan en, zei, "nou dan beginnen we vanmiddag met de allerkleinste hier in huis".
Dan keken Sonja en, Mieke om zich heen en, probeerden toch Elza en, Sofieke in de rol van allerkleinste te duwen maar, zowel Sofieke als Elza had al begrepen dat tante toch echt Sonja en, Mieke bedoelde, wat tante er nog maar, eens extra in wreef toen ze Sonja aankeek lachte en, zei
"nou Sonja dan zullen we jou grote meiden kleren maar, eens vervangen door kleertjes die veel beter bij jou leeftijd passen".

Aan de ogen van Sonja zagen tante Thea Irma en, Marjan dat Sonja hoewel haar handen inmiddels geboeid waren en, ze een speentje in had niet van plan was om nu vrijwillig mee te werken.
Helaas voor Sonja en, Mieke was oom Stefan boven inmiddels klaar met het inrichten van de grote babykamer en, binnen gekomen en, Sonja en, Mieke die inmiddels weer op de bank waren gaan zitten zonder pardon van de bank aftrok en, op de houtenvloer neerlegde.
Direct daarna keek hij Sofieke en, Elza aan en, zei "kom maar meiden dan mogen jullie deze twee kleine meisjes een pilletje tussen hun billen stoppen en, ze beide een luier omdoen".
Uit het hele gebeuren begrepen Carina en, Josje maar, ook Anneke en, Christa dat tante Thea en tante Ilse, de moeder van de twee pubers alles tot in detail hadden besproken, wat tot resultaat had dat als Mieke en, of Sonja naar Elza en, Sofieke of Carina en, of Josje zich weer zouden misdragen, wat dus bijna direct was gebeurt beide meiden een babybehandeling zouden krijgen.
Ondertussen had Sofieke Sonja een kinderlijke luier omgedaan en, hielp Anneke Sofieke om de ketting om de luier te bevestigen en, te sluiten, zodat Sonja daar niet bij kon.
Waarna ze Sonja een kinderlijke romper met sesamstraat figuren aantrokken, terwijl Josje op hetzelfde moment merkte dat, ze nat was en, snel moest verschonen maar, juist door alle indrukken van deze middag heel erg moe was, wat ze ook zag aan Sofieke en, zelfs aan Carina.
Dat laatste viel haar extra op toen Carina opstond om zich te verschonen maar, nu merkte dat zelfs zij nu hulp nodig had, iets waar zij zich voor schaamde, zeker naar Christa en, Anneke, hoewel die door Sofieke en mijzelf wel wat gewend waren.

Door dit alles en, het feit dat iedereen vermoeid raakte ontstond er nu een ijzige stilte, die pas werd verbroken toen Anneke en, Christa zeiden, "wie er een schone broek wil, mag ons volgen naar boven".
Terwijl Anneke en, Sonja Elza en, Sofieke aan hun handjes omhoog trokken en, Carina en, Josje zich naar de gang bewogen bleef ik bewust zitten, denkend dat Christa en, Anneke het tegen de vier meiden maar, niet tegen mij hadden en, bovendien zouden Ilse Marjan Irma en, ik zo naar huis gaan.
Bovendien verspreidde Carina en, Josje zo'n vieze lucht dat mijn luier ondanks dat ik een beetje had gepoept niet opviel en, inderdaad liepen Elza Carina en, zelfs Josje gewoon met Christa en, Anneke de kamer uit, terwijl Sofieke haar neus in de lucht stak maar, niets zei.
Dit deed mij opgelucht adem halen, mijn poepluier was niet opgemerkt en, voor Anneke en, Christa hoefde ik in dat opzicht niet bang te zijn dacht ik toen iedereen op Christa na, die de rij sloot de kamer uit waren maar, in plaats van achter de andere meiden aan te gaan draaide Christa zich met een ruk om rook eens keek me dan strak aan en, zei, "kom tante Tamara, dan kan ik ook u direct verschonen".
Hierop keek ik Christa aan en, loog, "Christa dat hoeft niet, ik heb alleen maar een klein beetje geplast".
Nu hoopte ik dat Christa eindelijk zou ophoepelen en, mijn zussen en, schoonzus hun mond hielden maar, helaas want net zoals Carina niet meer in mijn sprookjes geloofde, bleef ook Christa voet bij stuk te houden en, op mijn zussen hoefde ik ook al niet te reken want nu keek Marjan mij aan en, zuchtte, " Tamara helaas voor jou, kan ik niet anders dan Christa gelijk geven, er hangt hier ondanks het vertrek van alle meisjes nog steeds een poeplucht".
Na deze opmerking begreep ik dat als ik niet verder in de problemen wilde komen, lees ruzie krijgen met mijn zussen en, naar huis moeten lopen!, of met een vieze luier met de bus en, de trein, ik maar, beter kon inbinden en, Christa en, Anneke hun gang laten gaan.

Boven gekomen merkte ik al snel dat ook Christa en, Anneke vaker luiers hadden verschoond, ook al was het voor beide de eerste keer dat ze een volwassen vrouw verschoonde maar, ze verwijderde vakkundig mijn inderdaad vieze luier en, terwijl Christa de volle luier bij de andere in de emmer gooide en, een schone luier uit mijn tas nam had Anneke mijn billen en, schaamstreek met billendoekjes opgepoetst en, besprenkeld met talkpoeder.
Waarna ze mij de luier omdeed en, verder aankleedde hoewel ik dat laatste zelf wilde doen gaven ook Christa en, Anneke me geen kans maar, dwongen me te blijven liggen.
Direct toen ik weer op de grond stond gingen we met zijn allen naar beneden en, vertrokken Irma Marjan Ilse en, ik maar, snel naar huis.
Nauwelijks waren wij weg of Tante Thea gaf Elza Sofieke Josje en, Carina nog een kop thee voor ze zich op Sonja en, Mieke richtte en, vroeg " en, willen onze kleine meisjes nog een flesje roosvicé ?"
Om pas dan de speentjes los te maken en, uit hun mondjes te halen zodat ze konden antwoordden, zoals verwacht kreeg ze in plaats van een net antwoord direct de wind van voren, want Mieke maar, vooral Sonja waren niet van plan hun mond te houden en, over zich heen te laten lopen en, al helemaal niet om zich als 9 of 10 maanden oud baby's te laten behandelen maar tot hun frustratie vroeg tante Thea of Anneke samen met Elza en, Sofieke op Sonja en, Mieke wilde letten terwijl zijzelf en, Christa het avondeten zouden bereiden.
Echter op dat moment kwam oom Stefan binnen en, zei, "Thea boven is alles klaar, de kleine meisjes kunnen terecht".

Direct keek tante Sonja en, Mieke aan en, zag dat die hoopten dat oom Elza en, Sofieke die een spelletje rummicub speelde bedoelde en, zich niets van Sonja of Mieke aantrokken, sterker toen tante aankondigde dat ze over 10 minuten aan tafel zouden gaan en, dat degene die nog naar de wc moest nu kon gaan en, wie moest verschonen of verschoond worden waarbij ze direct Mieke en, Sonja aankeek maar, ook naar Sofieke, die ze direct naar het toilet liet gaan terwijl Josje een luier billendoekjes en, talkpoeder pakte en, ook Carina aangaf dat ze het aan een verschoning toe had.
Waarop tante Thea zei, "gaan jullie maar, met Christa mee dan zal zij jullie boven verschonen".
Deze opmerking verbaasde Josje, omdat ze het behalve als Carina haar wilde helpen het eigenlijk altijd zelf deed maar, liep toch met Carina Elza Christa en, Anneke naar boven.
Toen tante Sonja en, Mieke sommeerde om ook mee te gaan om zich te laten verschonen zagen ze allemaal dat Mieke maar, vooral Sonja niet inbonden maar, brutaal bleven doen en, niet van plan waren om mee te werken.
Pas na de nodige dwang deden ze wat tante vroeg maar, bleven boven gekomen toen ze bij de kamer kwamen waar een commode bleek te staan, met grote ogen staan kijken.
Toch gingen we na te zijn bekomen van schrik of verbazing even later naar binnen waar naast de commode ook twee ledikantjes stonden.
Waarop Christa zei terwijl ze Sonja en, Mieke aankeek, "nou kijk maar, goed want dit is voor de komende tijd jullie kamertje".
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 32 VAN PESTKOP NAAR PEUTER

Direct keek Mieke Christa met felle ogen aan en, beet haar toe, "Jij denkt toch niet werkelijk dat Sonja en, ik ons net als die twee peuters laten behandelen?"
Direct hief Mieke haar arm op met de bedoeling om Christa opzij te duwen, of beter nog Christa een klap in het gezicht te geven, terwijl het intussen iedereen opviel dat Sofieke en, Elza rustig doorspeelden en, zich niets van het tumult aantrokken maar, vooral dat maar, het feit ook dat Carina op springen stond en, dan ineens naar voren sprong om Christa en, ook Anneke die inmiddels naast Christa stond te ontzetten en, Mieke maar, vooral Sonja het zwijgen op te leggen.
Ondertussen keek Carina Naar Josje en, zag dat die in gedachte was en, haar gedachten waarschijnlijk teruggingen naar de gebeurtenissen op het schoolplein nu inmiddels alweer maanden geleden, toen zij het slachtoffer was van pesterijen.
Waarbij Carina uiteindelijk totaal onverwacht naar voren sprong en, de voor haar meest vervelende meiden zowat in elkaar had geslagen.
Dan keek Carina op en, zei zowel tegen Josje als Anneke en, Christa, 'ik kon het mede door mamma niet langer aanzien dat zij Josje alleen pesten omdat ze incontinent is, waar ze notabene niets aan kan doen".
"Ja maar, wat heeft dat met ons te maken?" deed Mieke net of ze gek was.
Dan keek Carina haar recht in het gezicht en, blafte, "alles kleine uk", "want ook jullie pakken de zwaksten hier in huis op iets waar ook zij niets aan kunnen doen!"
"Sterker als jullie nog eens het lef hebben om iets tegen Sofieke Elza of Josje te ondernemen doe ik ook mee en, ik spaar jullie niet, onthoudt dat goed".
Van de felle reactie van Carina schrokken Sonja en, Mieke behoorlijk en, besloten dan in stilte om zich nu maar, stil te houden.
Om de boel te sussen en, voor rust te zorgen zei Christa, " kom we gaan verder anders komen we allemaal te laat aan tafel".
Nu verlieten we de kinderkamer en, lieten Christa en, Anneke ons de andere slaapkamers zien, waar gewone bedden stonden en, gewone kasten.
Waarop Sonja en, Mieke dachten dat dit de slaapkamer voor Carina en, Josje was maar, Anneke keek naar Elza en, Sofieke en, zei " zo meiden dit is de komende nachten jullie slaapkamer".

Nauwelijks uitgesproken zag Anneke vooral Sofieke stralen, terwijl Anneke intussen verschillende dekbedovertrekken liet zien en, Elza en, Sofieke vroeg welke ze wilden.
Na verschillende overtrekken te hebben bekeken te koos Sofieke voor Kenzagroen met bladeren en, een grote tijger erop en, nadat Elza voor jungle flowers had gekozen, wilden ook Sonja en, Mieke kiezen maar, dan keek Christa ze aan zuchtte en, zei, " nee meisjes daar zijn jullie nog veel te klein voor, dus dat hebben tante en, jullie mamma vanmiddag al voor jullie gedaan".
Direct pakte Anneke de vooncypres met tijgers leeuwen en, olifanten clowns ballonnen tractors en, slingers en, liet deze de kleine meisjes zien.
'Kijk die is voor jou Sonja, mooi hé en, voor jou Mieke heeft jou mamma Peppe Pig kids uitgezocht, mooi hé Mieke?".
Zoals Anneke en, Christa eigenlijk al hadden verwacht vonden beide meisjes de hen getoonde overtrekken echter erg kinderachtig, ondanks dat ze niets zeiden begrepen Christa en, Anneke dat direct doordat de gezichtsuitdrukkingen boekdelen spraken, wat Anneke en, Christa wel zagen maar, net als de andere meiden totaal negeerden.
Hoewel Carina en, Josje zich er helemaal niet mee bemoeiden maar, helemaal voor zichzelf bezig waren.

Ondertussen riep tante van beneden dat het 5 uur was en, het over 5 minuten voor Sonja en, Mieke het etenstijd was.
Bijna direct zagen Elza Sofieke en, Josje Sonja en, Mieke verbaasd kijken terwijl Carina haar schouders optrok en, een vragend gebaar maakte alsof ze niet begreep waarom nu alleen Sonja en, Mieke aan tafel werden verwacht maar Anneke en, Christa keken de andere meiden aan en, Christa zei dan "Sofieke en, Elza gaan jullie ook maar, vast eten".
Het feit dat Elza en, Sofieke mee wilden naar, beneden verbaasde Josje en, Carina wel, hoewel Josje wel iets vermoede, hadden beide meiden niet verwacht dat Sofieke door had wat er beneden stond te gebeuren en, waarvan we direct bij binnenkomst merkten dat Sofieke het bij het rechte eind had, net als Josje trouwens.
Wat we zagen toen Anneke de deur van de gang naar de kamer opende en, gevolgd door Josje en, Carina die in tegenstelling tot Elza en, Sofieke verbaasd opkeken, hoewel Elza en, Sofieke toch twijfelden of het was wat ze dachten of dat de kinderstoelen toch voor hen waren.
Toch bleek al snel dat zij het bij het rechte eind hadden want direct zei tante tegen Elza Sofieke Josje en, Carina "gaan jullie maar, op de bank zitten".
Dan wende ze zich tot Mieke en, Sonja en, zei" Sonja en, Mieke komen jullie maar, bij mij" en, terwijl de andere meiden gingen zitten liepen Sonja en, Mieke bibberend naar tante Thea die direct begreep dat de meisjes ook de dekbedovertrekken al hadden gezien en, nu op basis van dat verhaal de bui al voelden hangen.
Dat hun vermoeden juist was bleek Sonja al zo gauw ze verder de kamer in kwam waar ze een grote box zag staan en, toen ze zich omdraaide keek ze naar de eethoek waar tot haar schrik ook twee wel erg grote kinderstoelen bleken te staan staan en, terwijl ze hoopte dat deze voor Elza en, Sofieke waren, zag ze dat tante Thea haar aankeek glimlachte en, hoorde haar zeggen, "kom maar, kleine meid dan mag jij vanavond als eerste happie doen".
Alles bij elkaar was dit voor Sonja het toppunt van vernedering vond ze zelf maar, dat het nog erger kon bleek toen Sonja in de kinderstoel zat en, Mieke aan de andere kant van de tafel ook al in de kinderstoel was gezet.

PESTKOPPEN VERNEDERD.

Want nauwelijks zaten de meiden en, was het blad bevestigd of ze moesten hun handjes onder de tafel steken zodat Christa en, Anneke deze vast konden maken aan de onderkant van het tafelblad.
Nauwelijks was dit gebeurt of tante kwam binnen met twee opgewarmde potjes Olvarit voor baby's van zes maanden met aardappel en spinazie.
Waarbij beide meiden hoopte dat nu duidelijk was dat ze vanavond gevoerd zouden worden, dit door oom en tante zou gebeuren keken die om zich heen, bedenkend wie ze de eer zouden gunnen om Sonja en, Mieke vanavond eten te geven.
 
Laatst bewerkt:

jjcvdk

Gewaardeerd Lid
Tis weer een hele mooie vervolg weer heer 9f mevrouw luierdromer en ga vooral op deze toer verder want kan niet wachten hoe dit zich verder ontwikkelen doet mvg
 

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 33 DE VERNEDERING VAN SONJA EN MIEKE

Uiteindelijk mocht Josje Mieke voeren en, was het Sofieke die met een grote glimlach tegenover Sonja kwam zitten en, nauwelijks zat Sofieke en, had tante haar een potje OLVARIIT en, een lepeltje gegeven of daar kwam het eerste peuterhapje voor Sonja al aan waarbij Sofieke haar hele trukendoos open trok.
In eerste instantie weigerde Sonja om zich te laten voeren en, al helemaal niet door Sofieke, die volgens Sonja het kleine meisje was en, niet zij zelf maar, tante was onverbiddelijk keek Sonja aan en, zei "Sonja of je het leuk vindt of niet Sofieke is de gene die jou vanavond eten geeft en, niemand anders".
"Bovendien ben jij samen met Mieke het kleine meisje en, niet Elza of Sofieke begrepen kleine meid?"
Begrepen had ze het wel maar, ze was het absoluut niet met haar baby behandeling eens, terwijl ook Mieke verontwaardigd liet weten dat ze Josje meer op een baby vond lijken dan zichzelf, ondanks dat ze terwijl ze door Josje gevoerd werd onbewust had geplast en, op het moment dat Josje Mieke het laatste hapje gaf, wat Mieke moeilijk slikkend en, kwijlend naar binnen werkte merkte Josje de geur van stromende poep op.
Waarbij ze uit gewoonte zichzelf direct controleerde maar, hoewel ze allang niet schoon meer was en, ze een dun laagje drab in haar luier vond begreep ze direct dat dit er al een tijdje zat en, niet van nu was.
Dit betekende dat de tactiek van tante Thea om Sonja en, Mieke te vernederen werkte waarbij ze Sonja en, Mieke nu eens bewust wilde laten voelen wat het betekende om te moeten leven met een handicap en, hoopte dat de meiden op zouden houden met het jennen van jongens en, meisjes met een handicap en, dan in het bijzonder Sofieke.
Uiteindelijk hadden beide meisjes braaf het potje leeg gegeten en, nadat ze ook het toetje netjes hadden opgegeten mochten ze vanuit de kinderstoel Sesamstraat kijken en, zelfs naar het klokhuis hoewel Christa liet merken dat ze eigenlijk vond dat Sonja en, Mieke daar nog te klein voor waren.
Direct na het kinderprogramma hielpen Anneke en, Christa Sonja en, Mieke uit de kinderstoel en, deden de vieze slabbers af waarna Christa Mieke in de box zette en, het hek dicht deed en, ook het bovenhek afsloot zodat Mieke er niet uit kon en, Mieke dan toevoegde dat ze zich hier maar, even moest vermaken totdat Sonja in bed lag en, Mieke in bad gedaan en, naar bed gebracht zou worden.
Hierop pakte tante Thea Sonja bij de arm en, dwong haar zo mee te komen, naar boven, verbaasd nagestaard door niet alleen Mieke die in de box op haar speen zoog en, er het beste van maakte maar, ook door Elza en, Sofieke welke laatste zei, "Elza ik wordt ook moe, als tante zo terug is vraag ik of ze mij ook wil wassen en, verzorgen zodat ik ook kan gaan slapen".
Nu liet niet alleen Elza maar, lieten ook Carina en, Josje merken dat ze het vanavond vroeg voor gezien zouden houden.
Tijdens deze conversatie hadden Christa en, Anneke alles afgewassen en, opgeruimd en, toen ook het aanrecht weer schoon was gingen ze met alle meiden naar de kamer om nog wat te drinken en, als het een beetje wilde een spelletje te doen.
Direct bij binnenkomst viel het Christa op dat het hele gebeuren rond Sonja en, Mieke niet alleen indruk op Elza en, Sofieke had gemaakt maar, dat ook Carina en, vooral Josje onder de indruk waren en, vooral Josje een vermoeide indruk maakte maar, ook Carina een vermoeide indruk maakte.
Terwijl Christa iedereen van cappuccino voorzag wat voor Sofieke nieuw was deden ze een kwartetspelletje waarbij al snel bleek dat Sofieke en, Elza goed oplette en, goed onthielden wie wat wel of juist niet had zodat ze allebei de nodige series binnen haalden.
Hierdoor leek het er sterk op dat Josje en, Carina deze keer het nakijken hadden.

Toen ze met het derde spelletje bezig waren probeerden Josje en, Carina samen te spannen in een poging om die twee dekselse kleuters te verslaan, wat nog niet mee viel doordat Elza maar, vooral Sofieke dit snel door hadden uiteindelijk won Elza deze ronde.
Direct hierna keken Elza en, Sofieke op de klok die half 9 aan gaf waarop Sofieke zei, " ik ga wassen tanden poetsen verschonen en, naar bed".
Direct trok ze haar rollator naar zich toe ging met moeite staan maar, nog voor ze de eerste stap had gezet merkte Sofieke niet alleen dat ze nat was maar, ook dat er een flinke bruine drab ongemerkt haar luier was ingestroomd.
Hierop keek Christa Sofieke aan en, vroeg "zal ik je maar, uitkleedden en, lekker in bad doen en, je lekker wassen lieverd?".
Direct knikte Sofieke nu toch een beetje verlegen geworden en, tilde Christa Sofieke op en, liep ze met Sofieke op haar arm naar boven.
Waar ze gezien de bobbel in en, de geur die uit Sofieke haar luier kwam Sofieke op haar bed liet gaan liggen na eerst de nodige vuilniszakken
op het bed te hebben gelegd.
Dan legde Christa Sofieke op het bed en, begon ze haar uit te kleedden, hoewel de geur die Sofieke verspreide en, ook het aangezicht van de bruine drab toen ze de luier opende was niet echt prettig maar, ondanks dat hield Christa haar mond en, probeerde ook om haar gevoel niet te laten merken.

Vooral omdat ze duidelijk zag dat het meisje zich naar haar grote nicht schaamde wat helemaal duidelijk werd toen Christa het rompertje opende en, duidelijk werd dat de poep door de luier in de romper was gelekt en, zelfs door de romper heen lekte.
Toen Christa de luier van Sofieke opende bleek dat de poep zich door de hele luier verspreid had en, ook haar billen anus en, zelfs haar schaamstreek vol poepresten zaten,
Nadat Christa de ergste smurrie had weggeveegd zei ze dat Sofieke maar, even moest blijven liggen terwijl Christa het bad vol liet lopen.
Terwijl Sofieke rustig bleef liggen en, Christa het bad vol liet lopen zei tante dat Elza ook maar, eens naar boven moest vertrekken zodat als Sofieke uit bad was Elza een bad kon nemen en, direct daarna naar bed kon.
Boven gekomen zag Elza dat Sofieke inmiddels in bad zat en, zich door Christa liet wassen, ( dat wil ik zo dadelijk ook wel) dacht Elza het tafereel bekijkend, terwijl ze zich begon uit te kleedden om toen ze haar rompertje los maakte merkte dat ze best nat was maar, daar trok Elza zich niets van aan en, kleedde zich zonder wat te zeggen verder uit.
Zodat ze klaarstond toen Christa Sofieke uit het bad hielp en, een handdoek pakte om Sofieke af te drogen, wat Sofieke ondanks alles zelf bleek te kunnen.
Ondertussen was het bad opnieuw gevuld en, hielp Christa Elza in bad, om direct te vragen, "red jij het zelf Elza?"
In de hoop dat Elza zou zeggen dat ze het zelf zou doen en, Christa intussen Sofieke een luier om kon doen en, haar verder aankleedden maar, ook Elza liet merken dat alle indrukken van vandaag haar hadden uitgeput en, ook zij dus verzorgd wilde worden.

Op zich vond Christa dit geen probleem helemaal toen ze zag dat Sofieke door het frisse bad zo was opgeknapt zodat ze inmiddels bezig was om zelf haar nachtluier om te doen en, zich verder aankleedde.
Hierop keek Christa Elza aan en, zei, " goed Elza ik ga jou wassen klim maar, in het bad".

ONDERTUSSEN BENEDEN

Ondertussen zaten Carina en, Josje beneden opnieuw aan een mok cappuccino en, vertelde Josje aan oom en, tante en, Anneke hoe zij op school gepest werd en, ook de leraren niets deden, totdat op één dag bij Carina de stoppen doorsloegen en, zij Bep en, Toos zowat in elkaar had geslagen.
Hierop wilde oom en, tante wat zeggen maar, Josje vertelde alweer verder, " op het moment dat Carina erop sloeg gingen Bep en, Toos direct met blote billen over de knie en, kregen een behoorlijk pak op de billen en, moesten s' middags nablijven"
Nu lieten ook oom en, tante maar, ook Anneke merken dat dit volledig terecht was en, bij de tweede keer niet alleen Bep en, Toos maar, ook
Ciska en, Linda over de knie gingen en, letterlijk voor hun blote billen kregen.

ELZA EN SOFIEKE

Terwijl Josje beneden verder vertelde lagen boven Elza en, Sofieke tegen 9 uur in bed en, sliepen na een kort verhaaltje bijna direct.
Waarop Christa naar beneden ging en, ze voor iedereen beneden nog eens koffie zette om in afwachting van de koffie de kamer in te lopen en, zo nog net het laatste deel van het verhaal van Josje op te vangen, waarop Christa haar ouders een knipoog gaf en, bij de tafel aanschoof.
Uiteindelijk was het bijna half 10 toen de koffie op was en, Josje en, Carina besloten om naar bed te gaan maar, aangezien Josje door alle indrukken doodmoe was zei ze, "voor ik echt naar bed ga wil ik nog douchen maar, heb nu wel hulp nodig ".
Dat merkte de rest direct aan het opstaan maar, ook aan de luier van Josje die deelde in de vermoeidheid wat Josje vooral merkte doordat de luier begon te hangen.
Dan zagen oom en, tante dat Josje naar Carina keek en, hoorde haar vragen, "wil jij mij vanavond verzorgen?"
Op het moment dat Josje het vroeg zag ze dat de hele situatie ook op Carina indruk had gemaakt maar, ook dat Carina wel wilde maar, zelf ook vermoeid was en, één beetje van de kaart was.
Hierop keek tante de meiden aan en, zei" gezien alle indrukken en, dan vooral het gedrag van Mieke en, Sonja verbaasd me dit niet".
"Dus meiden kom maar, dan zal ik jullie verzorgen en, naar bed brengen".
Op het moment dat tante Thea met Josje en, Carina de kamer uit wilde lopen keken Anneke en, Christa hun moeder aan en, zei Anneke "laat ons maar".
"Wij gaan ook naar bed en, zullen deze twee kanjers wel helpen ".
Nu wilde Josje dat weigeren vooral vanwege het feit dat ze voelde dat ze goed gepoept had en, uit ervaring wist wat voor vieze bende haar luier dan werd maar, voor ze wat kon zeggen pakte Anneke Josje bij de hand en, zei" Josje dat geeft niet, jij bent door het hele gebeuren van vandaag op, dus helpen we jullie gewoon".
Direct na dit korte gesprek ging het naar boven en, mocht Josje op Anneke haar bed gaan liggen terwijl Anneke intussen de stop in het bad deed en, de kraan open zette en, wat schuim in het water spoot zodat het bad vol kon lopen terwijl Anneke nog handdoeken uit de kast en, een BETTERDRY luier voor de nacht en, een romper en, nachthemd uit de bagage van Josje pakte.
Dan liep Anneke terug naar Josje die zo zag Anneke intussen gekalmeerd was en, de verzorging gelaten onderging hoewel Anneke zag dat Josje terwijl Anneke Josje bijna had uitgekleed en, haar rompertje opende Josje verkleurde.
Op het moment dat Anneke het rompertje opende zag ze dat Josjes luier was gaan lekken en, ook het rompertje al onder de poep zat maar, na de vieze romper te hebben verwijderd en, in één emmer koud water was gezet en, Anneke Josjes billen anus en, schaamstreek enigzins had schoon gemaakt waarna ze Josje overeind hielp en, haar ondersteunde naar de badkamer en, haar vervolgens hielp om in het bad te komen waar Anneke haar grondig begon te wassen iets waar Josje tot haar eigen verbazing van zat te genieten, iets wat ook Anneke opviel maar, die zei niets en, toen Anneke Josje na enige tijd uit bad haalde en, haar grondig afdroogde vroeg Anneke, " Josje zal ik je de luier omdoen en, aankleedden of doe je het zelf?"

Direct zag Anneke Josje twijfelen aan de ene kant schaamde ze zich omdat ze net als ik incontinent was, aan de andere kant was ze door alle indrukken van vandaag erg moe zodat de geboden hulp welkom was en, toegegeven de hartelijke warme verzorging vond ze heerlijk.
Zodat ze na even denken Anneke aan keek en, zei" je mag mij verzorgen Anneke, waarna Anneke merkte dat Josje direct in de peutermodus schoot.
Dit deed Anneke vertederd naar Josje kijken terwijl Anneke een BETTERDRY voor de nacht uit Josje haar tas pakte zag ze dat Josjes Ogen richting een ernaast liggende Crinklz met beertjes gingen en, hoorde Josje brabbelen terwijl ze een straaltje urine zag lopen, "Josje plintluiel sape".
Terwijl Anneke de CRINKLZ luier uit Josje haar tas haalde en, deze openvouwde en, onder Josje schoof klonk van beneden de stem van oom Stefan die wilde weten hoever Anneke was.
Dit deed gezien het klein worden van Josje Anneke twijfelen wat hier op te antwoordden en, juist die stilte was voor Stefan rede om stilletjes verder naar boven te komen en, vervolgens net zo stil de deur te openen.
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 34 ELZA EN SOFIEKE NEMEN HET INITIATIEF

Direct tikte oom Stefan zijn dochter Anneke voorzichtig op de schouder en,toen Anneke opkeek vroeg hij, " nou Anneke lukt het ?"
Om kijkend zag Anneke haar vader staan glimlachte en, zei" ja pap ook al merk ik dat alle indrukken Josje moe maken en, wel zo dat ze niet alleen compleet verzorgd wil worden maar, vooral zorgt dit ervoor dat ze zoals u ziet in de peutermodus is geschoten".
Hoewel Josje inmiddels grotendeels in haar eigen kleine wereld verkeerde werd ze toch rood, waarop Stefan duidelijk liet merken dat Josje gezien vooral het gedrag van Sonja en, Mieke zich nergens voor hoefde te schamen.
Direct werd Josje rustig en, leek ze weer van de aardbodem vertrokken terwijl Anneke die zonder dat Josje het merkte inmiddels werd geholpen door Sofieke die was komen kijken waar Josje en, Anneke waren gebleven en, nu zag dat Anneke Josje verzorgde en, direct kwam helpen wat
Anneke nog steeds verbaasde maar, de hulp goed kon gebruiken en, het initiatief aan sofieke overliet die tot verbazing van Anneke precies wist wat en, in welke volgorde ze moest doen zodat Josje al snel gewassen was en, dan van Sofieke een schone luier om kreeg, dat Josje tijdens het schoonpoetsen één straaltje urine over Sofieke haar handen liet stromen deerde Sofieke totaal niet en, al snel was Josje gewassen en, kon Sofieke Josje de nachtluier omdoen.
Waar Anneke gezien de grote van zowel Josjes luier als Josje zelf dacht Anneke dat Sofieke er niet goed bij zou kunnen maar, tot haar verbazing lukte het Sofieke geheel zelf waarna ze voor haar gemoedsrust controleerde of de plakkers goed zaten, wat tot Annekes verbazing het geval was.
Zodat Sofieke Josje verder kon aankleedden en, ze snel klaar was.
Om nadat Josje heel even uit haar trans kwam om haar tanden te poetsen maar, zich dan door Sofieke in bed te liet stoppen nadat ze nog net had gezien dat Mieke en, Sonja in één vergroot ledikantje lagen wat haar jaloers maakte maar, dat hield ze nu voor zich zelf hopend dat het Sofieke maar, vooral Anneke niet zou opvallen.
Wat gelukkig voor Josje het geval was maar, ze keek wel vreemd op toen Anneke haar wilde vastleggen om te voorkomen dat Josje uit bed zou vallen.
Na een kort onderling overleg werd besloten dat dit voor vannacht niet hoefde en, wenste beiden Josje één goeie nacht om dan naar beneden te gaan om nog wat te drinken maar, nog voor ze bij de trap waren kwamen Elza Carina en, Christa naar boven omdat Carina in bad wilde en, dan naar bed zou gaan en, Elza haar wilde verzorgen.
Direct lachte Anneke en, zei" nou Elza laat maar, zien dat jij het net zo goed kunt als Sofieke", denkend dat ze Elza moest uitdagen maar, nu zagen de tieners dat ook Elza van wanten wist en, zo ook Carina snel verzorgd was en, naar bed kon.
Toen ook Carina in bed lag zeiden zowel Sofieke als Elza dat ze voor ze tegen half 9, het was inmiddels bijna 8 uur naar bed zouden gaan nog een cappuccino wilden maar, eerst gingen douchen.
Direct keek Christa, Anneke was inmiddels naar beneden de meisjes aan en, zei "goed idee meiden dan kunnen jullie daarna direct naar bed".
Direct knikten de meiden terwijl ze elkaar uitkleedden en, Christa zag dat Elza nat was, terwijl Sofieke zo goed als droog was hoewel deze luier al van half 4 vanmiddag was maar, keek helemaal verbaasd toen Sofieke doodkalm zei dat voor ze onder de douche zou stappen ze eerst op de wc ging plassen.
Binnen de minuut zat sofieke nu op de wc en, hoorde Christa dat Sofieke inderdaad bewust uit plaste, waarna ze na de handen te hebben gewassen de douche in stapte en, de meisjes elkaar schoon poetste en, elkaar de haren waste om dan de douche uit te zetten elkaar af te drogen en, elkaar te helpen met de nachtluier.
Na zich verder te hebben aangekleed nam Christa de meiden nog mee naar beneden waar ze van tante Thea nog een mok Cappuccino kregen met een plak cake wat er in ging als koek, toen dit op was zagen de meisjes dat het al na 9nen was en, dat tante wilde zeggen dat Elza en, Sofieke naar bed moesten maar, Sofieke was sneller en, zei, "kom Elza dan gaan we tanden poetsen en, naar bed" en, weg waren ze naar boven, om binnen 10 minuten in bed te liggen en, bijna direct te slapen.

De volgende dag werd er na alle indrukken van de vorige dag rustig opgestart, hoewel Sonja en, Mieke doordat ze de vorige avond vroeg naar bed waren gestuurd al om 7uur wakker.
Direct toen de meisjes wakker waren probeerde ze uit hun bedjes te komen maar, oom Stefan had alles goed vastgezet zodat ze toch moesten wachten tot oom tante Christa of Anneke wakker zouden worden.
Tegen 8 uur dachten ze beweging te horen maar, dat waren Sofieke en, Elza, die ondanks dat ze Dinsdagavond laat in bed waren gekomen vanochtend op tijd wakker waren maar, Sonja en, Mieke totaal negeerden maar, niet alleen Elza en, Sofieke waren al wakker ook Christa was inmiddels wakker en, nadat ook zij was aangekleed nam ze Elza en, Sofieke mee naar beneden om het ontbijt voor te bereiden.
Al snel kwam de geur van vers gebakken broodjes koffie en gekookte eitjes naar boven wat Sonja en, Mieke het water in de mond liet lopen.
Tegen kwart voor 9 kwamen de meisjes weer boven waar ze zagen dat Oom Stefan zich had aangekleed en, zich nu voor de spiegel stond te scheren.
Direct keek hij Elza en, Sofieke aan en, vroeg, " zijn jullie al lang wakker en, wat deden jullie beneden meiden?"
" We waren om 8 uur wakker en, de rest is een verrassing" lachte Sofieke en, wat oom Stefan ook probeerde de meisjes lieten niets los.
Dan was oom klaar en, waren inmiddels ook Josje en, Carina opgestaan die vannacht ondanks alle indrukken van de laatste twee dagen goed hadden geslapen maar, allebei nat waren, iets wat Carina al deed balen en, beseffen hoe Josje zich moest voelen, helemaal toen ze terwijl ze richting de badkamer liep ze Josje hoorde kreunen en, haar hoorde zuchtte, "hé bah".
Direct deed Carina één snelle stap naar voren om Josje te troosten en, te helpen maar, merkte dan dat Elza haar ook deze keer voor was,
Josje bij de hand nam en, de badkamer introk om direct te beginnen om Josje uit te kleedden waarbij ze Josje geen kans gaf om ook maar, iets zelf te doen.
Zij dus Josje uitkleedde na het nachthemd de romper opende en, bij Josje uittrok om dan zonder blikken blozen of één vies gezicht te trekken Josje te verlossen van haar vieze nachtluier en, haar direct onder de douche te zetten.
Hoewel Josje Elza dankbaar was dat ze haar had uitgekleed en, haar van haar vieze luier had verlost vond Josje het niet nodig dat Elza haar verder zou wassen, laat staan luieren en, aankleedden maar, merkte al snel aan Elza dat die zich niet liet wegsturen maar, ook dat ze van oom of tante geen steun hoefde te verwachten.

Want hoewel die inmiddels met Sofieke naar beneden waren had oom Stefan gezegd dat Elza haar gang kon gaan terwijl hij Josje en, Carina verzocht om als zij zo ver waren, zij Sonja en, Mieke uit bed wilden halen en, beide in bad wilden doen en, aankleedden.
Ondertussen stond ook Carina naast Josje onder de douche waar ze door Elza lekker werden gewassen en, Josje zich ook nu verbaasde over hoe grondig Elza te werk ging maar, nog meer over het feit dat Elza geen enkele reactie gaf toen ze Josje haar billen en, anus waste en, ook niet toen het washandje direct daarna helemaal bruin was.
Toen de meiden weer schoon waren, wilden ze zichzelf afdrogen en, aankleedden maar, ook nu gaf Elza beide meiden geen enkele ruimte maar, stond erop dat zij beide meisjes zou aankleedden maar, op het moment dat Elza Josje onder de douche weg liet stappen, stapte Christa binnen en, zei" Elza laat mij Josje en, Carina maar, afdrogen en, aankleedden, jij hebt vanochtend al genoeg gedaan".
Dat deze opmerking Josje en, Carina verbaasden zagen Elza en, Christa direct maar, beiden gaven geen antwoord op de vragen van Carina en, Josje hierover dus werd de nieuwsgierigheid alleen maar groter.
Dit maakte dat Josje en, Carina zich toen ze klaar waren zich snel naar beneden spoeden om toen ze binnen kwamen verbaasd naar de gedekte tafel te kijken en, Sofieke niet wilde geloven toen ze zei dat zij samen met Elza alles had klaargemaakt en, de tafel had gedekt.
Zelfs toen Tante Thea en, Anneke dat bevestigde wilden ze het niet geloven.

Ondertussen haalden Christa en, Sofieke samen Mieke uit bed, die ondanks dat ze nauwelijks speelruimte had nog steeds niet van plan was om zich als één peuter laat staan één halfjaar oude baby te laten behandelen maar, begreep al snel dat ze voor haar eigen bestwil er beter aan deed te luisteren en, mee te werken, zodat ze toch al snel van haar vieze luier af was en, in bad zat waar ze zich door Elza liet wassen terwijl Christa een luier romper een kinderlijk t shirt en een tuinbroek met kinderlijke motiefjes pakte, waarna Christa samen met Elza Mieke afspoelde en, uit bad hielp en, terwijl Christa Mieke indien nodig in bedwang hield droogde Elza haar af en, was het ook Elza die Mieke de luier omdeed en, aankleedde.
Waarbij beide meiden zich niets aantrokken van het commentaar dat Mieke gaf op de kinderlijke kleren die ze aan kreeg maar, dat was nog niets vergeleken met Sonja want nadat Mieke was aangekleed en, naar beneden was gebracht en, in de kinderstoel was gezet haalde Elza en, Christa Sonja uit bed.
Nauwelijks was ze uit bed en, had Christa de speen uit Sonja haar mond gehaald, of Sonja eiste op hoge toon dat deze onzin moest stoppen en, ze zichzelf wilde wassen en, aankleedden en, bovendien haar slipjes terug wilde maar, het enige wat ze bereikte was dat Stefan naar boven kwam en, direct binnen riep, "Sonja en, nu je grote mond houden anders kleineren we nog iets heftiger begrepen?"
Nauwelijks uitgesproken kreeg de kleine Sonja één beste tik op haar billen en, zei oom Stefan terwijl hij Christa en, Elza aankeek en, zei" goed gedaan meiden maar, gaan jullie maar, ontbijten dan zal ik deze kleine baby lekker wassen afdrogen en, één pampertje omdoen".
Dit horende kon Sonja wel door de grond zakken zo schaamde ze zich en, ook al begreep ze dat ze nu pas echt in de problemen kwam, nog was ze niet van plan om zich bij de feiten neer te leggen zelfs toen ze uiteindelijk was aangekleed en, Stefan haar aan het handje mee nam naar beneden en, haar in de tweede kinderstoel naast Mieke zette en, de slab voor deed.
Dan keken Sonja en, Mieke verlekkerd naar de broodjes salade pasta's en, het vele andere lekkers wat er op tafel stond, denkend dat ze hier toch wel wat van zouden krijgen maar., helaas merkte ze al snel dat tante Thea samen met Anneke in de keuken bezig was met twee bordjes pap, helemaal toen tante bij de tafel aangeschoven zei, " kom dan gaan we lekker eten, dan Sonja en, Mieke aankijkend, "jullie moeten nog even wachten, want de pap is nog wat warm voor kleintjes als jullie".
Dan gingen we eten en, kregen Elza en, Sofieke complimenten voor het tafeldekken en, het bereiden van de salade gekookte eitjes en, alle andere voorbereidingen.
Dan konden ze aanvallen maar, net aan het eten vroeg oom Stefan wie er zin had in een dag naar de dierentuin.
Dat wilden iedereen wel, waarop oom en, tante de dag verder voorbereiden terwijl de rest hun ontbijt nuttigde en, Anneke en, Christa ondertussen Sonja en, Mieke zaten te voeren, die zich wild schrokken toen na 20 minuten bijna alles was ingepakt en, ze Oom en, Tante binnen zagen komen.
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 35

Terwijl bij tante Thea iedereen aan tafel ging en, Sonja en, Mieke die al gegeten hadden vanuit de kinderstoel naar het kinderprogramma mochten kijken, voor ze in bad en, om 7 uur naar bed moesten, waren wij op weg naar huis en, liet ik duidelijk mijn ongenoegen blijken.
"Wat vielen jullie me vanmiddag tegen toen jullie in plaats van mij de meisjes steunden",.
Hierop keek Marjan me via het binnen spiegeltje aan zuchtte en, zei " Tamara dat niet alleen sofieke maar, ook jij je schaamt voor je incontinentie weten we, net als Carina en, Josje maar, ook Elza en, Sofieke begrijpen dat en, geloof me ook Sofieke en, Josje als ze nat zijn, laat staan als ze gepoept hebben en, ze moeten wachten, omdat ze anders meer luiers gebruiken dan de verzekering toe staat".
Dat laatste begreep ik maar, al te goed want hoewel ik door mijn zwangerschap er nu vijf in plaats van drie overdag mocht gebruiken was me al snel gebleken dat dit op het moment voor mij het minimale was en, dit quotum er ook iedere dag volledig door ging en, dan te bedenken dat ik net 5 maanden onderweg was en dus nog bijna 4 maanden te gaan had.
Gelukkig waren we intussen bijna thuis en, mocht ik door de extra luiers direct bij thuiskomst verschonen.

Want door het hele gebeuren van vandaag en, dan nu ook nog die drukte maker in mijn buik die me nog on gecontroleerder en sneller liet plassen had ik mijn luier alweer zo goed als vol, gelukkig waren we er bijna.

THUIS

Toen ik even later uitstapte merkte ik direct dat mijn luier begon te hangen en, puur door de romper op zijn plaats werd gehouden.
Iets anders was dat ik door alle indrukken bij Thea op was en, direct na het verschonen wilde eten zodat ik na het achtuurjournaal om half 9 naar bed kon gaan.
Gelukkig zag ik toen ik binnen kwam dat de tafel gedekt was, dat ziende wilde ik direct aanschuiven mijn luier die alweer nat was negerend.
Dat was voor na het eten vond ik maar, dat was buiten Nicolaas gerekend, want nog voor ik de kans kreeg te gaan zitten, zei hij na eerst te hebben gevraagd hoe het bij Thea was gegaan, dat ik nu eerst moest verschonen en, douchen aangezien Nicolaas had gezien dat mijn luier inmiddels was gaan lekken, iets wat ik zelf nog niet gemerkt had maar, boven voor de spiegel staande merkte ik dat Nicolaas groot gelijk had.
Toch wilde ik ondanks dat ik door de afgelopen dag moe werd en, mijn dikke buik me nu echt in de weg zat me niet door Nicolaas laten verzorgen maar, kon geen andere uitvlucht verzinnen dan dat ik erg veel gepoept had en , ik Nicolaas dit niet wilde aandoen.
Wat nog waar was ook en, ondanks dat het door de afwezigheid van Carina nu één tegen één was, wist Nicolaas me toch te overtreffen waardoor ik ook nu aan het kortste eind trok.

BIJ TANTE AAN TAFEL

Bij Tante Thea zat tegen 5 uur iedereen aan tafel waarbij Sofieke net als Elza wel een slab voor had maar, ze hoefde nu in tegenstelling tot het vorige jaar niet meer in de kinderstoel maar, toch stonden er in plaats van één nu twee kinderstoelen en, bovendien van één groter formaat.
Dan gingen we zitten en, was het wachtten op Stefan en, de kleine Sonja en, de kleine Mieke.
Op het moment dat die vijf minuten later binnen kwamen spoten hun ogen direct vuur toen ze de grote kinderstoelen zagen staan en, probeerden bewust tegen te werken toen oom Stefan de meisjes een voor een in hun stoeltje te zetten.
Pas toe er gedreigd werd dat ze als ze niet meewerkten ze direct en, zonder eten naar bed moesten bonden ze in.
Toch zorgde beide meisje weer voor problemen toen tante Thea vroeg wie Sonja en, Mieke eten wilde geven.

Direct zag tante dat Sofieke en, Josje dat klusje met alle liefde wilde opknappen maar, direct lieten ook Elza en, Carina merken wel zin te hebben om de kleine nichtjes eten te geven, iets wat zowel Sonja als Mieke absoluut niet wilden maar, na aanleiding van gister vonden oom en, tante het van groot belang om Sonja en, Mieke nu eens zelf te laten ervaren wat beide over vooral Sofieke die zo zagen oom en, tante in stilte van de situatie genoot hadden gezegd maar, terwijl Sofieke vooral overdag bij alles wat ze deed, of dat nu met Carina en, Christa winkelen was, of met Elza en, Anneke naar de kinderboerderij ze goed oplette of ze naar de wc moest of dat ze toch al nat was of erger.
Waarbij vooral dat laatste na het gedoe rond Sonja en, Mieke van gisteravond en, vanochtend haar niet zou verbazen maar, tot haar eigen verbazing lukte het ondanks dat ze bij de kinderboerderij ineens heel nodig moest plassen en, het toilet gebouwtje 100 meter lopen was en, ze bovendien door vermoeidheid bijna niet meer vooruit kwam om alles binnen te houden en, op de wc te plassen.
Dat ze na nog samen de eendjes bij de vijver hadden gevoerd en, tegen 5 uur thuis kwamen en, zelf kon eten en, bovendien ondanks alle vermoeidheid haar slab schoon hield verbaasde niet alleen tante maar, vooral Sofieke zelf en, was dus een grote meevaller, vooral omdat Sofieke merkte dat Juist Josje vanavond totaal geen controle had en, al aan haar derde luier van vandaag bezig was, een aantal dat eigenlijk het maximale aantal was voor overdag maar, het vandaag niet zou redden en, vandaag dus een vierde nodig zou hebben.
Toen het eten rond kwart voor zes gedaan was mochten Sonja en, Mieke voor ze rond kwart voor 7 in bad en, direct daarna naar bed moesten nog naar het peuterprogramma op tv kijken.
Terwijl de meisjes zich hier gedwongen bij neerlegden, of in ieder geval deden alsof hielpen Josje en, Carina tante met de afwas welke Anneke dan opborg.
Doordat vele handen licht werk maakte was de afwas snel klaar en, had Christa met hulp van Elza en, Sofieke ondertussen de tafel leeggeruimd en, schoongemaakt.
Hierbij merkte Christa niet alleen dat de meisjes goed mee hielpen maar, ook dat zowel Elza als Sofieke na bijna twee indrukwekkende dagen best moe waren.
Iets wat Elza maar, vooral Sofieke grif toegaven maar, Sofieke ook nog eens bevestigde toen ze pas toen alles was opgeruimd merkte dat er zich één blubberige bobbel in haar luier vormde, wat haar zonder dat ze het zelf merkte een vies gezicht deed trekken.

Wat Anneke en, Christa helaas voor Sofieke wel zagen en, Elza toen ze helemaal klaar waren Sofieke bij de hand nam en, terwijl Christa voor zowel zichzelf als de meisjes cappuccino maakte en, zei Elza" ook ik heb ook al komt het door de pilletjes tijdens het afwassen geplast".
Nu zag Elza Sofieke haar aankijken met een blik van, wees blij dat jij dit bijna nooit hebt.
Hierop keek tante op en, vooral Sofieke aan en, zei terwijl Christa en, Sofieke waren gaan zitten en, ook Josje en, Carina inmiddels aan tafel zaten," Sofieke jij doet het heel goed, wie dit zou hebben voorspeld zouden wij niet hebben geloofd".
"Ja oké maar, nu heb ik verdorie wel een vieze luier", mopperde Sofieke terwijl ook Elza liet weten dat dat ze nat was en, wilde douchen maar, te moe was om dat zelf te doen.
Tot verbazing van Sofieke lieten ook Carina en, Josje weten dat ze direct gingen douchen en, ook zij direct daarna naar bed zouden gaan.
Waarna Sofieke aarzelend zei, " ook ik wil nog onder de douche of in bad maar, ik ben wel erg moe".
Terwijl Christa nog eens cappuccino inschonk keek ze haar moeder aan en, zei " mam ik ga ook douchen en, zal ook Elza en, Sofieke verzorgen".

"Ja Christa dat is goed", lachte tante Thea terwijl ze haar mok leegdronk en, opstond om vast aardappels te schillen voor het avondeten van morgen.
Hoewel er voor deze woensdag ook een uitstapje gepland stond, namelijk naar de dierentuin in Amersfoort maar, dat was voor alle meiden nog een verrassing.
Even later hadden Elza en, Sofieke hun mok leeg en, zei Christa, "kom meiden dan zal ik jullie douchen en, naar bed brengen".
Hierop knikte Sofieke maar, zuchtte dan ja maar, ik heb wel een vieze pamper".
Weer keek Christa Sofieke aan en, zei" dat ben ik van jou gewend en, bovendien ben je moe maar, toch doe jij het geweldig."
Nu begreep Sofike dat haar grote nicht totaal geen punt maakte van haar vieze luier en, ook aan Elza liet Christa merken dat als Elza wilde Christa ook haar helemaal zou verzorgen.

Waarop tante Thea lachte en, zei "ja dat is goed Christa"
Direct stond het trio op en, gingen ze naar de badkamer waar Christa eerst het bad aanzette en, er direct een beste klodder schuim bij deed.
Om zich dan om te draaien naar de meisjes en, Sofieke uit kleedden, die inderdaad één behoorlijke vieze luier had.
Toen Sofieke even later in bad wilde stappen zei Christa, "wacht even Sofieke dan zal ik eerst de ergste poepresten weg poetsen".
Toch zat Sofieke al snel in bad en, hielp Christa Elza van haar natte luier af en, zette dan ook haar in bad om dan beide meisjes in te zepen,
Ondertussen zaten Carina en, Josje beneden samen met Anneke aan een spelletje ganzenbord en, voelde Josje terwijl ze net een volgende slok van haar Cappuccino nam dat haar luier vol was maar, ook dat het hele gebeuren van vandaag indruk op haar had gemaakt en, zei toen het spelletje voorbij en, haar mok leeg was "eigenlijk wil ik ook wel een douche nemen maar, ook ik wordt nu wel heel erg moe nou ja dan morgenvroeg maar. "
Nu keek Anneke Josje en, Carina die ook al een vermoeide indruk maakte aan en, zei " meiden dan gaan jullie in plaats van onder de douche zo in bad en, zal ik of Christa jullie wassen verzorgen en, naar bed brengen".
Verbaasd keek Josje Anneke aan en, mompelde dan "Anneke dat meen je niet, ik bedoel, daar ben ik veel te groot voor".

"Ik ben allang geen kleuter meer maar, bijna 9 jaar".
Nu zagen tante Thea en, ook Stefan niet alleen Josje maar, ook Carina vertwijfeld kijken, nu nam tante het woord en, zei " Josje en, Carina ik merk dat het hele gebeuren rond Sonja en, Mieke ook op jullie indruk heeft gemaakt en, Anneke en, Christa vinden het helemaal niet erg of gek om ook jullie te verzorgen".
Dat laatste moest Josje even verwerken het ene moment werd ze gepest of compleet genegeerd en, nog geen jaar later was daar ineens een oudere nicht van een vriendinnetje wat haar net als Sofieke en, haar vriendinnetje zonder problemen wilde verzorgen maar, nauwelijks was tante uitgesproken of Anneke pakte Josje bij de hand trok haar omhoog en, trok haar mee naar boven terwijl Christa Carina mee nam.
Boven gekomen stonden de meiden erop dat zowel Josje als Carina gingen liggen en, zich overgaven, wat ze maar, deden en, al snel merkte dat Christa Josje zorgvuldig en, snel verzorgde en, het ondertussen plassen van Josje totaal geen indruk op Christa maakte.

Tot haar verbazing was Josje snel uitgekleed en, hielp Christa Josje overeind met de bedoeling Josje op te tillen en, haar in het inmiddels volgelopen bad te helpen maar, merkte dat Josje dat afsloeg en hoorde Josje zeggen, " dank je Christa maar, dat lukt me nog wel".
Omdat Christa het verhaal van Josje maar, half vertrouwde maar, ook omdat Josje ten opzichte van Sofieke natuurlijk veel zwaarder was en, Christa zuinig was op haar rug liet ze Josje zelf in het bad stappen maar, ondersteunde ze Josje wel en, voegde er nog aan toe, " Josje als ik je er straks uit moet helpen halen we Anneke erbij".
Hier stemde Josje glimlachend mee in en, inderdaad het uitkleedden in bad stappen en, zich wassen gingen lichtjes geholpen door Christa prima maar, toen Josje eruit wilde merkte beide meiden dat Josje niet echt mee gaf en, er dus extra hulp nodig was maar, hadden niet verwacht dat die hulp van oom Stefan zou komen.

Al snel bleek dat het ook oom Stefan moeite koste maar, ook toen Josje uit het bad was merkte Christa dat vooral door alle heftige gebeurtenissen van gister en, vandaag Josje helemaal op was.
Zodat ook al wilde ze zichzelf afdrogen haar luier omdoen en, zich verder aankleedden ze merkte dat dit niet meer wilde lukken,
Hierdoor had Christa haar handen vol aan de verzorging van Josje waarop Anneke haar al snel kwam helpen maar, zelfs met haar hulp koste het moeite om Josje af te drogen haar de luier om te doen en, verder aan te kleedden, wat alles bij elkaar bijna één uur in beslag nam.
Zodat het bijna half 10 was voor Josje klaar was en, in bed lag en, Carina eindelijk aan de beurt was.

BIJ TAMARA

Eerder deze dinsdag bij Tamara merkte die dat de afwezigheid van Carina en, Josje tweeledig was, aan de ene kant was het heerlijk rustig maar, de andere kant was dat ik nu pas merkte hoeveel Carina de afgelopen vijf maanden geleidelijk van mij had overgenomen zonder dat ik me dat bewust was geweest.
Dit zorgde ervoor dat ik ondanks alles na het avondeten zo moe was dat ik toen besloot om direct te gaan douchen wat door de dikke buik moeilijk ging en, na het journaal direct naar bed te gaan.
Niet alleen omdat het door gister en, vandaag wel heel vermoeiend en, zwaar was geweest maar, vooral omdat het steeds meer tijd koste om van een activiteit te herstellen.
Ondanks dat viel ik bijna direct toen ik was gaan liggen in slaap en, dat was maar goed ook want de volgende dag, woensdag zou er een mooie maar, indrukwekkende verrassing volgen.
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 36 TAMARA' ZWANGERSCHAPSCONTROLE EN DE KIDS MET TANTE NAAR DE DIERENTUIN.

Vrijdagochtend moest ik voor de 24 weken echo bij de vroedvrouw op controle komen, nadat Nicolaas me had geholpen met douchen en, na me de luier te hebben omgedaan met aankleedden gingen we samen ontbijten, om direct nadat we daarna onze tanden hadden gepoetst te vertrekken.
Na een rit van bijna een half uur kwamen wie iets voor half elf aan en, na ons te hebben gemeld mochten in de wachtkamer wachten.
Toch zaten we noch maar, net of mevrouw Berends kwam ons al halen en, zei na ons te hebben begroet, "komt u maar, mevrouw De Vegter dan weten we snel hoe het er voor staat".
Zo volgde ik haar naar de spreekkamer iets verderop, om toen we de spreekkamer binnen kwamen te merken dat er twee jonge vrouwen zaten te wachten, iets wat me verbaasde maar, nauwelijks waren we binnen of mevrouw Berend stelde me voor aan haar stagiaires "dames dit is Tamara de Vegter, "Tamara dit zijn mijn stagiaires Esther en Stefanie maar, gaat u zitten".
Op het moment dat ik wilde gaan zitten merkte ik pas dat ik tijdens de korte wandeling van de wachtkamer naar de spreekkamer niet alleen geplast maar, vooral gepoept had, iets waar mevrouw Berends al niet meer van opkeek maar, direct zag ik dat Esther en, Stefanie het ook al roken en, mevrouw Berends maar, ook mij aankeken.
Binnengekomen vertelde mevrouw Berends dat Stefanie en, Esther bij haar hun coschappen in hun opleiding tot verloskundigen liepen.
Dit was iets wat mij niet verbaasde, want dat had ik toen ik van Carina in verwachting was ook al meegemaakt, dus dat deed me niet zoveel.

Waar ik deze Vrijdagochtend wel van opkeek was dat Stefanie mevrouw Berends me aankeek en, zei " mevrouw De Vegter ruikt naar poep"!.
Van deze opmerking schrok ik maar, mevrouw Berends keek haar aan en, vroeg" Stefanie, wat heb ik jullie over mevrouw De Vegter verteld toen we vanochtend de patiënten van deze ochtend bespraken?"
Nu zag ik dat de jonge vrouw haar hand voor haar mond hield en, en, hoorde Esther zuchten " dat mevrouw Van Leeuwen urine incontinent is en, mevrouw de Vegter volledig incontinent is, wat betekent dat ze niet alleen haar urine ongemerkt laat lopen maar, dat ook haar ontlasting ongemerkt wegloopt", "juist Esther".
"Dat betekend wel dat mevrouw De Vegter voor we de echo kunnen maken en, de bloeddruk kunnen meten onder de douch gewassen moet worden en, vervolgens één schone luier om moet krijgen".
Hierop wilde ik direct een schone luier uit mijn tas pakken en, naar de douchruimte tegenover de spreekkamer vertrekken waarbij Nicolaas me zou helpen maar, mevrouw Berends keek naar de dames tegenover haar en, zei Stefanie en, Esther in het kastje naast de douche liggen incontinentieverbanden.
Nou ze het zei herinnerde ik me dat weer maar, mevrouw Berends ging al verder, " voor jullie haar één luier omdoen moet jullie eerst hier terug komen zodat ik de echo kan maken aangezien de luier anders in de weg zit".
Dat laatste herinnerde ik me inderdaad nog van de twee eerdere bevallingen maar, ook de genante situatie die dat opleverde.
Ondertussen waren we zo ver en, namen Esther en, Stefanie me mee naar de badkamer waar ze me samen uit de kleren hielpen en, onder de douche zetten, waar Esther me begon te wassen, zich weinig aantrekkend van de wegstromende bruine smurrie, terwijl Stefanie een schone luier en, dito romper voor me uit de grote kast pakte.
Toch was ik al snel weer schoon en, nadat ik terug in de spreekkamer op de onderzoekstafel was gaan liggen begon mevrouw Berends direct met het onderzoek.
Direct toen ik lag sprenkelde ze een glibberige vloeistof op mijn onderbuik vervolgens zette ze een beeldscherm aan en, pakte een daar aan zittende zoeker waarmee ze over de gel schoof, wat er door de beweging voor zorgde dat ik ook nu wat urine verloor, iets wat ik niet maar, Esther en, Stefanie wel zagen maar, negeerde dat volkomen.
Nadat ze klaar was zei mevrouw Berends dat alles er goed uitzag, hierna werd nog mijn bloeddruk opgemeten maar, ook dat zag er goed uit.
Nu wilde ze me nog wegen maar, nu mocht ik eerst eindelijk een luier omdoen waarop ik direct een luier uit mijn tas pakte maar, direct hield mevrouw Berends me tegen en, zei "Tamara, geef die luier maar, aan Esther dan kunnen Esther en, Stefanie in de praktijk laten zien wat ze op school hebben geleerd".
Direct merkten Nicolaas en, ik dat Esther en, Stefanie het inmiddels toch vaker hadden gedaan, zodat ik al snel geluierd en, verder aangekleed was, waarna ik nog wed gewogen en, mijn polsslag werd gemeten maar, dat was beide dik in orde

ONDERTUSSEN BIJ TANTE THEA

Zaten alle meiden om 8 uur aan het ontbijt waarbij Sofieke weer eens liet zien wat ze de laatste maanden allemaal geleerd had, zodat ze niet alleen zichzelf redde maar, het vanochtend Sofieke was de Sonja en, daarna Mieke de pap zat te voeren.
Waarna tante Thea direct na het ontbijt zei, "meiden, als jullie tanden hebben gepoetst kunnen we vertrekken", dat ze naar het dierenpark in
Amersfoort zouden gaan hield ze stil, dat zouden alle meiden snel genoeg merken.
Tante zei alleen maar, "waar we heen gaan zien jullie vanzelf wel", dit vage antwoord maakte alle meiden nieuwsgierig, zodat alle meiden snel hun tanden poetsten en, in no time terug waren, waar zowel Josje als Sofieke probeerde om tante aan het praten te krijgen in de hoop dat zij zich zou verspreken maar, tante negeerde dat volledig.
Ook Anneke en, Christa zeiden dat ze meegingen maar wilden hoewel Josje en, Sofieke aandrongen verder niets loslaten wat de meiden ook probeerden, hoewel beide het wel wisten.

Omdat alle meiden inmiddels bijna klaar waren konden ze gaan en, omdat alle meiden mee zouden gaan en, de auto dus te klein zou zijn hadden oom en, tante voor vandaag één busje gehuurd.
Toen de meiden weer beneden waren was het inmiddels 9 uur en, konden ze vertrekken maar, kregen Sonja en, Mieke de waarschuwing dat ze zich moesten gedragen en, ze moesten doen wat oom of tante hen opdroegen, om te beginnen wat begon met het helpen bij het aantrekken van de jassen en, het vervolgens handjes geven toen ze naar buiten liepen.
Aangekomen bij het busje bleek dat er niet alleen voor Elza en, Sofieke maar, ook voor Sonja en, Mieke een kinderzitje was bevestigd, zodat Elza en, Sofieke toen ze waren ingestapt direct in het zitje werden geholpen en, vastgezet en, wachten Sonja en, Mieke aan de hand van oom Stefan, sterk vermoedend dat de grotere zitjes voor hen waren iets waar beide totaal geen zin in hadden maar, na de vele straffen van de afgelopen dagen hielden beide wijselijk hun mond maar, dicht en, lieten zich door oom en, tante in een van de stoeltjes zetten.
Toen Sonja en, Mieke zaten stapten ook oom tante in en, toen die ook allemaal in de riem zaten konden ze gaan, zodat we tegen kwart over 9 wegreden, nog steeds niet wetende waar ze heen gingen.
Totdat Josje en, Carina al snel merkte dat ze richting Amersfoort reden terwijl Christa en, Anneke Elza en, Sofieke bezig hielden met het spelletje, ik zie ik zie wat jij niet ziet en, de kleur is?
Tot verbazing van Christa en, Anneke zagen de meisjes vaak al snel wat er gezocht werd.
Dat Elza en, Sofieke twee beide handjes waren merkte we allemaal al snel doordat ze de verkeersborden langs de snelweg in de gaten hielden en, doordat ze in groep 2 al waren begonnen met tellen en, cijfers en, letters leerden konden ze al korte woordjes en, simpele zinnetjes lezen.
Zodoende begrepen ook zij dat ze richting Amersfoort reden, ook al spraken ze het nog niet helemaal goed uit, ook begrepen ze nog niet wat ze daar gingen doen.
Totdat even later op de borden stond Dierenpark Amersfoort, waarop Elza zei, "volgens mij gaan we naar een dierenpark".
Direct zagen Josje en, Carina oom en, tante in het achteruitkijkspiegeltje kijken en, hoorden ze Christa aan Sofieke vragen, "hoe kom je daar nou bij?
"Dat staat al één tijdje op de blauwe borden langs de weg", was het antwoord, nu zagen we Anneke heel verbaasd kijken en, hoorden dat ze vroeg "kan je al lezen Sofieke?".
Voor Sofieke kon antwoorden deed tante dat al " want terwijl ze over haar schouder naar achteren keek zei ze, " heel goed Sofieke en, tegen Christa en, Anneke, " meiden om taalachterstanden bij de start in groep 3 te voorkomen beginnen ze tegenwoordig in groep 2 al speels met het leren van letters en, korte woordjes en, met cijfers en, de eerste sommetjes maar, dierenpark is voor die fase best één moeilijk woord".
Dit alles maakte dat Sofieke trots keek en, lachte, dit gesprek zorgde ervoor dat we er nu echt bijna waren, toen we 5 minuten later op de parkeerplaats stonden en, uitstapten moesten Sonja en, Mieke oom en, tante één handje geven, terwijl Elza en, Sofieke Anneke of Christa een handje moesten geven.
Waarbij Sofieke even vreemd opkeek toen we de rollator in de bus achterlieten maar, ook toen ze bij de kassa kaartjes kochten voor haar Elza Sonja Mieke Carina maar, oom tante Anneke en, Christa alleen één kaartje lieten zien waarop ze door mochten lopen.
Hier begreep Sofieke niets van!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan