HOOFDSTUK 109 IN DE KINDEROPVANG
Dat beide adult todlers branden van nieuwsgierigheid, merkten Nicolaas, en ik direct.
De nieuwsgierigheid straalde van beider gezichtjes.
Toen we rond half 9 geparkeerd hadden brachten we eerst samen de vierling naar binnen, binnengekomen vertelden we de eerste keer direct dat, er vanaf nu ook twee tienerpeuters zouden meekomen.
Hoewel er in deze kinderopvang in de groeiende behoefte van adulttodlers voorzien kon worden, hadden Maria, en Fabiola niet verwacht dat Carina, en Ruud zo ver zouden gaan.
Op deze opmerking keek ik Fabiola aan, en antwoorde na een diepe zucht, " dat Carina sinds enige tijd luiers draagt, en door het slikken van pillen gebruikt om een incontinent vriendinnetje te steunen verbaasde mij al".
"Dat zij vervolgens bij een ziekenhuisopname naast de medicatie twee prikken kreeg zodat ze helemaal niet meer voelt dat ze moet plassen of drukken verbaasde mij nog veel meer".
"Eerlijk gezegd vind ik dit gezien mijn eigen situatie erg heftig, maar dat beide zich nu als een 12 maanden oude baby gedragen slaat alles".
Nauwelijks uitverteld liet vooral Fabiola merken dat zij een soortgelijk verhaal weleens vaker gehoord had, maar dat dit inderdaad nog steeds uitzonderingen waren.
Op deze opmerking vroeg ik, "Fabiola zijn adult baby's, en de adult Todlers van de echte baby's, en peuters gescheiden?"
"Nee mevrouw zij verblijven in de zelfde ruimte, wel is de ruimte indien nodig fysiek gescheiden zodat de werkelijke kleintjes niet door de adults geplet kunnen worden".
"Wat vooral als beide groepen moe worden weleens dreigt te gebeuren"
Terwijl ik met Fabiola in gesprek was kwam Nicolaas binnen met Ruud, en Carina aan zijn handen.
Ondertussen merkte ik niet alleen Carina, en Ruud op, maar ook dat de vierling inmiddels in de box lagen, of in een wipstoeltje zaten.
Terwijl Carina, en Ruud inmiddels op een grote speelmat lagen.
Of rondkropen opzoek naar vriendjes of vriendinnetjes om mee te spelen.
Lang duurde dit echter niet, want toen ik even later wegliep hoorde ik dat Ruud, en Carina door Fabiola gestopt, en omhoog werden getrokken.
Waarna Fabiola beide een hand reikte, maar net daarvoor beide eerst een speen in de mond duwde, en beide meenam naar de grote box.
Daar aangekomen bleken er al twee jongens, en een meisje van ongeveer 10 jaar in te liggen.
Zich nu alle drie als baby's van ongeveer 12 maanden gedragend.
Op het moment dat ik wilde vertrekken zag ik dat ook Carina, en Ruud dat deden.
Toch merkte ik ook nog net dat ze bewust ook nog aandacht hadden voor hun broertjes, en zusjes.
Die dat op hun beurt beantwoorden door naar de twee grote baby's te liggen lachen.
Terwijl zij ondertussen met hun handjes richting Carina, en Ruud gingen.
Doordat voor deze gelegenheid de scheidingswand geopend was konden Carina, en Ruud deze ook pakken.
Wat ze uiterst voorzichtig deden.
Ondertussen was het 9 uur geweest, en waren er 16 echte baby's of peuters binnen, en een stuk of 12 abtjes of adult todlers.
Die in werkelijkheid tussen de 8, en 18 jaar waren.
Op het moment dat alle ouders vertrokken waren keken Maria, en Fabiola de totale groep rond, en zagen dat zij vandaag op 16 baby's van tussen de nul, en twaalf maanden mochten passen.
Terwijl er daarnaast 8 peuters van tussen de 12, en 48 maanden waren.
Verder kijkend zagen zij dat er vandaag een stuk of 12 grotere kinderen waren die zich peuter of baby gedroegen.
Wat Carina, en Ruud betreft dachten beide dames dat zij met al grotere peuters te maken te hebben.
Toch merkten ze al heel snel dat vooral Carina zich gedroeg als baby van ongeveer een jaar.
Terwijl Ruud zich meer gedroeg als een peuter van anderhalf jaar.
ALLEMAAL BINNEN.
Uiteindelijk was de hele groep even voor 9 uur binnen, waarna als eerste alle baby's in een wipstoeltje geholpen werden.
Hierna waren de echte peuters aan de beurt, die allemaal in (gewone) kinderstoelen werden gezet.
Zo'n zelfde lot was er even later voor de adultbaby's, en adukt todlers.
Door de grote groep was het hele gebeuren in twee grote ringen opgesteld.
Met vooraan natuurlijk de allerkleinsten in een wipstoeltje, en daarnaast de iets oudere baby's die al konden zitten.
In de tweede ring zaten de peuters van 2 a 3 jaar, en daarachter de adult baby's en peuters in een op maat afgestelde kinderstoel.
Hoewel met deze indeling Ruud, en Carina niet bij hun broertjes, en zusjes in de buurt konden zitten.
Hadden Fabiola, en Maria het toch zo weten te regelen dat Carina, en Ruud een goed zicht hadden op hun broertjes, en zusjes.
Hierna werden eerst alle nieuwe kindjes verwelkomd, terwijl er ondertussen de nodige speeltjes werden uitgedeeld.
Waarmee niet alleen de echte kleintjes, maar ook de grotere versie zich wel mee vermaakte.
Zodat de beide leidsters flesjes, tuitbekers en fruithapjes voor zo dadelijk konden bereiden.
Toen het na bijna een kwartier zo ver was viel het Carina als Ruud direct op dat niet alleen de baby's. maar ook de adult baby's een flesje melk kregen.
Terwijl zowel de kleine als de grotere peuters een tuitbeker melk kregen, waar Fabiola, en Maria hun handen vol aan hadden.
Ondanks dat alle kindjes met een tuitbeker het zelf mochten doen.
Dan viel de grote versie van Carina, en Ruud op dat er hulp binnenkwam lopen.
Ondanks dit duurde het nog bijna 15 minuten voor Carina, en Ruud aan de beurt waren.
Terwijl ze gevoed werden merkte vooral Carina dat ze van tijd tot tijd bewust slikte.
Ondanks dit liet ze toen ze haar fles leeg had, net als Ruud toen er op hun rug geklopt werd een beste boer
Terwijl ze zonder het zelf te merken net als veel kleintjes precies op dat moment poepte.
Iets wat Carina niet eens doorhad, met als gevolg dat toen Fabiola haar op de grond zette, Carina direct richting de grote speelmat begon te kruipen.
Een voorbeeld wat Ruud, en nog wat andere direct volgde, waaronder grote, en kleine peuters als baby's.
Toch was dit niet bedoeling, zodat Maria, en Fabiola moeite deden om deze trek te stoppen.
Vooral omdat niet alleen ondeugende adult baby's als adult todlers, maar ook de echte baby's die al konden kruipen, en dito peuters er achteraan gingen.
Hierbij kregen de twee leidsters hulp van twee jongere medewerkers die hier als extra ondersteuner ervaring opdeden.
Terwijl vooral Carina, en Ruud inbonden, en beloofden om hun actie te staken, en mee te werken.
Toen dat zo ver was vroeg Bianca Ruud, en Carina om haar te volgen, maar toen beiden omhoog wilde komen om op te staan.!
Tot beider verbazing keek Bianca Carina aan, en zei dan dat beiden haar alleen kruipend mochten volgen.
Wat beidden ook netjes deden.
Aangekomen bij de commode mocht eerst Ruud omhoog komen, en op de commode gaan liggen.
Direct toen Ruud lag, en Carina op een bankje was gezet kreeg Carina Pieter op schoot, terwijl intussen niet alleen Ruud, maar ook Albertine werd verschoond.
Wat Carina eerste rang zittend prachtig kon volgen, en zag dat de luier van haar kleine zusje vol zat, maar Albertine nu niet gepoept had.
Kijkend naar Ruud zag Carina dat Bianca met de punt van Ruuds luier de nodige poepresten wegveegde.
Niet alleen dat, ook zag Carina dat terwijl Bianca een luier van het plankje pakte, Ruud een plasje deed, maar vooral toen Bianca de benen van Ruud optilde om de geopende luier onder zijn billen te schuiven Ruud lag te drukken.
Iets wat Ruud zelf totaal niet doorhad, Bianca echter handelde onmiddellijk, door een wegwerpmatje onder zijn billen te schuiven.
Welke de meeste smurrie opving.
Toen dat gebeurt was mocht Ruud op zijn zij draaien zodat Bianca zijn anus, en billen met billendoekjes kon poetsen.
Hierna was het uiteindelijk tijd voor een schone luier.
Tot verbazing van Carina kreeg Ruud geen tena maxi of ultima, maar een bedrukte rearz crotter carboose. met een leuk printje om, waarna hij moest komen zitten, en werd zijn rompertje uitgetrokken.
Waar een t shirt met Bert, en Ernie voor in de plaats kwam, hierna werd Ruud van de commode afgeholpen, en in de box gezet.
Toen Ruud in de box zat nam Bianca Pieter van Carina over, en legde hem op de commode.
Nog geen halve minuut later zag Carina zuigend op haar speen Ineke naar haar toe komen.
Bij Carina gekomen, pakte Ineke haar hand, en hielp haar omhoog. en zo lag ze even later op de plek waar even daarvoor Albertine gelegen had.
Pas nu merkte Carina hoe vol haar luier wel niet zat.
Met als gevolg dat ze als baby van 12 maanden begon te huilen.
Om dan te merken dat Ineke om haar gerust te stellen tegen haar praten, alsof ze het tegen Pieter of Albertine had.
Terwijl Ineke Carina ondertussen liefdevol verzorgde, en Carina rustiger werd, om dan pas te merken dat ze ook zij een dikke Rearz Crotter Carboose had om gekregen.
Tot slot kreeg ook Carina een t shirt met korte mouw, en kinderlijk printje aan.
Pas toen Carina weer op de grond stond merkte ze pas echt hoe dik deze luier wel niet was.
Met deze luier kon ze bijna niet meer lopen, en haar benen tegen elkaar aan ?
dat lukte ook al niet meer.
Hierdoor verbaasde het Carina niet dat Ineke haar aankeek, en zei" zak, maar door je knietjes, en kruip, maar naar je bedje Carientje".
Direct deed Carina wat Ineke haar gevraagd had.
Bij het bedje gekomen wilde Carina opstaan, om in het bedje te stappen, zo ver kwam het niet.
In plaats daarvan tilde Ineke haar op, en legde haar in het bedje op een open liggende trappelzak.
Nauwelijks liggend moest Carina haar armen door de armsgaten steken, wat ze ook deed.
Waarna de trappelzak werd dichtgeritst, en Ineke het hek van het ledikant sloot, het licht uitdeed, en het kamertje verliet.
Nu merkte Carina net als Ruud niet alleen dat het zo goed als pikdonker was, maar ook dat ze wijdbeens lagen.
Mede door de erg dikke luier lukte het broer, en zus niet om hun benen dichter bij elkaar te krijgen dan hoe ze nu lagen.
Dit deed vooral Carina beseffen dat zij, en Ruud er nu net zo bijlagen als hun broertjes, en zusjes.
Uiteindelijk viel Carina met deze gedachte in slaap.
Zich voor ze echt in slaap zou vallen af te vragen, wat de rest van de middag zou brengen.