Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik ben blij dat mijn verhaal zo goed ontvangen wordt
Hoofdstuk 37
Thuis aangekomen is Luna al half in slaap gevallen. Ik wil haar snel een luier omdoen en in bed leggen. Ik haal Luna uit de auto en loop meteen door naar boven. Daar aangekomen besluit ik Luna op het bedje te verschonen. Al haar kleren moeten nog uit en ze is zo slaperig, dat ik geen risico wil nemen dat ze valt als ik bezig ben. En daarbij komt het voordeel dat ik haar niet nog eens hoef te tillen, ze kan lekker blijven liggen.
Ik doe de mobile boven haar bed aan en begin met uitkleden. Ik trek Luna’s trui over haar hoofd en haal haar bh weg. Ik vervang ze gelijk door het pyjamashirtje. Ik trek Luna’s broek uit en leg hem weg. Trek haar string naar beneden. Ik pak een luier en leg hem onder haar neer. Trek hem voor haar langs en plak hem dicht.
Even kijk ik opzij. Luna slaapt..
Voorzichtig maak ik het rompertje dicht, het pyjamabroekje laat ik maar even uit. Rits de slaapzak dicht en leg het dekentje erbovenop.
Zachtjes klap ik het hekje omhoog en laat de deur op een kier.
Wanneer ik even later op de bank zit, bedenk ik me dat er een nieuw lampje in Luna’s kamer moet komen. Automatisch schets ik een beeld van het kamertje, om te bekijken of er nog dingen vervangen moeten worden.
Bovenaan de trap kom je gelijk voor de kamerdeur. Wanneer je hem opendoet, staat gelijk links tegen de muur waar de deur inzit de commode. Deze hebben we speciaal laten bouwen. Luna past er perfect op en hij voldoet aan alle eisen. Op de commode ligt een lang aankleedkussen met een roze badstofhoes. In de commode zitten verschillende lades welke wij gevuld hebben met luiers, rompers, inleggers, billendoekjes en hydrofiel luiers. Die laatste zijn niet zozeer om aan te doen maar voor Luna om mee te knuffelen. Ik was ze altijd mee zodat ze heerlijk vertrouwd ruiken. Ze zijn perfect om door de ring van Luna’s tut heen te halen en er een knoop in te leggen. Knuffelen en tutten in één. Boven de commode hebben we een plankje gemaakt. Daarop staan de spullen die je binnen handbereik wil hebben zoals een doos met billendoekjes, zwitsalzalf, sudocrème, een stapeltje luiers en er ligt meestal een knuffel op.
Tegenover de commode staat een kledingkast schuin in de hoek. Deze witte kast heeft planken en een hanggedeelte. Er liggen pyjamaatjes, broekjes en shirtjes. Naast kleding zijn de planken vooral gevuld met dozen. In dozen zit speelgoed zoals duplo. En er is een plank met voorleesboeken.
Aan de muur gelijk naast de deur rechts staat Luna’s bedje. Ik zeg wel bedje maar het is gewoon een eenpersoonsbed met spijlen. Hier kan Luna prima in slapen. Aan het bedje hangt een mobile van Nijntje, welke muziek maakt en ronddraait. Daarnaast hangt er nog een speelspiraal aan het bedje. Deze hebben we tussen de spijlen doorgevlochten. Aan de spiraal hangt een knuffeltje, spiegeltje, knisperboekje. Het bedje is daarnaast nog gevuld met een hele dierentuin aan knuffels en tutdoekjes. Net boven het bedje hebben we aan de zijkant nog een plankje gemaakt, precies op de hoogte dat Luna er zittend bij kan. Ik zorg dat daar altijd een extra tutje ligt, een flesje en daarop staat de babyfoon.
Op de grond ligt een groot speelkleed en altijd wel speelgoed. Tegen het raam staat onze schommelstoel. Op de muur hebben we een grote afbeelding van Nijntje laten drukken boven het bedje van Luna. Verder zijn de muren lichtroze met een strook van Nijntje.
Nadat ik de kamer ben afgegaan, ben ik niet verder gekomen dan het lampje en dat we weer een keer moeten stofzuigen.
Ik besluit om nog maar even iets aan school te doen voordat Luna weer wakker wordt…