Hoofdstuk 39 Enjoy
Reacties zijn welkom
Hoofdstuk 39. Lily en Tijgertje
”Hey Destiny, stond je al lang te wachten?” Destiny antwoord: ”Nee hoor Liz, stap snel in dan brengen we Kim naar huis dan kunnen we snel door naar de boerderij.” Kim vraagt: ”Wat gaan jullie op de boerderij doen?” Lisa kijkt haar aan en zegt: ”Geen idee.” Destiny zegt: ”Ik zal het uitleggen. Ik en Lisa willen graag een huisdier en we willen graag een kat of poes en ik zag bij de AH een advertentie hangen bij iemand waar kittens zijn geboren en ik heb gebeld en vanmiddag kunnen we langskomen om te kijken.” Lisa vraagt verbaasd: ”Echt waar gaan we kittens bekijken?” Destiny zegt lachend: ”Jazeker leuk hè?” Kim zegt: ”Ooh geluksvogels ik weet nog wel dat mij kat een kleine kitten was ze was zo lief toen… nu trouwens ook nog.”
Al snel zijn ze bij het huis van Kim en Kim stapt uit: ”Tot morgen Lisa!” Lisa roept terug: ”Doei Kim!”
De meiden rijden door naar de boerderij en Lisa zegt: ”Oh ik vind het zo tof dat we kleine kittens gaan bekijken. Die zijn zoo super schattig!” Destiny zegt: ”Echt jouw mening over huisdieren is echt 180 graden gedraaid of niet?” Lisa zegt: ”Ik dacht dat je een volwassen kat wilde maar een kitten is een heel ander verhaal die zijn veel liever dan volwassenen. Net als ik. Ik ben als AB toch ook veel liever dan als volwassen meid?” Destiny lacht en zegt: ”Haha daar heb je inderdaad gelijk in Liz.” Beide meiden moeten lachen en ze rijden verder totdat ze bij de boerderij aankomen.
Destiny draait het erf van de boerderij op en ze parkeert de auto. ”Zo we zijn er Lisa heb je er zin in?” vraagt Destiny. Lisa antwoordt: ”Echt wel ik ben super enthousiast!” De meiden stappen uit een wat oudere vrouw komt naar buiten lopen. ”Goedemiddag meiden is één van jullie Destiny?” Destiny stelt haarzelf voor en zegt: ”Dit is mijn vriendin Lisa.” Lisa stelt haarzelf ook voor en de vrouw stelt zich voor als Trudy. Trudy zegt: ”Willen jullie nog iets te drinken voordat we de kittens gaan bekijken.” Destiny zegt dat ze wel iets lust maar Lisa vraagt: ”Mag ik alvast de kittens zien?” Destiny lacht en ze zegt: ”Kunnen we Lisa bij de kittens achterlaten Trudy?” Trudy zegt: ”Wacht hier maar Destiny dan breng ik Lisa even bij de kittens.” En Trudy en Lisa lopen naar een oude schuur. En even later komt Trudy weer terug naar buiten.
Destiny en Trudy zitten allebei aan de keukentafel en ze vraagt: ”Waarom willen jullie een kitten hebben?” Destiny zegt: ”Lisa is meestal de hele dag op haar werk en ik werk uit huis en voel me dan wel eens een beetje eenzaam. En ik denk wat is nu leuker gezelschap dan een poes of kat?” Trudy zegt: ”Dat verhaal herken ik wel ik had een beetje hetzelfde gevoel toen mijn man hele dagen ging werken.” Eerst werkten we allebei vanuit huis maar omdat ons bedrijf even een domper had tijdens de economische crisis kon mijn man een baan krijgen wat best bijzonder was omdat het crisis was. Het was een mooie meevaller mij hij moest dan wel een paar dagen in de week van huis zijn en dan was ik een paar dagen alleen en ik voelde dan ook wel eenzaam. Ik zocht toen ook gezelschap in de vorm van een poes en dat is Garfield die nu is bevallen van 6 kleine kittens eentje is er al opgehaald maar ik heb nog 5 hele lieve pluizebollen over haha.” Destiny heeft haar drankje op en ze vraagt: ”Mag ik nu ook de kittens zien?” Trudy zegt: ”Natuurlijk volg mij maar.” En Trudy en Destiny lopen naar de schuur waar Lisa ongeveer een kwartier eerder naar binnen is gegaan.
Als ze binnen komen zegt Lisa: ”Destiny ik heb een lieverd gevonden ik wil deze!” En ze laat een kleine speelse kitten zien die bij haar op schoot zit. Lisa speelt een beetje met de kitten en ze zegt: ”Oh je bent zo lief Tijgertje.” Destiny zegt: ”Oh my God Liz je gaat hem toch niet echt Tijgertje noemen?” Lisa vraagt: ”Hoezo niet ik vind dat echt een naam voor en poes en ik denk by the way dat het en meisje is en geen hem.” Trudy zegt: ”Dat klopt inderdaad Lisa de kitten die jij vast hebt is inderdaad een meisje.” Destiny kijkt een beetje rond in het nest en ze ziet een kleine kitten die naar haar toe probeert te klimmen maar ze komt niet over de hooibaal heen. Destiny tilt deze kitten op en knuffelt even met deze. ”Hé lieve pluizebol wilde je even met mij kroelen kleintje?” Destiny gaat naast Lisa zitten en de kitten op Lisa’s schoot ziet dat haar zusje bij Destiny op schoot zit en ze klimt naar haar toe. Als ze bij haar zusje geeft ze haar en kopje en ze knuffelen een beetje met elkaar. Als Lisa de kitten terug pakt klimt de andere naar Lisa toe. Lisa zegt: ”Oh is dat je liefste broertje of zusje Tijgertje? Trudy zegt: ”Die twee knuffelen al de hele tijd met elkaar. Dat is ook meisje trouwens.” Lisa zegt: ”Destiny ik wil deze twee zusjes eigenlijk niet van elkaar scheiden. Kunnen we er geen twee nemen.” En ze kijkt met zielige ogen naar Destiny. En ze zegt: ”Je gaat wel goed voor ze zorgen hè?” Lisa zegt: ”Natuurlijk we gaan gelijk een mandje kopen voor hun beide.” Destiny zegt: ”Trudy ik denk dat we eruit zijn we willen graag deze kittens.” Trudy zegt: ”Volg mij maar even en Destiny en Lisa lopen allebei met een kitten in hun handen achter Trudy aan. Als ze weer binnen zijn zegt Trudy: ”Kijk ik heb hier twee reiskoffers dan kan je ze veilig vervoeren in de auto.” En ze laat de tassen zien. Lisa zegt: ”Oh dankuwel we hadden er eigenlijk nog niet aan gedacht hoe we ze moesten vervoeren.” Destiny betaald de kittens en Trudy vraagt: ”Heb jij ook al een naam bedacht voor de kitten die bij jouw op schoot zat?” En Destiny zegt: ”Ik noem haar Lily.” En niet veel later verlaten Lisa en Destiny de boerderij en ze gaan richting huis.
In de auto zegt Lisa: ”Oh ik ben echt zo blij Destiny! Ik heb zo’n zin om met Tijgertje te knuffelen.” Destiny zegt: ”Ik ben ook super blij en ik kan ook niet wachten om met Lily te knuffelen. Kan jij trouwens nog even wat eten halen bij de Appie Liz? Want ik heb er eigenlijk helemaal niet aan gedacht om eten mee te nemen voor deze lieverds.” Lisa antwoordt: ”Natuurlijk als ze thuis zijn stapt Destiny uit en pakt beide reiskoffers met de kittens erin en Lisa rijd snel door naar de AH.
Lisa rijd snel naar de winkel en ze gaat gelijk op zoek naar kattenvoer. Lisa loopt rond in de winkel en kan het niet echt goed vinden. Toevallig ziet ze Leonie lopen en ze vraagt: ”Hey Leonie!” Leonie is verbaasd Lisa te zien en ze vraagt: ”Waarom ben jij hier Destiny heeft vandaag al boodschappen gedaan toch? Ze stond bij mij aan de kassa.” Lisa lacht en zegt: ”Eh ja inderdaad maar we hebben net huisdieren gekocht en we moeten voer voor ze hebben waar ligt dat?” Leonie zegt: ”Volg mij maar even.” Als ze richting het goede gangpad lopen vraagt Leonie: ”Wat voor een huisdier hebben jullie gekocht Lisa?” Lisa zegt: ”We hebben twee kleine kittens gekocht. Ze zaten samen met elkaar te knuffelen en we wilden ze liever niet van elkaar scheiden dus we hebben ze alle twee meegenomen.” Leonie zegt: ”Awwh dat klinkt echt super lief mogen ik en Sanne een keer komen kijken?” Lisa zegt: ”Natuurlijk jullie zijn altijd welkom bij ons dat weet je toch?” Ze staan bij het voer en Lisa bedankt Leonie. Ze pakt een pak brokjes voor pasgeboren poesjes en ze loopt naar de kassa en rekent af. Niet veel later zit ze weer in de auto en vertrekt ze richting huis.
Als ze thuis komt zit Destiny samen met beide kittens lekker op de bank. Lily ligt bij Destiny op schoot en Tijgertje ligt stil naast haar te slapen. Lisa zegt: ”Ik heb brokjes gevonden voor onze kleine meisjes.” Destiny zegt: ”Over kleine meisjes gesproken hoe staat het met jou luier Lisa?” Lisa voelt aan haar luier en ze zegt: ”Ik ben best wel nat mag ik een schone luier Destiny?” Destiny zegt: ”Kom maar mee dan kan ik mezelf ook gelijk verschonen.” Beide meiden lopen de kamer uit naar de baby kamer.”
Destiny gaat als eerste op de commode liggen en Lisa ontdoet haar van haar broek en opent haar rompertje. Ze ziet dat Destiny een natte Tena Slip Ultima om heeft en ze zegt: ”Had je vandaag weer een extra dikke luier nodig kleine meid?” Destiny zucht diep en ze zegt teleurgesteld: ”Helaas wel.” Lisa zegt: ”Sorry Destiny ik bedoelde het niet kwaad maar als een grapje net zo als je altijd zo’n soort opmerking maakt als ik weer een natte luier hebt. Je weet toch dat ik het niet erg vind als je een natte luier hebt?” Destiny zegt: ”Ik moet even iets vertellen Lisa. Ik heb een afspraak gemaakt met de dokter omdat ik de laatste tijd niet meer zo goed aanvoel of ik moet plassen en het ophouden lukt ook al niet meer goed. Ik vind een natte luier opzich niet erg maar ik wil graag wel de controle over mijn blaas houden. Thuis zei mijn moeder altijd dat ik nog even moest wachten met plassen totdat ik echt niet meer kon maar sinds wij samenwonen laat ik het gewoon elke keer lopen als ik maar een klein beetje aandrang voel. Lisa zegt bezorgd: ”Oh waarom had je daar niks over verteld ik had je kunnen helpen.” Destiny zegt: ”Ik dacht dat je het vreemd zo vinden want ja we dragen toch luiers dus wat maakt het uit?” Lisa plakt Destiny’s nieuwe luier dicht en ze zegt: ”Ik draag ze dan wel uit noodzaak maar ik kan begrijpen dat je graag toch controle houd want dat zou ik zelf ook liever willen.” Destiny zegt: ”Ik heb de huisarts gebeld en ik ga vragen of ze kan helpen met bekkenbodemspieren te trainen.” Lisa zegt: ”Dat komt vast wel goed.” Lisa is ook snel verschoont en de meiden gaan weer naar de kittens toe die ondertussen op ontdekkingsreis zijn gegaan in hun nieuwe huis.
Als de meiden aan tafel gaan voor het avond eten vult Lisa ook twee schoteltjes met brokjes en de kittens komen aanrennen en genieten van de lekkernij. Ondertussen geniet Lisa van een lekker flesje peutermelk en ook Destiny voelt zich helemaal geweldig. Hun gezinnetje voelt nu nog completer met de twee kittens. Na het eten gaan ze meteen weer met ze spelen maar de kleine poesjes zijn als behoorlijk moe. Ze zien een vest op de bank liggen en ze gaan hier op liggen en niet veel later vallen ze in slaap. Lisa maakt een foto van de twee slapende kittens en ze stuurt deze naar haar ouders en Sanne.
Ze vraagt: Komen jullie binnenkort beschuit met muisjes eten? Want we hebben een tweeling . Niet veel later appt Sanne terug:
Awwh wat een poepies ze zien er echt super lief uit ik kom morgen wel even langs mag dat? Destiny die ook in dezelfde appgroep zit zegt:
Natuurlijk ik zet alvast beschuit klaar . Ook Lisa ouders zeggen dat ze binnenkort langskomen. Destiny heeft ook een foto gemaakt en heeft ook haar broertje en ouders uitgenodigd om langs te komen. Steven heeft geantwoord: O
h super lief! Ik kom binnenkort wel langs met Nikki zei is echt helemaal weg van poesjes ze vind ze zo lief. Destiny appt terug:
We hebben zin om jullie weer te zien tot binnenkort (y). Lisa zet ook een foto op Facebook en binnen no time wordt deze overspoelt met likes en comments ook een comment van Arianne. Ze zegt:
Hey meiden mag ik eens een keer langskomen bij jullie? Dan kan ik de kittens bekijken en mag ik dan ook de rest van jullie huis zien? Destiny reageert in een persoonlijk bericht terug: D
at is goed ik zal binnenkort wel ff met je appen.
De avond is snel voorbij en als het 23:00 uur is gaan de meiden naar bed en al snel slapen ze want ze hebben wel veel leuke impulsen ervaren vandaag.