Als mama mijn broek en onderbroek aan het ophangen is naast de tent komt daar Gijs aanlopen met zijn moeder. Het is duidelijk te zien dat hij ook gehuild heeft. Gijs komt even iets zeggen Bart. Ik kijk hem een beetje verlegen aan. Gijs steekt zijn hand uit en ik de mijne. We geven elkaar een hand. Sorry Bart dat had ik niet moeten zeggen. Ik denk dat ik het zelf ook erg rot zou vinden als het mij zou overkomen. Ik heb er spijt van ik zal je er niet meer mee plagen. Ik knik
dank je.
Gijs wil je nog wat vragen zegt zijn moeder. Ik zou het leuk vinden als je bij ons bij de tent mens erger je niet komt spelen. Ik kijk mama aan. Mag dat mam? Ja hoor als je daar zin in hebt dan mag dat wel. Ik wil mijn boek nog uitlezen dus dat komt mooi uit. De moeder van Gijs staat nog met mama te kletsen als Gijs en ik al naar hun tent loop. Al snel zijn we aan het spelen en hebben de grootste lol. Ook de mama van Gijs gaat meedoen en probeert zelfs soms een beetje gemeen te spelen. Ineens laat Gijs een harde scheet. Iedereen in een deuk ook ik laat een harde scheet en de pret is alom groot. We spelen nog een spelletje. Dan schenkt de mama van Gijs wat drinken in en merkt dat het zusje van Gijs een vieze broek heeft.
Bart kun jij ook even meekomen vraagt ze aan mij? We moeten even wat aan je moeder vragen. Gaan we zo weer verder met spelen oke? Ik kink dat is goed hoor. Ik loop met haar mee. Ze heeft haar dochter op de arm en een schone luier vast met doekjes. Als we voor onze tent staan zegt ze tegen mama " Kim ik weet het niet zeker maar denk dat Bart nummer 2 heeft". Ik snap niet waar ze het over heeft maar laat het. Mama staat op en loopt naar binnen en pakt een luier van mij en ook billen doekjes. Ik kijk wat verbaast maar zeg niets en loop mee.
We lopen de grote verschoonruimte in en mama geeft aan dat ik op het trapje moet gaan staan. Als ik op het trapje sta voel ik dat mama aan de rugkant in mijn luier knijpt en dan aan mijn broek ruikt. Heb jij in je broek gepoept Bart? Euhh ik krijg een roodhoofd " nee" hoezo. Dan maakt mama mijn broek los en trekt die samen met mijn onderbroek tot mijn knieën. Dan trekt ze de beenelastiek achter bijmijn billen naar voren. Kom eens van het trapje af. Ik zet weer een stap naar beneden. En mama trekt bij mijn rug de luier naar voren. Nee hoor je hebt inderdaad niet in je broek gepoept. De mama van Gijs dacht dat jij ook een vieze luier had. Ik krijg een roodhoofd. Ze dacht dus dat ik in mijn broek had gepoept.
wordt vervolgd