De camping

vanbartje

Gewaardeerd Lid
Ben erg druk geweest maar ga proberen snel weer iets te schrijven. Fijn dat het gewaardeerd wordt wat ik schrijf!
 

Bedplasser91

Plasticbroekjesfan!
Het wordt zeker gewaardeerd. Enerzijds omdat je leuk schrijft en anderzijds omdat er toch wel veel herinneringen uit mijn eigen tijd als bedplasser herkenbaar zijn. Wij gingen ook altijd kamperen (meestal niet zo ver over de grens in Duitsland) maar ik plaste op de camping net zo goed in bed als thuis.
Veel succes met het verhaal!
 

vanbartje

Gewaardeerd Lid
We gaan nog een keer stoppen heeft mama mij verteld. Het is de bedoeling dat we nu 4 tot 5 uur gaan rijden en dat we dan nog een stop doen en dan nemen we afscheid van tante en mijn neefje en nichtje. Daarna is het voor ons nog ongeveer een uur rijden. Vrij snel valt mijn zusje alweer inslaap. Ik wordt ook wel moe van het rijden maar vecht tegen de slaap. Ik wil kost wat kost wil ik droog blijven zodat ik de volgende keer niet meer met een luier om in de auto hoef te zitten.

Mama? Ja Bart. Als ik nu in slaap val en ik zou in mijn broekplassen telt het dan niet? Hoe bedoel je Bart. Nou als ik in slaap val dan kan ik er niets tegen doen dat ik in mijn broek doe. Maar ik wil zo graag droog blijven dat ik anders ga proberen om wakker te blijven. Als ik in slaap val dan kan ik wel een ongelukje hebben maar ik vind dat het niet meetelt voor volgende keer op reis toch?

Nou Bart ik vind inderdaad dat jij nu als je wakker wordt droog moet blijven. Je bent 10 jaar dus dat moet je goed kunnen. En dat kun je ook heel goed al weet ik wel dat je niet heel erg lang kunt ophouden als je aangeeft te moeten plassen. Maar die luier heb je om voor als je in slaap valt. Ik weet dat je daar niets aan kunt doen en het is ook echt helemaal niet erg dat het gebeurd. Ik snap wel dat het lastig voor je is maar het is nu eenmaal zo. Dus als je nu in slaap valt en je zou toch nat worden dan is dat zo. Niet erg daar is hij voor. Al denk ik dat je niet nat zal zijn. Je hebt net nog twee keer geplast. Als je moe bent dan moet je gewoon gaan slapen.

Ik zou wel graag bij je voor willen zitten dan kunnen we beter kletsen. Dan zal ik zeker wel wakker blijven. Oké zegt mama. Eigenlijk mag dat niet maar klim maar naar voren. De hele 4 uur vliegen voorbij. We hebben het heel gezellig. Doen spelletjes als ik zie ik zie en zingen liedjes met de bandjes mee. We gaan zo weer stoppen. Moet je nog niet plassen? Nee maar denk wel als ik ga proberen dat het wel lukt. Niet in je broek gedaan? vraagt mama. Nee hoor mama echt niet. Als mama de auto op de parkeerplaats stil zet zien we nog net dat tante al naar binnen is gelopen. Mijn zusje wordt nu wakker en mama en ik slappen uit.

Mama pakt haar tas uit de auto en pakt weer twee luier uit het pak libero junior wat nog steeds erg prominent tegen het raam aan gedrukt zit. Nu zelfs zo dat de inhoud tegen het raam gedrukt zit.

We gaan eerst naar binnen en begroeten tante en de rest. Ga jij nog even hier zitten dan ga ik even met saar naar de wc. Oh dat zal ik wel doen zegt tante ik moest toch net gaan. Oh oké zegt mama en gaat naast mij zitten dan ga ik zo wel even met Bart. Als Saar terug komt ga ik samen met mama. Het invalide toilet is open. Wij stappen samen binnen. Draai je maar even om dan ga ik eerst zelf even naar de wc en ga ik jou zo helpen. Ik draai me en hoor dat mama haar broek naar beneden doet en ik hoor de plakkers los maken. Nou ik vind dat ze super werken hoor zegt ze beetje met een glimlach in haar stem. Ik hoor haar plassen en niet veel later hoor ik haar weer een luier open maken en plakkers dicht plakken. Ze zijn wel wat klein voor me maar super goed werkend. Ze rolt hem op en als ik me omdraai staat mama haar handen te wassen. Nou kom maar even hier Bart maak je broek maar open en naar beneden. Mama droogt haar handen af en komt naar me toe. Ze doet mijn onderbroek naar beneden en maakt de romper los. Wow en kijkt me met een glimlach aan ze draait me een stukje zodat ze ook de achterkant kan bekijken. Dan krijg ik een bemoedigende tik tegen mijn billen. wat goed van je jongen!! Ik ben trots op je. Ik had niet verwacht dat je het droog zou houden maar jij bent goed op weg hoor dat je de volgende keer onder weg geen luier meer om hoeft. Voorzichtig maakt ze de plakkers los en ik ga nu op de wc zitten. Ik doe een beste plas en kon dan weer staan. Ik laat mama zonder enige vorm van tegenstribbelen mij de luier weer om doen. Voor het eerst dat ik zelf ook de bovenste plakkers vast maak. Al snel na dit bezoek nemen we afscheid van tante en danken elkaar voor de vakantie en gaan verder naar huis.
 

Luierikl

Superlid
Kan het verhaal thuis niet verder gaan? Dat hij op schoolkamp moet ofzo? Je schrijft echt goed!
Kijk dagelijks of er niet iets bij geschreven is...
 

vanbartje

Gewaardeerd Lid
Beste Luierikl,

Wat leuk je lijkt een fan. Fijn te horen dat je dagelijks even kijkt. Maar ik wil graag schrijven vanuit mijn herinneringen. Ik wil dus niet zomaar wat bij gaan verzinnen. Ik zal wel weer een nieuw verhaal gaan schrijven als ik vind dat deze klaar is. Maar ben blij dat je het waardeert wat ik schrijf. Wellicht is er herkenning bij je?

Groet,

Bartje
 

daiperke1

Superlid
Super verhaal en je bent een top schrijver . Hopelijk schrijf je nog eens een verhaal in de toekomst ook . grtz
!1 ,./
 

Luierikl

Superlid
Hoi bartje,

Ben zeker fan! Komen me dingen inderdaad bekend voor.. daarom spreekt het me waarschijnlijk zo aan. Altijd gedoe vakanties als bedplassen... ook de leeftijd van net te oud voor een luier spreekt me erg aan.. heb dit zelf ook altijd gehad.. en soms verlang ik er wel naar terug...

Wacht je verhaal weer af..


vanbartje zei:
Beste Luierikl,

Wat leuk je lijkt een fan. Fijn te horen dat je dagelijks even kijkt. Maar ik wil graag schrijven vanuit mijn herinneringen. Ik wil dus niet zomaar wat bij gaan verzinnen. Ik zal wel weer een nieuw verhaal gaan schrijven als ik vind dat deze klaar is. Maar ben blij dat je het waardeert wat ik schrijf. Wellicht is er herkenning bij je?

Groet,

Bartje
 

vanbartje

Gewaardeerd Lid
Niet veel later zijn we thuis. Als mama de deur open heeft gemaakt komen net de achterburen voorlangs. Zal ik Saar en Bart meenemen vraagt ze? Dan kun jij op je gemak de auto leeg maken en wat opruimen? Ja hoor dat is goed willen jullie dat ook vraagt mama? Ik wil je eigenlijk wel helpen mama zeg ik maar Saar geeft aan dat ze graag mee wil met Annelies. Ik zet deze spullen nog even bij ons binnen en dan kom ik je ook wel even helpen zegt de achterbuurman. Oh dat zou fijn zijn zegt mama.

Mama maakt de deur open en niet veel later staat de achterbuurman alweer bij ons binnen. Ik zal de tent er wel uit halen en bij ons in de garage uithangen. Maar zal eerst de koffers voor je binnen zetten dan kunnen jullie de rest wel naar binnen doen. Mama pakt het open pak luiers en de zwemtas. Pak jij de pampers Bart en zet die maar alvast op je kamer zegt mama. Ik pak twee dichte pakken junior libero en neem die mee naar mijn kamer. Binnen no time hebben we de hele auto leeg. De buurman heeft de tent meegenomen en is die aan het uithangen. mama heeft het meteen druk met de was die ze aan het uit sorteren is en geeft mij aanwijzingen met dingen die ik naar boven moet brengen. Tas en spullen van Saar naar haar kamer. Nog wat dingen naar de badkamer en nog wat spullen naar mijn eigen kamer. Verder ruim ik de spelletjes op in de huiskamer. En dan ploffen mama en ik even op de bank. Dat hebben we goed gedaan knul en ze geeft me een dikke knuffel. En ik ben zo trots op je dat je heel de autoreis niet in je broek hebt gedaan. Echt super van je. Ik wordt er rood van en glimlach. Ben je nog droog? Ik knik ik denk het wel mam. Dan duwt mama me een beetje naar achter en ik val op mijn rug op de bank. Ze doet wat mijn broek naar beneden en kijkt . Helemaal droog super goed!! Jij hoeft geen luier meer op tijdens een autorit!.

Mam stapt van de bank af om wat aan de was te gaan doen. En ik val per ongeluk in slaap. Ik weet niet hoeveel later het is als ik hoor dat mama en Annelies voor me staan bij de bank. Hij heeft het zo goed gedaan zegt mama tegen Annelies. Hij heeft me super geholpen hij is heel de reis droog gebleven. Wat goed van je Bart zegt Annelies dat heb je super goed gedaan. Ik ga recht zitten en merk dat ik tijdens het slapen wel in mijn broek heb gedaan. Meteen krijg ik tranen in mijn ogen en dat wordt opgemerkt door mama en Annelies. Wat is er vragen ze bijna te gelijk. Volgens mij heb ik nu wel in mijn broek geplast.

Nou dat geeft niet hoor dat was tijdens het slapen en dat telt nu niet zegt mama. Je hebt het echt goed gedaan en als we straks naar bed gaan dan zal ik je wel een schone luier omdoen. Ga maar lekker spelen de andere zijn in de tuin. Ik loop ook naar buiten en ga spelen.

Einde
 

Bedplasser91

Plasticbroekjesfan!
Bedankt voor dit mooie verhaal dat vele herinneringen boven bracht aan mijn kindertijd, toen we altijd gingen kamperen en ik zelf nog in bed plaste.
 

lucsje66

Toplid
Dag Bart(je),

Heb je verhaal iedere keer weer graag gelezen, het autobiografisch karakter ervan is wel duidelijk.
Hopelijk lukt het je om in de toekomst ons nog één of meerdere van je belevenissen te geven. Een dikke pluim voor de droge luier en het mooie verhaal.

Lucsje
 
Bovenaan