HOOFDSTUK 42 IN HET VRIJE WEEKEND
Direct keek Cindy naar Bianca, die ook al niet wist wat er na de babybehandeling vanaf de vakantie nu wel of niet mocht.
Na een korte onaangename stilte die er nu ontstond, verbraken Sandra en, Nancy de stilte en, keek Nancy Cindy aan en, antwoordde "hoewel ik de kinderstoel en, de box net als het ledikant heb laten staan".
"Net zo de kinderlijke kleding en, het tuigje bewaard heb, hoeft dat niet als jij echt niet wil!"
Direct zag Nancy de opluchting in de ogen van haar dochter, die direct antwoordde, " mam daar ben ik blij mee".
"Ook al begrijp ik echt wel dat je mijn bedplassen zat was en, je mij een lesje wilde geven!
Nu knikte Nancy terwijl er een glimlach op haar gezicht verscheen , waarmee de vrede tussen moeder en, dochter getekend leek.
Dit betekende zoals Cindy merkte ook dat ze zonder bezwaar op de bank mocht blijven zitten en, ook de koffie waar ze om vroeg kreeg en, wel in een gewoon kopje.
Datzelfde gold voor Bianca maar, waar Cindy na de koffie op de bank bleef zitten met een boek wat ze van de gevangenisbibliotheek geleend had.
Totdat ze haar koffie op had en, Nancy vroeg "Cindy kom je?"
"Dan gaan we eten".
Direct keek Cindy Nancy aan en, zei dan "mam dat je me in de kinderstoel zet en, een slab voor doet vindt ik prima maar, mag ik dan wel een gewone maaltijd?
Direct keek Nancy Cindy aan en, knikte.
"Cindy, ik bied je mijn nederige excuses aan".
"Doordat ik jou bedplassen spuugzat was, wilde ik je voorlopig opnieuw opvoeden vanaf anderhalf jaar".
"Begrijp je?"
Tot opluchting van Nancy zei Cindy, " ja hoor mam en, op zich vindt ik die kinderstoel box en, het ledikantje nog niet eens zo erg".
"Er zijn zelfs momenten geweest dat ik in de gevangenis op mijn bed lag, ik verlangde naar het vastliggen in het ledikantje".
Van dat laatste keek Nancy op maar, zei nogmaals, "Cindy ik besefte pas toen jullie weg waren hoe ver ik was gegaan en, hoe jij dat beleefd moet hebben".
"Ook besefte ik dat jij en, Bianca jullie van je goeie kant hebben laten zien toen jullie je vrijwillig lieten insluiten om Dorien Inge en, Linda te steunen"!
Dan zweeg Nancy, keek Cindy haar aan die zuchtte ook diep en, zei "mam dat Dorien Inge en, Linda geen lieverdjes zijn en, korte lontjes hebben wisten we wel en, hebben we de afgelopen weken vaak genoeg gezien".
"Toch hebben de meeste meiden ook hun nette beschaafde momenten hoor".
Ondertussen zat Cindy in de kinderstoel en, ook nu met het tuigje maar, vond ze dat deze vrijdagavond helemaal niet erg.
Sterker het zorgde er voor dat ze voor het eerst sinds haar arrestatie totaal ontspande.
Zodat ze netjes hapte van de lepeltjes macaroni die Nancy haar voorhield.
Toen ze tegen kwart voor 7 klaar waren met eten dacht Cindy dat ze nu direct in bad moest en, net als eerst ook om 7 uur naar bed moest.
In plaats daarvan zei Nancy ineens, "Cindy als jij wil mag je nu naar Bianca en, verwacht ik je rond half 10 terug".
Nu zag Nancy Cindy stralen Nancy aankijken en, zuchtten, "mam je bent geweldig".
Dit deed Nancy Cindy aankijken en, zij ze "kom Cindy dan zal ik je verschonen dan kan je naar Bianca lekker chillen".
BIANCA
Ook voor Bianca was de thuiskomst na een maand opsluiting een opluchting maar, waar Cindy blij was dat Nancy haar niet weer in de baby rol drukte, wilde Bianca direct na thuiskomst in de box zitten.
Dit zorgde ervoor dat toen Cindy binnenkwam ze even met haar ogen knipperde toen Bianca met alleen een safariluier en, een kort kinderlijk shirt in de box zat.
Ondanks dat Cindy wist dat Bianca in tegenstellig tot haar zelf de babybehandeling wel kon waarderen.
Nauwelijks op de bank gezeten keek Sandra Cindy aan en, vroeg "Cindy wil je Bianca verschonen?"
Nog voor Sandra was uitgesproken zag ze beide meiden stralen.
Bianca omdat zij weer eens als baby werd behandeld en, nergens aan hoefde te denken of zich druk over hoefde te maken.
Terwijl Cindy juist genoot van het feit dat ze behalve dan dat ze een luier moest dragen omdat ze nu eenmaal incontinent was, ze verder als een 17 jarige werd behandeld.
Hierdoor zag Sandra dat het een win win situatie was.
DORIEN EN, INGE
Op het moment dat Cindy Bianca verzorgde zaten Dorien Linda en, Inge bij Dorien thuis aan het diner.
Hierbij kregen ze alle drie een compliment voor hun positieve gedrag bij thuiskomst.
Voor dat echter zo ver was hadden ze eerst koffie gedronken met daarbij wat lekkers.
Op het moment dat Isabelle dit verzorgde vertelden Inge en, Dorien hoe ze de afgelopen vier weken gevangenschap hadden ervaren.
Tot opluchting van Edward en, Isabella maar, ook van Harm en, Marlies bleek de harde leerschool, die de Hunnenberg is wel en positieve uitwerking op hun dochters te hebben en, miste ook de opmerking van Bernhard zijn uitwerking niet.
Wat bleek toen alle drie tijdens de koffie zeiden dat ze best een weekendbaantje wilden.
Uitgesproken zag Dorien dat het al half 7 was geweest en, Harm en, Edward opstonden en. zeiden "meiden daar houden we jullie aan maar, nu als de bliksem verschonen".
Om dan te vervolgen, " dan kunnen we zo snel mogelijk gaan".
Tot verbazing maar, vooral opluchting van beide vaders handelden de drie meiden onmiddellijk en, stonden ze al snel, dus ruim voor vertrek klaar.
Zodoende melden ze zich om 10 voor 7 bij het filiaal van Albert-Heijn in het winkelcentrum, waar ze zich bij de servicebalie melden en, vertelden waar ze voor kwamen.
Nu werd direct de bedrijfsleider gewaarschuwd, welke hen direct meenam naar zijn kantoortje.
HET SOLICITATIE GESPREK.
In het kantoortje stelden zowel de meiden als de bedrijfsleider zich voor, waarna de bedrijfsleider het woord nam.
" Meiden mooi om te zien dat jullie het jullie gegeven advies ter harte nemen maar, gezien het feit dat jullie op dit moment maar, beperkt inzetbaar zijn mogen jullie als je weet dat je met verlof mag dat laten weten."
"Zodat ik jullie dan zo snel mogelijk kan inroosteren".
Deze vraag werd direct met de gevraagde belofte beantwoord.
Waarna Dorien direct vroeg, "meneer hoe lang van te voren wilt u dat weten?"
"Dorien ik ben voor jullie gewoon Jan maar, als jullie me 2 a 3 dagen tevoren laten weten dat jullie met weekend mogen komt dat wel goed".
"Dan even een waarschuwing, net als iedereen moeten jullie als jullie snoep drank of wat dan ook uit de winkel willen meenemen dat net als alle klanten wel bij je collega's bij de kassa afrekenen".
"Duidelijk meiden?"
Nu keek Inge op en, zuchtte " ja Jan, één keer vastzitten is één keer te veel".
Nu knikten ook Linda en, Dorien waarna Jan doorging, " als jullie iemand betrappen druk dan op de pieper die ik jullie zo geef en, die je aan de riem op je broek bij je draagt".
"probeer dan ook om de boef staande te houden en, mocht dat niet lukken probeer dan te onthouden hoe hij of zij eruit ziet".
Dit beloofden alle drie onmiddellijk waarna Jan de meiden meenam voor een rondleiding door de winkel, terwijl Dorien en, Linda besefte hoe verleidelijk het was om vooral geurtjes en, cosmetica achterover te drukken.
Direct na de rondleiding nam Jan de meiden mee naar de kleedruimte waar hij de bedrijfskleding voor de meiden pakte en, zij zich mochten omkleden.
BIANCA EN, CINDY
Terwijl Dorien Inge en, Linda werden rondgeleid genoten Bianca en, Cindy elk op hun eigen manier.
Toen Bianca nadat Cindy binnen was nog wat in de box had gespeeld en, ze van Cindy tegen kwart over 8 uur nog een flesje melk en, een fruithapje had gehad, gaf ze aan dat zij in bad en, naar bed wilde.
Deze vraag verbaasde Cindy maar, Sandra knikte en, zei "Bianca Cindy mag jou in bad doen en, als zij jou gewassen heeft doet ze jou een katoenenluier om en, krijg je een plasticbroek aan".
Hierop knikte Bianca dat dit goed was, waarna Cindy haar meenam naar boven en, uitkleedde.
Hierbij zag ze niet alleen dat de luier van haar hartsvriendin kletsnat was en, Bianca nu lag te drukken maar, vooral rustig bleef liggen.
DE EERSTE AVONDDIENST IN DE SUPERMARKT
Op het moment dat Cindy Bianca naar bed bracht werden Inge Dorien en, Linda aan de andere medewerkers voorgesteld.
Toen dat was gebeurt was het inmiddels half 8 en, werden de meiden stuk voor stuk aan het werk gezet.
De eerste opdracht was toiletpapier maar, ook vochtig toiletpapier op merk vanaf de grote kar in het goeie schap te plaatsen.
Inge kreeg ondertussen de opdracht om samen met een ander meisje binnengekomen lege flessen op grote en, merk te selecteren en, de flessen in de goeie krat te plaatsen.
Om deze dan weer op de kar van het betreffende merk te zetten, het betreffende meisje bleek net als Inge 17 te zijn terwijl de jongen die hen even later kwam helpen bijna 18 was.
Al snel merkte Inge dat beiden van alles van Inge wilden weten.
Doordat Inge met het ene meisje dat zich voorstelde als Mieke en, de jongen als Jaap in het magazijn werkten hadden zij geen direct contact met klanten.
Iets wat Dorien en, Linda wel hadden maar, ze geen moeite mee hadden maar, rustig doorgingen met hun opdracht.
Dat een paar meiden waar Dorien en, Linda mee hadden ingebroken en, overvallen hadden gepleegd en, die hen bij thuiskomst hadden verwelkomt nu kwamen kijken verbaasde hen niet.
Net zo min als dat Babette Esmee en, Stella probeerden te provoceren door voor hun neus te proberen kleine artikelen waaronder scheermesjes en, oogschaduw in hun zakken te steken.
In plaats van de meiden te laten lopen reageerde Linda maar, vooral Dorien onmiddellijk, "hé daar haal die zakken leeg en, leg alles netjes terug!
" Waarom zou ik?" vroeg Stella Dorien aankijkend.
"Omdat jullie anders een groot risico lopen dat jullie ons in Nijmegen gezelschap mogen komen houden en, als jullie denken dat de bajes een hotel is!"
"Vergissen jullie je gigantische".
Antwoordde Dorien terwijl ze gewoon met haar werk doorging.
Ondertussen kwamen de manager en, zijn assistent terug van een onderling overleg.
Direct keken beiden Dorien en, Inge aan en, vroeg "hebben jullie moeilijkheden?"
"Nee hoor maar, deze meiden hoorden ook tot het clubje waarmee wij rottigheid mee hebben uitgevreten en, dachten blijkbaar dat zij ons wel aan hun kant zouden vinden en, wij hen zouden ontzien".
Dan keek de manager die zich inmiddels voorstelde als Christiaan en, zei Dorien Linda goed gedaan".
Dan keek hij Babette Esmee en, Stella aan en, zei, "kom mee dan leggen we alle spullen netjes terug en, noteer ik jullie gegevens en, is het voor deze keer klaar".
Om dan terwijl ze wegliepen door te gaan, " als jullie hier of in het winkelcentrum weer betrapt worden doen we aangifte bij de politie en, wacht jullie hetzelfde lot als Dorien Linda en, Inge".
Tot verbazing van Linda en, Dorien liepen Stella Esmee en, Babette met Christiaan mee om de zaak af te handelen en, zei zijn assistent.
" Goed gedaan meiden, dit laat zien dat jullie van jullie detentie geleerd hebben".
Om dan verder te gaan, " meiden het is bijna 9 uur, dat betekend dat als jullie als dit klaar is het ook voor vanavond klaar is".
Direct knikten Dorien en, Linda, terwijl ze de laatste pakken keukenpapier op de goeie plaats zetten.
Toen dat was gebeurt pakten ze de kar en, zetten deze in het magazijn terug.
Hierna melden ze zich bij Christiaan, terwijl ze Inge aan zagen komen, die Christiaan aankeek en, grapte.
"Christiaan, ik kan geen krat of fles meer zien zeg!".
Direct keek Christiaan op en, zei "jullie hebben alle 3 netjes gewerkt en, je goed gedragen".
Als jullie even meelopen naar mijn kantoor kunnen we nog wat formulieren invullen en, tekenen, dan is het voor vanavond genoeg en, zie ik jullie morgen om half9."
Aangekomen bij heet kantoor werd alles geregeld en, zei Christiaan dat hij tevreden was.
Dan vroeg Inge Christaan, de winkel gaat voor het personeel toch om 7 uur al open?"
"Ja Inge maar, aangezien veel van vooral mijn zaterdagpersoneel relatief jong zijn en, net als jullie maar, 6 uur per dag mogen werken verdeel ik jullie over de dag".
Nu knikten de meiden en, vertelden Linda en, Dorien nadat zij de laatste formulieren hadden ingevuld en, ze zich alle drie hadden verschoond aan Inge dat zij Stella Esmee en, Babette op heterdaad hadden betrapt.
Toen zij dachten dat Dorien en, Linda hen wel zouden laten lopen, ze van een koude kermis thuis kwamen.
Terwijl Inge werd bijgepraat waren de ouders van de meiden gearriveerd en, werden ook zij bijgepraat.
Hierna waren ze alle drie vlug vertrokken, onderweg naar huis vertelden zowel Inge als Dorien en, Linda dat ze fijn hadden gewerkt en, het met collega's best klikte.
Ook vertelden ze alle drie 3 dat Christiaan en, de assistent bedrijfsleider tevreden waren en, zij alle 3 om half negen morgenochtend op het werk verwachten.
Ook vertelden Dorien en, Linda dat zij Stella Esmee en, Babette op heterdaad hadden betrapt " en, dan probeerden ze onder onze ogen dure cosmetica scheermesjes en, oogschaduw in hun zakken te verbergen".
Ondertussen waren alle drie de meiden met hun ouders bij de auto 's waar ze merkten dat ze nat waren, iets wat ze voor nu maar, voor lief namen.
ONDERTUSSEN BIJ BIANCA
Waar Dorien Inge en, Linda deze Donderdagavond aan het werk waren deed Cindy bij Sandra en, Bianca thuis Bianca in bad.
Waarbij Cindy zag dat terwijl zij de behandeling als baby verschrikkelijk vond, haar vriendin van de streling wasbeurt en, de lieve kleine woordjes lag te genieten.
Dat deed Bianca ook toen Cindy haar uit het bad haalde haar afdroogde insmeerde met babylotion en, haar op verzoek van Sandra een katoenenluier omdeed.
Toen Cindy dat zag keek ze Sandra aan en, zei "waar ik dat thuis al helemaal niet wilde, heb ik katoenenluiers in de gevangenis zelfs gemist".
Hoewel Cindy wist dat Bianca het allemaal veel minder erg vond als zijzelf verbaasde dit antwoord haar toch wel.
Toch had Cindy de katoenenluier over de onderbuik van Bianca gevouwen en, de luier vastgespeld.
Hierna kleedde Cindy haar vriendin verder aan en, mocht daarna ook nog de tanden van haar vriendin poetsen.
Hierna vroeg Cindy of Bianca nog mee ging om beneden wat te drinken of direct naar bed ging!
"Cindy dat ik door die twee prikken incontinent ben is niet altijd leuk maar, ik merk dat ik hierdoor makkelijker ontspan".
Nu wilde Cindy reageren maar, Bianca vervolgde, " bovendien heb ik het klein zijn sinds onze aanhouding vier weken geleden gemist!"
Aan de gezichtsuitdrukking van Bianca zag Cindy dat haar vriendin het meende.
Dan vroeg Cindy nog een keer of Bianca mee ging naar beneden om samen wat te drinken.
Direct keek Bianca Cindy aan en, antwoordde, "nee Cindy ik wil naar bed".
"Nou kom dan maar, Bianca dan zal ik je naar bed brengen!
Zonder dat de meiden het hadden gemerkt was Sandra komen kijken of alles goed ging en, reageerde direct.
"dat lijkt me een goed idee Cindy"
Op de kamer van Bianca gekomen zagen de meiden dat zowel het ledikant als de commode nog net zo stonden als toen ze 4 weken geleden het huis hadden verlaten om naar de kerk te gaan.
Onbewust ging Bianca direct op de nog steeds in het ledikant liggende en, aan het bed vastgemaakte trappelzak liggen.
Welke direct door Cindy werd afgesloten, zodat Bianca direct volledig vast lag.
Tot slot kreeg Bianca van Cindy een speentje, waarna Cindy Bianca alleen liet en, zelf naar beneden ging.
Hier kreeg ze op haar eigen verzoek koffie van Sandra en, praten ze terwijl de tijd doortikte samen na over de afgelopen vier weken.
Zo werd het al snel 9 uur, wat betekende dat Cindy opstond om naar de gang te lopen haar jas te pakken en, naar huis te gaan.
Echter op het moment dat Cindy de gang in wilde lopen keek Sandra haar recht in haar gezicht en, zei " Cindy even wachtten!"