"Ochtendrust en Warm Water"
De lucht buiten was nog grijs en stil toen Mark zijn ogen opende. Het was vroeg — de zon zat nog verstopt achter de wolken. Hij bleef even liggen, luisterend naar het zachte getik van de regen tegen het raam. Maar iets voelde niet helemaal fijn… het bed was een beetje klam.
Voor hij iets hoefde te zeggen, hoorde hij al zachte voetstappen op de overloop. De deur ging open en Lizzy verscheen met een warme glimlach en slaperige ogen.
“Goedemorgen, lieverd,” fluisterde ze terwijl ze naar hem toe liep. “Ben je al wakker?”
Mark knikte langzaam. Lizzy zag meteen aan zijn gezicht dat hij zich wat ongemakkelijk voelde.
“Geen zorgen,” zei ze geruststellend. “Dat lossen we samen op. Kom, ik laat vast het bad vollopen.”
Ze hielp hem voorzichtig overeind, sprak rustig met hem terwijl ze het beddengoed weghaalde, en nam hem mee naar de badkamer. Daar stroomde het warme water al in het bad, dampend en met een vleugje lavendelgeur.
“Kijk,” zei Lizzy terwijl ze haar hand in het water hield, “precies goed.”
Mark stapte voorzichtig in en zuchtte diep toen het warme water hem omhulde. Lizzy gaf hem een zachte spons en waste zijn armen en rug terwijl hij langzaam ontspande. De geur van lavendel, het gedempte licht en het warme water maakten alles weer goed.
“Dat is beter, hè?” vroeg Lizzy zacht.
“Ja… veel beter,” antwoordde Mark, zijn ogen half gesloten van rust.
Na het bad droogde Lizzy hem liefdevol af met een dikke handdoek.
Volg je even dan gaan we je luier aandoen zei Lizzy, Mark kwam net na lizzy de kamer binnen en ging op het verschoonkussen liggen.
Gaan we voor een dik pakketje ? vroeg ze plagerig, terwijl ze al een Cloudrys Rainbow Island en inlegger klaarnam. Doe maar een dikke zei Mark die heb je toch al vast met een glimlach.
Ik zal je eens in de watten leggen vandaag, terwijl ze terug naar de kast liep. Ze kwam terug met nog een luier Cloudrys Rainbow Island en een inlegger, dan heb ik vandaag geen verschoonwerk meer met jou, … Waarop ze met een mesje een van de luiers de buitenlaag voorzag van gaatjes. Mark was ondertussen al rechtop gaan zitten ga je terug liggen dan kan ik hem aandoen, Mark ging gelijk terug neerliggen, maar de romper die normaal perfect paste kreeg Lizzy nu niet meer aan. Blijf even liggen ik ga een groter maatje halen nu lag Mark alleen met een dikke bibs op het verschoonkussen “ Hoelangen hoeveel zou dit pakket aankunnen zat hij te dromen” Hallo ben je nog op de wereld vroeg Lizzy terwijl Mark uit zijn dagdroom kwam. Ja zei Mark, Was je ergens aan het denken ? vroeg ze.
Ja hoeveel plasjes kan ik hierin doen ? vroeg Hij
Zeker genoeg antwoorde Lizzy dit is een van de dikste luiers die je kan kopen ik denk dat je zeker tot overmorgen wel zou moeten kunnen plassen maar dat gaan we niet doen, anders krijg je uitslag en dat willen we niet he ?
Nee liever niet knikte Mark mee. Voila se de grotere romper past je als gegoten nu terwijl ze een tikje gaf op de luier.
Omdat mark was aan het dagdromen had hij niet opgemerkt dat Lizzy niet alleen een grotere romper had meegebracht, Mark wou rechtkomen van het verschoon kussen maar Lizzy hield hem tegen. Ho even wachten ik heb nog wat meegenomen.
Ze hield de onesie omhoog met een glimlach.
“Kijk eens wie er vandaag een echte panda wordt?”
Mark’s ogen lichtten op. Het was een onesie — wit en zwart, met een capuchon die met afgesloten kon worden met een gaasje waarbij je lang de buitenkant een pandahoofdje zag zachte mouwen met wantjes en ook voetjes . De rits liep over de rug en werd stevig vastgezet bovenaan, zodat hij er de hele dag warm en knus in kon blijven.
“Helemaal klaar voor een rustige panda-dag,” grapte Lizzy terwijl ze hem hielp instappen.
Mark draaide zich voorzichtig om, en Lizzy sloot de rits met zorg. De stof was heerlijk zacht, bijna als een deken om hem heen. Toen hij in de spiegel keek, moest hij lachen.
“Ik lijk echt op een panda!”
“Een hele lieve,” knikte Lizzy.
Beneden wachtte het ontbijtje nog steeds: geroosterd brood met banaan en een mok warme thee. Mark kroop met zijn bord op de bank, onder een dekentje. Lizzy pakte haar eigen kop thee en ging naast hem zitten. Buiten regende het zacht, de druppels dansten op het raam.
Ze zeiden niet veel, en dat hoefde ook niet. Mark leunde tegen Lizzy aan, warm in zijn pandapak, en zuchtte tevreden.
“Mag ik straks kleuren?” vroeg hij zacht.
“Natuurlijk. En misschien daarna een rustig muziekje op?”
“Ja… dat klinkt fijn.”
Lizzy glimlachte, streek even over de panda-oortjes van zijn capuchon, en sloeg een arm om hem heen. De ochtend ging traag, maar op de allerbeste manier — warm, zacht, rustig.