“Maar dan gaan we wel een aantal regels opstellen” zegt ze streng. “Tot maandag ochtend, als we aankomen op het werk ben jij mijn kleine babietje. Jij zult je dus ook moeten gedragen als een babietje, je luier moeten gebruiken zoals een baby en luisteren naar wat ik zeg. Begrepen?”
“Ja, en wat nog meer?” vraag ik nieuwschierig?
“Je mag wel praten, anders is het zo stilletjes, maar let wel een beetje op wat voor taal je gebruikt, want babies hebben niet zo hele grote woordenschat he”
“Daarnaast zal je mij als mama aanspreken! Maar dat had je vast wel gedaan toch?”
Ik knik bevestigend.
“Mocht ik te ver gaan met iets, mag je dat gewoon zeggen. Ik wil wel dat je je veilig voelt bij mama” en ze begin te glunderen.
Weer knik ik bevestigend. “Tuurlijk mama!”
“Dan zal ik je maar even in bad doen, om alle poepresten van vanmiddag goed weg te wassen. En je even te scheren daar. Want al dat haar past echt niet bij een baby, en maakt het schoonmaken behoorlijk moeilijker”
Ze laat het bad vol lopen, en vraagt of ik er zelf in wil gaan liggen, zodat zij wat spullen kan pakken. Catootje komt terug met een scheermesje, maar ook met zwistzal badzeep voor babies.
Als eerst scheert ze mij, zodat het zo zacht is als een babies kontje. Daarna gooit ze de zeep in bad, wat ruikt dat lekker zeg!
“Zo, lekker badderen he?” terwijl ze met een washandje mij grondig aan het wassen is.
Na een goede 10 minuten haalt ze mij uit bad en droogt mij af.
“Zo, en dan nu weer een lekkere dikke luier aan denk ik he?”
“Graag!” zeg ik met een kinderlijk stemmetje.
Zo gezegd, zo gedaan. Daar sta ik dan, bij mijn stagebegeleider in de badkamer, in alleen een luier. En dan is het weekend nog niet eens begonnen