De camping

rog

Superlid
Hoi Bart, ik wist niet dta je verhaal geschreven had hier. Heb die nu helemaal geleeze net. Egt heel herkenbaar zeg. Me moeder was ook zo wel. Altijd even met de hand in me kruis en ban even hard zegge nat ben enzo. Maar goed verhaal zge. 10+
 

Kingdark

Gewaardeerd Lid
Het is een super leuk verhaal zover! Echt fantastisch! Ik zou ook graag zo een goed en leuk verhaal kunnen schrijven!
 

vanbartje

Gewaardeerd Lid
We hebben een super dag. Ik heb voor het eerst 2 vissen gevangen. Gijs heeft er een en Steef heeft er 5 gevangen. Ik heb de keren dat ik moest plassen gewoon in de bosjes geplast. Tegen het middag eten waren we weer terug bij de tent van Anouk en Steef. Anouk heeft het middageten op tafel staan als we komen. We vertellen vol uit hoe het was en de vissen die we gevangen hebben zijn van de 15 centimeter in werkelijkheid na een tijdje al vissen van bijna een meter. We hebben echt lol.

Gijs heeft nog een heel klein zusje van net 3 jaar Meike. Als die na het eten een schone luier moet zegt Anouk dat ik mee moet naar het sanitairgebouw. Eerst kijk ik haar betje vreemd aan. Ik hoef niet te plassen hoor. Ik wil toch dat je meegaat zegt ze vriendelijk maar streng. Ik loop met haar en Meike mee. Bij het sanitairgebouw zegt Anouk dat ik moet gaan plassen. Ik hoef niet zeg ik. Je gaat toch zegt Anouk en ik ga plassen. Een heel klein plasje doe ik en ga als ik dat gedaan heb op zoek naar Anouk. Die staat in de grote verschoonruimte waar ze Meike aan het ontdoen is van een poepluier. Er is verder helemaal niemand in de ruimte. Mike krijgt een zwemluier aan.

Ik ga naast de verschoontafel op de eerste trede zitten waar ik vanmorgen zelf nog opstond. En wacht tot Anouk klaar is. We gaan vanmiddag naar het zwembad op de camping. Heb je daar zin in? JA SUPER. Mijn moeder is niet zo van het zwemmen maar eigenlijk ben ik een echte waterrat. Dan lopen we zo eerst langs jullie tent om je tas te pakken met je zwembroek. Als we op het veldje weer terug zijn mag Meike zelf terug lopen naar hun tent. Dat doet ze echt goed. Terwijl Anouk eerst nog even in de voortent kijkt of Meike het goed doet zoek ik mijn spullen. Als Anouk ziet dat Steef naar Meike komt toe lopen stapt ze bij ons de tent in. Nou hier is je tas. Waar is je zwembroek? Ik denk in mijn tas zeg ik. Oh laat mij maar even kijken zegt ze en ze gaat op haar knieën zitten in mijn slaapkamer en pakt mijn tas. ze graaft wat door mijn tas en ik zie dat ze mijn plasticbroekje wat verschuift en daaronder vandaan mijn zwembroek haalt.

Naast het pak tena ligt een grote handdoek die mama soms meeneemt waar ik op moet gaan liggen. Weet je wat verstandig is zegt Anouk dat je meteen hier je zwembroek aandoet. Dan stop je kleren in de tas dan lig je zo veel sneller in het zwembad. Ik aarzel wat. Nou waar sta je op te wachten. Ik wil mezelf eigenlijk niet omkleden met Anouk erbij. Maar durf dat niet te zeggen. Anouk zit nog steeds op haar knieën want bij ons is het niet zo groot in de tent. Kom eens hier zegt ze en ik loop naar haar toe. Je bent toch niet bang voor me he. Ik zie wel vaker een bloot jongetje hoor zegt ze en geeft me een knip oog. En ik wil niet vervelend doen maar heb jou ook al een paar keer bloot zien staan hoor. En nog voor ik er erg in heb grijpt ze me bij mijn riem en maakt die open. Alsof ik aan de grond genageld sta laat ik haar mijn broek en onderbroek naar beneden doen. Dan pakt ze mijn zwembroek en laat mij in mijn zwembroek stappen. Zo dat is beter en geeft mijn slippers aan. Dan stopt ze mijn spullen in de tas en we lopen naar buiten.

Gijs, Steef en Meike komen al aangelopen. We hebben echt een super middag waar ik samen met Gijs de grootste lol. Voor het avond eten staat er friet op het menu. Tijdens het eten gaat de telefoon. Als Anouk klaar is met de telefoon geeft ze aan dat mama pech heeft met de auto. Ze verwacht pas om 21.30 terug te zijn op de camping. Na het eten word Meike in gelegd en gaan wij een bordspel doen. Mens erger je niet. We doen het met zijn vieren. Als ik mama het veldje op zie lopen heeft ze Saar weer slapend in haar armen. Als die er in ligt zie ik dat ze de boodschappen gaat pakken. Ik zie haar nog een keer terug lopen en als ze weer het veld op komt lopen zie ik dat ze een groot nieuw pak luiers vast heeft. Ik hoop dat Gijs het niet is opgevallen. Maar eigenlijk kun je er niet omheen.

Dan komt mama naar de tent en ik vertel dat ik vissen heb gevangen en dat we zijnen zwemmen. Dan zegt mama. Kom we gaan naar bed ik ben er echt moe van. Ahh mama mag ik dit spelletje nog even afmaken? Nee Bart we gaan de tandenpoetsen pamper om en naar bed. Ik krijg er een roodhoofd van en Gijs kijkt mij meteen aan maar zegt verder niets. Ik loop meteen mee naar de tent. Ik krijg voor het eerst deze vakantie in de voortent liggend mijn luier om omdat mama te moe is om nog naar het sanitairgebouw te lopen. Onze tanden poetsen we aan de zijkant van de tent en kruipen dan in bed.

Wordt vervolgd
 

diapermaid

Beginneling
Leuk verhaal! Spannend om steeds weer een vervolg te lezen.
Maar wel heftig als je dat vroeger hebt meegemaakt als kleine jongen. Hoe heb je dat toen ervaren en hoe kijk je er op terug?
 

Diaperboyy

A_little_dutch_boy (insta)
Het is met recht 1 van de verhalen waar ik aan begonnen ben en ook helemaal doorlees, Chapeau !1 Ga zo door, erg leuk om te lezen..
 

vanbartje

Gewaardeerd Lid
Beste Piemelmeisje,

Ik weet niet of ik er altijd zo bewust van was. Het gebeurde gewoon en deed wat er van mij gevraagd werd. Soms was ik me er heel bewust van en schaamde me dan ook echt. Voor mijn moeder was het iets als het een natte broek of luier was niet iets om voor te schamen en deed het ook zo af. Vandaar dat ze er zo mee omging. Ze zou het ook niet anders doen heeft ze weleens aangegeven.

Hoe kijk ik er op terug is wisselend. Ik denk dat het beter was als er toch discreter mee was omgegaan. Aan de andere kant verlang ik ook wel naar dat jongetje van 10 terug. Dus het is voor mij ook wel een beetje vreemd soms. Ik schrijf het van me af nu. Het helpt dat ik soms hoor dat er dingen herkenbaar waren voor andere. Ik geloof niet dat ik er een trauma van heb. Ik plas helaas nog steeds in bed en zou daar echt graag van af willen. Heb echt vaandels geprobeerd. Nu heb ik het geaccepteerd en is het iets wat bij me hoort.

Dank voor je reactie
 

incoluier

Ik kan geen dag zonder luier
!1 ga zo door.
Voor mijn is het een deels herkenbaar.
Dat schaamte voor de luier met andere mensen er bij en nog een aantal dingen.
 

vanbartje

Gewaardeerd Lid
De volgende morgen ben ik redelijk vroeg wakker. Ook mama is vroeg wakker en ik kruip even bij haar in bed. We kletsen nog over de dag van gisteren. Wat was er nu precies gebeurd met de auto. Ik weet het niet precies wat er aan de hand is maar hij stopte er midden op de weg mee. Oh dat was wel schrikken zeker? Ja heb ik eerst naar Nederland moeten bellen en die hebben uiteindelijk de wegenwacht van hier gebeld. Nu hebben we een leen auto en kunnen we morgen de auto ophalen zodat we overmorgen naar huis kunnen gaan.

Heb je tot nu to een leuke vakantie vraagt mama. JA hoor vissen vangen vond ik echt leuk gisteren en met Gijs spelen ook. En ik vind het leuk dat tante Loes erbij is. Vond het leuk met Lieke en we hebben leuke dingen gedaan. Ben blij dat het nog niet voorbij is. Ik geef mama een knuffel en ze geeft me een hele dikke knuffel terug en begint mij te kietelen. Ik moet heel hard lachen mam stop stop stop. Mama stopt wat is er? Ik moet lachen ik plas bijna inmijn broek hoor. Mama slaat haar dekens weg en trekt mijn broek wat naar beneden. Nou dat heb je toch al gedaan hoor. En ze begint me opnieuw te kietelen. MAM STOP. Ik doe een plas inmijn broek en ik en mama moeten nog steeds heel hard lachen. Saar is er wakker van geworden en komt kijken wat er aan de hand is. Mama begint ook Saar te kietelen en voor ik het weet rollen we over elkaar en kietelen we nu met zijn tweeën mama. Tot we er moe van zijn. We blijven nog even bij mama in bed tot ze zegt dat ze moet gaan plassen.

Kom dan gaan we even met z'n drieën naar de wc zegt ze. Mama geeft mij een handdoek en een washand en geeft Saar een hand en we lopen naar het sanitairgebouw. Daar zet mama eerst Saar op de wc en gaat zelf het hokje ernaast in. Ik sta voor het hokje te wachten tot ze klaar zijn. Het is nog vroeg en niet veel mensen zijn wakker. Nu komt toevallig ook Anouk binnen lopen. Goedemorgen Bart zegt ze. Goede morgen zeg ik. Ook al vroeg wakker. Lekker geslapen? Ja hoor. Ze glimlacht mooi. Heb je nog zin om vandaag met Gijs te spelen? Denk dat hij dat heel leuk zou vinden. Hij had het gisteren ook heel leuk gevonden. Ik ook hoor zeg ik!

Hoi Anouk zegt mama, kom Bart dan doe ik je natte luier even uit. Ik loop met mama mee en weer loopt mama de verschoonruimte in terwijl de familie badkamer ook vrij is. Ik ga zelf al op het eerste treetje staan en nog voor ik het weet zit mijn pyjamabroek en onderbroek al op mijn knieën en is mama de plakkers al aan het losmaken. Nou Bart dat is een flinke plasluier hoor. Ik wordt er een beetje rood van. Ach geeft niet jongen jij kan er niets aan doen. Saar staat er bij te kijken maar zegt verder niets. Mama maakt me schoon met een washand en droogt me af en trekt mijn onderbroek en pyjamabroek weer omhoog. e geeft me een tik tegen mijn billen zo jij bent weer klaar. Als mama de luier oprolt komt Anouk nu binnen met Meike om haar te verschonen. Wij lopen langshaar weg en gaan lekker eten. Het is grappig te zien dat iedereen aan het ontwaken is. Wij zitten voor onze tent te ontbijten en ik zie steeds meer tenten opengaan. Moeders met kinderen naar het sanitairgebouw gaan. Waarschijnlijk is het omdat ik zelf nog een luier draag voor de nacht dat het me opvalt wie er allemaal nog een luier om heeft en wie niet. Ik merk op dat het nog best veel kinderen zijn. Ook kinderen die tussen de 4 en 6 jaar (een duits jongetje schat ik zelf bijna 8) zijn waarvan ik zie dat ze een pamper om hebben. Sommige moeders hebben verder niets bij sommige een tas weer andere lopen met alleen billendoekjes in hun hand weer andere met billendoekjes en een schone luier. Het is duidelijk dat wij op het kinderveldje staan. Dit is me niet eerder opgevallen omdat ik nog niet eerder zo vroeg wakker was geweest. Alle andere dagen werd ik pas wakker als iedereen al aan het ontbijten was of dat ze afwas al aan het doen waren.

Dan komt ook Gijs langs lopen. Hij moet plassen en vraagt als hij terug komt lopen of ik zin heb om een hut te gaan bouwen na het eten. Daar heb ik natuurljk wel zin in. Na het eten loop ik naar de tent van Gijs en hij is al klaar en we gaan door het pad wat achter hun tent ligt waar we gisteren aan het vissen waren. We vinden een goede plek voor de hut en we gaan heel hard aan het werk. Na een paar uur hebben we een super mooie hut en zijn bijna klaar als Gijs opmerkt dat ik in mijn broek heb geplast. Hahahahahahahaha jij bent nog een baby die in zijn broekplast roept hij uit. Ik ben geen baby roep ik terug en we krijgen wat ruzie als ineens Anouk achter ons staat. Ze heeft gehord wat er was gebeurd en zonder dat ik wat zeg ren ik huilend terug naar onze tent.

wordt vervolgd
 
Bovenaan