"Frietjes en een Slaapknuffel"
Later op de middag, nadat de tekeningen bewonderd en wat koekjes gedeeld waren, vroeg Lizzy plots:
“Wat denken jullie van... frietjes vanavond?”
Mark’s ogen lichtten op.
“Met appelmoes?”
“Natuurlijk met appelmoes,” zei Lizzy lachend. “En voor Lena ook een portie?”
“Graag,” knikte Lena. “Ik blijf nog even mee smullen.”
Lizzy pakte haar telefoon en bestelde drie porties frietjes, met kroketten, appelmoes en een extra bakje mayonaise. Mark mocht zeggen waar ze moesten zitten — hij koos voor de salon, op de grote zachte kussens, met een dienblad op het tapijt.
Toen het eten arriveerde, rook het heerlijk. Mark kreeg zijn frietjes in een vrolijk kommetje met dierenprint, zijn lievelingsvorkje erbij, en een extra servet, “voor het geval dat”, zei Lizzy knipogend.
Ze aten rustig samen, met rustige muziek op de achtergrond. Lena vertelde een grappig verhaal over een kip die haar bril had gepikt op de boerderij, en Mark moest lachen tot zijn schouders trilden.
“Ik denk dat ik vol zit,” zei hij daarna, terwijl hij achteroverleunde.
“Dat betekent dat het tijd is om langzaam richting bed te gaan,” zei Lizzy zacht.
Lizzy ging met Mark naar boven, Lena vroeg of ze het avondritueel mocht volgen. Dat vond Mark niet erg. Zijn luier en inleggers lagen als samen met zijn ijsbeer-onesie klaar, gewassen en zacht. Lizzy vroeg wil je je katheder in? “Mark knikte van JA “ Lizzy nam de verdovende zalf en smeerde zijn geslachtsdeel in. Lena vroeg wat ga je nu eigenlijk doen Liz? Met de katheder in kan hij zijn plas niet ophouden en dan is de kans op doorlekken minimaal, maar ik gebruik altijd een verdovende crème anders kan het inbrengen onaangenaam zijn voor hem. OH oke, zei Lena. Na een paar minuten kon ze de katheder inbrengen en deed ze zijn luier een rearz daydreamer met 2 inleggers en een katoenen luier ook met 2 inleggers, romper en de ijsbeer onesie aan, sloot de rugrits sloot het slotje, en gaf hem een zachte tik op zijn knuffelbuik.
“Helemaal klaar voor dromenland.”
Ze poetsten zijn tanden samen — weer met de aardbeientandpasta — en daarna werd hij ingestopt met zijn knuffel in de armen en een extra dekentje over zijn benen.
“Heb je fijn getekend vandaag?” vroeg Lizzy terwijl ze naast hem zat.
“Ja,” fluisterde Mark. “En ik vond de frietjes ook lekker.”
“Ik ook,” zei Lizzy. “En ik vond het vooral fijn dat jij zo’n lieve kleine eekhoorn was vandaag.”
Mark glimlachte slaperig. Lizzy gaf hem een kus op het voorhoofd, trok de gordijnen iets dichter en liet het zachte nachtlampje aan in de vorm van een ster.
“Slaap zacht, kleine kunstenaar. Morgen is er weer een nieuwe dag.”
Mark zuchtte tevreden, draaide zich op zijn zij, en voor hij het wist… lag hij al te dromen.
Toen lizzy en Lena terug beneden aankwamen had Lena een hoop vragen voor haar.
Waarom wil Mark luiers aan? Vroeg ze zich af.
Wel Mark is een little. Voor hem geeft het een rustig gevoel met het werk dat hij tijdens de week doet dat heel stresserend is het zijn uitlaatklep.
Maar oke hoe kom jij dan in het verhaal Liz? Ik ben een Mommy zoals je Mark ook al een paar keer hebt horen zeggen, zeg maar een verzorger voor littles.
Had hij dan alles al gevraagd wat hij wel of niet wou, ik kan begrijpen dat het moeilijk is dat ik ineens kom kijken hoe hij klaargemaakt word voor de nacht niet? Nee hoor ik overleg alles met hem, als hij het niet had gewild was het niet gebeurd.
Hoe doen jullie dat dan want had hij alle spullen die je nodig hebt dan of hoe moet ik dat zien?
-Lizzy lacht- Nee alle spullen had hij niet, maar ik doe dit al langer dus heb ik al heel veel spullen. Ik heb bijvoorbeeld op zolder een berg spullen liggen, en als ik iets leuk vind koop ik het bij kan ik altijd wel bij een little gebruiken. –Lena kijkt bedenkelijk- Ja oke Liz maar een katheder dat is toch niet iets wat ik denk dat iedereen leuk vind of wel? Je zou ervan verschieten hoeveel ik er plaats bij mijn little’s zegt ze met een glimlach.
Dus als ik het goed begrijp Liz. Met een katheder kan je je plas niet inhouden? Dat klopt, als ik er een geplaatst heb blijft het altijd lopen, dat is ook de reden dat ik hem een dikke luier met inleggers heb aangedaan. Ja dat zag ik, ik denk niet dat het aangenaam slapen is op die manier. We hebben het erover gehad en hij slaapt graag met een dikke luier aan, ik vind het dan weer handig dat ik niet elke paar uur moet verschonen.
En ik geef hem genoeg te drinken zodat hij zeker genoeg plast op een gemiddelde dag drinkt hij hier wel 5 liter. Lena onderbreekt Liz Dat is toch wel heel veel dat je hem dan laat drinken is dat wel veilig? Zeker ik hou hem altijd in de gaten.
-Lena keek maar bedenkelijk- Oke dan zal het wel goed zijn. Maar is het niet eentonig om altijd thuis te zitten met hem ? Altijd thuis zitten nee hoor wij gaan ook naar buiten hoor.
-Lena trok grote ogen - En wat zeggen andere mensen er dan van ? Niet veel ik doe heb dan een joggingpak aan waardoor niemand het ziet als hij wandelt. Trouwens ze zijn allemaal te druk bezig met zichzelf. Zelf als ik ermee ga wandelen met de buggy –Lena onderbreekt HEB JIJ EEN BUGGY VOOR HEM!!???- ja schattig hoor, zelfs dan zeggen de meeste mensen niets en als ze wat zeggen is het meestal ocharme wat heeft hij voorgehad.
Na een geprek van meerdere uren tot diep in de nacht zei Lena ik zal maar eens naar huis gaan het begint al terug licht te worden buiten, Oke is goed als je nog eens wil langskomen altijd welkom he dat weet je.