HOOFDSTUK 108
Op deze vraag antwoordde Nicolaas," Tamara het eerste is dat ook Carina, en Ruud naar de kinderopvang gaan".
" Ik heb net een app met die vraag weggestuurd, en kreeg nog geen vijf minuten later het antwoord dat ook Carina, en Ruud als grote peuter welkom zijn".
"Bovendien stel ik voor om nu Ruud in het ledikantje te leggen wat Josje gebruikt als zij hier als kleintje blijft slapen".
Dit idee van Nicolaas zag ik wel zitten, bovendien zag ik op hetzelfde moment de oogjes van de kleine Ruud glimmen van voorpret.
Voor mij een teken dat hij zich net als eerder Carina zich overgaf.
Dat hij echt in zijn rol zat merkte ik even later toen ik hem een flesje melk voor hield, en Ruud naar de speen van het flesje hapte.
Waarna hij op mijn schoot lag te drinken, en in no time het flesje leeg had.
Waarna ook Ruud een beste boer liet, en zo merkte ik op het zelfde moment drukte, en een plas deed.
Dit had tot resultaat dat, dat we nadat Nicolaas zowel Ruud als mij had helpen opstaan we bovengekomen best werk hadden om Ruud te wassen.
Toen we na Ruud te hebben verzorgd, en in het ledikantje hadden gelegd op de klok keken, zagen we dat het al bijna 10 uur was.
Toen ook hij eindelijk in het ledikantje lag.
Ook merkten we dat hij nog voor het ledikantje weer dicht was al sliep.
Beneden gekomen bleek de wasmachine klaar te zijn, zodat we de hierin zittende was konden ophangen.
Op het moment dat dit klaar was bleek het alweer 11 uur te zijn, wat betekende dat het ook voor ons bedtijd was .
Terwijl ik mijn tanden poetste, en direct daarna een nachtluier pakte vroeg ik mij ineens af hoelang ik nog puur dagdiensten zou draaien.
Terwijl ik me ook afvroeg hoe het weekend van Annemiek bij haar ouders was verlopen.
Toch was het een goed teken dat ik weinig tot niets van haar of haar familie gehoord had.
Op het moment dat ik helemaal klaar was, en in bed stapte kon ik dat gelukkig loslaten.
Zodat nadat ik was gaan liggen, en Nicolaas, en ik elkaar een goeie nacht gewenst hadden ik in slaap viel.
Hierbij hopend dat de vierling vannacht door zou slapen.
TOCH EEN GEBROKEN NACHT
De eerste uren sliep het kwartet inderdaad lekker door, maar even na 2 uur begon het spektakel.
Toen zowel Pieter als Alberto een keel opzette, waardoor zowel Nicolaas als ik naast ons bed stonden.
Terwijl ik bij de jongens ging kijken daalde Nicolaas voorzichtig de trap af, om beneden twee flesjes melk te maken.
Dan haalde ik Pieter uit zijn bedje, en merkte dan nog voor ik hem op de commode legde dat hij nat was.
Terwijl ik Pieters luier verwijderde merkte ik niet alleen dat deze vol zat, maar terwijl ik hem verzorgde dat hij in 10 weken goed gegroeid was.
Ondanks dat zijn luier alweer strakker zat als de weken ervoor was hij snel verschoond, en aangekleed.
Waarna ik hem naar beneden bracht zodat Nicolaas hem kon voeden.
Weer boven gekomen merkte ik dat inmiddels ook Alberto wakker was.
Terwijl ik ook zijn gevulde luier verwijderde hem schoonpoetste, en een schone luier omdeed, merkte ik dat ook Alberto weer gegroeid, en zwaarder geworden was.
Toen ook hij weer schoon was, nam ik hem mee naar beneden, en pakte het tweede flesje zodat ik Alberto kon voeden.
Zo zaten Nicolaas om kwart over 2 s' nachts beide een kleintje te voeden.
Eigenlijk hoopten we dat het hier vannacht bij zou blijven, maar helaas!
Want toen beide jongens weer in hun bedje lagen, merkten we dat inmiddels ook beide meisjes wakker waren, en aandacht wilden.
Het eerste wat we merkten was dat ook de meisjes wilden drinken.
Doordat dit ook in de nacht inmiddels routine was, waren beide meisjes zowel snel gevoed, als verschoond.
Toen dat gebeurt was, en zij weer in hun bedje lagen dachten Nicolaas, en ik dat we weer naar bed konden.
Tot onze opluchting leek het er sterk op dat Carina, en Ruud door zouden slapen, dus konden wij weer gaan slapen.
Nauwelijks lag ik weer, of ik merkte dat ook ik zo nat was dat ook ik eerst moest verschonen.
Toen dit gebeurt was bleek het inmiddels kwart over 3 te zijn, en hoopte ik echt dat we nu tot kwart voor 7 konden slapen.
Daar zag het wel naar uit, totdat tegen kwart voor 5 de babyfoon weer geluid maakte.
Even vreesde ik dat het weer een deel van de vierling was, maar bleek het Carina te zijn, die lag te brabbelen.
Nu overwogen wij om dit te negeren, maar dan besloot Nicolaas toch te gaan kijken.
Bij de oudsten binnengekomen merkte Nicolaas dat het, maar goed was dat hij was komen kijken.
Het eerste wat hij opmerkte was dat vooral de luier van Carina behoorlijk bol stond.
Het tweede was dat de lucht rondom Ruud alles behalve fris rook.
Terwijl Nicolaas de ledikantjes opende was ik opgestaan om alsnog polshoogte te nemen, en te kijken of ik kon helpen.
Terwijl Nicolaas inmiddels Ruud uit zijn ledikantje had gehaald.
Tot mijn verbazing zei Nicolaas terwijl hij mij aankeek, "Tamara dat is niet nodig, ga jij, maar weer lekker slapen".
Deze opmerking verbaasde mij, en eigenlijk wilde ik niet dat Nicolaas de twee grote peuters alleen moest verzorgen.
Vooral omdat ik merkte dat beide nat waren, en het er sterk op leek dat Ruud gepoept had,
Toch legde ik me bij de feiten neer, en terwijl ik weer naar bed ging merkte ik dat Carina, en Ruud goed meewerkten.
Zodat het snel gedaan waas, en Nicolaas voor ik wat merkte alweer naast mij lag.
Waarna het eindelijk weer stil was, en we weer konden slapen.
Tot onze opluchting konden we nu doorslapen tot om 10 voor 7 de wekker afging.
Echter was het toen ook direct weer rennen, en vliegen.
Niet alleen moest de vierling in bad, aangekleed, en gevoed worden, maar ook Carina, en Ruud moesten gewassen verschoond, en aangekleed worden.
Een feit wat de twee oudsten ondanks alles verbaasden.
Hun verbazing zo merkten wij werd nog groter toen we vertelden dat beide voorlopig niet meer naar school, maar net als de vierling naar de kinderopvang zouden gaan.
Dezelfde kinderopvang waar ook de vierling dagelijks heenging, maar dan naar de adult afdeling.
Toen wij dat vertelden keek Ruud verbaasd op, maar zweeg terwijl we een grote glimlach op zijn gezicht zagen verschijnen.
Terwijl Ruud al genoot van de voorpret zagen we dat bij Carina juist de schrik in de ogen stond blijkbaar had ze dit niet verwacht.
Wat ze ons eigenlijk wilde vertellen, maar voordat ze de kans kreeg werkte mijn zesde zintuig weer vlekkeloos.
Wat Carina merkte toen ik mijn hand op haar schouder legde.
Doordat Nicolaas, en ik kalm bleven kalmeerde ook Carina al snel waarna zij zich in één van de grote kinderstoelen liet helpen.
Toen dat gebeurt was kregen de twee bijna anderhalf jarige peuters beide een slab voor, en kregen ze pap gevoerd.
Wat mij hierbij nog het meeste verbaasde was dat beiden hun slab onbewust gebruikten, en deze na het ontbijt de wasmand in konden.
Zoals we merkten toen de pap op was, en we beide hun slab afdeden.
Waarna we zowel Carina als Ruud uit de kinderstoelen bevrijden, en we in de keuken de tandjes van de peuters poetsten.
Om vervolgens na het spoelen van hun mondjes de jassen aan te trekken.
Waarna het naar buiten, naar de auto ging, waarbij we alle vier een reiswiegje mee namen.
Bij de auto gekomen werden Ruud, en Carina nadat de Vierling In de open bagageruimte was vastgezet in het kinderzitje vastgezet.
Waarna beide een speen in hun mondje gedrukt kregen, en wij na het sluiten van de achterdeuren zelf instapten, en vertrokken.
Naar het voor Carina, en Ruud grote onbekende.