Luna en haar papa Daan

Wat voor cijfer geef jij 'Luna en haar papa Daan'?

  • 1

    Stemmen: 1 1,4%
  • 2

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3

    Stemmen: 0 0,0%
  • 4

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5

    Stemmen: 2 2,8%
  • 6

    Stemmen: 0 0,0%
  • 7

    Stemmen: 4 5,6%
  • 8

    Stemmen: 6 8,3%
  • 9

    Stemmen: 5 6,9%
  • 10

    Stemmen: 8 11,1%
  • 10 + (op verzoek;)

    Stemmen: 46 63,9%

  • Totaal stemmers
    72

Mariekee

Gewaardeerd Lid
Het is echt een super verhaal! Ik kan steeds niet wachten tot het vervolg :D

Daan is echt zooo lief personage ;a


x
 

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
Weer een prima vervolg op een van de top verhalen.
(Die ik al vanaf de eerste letter volg)
 

Tuutje24

Gewaardeerd Lid
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik ben blij dat mijn verhaal zo goed ontvangen wordt:)

Hoofdstuk 37

Thuis aangekomen is Luna al half in slaap gevallen. Ik wil haar snel een luier omdoen en in bed leggen. Ik haal Luna uit de auto en loop meteen door naar boven. Daar aangekomen besluit ik Luna op het bedje te verschonen. Al haar kleren moeten nog uit en ze is zo slaperig, dat ik geen risico wil nemen dat ze valt als ik bezig ben. En daarbij komt het voordeel dat ik haar niet nog eens hoef te tillen, ze kan lekker blijven liggen.

Ik doe de mobile boven haar bed aan en begin met uitkleden. Ik trek Luna’s trui over haar hoofd en haal haar bh weg. Ik vervang ze gelijk door het pyjamashirtje. Ik trek Luna’s broek uit en leg hem weg. Trek haar string naar beneden. Ik pak een luier en leg hem onder haar neer. Trek hem voor haar langs en plak hem dicht.

Even kijk ik opzij. Luna slaapt..
Voorzichtig maak ik het rompertje dicht, het pyjamabroekje laat ik maar even uit. Rits de slaapzak dicht en leg het dekentje erbovenop.
Zachtjes klap ik het hekje omhoog en laat de deur op een kier.

Wanneer ik even later op de bank zit, bedenk ik me dat er een nieuw lampje in Luna’s kamer moet komen. Automatisch schets ik een beeld van het kamertje, om te bekijken of er nog dingen vervangen moeten worden.

Bovenaan de trap kom je gelijk voor de kamerdeur. Wanneer je hem opendoet, staat gelijk links tegen de muur waar de deur inzit de commode. Deze hebben we speciaal laten bouwen. Luna past er perfect op en hij voldoet aan alle eisen. Op de commode ligt een lang aankleedkussen met een roze badstofhoes. In de commode zitten verschillende lades welke wij gevuld hebben met luiers, rompers, inleggers, billendoekjes en hydrofiel luiers. Die laatste zijn niet zozeer om aan te doen maar voor Luna om mee te knuffelen. Ik was ze altijd mee zodat ze heerlijk vertrouwd ruiken. Ze zijn perfect om door de ring van Luna’s tut heen te halen en er een knoop in te leggen. Knuffelen en tutten in één. Boven de commode hebben we een plankje gemaakt. Daarop staan de spullen die je binnen handbereik wil hebben zoals een doos met billendoekjes, zwitsalzalf, sudocrème, een stapeltje luiers en er ligt meestal een knuffel op.

Tegenover de commode staat een kledingkast schuin in de hoek. Deze witte kast heeft planken en een hanggedeelte. Er liggen pyjamaatjes, broekjes en shirtjes. Naast kleding zijn de planken vooral gevuld met dozen. In dozen zit speelgoed zoals duplo. En er is een plank met voorleesboeken.

Aan de muur gelijk naast de deur rechts staat Luna’s bedje. Ik zeg wel bedje maar het is gewoon een eenpersoonsbed met spijlen. Hier kan Luna prima in slapen. Aan het bedje hangt een mobile van Nijntje, welke muziek maakt en ronddraait. Daarnaast hangt er nog een speelspiraal aan het bedje. Deze hebben we tussen de spijlen doorgevlochten. Aan de spiraal hangt een knuffeltje, spiegeltje, knisperboekje. Het bedje is daarnaast nog gevuld met een hele dierentuin aan knuffels en tutdoekjes. Net boven het bedje hebben we aan de zijkant nog een plankje gemaakt, precies op de hoogte dat Luna er zittend bij kan. Ik zorg dat daar altijd een extra tutje ligt, een flesje en daarop staat de babyfoon.

Op de grond ligt een groot speelkleed en altijd wel speelgoed. Tegen het raam staat onze schommelstoel. Op de muur hebben we een grote afbeelding van Nijntje laten drukken boven het bedje van Luna. Verder zijn de muren lichtroze met een strook van Nijntje.

Nadat ik de kamer ben afgegaan, ben ik niet verder gekomen dan het lampje en dat we weer een keer moeten stofzuigen.

Ik besluit om nog maar even iets aan school te doen voordat Luna weer wakker wordt…
 

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
Weer een lekker hoofdstuk.
Mijn stem voor verhaal van het jaar blijkt bij elk hoofdstuk weer de moeite waard.
 

Tuutje24

Gewaardeerd Lid
Hoofdstuk 38

Halverwege mijn schoolwerk, begint mijn maag te knorren. Ik besef dat we nog helemaal niet gegeten hebben. Ik maak voor mezelf drie boterhammen en stop voor Luna alvast een fles pap in de magnetron. Ik zet hem wel aan als ik met Luna naar beneden kom.

Een uurtje later hoor ik gerommel door de babyfoon. Ik klap mijn laptop dicht en loop naar boven. Als ik de deur open, zit Luna al rechtop in haar bedje. Ze is heerlijk aan het spelen met haar knuffels en speeltjes. Ik blijf even in de deuropening naar haar kijken.

Ze is zo druk bezig met spelen dat ze me niet eens opmerkt. Wat een heerlijkheid lijkt me dat.

Na vijf minuten kijkt mevrouw een keer mijn kant op.
‘Papaaaaa!’ en ze staat op en begint ongeduldig te springen.
‘Papaaa, ikke uit!!’
Ik moet lachen. Het zag er heerlijk uit dus ze is zich gewoon aan het aanstellen want ze wilde er echt niet uit.

‘Nou schat, je was zo lekker aan het spelen dus zo erg vond je je bedje niet, volgens mij.’ En ik geef een knipoog terwijl ik het bedje naar beneden klap. Ik ga even naast Luna zitten op het bedje en wil beginnen met knuffelen. Maar daar is Luna niet van gediend. Ze springt op en schuifelt, lopen gaat niet met een slaapzak, naar het speelkleed. Gauw gaat ze verder spelen.

Ik zet een zielig gezicht op en begin te ‘miepen’, zoals we het hier thuis noemen.
‘Papa wil zooo graag knuffelen en nu gaat Luna spelen. Daar wordt papa heel verdrietig van hoor..’ En ik kijk met een schuin oog naar Luna.

‘Papa niet huilen! Luna knuffelluh, papa.’ En met deze woorden schuifelt ze weer mijn kant op. Ik sta op en maak de slaapzak open. Gaat makkelijker zo. Snel springt Luna eruit en op het bedje. Samen gaan we even heerlijk liggen. Luna in mijn armen en ik aai haar over haar bolletje.

Na tien minuten hoor ik iets knorren. Luna heeft duidelijk nog niet gegeten.
‘Ga je mee met papa? Dan gaan we lekker pap eten.’
Maar Luna is absoluut niet van plan om uit het bedje te gaan. Ze blijft heerlijk liggen. Ik ga hier geen strijd van maken. Ik wil het gezellig houden dus ik ga het flesje maar halen, dan drinken we hem samen wel boven.

‘Beloof je papa dat je in je bedje blijft? Dan ga ik beneden even je papje halen.’, en ik kijk Luna streng aan.
Als ze: ‘ja papa’ heeft gezegd, loop ik naar beneden. Ondertussen houd ik de babyfoon in de gaten.

Ik hoor een ‘plof’ en denk dat Luna uit het bedje is gegaan om verder te spelen. Ik besteed er geen aandacht aan en maak het flesje. Even later loop ik naar boven en wat ik daar aantref…
 

Tuutje24

Gewaardeerd Lid
Bedankt voor alle positieve reacties! Helaas zit 'Luna' niet in de finale van 'het beste verhaal van 2013' maar ik blijf schrijven! Het is veel te leuk!

Hoofdstuk 39

‘Mijn god..’, denk ik als ik de kamer binnenkom. Ik had de ‘plof’ goed ingeschat en Luna is inderdaad het bedje uit te gaan. Ook om te spelen maar niet het spelen dat ik in mijn hoofd had.

In die tien minuten heeft mevrouw onze pot sudocrème gevonden en besloten om de kamer eens opnieuw te witten.
Alles zit onder. Niet te geloven dat ze dit heeft uitgespookt.

Hoe krijg ik dit schoon? En het belangrijkste, hoe ga ik hiermee om?

Ik besluit dat erg boos worden een goed begin is. Luna maakt het wel heel bont, ik geef haar een fijne middag waarin ze klein mag zijn, ze mag überhaupt nog spelen en dan doet ze dít.

‘LUNA EVA VAN DIJK, waar zijn wij mee bezig! Ben je nou helemaal belatafeld!’ Ze had me nog niet horen bovenkomen dus ze is zich rot geschrokken.

Luna springt meteen op en begint te huilen. ‘Sollie papa. Sollie, papahaa..’, is het enige wat er snikkend uitkomt met grote uithalen.

Ik schrik van haar reactie. Dit gebeurt nooit. Dat was niet mijn bedoeling maar ze moet toch ergens snappen dat dit niet mag. Ik loop naar Luna toe en neem haar op schoot.

Vijf minuten zitten we zwijgend in de schommelstoel.
‘Stil maar schatje, het is al goed. Maar kijk papa eens aan. Je mag echt niet overal sudocrème opsmeren, hoor je me? Sudocrème is voor op je billetjes, niet voor op de muren.’ Luna tilt haar hoofd op maar houdt haar oogjes naar beneden gericht. Ik veeg haar traantjes weg met mijn duimen en geef haar een zoen.

Ik heb de fut niet om boos te worden en straf uit te delen en het heeft vandaag toch geen zin. Luna lijkt wel een peuter in de peuterpuberteit. Aan de ene kant harstikke dwars en ‘al groot’ en aan de andere kant nog zo klein en kwetsbaar.

Ik pak een boekje uit de kast en zet mijn voeten af, we beginnen met schommelen. Ik geef Luna de papfles en begin met lezen. Even later zijn we middenin het torenkamertje van Pluk belandt. Ik hoor een diepe zucht op mijn schoot.

Eindelijk kan Luna even alles loslaten…
 

Tuutje24

Gewaardeerd Lid
Hoofdstuk 40

We blijven even heerlijk zo zitten. Luna is nog steeds opvallend rustig. Er is iets verandert. Ze lijkt eindelijk even alles los te kunnen laten en helemaal te ontspannen. Alle spanning van de afgelopen dagen komt eruit.

Ik til Luna op en neem haar mee naar beneden. Leg een dekentje op de bank en Luna eronder. Pak Koe, tut en een knuffeldoekje en geef ze aan Luna. Haar ogen vallen alweer bijna dicht. Wat is dat toch?

Ik pak een DVD uit de kast en zet een film op: ‘Assepoester.’
Ik weet dat dit een succes wordt, vooral de dansende muisjes.

Ik kruip naast Luna op de bank en kijk gezellig mee. Voor mij is het ook alweer een tijd geleden en ik moet bekennen, het blijft leuk.

Na een half uur kan de film me niet meer boeien. Assepoester is voor even leuk maar ik kan me niet zo inleven als Luna. Die is ondertussen de dansende muisjes aan het nadoen met Koe en aan het meezingen. Het enige wat ik naast me hoor is: ‘Assepoester, Assepoester, harder werken Assepoester. Ze moet poetsen, ze moet koken…’
Luna kent het uit haar hoofd.

Ik sta op en ga achter mijn laptop zitten. Ik ga naar bol.com en besluit wat nieuwe Dvd’s te bestellen. Ik struin even rond en vind er genoeg. Naast de nieuwste PIXAR-films bestel ik ook een paar klassiekers met verbeterde kwaliteit

- Verschrikkelijke Ikke
- UP
- Doornroosje
- Bambi

En doe mezelf een plezier. De nieuwste ‘Fast and the Furious’ verdwijnt ook in het mandje.

Wanneer ik heb betaald en hij is verzonden krijg ik een briljant idee. Ik vind dat Luna en ik wel toe zijn aan een weekendje weg. Even weg van alle stress en afleiding. Eventjes alleen wij twee.

Ik wil het wel geheim houden voor Luna dus voor ik goed en wel kan zoeken, is het vanavond. De film is ondertussen bijna afgelopen en ik hoor Luna rommelen op de bank.

Even vraag ik me af waarom maar dan wordt het me duidelijk. Ze heeft een poepluier.

‘Luna, heb jij een poepie gedaan?’
Luna zwijgt maar het is wel duidelijk dat dit zo is. Ze blijft schuiven en kijkt niet meer naar de tv. Ik wil het graag van Luna zelf horen zodat we misschien een stap kunnen maken naar het potje.

‘Luna, geef eens antwoord. Heb jij een poepie gedaan?’
Weer niets..
Dan besluit ik het over een andere boeg te gooien.

‘Nee, geen poepie? Nou dan hoeft Luna ook geen schone luier.’
En ik draai me weer om naar mijn laptop.

Ik ben benieuwd wat ze gaat doen…
 

Tuutje24

Gewaardeerd Lid
Hoofdstuk 41

Ik surf nog even verder op internet als ik merk dat Luna is opgestaan. Even later staat ze zacht schuifelend naast me bij de keukentafel. Ze kijkt verlegen naar beneden en frunnikt aan haar doekje. Met haar tutje nog in probeert ze me iets duidelijk te maken.

Ik weet natuurlijk dondersgoed wat ze wil maar zo makkelijk komt ze er niet vanaf.

‘Wat is er, liefje?’
Maar meer dan wat gemompel (wat ik uiteraard wel versta) komt er niet uit bij Luna.

Ik kijk Luna aan en haal twee vingers door de ring van Luna’s tut en haal hem eruit met de woorden:
‘Zo, dan kan papa zijn grote meid tenminste verstaan, wat wil je vertellen?’

Luna kijkt nog steeds naar beneden als ze zegt:
‘Papa, schone luier?’

‘Wil Luna een schone luier? Dat mag altijd maar heeft Luna dan iets gedaan?’, probeer ik in een laatste poging de magische woorden bij Luna eruit te krijgen.

‘Luna poepie daan.’, komt er eindelijk uit.

‘O, is dat zo? Dan moeten we daar gauw iets aan doen. Ga je mee naar boven?’

Ik neem Luna aan haar hand mee naar boven en leg haar op de commode. Terwijl ik Luna uitkleed, begin ik te zingen:

‘In de maneschijn, in de maneschijn. Klom ik op een trapje naar het raamkozijn….’

Tijdens het verschonen gaan we heel ons repertoire af. Na 'in de maneschijn', 'schaapje, schaapje heb je dikke wol', komt een nieuw liedje. Harstikke leuk en toepasselijk aangezien het herfst is.

’t is Herfst.

Paddestoelen in het gras
Lekker stampen in een plas
Voor het laatst met zonder jas
't Is herfst, 't Is herfst

Ik heb een mandje vol met blaadjes
en een doosje vol met zaadjes
en die blaadjes en die zaadjes plak ik in

Paddestoelen in het gras
Lekker stampen in een plas
Voor het laatst met zonder jas
't Is herfst, 't Is herfst

Ik maak een hond van al mijn nootjes
kijk daar loopt hij op vier pootjes
en hij springt gewoon mijn bladermandje in

Paddestoelen in het gras
Lekker stampen in een plas
Voor het laatst met zonder jas
't Is herfst, 't Is herfst

Ik maak een spin van een kastanje
en zijn web wordt knaloranje
en daar zet ik die kastanjespin dan in

Paddestoelen in het gras
Lekker stampen in een plas
Voor het laatst met zonder jas
't Is herfst, 't Is herfst


En even later maak ik al swingend Luna’s schone luier weer dicht. Het is maar goed dat we meerdere liedjes hebben gezongen want het was een hele klus. Samen zingen vind ik een van de leukste bezigheden wanneer we spelen. In mijn bovenbouw zingen we natuurlijk veel minder dan bij de kleuters van Luna dus zo kan ik mijn muzikale hart weer even ophalen.

Ik neem Luna weer mee naar beneden en zet haar op haar speelkleed. Het behoeft geen uitleg dat ze meteen lekker gaat spelen. Het plan van ons weekendje weg speelt nog door mijn hoofd en ik wil eigenlijk niet wachten tot vanavond.

Ik verhuis mijn laptop naar de overkant van de tafel zodat hij met de achterkant naar Luna staat. Zo kan ik mijn laptop en Luna in de gaten houden en ondertussen naar leuke bungalowparken zoeken.

Ik maak nog snel een flesje met limonade voor Luna en installeer mezelf daarna achter de laptop…
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
Rena-AB-Mama Rena is nu ook mama van Luna Voorstellen 5
nat Ze plast in haar luier AB/DL Filmpjes 14
Daddy777 Haar of kaal. Pub 32
L kleine meid opzoek naar haar mommy Contact advertenties 9
P Yael haar weekendje weg 16+ Verhalen 9
N Kim haar verhaal K 33
P Yael haar avond alleen thuis 16+ Verhalen 8
B Zoek contact met een leuke lieve vrouw die er ook van houdt om het op te houden en het in haar broek te doen. Met alle respect naar elkaar :) Contact advertenties 2
P Yael haar vrije middag 16+ Verhalen 21
nina15000 Charlotte en haar geheim bedplassen C 124
B Wie is er ooit betrapt toen zij in haar broek had geplast/gepoept? Broekplassers en Poepers 11
T Betrapt door haar 16+ Board 7
lovediaper Vriendin haar zus Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
B hebben jullie wel eens iemand in het openbaar gezien die in haar broek geplast/gepoept had? Polls 91
luierjong Tess haar eerste keer (deel 4 (DL 18+) 16+ Board 6
Jayden_dl Nathalie en haar liefde voor luiers N 17
TedWheel Verhaal Klaar Ze gaat op haar knieën voor me zitten. 16+ Verhalen 0
V Nog niet klaar Ilse plast op school in haar broekje. 16+ Verhalen 19
luierjong Tess haar eerste keer Deel 3 (DL 18+) 16+ Board 4
luierjong Tess haar eerste keer (hoofdstuk 2) (18+) 16+ Board 4
luierjong Tess en haar eerste keer (DL 18+) 16+ Verhalen 14
Dijkronald Mijn vrouw in haar broek gepoept Broekplassers en Poepers 9
Spreeuwtje Nog niet klaar Astrid en haar nieuwe liefde 16+ Verhalen 40
nina15000 Femke en haar probleempje F 22
nina15000 Verhaal Klaar geheim van Nienke en haar moeder G 79
nina15000 Verhaal Klaar moeder en haar kleine meisje madelon M 62
N noompje stelt haar voor.. Voorstellen 19
Winnie de Poep Lalaloopsy en haar Luierverassing Aanbevolen 4
J Anne en haar moeder A 293
StayStrong mammie en haar kleinerd <3 M 8
smurfke een vriendin en haar geheim Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 7
Bab Diap Haar of scheren? Polls (T) 4
A hoe haar geheim ons geheim werd 16+ Verhalen 10
Nattebroek Tanja houdt van plassen in haar Luier T 6
B jeanette stond met haar vieze poep billen te kijk J 1
B Debbie in haar natte piesbroek D 3
sonnypup Dracky in haar luier en romper AB/DL Fotos 15
D lotte, haar levens verhaal L 12
B Barbara poept haar broek nog altijd helemaal vol ! DEEL 2 + 3 B 6
B Grote vrouw plast nog in haar broek deel 1 en 2 G 3
B Barbara poepte weer in haar broek ( een nieuw vervolg er bij) B 9
Sardonyx Hoe ik haar ontmoette... (18- AB DL ML JL TL WL PB DR NL PL OL) ~31 delen~ H 124
J jasmijntje betrapt en haar straf... J 6
W Dita en haar vriendinnen D 1
L Haar Grote Geheim H 7
B papa of mama? Contact advertenties 7
G Opzoek naar vriendschap of papa Contact advertenties 3
diaperboy5 Onvolwassen baby boy zoek mamma/papa caregiver Contact advertenties 1
L Zoektocht naar een papa of mama Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 1
dpteen Voorstellen opzoek na papa of mama Contact advertenties 5
Similar threads


















































Bovenaan