Bedankt voor jullie reacties!
Hoofdstuk 47
Een week vliegt voorbij. Er hebben zich gelukkig geen incidenten voorgedaan. Mijn aanpak lijkt de werken. Luna is klein wanneer we thuiskomen en verder gaat het op school gelukkig ook goed. Ik merk dat ik langzaam meer op gemak raak, zowel thuis als op school.
Ik ben er alleen nog steeds niet uit wat ik volgend weekend ga doen. Ik gun het Luna heel erg dat ze klein kan zijn maar ik mis haar, als volwassen Luna, ook.
Van de week vroeg Luna me over de twee kruizen in haar agenda. Ze was weer veel te nieuwsgierig. Ik heb haar maar gezegd dat het een verrassing is en dat ze het weekend dus vrij moet houden. Ik kreeg een smekende blik maar die heb ik genegeerd.
Vrijdagmiddag na schooltijd komt Luna naar me toe. Ik ben nog in mijn lokaal om na te kijken, Luna is klaar om naar huis te gaan aangezien haar kinderen ’s middags vrij zijn.
‘Daan, zullen we vanavond lekker uit eten gaan? Ik heb al gereserveerd.’
‘Is goed, schat. Lekker. Is er een speciale gelegenheid?
‘Nee zomaar, het is al veel te lang geleden.’
We bespreken even kort wat handig is. Ik moet nog nakijken maar Luna wil naar huis. Luna gaat alvast lopen en dan kom ik over een uurtje naar huis met de auto. Al het nakijkwerk wat overblijft, doe ik in het weekend wel.
Terwijl Luna wegloopt bedenk ik me iets: ze is nu na school alleen thuis. De afspraak was dat ze na school klein mocht zijn maar dat gaat niet als ik er niet ben. Tenminste, dit kan wel maar wil ik absoluut niet. Ik zie onze sudocrème-avonturen nog glashelder voor me. En daarnaast, we gaan vanavond uit eten, op Luna’s initiatief. En ik neem aan dat dit gaat gebeuren met grote Luna.
Ik wil het hier nog met Luna over hebben maar ze is al weg.. Ik bel haar over een half uurtje wel even. Ze is alles bij elkaar een uurtje alleen thuis, dat moet ze prima kunnen..