HOOFDSTUK 107 CARINA HAAR HEFTIGHEID EN DE GEVOLGEN
Dat Carina zich de situatie van Annemiek, en ook Arnold niet koud liet.
Merkte ik toen ik met Pieter, in en Annemiek achter de kinderwagen naar huis liep.
"Dat haar broer ineens weer in bed plast, en zowel haar broer als haar zus door het ziek zijn van Annemiek klappen hadden gehad, begreep Carina nog wel.
Toch merkte ik dat dit gevolg haar verbaasde.
Iets wat ze me niet wil vertellen, ondanks dat ik haar aan het praten probeer te krijgen.
Mijn blik deed haar opkijken, en opmerken, "mam niet op straat".
"Als je me me als we zo thuis zijn, naar bed wil helpen, en misschien zelfs als een kleintje in bad wil doen!"
Die laatste opmerking vond ik eigenlijk zo gek nog niet, aangezien de vermoeidheid van haar gezicht afstraalde.
Iets wat ik best begreep.
Net als ik al begrepen had dat Carina ook deze zondagavond in de peutermodus zou vallen.
Dat laatste gebeurde bijna direct toen we tegen kwart over 9 binnenstapten.
De kamer binnenkomend zag ik dat Ruud op de bank Victoria zat te voeden.
Terwijl Nicolaas Albertine een fles gaf, die door beide meiden gulzig geleegd werd.
Iets wat ook Carina, en Ruud zagen.
Toen ik dit ziende vroeg wat broer, en zus wilde, zei Ruud dat hij zo in bad gewassen wilde worden, en daarna naar bed gebracht.
Terwijl Carina liet weten dat ze dat ook wilde, maar dat zij voor dit zo ver was, net als haar zusjes gevoed wilde worden.
Op deze opmerking keek Ruud Carina aan, en zei "ik wil ook jou je fles wel geven, kleine meid".
Aangezien ook Ruud inmiddels een vieze luier had, en het bovendien inmiddels half 10 was, dachten de kinderen da wij dit geen goed vonden.
Tot beider verbazing vonden wij dit prima.
Terwijl Albertine, en Victoria hun fles leegdronken vulde ik de fles voor Carina, maar ook voor Ruud.
Toen beide kleintjes hun fles leeg hadden deden beide een beste boer.
Precies op dit moment zette ik het flesje melk voor Carina op de salontafel.
Waarna ik Albertine van Nicolaas overnam zodat hij Victoria van Ruud kon overnemen.
Nauwelijks was dit gebeurt of Carina liet zich voorzichtig op Ruud zijn schoot zakken.
Waarbij haar hoofd op Ruud zijn benen ruste.
Nauwelijks lag Carina in de gewenste positie of Ruud pakte de fles melk van de salontafel, en hield dan de speen voor Carina haar mond.
Direct hapte Carina naar de speen, en nauwelijks had zij de speen in haar mond of ze begon te zuigen.
Hoewel zij uit een Rearzfles van 450 milliliter die voor 2 derde gevuld was dronk, was de inhoud snel naar binnen gewerkt.
Zodat de fles binnen het kwartier leeg was.
Hoewel Carina in tegenstelling tot de vierling automatische slikte, liet ze toen Ruud de speen uit haar mond haalde een best boer.
Niet alleen dat, maar net als even eerder bij Albertine, merkte Ruud dat ook Carine tijdens het boeren poepte.
Dit had tot gevolg dat ze mij nog eens vroeg om haar voor ik haar naar bed zou brengen, ik haar in bad wilde doen.
Terwijl ik haar vraag bevestigend beantwoorde was Nicolaas met de twee kleine meisjes naar boven, waar hij nadat de kleintjes waren verschoond, en in hun bedje lagen het bad voor Carina vulde.
CARINA IN HET LDIKANTJE
Terwijl het bad volliep, liep ik met Carina naar boven, maar niet voordat ik een speen uit mijn broekzak gehaald had, en deze in haar mondje gestopt had.
Bovengekomen dacht Carina dat we naar de grote meidenkamer zouden gaan.
In plaats daarvan ging het naar de grote babykamer, en zei ik "nee Carina jij slaapt voorlopig net als je broertjes, en zusjes in het ledikantje".
"Bovendien lig ook jij in de trappelzak, en gaat het hekje dicht".
Ondertussen was ik met Carina op de grote babykamer aangekomen, waar Carina direct op de commode ging liggen.
AVONDVERZORGING VAN BABY CARINA
Nauwelijks op de commode liggend kleedde ik haar uit.
Waarna ik haar hielp opstaan, en naar de badkamer begeleide, waar ik haar in bad hielp.
Om haar dan grondig te wassen.
Nadat dit was gebeurt, hielp ik haar uit bad, en droogde haar af.
Waarna ik haar tanden poetste, en haar de nachtmedicatie gaf.
Tijdens dit proces merkte ik dat de medicatie echt werkte, en Carina echt incontinent was.
Niet alleen zag ik wat urine lopen, toen ik achter haar keek zag ik dat er wat ontlasting naar buiten kwam, en achter mijn dochter op de vloer viel.
Direct besloot ik niets te zeggen, dus ging ik alsof er niets gebeurt was door met poetsen.
Toen dat klaar was, en Carina haar mond gespoeld was tilde ik haar op, en droeg haar naar de grote babykamer waar ik haar op de commode legde.
Waar ik haar anus schoonpoetste.
Een handeling waar ik wel commentaar bij verwachtte, maar Carina zweeg.
Toen dat gebeurt was, pakte ik een dikke betterdrey luier, vouwde deze open, en schoof deze dan onder Carina, die inmiddels op haar zij lag.
Voordat zij weer op haar rug mocht gaan liggen duwde ik nog eerst een zetpil in haar anus.
Hierna mocht Carina weer op haar rug komen liggen, en trok ik het rompertje omlaag, en klikte die dicht.
Dan hielp ik haar omhoog, en van de commode af.
Waarna ik mijn grote dochter naar het ledikantje begeleide, en haar op de rand neerzette.
Om haar vervolgens een onesie aan te doen, en haar dan neerlegde op de geopende trappelzak.
Die ik direct toen Carina lag dicht ritste.
Dan stopte ik een speen in haar mondje, en zette het speeldoosje aan,
Nadat dit was gebeurt, en het hekje dicht was ruimde ik de kleertjes van Carina op.
Om dan de gebruikte luier in de emmer te stoppen, toen ik dit deed vroeg ik me twee dingen af.
Het eerste was of Carina morgen gewoon naar school zou gaan, of dat het beter was om haar samen met de vierling naar de kinderopvang te brengen.
Het tweede was, wat met Ruud te doen, maar ook hoe beide op dat laatste zouden reageren.
Toen ik even na 8 uur beneden kwam zag ik dat Ruud niet zoals ik gewend was aan de koffie zat, maar dat ook hij gevoed werd.
Dat betekende dus dat niet alleen Carina, maar ook Ruud de rol van baby had aangenomen.
Een feit wat mij deze zondagavond vertwijfeld naar Nicolaad deed kijken, en hem dan vroeg.
"Schat de vierling gaat morgen naar de kinderopvang, maar wat moeten we nu met die twee andere ukkies?"