nihonton's verhaal

tycoen185

Gewaardeerd Lid
ik ben voor nederlands een verhaal aan het schrijven en ik dacht waarom deel ik dit niet ook met jullie
omdat ik dit voor nederlands schrijf is het dus ook geen luier verhaal maar een fantasy verhaal
hier is alvast de intro


intro


hallo ik ben Nihonton , ik ben 16 jaar (vandaag is mijn verjaardag) en woon in een klein dorpje Bylos, langs de Isonolia rivier. Het land waarin ik woon heet Vastumdal een land met onbegrijpbare magie, elfen, dwergen, reuzen en andere magische wezens. er zijn hier meerdere rijken

ten eerste heb je natuurlijk de dwergen die verscholen zitten achter de bergen in het noorden, ik weet zeker dat ze een naam hebben maar ik heb die hier nog nooit gehoord. daarna komen de elven waarvan het enige dat ik van ze weet is dat ze magie van enige vorm kunnen uitoefenen en in het woud van Navraäl niet heel ver ten oosten van hier maar het is iedereen verboden door de elven om zonder toestemming hun land te betreden degene die dat toch doen zijn nooit meer terug gezien. dan zijn er nog de stammen van de magische wezen ten zuiden en westen van ons, er is heel weinig bekend alleen dat het er zoveel zijn dat als ze oorlog wilden we verpletterd zouden worden. en tenslotte ons rijk met onze mislukte koning, niet zeggen dat ik dat gezegd heb hoor, Huvamon een koning die regeerd met harde hand elke tegenstander woord opgepakt en publiekelijk verhangen. gelukkig hebben wij daar weinig last van in ons kleine boerendorp. ik zeg wel klein maar eigenlijk zijn wij de grootste uit de omgeving. Dat brengt ook veel voordelen mee want hier hebben we een eigen smid, houtbewerker, en kleermaker. daarnaast is hier ook een taverne, waar mijn moeder en ik wonen, en een molen.





hé, langoor kom je nog? riep Emdor, zoon van de smid. Ja kom eraan, ik had die bijnaam te danken aan het feit dat mijn oren bijna elfachtig lang waren. ik ging snel naar beneden waar ik mijn moeder Gerda tegenkwam. Je verslapen op je eigen verjaardag echt typisch jij weer, zei gerda. ja mam sorry, ik ga met Emdor en Baldor, de andere zoon van de smid, naar de smid, tot zo. vergeet je niet iets, riep Gerda. en kwam op me aflopen met iets ronds in haar handen. hier, zei ze zacht, en drukte het mijn handen in. het is van je vader geweest, mijn vader was gestorven tijdens Huvamons oorlog tegen de elven en de dwergen in die oorlog waren veel mannen aan beiden kanten gesneuvelt en het betekende ook het uitsterven van de draken alleen hun verwanten de wyverns (zoek het op op google als je niet weet wat het zijn.) hebben kunnen overleven. wat is het vroeg ik aan mijn moeder. hij zij dat je dat wel zal ontdekken. ik keek ernaar het was een beetje groenig met twee gouden punten op gelijke hoogte en een zilverachtig vleugel patroon en wat leek 2 zwaarden die gekruisd staan. het duurde even voordat ik doorhad dat er een wyvern stond met twee zwaarden voor de borst. het was je vaders wapen, ik wilde dat jij het zou gaan dragen. dank je wel mam. zou je heel even hierop willen passen dan ga ik met Emdor en Baldor naar hort de smid, hij zij dat hij iets voor me had. is goed jongen. mam ik ben na vandaag een man. Dat kan wel zo zijn maar voor nu ben je nog mijn jongen.
 

gommu

Gewaardeerd Lid
goed verhaal

ik ken merken dat je wat stukjes uit ,t boek eragon.
maar dan noch ,t is jouw verhaal.

sinds dit verhaal voor ,t vak nederlands is.

mijn vader weg gestorven tijdens

verbetering : mijn vader was gestorven tijdens....

als je niet wilt dat ik je verbetert zeg dat dan gewoon.
want dan stop ik :)

groetjes Luca
 

luierfan_boy

Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
Ik zie hier ook wel wat vergelijking met The Lord of The Rings boeken. Maar leuk geschreven! Wie weet kan je het ook nog meer uitbreiden met volgende hoofdstukken waar luiers in komen, en dat dan niet aan je Nederlands docent laten zien natuurlijk :D
 

pampieflip

luiers, een beetje vreemd maar wel lekker
Hey tycoen,
inderdaad een leuk begin, echter kan ik je nog wel wat tips geven hoor.
Ik ben geen taalnazi, dus de t/dt etc moet je zelf even goed checken.
- Wat me opvalt is dat je af en toe zeer lange zinnen gebruikt, dit leest niet fijn en ik vermoed dat je docent nederlands daar ook wel iets over zal zeggen.
- ook zie ik dat je vaak 2x of meer een comma gebruikt in een zin. Zover ik weet mag dit alleen bij een opsomming of een tussen-zin (zal wel een officele naam voor zijn)
vb: In het donkere woud, het woud waar de trollen wonen, vind dit keer het jaarlijkse ... festijn plaats.
- Let ook op Hoofdletters aan het begin van een zin, dit vergeet je heel vaak.
Hopelijk vind je mijn feedback fijn, ik weet dat ik ook nog wel eens van dit soort foutjes maak. Altijd goed om anderen ernaar te laten kijken...
Tip: schrijf je verhaal in word met Nederlandse spellingscontrole, die haalt er al veel voor je uit...
Voor de liefhebbers: http://www.taalvoutjes.nl/

Probeer met bovenstaande tips eerst zelf te ontdekken wat beter zou kunnen, kom je er niet uit dan staan er hieronder een stel tips.
Het vak Nederlands gaat namelijk niet om een perfect verhaal inleveren, maar om het leerprocces. Zorg dus dat je begrijpt WAAROM iets wel of niet moet.



Heb je het al eerst zelf geprobeerd?
ik zal wat specifieke dingen aanhalen:
* hallo ik ben Nihonton , ik ben 16 jaar (vandaag is mijn verjaardag) en woon in een klein dorpje Bylos, langs de Isonolia rivier.
- ben je 16 of wordt je 16? hallo ik ben Nihonton , ik ben 15 jaar en vandaag wordt ik 16. Ik woon in een klein dorpje Bylos, langs de Isonolia rivier.
* heet Vastumdal een land met --> heet Vastumdal, een land met
* er zijn hier meerdere rijken --> dit zinnetje hangt er een beetje los bij. --> Naast Vastmundal zijn er nog meerdere rijken zoals ... , ... , ... en ...
maar als ik het zo lees hoort deze zin eigenlijk bij de volgende alinea. --> Naast Vastmundal zijn er natuurlijk nog meerdere rijken zoals dat van de dwergen...
* bergen in het noorden, ik weet zeker --> ...bergen in het noorden. Ik weet zeker...
* daarna komt een heel erg lange zin, deze moet je echt opknippen in meerdere zinnen.
* ons, er is heel weinig bekend alleen dat het er zoveel zijn dat als --> lange zin --> ons, er is heel weinig bekend van ze. Er is alleen bekend dat het er zoveel zijn dat als
* en tenslotte ons rijk met--> een zin begint eigenlijk nooit met En --> Tenslotte heb je ons rijk met
* ...heb hoor, Huvamon een koning --> ...heb hoor. Huvamon, een koning ...
* met harde hand elke tegenstander woord opgepakt --> met harde hand, die elke tegenstander oppakt en publiekelijk verhangt. Hier had je onnodig de voltooide tijd gebruikt.
* ik zeg wel klein maar eigenlijk zijn wij de grootste uit de omgeving. --> ik zeg wel klein maar eigenlijk zijn wij het grootste dorp uit de omgeving. (grootste slaat op HET dorp)
* houtbewerker, en kleermaker --> de comma mag weg.
* hé, langoor kom je nog? riep Emdor, zoon van de smid. Ja kom eraan, --> het is duidelijker als zinnen die gezegd worden tussen quotes staan: "hé, langoor kom je nog?" riep Emdor, zoon van de smid. "Ja kom eraan",
* dan komen een paar zinnen waar bovenstaande geldt en waar je op comma gebruik moet letten: Lees het voor jezelf hardop voor, daar waar je een korte rust neemt hoort een comma. Of een punt als dat beter past.
* (zoek het op op google als je niet weet wat het zijn.)--> dit kan echt niet in een verhaal. Bij onbekende termen/namen gebruik referenties--> wyvern[1]
onderaan de pagina: [1] Wyverns, gevleugelde mytische reptielen die voorkomen in middeleeuwse verhalen. Als je aanneemt dat de lezer het wel weet (zoals wat elfen,trollen,etc zijn) dan is een referentie niet nodig.
* ik keek ernaar het was een beetje groenig --> ik keek ernaar: het was een beetje groenig --> verder loopt de zin ook niet vloeiend.
* Baldor naar hort de smid --> hort?
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
T Verhaal Klaar Joost mag het niet weten J 11
friendly Vraag over nieuw verhaal: Yuki's Strawberry Heaven 16+ Verhalen 10
S verhaal 16+ Verhalen 16
tirinty89 Verhaal over een adult baby Ethan V 3
E Kan iemand mij helpen een oud(18+) verhaal te vinden? 16+ Board 1
D Dare to Love (AI verhaal) 16+ Verhalen 2
Taeh Wat voor belangrijk ding is er recent gebeurd in je leven? Pub 19
N Kim haar verhaal K 33
TBDL4life ABDL Verhaal Schrijven VVV 12
A Niet waargebeurd verhaal over een jonge die weer klein wilt zijn L 2
A Het verhaal van maria H 13
D Voorstellen met mijn verhaal Voorstellen 11
Easy-Ryder verhaal van Luiermeisje69 16+ Verhalen 1
diaper willie Ben opzoek naar een verhaal. VVV 4
B Vervolg van mijn verhaal. I 0
Pup Samen een ABDL verhaal schrijven Spelletjes 6
Blanco Nog niet klaar Selena's Verhaal, van populair naar kleine meid S 45
MaxxToddlerLife Mijn ABDL verhaal (waargebeurd) M 7
J Mijn verhaal (waargebeurd) M 5
Y De liefde ontdekken (verhaal deel 1) 16+ Verhalen 5
Little Simba Het schoolreisje H 32
Y Inspiratie voor een verhaal Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 2
B Grappig verhaal 16+ Board 5
Babydre Luierstraf voor Peter L 3
C Verhaal toen ik 12 was V 11
Wannabee babyboy wat voor verhaal? VVV 5
A Waargebeurd luier verhaal bij tante W 19
Luierikl Logeren bij Oma L 132
friendly Kruidenthee (verhaal klaar) K 28
DLY85 De openbaring 18+ - mijn eerste 'vluggertje' verhaal hier 16+ Verhalen 8
db93 Amber en Roy 16+ Verhalen 58
Dutch_TeenBaby Luier verhaal!! L 28
toet Verhaal Klaar Tobias (vervolg) T 60
L Verzoek verhaal Aanbevolen 8
Luierslaaf989 Het andere verhaal van Nils Holgersson H 0
Cyril Archambault Cyril Archambault - Het 'waargebeurde' verhaal C 13
Marmotje Kleine jongens worden groot 16+ Verhalen 16
L verhaal kwijt Pub 3
K verhaal, hier op het forum, maar ik weet niet meer hoe het noemde...? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
K Tweede mening voor Harry Potter ABDL verhaal die ik aan het schrijven ben Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
E Willekeurig verhaal & verandering 'topic geupdate' in verhalenforum Ideeën Bus 6
Little Endy tips of zo voor het bedenken van een passende titel voor een verhaal? Pub 3
P Marije's verhaal M 222
L De wasstraat (maak je eigen keuze verhaal) 16+ Verhalen 13
A Emma's Verhaal E 104
Miffy 1ste keer winkelen - Geen luier verhaal Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 11
slaaf.johannes het verhaal van radiotijger V 10
sissy_Mady verhaal Anja's Probleem VVV 0
A Nova's verhaal N 12
friendly Poll nieuw verhaal 16+ Verhalen 7
Similar threads


















































Bovenaan