HOOFDSTUK 110 IN DE KINDEROPVANG, DE MIDDAG
Terwijl Carina, en Ruud net als de vierling, en de andere deelnemers een middagdutje deden!
Had ik bij de riethorst op de gesloten afdeling mijn handen vol aan een paar cliënten met zeer complexe psychische problemen.
Bijkomend probleem was dat de voorgeschreven medicatie niet deed wat de behandelend psychiater had verwacht.
Gelukkig stond ik er niet alleen voor, maar had assistentie van Coby Hans Belinda, en Dana.
Toch hadden we onze handen hier nu vol aan.
Dit deed mij er ernstig rekening mee houden dat dit betekende dat ik vanavond moest overwerken.
Dat was voor nu een probleem aangezien Nicolaas wegens drukte deze week ook verschillende avonden, waaronder vanavond moest overwerken.
Dit deed me op een rustig moment, naar de opvang bellen.
Gelukkig nam Maria bijna direct op.
Toen Maria opnam, en nadat Maria mijn verhaal had aangehoord zei zij!
"Mevrouw dat is niet is iets om u zorgen over te maken, maar het betekend wel dat Carina, en Ruud net als alle echt kleintjes, adult todlers, en adult baby's vanavond om half7 in bad gaan, en om 7 uur in bed moeten liggen".
OP deze opmerking liet ik direct weten dat dit goed was.
Ook vertelde Maria nog dat waar de vierling zich in de loop van de avond wel zou melden voor een voeding, en verschoning!
Carina, en Ruud, en andere grote baby's en peuters rond half 11 11uur gewekt zouden worden voor een voeding, en een verschoning.
Nu wilde ik nog meer zeggen, maar zei Maria, "mevrouw De Vegter het is bijna 3 uur, en dat betekend dat we de peuters groot, en klein, en de adult baby's gaan wekken".
"Bovendien mogen zij als ze verschoond, en gevoed zijn samen spelen terwijl wij het avondeten bereiden.".
Nu wilde Maria terwijl de eerste kindjes zich melden het gesprek beëindigen, maar zei ik, " Maria, nog even dit"
"Bij het avondeten geven Nicolaas, en ik de vierling naast de fles melk, een portie gepureerd avond eten aangezien we gemerkt hebben dat de vierling in de avond aan een fles niet genoeg heeft".
Nu reageerde Maria verbaasd, "Tamara wat zeg je, geven jullie de kleintjes nu al wat anders dan de fles melk?"
"Ja Nicolaas, en ik zijn begonnen met het geven van de helft van een potje Olvarit groente voor vier maanden".
"Wat er tot onze verbazing iedere keer ingaat als koek".
Nog steeds reageerde Maria verbaasd, maar beloofde dat zij dit met Fabiola serieus zou bespreken.
"Mevrouw de Vegter ik denk dat wij er wel uitkomen hoor", dan hingen we op.
Dan merkte ik dat ik me afvroeg wat de twee dames zo zouden aantreffen, maar vooral hoe Carina, en Ruud zouden reageren.
Vooral als ze zouden vernemen dat ze vanavond al om 7 uur in hun bedje moesten liggen.
Nauwelijks had ik opgehangen of ik besefte dat ik sinds tijden eens totaal kon ontspannen.
Zo zat ik het volgende half uur lekker te lezen, voor ik voor Nicolaas, en mijzelf aan het avondeten zou beginnen.
WEER WAKKER
Ondertussen werden rond 3 uur bij de kinderopvang de eerste kindjes weer wakker.
Bij deze eerste ont-wakers zaten ook Carina, en Ruud, die vrij snel door Maria, en Ineke uit bed werden gehaald.
Nauwelijks was Carina na het uit bed te zijn gehaald op haar knieën gaan zitten, of Ruud was er ook uit.
Terwijl Maria, en Ineke alweer de volgende kindjes uit hun bedje haalden.
Op dat moment wilde Ruud, maar vooral Carina wegkruipen, rechtstreeks naar de grote speelnat.
Helaas voor mijn kleintjes belette zowel Maria als Fabiola dit.
"Even wachten jullie, voor jullie mogen spelen ga ik jullie eerst verschonen".
Niet nodig dacht Carina, zodat zowel zij als Ruud de waarschuwing negeerden, en alsnog wegkropen.
Terwijl Maria, en Fabiola doorgingen met het uit bed halen van de andere kindjes.
Toch merkten broer, en zus al snel dat vooral Fabiola er direct bovenop zat, en broer, en zus wist te stoppen.
Terwijl er ondertussen nog vijf adult baby's uit hun ledikantje gehaald waren, waarvan inmiddels twee jongens verschoond waren, en inmiddels in de
speelzaal in de box zaten.
Werden Carina, en Ruud op de commode geholpen.
Nauwelijks languit liggend merkten beide dat ze toch weer nat geworden waren.
Iets anders wat vooral Ruud merkte was dat ook Alberto, en Victoria weer wakker waren, en nu gevoed werden.
Terwijl dat gaande was richtte Ruud zijn aandacht op Maria, die net Ruuds luier opende.
Tot Ruud zijn verbazing niet alleen behoorlijk wat urine in, maar hij ook ongemerkt een klein beetje gepoept had.
Terwijl ook Carina in haar slaap ongemerkt geplast had.
Ondertussen merkte Ruud dat Maria niet alleen zijn vieze luier had weggegooid, maar nu alle viezigheid wegpoetste.
Zodat Ruud al snel weer schoon was, wat hem ook deed beseffen hoe dat voor mij was.
Op het moment dat dit zo ver was pakte Maria de klaarliggende Tena Ultima vouwde deze open, en schoof die dan onder Ruud.
Al snel hierna zat deze goed, en nadat zijn luier gesloten was, en Maria zijn romper sloot, gevolgd door de al snel opgetrokken broek !
Merkte Ruud tot zijn eigen verbazing dat hij zelfs blij was met de schone luier om zijn billen.
Op het moment dat Ruud klaar was, en van de commode afgeholpen werd was ook Carina verschoond, en aangekleed.
Terwijl Carina, en Ruud naar de grote zaal zaal gebracht werden fluisterde Carina dat ook zij goed nat wakker geworden was, en blij was dat ze weer schoon was,
Iets anders wat broer, en zus opviel was dat zowel Maria, en Fabiola als Ineke, en Bianca het heel gewoon vonden dat onder andere Carina, en Ruud zich als baby gedroegen.
Aangekomen in de zaal hoorden beide dat Fabiola Ineke, en Bianca vroeg om op alle aanwezige kleintjes te letten terwijl zij met Maria de andere kindjes verzorgde.
Ondertussen werden Carina op de grote speelmat gelegd zodat ze met de anderen konden spelen.
Bovendien konden ze lekker bewegen, wat zowel adult baby Carina, als adult todler Ruud al snel deden.
Net als veel andere vandaag aanwezigen trouwens, hoewel het bewegen van de baby's tot ongeveer 5 maanden nog niet veel meer was dan van hun rug op hun buik, en weer terugdraaien was.
Tot grote opluchting van Maria, en Fabiola merkte zij dat grote baby's en peuters goed opletten zodat de echte kleintjes niet in gevaar kwamen.
Tijdens hun rollenspel zagen Ruud, en Carina ineens iets gebeuren wat ze beiden nu nog niet hadden verwacht.
ONVERWACHTTE GEBEURTENIS
Namelijk dat terwijl ze met wat jongens, en meisjes van rond hun eigen leeftijd wat rondkropen, en speelden met drie meisjes die zich hadden voorgesteld als Ella, Anne, en Amber dat eerst Victoria begon te bewegen, en ineens op haar buik lag.
Een voorbeeld wat Alberto al snel na deed, terwijl dit ook Pieter met iets meer moeite lukte.
Naar Albertine kijkend zag Carina dat ook zij wilde draaien, maar wat haar ondanks de nodige pogingen niet lukte.
Terwijl de andere drie naar harte lust heen, en terug draaide.
Uiteindelijk begon Albertine uit frustratie hard te huilen, wat Carina gevolgd door Ella Anne, en nog een paar jongens naar Albertine toe deed kruipen.
Bij Albertine wilde Carina Albertine troosten, maar dat lukte niet, pas toen Carina haar zusje voorzichtig een zetje gaf zodat zij op haar buik rolde hield Albertine op met huilen.
Juist het plotseling stoppen met huilen van Albertine deed Fabiola besluiten om samen met Maria te gaan kijken.
Wat Carina verbaasde zoals Carina merkte, pas toen Carina samen met Ruud vertelden wat de vierling net stuk voor stuk gepresteerd had.
Begrepen Fabiola, en Maria waarom Albertine net huilde.
Toen het verhaal verteld was zei Fabiola, terwijl ze Victoria, en Alberto vanaf de vloer optilde, "kruipen jullie, maar achter mij aan".
Dan kunnen we jullie voor we gaan eten nog verschonen.
Hoewel Carina de geur om haar heen verre van aangenaam vond, wilde zij Fabiola niet geloven toen die haar aankeek, en zei!
"Kom kleintje dan kan ik je nog voor het eten van je volle luier afhelpen".
Direct keek Carina Fabiola aan, en zuchtte de grote Carina, " Fabiola volgens mij hebben mijn broertjes, en zusjes het alle vier meer aan een verschoning toe".
Op deze opmerking van Carina, "zei Fabiola dat jou broertjes, en zusjes het aan een verschoning toe hebben ontken ik niet".
"Net als ook Ruud zo verschoont moet worden, maar jij hebt hebt wel zo'n vieze luier dat je direct verschoont moet worden".
"Anders ga je lekken
Hoewel Carina niet wilde kon ze niet anders dan toegeven, waarna ze direct op een commode ging liggen.
Pas op het moment dat ze ging liggen voelde ze dat ze in een vieze blubber lande.
Direct besefte Carina dat Fabiola gelijk had toen ze tegen haar gezegd had dat Carina goed gedrukt had.
Op het moment dat Fabiola haar broek omlaag trok, en even later haar rompertje opende besefte ze pas hoe haar rompertje de poep tegen haar billen geduwd had.
Sterker zonder dat ze het zelf door had plaste Carina weer een beetje terwijl Fabiola haar aan het wassen was.
Toen dat gebeurt was, en Fabiola haar had afgedroogd pakte ze een Rearz Critter Caboose.
Op het moment dat Fabiola deze onder de weer schone billen schoof merkte Carina ze al hoe hoog ze lag.
Toch besefte ze pas echt hoe dik deze rearz luier was toen Fabiola deze over haar buik gevouwen had, en dichtplakte.
Nu begon er bij Carina iets te dagen, wat even later zonder dat er over gesproken werd even bevestigd zou worden.
Dan kreeg Carina van Fabiola een schone 4care romper aan, en direct daarna een onesie met voetjes.
Hierna mocht ze gaan zitten, en van de commode afkomen.
Van de commode afgekomen merkte ze direct dat ze haar benen nauwelijks bij elkaar kon krijgen.
Laat staan lopen.
Dan zei Fabiola, " Carientje ga, maar op je knietjes zitten, en kruip, maar naar de box".
In de grote zaal gekomen ging het rechtstreeks naar de grote box, waar ze eenmaal in de box het reik voor zich alleen had.
Dat duurde, maar kort want nauwelijks was Fabiola weer terug om het volgende kindje te verschonen of Maria kwam aanlopen met Ruud aan haar hand, en Albertine op haar arm.
Bij de box gekomen legde Maria Albertine in een hoekje van de grote box, en opende dan het deurtje, en hielp Ruud in de box.
Om dan na het sluiten van de box terug te lopen om Fabiola te helpen, met het verzorgen van de andere kindjes.
Nauwelijks lag Albertine in de box of Carina, en Ruud die direct op hun buik waren gaan liggen zagen dat Albertine weer probeerde te draaien.
Deze keer draaide ze puur op eigen kracht op haar buik, wat ook Fabiola zag toen ze even later met Victoria Pieter, en Amber terug kwam.
Hierbij viel het Carina, en Ruud op dat ook Amber dezelfde dikke luier als zij om had.
Bij de box gekomen vroeg Fabiola Carina, en Ruud om voorzichtig Victoria, en Pieter over te pakken, en naast Albertine te leggen.
Toen die lagen hielp Fabiola Amber in de box, om dan direct weer weg te lopen, maar niet voordat de drie grote baby's een speen in hun mondje hadden gekregen.
Zo kwamen geleidelijk alle grote, en baby's, en peuters terug.
Toen alle kindjes terug waren werd babytv aangezet zodat de kindjes wat vertier hadden, terwijl Fabiola, en Maria het eten bereide.
Wat bestond uit een grote pan met aardappelpuree, en fijn gemalen sperzieboontjes.
Toen dat na bijna een half uur klaar was werden de kindjes uit de box gehaald, en in kinderstoelen of wipstoeltjes gezet.
Waarna ze allemaal een slab voor kregen.
Al snel merkten Carina, en Ruud dat het eten geven in groepjes van maximaal zes gebeurde.
Hierdoor duurde het wel even voor ze aan de beurt waren.
Terwijl Maria, en Fabiola de Adult baby's Adult Todlers, en de echte peuters eten gaven, gaven Bianca, en Ineke de allerjongsten de fles.
Toen tegen 6 uur de baby's de fles leeg hadden, vielen die stuk voor stuk in slaap.
Op de vierling na dan, in plaats van in slaap vallen zette het hele kwartet een keel op.
Direct wisten Carina, en Ruud wat er loos was, maar twijfelden of Maria, en Fabiola dit begrepen?
Tot opluchting van Carina. en Ruud hadden Fabiola, en Maria de boodschap begrepen, tenminste dat hoopten beide baby's.
OP het moment dat Ruud, en Carina wilden vertellen werd hen duidelijk gemaakt dat praten niet was toegestaan.
Dus zwegen ze, terwijl Fabiola haar telefoon pakte om ons te appen, tenminste dat wilde Fabiola.
Toch gebeurde dat niet.....