DEEL 13, Een rustige avond
Ik zit eigenlijk al de hele dag in mijn luier op de bank. De luier was erg nat, ik had al veel geplast maar nog niet gepoept. Dit wou ik ook even zo laten. De vorige keer duurde het namelijk heel lang totdat tante Celine thuis kwam en dat was een heftige ervaring. Nu ik over mijn tante nadacht, Celine had nu al thuis moeten zijn. Ze zou helemaal niet zo lang hoeven werken vandaag had ze gezegd. Naja, het maakt niet uit, ik ben nog redelijk schoon, op een paar plasjes na. Misschien heeft ze me wel gebeld. Ik sta op en pak mijn telefoon van de eettafel. Nee, geen bericht. Ze zal zo wel komen denk ik.
Ik voel een plas in mijn luier lopen terwijl ik terug naar de bank loop. Eigenlijk heb ik geen zin meer om binnen te zitten. Dat is eigenlijk wel zonde met dit weer. Het zonnetje scheen buiten en ik doe de deur open. Eigenlijk was het te warm om mijn romper aan te houden. Ik maak de knoopjes los en trek hem over mijn hoofd. Nu sta ik enkel in een plasluier in de achtertuin. Met mijn blote voeten loop ik door het gras en wandel een klein rondje door de tuin. Heerlijk, de stilte en de rust van het platteland en de warme luier tussen mijn benen. Ik loop naar het terrasje in de achtertuin en klap het ligbed uit. De zon is lekker warm maar niet meer zo scherp dus ik kan wel even liggen. Het is ten slotte zomervakantie. Aan het einde moet ik wel een beetje een kleurtje hebben vind ik, anders valt het ook zo op. Ik voel mijn ogen even dicht gaan en zak langzaam af. Na een tijdje wordt ik wakker van een auto die de oprit op komt, dat moet tante Celine zijn!
Ik blijf liggen en hoor de voordeur opengaan. Ik ben thuis hoor! Zegt Celine. Hoe gaat het met je? Ben je nog schoon? Ik ben buiten tante, en ja ik heb mij in kunnen houden vandaag. Zoiets hoeft nou niet elke dag hé, riep ik terug. Ze komt naar buiten en ziet mij, alleen in een luier, liggen op het zonnebed. Zo, lekker aan het genieten van de zon? Het is ook heerlijk weer moet ik zeggen! Ze loopt naar binnen en vraagt of ik ook iets wil drinken. Ja doe maar een sapje ofzo, dat is wel lekker antwoorde ik.
Ze komt terug met een dienblad waar twee glazen en pak koekjes op staan en zet deze neer op een klein tafeltje. Ze pakt een zonnestoel en gaat zitten. Celine weet niet of ze moet uitleggen wat er vandaag is gebeurd en als ze het doet, weet ze niet hoe ze moet beginnen. Ze houdt voorlopig haar mond en sluit net als mij haar ogen. Ik vraag uit nieuwsgierigheid even hoe het was vandaag.
Ja het ging wel goed vandaag, het was erg rustig, zegt Celine. Oh, maar je was nog best lang weg vandaag. Als het rustig was, dan was je wel eerder thuis toch? Nee, ik moest nog wat administratie doen van de afgelopen week. Dat kwam er nog bij, dus vandaar, miste je me? Vroeg ze lachend.
Maar mag ik nog een ding vragen tante? Had je vandaag een luier om naar je werk? Ik zag vanmorgen een wit stukje boven je rok uitkomen en na mijn verschoning hoorde ik geluid uit de kamer komen. Euh.. okee, ja ik had vanmorgen een luier omgedaan inderdaad. Ik wist niet dat je dat gezien had. Aangezien het toch erg rustig was leek mij dat wel spannend, zei Celine.
Wow! En hoe was het? Ik was wel benieuwd naar haar ervaring. Het leek mij echt heel spannend om te doen. Het idee dat er ouders rondlopen, van dezelfde leeftijd, die hun kinderen afgeven aan een vrouw die zelf nog luiers draagt.
Oke, zegt Celine, ga hier maar even voor zitten, want dit was een extreme situatie. Ik heb het zelf nog nooit eerder meegemaakt en werd zelfs een beetje bang. Vertel! Zeg ik hard en ik ga rechtop zitten. Dit wil ik wel horen.
Celine neemt een slok van haar drinken en begint te vertellen. Ze verteld, net als ze ooit eens eerder had gezegd, dat ze nog eens een keer met een luier om naar haar werk wou. En vandaag was het volgens haar de perfecte dag. Ze vertelde alles wat ze meegemaakt en ik kon mijn oren niet geloven. Ze is gewoon betrapt in haar poepluier door een collega, en die vond het niet eens heel erg!
Door het vertellen vloog de tijd voorbij. We zaten heerlijk buiten, maar we begonnen toch wel honger te krijgen. Celine had geen zin om te koken, dus we besluiten om twee pizza’s te bezorgen. Ik trok mijn romper weer aan en deed ook mijn broek en shirt hier over aan. Er stond nog een tuintafel in het schuurtje dus deze hadden we naar buiten getild en schoongemaakt. Zo konden we lekker buiten eten. Na een half uur ging de bel. Yes, de pizza’s zijn er! Ik loop naar de deur en wacht even. Ik voel dat ik moet plassen. Met de klink in mijn hand laat ik het lopen. Terwijl ik plas duw ik de klink omlaag en doe de deur open. Ik voel mijn luier opzwellen en warm worden en zie hoe de pizzabezorger twee dozen uit de kist achterop zijn scooter pakt. Hey, hier man, eet smakelijk zei de bezorger en hij geeft mij de dozen en stapt direct weer op zijn scooter.
Hij heeft niks gezien denk ik. Met de 2 dozen op elkaar gestapeld en een verwarmde plasluier loop ik weer naar de achtertuin. Het was echt spannend om dit te doen terwijl er een onbekende naar me keek. Rustig aten we onze pizza en praten we gezellig over vroeger. Ik zei tegen tante Celine dat het weer net zo voelde als toen en ik dit gevoel zo lang mogelijk wil houden. Ik voelde me weer klein en dacht aan alle dingen die er de afgelopen week gebeurd waren. Het was namelijk een lange week geweest met bizarre situaties die ik nooit voor ogen had gehouden toen ik hier vorige week vrijdagmiddag aankwam. Ze lachte en zei: ik had niet verwacht dat je het zo zou waarderen en op zou pakken. Maar ik vind het leuk om jou zo te zien. Mijn kleine neefje is weer een baby. Ze vond het dus erg leuk om mij zo te zien.
De avond viel en het werd langzaam donker. Wat zullen we morgen doen tante? Het wordt net zoals vandaag een mooie zonnige dag dus het lijkt mij leuk om op pad te gaan. We kunnen even door het bos lopen als je dat leuk lijkt? Geluierd? Vraag ik benieuwd. Ja, we gaan allebei geluierd wandelen, durf je dat aan denk je? We komen waarschijnlijk wel mensen tegen onderweg, zegt Celine. Oh dat is niet erg hoor, ik vind dat wel spannend. Ik heb net ook in mijn luier geplast toen de bezorger voor mijn neus stond, dat was ook wel een unieke ervaring gaf ik als antwoord.
Haha, meen je dat? Jij durft wel hé, zegt Celine. Het werd nu nog donkerder en het was half 11. Ik wou zo wel naar bed maar stel nog een vraag aan Celine: Tante, wanneer komt Melissa eigenlijk kijken? Oh nog geen idee, zou je het erg vinden als dat binnenkort is? Als jij hier nog bent? Of wil je dat niet? Anders komt ze over een maandje maar hoor. Nee, nee, het lijkt mij juist leuk om nog iemand in luiers te zien. Misschien lopen we dan alle drie wel in een luier rond! Moet je eens nagaan! Zei ik enthousiast.
Ik besluit om naar bed te gaan. Wil je nog verschoond worden voordat je gaat slapen? Ik voel aan mijn luier en merk dat het echt wel nodig is. De luier is nat en zwaar, niet zo gek na een lange dag. Ja graag tante, hij heeft al genoeg te verduren gehad vandaag. Oké, ik kom over 10 minuten naar boven, dan kan jij je alvast even klaarmaken. Ik sta op en loop naar boven, richting mijn slaapkamer. Ik trek mijn broek en shirt uit en hang deze over de stoel. In mijn volle luier loop ik naar de badkamer en begin mijn tanden te poetsen. Ik voel dat ik nog moet plassen en besluit om het nog in deze luier te doen. De spiegel in de badkamer is net groot genoeg om mijzelf in mijn luier te zien staan. Ik kijk in het spiegelbeeld en zie een donkere vlek ontstaan die steeds groter wordt en voel hoe ik mijn luier weer verwarm. Het is een grote plas en de luier wordt nog zwaarder.
Ik waggel door de gang en klim op de commode en voel de dikke natte prop tussen mijn benen geplet worden. De zachte, warme luierpulp verplaatst zich. De kriebels schieten door mijn buik bij dit gevoel.
Ik ga liggen en leg de luier en mijn romper naast me neer. Het gevoel van een baby zijn is heerlijk en ik wil dit zo lang mogelijk blijven doen. Celine komt binnen en haal de plakkers los, de binnenkant van de luier is gelig en de plaslucht vult de kamer. Ze veegt met een vochtig doekje mijn billen schoon. Ze ziet de luier liggen en zei dat ik een goede keuze had gemaakt. Ze vouwt hem uit en zegt dat ik mijn billen omhoog moet doen. Ik volg haar bevel en ze schuift de luier onder mijn billen die ik daarna weer laat zakken. Ze plakt mijn luier goed dicht. Ik ga rechtop zitten en wil opstaan. Celine haalt mijn romper tevoorschijn en zegt dat deze nog even aan moet. Ze trekt de romper over mijn hoofd, trekt hem over mijn lichaam en drukt de knoopjes bij mijn kruis dicht. Zo kleine baby van me, ik ga je lekker instoppen zegt tante Celine met een lieve stem.
Ik kruip in ben en Celine trekt de dekens over mij heen en geeft mij een kus om mijn wang. Slaap zacht zei Celine terwijl ze mijn lamp uit deed en de deur achter haar sloot. Ik viel vrij snel in slaap en droomde over het idee dat ik als baby in de kamer speelde terwijl tante Celine en een andere vrouw, waavan ik dacht dat het Melissa was, naar mij stonden te kijken en schattig tegen mij praatte en mij vertroetelde. Het was een heerlijke droom.