We hebben een super dag. Ik heb voor het eerst 2 vissen gevangen. Gijs heeft er een en Steef heeft er 5 gevangen. Ik heb de keren dat ik moest plassen gewoon in de bosjes geplast. Tegen het middag eten waren we weer terug bij de tent van Anouk en Steef. Anouk heeft het middageten op tafel staan als we komen. We vertellen vol uit hoe het was en de vissen die we gevangen hebben zijn van de 15 centimeter in werkelijkheid na een tijdje al vissen van bijna een meter. We hebben echt lol.
Gijs heeft nog een heel klein zusje van net 3 jaar Meike. Als die na het eten een schone luier moet zegt Anouk dat ik mee moet naar het sanitairgebouw. Eerst kijk ik haar betje vreemd aan. Ik hoef niet te plassen hoor. Ik wil toch dat je meegaat zegt ze vriendelijk maar streng. Ik loop met haar en Meike mee. Bij het sanitairgebouw zegt Anouk dat ik moet gaan plassen. Ik hoef niet zeg ik. Je gaat toch zegt Anouk en ik ga plassen. Een heel klein plasje doe ik en ga als ik dat gedaan heb op zoek naar Anouk. Die staat in de grote verschoonruimte waar ze Meike aan het ontdoen is van een poepluier. Er is verder helemaal niemand in de ruimte. Mike krijgt een zwemluier aan.
Ik ga naast de verschoontafel op de eerste trede zitten waar ik vanmorgen zelf nog opstond. En wacht tot Anouk klaar is. We gaan vanmiddag naar het zwembad op de camping. Heb je daar zin in? JA SUPER. Mijn moeder is niet zo van het zwemmen maar eigenlijk ben ik een echte waterrat. Dan lopen we zo eerst langs jullie tent om je tas te pakken met je zwembroek. Als we op het veldje weer terug zijn mag Meike zelf terug lopen naar hun tent. Dat doet ze echt goed. Terwijl Anouk eerst nog even in de voortent kijkt of Meike het goed doet zoek ik mijn spullen. Als Anouk ziet dat Steef naar Meike komt toe lopen stapt ze bij ons de tent in. Nou hier is je tas. Waar is je zwembroek? Ik denk in mijn tas zeg ik. Oh laat mij maar even kijken zegt ze en ze gaat op haar knieën zitten in mijn slaapkamer en pakt mijn tas. ze graaft wat door mijn tas en ik zie dat ze mijn plasticbroekje wat verschuift en daaronder vandaan mijn zwembroek haalt.
Naast het pak tena ligt een grote handdoek die mama soms meeneemt waar ik op moet gaan liggen. Weet je wat verstandig is zegt Anouk dat je meteen hier je zwembroek aandoet. Dan stop je kleren in de tas dan lig je zo veel sneller in het zwembad. Ik aarzel wat. Nou waar sta je op te wachten. Ik wil mezelf eigenlijk niet omkleden met Anouk erbij. Maar durf dat niet te zeggen. Anouk zit nog steeds op haar knieën want bij ons is het niet zo groot in de tent. Kom eens hier zegt ze en ik loop naar haar toe. Je bent toch niet bang voor me he. Ik zie wel vaker een bloot jongetje hoor zegt ze en geeft me een knip oog. En ik wil niet vervelend doen maar heb jou ook al een paar keer bloot zien staan hoor. En nog voor ik er erg in heb grijpt ze me bij mijn riem en maakt die open. Alsof ik aan de grond genageld sta laat ik haar mijn broek en onderbroek naar beneden doen. Dan pakt ze mijn zwembroek en laat mij in mijn zwembroek stappen. Zo dat is beter en geeft mijn slippers aan. Dan stopt ze mijn spullen in de tas en we lopen naar buiten.
Gijs, Steef en Meike komen al aangelopen. We hebben echt een super middag waar ik samen met Gijs de grootste lol. Voor het avond eten staat er friet op het menu. Tijdens het eten gaat de telefoon. Als Anouk klaar is met de telefoon geeft ze aan dat mama pech heeft met de auto. Ze verwacht pas om 21.30 terug te zijn op de camping. Na het eten word Meike in gelegd en gaan wij een bordspel doen. Mens erger je niet. We doen het met zijn vieren. Als ik mama het veldje op zie lopen heeft ze Saar weer slapend in haar armen. Als die er in ligt zie ik dat ze de boodschappen gaat pakken. Ik zie haar nog een keer terug lopen en als ze weer het veld op komt lopen zie ik dat ze een groot nieuw pak luiers vast heeft. Ik hoop dat Gijs het niet is opgevallen. Maar eigenlijk kun je er niet omheen.
Dan komt mama naar de tent en ik vertel dat ik vissen heb gevangen en dat we zijnen zwemmen. Dan zegt mama. Kom we gaan naar bed ik ben er echt moe van. Ahh mama mag ik dit spelletje nog even afmaken? Nee Bart we gaan de tandenpoetsen pamper om en naar bed. Ik krijg er een roodhoofd van en Gijs kijkt mij meteen aan maar zegt verder niets. Ik loop meteen mee naar de tent. Ik krijg voor het eerst deze vakantie in de voortent liggend mijn luier om omdat mama te moe is om nog naar het sanitairgebouw te lopen. Onze tanden poetsen we aan de zijkant van de tent en kruipen dan in bed.
Wordt vervolgd