Verhaal Klaar Leven met Vriendin / Verloofde met DIS

Spargo25

ABDL 4 Life { This my way to live }
Hallo ik gaa een keer uitleggen hoe het is van uit mijn perspectief hoe het is om samen te leven met mijn verloofde die DIS heeft. Ik hoop vanuit mijn kant een beetje jullie te laten weten hoe het is voor iemand die dis heeft en hoe de partner en de omgeving hier op reageren. Heb gemerkt dat er veel mensen helaas nog niet weten wat het in houd DIS. Of wel “Dissociatie identiteitsstoornis”. Ik zit zelf al sinds 2009 op dit form en vond het wel eens tijd worden dat ik dit even wilde delen met jullie aangezien er afgelopen tijd het een en anders is gebeurd. Ik wil met mijn verhaal niet mensen tegen het zere been aan schoppen en vraag zeker om respect te reageren als je wil reageren. Heb je persoonlijke vragen vraag ik dan alvast om mij een DM te sturen zo dat ik het een en ander kan toelichten. Ik heb gezien dat een aantal hier echt verkeerd hebben gereageerd waar van ik dit echt de moeite vond om mijn verhaal ook eens te delen. Wij in de abdl hebben allemaal een vorm van een andere persoonlijkheid omdat we op het moment dat we met onze fetish bezig zijn ook een ander leeftijd vaak aan nemen bijvoorbeeld. Als ik klein ben ben ik ook klein met alles dat er bij hoord. Na aanleiding wat er is gebeurd wil ik dan ook graag mijn verhaal kwijt.

Laat ik beginnen met zeggen dat Iedereen die 1Prinsespeach1 persoonlijk kennen wel kunnen zeggend at ze echt een lieve meid is. Echter is het zo dat ze ook niet leuke persoonlijkheden heeft in haar DIS Systeem. Dat zorg vaak voor veel problemen voor de omgeving van haar. Veel mensen die haar niet kennen weten dan ook zich geen houding te geven en of zeggen dan dat ze gek is of zo als ik zelfs ex vrienden van ons heb horen zeggen gek wijf is. Laat ik zeggen NEE dat is ze zeker niet. Ze is zeker een super lieve meid maar heeft heel heel heel veel mee gemaakt in haar verleden met heel veel trauma achter elkaar en soms wel met periodes er tussen. Ook heeft ze PTSS want in hout dat ze dus echt heel diepe trauma heeft mee gemaakt. Ze is op fora en op FL duidelijk aanwezig geweest maar meer dan vaak is dit niet de MEID ( Echte naam deel ik liever niet kennissen weten over wie ik het heb ) Die die verhalen of berichten schrijft. Je kunt zien dat ze niet alles goed kan verworden of vaak warrig verteld. Ook kan ze vaak niet type om dat een van haar persoonlijkheden niet goed kan lezen en schrijven. De reden dat ik dit graag wil delen is om bewustwording te geven over een ziekte die niet zo heel erg bekend is en waardoor er vaak mis opvattingen zijn. Ik ben zo als ik al aangaf niet echt een schrijver maar vindt dat ik naar heel lange tijd van niks zeggen toch maar eens mijn verhaal te doen. Ik hoop ook dat er door mijn verhaal met respect met deze MEID en met andere die persoonlijk stoornis hebben om gegaan kan worden. Ik zie en hoor dit maar al te vaak dat dit echt fout gaat in de praktijk. Persoonlijkheden zijn en heten alters is een fijner woord om te gebruiken vindt ik zelf.

Ik ben echt heel gelukkig met deze lieven MIED, ja het kan heel moeilijk zijn om met haar DIS om te gaan maar ik ben er altijd voor haar zelfs als een van haar alters mij niet echt moet want ja dat komt zeker ook voor. Het is ook zeker wel gezellig hoor en lekker druk maar voor haar is het zeker niet altijd meer van de tijd geen feestje. We hebben heel wat trajecten door lopen bij de ggz maar dat is helaas niet dat ze haar daar kunnen helpen om dat ze daar gewoon net the know how hebben om haar te kunnen helpen. Op dit moment zijn we op een wachtlijst van ruim 30 weken voor dat ze als eerste een onderzoek kan gaan krijgen om het papiertje DIS te kunnen krijgen. Pas daarna is er opname mogelijk om al haar alters goed samen te kunnen laten werken en wanneer er dan ook met trauma verwerking getart kan worden. Dit is iets dat heel complex is en dus ook helaas niet snel op te lossen is. Als ze klaar is met de behandeling is ze zeker niet van DIS af want dat is iets dat ze heel haar leven zal moeten mee dragen. Maar met de therapie die we voor haar willen starten zal het zeker wel veel dragelijker zijn. Er zijn in haar verleden echt alleen maar mis medische zaken gemaakt waardoor het dan ook zo is dat er niet de juiste medicatie en behandeling is geweest. Vergeet even niet ze is momenteel van schrijven 30 jaar en dat houd voor haar in dat ze ruim 28 jaar al met dit leeft. Ze heeft een heel klote jeugd gehad vanaf een bepaalde leeftijd. Pressies is dit niet te zeggen omdat we nog achter aan het komen is van waar het pressies is gestart. Maar bij elke alter hoort wel een trauma en we zijn bij de 50 maar gestopt met tellen. Je moet het zo zien dan ze dus 50 mensen continu in haar hoofd heeft. Onlangs is er op je zou het maar hebben een heel stuk aan gewijd aan dit onderwerp. Daar word meer dan eens duidelijk dat het echt geen kattepis is als iemand DIS heeft. Van de buitenkant is dan ook niet altijd te zien dat ze dit heeft maar je merkt het vaak wel. Ze heeft volwassen alters maar zeker ook kinds alters in zich, de een kan slecht lopen de ander is weer blind de ander is doof en zo kan ik wel even door gaan. Ze heeft ook meerdere geaardheden in zich zitten wat voor mij als haar partner niet altijd heel erg fijn is maar daar vat voor mij wel goed mee te leven. Waar ik dan wat meer moeite mee heb is dat ik vooral rustig moet blijven vaak alles letterlijk meerdere keren moet vertellen wat lijkt als of je tegen de host van het systeem praat maar dan tegen een andere alter aan het praten bent wat problemen met zich mee neemt dat je vaak mis communicatie problemen krijgt. Niet expres zeker niet maar het is dan ook niet altijd ook voor mijj dus niet te bepalen wie ze op dat moment is. Soms hoor je het aan de stem verandering of aan gezicht uitdrukking vaak heeft ze ook andere haarstijlen dan kan ik het wel goed zien. Maar dan nog is het heel erg moeilijk om te bepalen wie ze is.

De reden dat ik dit zo wil vertellen is dat ze nu op een punt zit dat ze op een aantal fora word weg gepest en vaak ook met een scheef gezicht word aan gekeken en ook dus ook word gezegd dat ze het verzint. Ik kan zeker zeggen dat dit zeker niet het geval is.

Voor vragen wil ik dan ook vragen om vragen naar mij te sturen in een DM zodat ik altijd een goed antwoord kan geven over de situatie. Ik vraag vooral om wat ze ook typt en je hebt er je vraagtekens bij of er word iets vervelends verteld of wat dan ook stuur mij een DM.

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal. Ik heb geprobeerd het zo goed mogelijk uit te leggen maar door de complexiteit is het niet altijd heel goed uit te leggen. Ik vraag dan ook voor jullie respect en voor de genen die het fijn vinden om te pesten moet je maar even mijn mij contact op nemen dan zal ik hier even goed uitleggen wat ik dan van jou vindt. Ik heb zelf een hekel aan pesters en die zullen dan ook door mij worden aangesproken.

Nogmaals bedankt ik ben niet zo een schrijver zo als ik al zei en hoop dan ook dat ik alles goed heb kunnen uitleggen voor jullie allemaal.

DL-Tomtom

Superlid
Dank voor deze uitleg! Is inderdaad iets wat bijna niemand kent, ik ken het ook niet. Dus in alle eerlijkheid had ik er vaak wel mijn bedenkingen bij.
Heb zelf ook wel wat momentjes online gehad met haar, waarbij ik oprecht dacht “wtf”.. ik denk dat ik voor veel mensen spreek als ik zeg dat ik er heel moeilijk mee om kan gaan dat er dus blijkbaar achter elke post een andere alter kan schuilen terwijl je denkt dat het een en dezelfde persoon is telkens. Zie vaak zat een slechte alter van haar voorbij komen in Posts, comments en dergelijke waar ik gewoon niet happy van word.

Knap van je dat je hier mee om kan gaan!

Spargo25

ABDL 4 Life { This my way to live }
Dank voor deze uitleg! Is inderdaad iets wat bijna niemand kent, ik ken het ook niet. Dus in alle eerlijkheid had ik er vaak wel mijn bedenkingen bij.
Heb zelf ook wel wat momentjes online gehad met haar, waarbij ik oprecht dacht “wtf”.. ik denk dat ik voor veel mensen spreek als ik zeg dat ik er heel moeilijk mee om kan gaan dat er dus blijkbaar achter elke post een andere alter kan schuilen terwijl je denkt dat het een en dezelfde persoon is telkens. Zie vaak zat een slechte alter van haar voorbij komen in Posts, comments en dergelijke waar ik gewoon niet happy van word.

Knap van je dat je hier mee om kan gaan!
Ja dit is idd het geval. Ik doe mijn best haar echt te helpen en vindt het dan ook heel belangrijk dat mensen dan ook weten hoe dit is. En hoe dit werkt. Bedankt voor je bericht en zeker fijn dat ik hiermee wat meer duidelijkheid kan bieden.

Snakebite

Onder het gras
Forumleiding
Sorry, maar ik ben hier echt he-le-maal klaar mee.

Er is duidelijk gevraagd om de boel voor dit weekend even te laten rusten en zelfs dat kan nog geen 24 uur duren?!

Het probleem is niet dat de mensen hier niet genoeg weten om met een bepaalde stoornis om te kunnen gaan. Iedereen heeft hier meer dan zat geduld getoond. Het probleem is dat we werkelijk iedere keer dat we het forum openen weer ongewenst worden geconfronteerd met andermans issues. We komen hier juist allemaal om een beetje te kunnen ontsnappen aan onze eigen dingen.

Het is superk*t als iemand te maken heeft met deze uitdagingen - daar heeft iedereen begrip voor. Echter heeft alles grenzen. Het belang van het collectief gaat voor het belang van het individu. Als één iemand niet mee kan komen met de rest van de groep, dan is dat niet het probleem van de groep als geheel.

Dat je het nu ook nog in je hoofd haalt om te stellen dat mensen haar hier wegpesten, vind ik zeer zorgelijk. Pestgedrag heb ik namelijk maar van één kant zien komen. Je kunt het niet eeuwig buiten jullie zelf blijven leggen en in de slachtofferrol kruipen. Er zijn leden geweest die méér dan hun uiterste best hebben gedaan om fatsoenlijk, oprecht in gesprek te gaan en advies te geven. Die zijn steevast afgekat en weggewuifd. En nu nog even een trap na met 'wegpesten'? Wake up!

Je schrijft verdorie zelf dat de GGZ op dit moment niet kan helpen omdat ze de expertise niet in huis hebben om hier mee om te kunnen gaan. Maar een online forum vol random vreemden moet dat wel kunnen?

Hoe triest het soms ook is: ieder mens is hier welkom, maar niet elk gedrag. Als dingen niet werken.. dan kun je eeuwig met vingers naar anderen blijven wijzen, maar dat lost niets op.

Hierbij sluit ik dit topic dan ook tot maandag. Zoals gezegd: er is gevraagd om de boel te laten rusten tijdens het weekend, zodat iedereen wat ademruimte kon hebben. Die lijn trek ik bij deze door.

Pappie_

Knuf voor de kleintjes
@Spargo25
Is het een idee om je verhaal over DIS op een objectiever manier op te schrijven?
Dan wordt er minder gevallen over de subjectieve negativiteiten er in, die niet nodig zijn om het uit te leggen.

Informatie over DIS is interessant om te weten.

Bam-Bi

Superlid
@Spargo25
Is het een idee om je verhaal over DIS op een objectiever manier op te schrijven?
Dan wordt er minder gevallen over de subjectieve negativiteiten er in, die niet nodig zijn om het uit te leggen.

Informatie over DIS is interessant om te weten.
dat geld ook voor autisme borderline en alle andere psychische diagnoses. Maar het zou fijn zijn als het gezellig(er) wordt hier lijkt me ..
spargo heeft zijn ding verteld , kan het dan niet gewoon rusten ?
jammer dat het forum zijn glans aan het verliezen is

daiperke1

Superlid
Tegenwoordig zijn mensen veel te rap iemand aan het kwetsen en vernederen dan te vragen of er iets is . Je hebt rap een stempel daardoor ook al weet men niet wat er is gebeurd in het verleden , ikzelf ook voor mij toch gene leuke tijden gehad en daardoor veelal op mijzelf dan ook in plaats het een plaats te geven . Ken het gevoel dan ook . Hopelijk kan de hulp jullie helpen. Grt

ikkuh!

Superlid
Forumleiding
Tegenwoordig zijn mensen veel te rap iemand aan het kwetsen en vernederen dan te vragen of er iets is .
Niet iedereen die zich gekwetst voelt is bewust gekwetst . Vind zelf dat mensen zich tegenwoordig wat snel aangevallen voelen.

Ondanks dat iedereen anders is , delen we op dit forum iets dat men in het algemeen niet met de buitenwereld kan/wil delen .
We zijn hier voor onze gedeelde interesse in abdl en niet om elkaar te kwetsen .
Laten we daar het mooiste van maken met zijn allen .

Ares

Stuur mij gerust een privébericht
Het is wel de vraag in hoeverre je op een online forum met meer dan 10.000 accounts kan verwachten dat iedereen rekening gaat/kan houden met zo'n complexe stoornis.

En ongeacht welke stoornis iemand ook heeft, betekent het niet dat men daarom nooit verantwoordelijk gehouden kan worden voor het eigen gedrag.
Ook voor iemand met een stoornis, hoe ernstig/complex deze ook mag zijn, gelden in de basis dezelfde regels als de regels die voor iedereen gelden. Uiteraard is het aan de moderators/beheerders om in te grijpen wanneer nodig. Maar het is ook niet meer dan logisch dat andere forumleden soms hun zegje zullen doen wanneer ze bepaalde uitingen/gedragingen geconfronteerd worden.

En dit alles doet verder natuurlijk ook niks af aan het feit dat iemand in het dagelijks leven gewoon een zeer aardig/lief persoon kan zijn.

Thread starter Similar threads Forum Replies Date
Litlelotte Nog niet klaar Dinthe verandering door vriendje! 16+ Verhalen 18
Wants to be in Diapers Nog niet klaar Leven in de Kast L 5
M Nog niet klaar De Beste Week van mijn Leven B 2
P Uit het leven gegrepen 16+ Verhalen 113
ar Leven met dl zijn en beetje abdl(ontdekken) Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
P Leven in een leefgroep Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 14
Bam-Bi Wat zou jij nog willen mee maken in je leven ? Pub 35
P Leven in leefgroep 16+ Board 6
Taeh Wat voor belangrijk ding is er recent gebeurd in je leven? Pub 19
MaidRegina Hoe mijn leven verloopt! Voorstellen 11
Friese Luier Ster x Luier gerelateerd tegenkomen tijdens het dagelijks leven Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 16
G Nog niet klaar Het Leven van Gerrit L 6
PB'tje Leven zonder plastic broek ? Plastic broekjes liefhebbers 25
DLY85 Awkward situaties over abdl in het normale leven. Pub 15
Offline Een luier in het normale leven Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 12
L Verhaal Klaar Liefde van Mijn Leven Vertellen L 0
Dips N' Bricks Verhaal Klaar Dips & Bricks: Mijn Luier Leven D 8
maxicosie Viral op social media: Man die ervoor gekozen heeft om als baby door het leven te gaan Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 6
Little Endy Verhaal Klaar Plotselinge verandering in een groot deel van mijn leven... P 11
F Chick van 21 jaar oud gaat graag als baby door het leven AB/DL Filmpjes 4
LotteXS Verhaal Klaar Het Leven van Daan en de Rest. L 2
Winnie de Poep Juridische vraag over AB in het openbare leven. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 22
B Verhaal Klaar Mijn Leven (B) M 3
Tuutje24 AB/DL verweven in het dagelijks leven? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 35
R Verhaal Klaar Het Leven van Micheal en Melissa L 8
S Jouw leven overnieuw Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 23
pampervuller Geloof je dat er een god bestaat of geloof je in buitenaarts leven. Pub 66
N hoi ik ben: luier een fijn gevoel maar knap lastig in het leven Voorstellen 11
T Tom's nieuwe leven 16+ Verhalen 21
Koekie Oude topic's nieuw leven inblazen Pub 12
pyjama Weekend van me leven gehad Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
underjamsftw Vraagje voor mensen die op de rand Limburg/Antwerpen leven Pub 0
L Verhaal Klaar De Dag Waarop Mijn Leven Veranderd Is D 2
T dubbel-leven Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 0
M Verhaal Klaar Veranderingen in mijn Leven V 49
A het nieuwe leven (reageren please) 18 + graag 16+ Verhalen 8
J Verhaal Klaar De Raarste Dag uit Mijn Leven Q R 9
Anomiem12575123672371651 Het ABDL-zijn en de gevolgen daarvan op het dagelijks leven Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 8
DL_Michel Verhaal Klaar Mijn Leven (A) M 2
1 je hele leven écht een baby zijn... Pub 8
dwangbuis Mijn fantasie...het leven als een (luier)slaaf 16+ Verhalen 16
Maestro een Nieuw leven (B) 16+ Verhalen 7
G Saai Leven Tiener Baby's / Luierliefhebbers 25
D Jongen uit den haag zoekt luier vriend/vriendin Contact advertenties 1
L Nog niet klaar Een kast met vreemde dingen K 4
nina150000 Nog niet klaar Emma en gevolgen van betrapt worden E 35
luierdrager16 Moest me vriendin vertellen dat ik luiers draag Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 7
G Heb je het aan je partner verteld? Zo ja, hoe? Pub 17
L Dl Vriendin gezocht Contact advertenties 0
Wants to be in Diapers Bij mijn vriendin 16+ Verhalen 6